Van de officiele sit:
Zijn ze nog maatjes?
Ingrid kaart bij Menno aan dat ze het idee heeft dat er dingen zijn veranderd tussen hen. Menno voelt het ook. Ze hebben het erover: "We begrijpen elkaars grappen niet meer."
"Er zijn dingen veranderd tussen ons sinds mensen ons uit elkaar proberen te drijven." Ze denkt onder andere aan Rob, die moeite met Menno leek te hebben. Menno lijkt verbaasd: "Zijn er tussen ons dingen veranderd?" "Ja, het is minder, voel je dat niet?", merkt Ingrid op. Menno weet inderdaad: "Ja, het is minder, dat vind ik jammer. Ik heb het idee dat je meer behoefte hebt aan anderen om je heen." Ingrid: "Ik merk dat het niet door iedereen op prijs wordt gesteld dat we zoveel bij elkaar waren. Misschien moet ik nu meer met het spel bezig zijn ofzo."
Menno: "Er is meer afstand, maar dat wil niet zeggen dat het slechter gaat. Vind jij het jammer?" Ingrid staart naar voren zonder Menno aan te kijken: "Ja. Ik vond het wel gezellig, dat lachen enzo. Ik weet niet of dat terugkomt. Vind het wel een beetje jammer."
Menno probeert een verklaring te zoeken: "Er is ook wel veel gebeurd de afgelopen dagen. Ik had ook al het gevoel dat we elkaars grappen niet meer begrijpen. Heel raar, wij als personen zijn hetzelfde." Ingrid denkt: "Misschien is het omdat er meer op ons wordt gelet." Menno laat blijken dat zijn liefde voor haar niet is veranderd. Al komt het niet vol passie over als hij nuchter zegt: "Ik ben gewoon nog verliefd op je." Oprechter klinkt z'n: "Zolang we maar maatjes blijven. Volgens mij kan
dat niet zo snel overgaan." "Nee", mijmert Ingrid voor zich uit."
Menno zegt nog: "Het is fijn iemand in het Huis te hebben die je kan vertrouwen." Hij geeft haar een dikke knuffel.
Oeps Menno vertrouwen ???
"Success is doing what you want to do, when you want, where you want, with whom you want, as much as you want."
Anthony Robbins