Dat wat jij gelooft is bijna exact hetzelfde als het christendom, alleen is er bij jou een "systeem" in plaats van een god. Ik krijg uit dit stukje de indruk dat jij gelooft dat achter alles een bedoeling en een reden zit. Dit soort verwerpelijke ideeën vallen bij mij onder de categorie "onzinnige religies".quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:05 schreef Dromenvanger het volgende:
De wereld is dynamisch en moet ook dynamisch worden aangepakt. Dus ook de vraag over het eventuele bestaan van meerdere Goden. Hoewel ik niet in God geloof. Ik geloof wel in eenheid. En dat mensen samen komen tot 1. En als mensen eenmaal samen komen tot 1 dan creeër je als mensheid zelf een hogere kracht. Dan creeër je als mensheid een God die krachtiger is dan je je kunt voorstellen. Dan maakt ieder individu onderdeel uit van een eenheid dat gewoon te groot voor woorden is en daar komt het punt dat je pas echt kunt voelen wat het mens zijn zou moeten inhouden. Ik denk dat mensen op een gegeven moment naar elkaar toe gaan groeien ook. Dat is een kwestie van tijd ook. Dat het uiteindelijk 1 geheel is en niet 1000 puzzelstukjes die allemaal op de verkeerde plek staan.
Verder geloof ik dat we toch in verbinding staan met iets hogers en dat noem ik dan het systeem. We zijn onderdeel van een universum dat een bepaalde vorm heeft en we zijn allemaal een sleutel tot het eindresultaat, dus ieder individu heeft zijn rechten en plichten binnen het geheel. Hoewel je ultieme vrijheid kan ervaren erin. Omdat je de taak hebt gekregen die je hebt gekregen en als het goed is, past die taak perfect bij je. Heb je als mens het idee dat je niet op de plek bent op deze wereld dan vervul je een verkeerde taak. Het voelt dan niet als plicht maar als natuurlijk. Het voelt niet aan als een identificatie-plicht want ik twijfel sterk aan of dat wel mag in een vrije wereld, ik bedoel, een wereld zou gebaseerd moeten zijn op vrijheid en dan zou je ieder mens de complete vrijheid moeten geven die ieder mens verdiend.

Als je kijkt naar hoeveel mensen er per dag worden afgemaakt op de hele wereld heeft die "waarheid" blijkbaar nooit gegolden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:44 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
onzin, er bestaan universele waarheden. makkelijkste voorbeeld: gij zult niet dooden (moorden). Dat geldt nu, dat gold toen en dat zal altijd gelden.

Kan wel zijn, maar gerommel is nooit gerechtvaardigd. Het valt niet goed te praten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:54 schreef pmb_rug het volgende:
Storm, de bijbel is een boek dat helaas zich niet leent om door iedereen op slechts 1 manier uitgelegd te worden, zoals je al eerder aangaf word er bij vertalingen al gerommeld, maar vaak is dit gerommel niets anders dan onmacht om de ware kern van de tekst boven tafel te krijgen.
Daarom dient de originele tekst ook altijd bij belangrijke kwesties beschouwd te worden en daarom zijn bv. in onze vertaling woorden rechtstreeks overgenomen ipv gebrekkig vertaald om misverstanden te voorkomen.quote:Hebreeuws is een bijzonder rijke taal (15000 woorden in de bijbel) en Engels al veel minder (ik geloof slechts 8000) en Nederlands al helemaal niet. Daarmee gaan sowieso nuances verloren.
Zie jij mij dat ergens zeggen dan?quote:Het is daarom bijzonder prententieus om te claimen dat jij als kerk de waarheid in pacht hebt.
Niemand loopt hem achterna, hij begon een bijbelonderzoek en wij zijn er nog steeds mee bezig.quote:Het achterna lopen van een meneer Russell is op zijn minst net zo discutabel als het achterna lopen van een meneer Luther of Calvijn.
Daar gaan we weer...quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:05 schreef pmb_rug het volgende:
En over het gebruik van Gods heilige naam kunnen we het al helemaal niet eens worden.
Het stukje ‘Jehova’ in de naam is gebaseerd op een onjuiste vertaling uit het Hebreeuws. De onuitspreekbare naam van God, bestaan de uit de letter: JHWH, wordt het Hebreeuws uitgesproken als Adonai: Heer. Dit is niet hetzelfde woord, maar de naam van God is (vanuit het Hebreeuws) zo heilig dat je hem niet kan en mag uitspreken en dus zeg je in plaats daarvan Adonai. Dit is voor iedereen die Hebreeuws leest bekend.
Het toont juist alle ontzag door Zijn Naam in ere te herstellen ipv hem door kansloos bijgeloof (bijgeloof wordt overigens sterk veroordeeld in de Schrift) te verdoezelen.quote:Dit is een niets betekenent woord en toont ook geen ontzag voor de naam van God.

Wat is het verschil tussen zelfverzonnen onzin en onzin dat een ander al eerder als "goddelijk" verzonnen heeft ?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:55 schreef STORMSEEKER het volgende:
De katholieken begonnen net als vele andere Christelijke religies met de bijbel als basis, maar nu hebben ze zoveel zelfverzonnen onzin in het geloof verweven

Hou jij maar lekker vast aan de rommel dat ze 1000-den jaren eerder verzonnen hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:46 schreef STORMSEEKER het volgende:
Kan wel zijn, maar gerommel is nooit gerechtvaardigd. Het valt niet goed te praten.

Ik zou zeggen: Open er een filosofisch topic overquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:53 schreef Akkersloot het volgende:
Wat is het verschil tussen zelfverzonnen onzin en onzin dat een ander al eerder als "goddelijk" verzonnen heeft ?
Kan zijn, maar ze hebben het ooit goedgekeurd en of ze het inmiddels hebben afgekeurd weet ik niet, maar er zijn nog genoeg andere dingen die totaal niets te maken hebben met de bijbel en toch blijven ze zich Christenen noemen, dat was mijn punt.quote:En je had het over aflaatbrieven. Dat staat niet in de bijbel en daar heeft de huidige R.K. kerk het dan ook niet over met haar standpunt "de bijbel is niet letterlijk de waarheid".

quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:55 schreef Akkersloot het volgende:
Hou jij maar lekker vast aan de rommel dat ze 1000-den jaren eerder verzonnen hebben.
Vanwaar die plotselinge interesse?quote:Hoe interpreteer jij trouwens "de gezonden hebben geen dokter nodig"![]()

Ik denk dat een christen veel meer beredeneert vanuit een bestaande planeet en een bestaande zon. Veel verder zullen deze wel niet denken. Wat ik iig heb begrepen uit het verhaal van Dromenvanger, is dat dit besef veel verder gaat. Dat we als mens zijnde niet boven de dieren staan, maar gelijk zijn aan die dieren. En in de bijbel worden mensen boven dieren geplaatst. Is opzich ook wel weer begrijpelijk aangezien het zeer aanneembaar is, dat de mens het meest complexe wezen op deze aardbol is. Maar dat verhaal van systeem, is moeilijk uit te leggen. Denk eerder dat het tussen filosofie en wetenschap in ligt, wat Dromenvanger bedoelt, dan tussen filosofie en religie. Just my 2 centsquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wat jij gelooft is bijna exact hetzelfde als het christendom, alleen is er bij jou een "systeem" in plaats van een god. Ik krijg uit dit stukje de indruk dat jij gelooft dat achter alles een bedoeling en een reden zit. Dit soort verwerpelijke ideeën vallen bij mij onder de categorie "onzinnige religies".

Gods antwoord op Mozes’ vraag luidde in het Hebreeuws: ´Eh•jeh´ ´Asjer´ ´Eh•jeh´. In sommige vertalingen wordt dit met „IK BEN DIE IK BEN” weergegeven.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:13 schreef speknek het volgende:
En eyeh 'asher 'eyeh? Ik zal zijn die ik zal zijn?

Actie-reactie. Oorzaak gevolg.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wat jij gelooft is bijna exact hetzelfde als het christendom, alleen is er bij jou een "systeem" in plaats van een god. Ik krijg uit dit stukje de indruk dat jij gelooft dat achter alles een bedoeling en een reden zit. Dit soort verwerpelijke ideeën vallen bij mij onder de categorie "onzinnige religies".

Zo werkt dat niet. Je kunt niet een keuze maken en je daarna nog open stellen voor andere theorienquote:Op zondag 9 oktober 2005 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb mij toen ik klein was vastgehouden aan mijn overtuiging dat er een god was. Toen ik mij na vele jaren openstelde voor andere theoriën, heb ik de ene verworpen omdat de ander veel aannemelijker is. Dus ik stel mij wel degelijk open voor andere theoriën, alleen ik heb de keus al gemaakt.

Ja, mensen, het zijn de Joden weer eens. Iedereen die ''Ruth'' heet, moet wel Joods zijn, al is ze Ruth Patton; en als iets hun mogelijk ten goede zou komen, is het wel duidelijk dat alle neuzen een kant op staan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:18 schreef Fonkmeistah het volgende:
klinkt grappig maar is complete onzin..
een paar bischoppen in de UK zijn niet DE rooms katholieke hierarchie..
zulke ingrijpende veranderingen in dogma kunnen alleen door het vaticaan bij name van de Paus uitgevaardigd worden..
De hierarchie van de roomskatholieke kerk gaat vooralsnog als volgt
1.Paus
2.Kardinalen
3.Aartsbischoppen
en dan komen pas de gewone bisschoppen..
voor de rest is er niks van dit artikel terug te vinden op katholieke nieuws bronnen en door de manier waarop het gebracht word in times lijkt het voornamelijk op disinfo
dat men de gewreeaakte Joodse uitspraak van "His blood shall be upon us and our children" hiermee als onwaar meent te kunnen bestempelen geeft een indicatie uit welke hoek dit komt. alsmede de naam van de schrijfster Ruth..

quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:16 schreef DennisMoore het volgende:
De eerste generaties christenen hádden niet eens een Bijbel.
Dus hoe kun je nu de Bijbel als fundament van het Christendom zien....

Wat is dit nu voor een zielige poging om slim uit de hoek proberen te komenquote:Op maandag 10 oktober 2005 07:16 schreef DennisMoore het volgende:
De eerste generaties christenen hádden niet eens een Bijbel.
Dus hoe kun je nu de Bijbel als fundament van het Christendom zien....

LIjkt mij gewoon een simpele opmerking waar geen speciale topic voor nodig is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef STORMSEEKER het volgende:
[Wat is het verschil tussen zelfverzonnen onzin en onzin dat een ander al eerder als "goddelijk" verzonnen heeft ? ]
Ik zou zeggen: Open er een filosofisch topic over![]()
Jij volgt als "christen" dus wel de bijbel en mensen die de bijbel niet volgen zijn volgens jou geen christenen. Mogen van jou vrouwen stemmen en het regeerambt uitoefenen. Laat jij ongelovigen toe in je huis (ergens in een brief van Johannes) ?quote:maar er zijn nog genoeg andere dingen die totaal niets te maken hebben met de bijbel en toch blijven ze zich Christenen noemen, dat was mijn punt.

Omdat jij mensen die de bijbel niet letterlijk volgen verkettert.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
[Hoe interpreteer jij trouwens "de gezonden hebben geen dokter nodig" ..]
Vanwaar die plotselinge interesse?

Aangenomen dat het na tachtig jaar doorvertellen nog correct is, wel ja. Gezien dat je meestal niet eens een kring rond komt, is dat niet erg geloofwaardig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:53 schreef FuifDuif het volgende:
De Bijbel is slechts de geschreven versie van de Woorden die reeds bij de eerste generaties christenen bekend waren.

Hoe watren die dan bekend?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:53 schreef FuifDuif het volgende:
De Bijbel is slechts de geschreven versie van de Woorden die reeds bij de eerste generaties christenen bekend waren. De Bijbel als boek is (duhuh) natuurlijk ook niet heilig, maar datgene wat erin geschreven staat. En die Woorden bestonden al voor het boek.

Christenen horen “geen deel van deze wereld” te zijn en dus dienen zij zich geheel niet te bemoeien met de politieke zaken van deze wereld. Dus zowel Christelijke mannen als vrouwen horen niet te stemmen, of zich verkiesbaar te stellen. (met stemmen geef je in principe aan het eens te zijn met die persoon en je vertrouwen daar op te stellen en Christenen stellen hun vertrouwen inzake dat soort dingen niet op mensen, maar op God)quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
Jij volgt als "christen" dus wel de bijbel en mensen die de bijbel niet volgen zijn volgens jou geen christenen. Mogen van jou vrouwen stemmen en het regeerambt uitoefenen.
Ik zie al waar dit heen gaat.quote:Laat jij ongelovigen toe in je huis (ergens in een brief van Johannes) ?
Ik verketter niemand, dat maakt jij er van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:57 schreef Akkersloot het volgende:
Omdat jij mensen die de bijbel niet letterlijk volgen verkettert.

quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:53 schreef FuifDuif het volgende:
Wat is dit nu voor een zielige poging om slim uit de hoek proberen te komen?
De 'Woorden' bestonden slechts uit verhalen, en uit brieven.quote:De Bijbel is slechts de geschreven versie van de Woorden die reeds bij de eerste generaties christenen bekend waren. De Bijbel als boek is (duhuh) natuurlijk ook niet heilig, maar datgene wat erin geschreven staat. En die Woorden bestonden al voor het boek.

Omdat Paulus onder vervoering van de Heilige Geest sprak en jij beste Dennis praat uit je anti God's Woord overtuigingquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..],
.
[..]
De 'Woorden' bestonden slechts uit verhalen, en uit brieven.
Brieven van evangelisten (toenmalige sekte-leiders).
Stel je voor, ene Billy Graham, of ene Henk Binnendijk (), schrijft een stel boekjes, of brieven naar bepaalde kerken. Kun jij je dan voorstellen dat die brieven over enkele tientallen, wellicht honderden jaren ineens als Heilig worden gezien, en letterlijk (!) het Woord van God?
Dacht het toch niet...
Wat geeft die Paulus zoveel meer autoriteit? Waarom zijn gedachten, leerstellingen, overpeinzingen, etc, die JIJ zou opschrijven, niet nét zo het Woord van God?
quote:Jezus begon tot hen te zeggen: Ziet toe, dat niemand u verleide.
Velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben het, en zij zullen velen verleiden.
quote:En aan alle volken moet eerst het evangelie gepredikt worden.
quote:Indien dan iemand tot u zegt: Zie, hier is de Christus, of: Hier, gelooft het niet.
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.
Zie, Ik heb het u voorzegd.
Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet.
Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.
Waar het aas is, daar zullen de gieren zich verzamelen.
quote:En wanneer zij u wegvoeren om u over te leveren, weest dan niet van tevoren bezorgd wat gij zeggen moet, maar zegt wat u in die ure gegeven wordt; want gij zijt het niet, die spreekt, maar de heilige Geest.
quote:Voorwaar, Ik zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen vergeven worden, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.
Immers, zij zeiden: Hij heeft een onreine geest.

Hoe weet jij nou of die Paulus 'onder vervoering van de Heilige Geest' sprak? Wie is degene die beslist of iemand 'onder vervoering' spreekt? De kerk? Ben je zo blind dat je de willekeur hierin niet ziet? Wie is degene die beslist of iemand een 'profeet' of een 'valse profeet' is?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 05:09 schreef Tiesemans het volgende:
Omdat Paulus onder vervoering van de Heilige Geest sprak en jij beste Dennis praat uit je anti God's Woord overtuiging
Makkelijk oordelen over een onbekend iemand op een forum he?quote:Niet dat ik je het enigzinds kwalijk neem, want je weet niet beter en zo word ons allen toebedeeld naar Godsvrucht of het overduidelijk gebrek eraan.
En wie ben jij om dat te beslissen, Toezichthouder Tiesemans?quote:En gij integenstelling tot Paulus, bent niet in bezit van Godsvrucht, laat staan werking door de Heilige Geest.

Mmm enkele spreuken die middels de geest van toepassing worden geacht met betrekking tot je rijkelijk gevulde (en lasterende) reactie.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 06:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of die Paulus 'onder vervoering van de Heilige Geest' sprak? Wie is degene die beslist of iemand 'onder vervoering' spreekt? De kerk? Ben je zo blind dat je de willekeur hierin niet ziet? Wie is degene die beslist of iemand een 'profeet' of een 'valse profeet' is?
Op gegeven moment is gewoon besloten: "Ja, die brieven van Paulus zijn okay, die mogen in de verzamelbundel die we Bijbel noemen. En deze evangeliën mogen er ook in. Maar dat evangelie van Thomas is te vaag, die laten we eruit. Oh, en dat evangelie van Maria Magdalena... tja, leuk, maar het is wel een vrouw, en die moeten we niet in de kerkelijke organisatie, dus die schrappen we".
'k Ben voornamelijk anti-oogkleppen en anti-dogmatisme, als je het zo wil noemen.
[..]
Makkelijk oordelen over een onbekend iemand op een forum he?.
Ik heb ruim voldoende ervaring met (stromingen binnen) het Christendom om er een mening over te kunnen hebben. Been there, done that.
[..]
En wie ben jij om dat te beslissen, Toezichthouder Tiesemans?
Je zou een goeie zijn geweest voor de Inquisitie....
quote:En de listen van de bedrieger zijn slecht; hij beraamt schandelijke plannen om de ellendigen door leugentaal in het verderf te storten, zelfs wanneer de arme zijn recht bepleit.
quote:De mond van de dwaas is hem tot verderf, zijn lippen zijn een valstrik voor hemzelf.
quote:Wie het woord veracht, moet het ontgelden;
maar wie het gebod vreest, hem zal vergolden worden.
quote:Het oor dat hoort en het oog dat ziet,
de HERE heeft beide gemaakt.
quote:Dodenrijk en verderf zijn onverzadelijk; even onverzadelijk zijn de ogen des mensen.
quote:De mond des rechtvaardigen is een bron van leven,
maar de mond der goddelozen verbergt geweld.
quote:De weg des HEREN is een beschutting voor de oprechten,
maar onheil voor de bedrijvers van ongerechtigheid.
quote:Wie twist liefheeft, heeft overtreding lief; wie een grote mond opzet, zoekt verderf.
En het is knecht Tiesemans ... Wie ben jij immers om te bepalen dat ik verhoogd dien te worden.quote:De wederspannige zoekt slechts het kwade, maar tegen hem zal een onbarmhartige bode worden gezonden.

Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:24 schreef DennisMoore het volgende:
Zoek de verschillen:![]()
Waarom sprak Paulus letterlijk het woord van God, en Henk niet?.

Er is zeker meer.. maar wat ik ook wil zeggen is: staar je niet blind op het boeddhisme. Ik heb een aantal dingen gehoord en gelezen en ik heb er wel vertrouwen in dat ik hier mee verder kan komen, MAAR ik heb ook bij sommige dingen mijn twijfels. En volgens mij heeft de Dalai lama gezegd dat je bij je keuze van je persoonlijke guru kritisch moest kijken naar een aantal belangrijke punten. Ik denk dat je deze boodschap best mag doortrekken naar het hele boeddhisme. Ik vind het een heel interessante leer, maar ik wil er wel kritisch naar blijven kijken. En je verhaal verder klopt natuurlijk ook, maar ik heb dan ook het gevoel dat je wel degelijk kritisch kijkt of zal kijken naar het boeddhisme.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:23 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Actie-reactie. Oorzaak gevolg.
Alles heeft een reden, en alle gezamenlijke inbreng leidt tot een eindresultaat. Ga eens brainstormen met mensen en neem actief deel. Luister naar elkaar. Stel jezelf open en zie wat het resultaat is. Vaak kom je tot een goed eindresultaat. Een groter eindresultaat dan wanneer je zelf bezig bent.
Maar dan is het een kwestie van jezelf open stellen om zo the spirit te vergroten. De spirit kan pas groeien als je jezelf open stelt. Dus vanzelfsprekend zul je als Christen ook eens moeten durven kijken naar iets nieuws en anders. Om zo te groeien in je leven.
Kijk je niet naar iets anders, en blijf je standvastig vasthouden aan je principes dan zul je als mens nooit Nirvana bereiken omdat je ook geen interesse toont in de ander. En ook omdat je de mogelijkheden van andermans meningen niet ten volle zult benutten.
Je moet jezelf dus open stellen en niet eigenwijs zijn continu. Je moet eens durven toe te geven en af te wijken in je standpunten. Wilt niet zeggen dat je continu je eigen mening overboord moet gooien, maar af en toe eens denken dat de ander ook wel eens gelijk kan hebben, al zit er maar voor 2 procent een kern van waarheid in het verhaal van de ander.
Zo creeër je ook een grotere en betere waarheid voor jezelf. Door van iedere mening van ieder mens een beetje op te pikken en continu af te wegen of ze wel niet eens gelijk kunnen hebben. Dus niet blind door het leven gaan, ogen openen, open stellen en wikken en wegen ook.
Ik zeg niet dat alles op jou van toepassing heeft. Ik merk alleen aan jou reactie dat je bij voorbaadt mijn theorie al verwerpt. Je stelt je niet genoeg open. Je neemt alle mogelijkheden niet onder ogenschouw. En juist om de waarheid te kunnen betasten moet je alles onder ogenschouw nemen. Omdat alles waar kan zijn. Alles kan waar zijn. En al het kleine vormt die waarheid, de kleine delen wat in de psychologie ook vermeldt werd op de heao bij mij. Het grote geheel is de waarheid, het grote geheel dat weer bestaat uit al die delen. Het totaal plaatje dus.
De bijbel zal vast en zeker ook onderdeel vormen van de waarheid, maar het is slechts een minimaal stukje van het hele plaatje. De bijbel is niet alles. Er is veel meer.
Nirvana.. hehe mooi woord, maar ik denk dat heel veel mensen dezelfde reactie zullen hebben, als die ze krijgen bij de zoveelste bijbelquotes die Tiesemans post. (niet zo zeer kritiek op je Tiesemans, maar in een discussie is het nou eenmaal makkelijker en fijner als mensen inhoudelijk op elkaar reageren ipv langs elkaar heen reageren met quotes zonder uitleg, maar afain..)quote:Kijk je niet naar iets anders, en blijf je standvastig vasthouden aan je principes dan zul je als mens nooit Nirvana bereiken omdat je ook geen interesse toont in de ander. En ook omdat je de mogelijkheden van andermans meningen niet ten volle zult benutten.

Hahaha, een concordantie quoten kan iedere gek.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:25 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm enkele spreuken die middels de geest van toepassing worden geacht met betrekking tot je rijkelijk gevulde (en lasterende) reactie.
Jijzelf blijkbaar, aanmatigend, en ononderbouwd veroordelend.quote:En het is knecht Tiesemans ... Wie ben jij immers om te bepalen dat ik verhoogd dien te worden.
Wil ik gaan trouwen of een 'span vormen' met een gelovige ofzo?quote:Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige?

Eh ja, die laatste, daar kan ik me goed in vinden eigenlijkquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:00 schreef DennisMoore het volgende:
Wil ik gaan trouwen of een 'span vormen' met een gelovige ofzo?.
Teksten die wederom nergens op slaan.
Wat doe je eigenlijk op dit forum?
Je bent een versteende..

Maar goed dat er in de jaren dertig voldoende "christenen" waren in Duitsland zodat Hitler aan de macht kon komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:36 schreef STORMSEEKER het volgende:
Christenen horen “geen deel van deze wereld” te zijn en dus dienen zij zich geheel niet te bemoeien met de politieke zaken van deze wereld. Dus zowel Christelijke mannen als vrouwen horen niet te stemmen, of zich verkiesbaar te stellen. (met stemmen geef je in principe aan het eens te zijn met die persoon en je vertrouwen daar op te stellen en Christenen stellen hun vertrouwen inzake dat soort dingen niet op mensen, maar op God)
Je het uitverkoren deel voelen heeft zo ook zijn voordelen.quote:Maar ik zal niemand verbieden het te doen. Ik zal nooit protesteren of met een spandoek de straat op gaan oid.

Dus Dennis gelooft toch in God ?????????????????????????????/quote:Op woensdag 12 oktober 2005 05:09 schreef Tiesemans het volgende:
en jij beste Dennis praat uit je anti God's Woord overtuiging

Het is een brute schande. Vele ''Christenen'' die (onterechte) macht hadden, hebben daar niets mee gedaan om medechristenen of zelfs algemeen de medemens mee te helpen tegen Hitler.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
Maar goed dat er in de jaren dertig voldoende "christenen" waren in Duitsland zodat Hitler aan de macht kon komen.
Wat heeft deze reactie te maken met mijn antwoord?quote:Je het uitverkoren deel voelen heeft zo ook zijn voordelen.

Als ze nu gewoon tegen Hitler gestemd hadden waren behalve zij ook 50 miljoen andere mensen niet vermoord.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:58 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het is een brute schande. Vele ''Christenen'' die (onterechte) macht hadden, hebben daar niets mee gedaan om medechristenen of zelfs algemeen de medemens mee te helpen tegen Hitler.
Ook hebben velen ''Christenen'' hun medemens en zelfs medechristenen afgeslacht in de oorlog aan beide kanten.
Jehovah's Getuigen zijn daarentegen neutraal gebleven en hebben aan beide kanten dienst geweigerd wat voor de Duiste getuigen inhield dat zij meestal in concentratiekampen terechtkwamen en velen zijn daar helaas gestorven, alleen maar omdat zij weigerden de wapens op te nemen tegen hun medemens.
Ik heb er totaal geen boodschap aan dat jij niet met een spandoek staat om andere mensen niet te laten stemmen. Je zelf als uitverkoren zien heeft namelijk ook zijn voordelen, voor je zelf dan.quote:Wat heeft dat te maken met mijn antwoord

Dat lijkt me bijzonder sterk en zou je met bewijs voor die bijzondere stelling kunnen komen?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:31 schreef Akkersloot het volgende:
Als ze nu gewoon tegen Hitler gestemd hadden waren behalve zij ook 50 miljoen andere mensen niet vermoord.
Ik zie mezelf niet als uitverkoren. Ik ben niet uitgekozen of geselecteerd ergens uit. Ik heb er zelf voor gekozen.quote:Ik heb er totaal geen boodschap aan dat jij niet met een spandoek staat om andere mensen niet te laten stemmen. Je zelf als uitverkoren zien heeft namelijk ook zijn voordelen, voor je zelf dan.

Dat kun je beter tegen de socialisten en communisten zeggen, daar waren er iets meer van.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als ze nu gewoon tegen Hitler gestemd hadden waren behalve zij ook 50 miljoen andere mensen niet vermoord.

De lippen van de rechtvaardige weiden er velen,quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:00 schreef DennisMoore het volgende:
Hahaha, een concordantie quoten kan iedere gek..
Heb je alle teksten gequote waarin het woord 'dwaas' of 'ongelovige' in aan te treffen is?
Van communicatie heb je geen kaas gegeten, zoveel is al wel duidelijk, ingaan op argumenten doe je ook niet. Dus wie is hier nu de dwaas..
Want het woord des kruises is wel voor hen, die verloren gaan, een dwaasheid, maar voor ons, die behouden worden, is het een kracht Gods.quote:DennisMoore schreef het volgende:
Jijzelf blijkbaar, aanmatigend, en ononderbouwd veroordelend.
Het woord is betrouwbaar: immers, indien wij met Hem gestorven zijn, zullen wij ook met Hem leven;quote:DennisMoore schreef het volgende:
Bij Jezus Christus zou het plaatsvervangende schaamrood op de kaken staan, als hij jouw reactie zou lezen.
Je gedraagt je waarlijk als een Farizeeër.
Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen.quote:DennisMoore schreef het volgende:
Wil ik gaan trouwen of een 'span vormen' met een gelovige ofzo?.
Teksten die wederom nergens op slaan.
quote:DennisMoore schreef het volgende:
Wat doe je eigenlijk op dit forum?
Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is,quote:DennisMoore schreef het volgende:
Je bent een versteende..

Lul niet zo dom. De partij van Hitler is in het Duitse parlement gekozen. Hoe kleiner die partij hoe minder invloed die partij gehad zou hebben. Jij schreef dus niet met een spandoek of iets dergelijks andere mensen op te roepen om niet te stemmen maar je ontkent wel de essentie van de parlementaire democratie. Een beetje krom vind je niet ?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:09 schreef STORMSEEKER het volgende:
[als ze nu gewoon tegen Hitler gestemd hadden]
Dat lijkt me bijzonder sterk en zou je met bewijs voor die bijzondere stelling kunnen komen?
Rucksichtlosquote:Wij houden ons niet met wereldpolitiek bezig, punt.

Riepen die dan ook op om niet te stemmenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[Als ze nu gewoon tegen Hitler gestemd hadden waren behalve zij ook 50 miljoen andere mensen niet vermoord.]
Dat kun je beter tegen de socialisten en communisten zeggen, daar waren er iets meer van.

Nee, die weigerden om met elkaar samen te werken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Riepen die dan ook op om niet te stemmenSocialisten en communisten hadden bij die bewuste Duitse verkiezingen toch zelfs hun eigen partijen.

Oh. Maar als die communisten nu even erg waren als Hitler. De Duitsers werden in de Oekraine niet voor niets als bevrijders binnengehaald.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, die weigerden om met elkaar samen te werken.

Pardon?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:38 schreef Akkersloot het volgende:
Lul niet zo dom.
Ik ontken niets. Ik doe er alleen niet aan mee. Wanneer zie ik eindelijk het bewijs dat de tegenstemmen van de JG in die tijd Hitlers verkiezingsoverwinning hadden kunnen voorkomen?quote:De partij van Hitler is in het Duitse parlement gekozen. Hoe kleiner die partij hoe minder invloed die partij gehad zou hebben. Jij schreef dus niet met een spandoek of iets dergelijks andere mensen op te roepen om niet te stemmen maar je ontkent wel de essentie van de parlementaire democratie. Een beetje krom vind je niet ?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |