abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:34:59 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225533
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kabinet heeft ingestemd en steun verleend aan de invasie in Irak. Zoek de verschillen
steun?

welke steun?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31225554
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef sp3c het volgende:
onzin, Balkenende was daar voor zijn doen vrij duidelijk over

hij zei iets in de trend van als we moeten kiezen tussen Amerika en Bush of Saddam en Irak dan kiezen we voor Saddam ... maar we doen er niet aan mee want er is geen draagvlak voor binnen de samenleving (en wouter Bos liep hem te dissen)
Ja, flauwekul natuurlijk. We/eigenlijk iedereen was tegen Sadam alleen veel mensen zeiden dat een oorlog niet de juiste oplossing was. Toch gaf het kabinet haar politieke steun aan de oorlog.
pi_31225572
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:34 schreef sp3c het volgende:
steun?

welke steun?
geesh get your facts straight
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 11:41:12 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31225694
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:35 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

Ja, flauwekul natuurlijk. We/eigenlijk iedereen was tegen Sadam alleen veel mensen zeiden dat een oorlog niet de juiste oplossing was. Toch gaf het kabinet haar politieke steun aan de oorlog.
en dat was de reden, niet de massavernietigingswapens of wat dan ook.
Nederland had verder geen stem in de kwestie, toen Balkenende dit zei was de oorlog net begonnen ... enige waar je hem van kunt beschuldigen is partij te hebben gekozen.

verder heeft Nederland helemaal nix met die oorlog te maken gehad
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:36 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

geesh get your facts straight
ik vraag juist om facts
pi_31225725
Precies, Jen Blam, dat was gewoon een vergissinkje.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:42:59 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31225728
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:10 schreef Arnem_ het volgende:
NAh, dan zal het kabinet wel vallen nu heh. Een oorlog beginnen zonder 2/3 meerderheid en achteraf zeggen dat het toch niet zo'n goed idee was. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen.

En wat betreft het feit dat Bot toen nog geen minister was. Dat hoeft ook niet, bij je aantreden als minister neem je de verantwoordleijkheid van je voorganger over. Verder is het dit kabinet dat dit besloten heeft.
Tja, dat maakt het alleen een beetje nutteloos om op te stappen nietwaar?
Vampire Romance O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:44:12 #32
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31225763
Ik was, ben en blijf een voorstander van de militaire interventie.
Say your prayers
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:45:17 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_31225785
Waarom vochten we ook alweer?

kernbommen in het land?

Ohnee, we hadden immers bewijs van een rijdende vrachtauto naast een groot gebouw

duizenden duizenden mensen
pi_31225901
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:42 schreef MouseOver het volgende:
Tja, dat maakt het alleen een beetje nutteloos om op te stappen nietwaar?
Het zou de vertrouwen in de overheid goed doen. En daar is die regel ook voor.
pi_31226491
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

steun?

welke steun?
Grensversterking in Turkije,
het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak en de Nederlandse militairen die in Zuid Irak een provincie in de gaten hielden, misschien?

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 06-10-2005 12:20:51 (foutje) ]
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:13:07 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31226496
ik zie niet in hoe men vertrouwen in een overheid kan hebben wat om de 4 jaar aftreed om zaken die buiten hun invloedssfeer liggen
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:20:12 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31226693
quote:
Grensversterking in Turkije,
is niet gebeurt, er zijn op het verzoek van Turkije Patriots gestuurd ... Duitsland stuurde raketten (PAC3) hebben die nu ook meegeholpen aan de oorlog in Irak?
quote:
het overnemen van taken van Amerikaanse troepen, terwijl die Amerikaanse troepen werden verplaatst naar Irak
enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen.
quote:
en de Nederlandse militairen die in Zuid Irak een provincie in de gaten hielden, misschien?
misschien niet.

dit was namelijk niet voor de oorlog tegen Saddam hoessein maar voor de stabilisatie van Irak en is goedgekeurd door de VN veiligheidsraad in een resolutie waar lidstaten wordt verzocht troepen geld en materialen beschikbaar te stellen.

heeft nix te maken met de beslissing om al dan niet aan te vallen, we hebben ook militairen in Bosnie ingezet ... dat maakt ons nog niet medeplichtig aan de burgeroorlog aldaar
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:21:31 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31226723
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:50 schreef Arnem_ het volgende:

[..]

Het zou de vertrouwen in de overheid goed doen. En daar is die regel ook voor.
Daalt alleen nog verder aangezien het om hun voorganger gaat. En trouwens, kerels ruimen hun zooi op ipv weg te rennen.
Vampire Romance O+
pi_31227051
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

is niet gebeurt, er zijn op het verzoek van Turkije Patriots gestuurd ... Duitsland stuurde raketten (PAC3) hebben die nu ook meegeholpen aan de oorlog in Irak?
Als het bij alleen die raketten gebleven was, gaf ik je gelijk, maar dat is dus niet zo.
quote:
enkel taken die voor belang van Nederland waren, bv voor de drugsoorlog op de antillen en omstreken. Dat is van direct belang voor Nederland, als die Amerikaanse schepen weggaan komt er een gat te liggen waar drugsbootjes door heen varen.
Draai maar hoe je het wil, het kwam die Amerikanen wel erg goed uit.
quote:
misschien niet.

dit was namelijk niet voor de oorlog tegen Saddam hoessein maar voor de stabilisatie van Irak en is goedgekeurd door de VN veiligheidsraad in een resolutie waar lidstaten wordt verzocht troepen geld en materialen beschikbaar te stellen.

heeft nix te maken met de beslissing om al dan niet aan te vallen, we hebben ook militairen in Bosnie ingezet ... dat maakt ons nog niet medeplichtig aan de burgeroorlog aldaar
Nederland lijkt me toch rood op dit kaartje. We wilden best, we hebben ons steentje bijgedragen, ontken en verdraai het gewoon niet.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 12:40:30 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31227186
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als het bij alleen die raketten gebleven was, gaf ik je gelijk, maar dat is dus niet zo.
welke Nederlandse eenheden zijn er naast de Patriots naar Turkije gestuurd dan?
quote:
[..]

Draai maar hoe je het wil, het kwam die Amerikanen wel erg goed uit.
het kwam ze ook goed uit dat ze tanks op treinen door het land mochten rijden, dat is nog geen steun aan de oorlog
quote:
[..]

[afbeelding] Nederland lijkt me toch rood op dit kaartje. We wilden best, we hebben ons steentje bijgedragen, ontken en verdraai het gewoon niet.
we hebben ons steentje bijgedragen aan de wederopbouw van Irak net als bv Portugal, Spanje, Denemarken en Italie we hebben echter niet meegedaan aan de oorlog net als voorgenoemde landen en zolang bot niet zegt dat hij het niet verstandig vind dat we dat gedaan hebben hoeft het kabinet daar echt niet voor af te treden.

en ja we wilden best maar we hebben het niet gedaan
pi_31227836
Hebben wij Amerika niet gesteun dan sp3c? Wat doen we daar dan?
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:13:05 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228001
ja ik ga hier niet in herhaling vallen hoor
pi_31228049
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:13 schreef sp3c het volgende:
ja ik ga hier niet in herhaling vallen hoor
Nederland heeft Amerika gesteund in de strijd in Irak - dus je bent niet goed op de hoogte.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:18:04 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228145
quote me maar waar ik zeg dat iets niet klopt dan ga ik er op in, om nu het hele verhaal te herhalen gaat vervelen
pi_31228390
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke Nederlandse eenheden zijn er naast de Patriots naar Turkije gestuurd dan?
Ik doelde op mijn andere punten.
quote:
het kwam ze ook goed uit dat ze tanks op treinen door het land mochten rijden, dat is nog geen steun aan de oorlog
Ah, ja, nog zo'n puntje. Hoezo is dat geen steun? Men steunt hiermee de aanvoerlijnen van de Amerikanen en aanvoerlijnen zijn in moderne oorlogsvoering haast belangrijker geworden dan de offensieve troepen zelf.
quote:
we hebben ons steentje bijgedragen aan de wederopbouw van Irak net als bv Portugal, Spanje, Denemarken en Italie we hebben echter niet meegedaan aan de oorlog net als voorgenoemde landen en zolang bot niet zegt dat hij het niet verstandig vind dat we dat gedaan hebben hoeft het kabinet daar echt niet voor af te treden.
Voor een wederopbouw stuur je bouwbedrijven e.d., geen militairen.

Voor een compleet lijstje van Nederlandse militaire activiteiten rondom Irak: http://www.mindef.nl/nieuws/media/20040409_dossieriraknieuws.html
quote:
en ja we wilden best maar we hebben het niet gedaan
Ik moet dus een andere conclusie trekken.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 13:47:18 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31228891
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik doelde op mijn andere punten.
daar blijft weinig van over dan, van die grensversterking van Turkije was dus iig geen sprake
quote:
[..]

Ah, ja, nog zo'n puntje. Hoezo is dat geen steun? Men steunt hiermee de aanvoerlijnen van de Amerikanen en aanvoerlijnen zijn in moderne oorlogsvoering haast belangrijker geworden dan de offensieve troepen zelf.
nee dit is houden aan NATO afspraken wbt het vervoer en stalling van militair materiaal op europees grondgebied.

anders is Duitsland ook schuldig aan het steunen van de oorlog in Irak en dat wil je niet beweren hoop ik
quote:
[..]

Voor een wederopbouw stuur je bouwbedrijven e.d., geen militairen.

Voor een compleet lijstje van Nederlandse militaire activiteiten rondom Irak: http://www.mindef.nl/nieuws/media/20040409_dossieriraknieuws.html
daarom is de genie dan ook ruim vertegenwoordigd geweest in die missie ... iemand zal die mensen echter moeten beschermen en voor veiligheid in het gebied moeten zorgen.

bovendien is het besides the point, de beslissing om die eenheid te sturen heeft weinig te maken met de politieke steun aan de oorlog in Irak maar meer met een internationale effort om het land weer op de rails te krijgen na die oorlog. Japan staat op je kaartje bv ook rood gekleurd die steunden de aanval op Irak ook niet maar hebben wel op verzoek troepen gestuurd om de boel op te bouwen
quote:
[..]

Ik moet dus een andere conclusie trekken.
dat blijkt
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:47:12 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31230732
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:44 schreef Sickie het volgende:
Ik was, ben en blijf een voorstander van de militaire interventie.
zei de laatste der Mohicanen, en pakte zijn knapzak in.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 14:52:55 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31230905
ik ben ook nog steeds voor, alleen de manier waarop staat me niet aan
pi_31232452
Je stelt je nogal kinderachtig op sp3c - je hebt hier nog nauwelijks gepost maar zegt niet alles te willen herhalen. Ik zeg dat Nederland de VS heeft gesteund en dan vraag jij welke steun en dan wil je er verder niet op in gaan.

Nederland is een belangrijke bondgenoot, vanaf het begin, geweest in de strijd in Irak, bij de invasie, bij het hele proces daarna. Nederland heeft de VS altijd gesteund, zowel moreel als in daden.
pi_31235486
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je kunt ze weer terugnemen
Bij deze..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')