abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38656303
Een dikke week geleden moest ik voor mn werk naar Japan. Helaas notmoest ik -vanwege de prijs van het ticket- langer blijven dan strik noodzakelijk. Dus maar wat rondgereisd, en ik had toevallig een camera bij me. Bij het afdrukken en selecteren heb ik geprobeerd om niet al te standaard toeristenkiekjes te maken, maar soms heb ik ook heb beeld van het land boven de fotografische schoonheid gesteld watte? Dattie ook wel mooiere platen gemaakt heeft, maar dat had ie net zo goed thuis kenne doen.

#1 Japan is eerst en vooral een land van oud en nieuw naast elkaar...

#2 ...en van tuinen. In reisgidsentaal: "een oase van rust in het drukke stadsgewoel"

#3 Kyoto (1 en 2 zijn ook uit Kyoto), houtsnijwerk in het kasteel

#4 Nog steeds Kyoto, geisha's. Correcter: geiko's, en de dame met de geborduurde kraag is een maiko, een leerling-geiko

#5 Tijd om Kyoto te verlaten. Met de Shinkansen natuurlijk. Links de 700, rechts de 500.

#6 De stad die in één klap wereldberoemd werd. Dit is het symbool -en laatst overgbleven gebouw- van die klap.

#7 Miyajima, het heilige eiland, beroemd om z'n torii in het water (hier net drooggevallen). Ook hier houden ze van orahanje...

#8 Niet iedereen vind die torii even boeiend natuurlijk.

#9 Persoonlijk vond ik het Daisho-tempelcomplex (ook op Miyajima) boeiender.

#10 Nagoya Castle, the remake (vanaf de grond herbouwd in 1958)

Oohs, aahhs en technische muggenzifterij zijn van harte welkom, de 'dat'-wil-ik-ooks' dienen zich te vervoegen in Japan (deel 2)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38657501
ooh aah !
heb je ook foto's van de hakenkruizen (sorry) aan de uiteindes van de tempeldaken?
pi_38657923
Nee, geen foto's van gemaakt, zat niets boeiends bij. Zie je ook vrij weinig (in vergelijking met Korea bijvoorbeeld). Misschien komt dat omdat er in Japan heel veel na de oorlog herbouwd is?
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:22:28 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38658474
Ziet er leuk uit, je "reportage" zal ik het maar noemen. (ooooooooh.... aaaaaaah)

Je hoeft trouwens niet ver te gaan om oud en nieuw naast elkaar te zien, dat heb je in NL ook wel hier en daar.

Reed die trein nog een beetje lekker snel?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_38661047
Super, vooral Miyajima begint mij steeds fantastischer te lijken. As you, TS, knows, ga ik over twee en een halve maand naar Japan, en hoe meer foto's ik zie des te enthousiaster ik word! Als je meer foto's hebt, ze zijn van harte welkom!

Uiteraard heb ik na mijn vakantie waarschijnlijk ook nog een paar mooie (hoop ik)
pi_38661664
Japan Geisha's
Mooie foto's Meeste ook erg kleurrijk... Alleen bij de laatste foto is dat wat minder. Misschien dat wat meer contrast erin helpt

Verder hele mooi serie
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_38667033
Ik wil terug!
pi_38672662
Leuke serie!

Bij #1 vind ik het totaalbeeld een beetje druk, wat afleidt van het oud-nieuw idee (m.n. de spiegeling in het glas maakt dat er wel erg veel te zien is).
#2 gewoon een mooie foto van mooie tuinen. Die gebouwen nog net even op de achtergrond
#3, leuk detail, schuine lijnen doen het goed, misschien nog iets meer kleur in stoppen?
#4, erg leuk dat je ze zoop de foto hebt gezet, helemaal in "tenue" Die schoenen/slippers ook... En toch niet zo heel recht toe-recht aan, al had je van mij wat minder scherptediepte mogen gebruiken.
#5 mooi! En wat een aparte voorkant van die trein..
#6 vooral de voorgrond vind ik veel toevoegen; de mensen die daar lopen en nog net een stukje rivier. Jammer van de kraan op de achtergrond, maar helaas heb je daar weinig over te zeggen.
#7 lekkere kleuren, ik ben er nog niet helemaal uit of ik het stuk aan de rechterkant juist vind storen of niet.
#8 vind ik de mooiste van de serie, gewoon het "alledaagse" leven, goede compositie, het is net of je er zelf loopt.
#9 ook weer een mooi detail
#10 gewoon oke, niet heel bijzonder (maar het weer zat daar zo te zien ook niet echt mee... ).

Leuke serie hoor, ik zou er ook graag eens heen gaan !
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38674253
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ziet er leuk uit, je "reportage" zal ik het maar noemen. (ooooooooh.... aaaaaaah)

Je hoeft trouwens niet ver te gaan om oud en nieuw naast elkaar te zien, dat heb je in NL ook wel hier en daar.

Reed die trein nog een beetje lekker snel?
300 km/h, zoals het hoort. Merk je verder weinig van btw
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:42 schreef Esto het volgende:
Alleen bij de laatste foto is dat wat minder. Misschien dat wat meer contrast erin helpt
heb je wel gelijk in. Ik heb al veel meer bewerkt aan deze foto dan aan de rest, het licht zat niet echt mee die dag. De details van dat kasteel zijn fotografisch beter, maar ik wilde jullie het totaalbeeld van het gebouw niet onthouden.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:52 schreef Elefes het volgende:
Leuke serie!

Bij #1 vind ik het totaalbeeld een beetje druk, wat afleidt van het oud-nieuw idee (m.n. de spiegeling in het glas maakt dat er wel erg veel te zien is).
Kan ik me voorstellen. Ik heb ze ook rustiger, maar deze vond ik leuker. Kwestie van smaak.
quote:
#3, leuk detail, schuine lijnen doen het goed, misschien nog iets meer kleur in stoppen?
nog meer? Dat zou geschiedsvervalsing zijn
quote:
#4, erg leuk dat je ze zoop de foto hebt gezet, helemaal in "tenue" Die schoenen/slippers ook... En toch niet zo heel recht toe-recht aan, al had je van mij wat minder scherptediepte mogen gebruiken.
was beter geweest ja.
quote:
#6 vooral de voorgrond vind ik veel toevoegen; de mensen die daar lopen en nog net een stukje rivier. Jammer van de kraan op de achtergrond, maar helaas heb je daar weinig over te zeggen.
Grappig, Ik heb een stuk of tig foto's van dit gebouw en heb deze gekozen vanwege de kraan, als symbool voor wederopbouw. (wat rationeel gezien onzin is, die kraan staat echt geen gat uit 1945 op te vullen natuurlijk)
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38675626
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Grappig, Ik heb een stuk of tig foto's van dit gebouw en heb deze gekozen vanwege de kraan, als symbool voor wederopbouw. (wat rationeel gezien onzin is, die kraan staat echt geen gat uit 1945 op te vullen natuurlijk)
Dat is een mooie gedachte Zo had ik het nog niet bekeken, geeft er een heel ander licht aan mee. Dan kan ik het meer waarderen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:12:45 #11
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_38676434
Ware krenten uit de pap...ben stinkend jaloers!!!

Naast dat ik een moord zou doen om deze foto's te kunnen maken hieronder mijn comentaartje...(voor het eerst hier op Fok!)

#1: mooie foto...door die lijnen in het glas heb ik het idee dat de horizon scheef is, wat volgens mij niet zo is als je op het "oude" gebouw let..
#2: erg pittoresk echter ook hier lijkt de horizon wat scheef en de lucht iets te licht...
#3: mooi!
#4: gaaf! (is dit echt of toeristisch) kleuren mogen iets voller wat mij betreft
#5:
#6: schitterend...zet je aan het denken
#7: erg mooi...alleen had je jappanner op de achtergrond niet kunnen soepen?
#8: mooiste uit de serie denk ik...iig qua fotokleur en belichting
#9: lekker! (erg om het weer te zeggen, maar ook deze lijkt gevoelsmatig iets scheef)
#10: mooi alleen jammer van de belichting...

Ik begin te twijfelen of Ik niet scheef ben...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:23:23 #12
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_38676840
#1erg leuk vanwege spiegeling...wel jammer van de ufo's die er rondvliegen
#2 leuke tuin...jammer van de lucht
#3 gewoon mooi
#4 lijkt wat aan de overbelichte kant
#5 gaaf...ook vanwege de weerspiegelingen
#6 geschiedenis, mooie contrast.
#7 lijkt ook overbelicht, jammer dat zijn benen er niet helemaal op staan
#8 hier staan haar benen ook niet helemaal op, terwijl je boven nog wat ruimte over hebt
#9 erg mooi...lijkt een beetje scheef maar ook weer niet
#10 beetje overbelicht...misschien iets meer contrast

Al met al een geslaagde fotoserie...met verbeteringspuntjes
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_38681924
Hmm, sommigen zijn een beetje overbelicht, mist daardoor wat sfeer. Verder gewoon goed, niet super spannend. Composities zijn niet speciaal, maar ok.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_38683845
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:12 schreef ForrestX het volgende:

#1: mooie foto...door die lijnen in het glas heb ik het idee dat de horizon scheef is, wat volgens mij niet zo is als je op het "oude" gebouw let..
Dat is een vertekening die je krijgt als je een gebouw vanaf de grond naar boven fotografeert. In PS zit een tooltje om daarvoor te corrigeren, maar dat werd in dit geval niet mooi, omdat ik daarmee de spiegeling van de tempel zou overcorrigeren
quote:
#4: gaaf! (is dit echt of toeristisch) kleuren mogen iets voller wat mij betreft
Het zijn echte geisha's, maar het viel me wel op dat ze vooral in dat toeristische stukje Kyoto lopen en gewillig met iedereen op de foto gaan. Kleuren kijk ik nog even naar
quote:
#9: lekker! (erg om het weer te zeggen, maar ook deze lijkt gevoelsmatig iets scheef)
zie antwoord op Robertje hieronder.
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:23 schreef Robertje het volgende:

#4 lijkt wat aan de overbelichte kant
Hij is inderdaad erg licht (dat Japanse rotweer ook), maar op mijn monitor nergens uitgebeten
quote:
#7 lijkt ook overbelicht, jammer dat zijn benen er niet helemaal op staan
Ik had zijn benen wel geschoten, maar er zat ook publiek voor. Het was kiezen tussen twee kwaden.
quote:
#8 hier staan haar benen ook niet helemaal op, terwijl je boven nog wat ruimte over hebt
Als ik me goed herinner heb ik hier ook een storend element uit de voorgrond weggecropt. Ik zal er nog eens naar kijken, want dit is niet zo fraai idd.
quote:
#9 erg mooi...lijkt een beetje scheef maar ook weer niet
Dat is precies wat ik er zelf ook van vind. De foto is scheef genomen, want ik mocht daar niet komen en heb dus hangend over een hek gefotografeerd. Vervolgens heb ik in PS enorm zitten pielen met roteren. Alles staat namelijk scheef ten opzichte van elkaar, dus wat neem je als ijkpunt? Nu staan de meeste ruggen van de Boedha's rechts verticaal, maar iedere andere keuze was net zo goed of fout geweest.
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 07:15 schreef ChatChewbacca het volgende:
Hmm, sommigen zijn een beetje overbelicht, mist daardoor wat sfeer. Verder gewoon goed, niet super spannend. Composities zijn niet speciaal, maar ok.
Het blijven hoe dan ook vakantiefoto's he Ik heb ook wat apartere dingen gedaan, maar die foto's vertellen minder over Japan. Sommige foto's zijn idd erg licht. Op vakantie verkies ik de flexibiliteit van mn compact boven de kwaliteit van mn DSLR. Bij schel licht betaal ik de prijs voor die keuze, want een kleiner diafragma dan f/8 zit er niet op.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:42:59 #15
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_38684058
De ruggen van de boedha's zijn aan de rechterkant recht en aan de linkerkant wijken ze naar links. Misschien is dit iets te veranderen in PS...maar het heeft ook zijn charme.

Misschien was ik bij 4 nog ff door mijn knieën gegaan.

Bedankt voor je toelichting.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')