Om mee te patsen bij je vrienden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:10 schreef broer het volgende:
[..]
Wauw! Nooit eerder gezien. Echt koel.
Heb je er ook iets aan?
Toch fijn dat Apple zelfs dáár aan denkt!quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:20 schreef Anthraxx het volgende:
Om mee te patsen bij je vrienden.
Het hele systeem zit vol met dat soort ongein.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:28 schreef broer het volgende:
[..]
Toch fijn dat Apple zelfs dáár aan denkt!
Apple. Je denkt ook aan állesquote:Op zondag 9 oktober 2005 18:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het hele systeem zit vol met dat soort ongein.
Dan krijgen ze de ingeving dat Mac OS XXX (tegen die tijd) vast wel een Windows killer is en zorgen ze ervoor dat iedereen kan genieten van dit sublieme OS.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:22 schreef rashudo het volgende:
Stel dat Steve Jobs doodgaat.. wat gaat er dan gebeuren met apple?
Dat kan straks toch wel.. je kan nu al OS X op bijna elke normale PC draaien. Als de intel macs uit gaan komen hoef je alleen nog maar een image te downloaden en je bent klaar.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan krijgen ze de ingeving dat Mac OS XXX (tegen die tijd) vast wel een Windows killer is en zorgen ze ervoor dat iedereen kan genieten van dit sublieme OS.
Nee, voor slechtzienden. Je kan ook het scherm op grijstinten zetten en het contrast aanpassen, allemaal ook in te stellen in bij system preferences -> universal access.quote:
Top zeg. Ze denken ECHT overal aan bij Apple.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:19 schreef Aaargh! het volgende:
Nee, voor slechtzienden. Je kan ook het scherm op grijstinten zetten en het contrast aanpassen, allemaal ook in te stellen in bij system preferences -> universal access.
Het zou mooi zijn als Apple een tegenhanger werd qua os van Microsoft.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:34 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dat kan straks toch wel.. je kan nu al OS X op bijna elke normale PC draaien. Als de intel macs uit gaan komen hoef je alleen nog maar een image te downloaden en je bent klaar.
Ik noem maar een paar redenen:quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nu ik zo'n Mac heb, snap ik eigenlijk helemaal niet waarom Windows zo ongeveer alleenheerser is. Dit is makkelijker, mooier, stabieler...
MS heeft toch alleen maar de software-ontwikkelaars achter zich omdat iedereen nu eenmaal Windows heeft...?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:36 schreef Dementor het volgende:
Ik noem maar een paar redenen:
- Microsoft heeft jaren lang een betere marketingstrategie gevoerd.
- Wie de software ontwikkelaars aan zijn kant heeft staan wint.
- Aanschafprijs van een Apple.
Ik heb deze monitor er bij gekocht 289 euro en past perfect bij de mac stijl, is lekker strak en in het zilver.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:40 schreef Dementor het volgende:
Even een kleine sidenote over die mac mini:
Leuk hoor zo'n klein mooi kastje dat zoveel kan maar je bent bijna genoodzaakt om dan ook een apple scherm, tobo en muis te kopen om het design erin te houden.
Is er hier op het forum trouwens al een topic van hoe je osx op een intel kunt installeren enz.. kon het zo gauw niet vindenquote:Op zondag 9 oktober 2005 18:34 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dat kan straks toch wel.. je kan nu al OS X op bijna elke normale PC draaien. Als de intel macs uit gaan komen hoef je alleen nog maar een image te downloaden en je bent klaar.
Als het al gebeurt is dan zit dat op slot want het is niet legaal.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Is er hier op het forum trouwens al een topic van hoe je osx op een intel kunt installeren enz.. kon het zo gauw niet vinden
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Pagequote:Op maandag 10 oktober 2005 14:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Is er hier op het forum trouwens al een topic van hoe je osx op een intel kunt installeren enz.. kon het zo gauw niet vinden
quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:04 schreef rashudo het volgende:
[..]
Verder is deze post niet illegaal.. het is net alsof ik zeg.. hey psst.. in amsterdam kan je drugs krijgen
Hoe bevalt dat zo'n ibook G4?quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:30 schreef Ringo het volgende:
Aaa wat een heerlijke vrucht is die appel. Ik begin er echt van te genieten. Zeker nu ik op school leer om te gaan met de broodnodige applicaties. Helder als bronwater dat systeem..
Vraagje: ik wil extra geheugen (+ 512 Mb, heb nu 256), maar bij Apple zelf is dat veel te duur. Waar kan ik goedkoper krijgen, en welk geheugen geheugen is geschikt? (type? merk? specificaties?)
nb: heb een iBook G4.
Goed. Compact & handzaam, dat allereerst. Als je je computer alleen thuis gebruikt, kan je (vanzelfsprekend) beter een desktop kopen (kost ook minder geld) maar ik ga hem voor mijn opleiding veel buitenshuis meenemen dus superhandig.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:04 schreef Dementor het volgende:
Hoe bevalt dat zo'n ibook G4?
Heb mijn iBook gekocht bij deze Apple-winkel, mooie aanbieding. Volgens de verkoper had ik de laatste uit de voorraad, maar wie weet in de toekomst, succes.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:31 schreef Dementor het volgende:
Ik zal de ibooks even in de gaten houden woensdag.
Misschien is dat een optie voor mij
En het irritantste van die x86-OSX stumperds is nog wel dat OS X uiteraard nooit alle brakke hardware combinaties uit de x86 wereld goed kan ondersteunen, maar uiteraard zal OS X door al dat gepruts een slechte naam krijgen qua stabiliteit.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Als het al gebeurt is dan zit dat op slot want het is niet legaal.
Hoeft niet, want Darwin de laag waar osx op draait. Kan heel stabiel lopen op welke pc dan ook. Als er maar drivers zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:39 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En het irritantste van die x86-OSX stumperds is nog wel dat OS X uiteraard nooit alle brakke hardware combinaties uit de x86 wereld goed kan ondersteunen, maar uiteraard zal OS X door al dat gepruts een slechte naam krijgen qua stabiliteit.
Roseta? Je verhaal verbaast me, iemand vertelde me ooit dat de hardware support van Darwin/x86 zeer beperkt was, dat valt dan dus toch wel mee kennelijk... Zo te zien was die x86 belangrijker voor Apple dan ik altijd heb gedacht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Hoeft niet, want Darwin de laag waar osx op draait. Kan heel stabiel lopen op welke pc dan ook. Als er maar drivers zijn.
PS ( eh weet niet of ik dit mag zegen, anders moet de mod het er maar uit editen)
Heb zelf ook zo'n systeempje in elkaar gezet en het draait perfect hoor, grafische kaart, lan enz alles wordt ondersteunt. ook quartz en opengl.
Als er zaken vast lopen dat ligt het aan een roseta die niet 100 % is, of aan een slechte omzetting van code naar native x86. Maar aan het os ligt het dat niet!
Waarom wil iedereen toch zo graag het Apple-evangelie uitdragen? Veel mensen noemen het gebrek aan virussen, spyware en andere rommel als voordeel, maar als Apple écht veel gebruikers krijgt, is het een kwestie van tijd voor het eerste Mac-virus verschijnt. Dan verdwijnt dat voordeel als sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Zou leuk zijn als Apple zijn Os nu zelf aan de grote massa kan brengen.. hoop het toch zo he
Het is meer een kwestie van wel of niet werken.. als een driver er niet is werkt het gewoon niet, als de driver er wel is, dan werkt het gewoon wel. Dus het zal nooit echt onstabiel worden, hooguit langzaam.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Roseta? Je verhaal verbaast me, iemand vertelde me ooit dat de hardware support van Darwin/x86 zeer beperkt was, dat valt dan dus toch wel mee kennelijk... Zo te zien was die x86 belangrijker voor Apple dan ik altijd heb gedacht.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:35 schreef broer het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen toch zo graag het Apple-evangelie uitdragen? Veel mensen noemen het gebrek aan virussen, spyware en andere rommel als voordeel, maar als Apple écht veel gebruikers krijgt, is het een kwestie van tijd voor het eerste Mac-virus verschijnt. Dan verdwijnt dat voordeel als sneeuw voor de zon.
Ikzelf zeg altijd dat ik op een Mac werk, maar dat dat eigenlijk maar een klotesysteem is. Weer een potentiële gebruiker teruggejaagd naar Windows.
Dat argument slaat nergens op. De Apple markt is nu erg aan het groeien en als iemand er nu een virus voor schrijft krijgt die gene erg veel roem en geld. Omdat OS X virus vrij is. Dat heeft niets te maken om dat er te weinig mensen zijn die OS X gebruikenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:35 schreef broer het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen toch zo graag het Apple-evangelie uitdragen? Veel mensen noemen het gebrek aan virussen, spyware en andere rommel als voordeel, maar als Apple écht veel gebruikers krijgt, is het een kwestie van tijd voor het eerste Mac-virus verschijnt. Dan verdwijnt dat voordeel als sneeuw voor de zon.
Niets. Ik kan het ook niet onderbouwen. Maar als ik er een 'ik wou dat ik weer terug kon switchen'-gezicht bij trek, zijn de meeste Windows-gebruikers voldoende overtuigd om niet verder te vragen.quote:
OS X is inderdaad erg veilig. Ook om redenen die rashudo hierboven aangeeft. Maar de virus- of worm-ontwikkelaar die iets maakt voor OS X bereikt in potentie maximaal een procent of tien (hoeveel is het?) van de wereldbevolking. Bij Windows heeft hij meer 'eer' van zijn werk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:46 schreef super-muffin het volgende:
Dat argument slaat nergens op. De Apple markt is nu erg aan het groeien en als iemand er nu een virus voor schrijft krijgt die gene erg veel roem en geld. Omdat OS X virus vrij is. Dat heeft niets te maken om dat er te weinig mensen zijn die OS X gebruiken
Meer eer aan zijn werk door een virus te schrijven voor Windows? Denk het niet. Stel iemand komt ooit zo ver door een virus te schrijven voor Mac OSX krijgt hij daar wel iets meer roem voor dan als hij een virus voor Windows schrijftquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:26 schreef broer het volgende:
[..]
OS X is inderdaad erg veilig. Ook om redenen die rashudo hierboven aangeeft. Maar de virus- of worm-ontwikkelaar die iets maakt voor OS X bereikt in potentie maximaal een procent of tien (hoeveel is het?) van de wereldbevolking. Bij Windows heeft hij meer 'eer' van zijn werk.
Als de verhouding Windows-gebruikers / Mac-gebruikers precies andersom zou zijn, zouden veel meer virus-ontwikkelaars voor de Mac bezig gaan. Puur omdat zij dan meer bereik hebben. En dan is het dus een kwestie van tijd voor er slimmeriken zijn die door de beveiliging van OS X heen breken.
Mjah, elke (admin) gebruiker die zonder een wachtwoord in te tikken apps kan installeren is niet echt top-secure natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:03 schreef rashudo het volgende:
Toch is het zo dat OS X vanaf het begin af met "security in mind" is ontworpen, en dat er nog steeds bijzonder veel aandacht aan word besteed door Apple.
Het gaat zoiezo niet op want dat zou betekenen dat elk programma en elk OS precies even secure is..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Mjah, elke (admin) gebruiker die zonder een wachtwoord in te tikken apps kan installeren is niet echt top-secure natuurlijk.
Maar evenzogoed gaat dat "Ja, maar meer mensen gebruiken Windows" argument niet echt op. Meer dan de helft van de webservers wereldwijd draait op Apache/Linux, en toch zijn er ook nog steeds geen Apache/Linux wormen die echt wat voorstellen.
Yup.. men hoopt dat de "snappy" terugkomt met intel macsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Even een ander aspect van de osx versus windows vergelijking.
Ik werk op beide systemen en me valt op dat het interneten op windows sneller gaat dan op osx
en dat osx in het algemeen wat minder "snapy' aanvoelt.. bijvoorbeeld met het resizen van windows
toch vindt ik het werken op osx heel aangenaam en prettig .. voel me altijd wat meer relaxed op osx..
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |