Het is een vraag die ik in ieder Marco van Basten topic weer stel: welke coach heeft in voorrondes echt goed voetbal laten zien met het Nederlands Elftal?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef RaJitsu het volgende:
Zoals ik het opschreef heb je idd gelijk. Het resultaat was goed. Maar het voetbal niet. Ik typte het vanuit het oogpunt dat het resultaat het totaale Oranje was, met alles eromheen. Dus ook het voetbal. En ik vind dus dat Van Bastard (deze heb ik van mijn neefje, flauw, maar best aardig;)) met dit materiaal onder de maat presteert. Zodra er een goede tegenstander staat, is Oranje er gewoon niet klaar voor en heeft Bassie dus gefaalt met zijn bondscoachschap. Overigens vergat ik het voorbeeld Duitsland te noemen, wat natuurlijk ook een zeer matige wedstrijd was. Zodra ze kwamen, kreeg Oranje het moeilijk.
Ja leuk, dat is 2004, kon je al aan de namen zien.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:20 schreef SocialDisorder het volgende:
*kuch* ben niet geregistreerd op de VI, dus weet niet waar ze dat vandaan halen. Mijn bron is vrij toegankelijk; http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/11496
Toen werd er uit tegen Turkije met 1-0 verloren en thuis slechts 0-0 gelijk gespeeld - dat tegen een Turkije dat slechter was dan dat het nu is ...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:32 schreef methodmich het volgende:
Guus Hiddink voor WK 98, Doc.
Ten eerste was de selectie toen beter, en ten tweede - op het moment dat het tegen een echte tegenstander ging in de voorronde, werd daar alleen van verloren en tegen gelijk gespeeld ...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:22 schreef methodmich het volgende:
Maar er werd wel beter gevoetbald natuurlijk.
Omdat dit Het grote van Basten topic is...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:02 schreef aldostuta het volgende:
Wat is anders het nut van het proberen aan te geven dat van Basten wereldvreemd is?
Ik zal duidelijker zijn dan: wat draagt het bij aan de lopende discussie?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:11 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Omdat dit Het grote van Basten topic is...
Dat hoef jij ook niet te zien: het gaat erom wat ze inhoudelijk aan Marco te vertellen hebben. Daar weten wij niets vanaf, dus om ze maar meteen als ja-knikkers neer te zetten slaat nergens op.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:55 schreef Mallnitz het volgende:
[quote]En dat terwijl het er vooral op lijkt dat hij zich heeft omringt met "Ja-knikkers", want veel inhoudelijke bijdrages zie ik nou ook weer niet uit van 't Schip en Witschge komen.
Excuse me?quote:Geen wonder, want als voetballers zijn ze nooit echt doorgebroken
Ga eens snel terug onder je steenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:55 schreef Mallnitz het volgende:
Geen wonder, want als voetballers zijn ze nooit echt doorgebroken
Waarvan de laatste wedstrijd ook slechts een gelijkspel vereiste, net als morgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:38 schreef Doc het volgende:
[..]
Ten eerste was de selectie toen beter, en ten tweede - op het moment dat het tegen een echte tegenstander ging in de voorronde, werd daar alleen van verloren en tegen gelijk gespeeld ...
Hoog tijd voor San Marco om ook dat even recht te zetten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:00 schreef Doc het volgende:
Het is geen enkele coach van een NLse ploeg gelukt om het eggie te winnen aldaar ...
Als Marco morgen gelijk speelt heeft-ie het uiteindelijk beter gedaan dan Hiddink ...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waarvan de laatste wedstrijd ook slechts een gelijkspel vereiste, net als morgen.
De poel van spelers waar Hiddink uit kon kiezen was ook beter. En van de spelers die Marco niet geselecteerd heeft zou ik denk ik alleen Seedorf en Van Bommel erbij gehaald hebben (en dat zijn in Oranje eigenlijk nooit toppers geweest).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
Wel was de selectie idd beter, maar Marco maakt de selectie soms ook zelf zwakker dan mogelijk is.
Hier heb je inderdaad wel een punt mee. Dit neemt niet weg dat mijn bezwaren tegen de huidige speelwijze blijven staan. Die waren er niet in de andere voorrondes. Van Basten denkt te simpel, trekt conclusies op grond van redeneringen die niet kloppen, etc.. Hij weigert bepaalde spelers te selecteren die een meerwaarde kunnen zijn voor dit elftal en de speelwijze was nog nooit zo star (misschien tijdens het EK). Er is geen reden om aan te nemen dat het tijdens het WK beter gaat. Immers speelde men op het EK op dezelfde manier en even goed. En toen is al aangetoond dat dit niets werd.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is een vraag die ik in ieder Marco van Basten topic weer stel: welke coach heeft in voorrondes echt goed voetbal laten zien met het Nederlands Elftal?
En welke coach heeft van welk land heeft echt heel goed voetbal gecombineerd met goede resultaten getoond? Kortom: welk land is gebaseerd op de kwaliteit van het getoonde spel en de resultaten in de voorrondes dan wel klaar voor een goede tegenstander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |