Geen antwoord op je vraag (dat weet ik namelijk helaas niet), maar als je wilt gaan rondtouren kan ik je de Touring Mapples aanraden. Erg goede, gedetailleerde routekaarten waar o.a. veel Rider houses op staan en er staat zelfs op waar supermarkten zittenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:17 schreef Barbaaf het volgende:
Goed topic![]()
Ik loop zelf al een tijdje met het idee naar Japan te gaan voor een week of twee, drie en in die tijd twee of drie steden te bezoeken en wat op het 'platteland' rond te kijken. Ben nog in een erg orienterende fase (veel verder dan dromen ben ik eigenlijk nog niet). Het is me al duidelijk dat er weinig engels gesproken wordt en ik dus (wat) Japans moet leren, veel verder dan 'arigato' kom ik nog niet.
wel al een vraagje, misschien dat een reguliere Japan-ganger dit me kan vertellen:
- ik wil dus op het platteland rondkijken en wil dat het liefst op de motor doen. Hoe makkelijk (moeilijk) is het voor een buitenlander een motor te huren? Verder heb ik begrepen dat in Japan andere klasses gelden kwa riijbewijs. In Nederland mag ik ongelimiteerd rijden, geldt dat daar ook?
Dewa mata![]()
trein planning heb ik niet gedaan- maar goed, een treinschema hebben is wel handig.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:44 schreef Asap het volgende:
[..]
Je kan het prima zelf regelen, maar dan zou ik wel de accomodaties van tevoren regelen. Kijk naar tips van andere reizigers waar ze o.a. verbleven. En maak een goed planning van wat je wilt zien en waar je heen wil. De treinplanning moet je in Japan prima doen, voor de reserveringen ed.
Eigen planning scheelt je geld en met de travelguide van bv de Lonely Planet zie je genoeg tips waar je heen kan gaan.
1 Compact Flash card van 1 Gigabyte (voor in de camera)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:12 schreef Jaguarized het volgende:
Gb CF Card? Dat is... ?
En dit was in één week?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef QuantumCat het volgende:
ik was een kleine 2500 euro kwijt.
Dat is een
ticket van 900 euro (probeer meerdere luchthavens, brussel bijv. Ik had een thalys arrangement van Air France, van brussel naar parijs en vandaar naar Tokyo)
En een hele hoop coole zooi
Leven gaat door! In het topic staan de foto's onlinequote:Op woensdag 11 januari 2006 10:34 schreef Eulogy het volgende:
Je bent net 3 dagen terug uit Kenia joh
Idd zoiets, ruim genomen dan, geld vliegt er door heenquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:42 schreef Eulogy het volgende:
¤3680,- voor 3,5 week dus? (750+430+100(40+20+20+20)x25(dagen))
Ik ben overigens wel door Japan heen gecruised. Dus van Tokyo naar beneden en dan weer helemaal naar boven (niet naar Hokkaido) en naar het westen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:09 schreef Eulogy het volgende:
Dat zou in theorie betekenen dat je voor een week Tokyo ¤1550,- kwijt bent. (750+100x8)
Dat is nog wel te behappen. Alleen voor iets meer dan het dubbele (ok, ok, 2,3x) ben je er 3 x (ok, ok, 3,125x) langer. Ik krijg in één keer allemaal verschrikkelijke Economie 2 flashbacks...
En dan ook nog volgend jaar afstuderen in het buitenland..
Geld is leuk als je precies genoeg hebt, en dat is op dit moment helaas niet het geval.
En hoe is het met je kennis van de Japanse taal inmiddels?quote:Op donderdag 12 januari 2006 05:39 schreef xienix84 het volgende:
In het kort even danIk doe een eenjarig programma aan tohoku university in Sendai. Het is een speciaal programma in het engels waarin ik een stage loop in een lab (neurobiologie), enkele vakken volg en uiteraard japanse les krijg! Daarnaast is een van de sterke punten van dit programma dat er veel tijd is om de japanse cultuur te leren kennen, veel uitstapjes, evenementen, workshops etc.
Qua reizen heb ik nog niet zo veel gedaan. Alleen hier in de buurt en Tokyo/Yokohama. In maart ga ik 3 weken reizen en hoop zoveel mogelijk te zien! Eerst Tokyo, dan verder naar Kyoto, Osaka en eventueel door naar het zuiden(Hiroshima en hopelijk Nagasaki) In de zomer ga ik naar Hokkaido.
Ow en de Lonely Planet gids is inderdaad erg goed. Zeker voor de meer practische zaken zoals hotels, restaurantjes, tips etc. Voor informatie over bepaalde plekken zijn andere gidsen weer beter.
Niemand suggesties of andere ideeen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:31 schreef philipnorth het volgende:
Ok, ff een kickje met een vraag
Zijn er mensen die suggesties hebben qua hotels in Tokyo?
Heb er een aantal gezien nu, en de prijs valt me wel mee, maar ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje centraal ligt, niet te duur is, en het liefst ook westerse stijl (eigen douche/toilet).
Ben wel het Sakura Hotel tegen gekomen, wat niet duur is, maar dat is dus weer gedeelde douce/toilet.
Verder, wat is een reeel bedrag om te rekenen qua eten op een dag?
Ik zie dat je voor 500-1000 yen prima kan ontbijten e.d. (ook in de hotels), en lees hier en daar wel dat je voor 1000 yen ook je avondeten wel hebt, maar wat heb je dan? Zit je dan echt in een restaurantje, of zit je dan aan de bar ramen te eten?
Wat ik ook vreemd vind, is dat iedereen zegt dat Japan zo duur is, maar als ik zo een beetje rondkijk, vind ik t allemaal wel meevalleb eigenlijk, ja ok, de reis erheen is vrij prijzig, maar hotels en eten en uitstapjes/vervoer vallen wel mee heb ik t idee, of ze moeten overal een 0 vergeten zijn in de prijs
Ueno Zoo bijvoorbeeld, is de entree slechts 600 yen...
Vervoer met express trains e.d. naar plaatsen buiten tokyo kosten ook maar 1000 yen ofzo (enkele reis)
Iemand die dit kan bevestigen inderdaad? Dat je voor 30¤ ongeveer gewoon een dagtrip Hakone hebt, en dat je naar andere omliggende gebieden makkelijk kan gaan voor een euro of 10? of zie ik het toch echt verkeerd?
ja maar dat is ook een erg goed hotel. Voor wat je krijgt. Het is er schoon, de kamers zijn goed (minimalistisch, maar goed) en de eigenaar/eigenaares spreken zeer goed Engels.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
www.newkoyo.jp goedkoper vind je niet in TokyoTis dan ook erg minimaal, maar als je niet veel nodig hebt een
Ik wilde net zeggen, is dat serieus een kamer...quote:
Dat was ook mijn idee -plus dat dit "japanse" stijl is -klein matrasje op een verhoging, boekweit kussen, ligt heerlijk (maar nu slaap ik ook lekker op "gewoon" vloerkleed met een dikke trui als kussen. Plus dat het Japanse bad goddelijk is -en de massage stoel heerlijk ;-)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.
En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen![]()
Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel![]()
Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ga eind mei. Moet twee dagen werken in Nagoya en blijf een week. Heb al wel een reisgidsje gekocht, maar nog niet echt goed gelezen. Ik heb inmiddels begrepen dat Kyoto een behoorlijke must is en bovendien niet zo ver van Nagoya. Verder tast ik volledig in het duister, alle tips zijn welkom.
Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:34 schreef Asap het volgende:
[..]
Ik zou naar Himeji-Castle gaan. Kyoto kan je echt veel doen, ben je ook wel even zoet. Osaka zou ik skippen. Misschien nog Tokyo als je dat nog niet hebt gezien.
Dan zou ik idd Hiroshima doen en Miyajima (makkelijk te doen met de trein en dan de boot, vlakbij Hiroshima). Miyajima is echt een prachtig eiland, 1 van de mooiere plekken van Japan.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Himeji ziet er goed uit idd, en is te bereizen. Thnx voor de tip.
Is Tokyo echt zo bijzonder? Ook als ik Nagoya en Kyoto al gezien heb? Het is vanaf Nagoya de andere kant op dan Hemeji en Kyoto, en ik zat er ook nog aan te denken om naar Hiroshima te gaan. En zo gek veel tijd is vijf dagen nou ook weer niet
Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!quote:Op donderdag 13 april 2006 17:37 schreef Asap het volgende:
Himeji is alleen interessant voor het kasteel.
Dat zijn de mooiste -ik loop in Fukuoka, wil een soort warenhuis/winkelcentrum in en vind een folder met daarop "floor guide" - ik in de wolken - een ENGELS plattegrond voor dit winkelcentrum ....quote:Op donderdag 13 april 2006 22:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Echt niet! Als je naar Himeji gaat heb je een paar straten naast het kasteel de kans een Tadao Ando te bezoeken; het Literatuur Museum. Alles in het Japans, totaal onbegrijpelijk, maar zó mooi!
Hm, klink interessant...quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:20 schreef k_man het volgende:
Op een uurtje treinen en bussen van Kyoto ligt nog een prachtig museum in de bergen. De rit erheen is mooi, het museum is schitterend (van I.M. Pei, half ingebouwd in een berg) en de collectie is privé verzameling met allemaal topstukken.
Miho Museumquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:29 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Hm, klink interessant...Waar precies ligt dat? Is de naam van het museum I.M. Pei, dan zou ik t toch opzich in mijn Lonely Planet moeten kunnen vinden toch?? Ik moet snel weereens naar Kyoto...
is ook juist beter voor de rug, tatamiquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:20 schreef xienix84 het volgende:
New Koyo is dan ook echt een backpackers hotel hoor. Voor mijn wensen genoeg. Als ik bijv een paar dagen in Tokyo ben dan ben ik ook van sochtends vroeg tot savonds laat weg. Hoef niet zonodig in het hotel te zitten en om te slapen is het goed zat, er zijn douches en een (klein) japanese style bad.
En ik vind een tatami-mat vloer met futon erg lekker liggen![]()
Als je nog minder bewegingsruimte wil, zoals ik al zei: capsulehotel![]()
Himejiquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:33 schreef xienix84 het volgende:
Miyajima ís een van de drie mooiste plekken van Japan! Zeker heen gaan, ontzettend mooi.
In Kyoto is heel erg veel te zien en te doen. Daar kan je ook een aantal dagen rondstruinen ja. Maar goed, na een tijdje krijg je wel een tempeloverload hoor. Het leuke van Kansai is dat alles vrij dicht bij elkaar is(behalve een andere van de drie mooiste plekken van Japan, Amanohashidate, en vrij prijzig om daar te komen). Maar naast Kyoto heb je het prachtige Nara, je kan naar Osaka, Kobe. Genoeg te doen daar.
Himeji ben ik zelf niet geweest, maar heb van vrienden hier gehoord dat je daar ook zeker een dag genoeg te doen hebt hoor.
Mag ik vragen wat dit nou kost dan, als je het zo via VNC hebt geregeld?quote:Op maandag 8 mei 2006 17:30 schreef zatoichi het volgende:
best een leuke route heb ik het idee
uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:37 schreef Jaguarized het volgende:
De Japanse Ambassade alhier zegt:
"Nationals of all European Union countries including the Netherlands do not
require visas to visit Japan as temporary visitors.
You may be asked to present an outward/ return ticket when entering Japan."
Ik neem dat ik dan wel een stempeltje krijg?
Ook als je met de boot het land binnen komt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:25 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
uiteraard - en een soort postzegel met de ingangsdatum en de verloopdatum.
uit mijn hoofd is het een visum voor 90 dagen
Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-Pquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ook als je met de boot het land binnen komt?
Gewoon met een ferry.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe legaal je met de boot binnen komt :-P
Thnx voor de info.quote:Op donderdag 25 mei 2006 05:12 schreef xienix84 het volgende:
Ah vanuit Korea zie ik in je ondertitelGaaf zeg!! Maar goed, ja ook dan geldt precies hetzelfde! Je moet gewoon langs de douane als je Japan binnen komt.
Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japanquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:03 schreef Vliegvrager het volgende:
*Vliegvrager meldt zich vanuit Hiroshima![]()
na twee dagen Kyoto en vandaag Miyajima vandaag eind van de dag in H aangekomen. FF snel het kasteel gescoord, morgen de A-dome en het vredespark en dan gelijk door naar Nagoya.
Japan op zn Japans![]()
Dat is natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:19 schreef zatoichi het volgende:
Een week; ben je net over je jetlag heen, moet je weer terug!![]()
Ik had hetzelfde plan, wil die pik gewoon niet.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:40 schreef renz0r het volgende:
Mn pa en ik zijn van plan om deze zomer een dikke week naar Japan te gaan.
Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgenquote:Op maandag 29 mei 2006 10:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Met eten is het vaak even wennen. Je horloge op de nieuwe tijd zetten geloof ik ook niet in.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen! Mijn enige ervaring is uurtje terug of vooruit, dus dat is hetzelfde als zomer en wintertijd! Op zich best te doen, alleen op tijd uit bed komen is lastig... maar dat is eigenlijk elke morgen
Hoe dat gaat als ik naar Japan gaat weet ik niet, maar ik ben wel iemand met behoorlijk vaste eetpatronen (diabetes) dus dat zal nog wel even wat impact hebben. We zien het wel!
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Nou ja, ik had iets minder dagen in Kyoto omdat ik voor werk ook een paar dagen naar Nagoya moest. Kun je overslaan trouwens. Het kasteel is mooi,en het is een levendige stad, maar veel highlights heeft het niet. Ik heb van reisgenoten gehoord dat Osaka wel de moeite waard is. Makkelijk als dagtocht te doen vanuit Kyoto.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:47 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ga ik ook doen, zo snel, nou ja vijf dagen Kyoto, en dan twee dagen Hiroshima, waarvan een dagtocht naar Miyajima. Zoals ik al zei tegen de reisplanner, we willen de highlights van Japan
Kyoto, zeker als je wat meer tijd hebt, moet je gewoon eens een middag ongericht gaan lopen door de kleine straatjes. Is erg sfeervol en vaak ook verrassend. Daarnaast de oude straatjes rond het Yasaka heiligdom.quote:Nog leuke aanraders (restaurants, plekken om heen te gaan etc.)?
De hele berg op is wel ver, maar naar de tempel is maar een stukkie. Ligt net buiten het dorp. In het tempelcomplex zul je ook nog wel een paar trappen op moeten, maar is zeker te doen hoor.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:23 schreef zatoichi het volgende:
Hehe ik zal zeker mijn foto plaatsen als ik terug benIs het omhoog lopen op de berg Misen een beetje te doen? Of duurt dat heel lang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |