abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31253827
Ik heb het zover laten komen dat ik iets teveel geld heb opgenomen van mijn creditcard, waardoor ik nu ¤1800,- meer rood sta op mijn rekening, dan is toegestaan..

Iemand enig idee hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik werk fulltime, dus binnen anderhalve maand(2x loon) is die schuld weer weg, maar ik verwacht dat de rabobank voor die tijd moelijk gaat doen..

Iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?
Ik zit te denken om een korte lening af te sluiten bij zo'n lening site, ik vertrouw die lening-bedrijven alleen niet..
pi_31253881
Een lening afsluiten om je schulden te verminderen?
Gewoon de meuk verkopen die je met je CC gekocht hebt en dat geld op je rekening storten. Je geeft gewoon te veel geld uit en als je leent dan geef je in feite ook weer geld uit.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31253940
Je kan (een deel) weer opnemen met de creditcard (als die tenminste nu niet geblokkeerd is) en het daarmee weer opheffen. Ondertussen vraag je een gespreid-betalen optie aan voor de creditcard, waardoor je het over een langere termijn weer terug kan betalen.

Of dat een goed idee is om het zo te doen is de vraag, maar het werkt wel.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:31:07 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31253994
Lenen bij familie ?? mits je zeker weet dat het snel af te lossen is ?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31254002
's nachts werken ipv slapen.

En wat de andere zeggen maw. Niet meer uitgeven dan je hebt
pi_31254018
Rabobank doet in principe niet echt moeilijk denk ik zo als ze weten dat je een vast inkomen hebt al kan het zijn dat ze tijdelijk je cc blokkeren denk ik en dat je er een brief over kan krijgen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:32:28 #7
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_31254030
In ieder geval rap oplossen want op meer rood staan dan je max. betaal je 20% rente (ja echt, twintig!! procent)
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_31254072
ff met ze gaan praten misschien?
pi_31254089
Wat heb je trouwens gekocht? Is het goed verkoopbaar?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31254235
idd, Rabobank zal zeker niet moeilijk doen. Gewoon even bellen en afspraak maken wanneer je het bedrag weer aangevuld hebt.
pi_31254266
'iets teveel'
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:43:54 #12
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_31254374
als je vast inkomen hebt en zelf even voor een oplossing belt dan kan je het volgens mij echt wel gespreid terug betalen.
FCT
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:45:57 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_31254419
Geef je op voor dat Tv programma, meer met minder ofzo ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_31254450
Mijn creditcard is geblokkeerd..

Ik ben op vakantie geweest.. daar heb ik met mijn creditcard betaald. Toen ik thuis kwam werd er +/- ¤900,- afgeschreven.. Goedkope vakantie dacht ik! nu anderhalve maand later word ineens de andere helft afgeschreven + extra kosten die ik nog gemaakt had met mijn creditcard voor mijn nieuwe kamer.. Ik was in de veronderstelling afgelopen maand dat de creditcard kosten van de vakantie dus allang allang betaald waren..

Ik kan het waarschijnlijk wel lenen bij mijn ouders, maar als ik het kan lenen bij een instantie doe ik dat liever..
pi_31254454
Gewoon voorleggen aan de bank/cc-maatschappij. Als je idd binnen 2 maanden kan oplossen zullen ze niet zo moeilijk doen. Ik zou er geen extra lening voor afsluiten. Dan maar gewoon even wat minder stappen ofzo.
pi_31254503
Als je van jezelf weet dta je ene gat in je hand hebt (dat kan nu eenmaal gebeuren) dan is het domste wat je kunt doen geloof ik een CC nemen. Ik heb ook dergelijke periodes gehad dat ik teveel wilde uitgeven.

Beetje dicipline, voldoende geld (direct) oversluisen naar spaarrekening, en vooral GEEN Credit Card nemen. Op die manier kun je niet meer impulsief meer uitgeven dan je hebt en lost het probleem zich automatisch op (aangezien je dus ook gelijk een hoop geld spaart).

Misschien een ideetje voor als je starks weer zwarte cijfertjes leest Daarnaast hoeft een korte lening afsluiten niet per definitie slecht te zijn om je schulden af te betalen. Het is natuurlijk een schuld afbetalen met een andere schuld maar eerder was al gezegd dat je met rood staan (en vooral teveel rood staan) meestal veel meer rente betaald dan met een normale lening. Het kan dus in sommige gevallen wel voordeliger zijn.
pi_31254593
zit in precies dezelfde situatie..alleen bij mij is het 3000 euro. Heb het vandaag over laten sluiten door een doorlopend krediet. Rentetarief is een stuk lager (6% tegenover 18%)..
Alweer 2½ jaar papa!!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:53:42 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31254634
Is het niet heerlijk om nog met wisselkoersvakanties te maken te krijgen:D Daar denk je "he, da's goedkoop", en thuis kom je er achter: SHIIIIIIIIIIIT!
Wat Uncle hierboven zegt: een CC is niks voor jou:)
censuur :O
pi_31254724
wehehehehe "iets teveel"

ja, vooral lenen joh, sluit gelijk een lening af voor 25mille bij Frisia en koop voor het resterende een nieuwe auto ofzo!
Scheren is voor schapen!
pi_31254758
Overzetten naar doorlopend krediet bij je eiegen bank.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:00:21 #21
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_31254816
Gewoon even bellen met de bank. Met de meeste banken valt best wel te praten.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:02:35 #22
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31254877
Ik zou dan toch voor het lenen bij je ouders kiezen.. dan maar ff die trots opzij...
Bij een instantie lenen zit je weer met hoge rente etc.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:05:01 #23
109577 2609
Paris (L)
pi_31254928
omg verdien je maar 1800 per anderhavle maand ????
pi_31254954
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:05 schreef 2609 het volgende:
omg verdien je maar 1800 per anderhavle maand ????
denk dat hij ook wil eten de de huur betalen (tipje: niet uit eten deze maand )
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:07:57 #25
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31255007
Ik zou even bellen met je bank als ik jou was. Kunnen ze een aantekening maken.

edit: Ben het er wel mee eens dat je niet moet gaan lenen om een lening af te betalen. Dat is het ene gat met het andere vullen. Gewoon ff kromliggen de komende tijd, m.a.w. op de blaren zitten.

[ Bericht 56% gewijzigd door Rio op 07-10-2005 16:09:14 ]
Ik heb al een boek.
pi_31255415
Doorlopend krediet afsluiten inderdaad. Je moet wel actie ondernemen want anders heb je 2 maanden geen geld.
pi_31255524
Een briefje schrijven en om 300 kg vragen.

pi_31255539
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:46 schreef gast25 het volgende:
Mijn creditcard is geblokkeerd..

Ik ben op vakantie geweest.. daar heb ik met mijn creditcard betaald. Toen ik thuis kwam werd er +/- ¤900,- afgeschreven.. Goedkope vakantie dacht ik! nu anderhalve maand later word ineens de andere helft afgeschreven + extra kosten die ik nog gemaakt had met mijn creditcard voor mijn nieuwe kamer.. Ik was in de veronderstelling afgelopen maand dat de creditcard kosten van de vakantie dus allang allang betaald waren..

Ik kan het waarschijnlijk wel lenen bij mijn ouders, maar als ik het kan lenen bij een instantie doe ik dat liever..
Jij bent een klassiek geval van "gat in de hand". Lenen is géén oplossing!!
Doe es slim en houd op een briefje bij wát je uitgeeft. Dan kom je ten eerste niet zo voor verrassingen te staan en ten tweede zie je wat voor troep je allemaal aanschaft die niet nodig is.
pi_31256243
Zoals hier al geopperd is; Lenen bij vrienden en familie

Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:53:08 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31256280
enne laat ff je max ff wat kleiner maken.. kan helpen..
Nuja.. blokkeren is nog wel het beste
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:12:27 #31
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31256819
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:07 schreef Rio het volgende:
Ik zou even bellen met je bank als ik jou was. Kunnen ze een aantekening maken.

edit: Ben het er wel mee eens dat je niet moet gaan lenen om een lening af te betalen. Dat is het ene gat met het andere vullen. Gewoon ff kromliggen de komende tijd, m.a.w. op de blaren zitten.
Ik zou wel gaan lenen om dat gat op te vullen. Maar ook niet méér lenen dan nodig is om dat gat op te vullen. Waarom meer rente gaan betalen dan nodig is? Zelfkastijding is in dit geval niet nodig, dunkt me...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:06:28 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31262296
afbetalingsregeling afspreken bij de bank en een aantal maanden op een houtje bijten, wellicht kun je er een baantje bij nemen in het weekend? CC is prima, maar je moet natuurlijk wel weten wat je uitgeeft
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:11:45 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31262437
verder een tip die ik ook in een ander topic gaf. Verlaag de limit van je CC tot 500 euro, of zelfs 0 (zodat je niet negatief kan staan op je CC) en stort gewoon geld op je CC. Ik sta meestal zon 1000 euro in de plus op mijn creditcard en, in mijn geval visa, geeft er gewoon rente over en je hoeft nooit bang te zijn dat je geld utgeeft dat je niet hebt mijn creditcard staat nooit in de min en ik vul aan tot 1000 euro als ik er zin in heb.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31262825
Ja CC zijn hele listige dingen. Vaak pas na een maand dat je iets hebt gekocht gaat het ervanaf. En dan heb je ondertussen al allemaal dingen gekocht. Eigenlijk moet je alles wat je uitgeeft meteen oversturen naar een aparte rekening/ spaarrekening, zodat het beschikbaar is als je je creditmaatschappij je bankrekening plundert.

Vakantie en cc gaan trouwens ook niet samen. Je hebt dan zoiets van..nu geen zorgen komt later wel allemaal. Maar vakantie is er niet om je kopzorgen daarna te bezorgen. Ik zou ook geen doorlopende krediet bij de bank nemen. Want geloof me..daar kom je helemaal nooit never meer vanaf. Gewoon bij je ouders lenen zou ik zeggen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:52:40 #35
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31263776
vakantie en cc gaan prima samen, ook omdat je garantie hebt op je aankopen, beschermd bent tegen oplichting en je een goede controle hebt op je uitgaven mits je de CC goed gebruikt en dat is een lage limit, of ideaal, 0 euro, een positief saldo en een gecontroleerd gebruik.

Bijvoorbeeld alleen je hotels en vervoer met cc betalen en de rest niet, maak een strict plan wat je met CC betaalt en wat niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31265072
Rood staan op je betaalrekening is veel duurder dan bv een pl of een doorlopend krediet bij je bank af te sluiten.
Ga dus naar je Rabobank en stel dit aan ze voor.
Zorg er meteen voor dat je niet meer rood kan staan op je betaalrekening
pi_31271785
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:45 schreef Gizmo112 het volgende:
Geef je op voor dat Tv programma, meer met minder ofzo ?
Voor zo'n laag bedrag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31277185
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31280990
begin eerst eens met het doorknippen van je plastic. die kaartjes in je portemonaie waar je geld mee kunt krijgen.

heb ik ook gedaan destijds. Dan moet je voor elke geldopname naar de bank zelf toe. Geloof me, dat werpt een behoorlijke drempel op geld uitgeven op.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_31327098
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:04 schreef Gompy58 het volgende:
begin eerst eens met het doorknippen van je plastic. die kaartjes in je portemonaie waar je geld mee kunt krijgen.

heb ik ook gedaan destijds. Dan moet je voor elke geldopname naar de bank zelf toe. Geloof me, dat werpt een behoorlijke drempel op geld uitgeven op.
ehm, je hebt slechts je creditcardnummer/vervaldatum nodig om betalingen te doen hoor. (internet/postorder). Dus doorknippen maakt geen fuk uit...
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:21:48 #41
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31327470
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:

Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
Ik vind 1800 in de min 1800 teveel in de min!

En het gat dichten met een andere lening is niet slim.
Betaal gewoon in termijnen terug (dat kan met een creditcard) of bel ze op om een regeling te treffen.
Maar ga niet lenen om een lening terug te betalen, dat is enkel het verschuiven van problemen.

Overigens vind ik geldproblemen krijgen door een CC nogal vreemd. Je weet toch wat je uitgeeft? je weet toch dat je het moet terugbetalen?
Ik gebruik de CCs (2) die ik heb alleen in de vakanties omdat je er in het buitenland overal mee kan betalen en je hebt dan 1 rekening waar alles afgaat.
In de vakantie zelf bewaar ik altijd alle bonnetjes zodat ik altijd kan zien hoeveel ik uitgegeven heb. (misschien een tip!)

[ Bericht 21% gewijzigd door Metro2005 op 10-10-2005 09:26:59 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31327635
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Overigens vind ik geldproblemen krijgen door een CC nogal vreemd. Je weet toch wat je uitgeeft? je weet toch dat je het moet terugbetalen?
haha, dat vind je vreemd?
Waarom denk je dat Amerikanen gemiddeld 8 creditcards per huishouden hebben?
pi_31327723
Tip 1: knip je creditcard door.
Tip 2: ga niet afwachten, maar neem zelf contact op met de bank.
Als je je loonstrookjes van de afgelopen maand meeneemt.
Laat zien dat je een regelmatig inkomen hebt, dan valt er best wat te regelen.
Ow, als je loon op diezelfde rekening wordt gestord en dat is minder of precies dat wat je teveel rood staat is het in één klap weer "schoon", maar heb je dus één maand geen geld om van te leven. (aangenomen dat je geen ander potje hebt)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31327750
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:38 schreef Mirage het volgende:
Tip 1: knip je creditcard door.
Tip 2: ga niet afwachten, maar neem zelf contact op met de bank.
NB tip 1: je kunt met je kaartgegevens blijven betalen tot de vervaldatum van je kaart (online), of die kaart nu doorgeknipt/opgezegd is of niet.
pi_31327771
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:31 schreef halion het volgende:
haha, dat vind je vreemd?
Waarom denk je dat Amerikanen gemiddeld 8 creditcards per huishouden hebben?
Serieus? En dan ook nog allemaal maxed out waarschijnlijk...

Ik schrijf altijd keurig alles op wat ik uitgeef. Dan kan het nooit misgaan.
pi_31327775
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:39 schreef halion het volgende:

[..]

NB tip 1: je kunt met je kaartgegevens blijven betalen tot de vervaldatum van je kaart (online), of die kaart nu doorgeknipt is of niet.
Inleveren natuurlijk !
niet letterlijk nemen.

Als je ziet dat het niet werkt, dan moet je er geen gebruik van maken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31327795
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:41 schreef Mirage het volgende:

[..]

Inleveren natuurlijk !
niet letterlijk nemen.

Als je ziet dat het niet werkt, dan moet je er geen gebruik van maken.
zelfs als je em inlevert/opstuurt naar de bank kun je nog tot de vervaldatum met je kaartgegevens betalen.
pi_31327801
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik schrijf altijd keurig alles op wat ik uitgeef. Dan kan het nooit misgaan.
Precies.
Waarom denk je dat al die Amerikanen geilen op 0% Balance Transfers?
pi_31327803
Ik zou beginnen met mijn creditcard door midden te knippen geloof ik.
pi_31327835
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gemiddelde creditcardschuld per Amerikaans huishouden is $ 8000,-
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:51:49 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31327945
Poehpoeh. Wat een leenhysterie weer. Wat zijn jullie allemaal braaf zeg! Hoe kan het dan dat de nationale cijfers wat betreft rood staan en lenen heel anders liggen? Maar goed. Zoals anderen ook al zeiden, bel je bank op. Toen ik bijna klaar was met mijn studie, stond ik inees ook heel erg rood omdat mijn rekening werd omgezet van een studentenrekening naar een normale rekening met minder gunstige voorwaarden. Zij wilden eerst dat ik het gat meteen dichtte, maar toen ik even langsging zijn we overeen gekomen dat ik maandelijks een minumumbedrag extra op mijn rekening stortteom het op die manier op te lossen.
pi_31327984
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:43 schreef halion het volgende:

[..]

Precies.
Waarom denk je dat al die Amerikanen geilen op 0% Balance Transfers?
Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.
pi_31327994
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:45 schreef halion het volgende:

[..]

Gemiddelde creditcardschuld per Amerikaans huishouden is $ 8000,-
Jezusmina. Ik maak me al druk als ik ¤ 200,- roodsta...
pi_31328049
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:51 schreef Aventura het volgende:
Poehpoeh. Wat een leenhysterie weer. Wat zijn jullie allemaal braaf zeg! Hoe kan het dan dat de nationale cijfers wat betreft rood staan en lenen heel anders liggen?
oooooh, maar braaf ben ik niet hoor.
En leningvrij zeker niet (kan ook niet, gestudeerd, gezin én eigen woning)
Ik kan me alleen niet voorstellen dat je het éne gat met het andere wil dichten als je nu nog maar ! 1800 euro schuld hebt. Daar valt zo uit te komen.
Als je het nu verpest zit je zo met iets dat veel vervelender is.
quote:
Maar goed. Zoals anderen ook al zeiden, bel je bank op. Toen ik bijna klaar was met mijn studie, stond ik inees ook heel erg rood omdat mijn rekening werd omgezet van een studentenrekening naar een normale rekening met minder gunstige voorwaarden. Zij wilden eerst dat ik het gat meteen dichtte, maar toen ik even langsging zijn we overeen gekomen dat ik maandelijks een minumumbedrag extra op mijn rekening stortteom het op die manier op te lossen.
Precies, vorowaarde is meestal wel dat je geen verstoppertje moet hebben gespeeld.
Dus huppa, op naar de bank of grijp die telefoon en maak een afspraak
Sir Winston Churchill
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:08:10 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31328209
Klopt. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken, banken worden niet 'boos' op je als je een tijdje in de min staat (mits je verder gewoon kredietwaardig bent). Het bindt jou in elk geval nog een tijdje aan hen, plus ze verdienen rente aan je. Aan iemand die nooit rood staat en braaf elke maand een minimaal bedragje spaart, verdienen ze veel minder
pi_31328310
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.
In Amerika maken ze veel reclame voor Balance Transfers.
Kortgezegd komt het er op neer dat een Amerikaan zijn schuld van $ 5000,- op de Discover Card (met 22% APR (annual percentage rate)) tegen 0% transferkosten kan overzetten naar zijn American Express card die 12% APR rekent. Over zijn Discover schuld betaalde hij dus 22% rente en het is dus voordeliger om de schuld onder te brengen bij AE, want die rekent 12% rente.

Overigens is het zo dat AE dan weer bizar hoge 'late-fees' kan rekenen of andere financiele grapjes kan uithalen zodat het verschil weer wordt terug verdient.

Dus iedereen in NL die al loopt te janken bij een rood-stand van 500 euro needs to shut the fuk up en moet eens een kijkje nemen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.

"Going Dutch" is niet voor niets een veel gebruikte term in de States.
pi_31328357
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:13 schreef halion het volgende:
Dus iedereen in NL die al loopt te janken bij een rood-stand van 500 euro needs to shut the fuk up en moet eens een kijkje nemen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...
pi_31328410
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
pi_31328495
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.

Het lijkt mij echter dat de meeste schulden veroorzaakt worden door het verregaande consumentisme in de VS.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:27:37 #60
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31328576
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe duur ziektekostenverzekeringen zijn in de VS...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31328581
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.

Het lijkt mij echter dat de meeste schulden veroorzaakt worden door het verregaande consumentisme in de VS.
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.
Maar toch zijn er 40.000.000 Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
pi_31328677
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:27 schreef halion het volgende:
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.
Maar toch zijn er 40.000.000 Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
Vreselijk triest idd. Maar ik vraag me af of dat altijd buiten hun schuld om is...
pi_31329296
quote:
Klein beginnen, groot eindigen.

Toch een beetje dom als je je eigen uitgaven niet weet. Betalingsregeling met de bank / creditcard-maatschappij regelen. Ik kan mijn uitgaven van de creditcard ook gespreid betalen. Informeer hiernaar. De meeste banken doen ook niet moeilijk als je een regeling wilt treffen. En by the way: je kunt toch bij de betreffende creditcard-maatschappij jouw creditcard uit hun systeem laten halen, dan doorknippen die handel. Kun je tenminste niet meer (hopelijk) in de (geld)problemen komen.
pi_31329416
quote:

1800 Euro vind ik toch wel veel (voor iemand die het niet heeft c.q. kan terugbetalen).
Spreekwoord: wie klein begint, eindigt groot.
En toch wel ene beetje dom als je niet weet wat je met je creditcard hebt betaald en je saldo bijhoudt.

Doen: betalingsregeling treffen met bank of creditcardmaatschappij (bedragen opgenomen met mijn creditcard kan ik gespreid betalen als ik dat wil), doorgeven dat ze jouw creditcard uit hun systeem halen (kunnen ze), dan kaart doorknippen.
pi_31329717
Maar als je goed leest heeft hij het over 1800 TEVEEL rood staan, wat bij mij over komt als, ik sta standaard wel rood maar nu ben ik 1800 over die limiet heen....

Rood staan is niet zo erg... alleen 1800 TEVEEL klinkt al een stuk minder en helemaal omdat hij zegt dat hij dacht dat hij nog geld had (en dat dus maar gaat uitgeven) en er achter kwam dat er nog een deel moest worden afgeschreven. Dat is du smeer de manier waarop dan het feit zelf
pi_31350137
Een lening nemen om een lening af te lossen is niet het slimste. Waar ik wel ff aan zou denken is de rente die op een openstaande creditcard schuld wordt geheven...... Die loopt behoorlijk in de papieren. De CC afsluiten en dan via DIE bank een andere regeling treffen is de beste oplossing die hier is langsgekomen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 05:56:42 #67
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_31351595
Vraagje over roodstaan :

Ik heb een postbank girorekening voor studenten.
Daar sta ik dan ook sinds ik het geopend heb dik rood.(kom er maar nooit vanaf)

Maar das verder het probleem niet bij mij.
Ik ben sinds de zomer gestopt met school, werk nu gewoon full-time.
Nu zou het moeten dat ik mijn studentrekening om laat zetten naar een normale rekening.
Maar dan betaal ik dubbel rente voor roodstaan..

Kan het nog zware gevolgen hebben als ik dit voorlopig nog zo laat staan ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')