abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 19:10:11 #176
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31236792
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef RaJitsu het volgende:
Zoals ik het opschreef heb je idd gelijk. Het resultaat was goed. Maar het voetbal niet. Ik typte het vanuit het oogpunt dat het resultaat het totaale Oranje was, met alles eromheen. Dus ook het voetbal. En ik vind dus dat Van Bastard (deze heb ik van mijn neefje, flauw, maar best aardig;)) met dit materiaal onder de maat presteert. Zodra er een goede tegenstander staat, is Oranje er gewoon niet klaar voor en heeft Bassie dus gefaalt met zijn bondscoachschap. Overigens vergat ik het voorbeeld Duitsland te noemen, wat natuurlijk ook een zeer matige wedstrijd was. Zodra ze kwamen, kreeg Oranje het moeilijk.
Het is een vraag die ik in ieder Marco van Basten topic weer stel: welke coach heeft in voorrondes echt goed voetbal laten zien met het Nederlands Elftal?

En welke coach heeft van welk land heeft echt heel goed voetbal gecombineerd met goede resultaten getoond? Kortom: welk land is gebaseerd op de kwaliteit van het getoonde spel en de resultaten in de voorrondes dan wel klaar voor een goede tegenstander?

Als je van Van Basten iets eist wat niemand kan, is het raar om te stellen dat hij als coach faalt. Dan kan namelijk gesteld worden dat alle andere coaches dus ook falen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31237441
Guus Hiddink voor WK 98, Doc.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31238527
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:20 schreef SocialDisorder het volgende:

*kuch* ben niet geregistreerd op de VI, dus weet niet waar ze dat vandaan halen. Mijn bron is vrij toegankelijk; http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/11496
Ja leuk, dat is 2004, kon je al aan de namen zien.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 20:14:14 #179
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31238562
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:32 schreef methodmich het volgende:
Guus Hiddink voor WK 98, Doc.
Toen werd er uit tegen Turkije met 1-0 verloren en thuis slechts 0-0 gelijk gespeeld - dat tegen een Turkije dat slechter was dan dat het nu is ...

Dat was niet beter dan hoe we er nu voor staan ...
pi_31238783
Maar er werd wel beter gevoetbald natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 20:38:51 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31239281
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:22 schreef methodmich het volgende:
Maar er werd wel beter gevoetbald natuurlijk.
Ten eerste was de selectie toen beter, en ten tweede - op het moment dat het tegen een echte tegenstander ging in de voorronde, werd daar alleen van verloren en tegen gelijk gespeeld ...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:11:23 #182
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_31242291
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:02 schreef aldostuta het volgende:
Wat is anders het nut van het proberen aan te geven dat van Basten wereldvreemd is?
Omdat dit Het grote van Basten topic is...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_31246800
Van Basten, toppertjuh

Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het selectie beleid van Marco?
Ik snap dat gezeik echt niet . . . .
pi_31248220
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:11 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Omdat dit Het grote van Basten topic is...
Ik zal duidelijker zijn dan: wat draagt het bij aan de lopende discussie?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:51:22 #185
15600 BB-King
Long live the King!
pi_31250145
Mensen, wat maakt iedereen zich toch weer druk.
Als we eenmaal verzekerd zijn van het WK gaan ze ook nog oefenwedstrijden spelen.
Oranje kennende zullen dat weer grote landen zijn waar we ons mee kunnen vergelijken.

Ja oefenwedstrijden zijn niet het echte werk, maar toch kan je al een algehele indruk krijgen.

En trouwens, Nederland heeft nooit goed gespeeld in kwalificatiewedstrijden.
Sterker nog, toen werd er ook vaak kut gespeeld en werd er zelfs nog verloren ook.
Nederland heeft in de jaren '80 zelfs nooit aan een WK meegedaan... wanprestatie ten top.

Vandaag de dag doet Nederland het gewoon goed... Marco van Basten doet zijn werk goed.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:55:35 #186
92747 Mallnitz
Nooit geschoten...
pi_31251500
Het is te hopen voor van Basten dat er morgen gewonnen wordt.
Als dat niet zo is zal er heel veel kritiek op 'm afkomen van de pers en wordt de druk op de wedstrijd tegen Macedonië nog eens extra groot. En ik vraag me af of dit elftal daar goed mee om kan gaan...

Overigens lees ik in alle voorgaande discussies vrij weinig over de assistenten. Het niveau van een bondscoach valt mede af te leiden uit de keuze van zijn assistenten. Zeker bij van Basten die blijkbaar graag vanuit het team werkt, aangezien hij het constant en op het irritante af, op persconferentie's de wij-vorm hanteert ("Wij hebben gezien dat", "Wij vinden dit een taktische betere keuze" enz). En dat terwijl het er vooral op lijkt dat hij zich heeft omringt met "Ja-knikkers", want veel inhoudelijke bijdrages zie ik nou ook weer niet uit van 't Schip en Witschge komen. Geen wonder, want als voetballers zijn ze nooit echt doorgebroken en als trainer hebben ze ook al weinig ervaring en de ervaring die er was, doet het ergste vrezen.
"It's better to remain silent and be thought a fool
than to speak and remove all doubt"
pi_31251601
Met die kritiek zal het dan denk ik wel meevallen, al mag er natuurlijk niet verloren worden van Tsjechie B.
That's all folks!
pi_31251661
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:55 schreef Mallnitz het volgende:

[quote]En dat terwijl het er vooral op lijkt dat hij zich heeft omringt met "Ja-knikkers", want veel inhoudelijke bijdrages zie ik nou ook weer niet uit van 't Schip en Witschge komen.
Dat hoef jij ook niet te zien: het gaat erom wat ze inhoudelijk aan Marco te vertellen hebben. Daar weten wij niets vanaf, dus om ze maar meteen als ja-knikkers neer te zetten slaat nergens op.
quote:
Geen wonder, want als voetballers zijn ze nooit echt doorgebroken
Excuse me?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31252824
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:55 schreef Mallnitz het volgende:
Geen wonder, want als voetballers zijn ze nooit echt doorgebroken
Ga eens snel terug onder je steen
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:09:22 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_31253349

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31253645
van 't schip en Witsche hebben ook nooit op het hoogste niveau meegespeeld..........

Witschge slechts 30 interlands & 3 doelpunten
van t Schip; 41 interlands & 2 goals

erg jammer inderdaad dat ze nooit doorgebroken zijn
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:00:48 #192
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31256480
Als Marco van Basten niet in Praag wint is dat ook weer niet geheel en alleen zijn schuld. Het is geen enkele coach van een NLse ploeg gelukt om het eggie te winnen aldaar ...
pi_31257844
----------------------------makaay

----------------------------vd vaart

robben------davids-----van bommel-------sneijder

de cler------boulahrouz------ooijer-------kromkamp

---------------------vd Sar------------------------------

Met zo'n opstelling wordt je kampioen.
Marco rot op, Hiddink kom terug.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:01:42 #194
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_31258435
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:47 schreef Robar het volgende:

[..]

Ga eens snel terug onder je steen
Kan hij het helpen dat ie nog maar 12 jaar is...
pi_31262557
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Ten eerste was de selectie toen beter, en ten tweede - op het moment dat het tegen een echte tegenstander ging in de voorronde, werd daar alleen van verloren en tegen gelijk gespeeld ...
Waarvan de laatste wedstrijd ook slechts een gelijkspel vereiste, net als morgen.

Wel was de selectie idd beter, maar Marco maakt de selectie soms ook zelf zwakker dan mogelijk is.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:25:10 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31262863
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:00 schreef Doc het volgende:
Het is geen enkele coach van een NLse ploeg gelukt om het eggie te winnen aldaar ...
Hoog tijd voor San Marco om ook dat even recht te zetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:44:44 #197
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31263520
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:

[..]

Waarvan de laatste wedstrijd ook slechts een gelijkspel vereiste, net als morgen.
Als Marco morgen gelijk speelt heeft-ie het uiteindelijk beter gedaan dan Hiddink ...
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
Wel was de selectie idd beter, maar Marco maakt de selectie soms ook zelf zwakker dan mogelijk is.
De poel van spelers waar Hiddink uit kon kiezen was ook beter. En van de spelers die Marco niet geselecteerd heeft zou ik denk ik alleen Seedorf en Van Bommel erbij gehaald hebben (en dat zijn in Oranje eigenlijk nooit toppers geweest).
pi_31264547
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is een vraag die ik in ieder Marco van Basten topic weer stel: welke coach heeft in voorrondes echt goed voetbal laten zien met het Nederlands Elftal?

En welke coach heeft van welk land heeft echt heel goed voetbal gecombineerd met goede resultaten getoond? Kortom: welk land is gebaseerd op de kwaliteit van het getoonde spel en de resultaten in de voorrondes dan wel klaar voor een goede tegenstander?
Hier heb je inderdaad wel een punt mee. Dit neemt niet weg dat mijn bezwaren tegen de huidige speelwijze blijven staan. Die waren er niet in de andere voorrondes. Van Basten denkt te simpel, trekt conclusies op grond van redeneringen die niet kloppen, etc.. Hij weigert bepaalde spelers te selecteren die een meerwaarde kunnen zijn voor dit elftal en de speelwijze was nog nooit zo star (misschien tijdens het EK). Er is geen reden om aan te nemen dat het tijdens het WK beter gaat. Immers speelde men op het EK op dezelfde manier en even goed. En toen is al aangetoond dat dit niets werd.
B.S.U.R.
pi_31265052
andere voorrondes wonnen we alles, ging alles goed en was het selectiebeleid perfect. Alle andere grote voetballanden winnen alles op dit moment en gaan makkelijk door de zwaarste poules die er bestaan. Frankerijk, Engeland, Brazilie, Argetinie, Portugal en Tsjechie hebben nog geen fouten gemaakt.
pi_31270524
Interview met van Basten nu op Talpa...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')