abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31238302
Opleidingsniveau zegt idd niet zoveel over intelligentie. Er zitten zat domme mensen op gymnasia en zat intelligenten mensen op het vmbo. Genoeg vergelijkingsmateriaal, aangezien ik nu lesgeef in het vmbo.
pi_31238364
Ik heb drie jaar gymnasium gedaan, maar ben ermee gekapt.

Het kost vreselijk veel tijd, en uiteindelijk krijg je er bar weinig voor terug. Ja, ik kan ook wel twintig vergezochte indirecte voordelen verzinnen zodat het lijkt alsof Latijn en Grieks ook maar enige toegevoegde waarde hebben.

Het enige profijt dat ik ervan heb genoten is dat ik geen muziek en handenarbeid in de derde heb gehad, doordat ik de klassieken er al in had zitten. Ik koos simpelweg mijn prioriteiten en ben er dus halverwege mee gestopt.
Graag op anoniem
pi_31238404
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:04 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Grapjas
Illusive obvious. Spuit 11.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:14:03 #104
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31238555
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Opleidingsniveau zegt idd niet zoveel over intelligentie. Er zitten zat domme mensen op gymnasia en zat intelligenten mensen op het vmbo. Genoeg vergelijkingsmateriaal, aangezien ik nu lesgeef in het vmbo.
Zin in het vatten van een biertje? (of meer?)
Ook leraar. Maar dan via Mavo opgegroeid tot leraar engels.
Daar had ik geen Latijn voor nodig.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31238648
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Zin in het vatten van een biertje? (of meer?)
Ook leraar. Maar dan via Mavo opgegroeid tot leraar engels.
Daar had ik geen Latijn voor nodig.
Ik lust geen bier. En ik date geen nazi's.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:22:10 #106
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31238774
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
intelligenten mensen
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:23:02 #107
110987 ErwinRommel
pi_31238811
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik lust geen bier. En ik date geen nazi's.
Wijn dan.
En een Nazi ben ik niet. Verdiep je dan maar eens in mijn Username. Allesbehalve een Nazi
pi_31238817
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:22 schreef TC03 het volgende:
Mierenneuken over typo's zegt echter wél veel over je intelligentie.
pi_31238872
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Wijn dan.
En een Nazi ben ik niet. Verdiep je dan maar eens in mijn Username. Allesbehalve een Nazi
Hij had een nazipakje aan en hij vocht voor de nazi's. En of 'ie werkelijk betrokken is geweest bij de aanslag op Hitler is nog altijd onbekend, toch?

Maar dit is wel lichtelijk offtopic. -> Fotoboek
pi_31238903
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ga een fucking leven zoeken, dwaas.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:28:38 #111
53267 TC03
pi_31238988
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Mierenneuken over typo's zegt echter wél veel over je intelligentie.
Oordelen over andermans intelligentie n.a.v een citaat en een smiley eronder op internet zegt ook genoeg. Net zoals dat een typo noemen. De e staat ook zo lekker dichtbij de n.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:30:31 #112
110987 ErwinRommel
pi_31239037
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hij had een nazipakje aan en hij vocht voor de nazi's. En of 'ie werkelijk betrokken is geweest bij de aanslag op Hitler is nog altijd onbekend, toch?

Maar dit is wel lichtelijk offtopic. -> Fotoboek
Offtopic idd:
ER was een soldaat, en heeft zich altijd als soldaat gedragen. En als veldmaarschalk nimmer lid van de NSDAP wil ook wel wat zeggen. Een krijger eerste klasse. Welke nu nog word geeerd op vele militaire academias wereldwijd vanwege zijn tactieken en inzichten.

Zelfs met Nazipakje aan kan ik hem meer waarderen dan bv "allmighty Monty" juist doordat hij meer mens was.
Zie ook mijn ondertitel.

(ik begin er een beetje de pest in te krijgen dat men ER als Nazi ziet. Hij was een hele goede krijgsheer op het veld)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:33:52 #113
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31239130
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
gymnasiasten denken in ieder geval niet zo simpel als jij
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31239177
Oorlogvoerende mensen hebben doorgaans niet mijn respect eigenlijk. Maar open een topic ter rehabilitatie van Erwin.
pi_31239428
quote:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
Omdat 99% het van mama en papa doen moet.
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_31239721
Ik heb gymnasium voor 2 jaar gedaan, echt met heel veel moeite en uiteindelijk zou ik zijn blijven zitten vanwege Grieks en Latijn. Toen heb ik de VWO richting gedaan en nu doe ik geschiedenis op de universiteit. Gaat prima, nooit het gemis gehad van onvoldoende kennis ofzo door het gemis van Latijn of Grieks.
Soms is het wel handig dat je wat woordjes in het Latijn kent of zelfs nog kan verbuigen, maar voor de rest heeft Latijn weinig toegevoegde waarde gehad. VWO is bij mijn geval genoeg geweest.

En over geen sociale contacten: Mijn school stond bekend om de feesten die gegeven werden in discotheken, dat vond ik bij mijn vwo school echt ontzettend tegenvallen.
pi_31241664
Wat een bullshit zeg
Een vriend van me doet 2talig VWO en maakt bijna nooit z'n huiswerk etc. etc.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:52:08 #118
53267 TC03
pi_31243717
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:53 schreef no1uknow het volgende:
Wat een bullshit zeg
Vet cool stoer!

pi_31245488
quote:
Wat een bullshit zeg
Kansloos.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31245918
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:57 schreef Aurelium het volgende:
Gymnasium betekent absoluut niet dat je geen sociaal leven hebt of dat je veel meer moet studeren dan andere mensen. in tegen deel, op gymnasia zitten vaak zeer prominente mensen die later hoge functies zullen vervullen. Zonder sociale vaardigheden zou dat toch echt niet mogelijk zijn.
Daarnaast is er wel degelijk een toegevoegde waarde van het gymnasium, aangezien je jezelf net een stukje meer kunt onplooien dankzij bijvoorbeeld latijn en grieks.
Wat een onzin, op de hoge posities zitten mensen met lef en die er voor gaan. Daar kun je zelfs terecht komen zonder enige vorm van opleiding.
pi_31245922
Verder is het naar mijn idee slechts een imago, het gymnasium. Ik vraag me af hoeveel meer intellectueler die mensen zijn.
pi_31245937
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Kansloos.
pi_31245952
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:35 schreef FuifDuif het volgende:
Verder is het naar mijn idee slechts een imago, het gymnasium. Ik vraag me af hoeveel meer intellectueler die mensen zijn.
Intellectueler? Wie heeft het daarover?
pi_31245958
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Intellectueler? Wie heeft het daarover?
Euh... ik?
pi_31245974
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:43 schreef FuifDuif het volgende:
Euh... ik?
Hoe bepaal je hoe 'intellectueel' iemand is en waarom is het van waarde om 'intellectueel' te zijn? Dát vind ik pas een kwestie van imago. Mensen die zichzelf 'intellectueel' noemen
pi_31245980
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe bepaal je hoe 'intellectueel' iemand is en waarom is het van waarde om 'intellectueel' te zijn? Dát vind ik pas een kwestie van imago. Mensen die zichzelf 'intellectueel' noemen
Wie noemt zichzelf hier intellectueel ? Je kunt echter niet ontkennen dat een dergelijk beeld van het gymnasium bestaat.
pi_31245999
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:35 schreef FuifDuif het volgende:
Verder is het naar mijn idee slechts een imago, het gymnasium.

Ik bén het gymnasium
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_31246024
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 07:49 schreef FuifDuif het volgende:
Wie noemt zichzelf hier intellectueel ? Je kunt echter niet ontkennen dat een dergelijk beeld van het gymnasium bestaat.
Dat weet ik niet, want ik weet nooit zo goed wat men bedoelt met 'intellectueel'. Iemand die veel boeken leest? Er zitten legio mensen op het gym die nooit een boek lezen. Iemand die heel goed kan leren? Ja, dat klopt voor de meesten. Iemand die houdt van kunst? Er zitten legio mensen op het gym die nog nooit een museum van binnen hebben gezien.

Daarom vraag ik je wat je precies bedoelt met 'intellectueel'. Ik vind het een beetje een nietszeggende term.
pi_31246047
Dude, Gymnasium is gewoon VWO met als keuzevak Latijn en/of Grieks en ipv ckv krijg je kcv. Niet meer en niet minder Het is echt niet 10 keer zo zwaar ofzo.
pi_31246083
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het enige wat mij opviel aan gymnasiasten, was dat ze iets serieuzer in 't leven staan en bovenal gretig zijn, ten opzichte van andere middelbare scholieren.

Kijk maar eens rond in mijn klas
pi_31246153
Die OP

Toen ik nog op het voortgezet onderwijs zat (gymnasium, jawel) zat ik wel eens in de trein naar huis een lesboek te lezen. Het kwam niet zelden voor dat ik enkele VMBO'ers hoorde fluisteren "Moet je die zien dan. Gymnásium zeker. Wat voor leven heb je dan, de hele dag studeren."

Van VMBO'ers kan ik het nog begrijpen, duidelijke (onbewuste) afgunst jegens de hoger opgeleiden zoals dat al jaren bestaat. Maar van de TS.... misschien toch spijt van je keuze en hoopte je dat de mensen hier zouden zeggen dat je er goed aan hebt gedaan om niet naar het gymnasium te gaan?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_31246423
quote:
Wat een bullshit zeg
En jij? VMBO zeker?
pi_31247030
Ik dacht vroeger altijd dat Gymnasium een sportopleiding was waar je de gehele dag Gym had.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:45:28 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31247318
Leren is sowieso voor nerds. Coole peeps (man/vrouw) boeken scooter/zitten achterop, playen chicks/laten zich playen, drinken bier/wijn, chillen in de discotheek en kijken TMF PUNT.

Mensen die dat niet doen hebben sowieso geen leven.
Krekker is de bom!
pi_31248138
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:29 schreef Kaap het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat Gymnasium een sportopleiding was waar je de gehele dag Gym had.
De naam is wel afgeleid van het Griekse gymnasion, wat een soort van sportschool was.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:44:41 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31248491
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:29 schreef Sigismund het volgende:

[..]

De naam is wel afgeleid van het Griekse gymnasion, wat een soort van sportschool was.
Mens sana in corpore sano, oftewel een gezonde geest krijg je niet door alleen maar leren leren leren, maar ook door het lichaam te onderhouden (sport). Het oude Griekse gymnasion was daarom een plek waar men zowel lichaam als hersentjes trainde.

Heb ik geen bezwaren tegen omdat ze toen toch nog geen scooters hadden en bij sporten horen cheerleaders en die zijn lekker.
Krekker is de bom!
pi_31248637
Ik heb twee jaar gymnasium gedaan, maar ben toch maar overgestapt op atheneum. De voornaamste reden dat ik direkt na het eerste brugjaar voor gymnasium had gekozen, was om het tweede brugjaar te omzeilen, waar je met havo en atheneum leerlingen zit. Uiteindelijk bleek ik toch niet zo'n talenknobbel te hebben en vielen grieks en latijn me erg zwaar. Drie gym nog geprobeerd, maar mijn resultaten voor Grieks en Latijn waren erg teleurstellend, dus na 3 gym maar overgestap naar het atheneum. Die basiskennis van grieks en latijn vind ik toch nog steeds handig. Het griekse alfabet kom je toch regelmatig tegen in de wetenschap, en ook in het dagelijks leven. Latijn is de basis voor een hoop talen, dus dan kun je meestal toch nog wel iets uit een buitenlandse tekst halen. Als ik er wat beter in was geweest had ik het gymnasium zeker afgemaakt, maar ik heb er ook geen spijt van dat ik dat niet heb gedaan, aangezien ik toch niks met taal doe.
pi_31248846
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:45 schreef KreKkeR het volgende:
Leren is sowieso voor nerds. Coole peeps (man/vrouw) boeken scooter/zitten achterop, playen chicks/laten zich playen, drinken bier/wijn, chillen in de discotheek en kijken TMF PUNT.

Mensen die dat niet doen hebben sowieso geen leven.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:44 schreef KreKkeR het volgende:
Mens sana in corpore sano
Over incongruentie gesproken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_31249060
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Hangt van je vakgebied af he. Als bioloog of arts, kan 't reuze handig zijn. Onmisbaar zelfs.
Ja doei. Een arts moet gewoon weten wat een gluteus maximus is, die naam had net zo goed in het Swahili kunnen zijn geweest, dat is helemaal niet relevant. Net zo goed is het voor een advocaat volstrekt irrelevant dat hij Latijn heeft gehad als hij zich beroept op de ne bis in idem regel.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:24:13 #140
107445 Jajong
Hadouken!
pi_31252128
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:20 schreef m021 het volgende:
Die OP

Toen ik nog op het voortgezet onderwijs zat (gymnasium, jawel) zat ik wel eens in de trein naar huis een lesboek te lezen. Het kwam niet zelden voor dat ik enkele VMBO'ers hoorde fluisteren "Moet je die zien dan. Gymnásium zeker. Wat voor leven heb je dan, de hele dag studeren."

Van VMBO'ers kan ik het nog begrijpen, duidelijke (onbewuste) afgunst jegens de hoger opgeleiden zoals dat al jaren bestaat. Maar van de TS.... misschien toch spijt van je keuze en hoopte je dat de mensen hier zouden zeggen dat je er goed aan hebt gedaan om niet naar het gymnasium te gaan?
Jezelf zo slim vinden en zulke foute conclusies trekken.. Maak er een sport van zou ik zeggen. Ben je tenminste ergens goed in.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:28:04 #141
107445 Jajong
Hadouken!
pi_31252263
Haha, en als je schoolfeesten aanhaalt als argument tegen het wel of niet hebben van "een leven" moet je even stil zijn.. want schoolfeesten zijn tering sneu :>
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:36:22 #142
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31252532
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:28 schreef Jajong het volgende:
Haha, en als je schoolfeesten aanhaalt als argument tegen het wel of niet hebben van "een leven" moet je even stil zijn.. want schoolfeesten zijn tering sneu :>
wat verwacht je dan met zo een op? dat mensen serieus gaan nadenken om jouw onzin te weerleggen? jij komt met je conclusie dat je geen leven hebt als je gymnasium doet..dan krijg je antwoorden van het zelfde niveau
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:42:21 #143
95608 Speth
Rorschach
pi_31252701
Sociaal isolement? Geen last van gehad eigenlijk...

Later wel overgestapt op vwo uit luiheid, maar eigenlijk wel spijt van. Het beetje kennis dat ik nu heb van 't latijn komt me best van pas, als ik bijv. een latijnse tekst of naam tegenkom, of als ik een bepaald woord in een andere taal niet ken kan ik dat uit 't latijn afleiden.

Best nuttig dus.
pi_31253054
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:42 schreef Speth het volgende:
Sociaal isolement? Geen last van gehad eigenlijk...

Later wel overgestapt op vwo uit luiheid, maar eigenlijk wel spijt van. Het beetje kennis dat ik nu heb van 't latijn komt me best van pas, als ik bijv. een latijnse tekst of naam tegenkom, of als ik een bepaald woord in een andere taal niet ken kan ik dat uit 't latijn afleiden.

Best nuttig dus.
Tijd is schaars, het kan dan wel zijn dat je een beetje nut hebt van dat Latijn, echter zou het heel wel mogelijk zijn dat je de tijd die je aan Latijn hebt besteed beter aan iets anders had kunnen besteden wat veel meer nut zou hebben gehad.
pi_31253470
Je kunt iets ook gewoon doen omdat het léuk is. Alsof je bij alles wat je doet gaat bedenken hoe nuttig het later zal zijn. Sterker nog; ik doe dat zelden.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:17:03 #146
95608 Speth
Rorschach
pi_31253576
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Tijd is schaars, het kan dan wel zijn dat je een beetje nut hebt van dat Latijn, echter zou het heel wel mogelijk zijn dat je de tijd die je aan Latijn hebt besteed beter aan iets anders had kunnen besteden wat veel meer nut zou hebben gehad.
Gymnastiek heeft mijns inziens ook geen nut, handvaardigheid al helemaal niet voor vwo'ers. Schaf dat dan af. Ik heb, nogmaals, best veel aan mijn Latijn gehad. Dat je dat niet aanvaardt moet je zelf weten, maar zoveel nuttiger vakken kan ik niet bedenken. Het vak verzorging herinner ik me als bijzonder overbodig, net als techniek.
pi_31253655
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt iets ook gewoon doen omdat het léuk is. Alsof je bij alles wat je doet gaat bedenken hoe nuttig het later zal zijn. Sterker nog; ik doe dat zelden.
Als iemand aangeeft het o zo nuttig te vinden dat hij Latijn heeft gehad trek ik dat in twijfel omdat het uiteraard wel nuttig kan zijn, maar je altijd een belangenafweging moet maken: had die tijd niet nog veel nuttiger besteed kunnen worden? Het is immers vast nuttig om goed te leren naaien, echter is het veel verstandiger om een goed beroep te leren zodat je die spullen gewoon kan kopen. Zonder arbeidsdeling geen moderne maatschappij immers.
pi_31253721
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als iemand aangeeft het o zo nuttig te vinden dat hij Latijn heeft gehad trek ik dat in twijfel omdat het uiteraard wel nuttig kan zijn, maar je altijd een belangenafweging moet maken: had die tijd niet nog veel nuttiger besteed kunnen worden? Het is immers vast nuttig om goed te leren naaien, echter is het veel verstandiger om een goed beroep te leren zodat je die spullen gewoon kan kopen. Zonder arbeidsdeling geen moderne maatschappij immers.
Sorry, maar dit soort redeneringen gelden voor mij echt niet. Ik doe een studie omdat ik die studie leuk vind en niet om wat ik er later mee kan doen. Ik ben ooit begonnen aan een studie Klassieke Talen, en écht niet omdat je daar zoveel werk mee kunt krijgen. Dat soort zaken spelen nauwelijks een rol bij mijn overwegingen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:24:08 #149
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31253788
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:17 schreef Speth het volgende:

[..]

Gymnastiek heeft mijns inziens ook geen nut, handvaardigheid al helemaal niet voor vwo'ers. Schaf dat dan af. Ik heb, nogmaals, best veel aan mijn Latijn gehad. Dat je dat niet aanvaardt moet je zelf weten, maar zoveel nuttiger vakken kan ik niet bedenken. Het vak verzorging herinner ik me als bijzonder overbodig, net als techniek.
Tsja, dat verschilt nogal per persoon he. Ik heb nog nooit wat in m'n leven aan m'n Latijn gehad, maar ik baal er best van dat ik maar zo weinig met m'n handen heb leren werken. Nu kan ik mezelf wel leren solderen, maar tzou leuk zijn geweest als zoiets nuttigs meer door school was aangeboden.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:24:45 #150
95608 Speth
Rorschach
pi_31253811
quote:

[..]

Je middelbareschoolperiode dient niet zozeer voor het aanleren van feiten, maar voor het ontplooien van het karakter van de leerling. De meeste dingen die ik er heb geleerd, weet ik al niet meer, maar je wordt er tot op zekere hoogte gedwongen na te denken over bepaalde zaken, en je leert er omgaan met anderen. Welke vakken je dus precies krijgt is (in ieder geval tot en met de 3e of 4e klas) in mijn ogen niet zo erg belangrijk, zolang je maar bepaalde basiskennis leert en vooral tussen mensen van je eigen niveau kan zitten om je daar te ontplooien.
pi_31253847
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Sorry, maar dit soort redeneringen gelden voor mij echt niet. Ik doe een studie omdat ik die studie leuk vind en niet om wat ik er later mee kan doen. Ik ben ooit begonnen aan een studie Klassieke Talen, en écht niet omdat je daar zoveel werk mee kunt krijgen. Dat soort zaken spelen nauwelijks een rol bij mijn overwegingen.
Dit soort redeneringen gelden wél als iemand zegt dat hij het zo leuk vindt dat hij Latijn heeft gehad omdat het zo nuttig is, dat is mijn punt. Verder ben jij een vrouw denk ik, die kunnen het zich veroorloven om alleen maar te doen wat ze leuk vinden, als man is dat redelijk onverstandig.
pi_31253973
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:24 schreef Speth het volgende:

[..]

Je middelbareschoolperiode dient niet zozeer voor het aanleren van feiten, maar voor het ontplooien van het karakter van de leerling. De meeste dingen die ik er heb geleerd, weet ik al niet meer, maar je wordt er tot op zekere hoogte gedwongen na te denken over bepaalde zaken, en je leert er omgaan met anderen. Welke vakken je dus precies krijgt is (in ieder geval tot en met de 3e of 4e klas) in mijn ogen niet zo erg belangrijk, zolang je maar bepaalde basiskennis leert en vooral tussen mensen van je eigen niveau kan zitten om je daar te ontplooien.
Maar dan kun je net zo goed iets doen dat evident nuttiger is, wie weet blijft er nog iets van hangen.
pi_31253978
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit soort redeneringen gelden wél als iemand zegt dat hij het zo leuk vindt dat hij Latijn heeft gehad omdat het zo nuttig is, dat is mijn punt. Verder ben jij een vrouw denk ik, die kunnen het zich veroorloven om alleen maar te doen wat ze leuk vinden, als man is dat redelijk onverstandig.
LOL

Ik ben volledig financieel onafhankelijk, ik heb een eigen koopappartement en ik betaal alles zelf. Wat zijn dat nou weer voor ouderwetse denkbeelden? Het is maar net wat je wilt. Ik hoef geen kutkoters, bijvoorbeeld. Dat scheelt al een hoop geld. Je bent als man toch zeker niet verplicht om een vrouw te gaan zitten onderhouden?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:31:21 #154
95608 Speth
Rorschach
pi_31254001
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar dan kun je net zo goed iets doen dat evident nuttiger is, wie weet blijft er nog iets van hangen.
Nuttiger waarvoor dan? Ik doe nu internationale betrekkingen, daarbij heb ik meer aan latijn dan aan wiskunde.
pi_31254113
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

LOL

Ik ben volledig financieel onafhankelijk, ik heb een eigen koopappartement en ik betaal alles zelf. Wat zijn dat nou weer voor ouderwetse denkbeelden? Het is maar net wat je wilt. Ik hoef geen kutkoters, bijvoorbeeld. Dat scheelt al een hoop geld. Je bent als man toch zeker niet verplicht om een vrouw te gaan zitten onderhouden?
De feitelijke situatie in de maatschappij is anders dan wat jij wenselijk acht. In de praktijk is het zo dat het overgrote deel van de mannen financieel verantwoordelijk is voor hun vrouw, nog extra geillustreerd door de rechtspraak in echtscheidingszaken. De meeste vrouwen kunnen gewoon niet fatsoenlijk hun broek ophouden, alhoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
pi_31254157
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:31 schreef Speth het volgende:

[..]

Nuttiger waarvoor dan? Ik doe nu internationale betrekkingen, daarbij heb ik meer aan latijn dan aan wiskunde.
Waarom is er op middelbare scholen nooit echt aandacht voor zeer wezenlijk zaken als bijvoorbeeld ons staatsrecht, of simpele beginselen van privaatrecht? Dat is absoluut vele malen nuttiger dan Latijn.
pi_31254301
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
De feitelijke situatie in de maatschappij is anders dan wat jij wenselijk acht. In de praktijk is het zo dat het overgrote deel van de mannen financieel verantwoordelijk is voor hun vrouw, nog extra geillustreerd door de rechtspraak in echtscheidingszaken. De meeste vrouwen kunnen gewoon niet fatsoenlijk hun broek ophouden, alhoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Het is een kwestie van keus hoor. Jij kiest er toch zelf voor als je in zee gaat met een afhankelijk vrouwtje dat zich financieel niet zelf kan redden? Daar moet je niet de maatschappij de schuld van geven, dat is gewoon jouw eigen keus. De maatschappij, dat ben jij. Als je je eraan aanpast, houd je het dus bewust in stand. Dat vind ik vrij dom.
pi_31254466
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is een kwestie van keus hoor. Jij kiest er toch zelf voor als je in zee gaat met een afhankelijk vrouwtje dat zich financieel niet zelf kan redden? Daar moet je niet de maatschappij de schuld van geven, dat is gewoon jouw eigen keus. De maatschappij, dat ben jij. Als je je eraan aanpast, houd je het dus bewust in stand. Dat vind ik vrij dom.
Meisje, als 95 % van de vrouwen zo is gaat dat inhouden dat de meeste mannen geen keus hebben; of je moet de keus afhankelijke vrouw/geen vrouw een reele vinden. Verder hebben vrouwen natuurlijk ook genoeg leuke kanten, zodat je die afhankelijkheid maar voor lief neemt.
pi_31254588
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
Meisje, als 95 % van de vrouwen zo is gaat dat inhouden dat de meeste mannen geen keus hebben; of je moet de keus afhankelijke vrouw/geen vrouw een reele vinden. Verder hebben vrouwen natuurlijk ook genoeg leuke kanten, zodat je die afhankelijkheid maar voor lief neemt.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom het géén reële keus is. Ik zou er niet aan moeten dénken om financieel verantwoordelijk te zijn voor een ander.

Overigens denk ik dat de meeste vrouwen prima financieel afhankelijk kunnen zijn. Het is maar wat voor prioriteiten je stelt. Als je twee auto's, een vrijstaand huis, dure juwelen en andere volstrekt onnodige zaken gaat eisen, dan wordt het moeilijk ja. Maar daar zou ik als man dus niet aan mee willen werken.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:56:15 #160
95608 Speth
Rorschach
pi_31254700
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom is er op middelbare scholen nooit echt aandacht voor zeer wezenlijk zaken als bijvoorbeeld ons staatsrecht, of simpele beginselen van privaatrecht? Dat is absoluut vele malen nuttiger dan Latijn.
Latijn wordt juist weldegelijk vrji veel gehanteerd bij rechtenstudies, als ik een vriend mag geloven die dat studeert. Verder is latijn nuttig als je arts wil worden, waarbij je niets hebt aan rechtenkennis.
pi_31254740
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom het géén reële keus is. Ik zou er niet aan moeten dénken om financieel verantwoordelijk te zijn voor een ander.

Overigens denk ik dat de meeste vrouwen prima financieel afhankelijk kunnen zijn. Het is maar wat voor prioriteiten je stelt. Als je twee auto's, een vrijstaand huis, dure juwelen en andere volstrekt onnodige zaken gaat eisen, dan wordt het moeilijk ja. Maar daar zou ik als man dus niet aan mee willen werken.
Ik weet wel dat het wiskunde onderwijs niet best meer is, maar deze redenering is toch eenvoudig te volgen? Als 100 mannen moeten kiezen uit 5 onafhankelijke vrouwen en 95 afhankelijke, en alle mannen een onafhankelijke willen gaan er heel veel nieten volgen. Het is dus een keuze die je praktisch gezien meestal niet zult hebben. En verder geloof ik helemaal niet dat de meeste vrouwen prima financieel onafhankelijk kunnen zijn, dat geldt alleen voor de elite.
pi_31254826
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
En verder geloof ik helemaal niet dat de meeste vrouwen prima financieel onafhankelijk kunnen zijn, dat geldt alleen voor de elite.
Nee, dat hangt af van je materiële eisen. Ik heb 1000 euro in de maand en ik ben financieel volledig onafhankelijk.
pi_31254835
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:56 schreef Speth het volgende:

[..]

Latijn wordt juist weldegelijk vrji veel gehanteerd bij rechtenstudies, als ik een vriend mag geloven die dat studeert. Verder is latijn nuttig als je arts wil worden, waarbij je niets hebt aan rechtenkennis.
Latijn wordt inderdaad gehanteerd in de juridische wereld, maar dat is altijd op het niveau "we hebben hier de ne bis in idem regel" in casu is dit gebeurd etc etc. Met een simpel woordenboekje kun je dat snel leren en als je er eenmaal mee werkt zou er net zo goed jbiue kunnen staan, dat is om het even. De zelfde redenering gaat op voor artsen, iedereen kan leren wat een gluteus maximus is, daar heb je echt geen diepgravende latinistische achtergrond voor nodig.
pi_31254850
Ik had zowel Grieks en Latijn (met veel plezier) in mijn eindexamenpakket. Ik ben dan ook taalkundige, maar toch: de verdieping in etymologie van veel woorden is een hoop waard. De meeste medische termen kijk je zo doorheen, en je kennis van kunst, cultuur en mythologie is een stuk breder en dieper. Dat is de toegevoegde waarde van een gymnasium.
Tevens was het voor mij een pre dat mijn school erg klein was. Ik denk niet dat ik in een leerfabriek gelukkiger was geworden.

Overigens heb ik geen bloempotkapsel, hoornen bril of plooirokje.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31254908
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het wiskunde onderwijs niet best meer is, maar deze redenering is toch eenvoudig te volgen? Als 100 mannen moeten kiezen uit 5 onafhankelijke vrouwen en 95 afhankelijke, en alle mannen een onafhankelijke willen gaan er heel veel nieten volgen. Het is dus een keuze die je praktisch gezien meestal niet zult hebben. En verder geloof ik helemaal niet dat de meeste vrouwen prima financieel onafhankelijk kunnen zijn, dat geldt alleen voor de elite.
Wtf?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31254934
Ik ken eerlijk gezegd maar weinig financieel afhankelijke vrouwen. Ik heb ook het vermoeden dat dat allemaal nog wel meevalt...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31254965
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:05 schreef djenneke het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd maar weinig financieel afhankelijke vrouwen. Ik heb ook het vermoeden dat dat allemaal nog wel meevalt...
Idd. Maar misschien woont onze vriend in de Randstad en in de buurt van hippe stellen die met z'n tweeën gaan kromliggen voor een veel te hoge hypotheek?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:08:10 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31255011
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten

Ik heb in zeven (ja zeven ja) jaar gymnasium amper wat uit hoeven voeren...
pi_31255163
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Stoer !
pi_31255166
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Erg he
pi_31255206
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:05 schreef djenneke het volgende:
Dik meer dan de helft van de Nederlandse bevolking heeft maar max mbo opleiding; in deze groep is het gemiddeld genomen zeker wel zo dat de vrouwen afhankelijk zijn van de man. Dat jij die mensen niet kent (vooruit: ik ook niet) betekent niet dat ze niet bestaan.
pi_31255277
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dik meer dan de helft van de Nederlandse bevolking heeft maar max mbo opleiding; in deze groep is het gemiddeld genomen zeker wel zo dat de vrouwen afhankelijk zijn van de man. Dat jij die mensen niet kent (vooruit: ik ook niet) betekent niet dat ze niet bestaan.
Ah, zo.
Maar dan hebben we het niet over de freules in dit topic
pi_31255283
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Idd. Maar misschien woont onze vriend in de Randstad en in de buurt van hippe stellen die met z'n tweeën gaan kromliggen voor een veel te hoge hypotheek?
Hoeveel vrouwen ken jij die (veel) meer verdienen dan hun man/vriend? En vice versa? Die vrouwen wíllen niet eens een man die minder verdient, want dan kunnen ze niet zoveel uitgeven als ze gewend zijn; dat is óók afhankelijkheid.
pi_31255304
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Met MBO kun je niet financieel onafhankelijk zijn? Wat voor vreemde ideeën heb jij? Wat versta je eigenlijk onder 'financieel onafhankelijk' dan? Dat je je eigen luxe jacht kunt bekostigen?
pi_31255326
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, zo.
Maar dan hebben we het niet over de freules in dit topic
Jawel, de hogeropgeleide vrouwen zijn ook afhankelijk, zij kunnen normaal gesproken wel hun eerste levensbehoeften betalen, maar ze willen meer, waarvoor ze afhankelijk zijn van hun man. Volgens mij is het iets genetisch.
pi_31255369
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hoeveel vrouwen ken jij die (veel) meer verdienen dan hun man/vriend? En vice versa? Die vrouwen wíllen niet eens een man die minder verdient, want dan kunnen ze niet zoveel uitgeven als ze gewend zijn; dat is óók afhankelijkheid.
Het gaat er toch helemaal niet om wie er meer verdient? Het gaat erom of je jezelf kan redden met wat je verdient.

Enneh, dat laatste volg ik niet helemaal. Als je met z'n tweeën bent, zijn er nogal wat kosten die je kunt delen, dus je hebt met een dubbel inkomen doorgaans méér te besteden als je het mij vraagt.

En niet zoveel kunnen uitgeven als je gewend bent is nogal een luxeprobleem. Mensen hebben te veel eisen.
pi_31255384
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met MBO kun je niet financieel onafhankelijk zijn? Wat voor vreemde ideeën heb jij? Wat versta je eigenlijk onder 'financieel onafhankelijk' dan? Dat je je eigen luxe jacht kunt bekostigen?
Die vrouwen worden zwanger willen minder werken of stoppen met werken kunnen dan niet meer het hoofd boven water houden maar gelukkig hebben ze die sterke rots in de branding die ze zoals altijd zal opvangen en ondersteunen.
pi_31255407
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jawel, de hogeropgeleide vrouwen zijn ook afhankelijk, zij kunnen normaal gesproken wel hun eerste levensbehoeften betalen, maar ze willen meer, waarvoor ze afhankelijk zijn van hun man. Volgens mij is het iets genetisch.
Dan zijn ze dus financieel onafhankelijk! Dat zij een man vinden die gek genoeg is om hun hang naar luxe te financieren is leuk voor ze, maar dat heeft allemaal niets te maken met financiële onafhankelijkheid.
pi_31255432
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
Die vrouwen worden zwanger willen minder werken of stoppen met werken kunnen dan niet meer het hoofd boven water houden maar gelukkig hebben ze die sterke rots in de branding die ze zoals altijd zal opvangen en ondersteunen.
Ze WILLEN minder werken ja. Eigen keus.
pi_31255505
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Uh...wat?
Volgens mij heb jij een heel prettig vrouwbeeld...
pi_31255528
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ze WILLEN minder werken ja. Eigen keus.
Ja doei, ze zijn gewoon afhankelijk geboren, dan word je nooit onafhankelijk. Vrouwen zijn wat dat betreft nu eenmaal het zwakke geslacht.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:27:20 #182
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_31255594
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er is geen niveauverschil tussen atheneum en gymnasium. Je krijgt dezelfde stof immers.
Mooie post! Mag ik die in mijn sig gebruiken?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_31255660
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja doei, ze zijn gewoon afhankelijk geboren, dan word je nooit onafhankelijk. Vrouwen zijn wat dat betreft nu eenmaal het zwakke geslacht.
Kijk even naar wat cijfers.

"Iemand is economisch zelfstandig wanneer hij of zij 70% van het nettominimumloon verdient."

"In 2001 was 41% van de vrouwen van 15-64 jaar economisch zelfstandig."
pi_31255665
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uh...wat?
Volgens mij heb jij een heel prettig vrouwbeeld...
Nee hoor. Gewoon realistisch.
pi_31255724
quote:

[..]

Okee. Einde discussie.
pi_31255732
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:29 schreef Barati het volgende:

[..]

Kijk even naar wat cijfers.

"Iemand is economisch zelfstandig wanneer hij of zij 70% van het nettominimumloon verdient."

"In 2001 was 41% van de vrouwen van 15-64 jaar economisch zelfstandig."
En hoeveel procent van de mannen? Verder is iemand die 70% van het nettominimumloon verdient natuurlijk helemaal niet economisch zelfstandig, daar kun je immers niet van rond komen.
pi_31255752
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okee. Einde discussie.
Je argumenten zijn op?
pi_31255795
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je argumenten zijn op?
Ik wens simpelweg niet te discussiëren met iemand die er dergelijke achterlijke ideeën op nahoudt. Dat heeft geen enkele zin. Overigens heb ik jou vooral boude stellingen zien poneren en weinig argumenten voor die stellingen zien geven.
pi_31255800
quote:

[..]

Ja doei, idd.
pi_31255851
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En hoeveel procent van de mannen? Verder is iemand die 70% van het nettominimumloon verdient natuurlijk helemaal niet economisch zelfstandig, daar kun je immers niet van rond komen.
Begin dan voordat je discussieert met een fatsoenlijke definitie. Dit is die van het CBS.
pi_31255862
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik wens simpelweg niet te discussiëren met iemand die er dergelijke achterlijke ideeën op nahoudt. Dat heeft geen enkele zin. Overigens heb ik jou vooral boude stellingen zien poneren en weinig argumenten voor die stellingen zien geven.
Ok ok ik heb net willens en wetens de discussie laten ontsporen, mijn opzet was daar zogezegd op gericht; echter heb ik heel wat valide argumenten aangedragen, dat dat niet in jouw feministische ik ben een onafhankelijke vrouw dus alle vrouwen zijn dat past en je mijn argumenten op die invalide grond verwerpt is jammer.
pi_31255907
Hoeveel ís 70% van het nettominimumloon?
pi_31255944
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ok ok ik heb net willens en wetens de discussie laten ontsporen, mijn opzet was daar zogezegd op gericht; echter heb ik heel wat valide argumenten aangedragen, dat dat niet in jouw feministische ik ben een onafhankelijke vrouw dus alle vrouwen zijn dat past en je mijn argumenten op die invalide grond verwerpt is jammer.
Ik ben geen feminist. Ik stel alleen maar dat je niet een hoog inkomen nodig hebt om financieel onafhankelijk te zijn. Het hangt af van je eisenpakket en het eisenpakket van veel mensen (mannen én vrouwen) is tegenwoordig belachelijk hoog.
pi_31256001
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:35 schreef Barati het volgende:

[..]

Begin dan voordat je discussieert met een fatsoenlijke definitie. Dit is die van het CBS.
Mijn god het kan me werkelijk geen reet schelen welke invalide definities het CBS hanteert; de enige fatsoenlijke is dat je economisch zelfstandig bent als je op niemand een beroep hoeft te doen; overigens valt een hele grote groep werkenden dan ook in diecategorie (allerhande subsidies immers).
pi_31256134
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoeveel ís 70% van het nettominimumloon?
Uit deze bron:
"Iemand is economisch zelfstandig wanneer
hij of zij 70% van het nettominimumloon verdient. Dit is het bijstandsniveau van een
alleenstaande. Het gaat hierbij om inkomsten uit arbeid en winst uit onderneming.
Uitkeringen dragen dus niet bij aan economische zelfstandigheid."
pi_31256217
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mijn god het kan me werkelijk geen reet schelen welke invalide definities het CBS hanteert; de enige fatsoenlijke is dat je economisch zelfstandig bent als je op niemand een beroep hoeft te doen; overigens valt een hele grote groep werkenden dan ook in diecategorie (allerhande subsidies immers).
Het kan mij ook weinig schelen, maar laten we het tenminste over het zelfde hebben.
pi_31256258
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ben geen feminist. Ik stel alleen maar dat je niet een hoog inkomen nodig hebt om financieel onafhankelijk te zijn. Het hangt af van je eisenpakket en het eisenpakket van veel mensen (mannen én vrouwen) is tegenwoordig belachelijk hoog.
Je kunt van 500 euro/maand niet rondkomen in Nederland. Als je kinderen hebt heb je nog veel meer nodig. Feit is nu eenmaal dat in Nederland heel veel vrouwen eisen hebben (kinderen willen, minder werken), die ze alleen maar kunnen nastreven met een man die het inkomen (grootste deel) binnen brengt. Dat is m.i. toch echt afhankelijkheid.
pi_31256279
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:46 schreef Barati het volgende:

[..]

Uit deze bron:
"Iemand is economisch zelfstandig wanneer
hij of zij 70% van het nettominimumloon verdient. Dit is het bijstandsniveau van een
alleenstaande. Het gaat hierbij om inkomsten uit arbeid en winst uit onderneming.
Uitkeringen dragen dus niet bij aan economische zelfstandigheid."
Maar als je op bijstandsniveau zit kan je alleen overleven doordat je dan allerlei krotingen/subsidies krijgt.
pi_31256596
quote:

[..]

Als iemand aangeeft het o zo nuttig te vinden dat hij Latijn heeft gehad trek ik dat in twijfel omdat het uiteraard wel nuttig kan zijn, maar je altijd een belangenafweging moet maken: had die tijd niet nog veel nuttiger besteed kunnen worden?
Dit is een goed punt. Heb zelf ook met twee vingers in de neus (nou goed dit is wel iets overdreven) Gymnasium gedaan maar ik denk inderdaad dat veel van de tijd die ik besteed heb aan de Latijnse en Griekse taal beter besteed was geweest aan één of meer andere vreemde talen, en dan bedoel ik levende talen.
pi_31256707
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:05 schreef Petera het volgende:

[..]

Dit is een goed punt. Heb zelf ook met twee vingers in de neus (nou goed dit is wel iets overdreven) Gymnasium gedaan maar ik denk inderdaad dat veel van de tijd die ik besteed heb aan de Latijnse en Griekse taal beter besteed was geweest aan één of meer andere vreemde talen, en dan bedoel ik levende talen.
Dat is idd een goed punt. Chinees of Russisch zou nu ook handig geweest zijn.
Maar weegt dat op tegen de voordelen die Latijn en Grieks bieden?
Hmmmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')