Leuk topic
![]()
FF een stiekeme tvp voor als er nog een vraag komt waar ik mee kan helpen
![]()
Ik wil ook nog even kwijt dat een mini mac echt fantastisch is..
Nog wat tips voor als je weigerende programma's krijgt:
Met rechtsklikken (of ctrl-klikken voor je 1-knops-muis) kan je een programma killen. Of je kan ook een lijstje oproepen met appeltje+control+q, waar je programma's kan killen.
Als een programma crasht krijg je een berichtje waar een knop in staat die "verstuur rapport" heet, als je op die knop drukt staat er allemaal informatie waarom het programma gecrasht is, dus als je ooit rare problemen krijgt en je post die info hier kunnen wij je goed helpen.
Als je screenshots wil maken kan dat met appeltje+shift+3 of +4. Er verschijnt dan of een PDFje van het hele scherm, of een PDFje van de selectie die je gemaakt hebt op je bureaublad.
Zoals je waarschijnlijk al gezien heb kan het standaard mailprogramma goed filteren op junkmail!
Je kan gebruiken maken van textedit om wordfiles te openen (niet aan te raden, de layout klopt meestal niet helemaal), of van microsoft office (ja ook beschikbaar op de MAC) of van openoffice. Als je dat laatste wil moet je het even zeggen, daar bestaan als het goed is wel uitgebreide instructies voor maar dat is niet zo simpel als een programma installeren normaal op de mac is. Je kan met textedit wel goed RTF documenten openen en opslaan, die word ook goed kan behandelen/openen/opslaan.
Normaal als je een programma wil installeren op de mac gaat het als volgt:
Je download het programma of je stopt de cd in je mac.
Je krijgt een venster met daarin 1 groot icoon.
Je sleept het icoon naar de map "programma's".
Dat was het.
Als je een CD wil ejecten kan je hem ook naar de prullenbak slepen.
Je kan bijna alle programma's die voor linux beschikbaar zijn ook op de mac installeren!
Voor de rest werkt bijna alles gewoon zoals je zou denken dat het werkt.. bij apple denken ze echt na of iets nou slim is of niet. Daar word echt tijd aan besteed en er zijn ook richtlijnen voor, en ook programma's die niet door apple worden geschreven houden zich meestal aan deze richtlijnen.
Als je ooit geinteresseerd bent in illegale software voor de mac, je kan bijna alles via limewire downloaden.
PS:
Ik ben gek op mac
[ Bericht 10% gewijzigd door rashudo op 08-10-2005 00:59:31 ]