quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ziet er leuk uit, je "reportage" zal ik het maar noemen. (ooooooooh.... aaaaaaah)
Je hoeft trouwens niet ver te gaan om oud en nieuw naast elkaar te zien, dat heb je in NL ook wel hier en daar.
Reed die trein nog een beetje lekker snel?
heb je wel gelijk in. Ik heb al veel meer bewerkt aan deze foto dan aan de rest, het licht zat niet echt mee die dag. De details van dat kasteel zijn fotografisch beter, maar ik wilde jullie het totaalbeeld van het gebouw niet onthouden.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:42 schreef Esto het volgende:
Alleen bij de laatste foto is dat wat minder. Misschien dat wat meer contrast erin helpt
Kan ik me voorstellen. Ik heb ze ook rustiger, maar deze vond ik leuker. Kwestie van smaak.quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:52 schreef Elefes het volgende:
Leuke serie!
Bij #1 vind ik het totaalbeeld een beetje druk, wat afleidt van het oud-nieuw idee (m.n. de spiegeling in het glas maakt dat er wel erg veel te zien is).
quote:#3, leuk detail, schuine lijnen doen het goed, misschien nog iets meer kleur in stoppen?
was beter geweest ja.quote:#4, erg leuk dat je ze zoop de foto hebt gezet, helemaal in "tenue"Die schoenen/slippers ook... En toch niet zo heel recht toe-recht aan, al had je van mij wat minder scherptediepte mogen gebruiken.
Grappig, Ik heb een stuk of tig foto's van dit gebouw en heb deze gekozen vanwege de kraan, als symbool voor wederopbouw. (wat rationeel gezien onzin is, die kraan staat echt geen gat uit 1945 op te vullen natuurlijk)quote:#6 vooral de voorgrond vind ik veel toevoegen; de mensen die daar lopen en nog net een stukje rivier. Jammer van de kraan op de achtergrond, maar helaas heb je daar weinig over te zeggen.
Dat is een mooie gedachtequote:Op donderdag 8 juni 2006 22:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Grappig, Ik heb een stuk of tig foto's van dit gebouw en heb deze gekozen vanwege de kraan, als symbool voor wederopbouw. (wat rationeel gezien onzin is, die kraan staat echt geen gat uit 1945 op te vullen natuurlijk)
Dat is een vertekening die je krijgt als je een gebouw vanaf de grond naar boven fotografeert. In PS zit een tooltje om daarvoor te corrigeren, maar dat werd in dit geval niet mooi, omdat ik daarmee de spiegeling van de tempel zou overcorrigerenquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:12 schreef ForrestX het volgende:
#1: mooie foto...door die lijnen in het glas heb ik het idee dat de horizon scheef is, wat volgens mij niet zo is als je op het "oude" gebouw let..
Het zijn echte geisha's, maar het viel me wel op dat ze vooral in dat toeristische stukje Kyoto lopen en gewillig met iedereen op de foto gaan. Kleuren kijk ik nog even naarquote:#4: gaaf! (is dit echt of toeristisch) kleuren mogen iets voller wat mij betreft
zie antwoord op Robertje hieronder.quote:#9: lekker! (erg om het weer te zeggen, maar ook deze lijkt gevoelsmatig iets scheef)
Hij is inderdaad erg licht (dat Japanse rotweer ook), maar op mijn monitor nergens uitgebetenquote:
Ik had zijn benen wel geschoten, maar er zat ook publiek voor. Het was kiezen tussen twee kwaden.quote:#7 lijkt ook overbelicht, jammer dat zijn benen er niet helemaal op staan
Als ik me goed herinner heb ik hier ook een storend element uit de voorgrond weggecropt. Ik zal er nog eens naar kijken, want dit is niet zo fraai idd.quote:#8 hier staan haar benen ook niet helemaal op, terwijl je boven nog wat ruimte over hebt
Dat is precies wat ik er zelf ook van vind. De foto is scheef genomen, want ik mocht daar niet komen en heb dus hangend over een hek gefotografeerd. Vervolgens heb ik in PS enorm zitten pielen met roteren. Alles staat namelijk scheef ten opzichte van elkaar, dus wat neem je als ijkpunt? Nu staan de meeste ruggen van de Boedha's rechts verticaal, maar iedere andere keuze was net zo goed of fout geweest.quote:#9 erg mooi...lijkt een beetje scheef maar ook weer niet
Het blijven hoe dan ook vakantiefoto's hequote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:15 schreef ChatChewbacca het volgende:
Hmm, sommigen zijn een beetje overbelicht, mist daardoor wat sfeer. Verder gewoon goed, niet super spannend. Composities zijn niet speciaal, maar ok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |