abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:13:42 #101
136007 Eulogy
28:06:42:12
pi_33900215
De Tokyo en Japan Guide van LP zijn al binnen..

Dat wordt dus binnenkort eens goed doorlezen..

Hoeveel ben je ongeveeer kwijt voor een week inclusief ticket? Is 1500-2000¤ een goede schatting?
I'm not lost, I've just temporarily lost sight of my destination.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2006 @ 13:17:57 #102
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_33900325
Goed topic

Ik loop zelf al een tijdje met het idee naar Japan te gaan voor een week of twee, drie en in die tijd twee of drie steden te bezoeken en wat op het 'platteland' rond te kijken. Ben nog in een erg orienterende fase (veel verder dan dromen ben ik eigenlijk nog niet ). Het is me al duidelijk dat er weinig engels gesproken wordt en ik dus (wat) Japans moet leren, veel verder dan 'arigato' kom ik nog niet.

wel al een vraagje, misschien dat een reguliere Japan-ganger dit me kan vertellen:
- ik wil dus op het platteland rondkijken en wil dat het liefst op de motor doen. Hoe makkelijk (moeilijk) is het voor een buitenlander een motor te huren? Verder heb ik begrepen dat in Japan andere klasses gelden kwa riijbewijs. In Nederland mag ik ongelimiteerd rijden, geldt dat daar ook?

Dewa mata
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:19:02 #103
136007 Eulogy
pi_33900355
Stond er maar op mysterieuze wijze ineens flink wat geld op mijn rekening for me to keep..

Misschien die Hike Guide van LP bestellen en gewoon gaan.. *droomt verder*
pi_33906232
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:17 schreef Barbaaf het volgende:
Goed topic

Ik loop zelf al een tijdje met het idee naar Japan te gaan voor een week of twee, drie en in die tijd twee of drie steden te bezoeken en wat op het 'platteland' rond te kijken. Ben nog in een erg orienterende fase (veel verder dan dromen ben ik eigenlijk nog niet ). Het is me al duidelijk dat er weinig engels gesproken wordt en ik dus (wat) Japans moet leren, veel verder dan 'arigato' kom ik nog niet.

wel al een vraagje, misschien dat een reguliere Japan-ganger dit me kan vertellen:
- ik wil dus op het platteland rondkijken en wil dat het liefst op de motor doen. Hoe makkelijk (moeilijk) is het voor een buitenlander een motor te huren? Verder heb ik begrepen dat in Japan andere klasses gelden kwa riijbewijs. In Nederland mag ik ongelimiteerd rijden, geldt dat daar ook?

Dewa mata
Geen antwoord op je vraag (dat weet ik namelijk helaas niet), maar als je wilt gaan rondtouren kan ik je de Touring Mapples aanraden. Erg goede, gedetailleerde routekaarten waar o.a. veel Rider houses op staan en er staat zelfs op waar supermarkten zitten
Enige nadeeltje is dat ze helemaal in het Japans zijn, maar op zich wijst heel veel zichzelf.

Hier een link naar wat informatie over deze kaarten en een vertaling van de legenda (was handig geweest als ik deze link zelf ook eens eerder had gezien )
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_33913780
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:44 schreef Asap het volgende:

[..]

Je kan het prima zelf regelen, maar dan zou ik wel de accomodaties van tevoren regelen. Kijk naar tips van andere reizigers waar ze o.a. verbleven. En maak een goed planning van wat je wilt zien en waar je heen wil. De treinplanning moet je in Japan prima doen, voor de reserveringen ed.
Eigen planning scheelt je geld en met de travelguide van bv de Lonely Planet zie je genoeg tips waar je heen kan gaan.
trein planning heb ik niet gedaan- maar goed, een treinschema hebben is wel handig.
Ik heb het shinkansen kaartje (Tokyo Kyoto, Kyoto Fukuoka) wel een dag vantevoren gehaald. Met gereserveerde zitplaats, ongeveer 13000 yen. Ik zou inderdaad niet op de bonnefooi gaan.
Accomodatie regelen is zeker de eerste dag belangrijk, ik heb in Kyoto niets geregeld en dan heb je weleens kans dat je lang naar een plekje moet zoeken als alles vol is enzo. (Vooral als je de wat goedkopere bacpackers hotels wilt doen)
pi_33915101
ik was een kleine 2500 euro kwijt.

Dat is een
ticket van 900 euro (probeer meerdere luchthavens, brussel bijv. Ik had een thalys arrangement van Air France, van brussel naar parijs en vandaar naar Tokyo)
Daarna ongeveer 100 euro per dag (gemiddeld) inclusief:
Shinkansen Tokyo-Fukuoka
Overnachtingen (ook de eerste in Brussel a 100 euro + 10 euro ontbijt en 20 euro avondeten)
Eten/Drinken/Uitgaan (en flink ook!!)
retour brussel dordrecht
vervoer (metro, veel taxi)
1 Gb CF card a 115 euro omgerekend
En een restand van de workshopbijdrage (ik had een aanbetaling gedaan)
een japanse massage, 3 keer een warm natuurbad (onsen)

[ Bericht 4% gewijzigd door QuantumCat op 10-01-2006 20:18:02 ]
pi_33915147
Gb CF Card? Dat is... ?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33915365
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:12 schreef Jaguarized het volgende:
Gb CF Card? Dat is... ?
1 Compact Flash card van 1 Gigabyte (voor in de camera)
pi_33915426
-het hangt er vanaf hoe hoog je je levenstandaard wenst, ik bedoel, ik heb een bed op de grond gehad in Kyoto in een plek waar je de kakkerlakken hoorde lopen, zo groot waren ze.
zoals ik al zei: traditioneel japans eten is er spotgoedkoop (de cocktails ook, voor 3,75 neem ik er wel een paar extra)
-hoe lang je gaat
-wat je wilt doen/ waar wil je naar toe - de shinkansen was wat duurder maar snel en erg gaaf om te doen (ik moest snel reizen, doordat ik binnen 6 dagen in Fukuoka moest zijn voor de workshop, nu had ik anders voor de experience toch wel de shinkansen genomen, maar als je geen haast hebt en een krapper budget... hoewel: op het stuk Kyoto-Fukuoka haaltie zijn mx snelheid "we are now travelling at 300km/hr")

Ik heb er ruim geleefd, niet superdeluux maar lekker ruim.
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:36:01 #110
136007 Eulogy
pi_33930701
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef QuantumCat het volgende:
ik was een kleine 2500 euro kwijt.

Dat is een
ticket van 900 euro (probeer meerdere luchthavens, brussel bijv. Ik had een thalys arrangement van Air France, van brussel naar parijs en vandaar naar Tokyo)
En een hele hoop coole zooi
En dit was in één week?
pi_33931648
Japan....Daar moet ik een keer heen
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:34:54 #112
136007 Eulogy
pi_33931720
Je bent net 3 dagen terug uit Kenia joh
pi_33931740
Vliegticket 750 incl, Schiphol retour 20 euro, Japan Rail pass: 430 incl (3 weken), overnachtingen soms incl ontbijt a tussen 30 en 40 euro per nacht voor 3,5 week (het is overigens een aanrader om de Japanse kamers te proberen). Eten voor +- 10-25 euro per dag (probeer zoveel mogelijk verschillende maaltijden).
Bezichtigen van allerlei dingen zeg 10 tot 20 euro per dag (zoek van tevoren naar speciale evenementen in Japan, bv Kyoto Imperial Palace, deze is slechts 5 dagen per jaar geheel geopend, normaal maar een klein deel, dit is zeker de moeite waard.
Los besteden per dag zeg +20 euro per dag (ene dag wat meer dan de ander, soms uitschieters, bv Kabuki-theater, Karaokeavond, uitgaan, Onsens etc.)
Laptop meegenomen voor de foto's. +- 2000 foto's

Japanse reis en ervaring....Priceless!
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_33931860
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:34 schreef Eulogy het volgende:
Je bent net 3 dagen terug uit Kenia joh
Leven gaat door! In het topic staan de foto's online
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:42:48 #115
136007 Eulogy
pi_33931909
¤3680,- voor 3,5 week dus? (750+430+100(40+20+20+20)x25(dagen))
pi_33932287
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:42 schreef Eulogy het volgende:
¤3680,- voor 3,5 week dus? (750+430+100(40+20+20+20)x25(dagen))
Idd zoiets, ruim genomen dan, geld vliegt er door heen , maar zeker wel de moeite waard! Moet wel zeggen dat ik niet echt zuinig heb aangedaan, ik dacht zo vaak kom ik er toch niet en ik wou alle dingen doen die ik voor ogen had.

Dus wel eerst even sparen...
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:09:53 #117
136007 Eulogy
pi_33932546
Dat zou in theorie betekenen dat je voor een week Tokyo ¤1550,- kwijt bent. (750+100x8)

Dat is nog wel te behappen. Alleen voor iets meer dan het dubbele (ok, ok, 2,3x) ben je er 3 x (ok, ok, 3,125x) langer. Ik krijg in één keer allemaal verschrikkelijke Economie 2 flashbacks...

En dan ook nog volgend jaar afstuderen in het buitenland..

Geld is leuk als je precies genoeg hebt, en dat is op dit moment helaas niet het geval.
pi_33933679
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:09 schreef Eulogy het volgende:
Dat zou in theorie betekenen dat je voor een week Tokyo ¤1550,- kwijt bent. (750+100x8)

Dat is nog wel te behappen. Alleen voor iets meer dan het dubbele (ok, ok, 2,3x) ben je er 3 x (ok, ok, 3,125x) langer. Ik krijg in één keer allemaal verschrikkelijke Economie 2 flashbacks...

En dan ook nog volgend jaar afstuderen in het buitenland..

Geld is leuk als je precies genoeg hebt, en dat is op dit moment helaas niet het geval.
Ik ben overigens wel door Japan heen gecruised. Dus van Tokyo naar beneden en dan weer helemaal naar boven (niet naar Hokkaido) en naar het westen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:49:00 #119
136007 Eulogy
pi_33935097
Dat lijkt me ook wel gaaf.. Maar misschien toch maar eerst beginnen met een tripje Tokyo.

Het lijkt me wel cool om met een paar mappen, genoeg geld op de bank en een plan in je hoofd Japan te bezoeken.. Platteland bezoeken, high tech steden.. Alle (meeste) facetten van het land zien..

Misschien maar mijn stage proberen te regelen in Japan! Zal wel moeilijk zijn, niet alleen qua geld, maar ook taal.. Maar da's een heel ander topic natuurlijk...
pi_33935626
Qua taal is stage niet zo'n probleem. Tenminste hier (Tohoku University Sendai) bieden ze 'intensive language courses' aan. Voordat je daadwerkelijk echt je stage begint krijg je 5 dagen per week hele dagen Japanse les voor een half of heel jaar ofzo. Zijn erg goed en werkt erg goed.

Zelf doe ik overigens niet intensive hoor. Ben hier maar voor n jaartje .

Inderdaad is het geweldig om alle facetten van japan te zien. Maar opzich is het leuke van Japan dat je helemaal niet zo ontzettend ver hoeft te reizen. Je hebt bijvoorbeeld in Tokyo zelf al dat je ineens plotseling tussen alle hoogbouw een klein tempeltje tegenkomt. In tempels worden religieuze dingen verkocht naast stands met allerlei speelgoed(ook geweren enzo). En je hoeft de stad maar uit om meteen de andere kant, de natuur en platteland te zien.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:17:56 #121
136007 Eulogy
pi_33937531
Mogelijkheden genoeg:

1. Vakantie
2. Afstuderen
3. Nieuwe opleiding

Het liefst alledrie natuurlijk

Maar eerst maar es gewoon vakantie. Met hopen en dromen kom je helaas nergens...

En ik zou best wel wat diepere vragen stellen over je stage/werk daar.. Maar daar is dit topic niet voor bedoeld.
pi_33947271
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:36 schreef Eulogy het volgende:

[..]

En dit was in één week?
15 dagen
pi_33964554
In het kort even dan Ik doe een eenjarig programma aan tohoku university in Sendai. Het is een speciaal programma in het engels waarin ik een stage loop in een lab (neurobiologie), enkele vakken volg en uiteraard japanse les krijg! Daarnaast is een van de sterke punten van dit programma dat er veel tijd is om de japanse cultuur te leren kennen, veel uitstapjes, evenementen, workshops etc.

Qua reizen heb ik nog niet zo veel gedaan. Alleen hier in de buurt en Tokyo/Yokohama. In maart ga ik 3 weken reizen en hoop zoveel mogelijk te zien! Eerst Tokyo, dan verder naar Kyoto, Osaka en eventueel door naar het zuiden(Hiroshima en hopelijk Nagasaki) In de zomer ga ik naar Hokkaido.

Ow en de Lonely Planet gids is inderdaad erg goed. Zeker voor de meer practische zaken zoals hotels, restaurantjes, tips etc. Voor informatie over bepaalde plekken zijn andere gidsen weer beter.
pi_33965150
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 05:39 schreef xienix84 het volgende:
In het kort even dan Ik doe een eenjarig programma aan tohoku university in Sendai. Het is een speciaal programma in het engels waarin ik een stage loop in een lab (neurobiologie), enkele vakken volg en uiteraard japanse les krijg! Daarnaast is een van de sterke punten van dit programma dat er veel tijd is om de japanse cultuur te leren kennen, veel uitstapjes, evenementen, workshops etc.

Qua reizen heb ik nog niet zo veel gedaan. Alleen hier in de buurt en Tokyo/Yokohama. In maart ga ik 3 weken reizen en hoop zoveel mogelijk te zien! Eerst Tokyo, dan verder naar Kyoto, Osaka en eventueel door naar het zuiden(Hiroshima en hopelijk Nagasaki) In de zomer ga ik naar Hokkaido.

Ow en de Lonely Planet gids is inderdaad erg goed. Zeker voor de meer practische zaken zoals hotels, restaurantjes, tips etc. Voor informatie over bepaalde plekken zijn andere gidsen weer beter.
En hoe is het met je kennis van de Japanse taal inmiddels?
pi_33965179
Gaat beter en beter. Vooral verstaan gaat erg goed en kan de meeste conversaties wel volgen. Spreken is lastiger, toch ook moeite met vocabulaire onthouden, terwijl je dat voor verstaan minder nodig hebt(context en lichaamstaal). Dankjewel voor je interesse
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:57:44 #126
136007 Eulogy
pi_33967642
Ok nog ff één off topic vraagje: Hoe financier je dat? En begon je daar als complete leek aan de taal?

Edit: Ok, twee vraagjes dan...
pi_34000687
Ik heb een beurs:) De Japanse overheid geeft voor dit programma beurzen. Het is een programma om de Japanse taal en cultuur te leren kennen plus ook zelf onderzoek te doen en ze willen Japan promoten. Helaas is de kans om dit programma te doen alleen mogelijk vanaf mijn faculteit (Biologie in Utrecht). Maar ja ik mag dus ook zeker niet klagen! Ik heb een JASSO-beurs en die is overigens genoeg om rond te komen, maar voor reizen gebruik ik ook wel geld vanuit Nederland. Wel werd mijn ticket naar Japan betaald.

Qua taal, ik had het vantevoren erg druk met studie dus had weinig tijd om Japans te leren vanaf het moment dat ik wist dat ik was aangenomen. Ik begon niet als compléte leek (ik kende hiragana en katakana en wat basiswoorden en zinnen), maar erg veel wist ik niet nee. Maar dat was ook geen probleem hoor. Hoop dat ik hiermee voldoende geinformeerd heb. Anders kan je mailen hoor!
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:31:34 #128
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36096588
Ok, ff een kickje met een vraag

Zijn er mensen die suggesties hebben qua hotels in Tokyo?
Heb er een aantal gezien nu, en de prijs valt me wel mee, maar ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje centraal ligt, niet te duur is, en het liefst ook westerse stijl (eigen douche/toilet).

Ben wel het Sakura Hotel tegen gekomen, wat niet duur is, maar dat is dus weer gedeelde douce/toilet.

Verder, wat is een reeel bedrag om te rekenen qua eten op een dag?
Ik zie dat je voor 500-1000 yen prima kan ontbijten e.d. (ook in de hotels), en lees hier en daar wel dat je voor 1000 yen ook je avondeten wel hebt, maar wat heb je dan? Zit je dan echt in een restaurantje, of zit je dan aan de bar ramen te eten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat iedereen zegt dat Japan zo duur is, maar als ik zo een beetje rondkijk, vind ik t allemaal wel meevalleb eigenlijk, ja ok, de reis erheen is vrij prijzig, maar hotels en eten en uitstapjes/vervoer vallen wel mee heb ik t idee, of ze moeten overal een 0 vergeten zijn in de prijs

Ueno Zoo bijvoorbeeld, is de entree slechts 600 yen...
Vervoer met express trains e.d. naar plaatsen buiten tokyo kosten ook maar 1000 yen ofzo (enkele reis)

Iemand die dit kan bevestigen inderdaad? Dat je voor 30¤ ongeveer gewoon een dagtrip Hakone hebt, en dat je naar andere omliggende gebieden makkelijk kan gaan voor een euro of 10? of zie ik het toch echt verkeerd?
pi_36096685
Hier is dit topic dus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:04:35 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36105041
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 maart 2006 @ 22:14:20 #131
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36183289
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:31 schreef philipnorth het volgende:
Ok, ff een kickje met een vraag

Zijn er mensen die suggesties hebben qua hotels in Tokyo?
Heb er een aantal gezien nu, en de prijs valt me wel mee, maar ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje centraal ligt, niet te duur is, en het liefst ook westerse stijl (eigen douche/toilet).

Ben wel het Sakura Hotel tegen gekomen, wat niet duur is, maar dat is dus weer gedeelde douce/toilet.

Verder, wat is een reeel bedrag om te rekenen qua eten op een dag?
Ik zie dat je voor 500-1000 yen prima kan ontbijten e.d. (ook in de hotels), en lees hier en daar wel dat je voor 1000 yen ook je avondeten wel hebt, maar wat heb je dan? Zit je dan echt in een restaurantje, of zit je dan aan de bar ramen te eten?

Wat ik ook vreemd vind, is dat iedereen zegt dat Japan zo duur is, maar als ik zo een beetje rondkijk, vind ik t allemaal wel meevalleb eigenlijk, ja ok, de reis erheen is vrij prijzig, maar hotels en eten en uitstapjes/vervoer vallen wel mee heb ik t idee, of ze moeten overal een 0 vergeten zijn in de prijs

Ueno Zoo bijvoorbeeld, is de entree slechts 600 yen...
Vervoer met express trains e.d. naar plaatsen buiten tokyo kosten ook maar 1000 yen ofzo (enkele reis)

Iemand die dit kan bevestigen inderdaad? Dat je voor 30¤ ongeveer gewoon een dagtrip Hakone hebt, en dat je naar andere omliggende gebieden makkelijk kan gaan voor een euro of 10? of zie ik het toch echt verkeerd?
Niemand suggesties of andere ideeen?
pi_36233635
www.newkoyo.jp goedkoper vind je niet in Tokyo Tis dan ook erg minimaal, maar als je niet veel nodig hebt een goeie plek! Plus dat ze erg veel informatie over Japan en Tokyo zelf hebben. Alles kan in het Engels als je geen Japans spreekt.

Dagtrips zijn erg goed te doen, Hakone, Kamakura, Nikko, Fuji en natuurlijk is in Tokyo zelf ontzettend veel te zien. Wat hierboven al staat, Ueno Zoo is geweldig, en in plaats van de in Nederland gebruikelijke 30 euro betaal je slechts 600 yen entree... Maar verder uiteraard ook zat te zien en te doen hoor.

Japan is qua eten enzo niet zo veel duurder dan Nederland, ik denk redelijk hetzelfde, maar bijvoorbeeld reizen, of hier wonen, is erg duur. Het is bijvoorbeeld in principe voor mij goedkoper om een maand naar Indonesie te gaan om te reizen, dan hier te reizen voor dezelfde tijd. Nu reis ik lekker toch hier, omdat ik niet voor niks Japan wil zien maar ik bedoel maar...
pi_36423112
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
www.newkoyo.jp goedkoper vind je niet in Tokyo Tis dan ook erg minimaal, maar als je niet veel nodig hebt een
ja maar dat is ook een erg goed hotel. Voor wat je krijgt. Het is er schoon, de kamers zijn goed (minimalistisch, maar goed) en de eigenaar/eigenaares spreken zeer goed Engels.

Alleen als je langer dan 1.80m ben zou ik of een grote kamer japanse stijl kiezen, of een westerse stijl kamer.

[ Bericht 6% gewijzigd door QuantumCat op 28-03-2006 01:07:19 ]
pi_36424637
Haha... ik heb echt precíes dezelfde foto's volgens mij. Op de kleren na dan. Overigens had ik wel een kakkerlak op mijn kamer... Die kwam van buiten maar toch... Vriendinnetje lijkbleek enzo...

Maar inderdaad, voor die prijs erg goed! Bespaart je een hele hoop kosten en ontbijt enzo kan je bijvoorbeeld altijd bij een convenience store kopen(echte supermarkten zijn moeilijker te vinden, al heb je in New Koyo wel een keuken enzo).

Maar is aanrader. En als je toch in Japan bent, probeer eens een capsule hotel
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:13:52 #135
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_36424772
Is dat de bezemkast?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:16:22 #136
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424779
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 07:13 schreef Strolie75 het volgende:
Is dat de bezemkast?
Ik wilde net zeggen, is dat serieus een kamer...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:52:26 #137
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_36429371
Ja, dat soort kamers ga ik ook niet voor hoor, bedoel, wil best besparen op een kamer enzo, maar ik wil wel graag een beetje een normalere kamer
En sowieso weigert vriendin om in zo'n kamer te gaan (ook niet handig ivm rug enzo)
Ik neem aan dat dit echt de kleinste japanse stijl kamers zijn?

Dan geef ik liever die paar tientjes meer uit voor een "dure westerse kamer" in een ander hotel. Lees: 5000 Yen (LOL, is bijna het dubbele van de 2 pers. kamers bij new koyo) meer voor een westerse 2 pers. kamer die er dan (volgens site weliswaar) zo uitziet:

of deze:

(is ook al wel een stuk kleiner trouwens)
pi_36435305
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.

En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen

Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel
pi_36448715
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.

Dat was ook mijn idee -plus dat dit "japanse" stijl is -klein matrasje op een verhoging, boekweit kussen, ligt heerlijk (maar nu slaap ik ook lekker op "gewoon" vloerkleed met een dikke trui als kussen. Plus dat het Japanse bad goddelijk is -en de massage stoel heerlijk ;-)

Overigens, ik had er geen kakkerlakken -wel in Kyoto -die hoorde je voorbij scharrelen.
(en ik lag natuurlijk op de grond -heheh lig je iig niet alleen in bed ;-P )

Overigens: Hotel New Simple Fukuoka (westers inrichting, maar nog net zo klein, c.a. 3400yen) -overigens, links (niet zichtbaar) een "ruime" WC/Douche combinatie:

dinsdag 11 april 2006 @ 20:30:52 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36866550
topic weer terug gevonden

Ik ga eind oktober een weekje naar Japan
Ik vlieg dan van Auckland naar Tokyo en pak daar de trein naar Kyoto. Daar verblijf ik dan een paar dagen bij kennissen en de dag voordat ik terug vlieg naar Amsterdam kan ik bij andere kennissen blijven in Tokyo. Ik blijf dus 5 dagen in Kyoto en ongeveer 1.5 dag in Tokyo. Beetje kort, maar een ticket van Auckland naar Amsterdam via Japan was niet zo gek duur. En in een week kan ik best een hoop zien in Tokyo en Kyoto
The line is a dot to you!
pi_36915126
Ik ga eind mei. Moet twee dagen werken in Nagoya en blijf een week. Heb al wel een reisgidsje gekocht, maar nog niet echt goed gelezen. Ik heb inmiddels begrepen dat Kyoto een behoorlijke must is en bovendien niet zo ver van Nagoya. Verder tast ik volledig in het duister, alle tips zijn welkom.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_36923335
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga eind mei. Moet twee dagen werken in Nagoya en blijf een week. Heb al wel een reisgidsje gekocht, maar nog niet echt goed gelezen. Ik heb inmiddels begrepen dat Kyoto een behoorlijke must is en bovendien niet zo ver van Nagoya. Verder tast ik volledig in het duister, alle tips zijn welkom.
Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.
pi_36924003
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Asap het volgende:

[..]

Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.
Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.

Is Tokyo echt zo bijzonder? Ook als ik Nagoya en Kyoto al gezien heb? Het is vanaf Nagoya de andere kant op dan Hemeji en Kyoto, en ik zat er ook nog aan te denken om naar Hiroshima te gaan. En zo gek veel tijd is vijf dagen nou ook weer niet
Mijn DeviantART gallery
,
pi_36927740
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:52 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.

Is Tokyo echt zo bijzonder? Ook als ik Nagoya en Kyoto al gezien heb? Het is vanaf Nagoya de andere kant op dan Hemeji en Kyoto, en ik zat er ook nog aan te denken om naar Hiroshima te gaan. En zo gek veel tijd is vijf dagen nou ook weer niet
Dan zou ik idd Hiroshima doen en Miyajima (makkelijk te doen met de trein en dan de boot, vlakbij Hiroshima). Miyajima is echt een prachtig eiland, 1 van de mooiere plekken van Japan.

Tokyo is echt een verhaal apart en met vijf dagen zou ik dit niet doen als je ook nog de andere plekken wilt zien. Himeji is alleen interessant voor het kasteel. Nagoya is niet zo bijzonder, kan je beter Kyoto, Hiroshima, Miyajima en Himeji doen. Kyoty ben je ook wel een paar dagen kwijt en echt te veel te doen
pi_36937105
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:37 schreef Asap het volgende:
Himeji is alleen interessant voor het kasteel.
Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2006 22:22:46 ]
pi_36973854
Miyajima ís een van de drie mooiste plekken van Japan! Zeker heen gaan, ontzettend mooi.

In Kyoto is heel erg veel te zien en te doen. Daar kan je ook een aantal dagen rondstruinen ja. Maar goed, na een tijdje krijg je wel een tempeloverload hoor. Het leuke van Kansai is dat alles vrij dicht bij elkaar is(behalve een andere van de drie mooiste plekken van Japan, Amanohashidate, en vrij prijzig om daar te komen). Maar naast Kyoto heb je het prachtige Nara, je kan naar Osaka, Kobe. Genoeg te doen daar.

Himeji ben ik zelf niet geweest, maar heb van vrienden hier gehoord dat je daar ook zeker een dag genoeg te doen hebt hoor.
pi_36976262
Op een uurtje treinen en bussen van Kyoto ligt nog een prachtig museum in de bergen. De rit erheen is mooi, het museum is schitterend (van I.M. Pei, half ingebouwd in een berg) en de collectie is privé verzameling met allemaal topstukken.
pi_36979799
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!
Dat zijn de mooiste -ik loop in Fukuoka, wil een soort warenhuis/winkelcentrum in en vind een folder met daarop "floor guide" - ik in de wolken - een ENGELS plattegrond voor dit winkelcentrum ....
Sla ik hem open: is alles in het japanse - in het japanse schrift nogwel!!
pi_36980279
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Op een uurtje treinen en bussen van Kyoto ligt nog een prachtig museum in de bergen. De rit erheen is mooi, het museum is schitterend (van I.M. Pei, half ingebouwd in een berg) en de collectie is privé verzameling met allemaal topstukken.
Hm, klink interessant... Waar precies ligt dat? Is de naam van het museum I.M. Pei, dan zou ik t toch opzich in mijn Lonely Planet moeten kunnen vinden toch?? Ik moet snel weereens naar Kyoto...
pi_36980785
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:29 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Hm, klink interessant... Waar precies ligt dat? Is de naam van het museum I.M. Pei, dan zou ik t toch opzich in mijn Lonely Planet moeten kunnen vinden toch?? Ik moet snel weereens naar Kyoto...
Miho Museum

Lonely Planet weg gooien en Rough Guide kopen, daar staat het zeker in.
  zondag 16 april 2006 @ 10:22:16 #151
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_36999303
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:

is ook juist beter voor de rug, tatami
beter dan zo'n boterzachte dikke matras in een hotel

en dat gezamelijke sanitair, NoProb
zolang het maar schoon is
op de camping deel je het immers ook
pi_37235264
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 03:33 schreef xienix84 het volgende:
Miyajima ís een van de drie mooiste plekken van Japan! Zeker heen gaan, ontzettend mooi.

In Kyoto is heel erg veel te zien en te doen. Daar kan je ook een aantal dagen rondstruinen ja. Maar goed, na een tijdje krijg je wel een tempeloverload hoor. Het leuke van Kansai is dat alles vrij dicht bij elkaar is(behalve een andere van de drie mooiste plekken van Japan, Amanohashidate, en vrij prijzig om daar te komen). Maar naast Kyoto heb je het prachtige Nara, je kan naar Osaka, Kobe. Genoeg te doen daar.

Himeji ben ik zelf niet geweest, maar heb van vrienden hier gehoord dat je daar ook zeker een dag genoeg te doen hebt hoor.
Himeji Altijd een genot als ik daar weer heen ga. Alleen dat hamburgerrestaurant is daar . 宮島 is zeker een van de mooiste plekken op aarde, vooral bij zonsondergang.
pi_37271478
Ik ga dit jaar ook naar Japan!

Ben nog aan het oriënteren waar ik precies heen wil gaan, ik heb in ieder geval Tokyo en Kyoto op mijn lijstje staan (shinkansen ). Hebben jullie nog tips waar heen te gaan voor een first timer? Ik heb ongeveer drie weken de tijd daar, dus volgens mij is er nog wel ruimte om ergens anders heen te gaan. En ik vind west Honshu er eigenlijk net zo mooi uitzien als noord Honshu, dus ik kan zo moeilijk een keuze maken....
pi_37337212
Is er in Fukuoka nog wat te zien? Heb ik daar aan een dag genoeg?
pi_37352202
In Fukuoka is zeker wat te zien. Het is zo ongeveer het Mekka voor moderne architectuur in Japan. Een volle dag zou genoeg moeten zijn voor de hoogtepunten.
pi_37377499
K_man? Woon je in Japan of heb je er gewoond/vaak op vakantie geweest? Je weet er zo veel van Altijd fijn om je tips te lezen.
pi_37382401
Serieus? Ik ben er vijf jaar terug drie weken geweest.
pi_37401067
ja serieus! Ook in de vorige topics zijn je tips erg goed moet ik zeggen!

Jeuj, maandag naar het WK badminton in Sendai
pi_37438743
In augustus weer naar Japan! Ik ga drie weken, Kyoto, Kobe, Hiroshima en nog wat kleinere plaatsjes! De geboorteplekken van de fijne dames bezoeken van wie ik dit jaar les heb gehad en wie zo vriendelijk zijn geweest mij voor in ieder geval 2 weken een slaap plaats aan te bieden! De andere week lekker liften, ik heb er zin in!
pi_37662886
Mijn vakantie ligt nu ook vast! Iets meer dan drie weken in augustus en september (meet you there Jossos).

22 augustus kom ik aan in Tokyo waar ik vijf nachten verblijf in een hotel met Japanse kamer.
Vervolgens naar Kawaguchiko voor twee nachten, weer in een japanse kamer.
Dan door naar Takayama voor twee nachten, ja alweer, in een japanse kamer.
31 augustus kom ik aan in Kyoto waar ik 6 nachten in een Ryokan verblijf en Kyoto en omstreken ga verkennen.
Dan via Himeji (even uitstappen voor een bezoek aan het kasteel) door naar Hiroshima. Aangezien ik een volledige dag naar Miyajima wil verblijf ik daar 3 nachten in een Ryokan.
Vervolgens nog twee nachten in een Minshuku in Nagasaki en één nacht in een "normaal" hotel in Fukuoka.

Kortom alles wordt geregeld, vooral omdat het mijn eerste bezoek is, en ik niet zo goed weet hoe het allemaal zelf te doen. De volgende keer ga ik het waarschijnlijk zelf doen, maar ik ben wel erg tevreden over het reisbureau tot nog toe (VNC).

Ik vlieg overigens met JAL; ziet er comfortabel genoeg uit, wat is jullie idee daarover? En hebben jullie nog leuke tips voor tripjes rondom de plekken waar ik heen ga?
pi_37663346
Ik vloog ook met JAL. Dat was behoorlijk goed. Ze hadden destijds (vijf jaar terug) al van die schermpjes voor iedereen in de hoofdsteun van de stoel voor je. Qua eten kon je kiezen tussen Japanse en Europese stijl.

Met VNC heb ik ook prima ervaringen (zij het niet naar Japan). Ze komen bij mij over als een relatief iets duurdere, maar goede organiatie.

Die twee plaatsen tussen Tokyo en Kyoto zeggen me weinig (Takayama komt me vaag bekend voor). Hoe heb je die uitgekozen?
pi_37663786
Ik heb daar aangegeven wat ik graag wilde doen met mijn vriendin, en we hebben daar gezeten met een reisbegeleider die vaak in Japan komt. We wilden veel wandelen, natuur en cultuur, en niet altijd te toeristisch (al wilde we wel de "highlights" route doen...).

Hij kwam met Kawaguchiko als een mooie plek bij de vijf meren onderaan Mt. Fuji. Hakone was ook een optie, maar dat schijnt behoorlijk toeristisch te zijn. Takayama ligt in de Japanse Alpen en schijnt een dorp met veel oude huizen te zijn; ze hebben ook een openlucht museum. Het schijnt er erg mooi te zijn, en een goede combinatie van natuur en cultuur. Zodoende. Eerlijk gezegd had hij me overal wel heen kunnen sturen; ik had alleen een duidelijke voorkeur voor Tokyo, Kyoto en Miyajima.

Over het Japanse eten in JAL begon hij ook al toen ik vroeg wat het verschil is tussen KLM en JAL (los van de prijs). Ik vroeg me echt af wie er nou niet tegen Japans eten kan maar wel naar Japan gaat...
pi_37663846
Volgens mij ben ik inderdaad ook in Takayama geweest. Daar zijn ook veel oude sake-brouwerijen.
pi_37674564
het is definitief! 3 weken naar Japan in Augustus! En lekker gratis rond touren met een paar Japanse vrienden.

Kyoto, Hiroshima, Osaka, Kobe en nog wat kleine plaatsjes!

maandag 8 mei 2006 @ 22:53:28 #165
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_37674934
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:30 schreef zatoichi het volgende:
best een leuke route heb ik het idee
Mag ik vragen wat dit nou kost dan, als je het zo via VNC hebt geregeld?
Ik neem aan dat dit zo'n reis op maat is via hun?
pi_37680964
Ja ik ben dr inderdaad ook wel benieuwd naar. Aangezien ik hier zeker wel terug wil komen. Ik weet wel hoe duur t hier is en ik zal de reis ook zelf ondernemen en niet geregeld. Ik ken inmiddels genoeg Japans/van Japan om dat te doen. Maar zo'n vlucht, zijn er aanbiedingen, wat is goedkoopste etc.

Nemen jullie trouwens een japan rail pass??? Ook wel grappig, je komt aan op de 22e, ik vertrek de dag ervoor weer terug naar Nederland....*snif*

Afgelopen week was Golden Week in Japan. Een week met feestdagen en voor Japanners een van de weinige vrije dagen in het jaar. Ik ben met mijn vriendin naar het spring Fujiwara festival in Hiraizumi geweest(een historische plek). Dat was geweldig! Een hele optocht van mensen in traditionele kledij, samurai, krijgers, prinsen, prinsessen. En zelfs klassiek Japanse muziek om het allemaal nog mooier te maken. Ook ben ik naar Kinka-san(golden island) geweest. Een van de heiligste plekken van Tohoku(noord honshu). Daar heb ik wilde apen gezien, wilde herten en daarnaast ook een vuurtoren(op die plek staat al sinds 800 n Chr. een vuurtoren en is het laatste licht wat je ziet als je naar Amerika vaart).

Aan de andere kant, wat betreft 'meest heilig enzo' Elke plek in Japan, of het nu een gat of een metropool is, heeft wel iets wat het 'meest .... van Japan' is. Elk dorp heeft unieke gerechten, of een uniek shrine. Heeft iets wat het oudste, hoogste, mooiste, heiligste is:) Typisch.
pi_37682036
Bij VNC betaal ik 2700 per persoon (we zijn met zijn tweeën). Ik vond het best meevallen eigenlijk. Xienix we kunnen naar elkaar zwaaien in de lucht!

Noord Honshu lijkt me ook prachtig, maar dat is een latere reis; noord Honshu en Hokaido.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:15:06 #168
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37777137
Een onverkapte tvp.

Het moet aankomende herfstvakantie gebeuren. Dus maar één week de tijd.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:30:18 #169
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780128
Zijn er mensen hier die weten hoe je aan een visum komt als je per boot Japan binnen komt? Krijg je die bij aankomst oid? Ik ga namelijk in juli 8 dagen naar Seoul en wilde van uit daar een uitstapje maken naar Fukuoka, Japan.
pi_37781226
Goh, ik heb geen flauw idee meer hoe ik er destijds eigenlijk aan gekomen ben.

Kun je niet van tevoren ergens een ambasade bezoeken?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:38:41 #171
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781282
De Japanse Embassy zit hier in Wellington, een busrit van 11 uur. Ik kom in Wellington maar dat is pas eind juni ergens en ik wil half juli kijken of ik naar Japan kan voor 2-3 dagen. Ik kan natuurlijk wel naar JAL hier gaan maar ik denk niet dat die iets weten over visa en de boot.
pi_37781336
Ik denk dat ze dat best weten.

Ze zullen geen visum voor je kunnen regeleln, maar wel aangeven hoe het werkt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:46:33 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781358
Ik heb de ambassade gemaild. Hopelijk duurt dat niet zo lang als met NZ de vorige keer. Overigens kon ik op Google niet iets concreets vinden. Ik zal aankomende week eens bij JAL langs gaan.
pi_37781382
Ik dacht dat je enkel een visum in Japan nodig had als je langer dan 90 dagen daar verbleef..
pi_37785164
Klopt Jossos ik kom je ineens overal(naja twee topics) tegen.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:37:13 #176
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38084141
De Japanse Ambassade alhier zegt:

"Nationals of all European Union countries including the Netherlands do not
require visas to visit Japan as temporary visitors.
You may be asked to present an outward/ return ticket when entering Japan."

Ik neem dat ik dan wel een stempeltje krijg?
pi_38095803
Als je het lief vraagt...
  Eindredactie Games maandag 22 mei 2006 @ 19:46:31 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_38095934
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_38108866
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:37 schreef Jaguarized het volgende:
De Japanse Ambassade alhier zegt:

"Nationals of all European Union countries including the Netherlands do not
require visas to visit Japan as temporary visitors.
You may be asked to present an outward/ return ticket when entering Japan."

Ik neem dat ik dan wel een stempeltje krijg?
uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.
uit mijn hoofd is het een visum voor 90 dagen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 02:06:57 #180
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38110612
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:25 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.
uit mijn hoofd is het een visum voor 90 dagen
Ook als je met de boot het land binnen komt?
pi_38183232
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 02:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ook als je met de boot het land binnen komt?
Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-P
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:22:21 #182
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38183689
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-P
Gewoon met een ferry.
pi_38189441
Ah vanuit Korea zie ik in je ondertitel Gaaf zeg!! Maar goed, ja ook dan geldt precies hetzelfde! Je moet gewoon langs de douane als je Japan binnen komt.
pi_38193369
*Vliegvrager meldt zich vanuit Hiroshima

na twee dagen Kyoto en vandaag Miyajima vandaag eind van de dag in H aangekomen. FF snel het kasteel gescoord, morgen de A-dome en het vredespark en dan gelijk door naar Nagoya.

Japan op zn Japans
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:06:04 #185
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38193435
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 05:12 schreef xienix84 het volgende:
Ah vanuit Korea zie ik in je ondertitel Gaaf zeg!! Maar goed, ja ook dan geldt precies hetzelfde! Je moet gewoon langs de douane als je Japan binnen komt.
Thnx voor de info. Ik las in mijn Korea tourist guide dat het ongeveer 137 euro voor een retourtje kost met de boot.
pi_38314687
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:03 schreef Vliegvrager het volgende:
*Vliegvrager meldt zich vanuit Hiroshima

na twee dagen Kyoto en vandaag Miyajima vandaag eind van de dag in H aangekomen. FF snel het kasteel gescoord, morgen de A-dome en het vredespark en dan gelijk door naar Nagoya.

Japan op zn Japans
Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japan

Nog leuke aanraders (restaurants, plekken om heen te gaan etc.)?
pi_38319585
Mn pa en ik zijn van plan om deze zomer een dikke week naar Japan te gaan. Tokyo is ons beginpunt. Daarnaast willen we ook mooi(e) stad/steden zien of andere dingen die in de buurt liggen.
Iemand tips?
pi_38322042
Als je een JR railpass hebt, dan wat hierboven staan Of naar Kansai voor Kyoto, Nara, Osaka, Kobe. Zoniet en je begint in Tokyo, dan uiteraard Tokyo, en bijv. Nikko, Hakodate, Mt. Fuji, Kamakura, Yokohama. Allemaal dichtbij Tokyo en zo zit je weekje ook wel snel vol hoor.
pi_38325780
Kyoto schijnt inderdaad een must see te zijn, daarentegen schijn je zeer makkelijk in de buurt van Tokyo hele mooie plekken te kunnen zien, en het railnetwerk is uitmuntend in Japan. Ik moet er nog een, maar ik heb nog niemand anders horen beweren

In Tokyo zelf weet ik ook nog niet goed wat te gaan zien, in ieder geval het keizerlijk paleis aldaar, en verder probeer ik mijn vriendin ervan te overtuigen om naar joyopolis te gaan, of in ieder geval naar wat arcadehallen/pachinko/ddr/karaoke barren te gaan, maar dat wil nog niet zo vlotten

Een week; ben je net over je jetlag heen, moet je weer terug!
  maandag 29 mei 2006 @ 10:28:53 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38326030
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:19 schreef zatoichi het volgende:
Een week; ben je net over je jetlag heen, moet je weer terug!
Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
pi_38330500
Nee hoor, nooit last van jetlags Tokyo, Yokohama en kyoto lijkt me een leuke trip!
  maandag 29 mei 2006 @ 12:58:53 #192
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_38330585
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:40 schreef renz0r het volgende:
Mn pa en ik zijn van plan om deze zomer een dikke week naar Japan te gaan.
Ik had hetzelfde plan, wil die pik gewoon niet.

Dan maar met vrienden.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_38331519
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgen

Hoe dat gaat als ik naar Japan gaat weet ik niet, maar ik ben wel iemand met behoorlijk vaste eetpatronen (diabetes) dus dat zal nog wel even wat impact hebben. We zien het wel!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:40:43 #194
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38331762
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgen

Hoe dat gaat als ik naar Japan gaat weet ik niet, maar ik ben wel iemand met behoorlijk vaste eetpatronen (diabetes) dus dat zal nog wel even wat impact hebben. We zien het wel!
Met eten is het vaak even wennen. Je horloge op de nieuwe tijd zetten geloof ik ook niet in. Ik sliep alleen de eerste dag even wat langer toen ik hier naar NZ kwam. Nog iets minder dan 2 maandjes en dan zit ik voor 2-3 dagen in Japan.
pi_38428557
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japan
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Nou ja, ik had iets minder dagen in Kyoto omdat ik voor werk ook een paar dagen naar Nagoya moest. Kun je overslaan trouwens. Het kasteel is mooi,en het is een levendige stad, maar veel highlights heeft het niet. Ik heb van reisgenoten gehoord dat Osaka wel de moeite waard is. Makkelijk als dagtocht te doen vanuit Kyoto.
quote:
Nog leuke aanraders (restaurants, plekken om heen te gaan etc.)?
Kyoto, zeker als je wat meer tijd hebt, moet je gewoon eens een middag ongericht gaan lopen door de kleine straatjes. Is erg sfeervol en vaak ook verrassend. Daarnaast de oude straatjes rond het Yasaka heiligdom.

Miyajima: neem zeker even de tijd voor de Dashoin tempel. Mooi tempelcomplex en een stuk minder druk dan het heiligdom. En doe Pinokkio de groeten van me

Hiroshima: Peace park en A-bomb dome staan natuurlijk al op je programma. Het kasteel van H is aardig. Het is een ander type dan in Kyoto, dus een aardige aanvulling, maar mocht je nog naar Osaka, Nagoya of Meji gaan, dan kun je het kasteel van H skippen.

Eten: Ik zou bij God niet weten waar ik gegeten heb. Gewoon de stad in lopen, en kijken wat je aan staat. Neem een phrase book mee. Verder kun je het bijna niet fout doen, vrijwel alles is lekker.

Praktisch: pinnen kun je op alle postkantoren. Zodra je je pas in de ATM doet, schakelt ie over naar Engels.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38444958
Geinig, ik heb deze foto van Miyajima:

pi_38470663
Hehe ik zal zeker mijn foto plaatsen als ik terug ben Is het omhoog lopen op de berg Misen een beetje te doen? Of duurt dat heel lang?
pi_38470784
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:23 schreef zatoichi het volgende:
Hehe ik zal zeker mijn foto plaatsen als ik terug ben Is het omhoog lopen op de berg Misen een beetje te doen? Of duurt dat heel lang?
De hele berg op is wel ver, maar naar de tempel is maar een stukkie. Ligt net buiten het dorp. In het tempelcomplex zul je ook nog wel een paar trappen op moeten, maar is zeker te doen hoor.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38656665
Mijn DeviantART gallery
,
pi_39032463
Mijn ouders (en ik waarschijnlijk ook) willen volgend jaar naar Japan.
Paps gaat voor de tempels, de natuur, de musea etc. Ons mam gaat echt voor de Japanese cute stuff, Miyazaki's museum, Harajuku enzovoorts.

Nu leek het me leuk om ze zo'n Lonely Planet/Reisgids achtig boek te geven, zodat ze zich nog meer in kunnen lezen.

Ik verdrink alleen een beetje in alle boeken Heeft iemand avies welk boek ik het beste zou kunnen geven?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')