abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31211905
Hey,

Ik ben vorige week dinsdag voor de 4e keer gezakt. :'(
Dat was echt balen. 1e, 2e en 3e keer terecht gezakt, ik rij de hele rit goed, maar 1 moment heb ik altijd een stomme actie.
Vorige week reed ik gewoon goed, geen stomme actie, waar komt die idioot van het CBR mee, dat ik tegen een stoepje aan zat toen ik van de rotonde af kwam????????
Ik ben echt boos op hem geworden, maar ja, dat had totaal geen zin natuurlijk....

Nu heb ik een vraagje, ik moet nu staatsexamen doen. Weet iemand misschien wat daar ongeveer de wachttijden voor zijn? Ik rij normaal in leusden af!
Ik hoop dat jullie mij er wat meer over kunnen vertellen.
Alvast bedankt!!!!
pi_31212978
Ik ken ook iemand die dat moest doen, volgens mij is dat zowiezo ergens anders dan de normale examen plek. Je krijgt ook meer tijd.

Maar of ze ECHT soepeler zijn weet ik niet.
pi_31220223
BNOR is een stuk relaxter.
Heb zelf 10 jaar rijles gegeven en geloof me, het is een verademing daar
Meestal is het in een cafe, je krijgt wat situatie vragen en dan ga je een stukje rijden.
Ben je super nerveus, dan kan de beste examinator gewoon even stoppen, even je tot rust laten komen en weeer verder rijden.
Ook waren ze niet te beroerd om tijdens de rit wat kleine aanwijzingen te geven.
Ze zijn ook wat meer op veiligheid dan op vlot doorrijden gefocust, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je als een slak mag gaan rijden.
Wat in de loop van de jaren wel veranderd is is dat ze wat minder soepel zijn geworden.
Ik heb de eerste jaren mensen zien slagen bij hun waarvan ik dacht "Hoe kun je zo iemand na zo'n rit nou in vredesnaam z'n rijbewijs geven?"
Dat is er gelukkig wel wat vanf, maar ze zijn wat minder gestressed dan de cbr collega's
Succes, hoop dat je wat steun hebt aan m'n verhaal
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_31220618
Klopt BNOR betekent niet dat je als een fucking idioot mag rijden. Rij je echt redelijk, dan haal je BNOR echt wel...

Ken serieus mensen die hun RB pas na 10x afrijden hebben gehaald (GEEN FUCKING GRAP), maar dat zijn echt mensen die totaal niet kunnen rijden (zelfs niet nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald...
pi_31220799
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:25 schreef yup het volgende:
Klopt BNOR betekent niet dat je als een fucking idioot mag rijden. Rij je echt redelijk, dan haal je BNOR echt wel...

Ken serieus mensen die hun RB pas na 10x afrijden hebben gehaald (GEEN FUCKING GRAP), maar dat zijn echt mensen die totaal niet kunnen rijden (zelfs niet nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald...
Dat soort mensen zouden ze geen rijbewijs moeten geven.
Verder heb ik wel positieve dingen gehoort over Staatsexamens.
Wachttijden etc. heb ik geen id van. Heb het gelukkig niet nodig gehad.
Assie enzo
pi_31221815
Ok mensen, ontzettend bedankt alvast voor de reacties.
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ik het daar WEL haal.
M'n rij instructeur zegt dat ik heel goed rij en hij snapt ook niet dat ik al 4 keer gezakt ben,
ach ja, kan gebeuren!!!

Het enige wat ik echt heel irritant vind is dat mensen gaan zeggen: 'al 4 keer gezakt, dan kun je waarschijnlijk niet rijden'
Ach lekker boeiend ook, ik weet dat ik het wel kan...
Meer reacties zijn altijd welkom!!!
pi_31222218
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:43 schreef yup het volgende:
Ik ken ook iemand die dat moest doen, volgens mij is dat zowiezo ergens anders dan de normale examen plek. Je krijgt ook meer tijd.

Maar of ze ECHT soepeler zijn weet ik niet.
Ze zijn niet soepeler, ze nemen meer tijd voor je zodat je niet zo zenuwachtig bent
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31222403
WElke rijschool heb je angel99?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_31223120
ik rij bij rijschool Alex in spakenburg. Echt een top instructeur heb ik gelukkig! Dat ik zak ligt niet aan hem gelukkig, ik weet trouwens wanneer ik moet afrijden, 18 november! nog 6 weekjes!!!!!
pi_31225291
Wees jezelf en vooral niet zenuwachtig. Als je gewoon netjes rijd zoals iedere beginneling die klaar is om op de weg te rijden, dan hoor je het gewoon makkelijk te halen...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:27:15 #11
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31225326
Hoi Angel. Ik ben ook 4 keer gezakt. De hele tijd om stompzinnige redenen als "je rijdt te nonchelant" "je kijkt net niet goed genoeg" etc., heb in ieder geval nooit een ingreep gehad.

De 5de keer bij het BNOR slaagde ik gelijk. Deze rit reed ik echter wel echt slecht. Dus mijn ervaring is dat ze wel degelijk soepeler zijn.
Na nog geen 3 minuten rijden, zag ik een fietser van rechts over het hoofd. Moest dus op de rem. Fietser schrok, en sprong na zijn fiets. Kut gezakt, dacht ik toen. De examinator zei toen echter; Niks aan de hand, we beginnen het examen gewoon opnieuw van af hier. De rest van de rit heb ik zeker niet foutloos gereden, maar was toch geslaagd.
Wachttijd was bij mij trouwens even lang als bij het CBR. Maar dat zal vermoedelijk regiogebonden zijn.
pi_31225873
Hey Guns_n_Roses,

Bedankt voor je reactie. Dat geeft me weer een beetje hoop.
Af en toe heb ik echt momenten gehad, dat ik er gewoon mee wilde stoppen!!!! Maar ja, daar haal je je rijbewijs natuurlijk niet mee. Ik ga er gewoon van uit dat ik het dit keer wil haal!!! Jullie horen het zeker.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:03:39 #13
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31226246
Momenten dat ik wou stoppen heb ik ook zeker gehad. Zeker als je de hele tijd om van die flauwe redenen zakt.
Ik ben echter blij dat ik gewoon doorgezet heb. Je rijbewijs is zo belangrijk, het geeft je echt vrijheid, zou niet weten wat ik zonder moet.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:04:48 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31226276
---> PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_31226771
Als hij je laat zakken, dat is dat om een reden. Accepteer nou maar dat je niet goed rijd, en ga niet als een dom zuig op hem schelden!
pi_31226881
Er zijn wel degelijk examinators die om domme redenen laten zakken heur... Genoeg zelfs...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:32:48 #17
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31227004
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef Geqxon het volgende:
Als hij je laat zakken, dat is dat om een reden. Accepteer nou maar dat je niet goed rijd, en ga niet als een dom zuig op hem schelden!
Dat is niet waar. Kijk niemand rijdt perfect. Maar bij de één zijn ze wel degelijk coulanter dan bij de ander, dat is een feit. Dat is ook inherent aan een subjectief iets.
pi_31228012
Ik ben het dus niet met je eens Geqxon.
En dan heb ik de laatste keer meegemaakt. Als ik terecht zak, zoals bij de 1e, 2e en 3e keer zeg ik het ook eerlijk dus!!! Zoals mijn instructeur altijd zegt: het is een jury sport en die examinatoren moeten binnen 20min zien of jij kan rijden, iets wat al belachelijk is, want je instructeur laat je natuurlijk niet voor niets afrijden!!!!!!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 05:50:09 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31245694
Ik ben 2x gezakt en heb daarna het BNOR examen afgelegd en ben geslaagd. Ik heb me laten vertellen door mijn instructeur dat de BNOR examinatoren meestal oud-rij-instructeurs zijn en daarom beter aanvoelen hoe een leerling het examen ingaan. Daarom stellen ze je ook eerst op je gemak en pas daarna gaan je het examen afleggen. De route is ook veel rustiger (bij mij een woonwijk). Ze kijken minder naar de foutjes die je door de zenuwen veroorzaakt, zoals iets te schuin inparkeren of iets langer over doen met straatje keren, maar juist naar je inzicht en anticiperen. Al met al gaat het wat gemoedelijker aan toe dan rijexamen afleggen bij die lompe lui van het CBR.

Veel succes!
The Internets, I needs it..
pi_31248533
whehehe ik had de grootste sjagerijn daar, maar hij had niets op me aan te merken, je zag gewoon dat hij het jammer vond

Succes bij het BNOR en oefen in de tussentijd ook nog hé?
pi_31250818
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 05:50 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik ben 2x gezakt en heb daarna het BNOR examen afgelegd en ben geslaagd. Ik heb me laten vertellen door mijn instructeur dat de BNOR examinatoren meestal oud-rij-instructeurs zijn en daarom beter aanvoelen hoe een leerling het examen ingaan. Daarom stellen ze je ook eerst op je gemak en pas daarna gaan je het examen afleggen. De route is ook veel rustiger (bij mij een woonwijk). Ze kijken minder naar de foutjes die je door de zenuwen veroorzaakt, zoals iets te schuin inparkeren of iets langer over doen met straatje keren, maar juist naar je inzicht en anticiperen. Al met al gaat het wat gemoedelijker aan toe dan rijexamen afleggen bij die lompe lui van het CBR.

Veel succes!
ik d8 altijd dat je pas na 3x zakken bij BNOR kan afrijden? is daar geen regel in? kun je bijvoorbeeld ook na 1x zakken al? etc.. ik heb m al hoor, maar 1e keer maakte ik zoveel domme fouten door de stress dat ik het niet zag zitten de 2e keer. dus vroeg me af of dat dan ook een mogelijkheid was geweest.
"Trust can kill you, or set you free"
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:19:10 #22
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31250878
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:17 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ik d8 altijd dat je pas na 3x zakken bij BNOR kan afrijden? is daar geen regel in? kun je bijvoorbeeld ook na 1x zakken al? etc.. ik heb m al hoor, maar 1e keer maakte ik zoveel domme fouten door de stress dat ik het niet zag zitten de 2e keer. dus vroeg me af of dat dan ook een mogelijkheid was geweest.
Mij is verteld dat het pas na víer keer kan... Of er moeten duidelijke reden zijn.
pi_31250974
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:19 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Mij is verteld dat het pas na víer keer kan... Of er moeten duidelijke reden zijn.
kan je een voorbeeld geven van duidelijke reden? of weet je dat zelf ook niet?
ik las op cbr site dat je na 4x zakken (in 5jaar) niet meer bij CBR mag.. dus dan moet je bij BNOR (en de rest van je examens ook als je daar weer zakt). maar er stond idd niet iets over eerder bij BNOR kunnen..
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:27:20 #24
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_31251051
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:23 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

kan je een voorbeeld geven van duidelijke reden? of weet je dat zelf ook niet?
ik las op cbr site dat je na 4x zakken (in 5jaar) niet meer bij CBR mag.. dus dan moet je bij BNOR (en de rest van je examens ook als je daar weer zakt). maar er stond idd niet iets over eerder bij BNOR kunnen..
Autisme e.d. aldus mijn rijinstructeur die ik toen had. Dus niet als je "gewoon zenuwachtig" bent ofzo.
pi_31251590
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:27 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Autisme e.d. aldus mijn rijinstructeur die ik toen had. Dus niet als je "gewoon zenuwachtig" bent ofzo.
heeft autisme dan ook invloed op je rijstijl? dat wist ik niet joh
maar gewoon zenuwachtig.. ik ken wel wat mensen die zo zenuwachtig zijn dat het ook erg moeilijk voor ze is. maar goed, misschien met een verwijsbrief van de dokter ofzo..
pi_31253825
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef Geqxon het volgende:
Bullshit.nl

Het is nog steeds mensenwerk. En dat betekent automatisch dat het oneerlijk is. Er zijn examinators die de grootste megolen laten slagen, en examinators de betere bestuurders laten zakken. Oh ja voordat je het wilt weten ik ben dus in een keer glansrijk geslaagd. Ik vroeg nog iets aan te merken, na heel diep nadenken, "euhhh nee, je bent met vlag en wimpel geslaagd"

Maar ik heb ook een maat die dus TOTAAL NIET kan rijden, maar toch heeft hij een rijbewijs gekregen... Als je ziet hoe die man rijd dan krijg je echt serieuze hartaanvallen... 80 op een lege snelweg, steeds constant varierende snelheden, zonder goed te kijken van rijbaan veranderen etc... Dit zijn toch de basisdingen die je hoort te weten...

Het CBR zuigt en niet een beetje ook...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:11:35 #27
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31258753
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:17 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

Er zullen nu vast wel regels over bestaan (waarom ook niet, om het CBR nog meer te spekken). Maar ik heb mijn rijbewijs dan ook 11 jaar geleden gehaald, toen kon ik na twee keer zakken het BNOR examen doen.
The Internets, I needs it..
pi_31269029
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:25 schreef yup het volgende:

zoiets noem je gokken.. het zelfde als 10x een euro in een fuitautomaat gooien.. een keer zal je toch wel iets winnen...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:21:44 #29
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_31278518
Ben ook keihard genaait door het cbr ; 2 keer om lullige klote redenen en 1 keer omdat die #censuur!# me zat op te fokken.
Bij het bnor was ik al binnen een half uur terug ( terwijl het normaal 3 kwartier is ofzo ) , examinator: " wat het cbr mankeert weet ik niet maar jij kunt prima rijden "
Rij vanaf begin schadevrij dus volgens mij had de beste man gelijk
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_31278674
Schadevrij heeft er niets mee te maken

Ik heb ook al schade gereden (ok buiten mijn schuld) en ik ben net als wat jup zei met vlag en wimpel geslaagd
pi_31278829
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:43 schreef Youp het volgende:

[..]

zoiets noem je gokken.. het zelfde als 10x een euro in een fuitautomaat gooien.. een keer zal je toch wel iets winnen...
Klopt.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:28 schreef Fwnk het volgende:

Ik heb ook al schade gereden (ok buiten mijn schuld) en ik ben net als wat jup zei met vlag en wimpel geslaagd
Mijn vader die heel lang rijbewijs heeft (misschien langer dan ik leef , weet niet) heeft ook schade gemaakt hoor (eigen schuld).

Schade maken zegt niks over hoe iemand kan rijden, een klein lullig paaltje etc. kan iedereen wel raken, of je kan beetje oververmoeid zijn en zie je over het hoofd dat rechts voor gaat etc...
pi_31279144
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:35 schreef yup het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Mijn vader die heel lang rijbewijs heeft (misschien langer dan ik leef , weet niet) heeft ook schade gemaakt hoor (eigen schuld).

Schade maken zegt niks over hoe iemand kan rijden, een klein lullig paaltje etc. kan iedereen wel raken, of je kan beetje oververmoeid zijn en zie je over het hoofd dat rechts voor gaat etc...
maar als je geen schade rijdt doe je het niet slecht en bestaat er een redelijke mogelijkheid dat je niet onterecht je rijbewijs hebt en neem aan dat dat de bedoeling was van ninja-mod. en hierbij sluit ik me overigens aan.
dat je ook schade kunt rijden als je niet slecht rijdt is een heel ander verhaal. en hangt er natuurlijk ook vanaf hoe jij schade rijdt.. als je elk weekend wel een deuk erbij hebt.. tsja
pi_31279438
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:49 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

maar als je geen schade rijdt doe je het niet slecht en bestaat er een redelijke mogelijkheid dat je niet onterecht je rijbewijs hebt en neem aan dat dat de bedoeling was van ninja-mod. en hierbij sluit ik me overigens aan.
dat je ook schade kunt rijden als je niet slecht rijdt is een heel ander verhaal. en hangt er natuurlijk ook vanaf hoe jij schade rijdt.. als je elk weekend wel een deuk erbij hebt.. tsja
Als je geen schade rijd terwijl je belabberd rijd heeft meer met geluk te maken denk ik.
pi_31281057
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:49 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

Mensen die overal 30 rijden, nergens durven te parkeren (behalve als er geen enkele auto of boom staat waar ze tegenaan kunnen rijden) maken inderdaad niet zoveel schade, maar dat betekent niet dat ze kunnen rijden. Hint.
pi_31281564
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:08 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mensen die overal 30 rijden, nergens durven te parkeren (behalve als er geen enkele auto of boom staat waar ze tegenaan kunnen rijden) maken inderdaad niet zoveel schade, maar dat betekent niet dat ze kunnen rijden. Hint.
volgens mij haal je dan je rijbewijs niet maar misschien is cbr van tactiek veranderd in die 4 maanden dat ik mn papiertje heb en ook bij bnor moet je niet zo gaan rijden.
ja er zijn vast bejaarden die zo rijden, maar dat is een ander verhaal en heeft ook niet veel met mn reactie te maken.
pi_31281619
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:30 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

volgens mij haal je dan je rijbewijs niet maar misschien is cbr van tactiek veranderd in die 4 maanden dat ik mn papiertje heb en ook bij bnor moet je niet zo gaan rijden.
ja er zijn vast bejaarden die zo rijden, maar dat is een ander verhaal en heeft ook niet veel met mn reactie te maken.
Misschien hebben ze ooit prima gereden. In ieder geval goed genoeg voor een rijbewijs.
Maar sommige mensen worden nou eenmaal 'bang' in het verkeer zelf.

Ik ken genoeg mensen die de snelweg niet op durven, terwijl ze dat toch ooit hebben gemoeten bij het rijbewijs halen om maar een voorbeeld te noemen.
pi_31281634
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:01 schreef yup het volgende:

[..]

Als je geen schade rijd terwijl je belabberd rijd heeft meer met geluk te maken denk ik.
heb niet gezegd dat iedereen die geen schade rijdt goed rijdt. beter leren lezen dan
en je kunt als belabberde bestuurder idd geluk hebben. je kunt zelfs het geluk hebben in 1x te slagen. als je soms de verhalen hoort van mensen die in 1x slagen... dus je kunt nooit iets met zekerheid zeggen
pi_31281675
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:32 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Misschien hebben ze ooit prima gereden. In ieder geval goed genoeg voor een rijbewijs.
Maar sommige mensen worden nou eenmaal 'bang' in het verkeer zelf.

Ik ken genoeg mensen die de snelweg niet op durven, terwijl ze dat toch ooit hebben gemoeten bij het rijbewijs halen om maar een voorbeeld te noemen.
dat is mogelijk ja, maar je wordt heus niet zomaar bang. dan zal er wel iets negatiefs gebeurd zijn (of bijna..). dat is inderdaad jammer. maar dat betekent heus niet dat je 30 gaat rijden als je bang bent. juist door hard genoeg te rijden voorkom je irritaties enzo in het verkeer
pi_31281692
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:34 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

dat is mogelijk ja, maar je wordt heus niet zomaar bang. dan zal er wel iets negatiefs gebeurd zijn (of bijna..). dat is inderdaad jammer. maar dat betekent heus niet dat je 30 gaat rijden als je bang bent. juist door hard genoeg te rijden voorkom je irritaties enzo in het verkeer
Daar denken die mensen echt niet aan hoor . Eigenlijk ook best logisch want hoe zachter, hoe zachter de botsing is áls ze ergens op knallen .
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:08:01 #40
127232 Quint24
Just follow the star
pi_31287008
Ik ben ook bij BNOR in 1 keer geslaagd.
Daar is het echt relaxt, dus maak je geen zorgen.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_32531375
IK HEB HET GEHAALD BIJ HET BNOR!
ECHT RELAXT DAAR! Ze zijn echt super aardig, en nemen tenminste de tijd voor je. Was helemaal niet zenuwachtig en ik heb ook een super goede rit gereden. UITSLAG: GESLAAGD!
IK BEN ZO BLIJ.
Heerlijk is autorijden.
Dus mensen die bij het BNOR examen moeten doen en zelf weten dat ze kunnen rijden, dan haal je het!
  donderdag 24 november 2005 @ 11:08:08 #42
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32531598
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:57 schreef angel99 het volgende:
ECHT RELAXT DAAR! Ze zijn echt super aardig, en nemen tenminste de tijd voor je. Was helemaal niet zenuwachtig en ik heb ook een super goede rit gereden. UITSLAG: GESLAAGD!
IK BEN ZO BLIJ.
Heerlijk is autorijden.
Dus mensen die bij het BNOR examen moeten doen en zelf weten dat ze kunnen rijden, dan haal je het!
PROFICIAAAAAAHAAAAAAT!!

en het maakt geen drol uit hoe vaak je nodig hebt gehad, in zeker 90% van de "hardnekkige zak-gevallen" ligt het aan de nerveusiteit van de persoon, en niet aan de rij kwaliteit!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 24 november 2005 @ 11:48:15 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32532675
Mjah... Toch heb ik het niet zo op die BNOR shit... Leuk dat ze je geruststellen, maar komt die vent ook bij je in de auto zitten als je in een lastige situatie terecht komt?

Ik vind zelf dat als iemand twee keer zakt, hij/zij het over een jaartje nog maar eens moet gaan proberen... Lukt het niet binnen vier keer... Jammer dan; tis geen knikkeren...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32534505
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:48 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah... Toch heb ik het niet zo op die BNOR shit... Leuk dat ze je geruststellen, maar komt die vent ook bij je in de auto zitten als je in een lastige situatie terecht komt?

Ik vind zelf dat als iemand twee keer zakt, hij/zij het over een jaartje nog maar eens moet gaan proberen... Lukt het niet binnen vier keer... Jammer dan; tis geen knikkeren...
maar zenuwen hebben heus niet te maken met een lastige situatie. en mensen die goed kunnen rijden op examen, hoeven ook niet hun 'mannetje' te staan in zo'n moeilijke situatie. misschien denken ze zelf dat ze zullen weten wat te doen, maar dat valt ongetwijfeld vies tegen.

het gaat gewoon om het feit dat het examen is en dat je bang bent te zakken. dit heb ik zelf ook heel erg meegemaakt. alleen had ik de 2e keer niemand iets verteld, dus ik d8 als ik dan zak dan maakt het minder uit enzo. toen had ik wonderbaarlijk minder stress en is het goed gekomen.

en jouw plannen van na 2 keer zakken na een jaar opnieuw. dat gaat niet met dit cbr. als het nou altijd eerlijk ging, maar ik heb gelezen over mensen die slagen terwijl ze zeer slecht rijden, maar ook mensen die goed rijden en die zakken.
pi_32534530
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:57 schreef angel99 het volgende:
IK BEN ZO BLIJ.
Heerlijk is autorijden.
gefeliciteerd en veel rijplezier
pi_32535767
quote:

Omschrijf eens een lastige situatie dan ?
  donderdag 24 november 2005 @ 14:15:14 #47
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32536397
quote:

jij bent zeker ook van mening dat iemand die de 1e keer slaagt beter kan rijden dan iemand die meerdere malen op examen moet...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32538664
Het BNOr is dus nog steeds een goede zaak..

Ik heb het daar ook gehaald, na 3 x gezakt te zijn op de meest wazige dingen..
Geen enkel probleem, gewoon ontspannen een stuk rondrijden.
(uiteraard met een paar valstrikken, zoals een 1 richtingsstraat de verkeerde kant laten inrijden..)

Rijd nu al 13 jaar schadevrij, dus het CBR zat er behoorlijk naast..
Wel fijn voor je dat je nu mag rijden.

Het echte rijden leer je pas als je alleen op pad gaat
Idiot Outside, but why?
  donderdag 24 november 2005 @ 15:51:48 #49
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32539124
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Omschrijf eens een lastige situatie dan ?
Nouja, probeer het terbregseplein eens op een gemiddelde vrijdag...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 15:53:00 #50
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32539163
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:15 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

jij bent zeker ook van mening dat iemand die de 1e keer slaagt beter kan rijden dan iemand die meerdere malen op examen moet...
Euh, jah, in zekere zin wel... Diegene heeft er blijkbaar meer feeling voor... Zeg niet dat die in z'n verdere carriere beter blijft rijden, maar als het CBR z'n taak correct uitvoert, zou dat inderdaad zo moeten zijn ja...

Vind sowieso zenuwen een erg slechte reden om het niet te halen... Als je gestresst in de auto zit moet je thuisblijven...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 15:56:11 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32539272
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:03 schreef Nemmi het volgende:

[..]

maar zenuwen hebben heus niet te maken met een lastige situatie. en mensen die goed kunnen rijden op examen, hoeven ook niet hun 'mannetje' te staan in zo'n moeilijke situatie. misschien denken ze zelf dat ze zullen weten wat te doen, maar dat valt ongetwijfeld vies tegen.

het gaat gewoon om het feit dat het examen is en dat je bang bent te zakken. dit heb ik zelf ook heel erg meegemaakt. alleen had ik de 2e keer niemand iets verteld, dus ik d8 als ik dan zak dan maakt het minder uit enzo. toen had ik wonderbaarlijk minder stress en is het goed gekomen.

en jouw plannen van na 2 keer zakken na een jaar opnieuw. dat gaat niet met dit cbr. als het nou altijd eerlijk ging, maar ik heb gelezen over mensen die slagen terwijl ze zeer slecht rijden, maar ook mensen die goed rijden en die zakken.
Hoho... Dat het cbr niet zou werken als het zou moeten heb ik het niet over... Ik heb het erover hoe ik het graag zou zien... Gezien het grote aantal absolute kneuzen op de weg, ben ik van mening dat er iets moet veranderen... En dit is mijn visie op het geheel...
©DiscoveryChannel
pi_32539730
Mikeyman, bedenk eens DE reden waarom veel mensen gestresst in de auto zitten bij het examen..

Dat is vaak de reden dat veel mensen niet slagen, ik bedoel mijn eerste rijles zat ik zelf met trillende benen te rijden enja dat leidt je toch af en is heel iritant, als je snapt wat ik bedoel.
pi_32540247
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:53 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Euh, jah, in zekere zin wel... Diegene heeft er blijkbaar meer feeling voor... Zeg niet dat die in z'n verdere carriere beter blijft rijden, maar als het CBR z'n taak correct uitvoert, zou dat inderdaad zo moeten zijn ja...

Vind sowieso zenuwen een erg slechte reden om het niet te halen... Als je gestresst in de auto zit moet je thuisblijven...
jahoor, dat is dus onzin, 2 mensen kunnen hetzelfde rijden en de ene slaagt, en de ander zakt. het kan aan je examinator liggen. sommige extra streng, een klein aantal relaxed. of als ze je aardig vinden kan dat ook helpen. niks geen feeling, het kan ook geluk zijn. verder kan het ook zijn dat je de 1e keer te vroeg opgaat. er zijn genoeg redenen waarom je niet beter rijdt als je in een keer slaagt.
en zoals ik zei, stress door een examen is niet vreemd. ik vind dat gewoon normaal. en als je kijkt hoe sommige mensen rijden kan ik me ook best voorstellen dat je gestresst in de auto zit.
pi_32540340
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

sorry, maar geloof niet dat ik daar ooit kom, leg uit aub.
overigens zijn er ook mensen die in een boerendorp lessen en dan zakken omdat ze niet gewend zijn aan de drukte. daarbij heb ik wel zoiets van, tsja, dat zou gevaarlijk zijn als ze dan ooit echt in een stad moeten rijden.
maar als je dus echt door stress zakt, wat ik dus goed mogelijk acht...
ik neem niet aan dat je bij bnor alleen in dorpjes rondrijdt zodat je het maar haalt, toch?
  donderdag 24 november 2005 @ 16:37:56 #55
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32540546
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:30 schreef Nemmi het volgende:

[..]

sorry, maar geloof niet dat ik daar ooit kom, leg uit aub.
overigens zijn er ook mensen die in een boerendorp lessen en dan zakken omdat ze niet gewend zijn aan de drukte. daarbij heb ik wel zoiets van, tsja, dat zou gevaarlijk zijn als ze dan ooit echt in een stad moeten rijden.
maar als je dus echt door stress zakt, wat ik dus goed mogelijk acht...
ik neem niet aan dat je bij bnor alleen in dorpjes rondrijdt zodat je het maar haalt, toch?
Daarom reed ik met mijn lessen ook altijd naar de plaats waar het examen zou plaatsvinden.. dan ken je de situatie ook een beetje, wel zo makkelijk

Ben trouwens van de eerste keer geslaagd, enorm zenuwachtig toen maarja. Heb trouwens tijdens de rijlessen nooit op de snelweg gereden dat krijg je als je in zeeuwsch vlaanderen moet afrijden en lessen...
Life's like music, get the rhythm..
pi_32540727
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:37 schreef NoComment het volgende:

[..]

Daarom reed ik met mijn lessen ook altijd naar de plaats waar het examen zou plaatsvinden.. dan ken je de situatie ook een beetje, wel zo makkelijk

Ben trouwens van de eerste keer geslaagd, enorm zenuwachtig toen maarja. Heb trouwens tijdens de rijlessen nooit op de snelweg gereden dat krijg je als je in zeeuwsch vlaanderen moet afrijden en lessen...
ja dat leek mij ook normaal, maar die gast is al 3x gezakt en oefent in de tussentijd daar niet. nou ja, zelf weten natuurlijk
maar op je examen moet je toch altijd een stuk op de snelweg rijden?
  donderdag 24 november 2005 @ 16:49:27 #57
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32540885
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:44 schreef Nemmi het volgende:

[..]

ja dat leek mij ook normaal, maar die gast is al 3x gezakt en oefent in de tussentijd daar niet. nou ja, zelf weten natuurlijk
maar op je examen moet je toch altijd een stuk op de snelweg rijden?
Als de dichtstbijzijnde snelweg in Nederland 2 uur rijden is dan wordt het een beetje moeilijk heh
Life's like music, get the rhythm..
pi_32541101
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:49 schreef NoComment het volgende:

[..]

Als de dichtstbijzijnde snelweg in Nederland 2 uur rijden is dan wordt het een beetje moeilijk heh
ja dat snap ik wel, maar als je niet weet hoe je moet invoegen enzo dan is dat behoorlijk gevaarlijk lijkt me. misschien kom je wel in dagelijks leven niet vaak bij die snelweg, maar toch weleens denk ik.. misschien een verplichte cursus bij een rijschool in de buurt van een snelweg? dan ben je wel eenmalig een tijdje onderweg met de trein ofzo, maar dan heb je dat toch ervaren. ga je een uurtje hele tijd in en uitvoegen op snelweg, inhalen, etc.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:14:12 #59
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32541578
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:27 schreef Nemmi het volgende:

[..]

jahoor, dat is dus onzin, 2 mensen kunnen hetzelfde rijden en de ene slaagt, en de ander zakt. het kan aan je examinator liggen. sommige extra streng, een klein aantal relaxed. of als ze je aardig vinden kan dat ook helpen. niks geen feeling, het kan ook geluk zijn. verder kan het ook zijn dat je de 1e keer te vroeg opgaat. er zijn genoeg redenen waarom je niet beter rijdt als je in een keer slaagt.
en zoals ik zei, stress door een examen is niet vreemd. ik vind dat gewoon normaal. en als je kijkt hoe sommige mensen rijden kan ik me ook best voorstellen dat je gestresst in de auto zit.
Op je eerste punt: daar heb je gelijk in... Iedereen zou gewoon volgens dezelfde, strenge criteria moeten slagen of zakken... No doubt about it...

Verder: als je stress op je examen hebt zul je vast daarna ook niet geweldig op je gemak in de auto stappen... En dus niet veilig onderweg zijn...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 17:17:11 #60
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32541661
Ooit van examenvrees gehoord
quote:
Wat is examenvrees?

Faalangst is méér dan de normale spanning die vooraf gaat aan een examen of aan een optreden in het openbaar. Een beetje stress heb je nodig om een goede prestatie te leveren of een goede presentatie voor het voetlicht te brengen. Faalangst is een druk die zó hoog oploopt, dat je niet goed meer kunt presteren.
Het gevolg is, dat je slechte proefwerken maakt, dichtklapt, of je tekst kwijtraakt.Naast alle spanningen die je studie, je verkering, je leeftijd, je levensomstandigheden met zich meebrengen, kun je dat er niet óók nog eens bij hebben. Het is allemaal al spannend genoeg en de druk om te presteren maakt het er niet beter op.
bron

Hopelijk verandert je visie hierdoor...

[ Bericht 40% gewijzigd door Herr.Flick op 24-11-2005 17:23:49 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 24 november 2005 @ 17:19:31 #61
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32541724
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Ooit van examenvrees gehoord
Jah, tuurlijk... Maar wie zegt dat het na dat examen dan ineens wel goed gaat?
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 17:23:21 #62
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32541849
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Wie zegt dat het bij jou goed gaat...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32541897
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

ik zie het verband niet. er zijn vast mensen die slecht rijden en dan ook stress hebben, maar er zijn genoeg mensen die slecht presteren onder die examendruk.
zo zijn er ook mensen die juist extra goed presteren onder druk. die dan ook maar laten zakken, want na het examen kan het ook ineens fout gaan.
*dus de mensen die te goed rijden zakken voortaan ook
  donderdag 24 november 2005 @ 17:34:16 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32542148
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wie zegt dat het bij jou goed gaat...
Niemand, maar als er bij mij iets gebeurt is het niet door de stress hoor...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 17:34:45 #65
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32542166
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:25 schreef Nemmi het volgende:

[..]

ik zie het verband niet. er zijn vast mensen die slecht rijden en dan ook stress hebben, maar er zijn genoeg mensen die slecht presteren onder die examendruk.
zo zijn er ook mensen die juist extra goed presteren onder druk. die dan ook maar laten zakken, want na het examen kan het ook ineens fout gaan.
*dus de mensen die te goed rijden zakken voortaan ook
Die mensen zullen er bij een examen ook geen last van hebben... Die zullen het dan, volgens jou, juist perfect moeten doen...
©DiscoveryChannel
pi_32542773
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:34 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Die mensen zullen er bij een examen ook geen last van hebben... Die zullen het dan, volgens jou, juist perfect moeten doen...
dat is wat ik zeg, op het examen rijden ze door de stress beter dan ze eigenlijk rijden.. dat is dan toch ook onveilig om zulke mensen te laten slagen
  donderdag 24 november 2005 @ 18:00:00 #67
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32542815
Klopt... Maar dat is nou eenmaal het nadeel van het maar één keer testen van de rijvaardigheid... Om dat te ondervangen zou het beginnersrijbewijs een stuk strenger gemaakt moeten worden...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 18:18:37 #68
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32543223
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:34 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Niemand, maar als er bij mij iets gebeurt is het niet door de stress hoor...
En bij die anderen dus ook niet, omdat ze immers al het examen achter de rug hebben.

De gemiddelde instructeur kan best wel beoordelen of zijn/haar client klaar is voor het examen, maw. client kent de stof en weet deze juist toe te passen op de weg.
Door bijvoorbeeld examenvrees kan dus zo iemand totaal dicht slaan, waardoor hij/zij zijn/haar kennis niet kan laten zien aan de examinator en zakt dus terrecht, maar dat wil niet zeggen dat hij/zij niet kan rijden.

Dus daarom vind ik het nogal onzinnig om te zeggen dat je bijvoorbeeld na 4 keer niet meer op mag omdat je het gewwon niet kunt, er zijn meer faktoren waarvan je afhankelijk bent, en hier moet zeker rekening mee gehouden (kunnen) worden.

Rijvaardigheid moeilijker maken heeft ook geen enkel nut, je kan pas echt leren rijden als je in bezit bent van een rijbewijs, de ervaring leert immers meer dan 100 lessen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 24 november 2005 @ 18:30:46 #69
127232 Quint24
Just follow the star
pi_32543502
Mijn vader zegt dat je gemiddeld 5 JAAR nodig hebt om goed te kunnen rijden omdat je dan bijna alle situaties in het verkeer kent.

O ja een Mikey ik heb er totaal 5x examen moeten doen om het te halen en rij al bijna 4 jaar SCHADE VRIJ

Dus of je in 1x keer slaagt of meerdere pogingen moet doen om je rijbewijs te halen het verteld je niet hoe goed je kan rijden.
Je leerd pas goed auto rijden zonder instructeur naast je.

[ Bericht 28% gewijzigd door Quint24 op 24-11-2005 18:36:09 ]
  donderdag 24 november 2005 @ 18:33:05 #70
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32543548
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Quint24 het volgende:
Mijn vader zegt dat je gemiddeld 5 JAAR nodig hebt om goed te kunnen rijden omdat je dan bijna alle situaties in het verkeer kent.
Nouja, 5 jaar... Dat hangt af van veel factoren als in hoeveel verschillende auto's je gereden hebt, hoeveel kilometer je rijdt, hoeveel verschillende plaatsen je hebt meegemaakt... Maar een jaar of 2 zeker ja...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 18:37:18 #71
127232 Quint24
Just follow the star
pi_32543636
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:33 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nouja, 5 jaar... Dat hangt af van veel factoren als in hoeveel verschillende auto's je gereden hebt, hoeveel kilometer je rijdt, hoeveel verschillende plaatsen je hebt meegemaakt... Maar een jaar of 2 zeker ja...
ik zegd toch ook gemiddeld de een doet sneller ervaring op dan de ander
  donderdag 24 november 2005 @ 19:07:31 #72
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32544424
quote:

O ja een Mikey ik heb er totaal 5x examen moeten doen om het te halen en rij al bijna 4 jaar SCHADE VRIJ

Dus of je in 1x keer slaagt of meerdere pogingen moet doen om je rijbewijs te halen het verteld je niet hoe goed je kan rijden.
Je leerd pas goed auto rijden zonder instructeur naast je.
Zoals hierboven al staat aangegeven, aantal jaren schadevrij zegt vrij weinig... Voor hetzelfde geld heb je 25 ongelukken veroorzaakt, zonder dat je daar zelf iets mee van doen hebt gehad... Of irriteer je de hele dag mensen/veroorzaak je files... Zegt vrij weinig...
©DiscoveryChannel
pi_32544490
Ik ben iets minder radicaal in mijn stellingname dan MikeyMan (guys, give it up, ik heb het ook geprobeerd...) maar ben wel van mening dat niet iedereen zou moeten rijden.

Helaas is het zo dat een rijbewijs in Nederland inmiddels bijna een recht is. Iedereen moet maar mogen rijden. Ik vind dat niet de juiste instelling. Dat is heel rot voor de mensen die niet de weg op mogen, maar een stuk veiliger en fijner voor degenen die dat wel mogen. Een auto is tenslotte een potentieel moordwapen.

Je mag kennelijk niet zeggen dat er mensen zijn die niet kunnen rijden. Nou, jammer dan, ik zeg het toch. Zo is bijvoorbeeld bewezen dat vrouwen en dyslectici minder geschikt zijn om snelheden en afstanden in te schatten, twee vaardigheden die noodzaak zijn in het verkeer (en nee, niet alle vrouwen en dyslectici zijn een ramp, het zijn statistieken!). Wat deze cijfers aantonen is dat er gewoon mensen zijn die niet geschikt zijn om te rijden, láát ze dan ook niet rijden.

Autorijden is een voorrecht, geen mensenrecht. En wat mij betreft zou er inderdaad een keer een punt ingevoerd mogen worden waarop je gewoon geen examen meer mag doen, of een wachttijd na een x aantal examens voordat je weer mag beginnen.
quote:
Schadevrij is wat anders dan veilig en niet hinderlijk voor anderen. Mijn pa heeft in de 30 jaar dat hij rijdt nog nooit schade toegebracht aan zichzelf of een ander, maar rijdt als een mongool, schat dingen totaal verkeerd in en is zo ontzettend vol van zichzelf dat hij zijn eigen verkeersregels bedenkt. Maar ja, wél schadevrij.
pi_32545857
Ik ben het helemaal niet eens met mikeyman. Bij het BNOR gelden namelijk dezelfde regels als bij het CBR. Ik heb bij het BNOR zelfs een 'lastigere' weg gereden dan bij 2 keer CBR. Als mensen niet kunnen rijden, dan slaag je bij het BNOR ook niet hoor. Het gaat echt om de zenuwen dat er zo'n examinator naast je zit. Mijn rijinstructeur zei namelijk altijd dat ik 1 van z'n betere leerlingen was, en hij heeft me dus meer als een jaar meegemaakt.!!!!!

Maar goed ik heb hem, en het maakt me trouwens niet veel uit wat mensen zeggen, ik weet dat ik kan rijden!!!!
  donderdag 24 november 2005 @ 21:53:56 #75
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_32549464
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:36 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daar denken die mensen echt niet aan hoor . Eigenlijk ook best logisch want hoe zachter, hoe zachter de botsing is áls ze ergens op knallen .
vergeet de tijd die je hebt om te reageren en te anticiperen.... alleen dat doen ze niet
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 24 november 2005 @ 21:54:35 #76
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32549475
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:58 schreef angel99 het volgende:
Ik ben het helemaal niet eens met mikeyman. Bij het BNOR gelden namelijk dezelfde regels als bij het CBR. Ik heb bij het BNOR zelfs een 'lastigere' weg gereden dan bij 2 keer CBR. Als mensen niet kunnen rijden, dan slaag je bij het BNOR ook niet hoor. Het gaat echt om de zenuwen dat er zo'n examinator naast je zit. Mijn rijinstructeur zei namelijk altijd dat ik 1 van z'n betere leerlingen was, en hij heeft me dus meer als een jaar meegemaakt.!!!!!

Maar goed ik heb hem, en het maakt me trouwens niet veel uit wat mensen zeggen, ik weet dat ik kan rijden!!!!
Dat begrijp ik, maar waarom zou je gerust gesteld moeten worden terwijl je in de auto zit... Dat gebeurt in andere situaties ook niet...

Daarbij; je kunt echt nog lang niet rijden...
©DiscoveryChannel
  donderdag 24 november 2005 @ 22:00:39 #77
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32549630
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:09 schreef innovative het volgende:
Ik ben iets minder radicaal in mijn stellingname dan MikeyMan (guys, give it up, ik heb het ook geprobeerd...) maar ben wel van mening dat niet iedereen zou moeten rijden.

Helaas is het zo dat een rijbewijs in Nederland inmiddels bijna een recht is. Iedereen moet maar mogen rijden. Ik vind dat niet de juiste instelling. Dat is heel rot voor de mensen die niet de weg op mogen, maar een stuk veiliger en fijner voor degenen die dat wel mogen. Een auto is tenslotte een potentieel moordwapen.

Je mag kennelijk niet zeggen dat er mensen zijn die niet kunnen rijden. Nou, jammer dan, ik zeg het toch. Zo is bijvoorbeeld bewezen dat vrouwen en dyslectici minder geschikt zijn om snelheden en afstanden in te schatten, twee vaardigheden die noodzaak zijn in het verkeer (en nee, niet alle vrouwen en dyslectici zijn een ramp, het zijn statistieken!). Wat deze cijfers aantonen is dat er gewoon mensen zijn die niet geschikt zijn om te rijden, láát ze dan ook niet rijden.

Autorijden is een voorrecht, geen mensenrecht. En wat mij betreft zou er inderdaad een keer een punt ingevoerd mogen worden waarop je gewoon geen examen meer mag doen, of een wachttijd na een x aantal examens voordat je weer mag beginnen.
[..]

Schadevrij is wat anders dan veilig en niet hinderlijk voor anderen. Mijn pa heeft in de 30 jaar dat hij rijdt nog nooit schade toegebracht aan zichzelf of een ander, maar rijdt als een mongool, schat dingen totaal verkeerd in en is zo ontzettend vol van zichzelf dat hij zijn eigen verkeersregels bedenkt. Maar ja, wél schadevrij.
Nou mooi!

Dan ben jij de 1e nederlander die niet meer mag rijden, de rest (nog) wel...

fijn he, als anderen over je oordelen....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 24 november 2005 @ 22:05:55 #78
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32549787
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nou mooi!

Jah, wat is dat nou voor onzin gast??? Moet iedereen dan zomaar de weg op mogen, wetende dat het gevaarlijk is? Ik kan zo een paar mensen opnoemen uit mijn omgeving die gewoon een gevaar op de weg zijn... Die mensen hadden nooit hun rijbewijs mogen hebben...

En ja, fijn als andere over je oordelen, als de veiligheid van anderen op het spel staat...
©DiscoveryChannel
pi_32549852
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Nou mooi!

Is dat niet waar ons hele systeem op gebaseerd is dan, op oordelen over anderen? Als we niet meer gaan oordelen kunnen we net zo goed het hele cbr en bnor afschaffen, die oordelen tenslotte ook.

Ons systeem, met examens en examinatoren, is er op gericht de goede tussen de slechte uit te filteren, of andersom. Je moet het in Nederland nog steeds verdienen om te mogen rijden.

Ik vind het raar dat je dat niet mag zeggen. Kom op zeg, straks zijn het jouw kinderen die de straat op schieten, en worden ze plat gereden door iemand die nog niet eens de koppeling van de auto weet te vinden, maar toch een rijbewijs heeft weten te scoren. Of jij bent het die in de auto zit en in de rechterzijkant geraakt wordt door iemand die niet door had dat er een kruispunt aan kwam. Helaas zat je geliefde net op die stoel...

Het gaat om de veiligheid van anderen, we hebben zelf verzonnen dat er examens aan te pas komen om te mogen rijden uberhaupt, laat dat examen dan ook van nut zijn en niet elke gomp slagen. Want ja, ik heb bij mensen in de auto gezeten waarbij ik echt bang was, mensen die hun rijbewijs absoluut (nog) niet zouden moeten hebben gekregen...

mikeyman, gaat es ff naar je eigen computer schat...
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:35:47 #80
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32574206
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:08 schreef innovative het volgende:

[..]

Is dat niet waar ons hele systeem op gebaseerd is dan, op oordelen over anderen? Als we niet meer gaan oordelen kunnen we net zo goed het hele cbr en bnor afschaffen, die oordelen tenslotte ook.

Ons systeem, met examens en examinatoren, is er op gericht de goede tussen de slechte uit te filteren, of andersom. Je moet het in Nederland nog steeds verdienen om te mogen rijden.

Ik vind het raar dat je dat niet mag zeggen. Kom op zeg, straks zijn het jouw kinderen die de straat op schieten, en worden ze plat gereden door iemand die nog niet eens de koppeling van de auto weet te vinden, maar toch een rijbewijs heeft weten te scoren. Of jij bent het die in de auto zit en in de rechterzijkant geraakt wordt door iemand die niet door had dat er een kruispunt aan kwam. Helaas zat je geliefde net op die stoel...

Het gaat om de veiligheid van anderen, we hebben zelf verzonnen dat er examens aan te pas komen om te mogen rijden uberhaupt, laat dat examen dan ook van nut zijn en niet elke gomp slagen. Want ja, ik heb bij mensen in de auto gezeten waarbij ik echt bang was, mensen die hun rijbewijs absoluut (nog) niet zouden moeten hebben gekregen...

mikeyman, gaat es ff naar je eigen computer schat...
Mooi verhaal, helaas klopt er geen klote van...

Bijna iedereen (inclusief mijzelf) maakt de grote fout om iemands rijkwaliteiten te vergelijken met je eigen rijmansschap.Dit is dus nooit objectief, en zelf rij je altijd goed, alleen doen anderen het fout.

Groot voorbeeld is snelheid.Bijna iedereen heeft een hekel aan iemand die 70 km/u rijd buiten de kom, bijna iedereen zegt dat ie te zachtjes rijd,maar dat is NIET waar.Je mag 80 km/u MAXIMAAL, dus is 70 een wettelijke aanvaardbare snelheid, alleen in de praktijk rijd iedereen 90 km/u of harder, en is de 70 km/u gast een "treuzel" of zondagsrijder.

Zo zie je maar weer maar weer dat iedereen een eigen beleving heeft, en dat zoiets moeilijk te maatstaven is, dus als dat niet fatsoenlijk kan dan kun je niet zomaar zeggen dat de ene wel mag rijden, en de ander niet.

Snappie?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32576281
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:35 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooi verhaal, helaas klopt er geen klote van...

Bijna iedereen (inclusief mijzelf) maakt de grote fout om iemands rijkwaliteiten te vergelijken met je eigen rijmansschap.Dit is dus nooit objectief, en zelf rij je altijd goed, alleen doen anderen het fout.

Groot voorbeeld is snelheid.Bijna iedereen heeft een hekel aan iemand die 70 km/u rijd buiten de kom, bijna iedereen zegt dat ie te zachtjes rijd,maar dat is NIET waar.Je mag 80 km/u MAXIMAAL, dus is 70 een wettelijke aanvaardbare snelheid, alleen in de praktijk rijd iedereen 90 km/u of harder, en is de 70 km/u gast een "treuzel" of zondagsrijder.

Zo zie je maar weer maar weer dat iedereen een eigen beleving heeft, en dat zoiets moeilijk te maatstaven is, dus als dat niet fatsoenlijk kan dan kun je niet zomaar zeggen dat de ene wel mag rijden, en de ander niet.

Snappie?

Tja, zullen we dan maar het hele systeem van examen doen opdoeken? Want een examinator vergelijkt ook, en zoals jij het nu stelt zou er dan niemand kunnen vergelijken.

Er is bewezen dat sommige mensen niet in staat zijn om snelheden en afstanden in te schatten. Met anderen woorden, die mensen kunnen dus met geen mogelijkheid raden hoe groot het gevaar is als ze oversteken of inhalen bijvoorbeeld. Die dingen zijn met objectieve testmethoden vast te leggen. Waarom maken we geen gebruik van die kennis dan?

Daarnaast geef je nu een voorbeeld over wat als hinderlijk ervaren wordt. Ik heb het echter niet over hinderlijke dingen, maar over ronduit gevaarlijke dingen. Acties als met 60 vlak voor een met 120 aanstormende auto invoegen, dingen als voorranssituaties niet in kunnen schatten en iemand overhoop rijden, niet in zien hoe een verkeerssituatie in elkaar zit (mijn zusje bijvoorbeeld heeft nu gelukkig slechts rijles, maar neemt doodleuk vluchtheuvels aan de verkeerde kant, en dat na 25 + uur rijden).
pi_32586755
Ik wil alleen maar dit toevoegen:

Stop aub met dat gezeik over dat sommige mensen geen rijbewijs horen te hebben. Heeft niks met rijvaardigheid te maken maar met mentaliteit. Ik ken zoveel mensen die totaal niet met autorijden bezig zijn.

In de auto ben ik gewoon een machine. Ik luister, ik vertel dingen aan anderen, ik let op de koelvloeistoftemp, de benzine, toeren, snelheid (vrijwel altijd, uitzonderingen daargelaten)

Probleem is dat er mensen zijn die NIET met autorijden bezig zijn, begrijp je ? Zo simpel is het.

En verder geen gezeur over veiligheid, Nederland heeft een van de veiligste wegen op deze fucking aardkloot, als iedereen "niet kon rijden" zou dat wel anders zijn.

Nederlanders kunnen wel rijden, iedere malloot/idioot/loser/sukkel/grafmongool kan rijden, zolang hij de juiste instelling/mentaliteit heeft, autorijden is echt niet moeilijk, ook niet in de meest barre weersomstandigheden, je moet alleen wel met autorijden bezig zijn en niet met je make up of met je blikje cola.

Flick, vandaag bijv. op de A10 net om 01:30 in de nacht, gaat zo debiel traag (leve trajectcontrole, NOT) dat ik maar effe wat dingen zit te vreten, plus met de radio zit te kloten, ik kijk naar me teller en ik zie dat ik opeens naar 70 km/u ben afgezakt

Oh ja, in mijn ogen is autorijden een voorrecht. Ik betaal belasting dus ik mag gebruik magen van de (snel)wegen in Nederland, zo simpel is het.
pi_32586924
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:53 schreef yup het volgende:
Probleem is dat er mensen zijn die NIET met autorijden bezig zijn, begrijp je ? Zo simpel is het.
Sommige mensen kunnen echt niet rijden. Echt niet
quote:
Oh ja, in mijn ogen is autorijden een voorrecht. Ik betaal belasting dus ik mag gebruik magen van de (snel)wegen in Nederland, zo simpel is het.
en verzekering en accijns en 1km/h boetes en parkeerboetes en,en,en,
Calm down, please!
  zaterdag 26 november 2005 @ 11:23:15 #84
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32590843
quote:

Flick, vandaag bijv. op de A10 net om 01:30 in de nacht, gaat zo debiel traag (leve trajectcontrole, NOT) dat ik maar effe wat dingen zit te vreten, plus met de radio zit te kloten, ik kijk naar me teller en ik zie dat ik opeens naar 70 km/u ben afgezakt
Zie je, zelfs jij went er al aan...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:31:28 #85
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32600097
quote:

Stop aub met dat gezeik over dat sommige mensen geen rijbewijs horen te hebben. Heeft niks met rijvaardigheid te maken maar met mentaliteit. Ik ken zoveel mensen die totaal niet met autorijden bezig zijn.

In de auto ben ik gewoon een machine. Ik luister, ik vertel dingen aan anderen, ik let op de koelvloeistoftemp, de benzine, toeren, snelheid (vrijwel altijd, uitzonderingen daargelaten)

En verder geen gezeur over veiligheid, Nederland heeft een van de veiligste wegen op deze fucking aardkloot, als iedereen "niet kon rijden" zou dat wel anders zijn.

Nederlanders kunnen wel rijden, iedere malloot/idioot/loser/sukkel/grafmongool kan rijden, zolang hij de juiste instelling/mentaliteit heeft, autorijden is echt niet moeilijk, ook niet in de meest barre weersomstandigheden, je moet alleen wel met autorijden bezig zijn en niet met je make up of met je blikje cola.

Mjah, sommige mensen kunnen het gewoon niet... En anderen zijn er inderdaad niet mee bezig... En die laatste groep moeten ze gelijk voor een vuurpeloton zetten...
En dat gezeur over dat wij -nederlanders- wel kunnen rijden... Nog niet zo lang geleden was daar een onderzoek over geweest... Binnen europa stonden we vrijwel onderaan de ranglijst...

En vooral die laatste zin slaat nergens op... Zolang je betaalt mag alles maar? Kom op zeg... Doe je ogen open en word alsjeblieft wakker...
©DiscoveryChannel
pi_32609724
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:31 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, sommige mensen kunnen het gewoon niet... En anderen zijn er inderdaad niet mee bezig... En die laatste groep moeten ze gelijk voor een vuurpeloton zetten...
En dat gezeur over dat wij -nederlanders- wel kunnen rijden... Nog niet zo lang geleden was daar een onderzoek over geweest... Binnen europa stonden we vrijwel onderaan de ranglijst...

En vooral die laatste zin slaat nergens op... Zolang je betaalt mag alles maar? Kom op zeg... Doe je ogen open en word alsjeblieft wakker...
Mensen die er niet mee bezig zijn zal je altijd houden.

Verder slaat het wel ergens op, als ik belasting betaal wil ik waar krijgen voor mijn geld. Dus ik wil gewoon gebruik maken van de wegen, als iemand het niet wilt, ok fijn, maar als iemand het wilt, moet ie dat kunnen.

Verder wie bepaalt of iemand niet kan rijden? Wat is de maatstaf Wat is de ondergrens van "rijden" Zomaar paar vraagjes die in me hoofd opdoemen.

Ik denk dat we gewoon wat minder moeten gaan zeiken, er zitten een paar idioten bij die niet kunnen rijden, dat geloof ik best, maar als het echt zo erg was als er beweerd werd dan zou Nederland niet een van de veiligste wegen ter wereld hebben he ?
pi_32612064
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:09 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Ik heb met mensen meegereden die in 1 keer hun examen hebben gehaald en die matig autorijden. Daarnaast heb ik ook met mensen meegereden die een BNOR examen hebben gehad en die zeer goed autorijden. Het wel of niet meerdere keren afleggen van een rijexamen om het rijbewijs te behalen zegt naar mijn mening vrij weinig over de kwaliteiten van de automobilist in kwestie. Daarnaast zijn examinatoren bij een BNOR rijexamen niet meer of minder streng dan bij een regulier rijexamen.
pi_32613518
quote:
Op zondag 27 november 2005 01:20 schreef yup het volgende:
Verder slaat het wel ergens op, als ik belasting betaal wil ik waar krijgen voor mijn geld. Dus ik wil gewoon gebruik maken van de wegen, als iemand het niet wilt, ok fijn, maar als iemand het wilt, moet ie dat kunnen.
Zullen we dan ook maar meteen een kraamverzorgster naar je toesturen, je alvast een chemokuurtje geven, de wao voor je aanvragen etc. Want je betaalt daar namelijk ook allemaal voor... Idee hier is dat je met zijn allen een bedrag op hoest, en dat daar dingen van worden aangelegd of betaald. Of je ook evenredig gebruik daar van maakt is wat anders: de een maakt meer gebruik van de weg, de ander meer van het ziekenfonds...
quote:
Verder wie bepaalt of iemand niet kan rijden? Wat is de maatstaf Wat is de ondergrens van "rijden" Zomaar paar vraagjes die in me hoofd opdoemen.
Om te beginnen, dit soort dingen worden al toegepast: mensen boven de 70 moeten worden herkeurd. Waarom? Omdat duidelijk is dat zij steeds minder reactievermogen krijgen en dat hun verkeersinzicht slechter wordt. Mag dat dan wél?

Vriendin van mijn opa is onlangs haar rijbewijs kwijtgeraakt omdat ze een winkelpui in is gereden, zonder slachtoffers, alleen schade. Omdat ze boven de 70 is moest ze daarna opnieuw afrijden. Waarom kan dat dan wel? Gelijke monniken, gelijke kappen, bij iedereen eens even kijken of ze wel kunnen rijden. Niet iedereen kan rijden.

En de maatstaf? Denk dat dat niet aan leken is om te bepalen. Maar de heren en dames wetenschappers die ons verblijden met het nieuws dat er mensen zijn die gewoon de snelheid van dingen niet kunnen inschatten en mensen die zo'n beperkt reactievermogen hebben dat 50 km. per uur al te hard is, zullen vast wel het een en ander aan verstandige richtlijnen kunnen opstellen. En dan niet alleen rijvaardigheid testen, maar ook de fysieke factoren die belangrijk zijn bij de rijvaardigheid. Objectief, ja.
quote:
Ik denk dat we gewoon wat minder moeten gaan zeiken, er zitten een paar idioten bij die niet kunnen rijden, dat geloof ik best, maar als het echt zo erg was als er beweerd werd dan zou Nederland niet een van de veiligste wegen ter wereld hebben he ?
Zoals MikeyMan al zei, is een onderzoekje geweest naar onze rijvaardigheid en veiligheid op de weg, en zo hoog scoorden we niet hoor...
  zondag 27 november 2005 @ 11:23:47 #89
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32613600
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:17 schreef innovative het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zoals MikeyMan al zei, is een onderzoekje geweest naar onze rijvaardigheid en veiligheid op de weg, en zo hoog scoorden we niet hoor...
Bron?

* Herr.Flick wil dat eens ff gaan bestuderen!!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  Eindredactie Games zondag 27 november 2005 @ 11:36:50 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32613783
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:28 schreef Fwnk het volgende:

en ik ben net als wat jup zei met vlag en wimpel geslaagd
iedereen is met vlag en wimpel geslaagd want als die gast een vakje inkleurd dan ben je gezakt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_32621803
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Bron?

* Herr.Flick wil dat eens ff gaan bestuderen!!
yup wilt dat ook weleens zien
  zondag 27 november 2005 @ 18:09:26 #92
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32623377
©DiscoveryChannel
pi_32623690
quote:
. Aan de studie deden 2800 bestuurders van personenauto's mee.
Simpele wiskunde:

Hoe groter de steekproef, hoe betrouwbaarder de uitkomst zal zijn.

2800 bestuurders is dus NIET representatief voor misschien wel 6-7 miljoen automobilisten in NL :/

Denk dat het dus wel meevalt.
  zondag 27 november 2005 @ 19:01:50 #94
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32624819
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:22 schreef yup het volgende:

[..]

Simpele wiskunde:

Hoe groter de steekproef, hoe betrouwbaarder de uitkomst zal zijn.

2800 bestuurders is dus NIET representatief voor misschien wel 6-7 miljoen automobilisten in NL :/

Denk dat het dus wel meevalt.
Ja gast, nog nooit van statistiek gehoord? Ik zou me er eens in verdiepen...
Een steekproef van 100 "samples" is representatief... Rekenkundig gezien is dit dus een meer dan representatieve steekproef...
©DiscoveryChannel
pi_32626275
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:01 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja gast, nog nooit van statistiek gehoord? Ik zou me er eens in verdiepen...
Een steekproef van 100 "samples" is representatief... Rekenkundig gezien is dit dus een meer dan representatieve steekproef...
Ja dat is de theorie.

In de praktijk is dat dus niet representatief.

Verder 100 samples van hoeveel

Als het van 1000 bijv. lampen is, ok.

Als het van 1 miljoen lampen is, dan is het niet ok :/
  zondag 27 november 2005 @ 20:03:24 #96
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32626523
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:55 schreef yup het volgende:

[..]

Ja dat is de theorie.

In de praktijk is dat dus niet representatief.

Verder 100 samples van hoeveel

Als het van 1000 bijv. lampen is, ok.

Als het van 1 miljoen lampen is, dan is het niet ok :/
Nogmaals... Ga eens een statistiekboek lezen...
Een steekproef van 100 samples is representatief voor een populatie tot oneindige grootte...
©DiscoveryChannel
pi_32626773
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:03 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nogmaals... Ga eens een statistiekboek lezen...
Een steekproef van 100 samples is representatief voor een populatie tot oneindige grootte...
Met alle respect dude maar ik heb dus statistiek gewoon gehad en uiteraard ook een voldoende voor die vak gehaald.

Dat het zo staat klopt, maar dat is gewoon de theorie. Het is gewoon in de werkelijkheid anders.

100 mensen interviewen, ze zeggen allemaal in koor = opbokken met snelheidslimieten, is dat representatief voor de hele bevolking van NL ? Denk het niet he.
  zondag 27 november 2005 @ 20:14:13 #98
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32626838
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:12 schreef yup het volgende:

[..]

Met alle respect dude maar ik heb dus statistiek gewoon gehad en uiteraard ook een voldoende voor die vak gehaald.

Dat het zo staat klopt, maar dat is gewoon de theorie. Het is gewoon in de werkelijkheid anders.

100 mensen interviewen, ze zeggen allemaal in koor = opbokken met snelheidslimieten, is dat representatief voor de hele bevolking van NL ? Denk het niet he.
Als het een aselecte steekproef is wel dus... Als er willekeurig 100 mensen van de weg geplukt worden om te testen is dit gewoon representatief...

En statistiek heb je ook op meerdere niveaus... Dus dat zegt niks... Daarbij... Dit is allemaal gewoon empirisch bewezen...
©DiscoveryChannel
  zondag 27 november 2005 @ 23:53:27 #99
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32633153
Hmm vage tekst, nu weet ik nog niet veel (meer). Gaat het om europese regelgeving of nationale, waardoor word zoiets veroorzaakt ect.

Er zijn legio veranderingen doorgevoerd de laatste jaren in nederland die dit kunnen veroorzaken, jammer dat zoiets niet word vermeld.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 28 november 2005 @ 01:40:39 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32635892
quote:
Op zondag 27 november 2005 04:35 schreef rutger05 het volgende:

Daarnaast zijn examinatoren bij een BNOR rijexamen niet meer of minder streng dan bij een regulier rijexamen.
Klopt. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om te zakken voor een BNOR-examen (in een automaat ook nog ). Bij het tweede BNOR-examen wel geslaagd overigens.
pi_32635922
Ik moet eerst weten of je een rooie of een blauwe bent anders kan ik je niet antwoorden
Punk !
  maandag 28 november 2005 @ 09:56:48 #102
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32638902
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om te zakken voor een BNOR-examen (in een automaat ook nog ). Bij het tweede BNOR-examen wel geslaagd overigens.
Hier heb je het al... rijbewijs inleveren want jij kan niet rijden... nooit,nimmer,niet!

nu zie je dat de stelling nergens op slaat MikeyMan...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 28 november 2005 @ 10:15:12 #103
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32639182
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:56 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Hoezo? Wie zegt dattie wel kan rijden?

Goed argument hoor...
©DiscoveryChannel
pi_32639214
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:56 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier heb je het al... rijbewijs inleveren want jij kan niet rijden... nooit,nimmer,niet!

Ben dan wel niet MikeyMan, maar hij heeft het gehaald. Zegt dat verder wat over zijn rijvaardigheid nu? Nee. Aangezien ik geen examinator ben kan ik ook niet oordelen of hij geschikt is of niet. Het kan zijn dattie nog steeds rijdt als een krant en het een lucky shot was, het kan ook dat hij kennelijk nog niet klaar was om te rijden en het later wel kon. Heb MikeyMan ook al ergens zien zeggen op de vorige bladzijde dat iemand het na een paar jaar best nog een keer kan proberen.

en kom nu niet aan met "al zoveel jaar schadevrij", ik ken genoeg mensen die al jaren schadevrij rijden die ze eigenlijk van de weg zouden moeten halen.

Dat doet nog steeds niet af aan het feit dat er mensen zijn die gewoon fysiek niet gemaakt zijn om om te gaan met snelheid en het reactievermogen er niet voor hebben. En da's pure biologie.
  maandag 28 november 2005 @ 10:17:25 #105
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32639221
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:15 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Totnutoe nog geen ongelukken of schade gehad in de 5 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, dus dat valt best mee. . Tijdens m'n vele rijlessen heb ik ook genoeg ervaring opgedaan. .
  maandag 28 november 2005 @ 10:19:21 #106
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32639263
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:17 schreef freako het volgende:

[..]

Totnutoe nog geen ongelukken of schade gehad in de 5 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, dus dat valt best mee. . Tijdens m'n vele rijlessen heb ik ook genoeg ervaring opgedaan. .
Nogmaals: geen ongelukken zegt geen reet... Misschien heb je wel 500 kilometer file veroorzaakt, of zijn er door jouw schuld achter jou drie auto's op elkaar geklapt, zonder dat je het wist... Of irriteer je iedereen die jou tegenkomt...

Waarom in een automaat eigenlijk?
©DiscoveryChannel
  maandag 28 november 2005 @ 10:28:36 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32639449
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nogmaals: geen ongelukken zegt geen reet... Misschien heb je wel 500 kilometer file veroorzaakt, of zijn er door jouw schuld achter jou drie auto's op elkaar geklapt, zonder dat je het wist... Of irriteer je iedereen die jou tegenkomt...
Ik kan aardig meekomen, al zeg ik het zelf. Gewoon een rustige rijstijl. Die BNOR-examens waren nodig door faalangst, het was niet de eerste keer dat ik daar last van had. Ik had alleen de pech dat je eerst drie keer moet zakken voordat je zo'n BNOR-examen aan kunt vragen. Zolang er geen examinator naast me zit, ben ik een stuk rustiger in de wagen. .
quote:
Waarom in een automaat eigenlijk?
Dat heeft weer een andere reden. Mijn rechterhand/rechterarm functioneert niet helemaal perfect, qua fijne motoriek. Ik kan wel schakelen, maar niet zonder naar de pook te kijken om mijn arm te sturen. En dat is link, want je hebt de aandacht niet meer bij de weg. In een automaat hoef je je handen amper van het stuur te halen. Dus dat is ideaal voor mij.

Als we in Nederland links zouden rijden, zou ik waarschijnlijk wel een "normaal" rijbewijs hebben kunnen halen, omdat ik dat probleem niet heb aan mijn linkerarm.
  maandag 28 november 2005 @ 11:02:28 #108
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32640087
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:15 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Goed argument hoor...
De examinator...

maarja, die zal er vast niet zoveel verstand van hebben als jij...

[ Bericht 18% gewijzigd door Herr.Flick op 28-11-2005 11:07:35 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32640117
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dan gaan ze daar toch gewoon niet heen?

Ik weet zeker als mensen het niet durven, dat ze lastige situaties ook proberen te vermijden !
  maandag 28 november 2005 @ 11:17:24 #110
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32640451
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:02 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

De examinator...

maarja, die zal er vast niet zoveel verstand van hebben als jij...
Joh, kijk eens om je heen als je op de weg zit... Genoeg mensen die geslaagd zijn, en die gewoon gevaarlijk bezig zijn... Ken genoeg mensen waar ik echt niet met een gerust hart bij in de auto stap omdat ze gewoon gevaarlijk zijn... Zoals innovative zegt: haar vader rijdt ook niet echt op een manier waarop ik me fijn voel... Allemaal mensen die volgens de examinator kunnen rijden, maar het blijkbaar toch stiekem niet kunnen...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 november 2005 @ 11:19:09 #111
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32640484
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:03 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dan gaan ze daar toch gewoon niet heen?

Ik weet zeker als mensen het niet durven, dat ze lastige situaties ook proberen te vermijden !
Nee, dat snap ik, maar soms zijn die lastige situaties nou eenmaal niet te vermijden... Hoeft niet aan jezelf te liggen, maar het gebeurt gewoon... In de randstad misschien wat vaker dan elders, maar het kan altijd... En dat heb je niet voor het uitkiezen. Zo werd ik laatst zelf zowat gesandwiched tussen twee vrachtwagens die allebei van hun rijbaan afweken... Kan ik niks aan doen, maar het gebeurt wel...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 november 2005 @ 12:04:34 #112
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_32641492
Ik heb ook bij het BNOR examen gedaan.. Vond het veel relaxter dan CBR, vriendelijke examinator, en je verzamelt niet in zo'n stressy CBR waar iedereen doodnerveus is, maar in mijn geval gewoon in een snackbar.
Verder denk ik niet dat ze veel relaxter zijn qua slagen/zakken. Het is wel zo dat ze de tijd voor je nemen, en dat alles veel rustiger aan gaat. Maar je moet alsnog gewon goed rijden, net als bij het 'normale' examen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je gewoon beter rijdt juist doordat de sfeer veel relaxter is, waardoor het allemaal wat 'gemakkelijker' lijkt dan het normale examen..
Dat had ik dus ook.
Maar echt minder streng.. Nee dat denk ik niet hoor.
quote:
Ben ik absoluut niet met je eens. Velen zijn niet enkel gestresst omdat ze in de auto zitten, maar juist omdat er op dat moment nog veel meer zaken bijkomen.. Examinator die op je vingers kijkt, klein foutje betekend veeeel kosten, etc. etc.

Dat zulke omstandigheden tijdens een examen invloed hebben op je prestatie wil niet zeggen dat je in het algemeen een zenuwpees bent achter het stuur hoor..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_32644316
dit is toch een discussie zonder eind. de ene helft van de mensen denkt dat je niet kunt rijden als je meer dan een zeker aantal examens nodig hebt. in sommige gevallen is dat waar, in andere niet. zoals hierboven al uitgelegd is, het best door cutebutpsycho, kan examenstress grote invloed hebben. ik heb hier zelf ook last van gehad.
zo zijn er ook mensen die in een keer slagen, maar die nog steeds rijden als een natte krant...
vooral met het cbr is het geen eerlijke strijd. wellicht is het mogelijk dat er een eerlijkere variant hiervan komt en dan kunnen we echt zeggen als je er 4x over doet, verdien je dat papiertje niet. maar op deze manier kun je ook zakken omdat ze je niet aardig vinden bwvs. ik denk echter dat zolang mensen moeten beoordelen, je altijd zulke dingen zult hebben, dus het is een lastige situatie.

zo ook dat onderzoek hierboven, dat nederlanders de verkeersregels niet goed kennen. op je examen zak je als je voorrangsregels negeert bijv., ook bij BNOR. ik denk dat deze onveiligheid bijv te maken heeft met de redelijk nieuw ingevoerde regel (denk aan mensen die dus al jaartje of 5/6 rijbewijs hebben) fietsers van rechts hebben voorrang. zo zijn er een heleboel mensen die weigeren rechts voorrang te geven, omdat ze dat onzin vinden (zie ander topic, weet even niet waar het staat, maar voor de liefhebbers zoek ik het ff op ). dit zijn echt niet per definitie mensen die 10x over hun examen hebben gedaan. gevoelsmatig zijn dit juist de mensen die denken dat ze geweldig rijden en dat de weg van hun is. als je 10x erover doet ben je juist wat onzekerder denk ik en ga je niet je eigen regels maken.
er zijn ook redelijk wat mensen die zeer veel te hard rijden. dat maakt het ook niet veiliger als de rest zich wel aan de snelheid houdt. ik heb weleens bij zulke mensen in de auto gezeten. die kunnen in principe zeer goed rijden (kennen hun auto, hebben auto onder controle, etc), maar door dit rijgedrag... en die halen het wel in één keer (zo'n 40 jaar geleden dus inmiddels denken ze dat ze hun eigen regels mogen maken.. )

conclusie van mijn lange verhaal. als je bij bnor examen moet doen is het niet per definitie zo dat je niet kunt rijden.
je kunt verder niet oordelen of mensen goed rijden, want op zo'n herexamen kun je natuurlijk dan wel rechts voorrang geven, of houd je je dan wel aan de snelheidslimiet (want je kent de regels in principe wel).
verder heb je btw ook mensen die meer dan 1x over hun theorie doen. waarom moeten die dan niet een jaar wachten? theorie is zeer belangrijk, daar ging het fout bij de nederlands volgens dat onderzoek, toch?
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:26:04 #114
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_40572371
Ik ga dit topic eens doorlezen, vandaag 4e keer gezakt geen ingreep pff, te laat kijken zij ze
pi_40575393
Als ik vier keer een tentamen moet maken geeft dat aan dat ik er a) geen flikker van snap, of b) geen zak aanvind.
Als je na 5 keer opgaan voor je rijbewijs nog niet geslaagd bent geeft dat logischerwijs aan dat je niet echt een ster bent in het autorijden (zwak uitgedrukt).

Trouwens, mensen die de oorzaak van hun zakken bij faalangst zoeken zijn mi een beetje de kluts kwijt. Alles wat je in je leven doet is prestatiegericht, daar moet je na 18 jaar toch wel mee kunnen omgaan...

Er zullen best mensen zijn met faalangst die daardoor hun praktijktoets niet goed kunnen doen, maar dat zijn er echt heel weinig. Doet me een beetje denken aan mensen die te pas en te onpas roepen dat ze dyslectisch zijn wanneer ze weereens een opdracht/toets/tentamen verneukt hebben.
pi_40576671
Iemand die zijn rijbewijs een week heeft kan nog steeds geen auto rijden.
Auto rijden leer je pas als je veel tijd op de weg door brengt.

En daarom hebebn we dus ook zoveel doden die onder de 24 zijn.
Die lui denken dat ze F1 coureurs zijn
pi_40581722
Auto rijden leer je dus nauwelijks door veel op de weg te zitten. Wat valt er te leren? Enkel en alleen de eerste xx km leer je misschien beter te anticiperen op je andere weggebruikers. Daarna is het gewoon over en leer je nauwelijks iets meer bij. Je hebt altijd mensen die dingen doen die je niet verwacht.

Een vrouw die al drie jaar lang elke dag 300km moet rijden maakt van alles mee, maar betekent dit dat ze beter kan reageren als ze een spookrijder tegenkomt dan iemand die net een jaar zijn rijbewijs heeft? Of als ze bruut gesneden wordt?

En als ze in een slip komt, weet ze dan wat ze moet doen?

Uiteraard praat ik hier over twee verschillende soorten rijvaardigheid, eentje over voertuigbeheersing en eentje over het verkeersbeeld. Voertuigbeheersing is wel te leren, maar daarvoor geldt ook zeker niet "meer km=betere chauffeur".

Anticiperen op medeweggebruikers en snel goede keuzes maken bij problemen is niet of nauwelijks te leren.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:19:57 #118
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40582030
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef _VoiD_ het volgende:
Auto rijden leer je dus nauwelijks door veel op de weg te zitten. Wat valt er te leren? Enkel en alleen de eerste xx km leer je misschien beter te anticiperen op je andere weggebruikers. Daarna is het gewoon over en leer je nauwelijks iets meer bij.
Mjah... Dit vind ik weldegelijk onzin... Die eerste XX kilometer mag je naar mijn idee best op de 50k stellen, normaalgesproken... En das best wat...
©DiscoveryChannel
pi_40582220
quote:
Auto rijden leer je dus nauwelijks door veel op de weg te zitten. Wat valt er te leren? Enkel en alleen de eerste xx km leer je misschien beter te anticiperen op je andere weggebruikers. Daarna is het gewoon over en leer je nauwelijks iets meer bij. Je hebt altijd mensen die dingen doen die je niet verwacht.

Een vrouw die al drie jaar lang elke dag 300km moet rijden maakt van alles mee, maar betekent dit dat ze beter kan reageren als ze een spookrijder tegenkomt dan iemand die net een jaar zijn rijbewijs heeft? Of als ze bruut gesneden wordt?

Uiteraard praat ik hier over twee verschillende soorten rijvaardigheid, eentje over voertuigbeheersing en eentje over het verkeersbeeld. Voertuigbeheersing is wel te leren, maar daarvoor geldt ook zeker niet "meer km=betere chauffeur".

Anticiperen op medeweggebruikers en snel goede keuzes maken bij problemen is niet of nauwelijks te leren.
ik vind je verhaal onzin. de statistiek staat aan mijn zijde

ti's een bepaald inzicht dat je langzaamaan opbouwt.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:34:27 #120
127232 Quint24
Just follow the star
pi_40582517
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef BaraCuda het volgende:

Amen
pi_40583071
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef BaraCuda het volgende:

Heeft ook te maken met de zelfoverschatting die bij de leeftijd hoort, niet alleen met ervaringsgebrek. Heerst voornamelijk onder de jonge mannen...
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:52:28 #122
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40583190
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:50 schreef innovative het volgende:

[..]

Heeft ook te maken met de zelfoverschatting die bij de leeftijd hoort, niet alleen met ervaringsgebrek. Heerst voornamelijk onder de jonge mannen...
En stress en paniekaanvallen bij vrouwen... Zal elkaar niet veel ontlopen... Relatief gezien...
©DiscoveryChannel
pi_40583333
quote:

Het blijkt wel dat jij totaal niet weet waar je over praat. En/Of je hebt geen of net je rijbewijs.
X
X
X
pi_40584823
quote:

Hoe meer dingen je op de weg mee maakt hoe eerder je ze ziet gebeuren voor ze werkelijk gebeurd zijn.

En sommige mensen kunnen gewoon helemaal niet auto rijden en zullen het ook nooit leren.
Maar over het algemeen kun je wel degelijk beter rijden door veel te rijden.
pi_40588459
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:55 schreef Frasier het volgende:

Het blijkt wel dat jij totaal niet weet waar je over praat. En/Of je hebt geen of net je rijbewijs.
Dat je mijn mening niet deelt moet je zelf weten. En dat rijbewijs heb ik niet echt veel korter dan jij, ervan uitgaande dat je dat ook meteen op je 18e hebt gehaald.

Mensen denken dat ze goed kunnen autorijden, omdat ze maar liefst 50000 km/jaar rijden, terwijl dat gewoon complete onzin is.
Er is een groot verschil met dingen meemaken en op een goede manier daarop reageren.

[ Bericht 15% gewijzigd door _VoiD_ op 07-08-2006 22:25:16 ]
pi_40589653
trouwens, ik gaf al aan dat je in het begin wel degelijk leert van autorijden (dat ontken ik ook absoluut niet), maar dat je op een gegeven moment gewoon niet beter wordt, hoeveel km je ook rijdt. Sommige mensen rijden na 5 jaar al geweldig, andere mensen zou na 30 jaar rijden nog geeneens de weg opmogen.

Als ik dagelijks ga voetballen (uiteraard zonder enige aanleg) betekent dat toch ook niet dat ik na tien jaar de volgende Pele ben? Volgens mij is het met autorijden net zo, in het begin heb je wel een strerke leercurve (desnoods een aantal km/jaar), maar daarna stokt het gewoon, iets dat sterk bepaald wordt door aanleg.

En wat die leercurve dan precies is dat mag Aarde ons vertellen. Of is het een lineair verband (wat me uiterst sterk lijkt overigens)?

[ Bericht 0% gewijzigd door _VoiD_ op 07-08-2006 22:35:06 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:15:47 #127
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_40591856
morgen moet ik voor de 4e keer op...als ik t niet haal moet ik dus ook een bnor doen....

ik weet gewoon dat ik kan rijden maar word steeds zoooooooo zenuwachtig als ik af moet rijden...

maarja voor de zekerheid dus een tvp-tje voor als ik ook een bnor moet doen...
Oh yes i did!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:05:47 #128
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40595405
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:22 schreef _VoiD_ het volgende:
En wat die leercurve dan precies is dat mag Aarde ons vertellen. Of is het een lineair verband (wat me uiterst sterk lijkt overigens)?
In iedergeval duurt die langer dan jij je rijbewijs hebt...
©DiscoveryChannel
pi_40599425
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:22 schreef _VoiD_ het volgende:
Een leercurve is in principe voor de meeste handelingen gelijk. In eerste instantie loopt deze erg stijl naar boven, buigt vervolgens af en gaat -afhankelijk van overige factoren, waaronder inzicht- asymptotisch horizontaal lopen onder een horizontale lijn. Dat betekent dat de deze lijn, die "perfect rijden" voor stelt, nooit gehaald zal worden. Hoe dichter bij de lijn, hoe beter de chauffeur. Op de lijn bestaat niet.

Kortom, zelfs al rijd je jaren, je leert nog steeds bij. Het gaat langzamer (je hebt het meeste al gezien), maar zoiets als foutloos rijden bestaat niet, er is altijd ruimte voor verbetering.
pi_40599429
Ik weet zeker dat ik over nog eens 4 á 5 jaar (of dubbel zoveel km's) niet een twee keer zo goede rijvaardigheid heb. Het zal wel wat schelen, maar niet heel veel.
pi_40599533
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 08:52 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik weet zeker dat ik over nog eens 4 á 5 jaar (of dubbel zoveel km's) niet een twee keer zo goede rijvaardigheid heb. Het zal wel wat schelen, maar niet heel veel.
Gut, heb jij ooit van het begrip wiskunde gehoord?

De lijn neemt eerst heel sterk toe, in korte tijd (rijles!!!! en de eerste periode daarna). Vervolgens gaat hij afnemend stijl verlopen (de eerste vijf a tien jaar na het rijden), waarna hij bijna horizontaal gaat lopen. In die periode kan je nooit meer twee keer zoveel leren, maar wel degelijk nog dingen bij leren.
pi_40605434
Dat probeer ik nu net te zeggen! Ik had gisteren zelfs al een paintje gemaakt van dat verloop, precies zoals jij het zegt.

Tuurlijk is iemand die meer rijdt een "betere" chauffeur, (misschien dat dat niet helemaal duidelijk is geworden uit mijn posts), maar op 95% van een goede rijvaardigheid zitten of op 96% is nauwelijks meer te meten, en dus verwaarloosbaar. Voor die ene procent moet je dan wel tig keer zoveel rijden, dus niet meer van belang.
Dat we het niet eens zijn over wanneer je een "goed" niveau bereikt hebt is een beetje het punt hier. Ik denk dat je dat vrij snel bereikt hebt (zeg rond de 5 jaar).

Ken je de uithardingskromme van beton? Daar heb je na 28 dagen ook bijna de complete sterkte bereikt. Dat het daarna nog een paar procentjes sterker wordt is niet significant meer, na 28 dagen wordt gewoon gesteld dat je het vol mag belasten.

Maar dit gaat een kant op die ik niet wilde. Ik wilde alleen maar zeggen dat een goede rijvaardigheid per persoon verschilt. Iedereen heeft een ander "plafond", en dit is naar mijn mening bepaald door aanleg en inzicht. En dat zijn nu net twee aspecten die nauwelijks te leren zijn (net zoiets als ruimtelijk inzicht, dat is ook niet even te leren).

Van mensen die 300 lessen nemen voordat ze eindelijk eens slagen (ze zijn er hoor), schat ik gewoon in dat hun maximale rijvaardigheid gewoon een stuk lager is dan van mensen die het in een normaal traject gehaald hebben.
  Eindredactie Games dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:50:30 #133
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_40605665
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:00 schreef innovative het volgende:

[..]

Gut, heb jij ooit van het begrip wiskunde gehoord?
wiskunde is geen begrip
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:20:11 #134
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40606649
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:43 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat probeer ik nu net te zeggen! Ik had gisteren zelfs al een paintje gemaakt van dat verloop, precies zoals jij het zegt.

Tuurlijk is iemand die meer rijdt een "betere" chauffeur, (misschien dat dat niet helemaal duidelijk is geworden uit mijn posts), maar op 95% van een goede rijvaardigheid zitten of op 96% is nauwelijks meer te meten, en dus verwaarloosbaar. Voor die ene procent moet je dan wel tig keer zoveel rijden, dus niet meer van belang.
Dat we het niet eens zijn over wanneer je een "goed" niveau bereikt hebt is een beetje het punt hier. Ik denk dat je dat vrij snel bereikt hebt (zeg rond de 5 jaar).

Ken je de uithardingskromme van beton? Daar heb je na 28 dagen ook bijna de complete sterkte bereikt. Dat het daarna nog een paar procentjes sterker wordt is niet significant meer, na 28 dagen wordt gewoon gesteld dat je het vol mag belasten.

Maar dit gaat een kant op die ik niet wilde. Ik wilde alleen maar zeggen dat een goede rijvaardigheid per persoon verschilt. Iedereen heeft een ander "plafond", en dit is naar mijn mening bepaald door aanleg en inzicht. En dat zijn nu net twee aspecten die nauwelijks te leren zijn (net zoiets als ruimtelijk inzicht, dat is ook niet even te leren).

Van mensen die 300 lessen nemen voordat ze eindelijk eens slagen (ze zijn er hoor), schat ik gewoon in dat hun maximale rijvaardigheid gewoon een stuk lager is dan van mensen die het in een normaal traject gehaald hebben.
Punt blijft dat als je -zeker in het begin- niet genoeg rijdt, dat het dan gewoon kut met peren blijft... Zelfstandig in situaties verzeild raken is in mijn ogen leerzamer dan met een instructeur ernaast... Sowieso al kwa pure rijvaardigheid... Iemand die 1x per maand in een auto rijdt heeft gewoon geen automatisme in de bediening van het voertuig... Dat zal nooit wat worden, en van daaruit zal ook het oplossende vermogen in benarde situaties minder zijn, door gebrek aan aandacht voor het verkeer...
©DiscoveryChannel
pi_40606807
Wachttijd zijn ongeveer een maand zei mijn rij-instructeur destijds. Twee later had ik mijn rijbewijs. Echt super om zo examen te mogen doen. Hoefde geen speciale verrichtingen te doen want dat was goed. Was zwaar relaxed. Was een cbr examinator die het daar een beetje had gehad met alle regels en slagingspercentages.
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_40678155
God! ik moet vanmiddag voor de 2e keer staatsexamen doen....ik ga echt dood van de zenuwen, volgens mij ga ik het nooit halen....pff hebben jullie nog tips voor me?? Het stomme is dat ik echt zeker weet dat ik kan rijden (heb al 3 verschillen instructeurs gehad die dat allemaal bevestigen) maar ik benb gewoon té nerveus op dat moment...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:31:23 #137
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_40695645
Hoe gaat het nou precies in zn werk zo'n staatsexamen? Vanaf waar leg je het examen bv af, gewoon vanaf het cbr? En wat bedoelen ze met je krijgt meer tijd? Want als ik iets niet wil is t meer tijd...ik wil het t liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben....Ook zou je meer persoonlijke begeleiding krijgen ofzo...wat wordt daar precies mee bedoeld??

Alvast bedankt....
Oh yes i did!
  donderdag 28 september 2006 @ 14:24:02 #138
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_42198795
Ben vanmorgen voor de 3e keer gezakt. De 1e en 2e keer was ik op van de zenuwen en reed ik als een natte krant. Vandaag ging alles gewoon goed, ik reed echt perfect. Echte vergat ik 1x het knipperlicht aan te doen bij een rotonde, sloeg de moter bij de CBR af toen we terug kwamen en sorteerde ik een keer niet goed voor (linker strook in plaats van de meest rechtse).

Kwam ze met een heel lulverhaal aanzetten dat ik te weinig inzicht had etc. Deze rit ging gewoon lekker en ze zat vanaf het begin af aan al te zeiken over mijn papieren die niet zouden kloppen (was niks mis mee) en begon op het CBR terrein nog 5 minuten te babbelen met een bekende die daar was. Mijn examen was dus al begonnen he! Op naar de 4e rit en de BNOR komt in zicht
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:20:59 #139
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_42276340
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:24 schreef LENUS het volgende:
Ben vanmorgen voor de 3e keer gezakt. De 1e en 2e keer was ik op van de zenuwen en reed ik als een natte krant. Vandaag ging alles gewoon goed, ik reed echt perfect. Echte vergat ik 1x het knipperlicht aan te doen bij een rotonde, sloeg de moter bij de CBR af toen we terug kwamen en sorteerde ik een keer niet goed voor (linker strook in plaats van de meest rechtse).

Kwam ze met een heel lulverhaal aanzetten dat ik te weinig inzicht had etc. Deze rit ging gewoon lekker en ze zat vanaf het begin af aan al te zeiken over mijn papieren die niet zouden kloppen (was niks mis mee) en begon op het CBR terrein nog 5 minuten te babbelen met een bekende die daar was. Mijn examen was dus al begonnen he! Op naar de 4e rit en de BNOR komt in zicht
Nazi's zijn het jochie, ex-nsbers!!
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:10:50 #140
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_42278113
Mooie discussie hiero!

Mijn eigen mening is dat er momenteel teveel mensen zijn die een BNOR-examen moeten doen. Zo'n examen zou eigenlijk alleen geschikt moeten zijn voor a) mensen die faalangst hebben b) mensen die een motorische handicap hebben en c) mensen die écht niet kunnen rijden.

Mensen die wel kunnen rijden, maar 4 keer al het "slachtoffer" zijn geworden van CBR-examinatoren, moeten niet een BNOR-examen hoeven te doen. Als je de 4e keer zakt op nonchalant rijden, te laat kijken of zoiets dergelijks, dan verdien je geen nieuw examen mijns inziens. Dit zijn dingen waar je nu eenmaal extra op moet letten tijdens een examen, en waar je na de 3e keer toch niet meer in de fout mee mag gaan.
Echter, als je al 4 keer bent gezakt op één situatie maar je rijdt verder perfect, dan zou het CBR daar wat coulanter in mogen zijn wat mij betreft (mits het niet steeds dezelfde situatie betreft). Wat ik dan zou voorstellen, is om de situatie in het 4e examen - mocht deze mis gaan - te herhalen en te zien of de leerling daar lering uit getrokken heeft. Maakt de leerling opnieuw dezelfde fout, dan is het duidelijk dat hij gezakt is.

"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_63557340
Mensen die denken dat het huidige BNOR-examen (het vroegere staatsexamen) alleen voor ‘watjes’ is, vergeten dat zijzelf hun rijbewijs hebben gehaald in een tijd dat de lat een stuk minder hoog lag dan nu met ‘Het nieuwe rijden’. Mensen die keer op keer zakken, terecht of niet, kunnen doorgaans prima rijden, alleen niet op het moment dat er op hun vingers wordt gekeken. Ze willen het dan zó graag goed doen dat ze er teveel bij nadenken en hierdoor zichzelf niet meer zijn. Het praktijkexamen is en blijft een momentopname, dat zegt niets over de kwaliteit van hun rijstijl in zijn geheel evenals ervaren bestuurders; daarvoor hoef je alleen maar naar ‘Wegmisbruikers’ te kijken. Uit een volle zaal was ik de enige met 1 fout op mijn theoriecertificaat welke ik in één keer heb gehaald. Kán ik dan beter leren dan iemand die er meerdere keren over doet, of héb ik beter geleerd? Een groot verschil. Mensen die net zo kortzichtig rijden als dat ze denken, zijn pas echt een gevaar op de weg.
pi_63557504
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:10 schreef Yvette1975 het volgende:
Mensen die denken dat het huidige BNOR-examen (het vroegere staatsexamen) alleen voor ‘watjes’ is, vergeten dat zijzelf hun rijbewijs hebben gehaald in een tijd dat de lat een stuk minder hoog lag dan nu met ‘Het nieuwe rijden’. Mensen die keer op keer zakken, terecht of niet, kunnen doorgaans prima rijden, alleen niet op het moment dat er op hun vingers wordt gekeken. Ze willen het dan zó graag goed doen dat ze er teveel bij nadenken en hierdoor zichzelf niet meer zijn. Het praktijkexamen is en blijft een momentopname, dat zegt niets over de kwaliteit van hun rijstijl in zijn geheel evenals ervaren bestuurders; daarvoor hoef je alleen maar naar ‘Wegmisbruikers’ te kijken. Uit een volle zaal was ik de enige met 1 fout op mijn theoriecertificaat welke ik in één keer heb gehaald. Kán ik dan beter leren dan iemand die er meerdere keren over doet, of héb ik beter geleerd? Een groot verschil. Mensen die net zo kortzichtig rijden als dat ze denken, zijn pas echt een gevaar op de weg.
En je hebt ook mongolen die totaal niet kunnen autorijden omdat ze er simpelweg geen aanleg voor hebben. Zodra je dat begint te accepteren zijn we een stuk verder.

Daarnaast heb ik liever een persoon voor me rijden zoals jij die beschrijft, met zijn "kortzichtigheid", dan zo`n mongool.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 09:21:07 ]
pi_63559434
Mja, ik zie/zag ook vrienden groepen fietsers inhalen in een bocht zonder zicht door de bocht, gevolg was dan ook een botsing met een tegemoetkomende auto. Of met een Golfje GTI door de woonwijk scheuren hier. Vanuit de discotheek met drank op naar huis. Laatst nog 1 z'n rijbewijs ingenomen omdat ze na een kermisborrel (zeg 20 glazen) nog ff gingen scheuren op de openbare weg, vent is nog autoverkoper ook.

Wel allemaal mensen die in 1x hun rijbewijs gehaald hebben. Tijdens je examen is het meer of je bevoegd bent om het te gaan proberen in het verkeer. Ben eerder benieuwd hoe al die mensen het doen 1 jaar later. Beetje eigen rijstijl en zo. Zou je die onopvallend volgen krijg je wellicht toch andere resultaten dan tijdens het examen afleggen.
pi_63562572
Ik heb ook BNOR examen moeten doen, na 4 keer gezakt te zijn Het was echt een stuk relaxter.
Mijn examinator was een oudere dame en eerst stelde ze me echt op mijn gemak.
Ze vroeg waarom steeds was gezakt, en waarom ik zo zenuwachtig was.

Van het daadwerkelijke afrijden weet ik niet meer zo veel, maar wel dat ik erg zenuwachtig was. Uiteindelijk
was ik wel geslaagd met de opmerking; ik snap dat je zo vaak examen moest doen.

Ik heb daarna gewoon het autorijden proberen op te bouwen, na een jaar kreeg ik een auto en voor mijn gevoel heb ik door veel km's te maken het rijden echt geleerd.
pi_63574855
gefeliciteerd!!!!

nu ik op maandag Haal het toch niet maja...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 18 december 2008 @ 18:08:14 #146
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_64126513
BNOR, CBR... ach ja...

Ach, ik heb in Gawler (Australie, dicht bij de boerderij van McLeod's daughters) mijn rijbewijs gehaald. Na een weekje lessen in een Holden Commodore (Een soort van Opel Omega) reed ik af. De man van Transport SA die mijn examen af nam was meer geïnteresseerd in Nederland en in ons voetbal dan mijn rijstijl. Dat beviel hem wel, dus na een kleine 25 minuten was ik geslaagd. Adelaide (875.000 inwoners) kan nog best wel druk zijn, maar door de ruime wegen is het ongeveer zo druk als een middelgrote provincie stad hier in Nederland.

Toen ik in Nederland ging rijden merkte ik dat het een stuk minder hoffelijk ging, mensen snijden elkaar hier om het minste, kleven op elkaars bumper en rijden naar hun eigen mening het beste van iedereen. Ik kan me goed voorstellen dat in een land dat krom staat van de politiek correcte compromissen het rijbewijs een zeer complex verhaal is en dat de regels een stuk anders worden opgelegd dan in een land waar het wat ruimer is met wegen en ook met wederzijdse aandacht in het verkeer.

De meeste mensen leren pas echt autorijden door het te doen, en dat kan je niet in 20 rijlessen... dat is een proces dat moet groeien. Goed autorijden is niet af te meten aan hoevaak iemand gezakt is of waar hij geslaagd is. Het gaat ook om houding: GTI schoffies heb je overal, van die sukkels met een klein pikkie die hun mannelijkheid moeten bewijzen door als een debiel 80 te crossen door een woonwijk en van de afzichtelijke "no fear" stickers op hun auto hebben en vaak zo'n VMBO Anita die alleen maar Breezer drinkt als vriendinnetje hebben en zich elke zaterdagavond lam zuipen in een of andere soa-invested apres ski hut op een vergeten industrieterrein. Ook zo'n typisch geval van niet kunnen rijden zijn de impotente 50-ers met hun terreinwagens die graag kleven en op dijkwegen alles kleiner dan een Astra de greppel in jagen. Alles om hun ego en hun sociaal maatschappelijke positie mee te versterken. Of wat te denken van opgejaagde lease-rijders die een all risk schade verzekering van de zaak hebben en daardoor menen lomper te mogen rijden dan de rest, en dat vaak dan ook nog bellend doen!

Eikels heb je nou eenmaal overal!

Goed kunnen autorijden houd ook in dat je goed je zwakke punten in kan schatten en daarmee rekening houd als je deelneemt aan het verkeer. Hoe vaak gebeurt er wel niet een ongeluk doordat iemand dacht dat kan nog wel. Assumption is the mother of all fuck ups is een bekende punchline en mijn inziens past dat prima bij autorijden. De meeste mensen die bij wegmisbruikers worden aangehouden weten maar al te goed dat ze fout zitten. Ik denk dat daarom er maar eigenlijk een echt criterium zou mogen gelden bij het uitgeven van een rijbewijs: Hoe serieus neemt de bestuurder zijn rol en zijn verantwoordelijkheid in het verkeer? Dat was namelijk de eerste vraag die ik moest beantwoorden in Australie.

In de staat Victoria hebben we een aantal smakelijke klassiekers over verkeersveiligheid:

TAC Video's

[ Bericht 5% gewijzigd door huismerk op 18-12-2008 18:20:23 ]
pi_64216935
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:53 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ik heb er 4x overgedaan om mn rijbewijs te halen en eerlijk gezegd was ik de eerste 3x niet zenuwachtig. Omdat ik dus 3x gezakt was om echt de meest nutteloze redenen, zat ik er de vierde keer echt helemaal doorheen. Als ik weer zo'n hufter had gehad als de eerste 3 keer was ik ws weer gezakt, gelukkig had ik een vrouwtje dat me eerst helemaal gerust stelde, btje over mn vakantie ging praten etc.
Kijk als je echt zenuwachtig van het rijden wordt ben ik het met je eens, maar als je gewoon helemaal gek gemaakt wordt door dat achterlijke CBR dan is je stelling gewoon bullshit.
pi_64220682
Als je slecht gaat rijden als er een zeikerd naast je zit moet je überhaupt maar geen rijbewijs halen.
pi_74660785
Binnenkort voor de bijl bij de BNOR, ben ik de enigste die de staatskasweer aan het spekken is of zijn er meer mensen? Jaja lees de thread alleen de laatste reactie is van meer dan 1 jaar geleden

Wordt er een beetje van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')