denk dat hij ook wil eten de de huur betalen (tipje: niet uit eten deze maandquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:05 schreef 2609 het volgende:
omg verdien je maar 1800 per anderhavle maand ????
Jij bent een klassiek geval van "gat in de hand". Lenen is géén oplossing!!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:46 schreef gast25 het volgende:
Mijn creditcard is geblokkeerd..
Ik ben op vakantie geweest.. daar heb ik met mijn creditcard betaald. Toen ik thuis kwam werd er +/- ¤900,- afgeschreven.. Goedkope vakantie dacht ik! nu anderhalve maand later word ineens de andere helft afgeschreven + extra kosten die ik nog gemaakt had met mijn creditcard voor mijn nieuwe kamer.. Ik was in de veronderstelling afgelopen maand dat de creditcard kosten van de vakantie dus allang allang betaald waren..
Ik kan het waarschijnlijk wel lenen bij mijn ouders, maar als ik het kan lenen bij een instantie doe ik dat liever..
Ik zou wel gaan lenen om dat gat op te vullen. Maar ook niet méér lenen dan nodig is om dat gat op te vullen. Waarom meer rente gaan betalen dan nodig is? Zelfkastijding is in dit geval niet nodig, dunkt me...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:07 schreef Rio het volgende:
Ik zou even bellen met je bank als ik jou was. Kunnen ze een aantekening maken.
edit: Ben het er wel mee eens dat je niet moet gaan lenen om een lening af te betalen. Dat is het ene gat met het andere vullen. Gewoon ff kromliggen de komende tijd, m.a.w. op de blaren zitten.
Voor zo'n laag bedrag.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:45 schreef Gizmo112 het volgende:
Geef je op voor dat Tv programma, meer met minder ofzo ?
ehm, je hebt slechts je creditcardnummer/vervaldatum nodig om betalingen te doen hoor. (internet/postorder). Dus doorknippen maakt geen fuk uit...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:04 schreef Gompy58 het volgende:
begin eerst eens met het doorknippen van je plastic. die kaartjes in je portemonaie waar je geld mee kunt krijgen.
heb ik ook gedaan destijds. Dan moet je voor elke geldopname naar de bank zelf toe. Geloof me, dat werpt een behoorlijke drempel op geld uitgeven op.
Ik vind 1800 in de min 1800 teveel in de min!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:
Zoals hier al geopperd is; Lenen bij vrienden en familie
Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
haha, dat vind je vreemd?quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Overigens vind ik geldproblemen krijgen door een CC nogal vreemd. Je weet toch wat je uitgeeft? je weet toch dat je het moet terugbetalen?
NB tip 1: je kunt met je kaartgegevens blijven betalen tot de vervaldatum van je kaart (online), of die kaart nu doorgeknipt/opgezegd is of niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:38 schreef Mirage het volgende:
Tip 1: knip je creditcard door.
Tip 2: ga niet afwachten, maar neem zelf contact op met de bank.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:31 schreef halion het volgende:
haha, dat vind je vreemd?
Waarom denk je dat Amerikanen gemiddeld 8 creditcards per huishouden hebben?
Inleveren natuurlijk !quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:39 schreef halion het volgende:
[..]
NB tip 1: je kunt met je kaartgegevens blijven betalen tot de vervaldatum van je kaart (online), of die kaart nu doorgeknipt is of niet.
zelfs als je em inlevert/opstuurt naar de bank kun je nog tot de vervaldatum met je kaartgegevens betalen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:41 schreef Mirage het volgende:
[..]
Inleveren natuurlijk !
niet letterlijk nemen.
Als je ziet dat het niet werkt, dan moet je er geen gebruik van maken.
Precies.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Serieus?
En dan ook nog allemaal maxed out waarschijnlijk...
Ik schrijf altijd keurig alles op wat ik uitgeef. Dan kan het nooit misgaan.
Gemiddelde creditcardschuld per Amerikaans huishouden is $ 8000,-quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Serieus?
En dan ook nog allemaal maxed out waarschijnlijk...
Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:43 schreef halion het volgende:
[..]
Precies.
Waarom denk je dat al die Amerikanen geilen op 0% Balance Transfers?
Jezusmina. Ik maak me al druk als ik ¤ 200,- roodsta...quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:45 schreef halion het volgende:
[..]
Gemiddelde creditcardschuld per Amerikaans huishouden is $ 8000,-
oooooh, maar braaf ben ik niet hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:51 schreef Aventura het volgende:
Poehpoeh. Wat een leenhysterie weer. Wat zijn jullie allemaal braaf zeg! Hoe kan het dan dat de nationale cijfers wat betreft rood staan en lenen heel anders liggen?
Precies, vorowaarde is meestal wel dat je geen verstoppertje moet hebben gespeeld.quote:Maar goed. Zoals anderen ook al zeiden, bel je bank op. Toen ik bijna klaar was met mijn studie, stond ik inees ook heel erg rood omdat mijn rekening werd omgezet van een studentenrekening naar een normale rekening met minder gunstige voorwaarden. Zij wilden eerst dat ik het gat meteen dichtte, maar toen ik even langsging zijn we overeen gekomen dat ik maandelijks een minumumbedrag extra op mijn rekening stortteom het op die manier op te lossen.
In Amerika maken ze veel reclame voor Balance Transfers.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.
Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:13 schreef halion het volgende:
Dus iedereen in NL die al loopt te janken bij een rood-stand van 500 euro needs to shut the fuk up en moet eens een kijkje nemen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...
Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
Ligt eraan hoe duur ziektekostenverzekeringen zijn in de VS...quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:
[..]
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.
Het lijkt mij echter dat de meeste schulden veroorzaakt worden door het verregaande consumentisme in de VS.
Vreselijk triest idd. Maar ik vraag me af of dat altijd buiten hun schuld om is...quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:27 schreef halion het volgende:
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.
Maar toch zijn er 40.000.000 Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
Klein beginnen, groot eindigen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:
Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
1800 Euro vind ik toch wel veel (voor iemand die het niet heeft c.q. kan terugbetalen).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:
Zoals hier al geopperd is; Lenen bij vrienden en familie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |