abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:51:49 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31327945
Poehpoeh. Wat een leenhysterie weer. Wat zijn jullie allemaal braaf zeg! Hoe kan het dan dat de nationale cijfers wat betreft rood staan en lenen heel anders liggen? Maar goed. Zoals anderen ook al zeiden, bel je bank op. Toen ik bijna klaar was met mijn studie, stond ik inees ook heel erg rood omdat mijn rekening werd omgezet van een studentenrekening naar een normale rekening met minder gunstige voorwaarden. Zij wilden eerst dat ik het gat meteen dichtte, maar toen ik even langsging zijn we overeen gekomen dat ik maandelijks een minumumbedrag extra op mijn rekening stortteom het op die manier op te lossen.
pi_31327984
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:43 schreef halion het volgende:

[..]

Precies.
Waarom denk je dat al die Amerikanen geilen op 0% Balance Transfers?
Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.
pi_31327994
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:45 schreef halion het volgende:

[..]

Gemiddelde creditcardschuld per Amerikaans huishouden is $ 8000,-
Jezusmina. Ik maak me al druk als ik ¤ 200,- roodsta...
pi_31328049
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:51 schreef Aventura het volgende:
Poehpoeh. Wat een leenhysterie weer. Wat zijn jullie allemaal braaf zeg! Hoe kan het dan dat de nationale cijfers wat betreft rood staan en lenen heel anders liggen?
oooooh, maar braaf ben ik niet hoor.
En leningvrij zeker niet (kan ook niet, gestudeerd, gezin én eigen woning)
Ik kan me alleen niet voorstellen dat je het éne gat met het andere wil dichten als je nu nog maar ! 1800 euro schuld hebt. Daar valt zo uit te komen.
Als je het nu verpest zit je zo met iets dat veel vervelender is.
quote:
Maar goed. Zoals anderen ook al zeiden, bel je bank op. Toen ik bijna klaar was met mijn studie, stond ik inees ook heel erg rood omdat mijn rekening werd omgezet van een studentenrekening naar een normale rekening met minder gunstige voorwaarden. Zij wilden eerst dat ik het gat meteen dichtte, maar toen ik even langsging zijn we overeen gekomen dat ik maandelijks een minumumbedrag extra op mijn rekening stortteom het op die manier op te lossen.
Precies, vorowaarde is meestal wel dat je geen verstoppertje moet hebben gespeeld.
Dus huppa, op naar de bank of grijp die telefoon en maak een afspraak
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:08:10 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31328209
Klopt. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken, banken worden niet 'boos' op je als je een tijdje in de min staat (mits je verder gewoon kredietwaardig bent). Het bindt jou in elk geval nog een tijdje aan hen, plus ze verdienen rente aan je. Aan iemand die nooit rood staat en braaf elke maand een minimaal bedragje spaart, verdienen ze veel minder
pi_31328310
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat weet ik niet want ik weet niet wat dat zijn.
In Amerika maken ze veel reclame voor Balance Transfers.
Kortgezegd komt het er op neer dat een Amerikaan zijn schuld van $ 5000,- op de Discover Card (met 22% APR (annual percentage rate)) tegen 0% transferkosten kan overzetten naar zijn American Express card die 12% APR rekent. Over zijn Discover schuld betaalde hij dus 22% rente en het is dus voordeliger om de schuld onder te brengen bij AE, want die rekent 12% rente.

Overigens is het zo dat AE dan weer bizar hoge 'late-fees' kan rekenen of andere financiele grapjes kan uithalen zodat het verschil weer wordt terug verdient.

Dus iedereen in NL die al loopt te janken bij een rood-stand van 500 euro needs to shut the fuk up en moet eens een kijkje nemen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.

"Going Dutch" is niet voor niets een veel gebruikte term in de States.
pi_31328357
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:13 schreef halion het volgende:
Dus iedereen in NL die al loopt te janken bij een rood-stand van 500 euro needs to shut the fuk up en moet eens een kijkje nemen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...
pi_31328410
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ehm, die mensen doen het zichzelf aan hoor. Dat is gewoon ongelooflijk dom. Meer uitgeven dan je hebt is sowieso dom...
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
pi_31328495
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:
En wat als je $ 10.000,- aan medical bills moet betalen, maar geen geld hebt voor een ziektekostenverzekering? Ben je dan dom?
Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.

Het lijkt mij echter dat de meeste schulden veroorzaakt worden door het verregaande consumentisme in de VS.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:27:37 #60
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31328576
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef halion het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe duur ziektekostenverzekeringen zijn in de VS...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31328581
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is wellicht een uitzondering, maar ik neem aan dat er zelfs in de VS regelingen voor minder bedeelden zijn om te zorgen dat ze zich toch kunnen verzekeren.

Het lijkt mij echter dat de meeste schulden veroorzaakt worden door het verregaande consumentisme in de VS.
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.
Maar toch zijn er 40.000.000 Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
pi_31328677
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:27 schreef halion het volgende:
mee eens. heeft zeker met de consumptiemaatschappij te maken.
Maar toch zijn er 40.000.000 Amerikanen zonder ziektekostenverzekering.
Vreselijk triest idd. Maar ik vraag me af of dat altijd buiten hun schuld om is...
pi_31329296
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:
Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
Klein beginnen, groot eindigen.

Toch een beetje dom als je je eigen uitgaven niet weet. Betalingsregeling met de bank / creditcard-maatschappij regelen. Ik kan mijn uitgaven van de creditcard ook gespreid betalen. Informeer hiernaar. De meeste banken doen ook niet moeilijk als je een regeling wilt treffen. En by the way: je kunt toch bij de betreffende creditcard-maatschappij jouw creditcard uit hun systeem laten halen, dan doorknippen die handel. Kun je tenminste niet meer (hopelijk) in de (geld)problemen komen.
pi_31329416
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef placebotje het volgende:
Zoals hier al geopperd is; Lenen bij vrienden en familie

Ik vind 1800E in de min peanuts , voor wie dan ook! , nou je hebt je misschien een keertje verkeken , niet zo handig maar ook weer niet zo oerdom zoals iedereen hier zegt
1800 Euro vind ik toch wel veel (voor iemand die het niet heeft c.q. kan terugbetalen).
Spreekwoord: wie klein begint, eindigt groot.
En toch wel ene beetje dom als je niet weet wat je met je creditcard hebt betaald en je saldo bijhoudt.

Doen: betalingsregeling treffen met bank of creditcardmaatschappij (bedragen opgenomen met mijn creditcard kan ik gespreid betalen als ik dat wil), doorgeven dat ze jouw creditcard uit hun systeem halen (kunnen ze), dan kaart doorknippen.
pi_31329717
Maar als je goed leest heeft hij het over 1800 TEVEEL rood staan, wat bij mij over komt als, ik sta standaard wel rood maar nu ben ik 1800 over die limiet heen....

Rood staan is niet zo erg... alleen 1800 TEVEEL klinkt al een stuk minder en helemaal omdat hij zegt dat hij dacht dat hij nog geld had (en dat dus maar gaat uitgeven) en er achter kwam dat er nog een deel moest worden afgeschreven. Dat is du smeer de manier waarop dan het feit zelf
pi_31350137
Een lening nemen om een lening af te lossen is niet het slimste. Waar ik wel ff aan zou denken is de rente die op een openstaande creditcard schuld wordt geheven...... Die loopt behoorlijk in de papieren. De CC afsluiten en dan via DIE bank een andere regeling treffen is de beste oplossing die hier is langsgekomen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 05:56:42 #67
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_31351595
Vraagje over roodstaan :

Ik heb een postbank girorekening voor studenten.
Daar sta ik dan ook sinds ik het geopend heb dik rood.(kom er maar nooit vanaf)

Maar das verder het probleem niet bij mij.
Ik ben sinds de zomer gestopt met school, werk nu gewoon full-time.
Nu zou het moeten dat ik mijn studentrekening om laat zetten naar een normale rekening.
Maar dan betaal ik dubbel rente voor roodstaan..

Kan het nog zware gevolgen hebben als ik dit voorlopig nog zo laat staan ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')