abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31189297
Paar weken terug was mijn kat (9 jaar) ziek, at en dronk niet meer , dus ik naar de dierenarts en omdat ie helemaal uitgedroogd was heeft ie een vochtinjectie gehad , ze deed ook gelijk wat bloedtesten en hij had een leverontsteking en ook bleek dat z'n nieren ook niet helemaal optimaal zijn , dus best wel probleem geval :'( , medicijnen gehad en na paar keer terug voor controle bij de dierenarts bleek z'n leveronsteking over, en inmiddels eet en drinkt ie weer als vanouds , omdat z'n nieren niet helemaal goed zijn raadde de dierenarts me aan om hem speciaal dieetvoer te geven , maar dat vreet meneer dus niet , wel goedkoop voer van de Aldi ofzo en Lidl vind ie ook ok , maar dat mag ie dus eigenlijk niet hebben , wat te doen
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_31189566
Kan hij niet een of andere pasta door het voer krjgen dan?
Of misschien is het een idee, om het door elkaar heen te mengen.... Je kan het allicht proberen..
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_31189589
Mag hij het goedkope blikvoer helemaal niet?

Want anders zou je het kunnen gaan mengen en dit langzaamaan afbouwen.
pi_31189746
Ik weet eigenlijk niet of ie dat goedkope voer helemaal niet meer mag hebben, maar ik heb geen zin om straks met een kat te zitten die helemaal met verrotte nieren zit, dus daarom probeer ik hem dat speciale voer te geven, maar ik zal het inderdaad eens proberen te mengen, hehehe dat ik daar zelf niet op gekomen ben
pi_31189775
pauperkat
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:01:08 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31189807
mijn doerak heeft ook nierdieet gehad. het eerste halfjaar ging het prima. ze leek het lekkerder te vinden dan dr gewone kitekat. iedereen gelukkig.
maar toen begon het te vervelen. er zijn maar twee smaken: rund en vis.
de rund verveelde als eerste en na weken alleen kip, mocht ik dat verder aande kippen voeren.
ik heb besloten dr lekker te geven wat ze wil. zo lang zal ze toch niet meer meegaan, dus waarom een 18 jarige kat pesten met voer dat ze niet lust?
ik let overigens wel goed op dat ze blijft drinken. zodra ze maar iets afzakt, pak ik mijn injectiespuitje en spuit elk uur een volle spuit water in dr bek.
dan knapt ze weer snel op.

ik weet trouwens niet welk merk nierdieet je geeft. er zijn verschillende merken en verschillende vormen. er is paté in blik, zakjes met brokjes in gelei en harde brokjes.
misschien een ander merk proberen of een andere vorm?

je kat is pas 9 jaar, en kan in principe nog heel lang mee.
kijk nou naar de mijne, die is van de zomer 18 jaar geworden en gaat nog steeds in redelijke gezondheid.

veek succes ermee
pi_31190616
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:00 schreef obs het volgende:
pauperkat
hij zet zich af tegen z'n baasje
pi_31190759
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:01 schreef lady-wrb het volgende:
mijn doerak heeft ook nierdieet gehad. het eerste halfjaar ging het prima. ze leek het lekkerder te vinden dan dr gewone kitekat. iedereen gelukkig.
maar toen begon het te vervelen. er zijn maar twee smaken: rund en vis.
de rund verveelde als eerste en na weken alleen kip, mocht ik dat verder aande kippen voeren.
ik heb besloten dr lekker te geven wat ze wil. zo lang zal ze toch niet meer meegaan, dus waarom een 18 jarige kat pesten met voer dat ze niet lust?
ik let overigens wel goed op dat ze blijft drinken. zodra ze maar iets afzakt, pak ik mijn injectiespuitje en spuit elk uur een volle spuit water in dr bek.
dan knapt ze weer snel op.

ik weet trouwens niet welk merk nierdieet je geeft. er zijn verschillende merken en verschillende vormen. er is paté in blik, zakjes met brokjes in gelei en harde brokjes.
misschien een ander merk proberen of een andere vorm?

je kat is pas 9 jaar, en kan in principe nog heel lang mee.
kijk nou naar de mijne, die is van de zomer 18 jaar geworden en gaat nog steeds in redelijke gezondheid.

veek succes ermee
het is Beaphar nierdieet , is een soort pate en daar houd ie niet van, hij heeft liever zachte brokjes in saus, maar ik ga het inderdaad proberen te mengen, goh 18 jaar , das hele leeftijd
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:33:07 #9
43556 miss_dynastie
pi_31190991
Kan je hem niet op brokjes (bijv. van Royal Canin) doen en af en toe brokjes in saus? Of anders op vers vlees? Lastig hoor
pi_31191820
Waar al mijn katten gek op zijn en waren is gekookte kippenlevertjes. Hiermee geef ik ze ook evt. medicijnen.
Kippenlevers koken, fijn maken, bolletjes van draaien die in het ijsblokjesbakje van diepvriezer passen, pilletjes kapotdrukken en er doorheen kneden ( een pil per bol) en invriezen. De lever neutraliseert de geur en smaak van medicijnen volkomen. Tijdig ontdooien en ze eten alle medicijnen.
Probeer eens met kippenlever, evt. brokjes snijden en nieuw voer hiermee mengen als ze kippenlevertjes lekker vinden.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 06:56:23 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31195832
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:27 schreef Bullpit het volgende:

[..]

het is Beaphar nierdieet , is een soort pate en daar houd ie niet van, hij heeft liever zachte brokjes in saus, maar ik ga het inderdaad proberen te mengen, goh 18 jaar , das hele leeftijd
mijn doerak heeft een hele tijd aan de renal gezeten (ik dacht dat dat van royal canin is,maar dat weet ik niet meer zeker) dat zijn van die brokjes in saus. het is alleen bij de dierenarts te koop.

er loopt hier ergens in dit forum een kattenziekte topic. daar heb ik ooit een heel stuk hierover geschreven. misschien dat je daar iets aan hebt?
pi_31196056
In goedkoop voer zitten nogal veel geur- en smaakstoffen of suiker zodat je kat het goed eet, probeer dat niet te geven (ok , als hij helemaal niet eet moet je wat) want daar kan je dieetvoer dan niet tegenop. Als cold turkey niet lukt is mengen inderdaad een optie, mijn katten zijn superdol op lamshart van Rodi (supermarkt, vriezer), maar ik geloof dat nierpatienten niet zoveel eiwitten mogen, voor je kippenlevers of hart of zoiets gaat geven zou ik dat eerst overleggen met de dierenarts.
pi_31196082
Kijk eens of je kat aan de versvleesvoeding kan krijgen. Eerste paar keren even overgieten met warm water als ze het niet wil eten. www.carnibest.nl
pi_31196087
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:58 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Waar al mijn katten gek op zijn en waren is gekookte kippenlevertjes. Hiermee geef ik ze ook evt. medicijnen.
Kippenlevers koken, fijn maken, bolletjes van draaien die in het ijsblokjesbakje van diepvriezer passen, pilletjes kapotdrukken en er doorheen kneden ( een pil per bol) en invriezen. De lever neutraliseert de geur en smaak van medicijnen volkomen. Tijdig ontdooien en ze eten alle medicijnen.
Probeer eens met kippenlever, evt. brokjes snijden en nieuw voer hiermee mengen als ze kippenlevertjes lekker vinden.
waarom koken?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 12:15:23 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31200579
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:00 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

waarom koken?
ik heb wel eens gehoord dat kippenvlees zoveel bacterien bevat dat het zelfs voor je dier niet gezond is om rauw te eten.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 12:18:22 #16
43556 miss_dynastie
pi_31200647
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb wel eens gehoord dat kippenvlees zoveel bacterien bevat dat het zelfs voor je dier niet gezond is om rauw te eten.
Bovendien moet je dier het ook lusten. Yian was haast beledigd toen ik hem op advies van een kennis een rauw kippenvleugeltje gaf, en op advies van iemand van Fok! een rauw ei. Meneertje lust dat dus echt niet
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:22:07 #17
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31200727
Heb je al eens Royal Canin brokjes voor kieskeurige katten geprobeerd? Dat is dus een aparte variant, de betere dierenzaak heeft die wel. Je kunt die brokjes eerst door zijn huidige eten doen, en langzaam de verhouding ophogen. 't Is meestal een kwestie van wennen.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31200741
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ok

Maar dat is niet zo, ze kunnen het goed hebben. Zuur maagzuur enzo...
pi_31200815
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bovendien moet je dier het ook lusten. Yian was haast beledigd toen ik hem op advies van een kennis een rauw kippenvleugeltje gaf, en op advies van iemand van Fok! een rauw ei. Meneertje lust dat dus echt niet
Kwestie van leren eten. Ik vind het ergens zo onnatuurlijk dat een dier niet eens meer rauw vlees accepteert. Door de huidige voedingsmiddelenindustrie worden die diertjes nog verder weg gebracht van hun natuurlijke voedingspatroon dat ze dat niet meer eens opeten
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 12:35:52 #20
43556 miss_dynastie
pi_31201138
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:25 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Kwestie van leren eten. Ik vind het ergens zo onnatuurlijk dat een dier niet eens meer rauw vlees accepteert. Door de huidige voedingsmiddelenindustrie worden die diertjes nog verder weg gebracht van hun natuurlijke voedingspatroon dat ze dat niet meer eens opeten
Zeg, hoor es, hij komt niks te kort, dus je hoeft echt niet om hem te huilen hoor. Bovendien zijn niet alleen de dieren afgeraakt van hun natuurlijke voedingspatroon, ook wij mensen. Kun jij misschien om te vinden, maar zolang wij en de diertjes gezond zijn, zit ik daar echt niet mee.
pi_31202054
En we hebben er weer een BARF discussie van gemaakt, zullen de modjes leuk vinden

Ik geef geen brokjes, omdat ik wel degelijk vind dat je kat dan wat te kort komt (vocht), plus allerlei kankerverwekkende zooi (verboden in mensenvoeding) en overbodige rommel (graan, bietenpulp) binnenkrijgt. Alleen probeer ik dat niet te zeggen omdat de meeste mensen nog heilig geloven dat brokjes goed zijn, en je dan gelijk zo als een enge fanaticus overkomt die een ander niet in z'n waarde laat. Helaas werkt het andersom ook niet zo, mensen beginnen gelijk te roepen dat botten slecht zijn en dat van rauw vlees je kat ziek wordt (nee, in de natuur lopen ze met een magnetron om hun nek) , of dat alleen in brokjes alle voedingsstoffen zitten (voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat jij dat zegt, Miss_D)

Sommige mensen zijn idd van hun natuurlijke voedingspatroon afgeraakt, en gezond dat we (mezelf incluis) daarvan geworden zijn ! Ik vind snoepjes lekkerder dan sla, maar toch vond mijn moeder altijd dat ik maar beter mijn sla opat. Zelfde met katten, tuurlijk vinden sommigen brokjes met geur- en smaakstoffen lekkerder dan rauw vlees zonder, vooral als ze het voor het eerst krijgen.
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:22 schreef kippenek het volgende:
Heb je al eens Royal Canin brokjes voor kieskeurige katten geprobeerd? Dat is dus een aparte variant, de betere dierenzaak heeft die wel. Je kunt die brokjes eerst door zijn huidige eten doen, en langzaam de verhouding ophogen. 't Is meestal een kwestie van wennen.
Ik geloof niet dat TS zijn kat aan de RC voor kieskeurige katten wil hebben, maar aan zijn nierdieet. (tenzij je met huidig voer het nierdieet bedoelt en met de verhouding ophogen meer nierdieet, maar dat haal ik er niet uit) En ik geloof dat dit nierdieet nat is, is ook niet zonder reden, dus dan wil je geen droog gaan voeren.

Al die verschillende brokjes overal voor vind ik een beetje vreemd, en soms echt absurd worden. Een vriendin van me heeft een blaasgruiskater, die moet zijn hele leven speciaal voer tegen blaasgruis, nu heeft hij het aan z'n lever, krijgt hij speciaal leverdieet, dus moet hij ineens weer van z'n blaasdieet af, als hij over twee maanden weer gruis heeft gaan ze het misschien mengen, je blijft bezig. Vooral van dat blaasgruis vind ik erg, voordat iedereen brokjes gaf (+/- 30 jaar geleden)kwam blaasgruis alleen voor bij oude katers, nu bij jonge. Katten kregen toen tafelresten, speciaal huisdierenvlees, blik of vingen zelf iets. Zo kregen ze genoeg vocht binnen. Nu krijgen ze dus eerder gruis vanwege brokjes, en dat zal dan wel verholpen worden door een ander (duur!!) brokje, en iedereen vindt dat gewoon !? Zelfde met nierdieet, sommige katten met ernstige nierproblemen mogen alleen nog maar natvoer, waarom zou dat zijn als droge brokken zo goed zijn ?

Het is een beetje een rant geworden, maar ik geloof (weet vanwege m'n onderzoek) gewoon voor mezelf dat dit het beste is voor mijn beestjes, en als je van zoiets overtuigd bent dan wil je dat ook met anderen delen. Sommige mensen voelen zich hierdoor aangevallen, soit, ik zeg nergens dat iemand ook vers moet voeren, en als iemand ergens geen weet van had kan ik het hem/haar toch ook niet kwalijk nemen.
pi_31202137
Blaasgruis wordt vaak volledig genezen door BARF of versvoer.
pi_31202235
En tja, de modjes kunnen wel boos worden als mensen telkens met de tip 'vers voer' komen, maar feit is gewoon dat dat de beste tip is, die ontzettend veel problemen kan voorkomen en oplossen... Het welzijn van dieren gaat mij aan het hart en als iemand afvies vraagt, dan vertel ik hem wat het allerbeste is. Of iemand dat doet of niet is zijn zaak, maar ik voel me verplicht om mensen in te lichten. Mensen weten iha heel weinig over de voedingsbehoeften van hun huisdieren. En dierenartsen worden gewoon gesponsord door al die dure dieetbrokfabrikanten. Er is weinig echt goede info voor de gewone huisdierbezitter.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:25:52 #24
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31202470
Waarom zouden modjes boos worden als je de tip van vers voer geeft? Ik wil best geloven dat vers erg goed is voor katten, maar ik geloof niet zo dat het allemaal zó ver uit elkaar ligt hoor. Zoals het hierboven staat ga je haast denken dat je je kat vergiftigt als je ze brokken (of blik) geeft.

En al die speciale soorten, tsja, daar ga ik ook niet zo in mee hoor, maar niet iedereen wil z'n kat vers geven en je moet soms toch wat. Bij ons krijgen ze 'gewoon' RC voor binnenkatten, dat zijn ze nou eenmaal en ik zie de logica er wel van in dat die een mindere energiebehoefte hebben. Jaja, minder 'normaal' eten geven werkt vast ook maar ach. Ik let erop dat ze genoeg drinken, ze krijgen regelmatig een natte hap, ik geloof het dan wel.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31202533
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:25 schreef kippenek het volgende:
Waarom zouden modjes boos worden als je de tip van vers voer geeft? Ik wil best geloven dat vers erg goed is voor katten, maar ik geloof niet zo dat het allemaal zó ver uit elkaar ligt hoor. Zoals het hierboven staat ga je haast denken dat je je kat vergiftigt als je ze brokken (of blik) geeft.
Veel dieren worden er redelijk gezond oud op. Maar heel veel klachten die nu bijna als normaal worden beschouwd (zoals blaasgruis of nierproblemen) kunnen ermee voorkomen of zelfs genezen worden. En voor sommige dieren zijn brokken wel degelijk vergif. Mijn ene hond bijvoorbeeld krabt zich helemaal kaal als ze voer krijgt waar granen in zitten. En in álle brokken zitten véél granen.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 13:30:26 #26
43556 miss_dynastie
pi_31202587
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En tja, de modjes kunnen wel boos worden als mensen telkens met de tip 'vers voer' komen, maar feit is gewoon dat dat de beste tip is, die ontzettend veel problemen kan voorkomen en oplossen...
Nou, het feit is dat het overfanatiek gebracht wordt, en mensen als het ff kan hun stokpaardje weer tevoorschijn toveren. Ik geloof niet dat Yian met zijn huidige voedsel (royal canin en regelmatig een lap vlees van de grill) ook maar iets tekort komt. Hij gaat wel degelijk binnenkort over op carnibest (we hebben eindelijk een bezorgpunt in de buurt, hoera!), maar dat is eerder ondanks dan dankzij het fanatisme hier. Ik hou daar namelijk niet zo van.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:31:28 #27
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31202620
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, het feit is dat het overfanatiek gebracht wordt, en mensen als het ff kan hun stokpaardje weer tevoorschijn toveren. Ik geloof niet dat Yian met zijn huidige voedsel (royal canin en regelmatig een lap vlees van de grill) ook maar iets tekort komt. Hij gaat wel degelijk binnenkort over op carnibest (we hebben eindelijk een bezorgpunt in de buurt, hoera!), maar dat is eerder ondanks dan dankzij het fanatisme hier. Ik hou daar namelijk niet zo van.
Ik las net de thuisbevallingsdicussie en toen moest ik aan dit topic denken. .
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:35:13 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31202743
quote:
Waarom zouden modjes boos worden als je de tip van vers voer geeft?
Met de tip op zich is niks mis Maar het komt in elk topic weer terug (Mijn hond heeft een ingegroeide teennagel. Nou, dan moet je hem ook maar Carnibest geven ) . En het blijft maar doorgaan. Hele topics worden overgenomen door de BARFmaffia en hun BARFslowchat.
-Heb jij je Carnibest bij Carla uit Zalk gehaald of bij Trees uit Lutjebroek?
-Nee bij Klaas!
-Oh, hoe is het met Klaas?
-Ja goed hoor
-Ik ga de mijne volgende week bij Coby halen
-ONTOPIC graag mensen
-Oja: nou ehm... jij zou ook eens Carnibest bij Carla, Trees, Klaas of Coby moeten halen

Of de modjes er nou boos om worden of niet, ik vind het enorm irritant in ieder geval
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_31202760
quote:
Ik vind het nogal meevallen met dat fanatisme. Ik geef net zelf toe dat de meeste dieren redelijk gezond oud worden op brokken. Maar bij problemen is het bepaald geen gek idee om ook eens aan versvoer te denken. Als ik dat eerder had gedaan bij mijn hond met huidproblemen, had me dat een reeks onderzoeken en dus een bom duiten gescheeld. En dat gun ik andere mensen eigenlijk ook wel.

Shoot me.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 13:36:14 #30
43556 miss_dynastie
pi_31202777
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:31 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik las net de thuisbevallingsdicussie en toen moest ik aan dit topic denken. .
Ik snap niet zo goed waarom, maar dat zal wel aan mij liggen
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:37:02 #31
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31202810
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom, maar dat zal wel aan mij liggen
Zelfde fanatisme tussen de 2 religies.
pi_31202827
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Met de tip op zich is niks mis Maar het komt in elk topic weer terug (Mijn hond heeft een ingegroeide teennagel. Nou, dan moet je hem ook maar Carnibest geven ) . En het blijft maar doorgaan. Hele topics worden overgenomen door de BARFmaffia en hun BARFslowchat.
-Nee bij Klaas!
-Ja goed hoor
-ONTOPIC graag mensen
-Oja: nou ehm... jij zou ook eens Carnibest bij Carla, Trees, Klaas of Coby moeten halen

Of de modjes er nou boos om worden of niet, ik vind het enorm irritant in ieder geval
Dat soort dingen zijn idd niet de bedoeling. Ik kan me niet herinneren mij er schuldig aan te hebben gemaakt. Het is daarnaast héél lang geleden dat ik überhaupt echt actief ben geweest in F&F. En doorgaans reageer ik door simpelweg een linkje naar het betreffende topic te geven zodat mensen zelf wijzer kunnen worden.

Dus, als afsluiting van mijn laatste post in dit topic: Versvleesvoeding voor je huisdieren deel 2
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 13:39:12 #33
43556 miss_dynastie
pi_31202869
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:

[..]

Zelfde fanatisme tussen de 2 religies.
Dan is het nog een discussie die gaat over bevallingen, dus dan is het logisch dat je daar over discussieert. Hier gaat het meer zoals spin zegt, als het er ff bijgesleept kan worden, gebeurt het. Naar mijn idee wordt in OUD niet elk topic 'vervuild' met 'dan had je maar thuis moeten bevallen' (om maar eens een voorbeeld te noemen).
pi_31204565
Maar hier gaat het wel degelijk over voeding, dus dan is het ook logisch dat je daar over discussieert. Plus dat als mensen in mijn ogen onwaarheden verkondigen over versvoer (vlees moet je koken etc) het logisch is daar op te reageren. Zou een beetje krom zijn als dat niet mocht omdat-het-dan-weer-over-vers-gaat. En als mensen voor alles een andere Royal Canin variant aanraden, wordt dat gezien als gewoon een suggestie en reageert daar meestal niemand meer op. Als je dan toevallig vers aanraadt wordt daar meestal wel op gereageerd/over gediscussieerd, zonder dat je daar op uit bent. Kan er ook niks aan doen dat er nog zoveel misvattingen over zijn, maar reageer er wel op.

En ik vind het woord fanatisme dus veel te ver gaan, dan kan ik mensen die ervan overtuigd zijn dat Royal Canin per sé beter is dan versvoer of voor mijn part Whiskas (dat was vroeger m'n extreemste standpunt ) ook wel fanaten noemen. Als je de echte fanaten wil zien moet je maar eens op Barfplaats gaan kijken, daar hebben ze het alleen maar over "stinkbrokken" die "de kliko inmoeten", dat wordt hier toch niet gezegd. Ik heb zoiets van, als je je kat zonodig brokken wilt geven, prima, maar ik wil dat niet voor de mijne en mag ook zeggen dat ik dat beter vind voor de jouwe.

En Spin, wie is hier op Fok! dan de BARFmaffia ? Ik heb de neiging me snel aangesproken te voelen maar kan me geen topic herinneren waar ik versvoer er aan de haren bijgesleept heb.
pi_31207006
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:00 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

waarom koken?
bolletjes van draaien die in het ijsblokjesbakje van diepvriezer passen, pilletjes kapotdrukken en er doorheen kneden, gaat dan makkelijker en met het kookwater kun je evt. droogvoeder dat met water bereid wordt op smaak brengen.
pi_31208551
quote:
Zoals het hierboven staat ga je haast denken dat je je kat vergiftigt als je ze brokken (of blik) geeft.
Dat doe je ook als je je beest voer geeft wat slecht voor hem is. Lijkt me logisch toch?
Je houdt toch van je beest? Dan wil je toch alleen het beste voor hem? Ik snap dat allemaal niet zo goed hoor.
Zelfde denk ik ook over mensen die moedwillig hun dier pijn doen met stroombanden en pinnenbanden. Dan ben je toch ook niet lekker bezig?
pi_31208613
quote:

[..]

Maar blijkbaar heeft het je wel over de streep getrokken

Nee flauw Maar goed hoor Carnibest is een absoluut topper!
En als jij het straks voert aan je beesten en ziet wat het met ze doet sta jij hier ook van harte te verkondigen hoe goed spul het is
pi_31208647
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

-Nee bij Klaas!
-Ja goed hoor
-ONTOPIC graag mensen

*ligt nu echt onder de tafel van het lachen *
pi_31210728
hm mijn hond met nierproblemen heeft altijd lamshart gegeten
misschien kun je eens aan je dierenarts vragen of dat bij katten ook eenzelfde gunstig effect heeft?

(zonder meteen te willen zeuren over vers vlees en carnibest dus )

(overigens ene risico dat hij dat ook niet wil eten gewoon omdat hij gehecht is aan zn oude brokjes.. dus ik zou dat mixen van voer met het oude voer toch eens proberen.. en een klein beetje oud voer erbij... is beter dan geen voer he want van paar dagen geen voer kan poes leververvetting krijgen.. en daar word ie ook doodziek van)

[ Bericht 35% gewijzigd door Uhmmie op 05-10-2005 19:17:46 ]
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2005 @ 18:31:50 #40
43556 miss_dynastie
pi_31210982
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:07 schreef Quickie_Bat het volgende:
En als jij het straks voert aan je beesten en ziet wat het met ze doet sta jij hier ook van harte te verkondigen hoe goed spul het is
Nou, ik hoop toch echt dat ik dat op een volledig andere manier zal doen dan jij. Klein tipje: mensen vertellen dat ze hun dier vergiftigen door ze gewone brokken en vlees te geven en ze vergelijken met mensen die stroombanden en pinnenbanden gebruiken zorgt er meestal voor dat mensen een hekel aan je krijgen en niet meer zullen luisteren naar je standpunt, hoe zinnig dat (misschien) ook is. Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is. Maar goed, dit is dus het fanatisme dat ik bedoel, of je dat nu met een brengt of niet.
pi_31212412
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, ik hoop toch echt dat ik dat op een volledig andere manier zal doen dan jij. Klein tipje: mensen vertellen dat ze hun dier vergiftigen door ze gewone brokken en vlees te geven en ze vergelijken met mensen die stroombanden en pinnenbanden gebruiken zorgt er meestal voor dat mensen een hekel aan je krijgen en niet meer zullen luisteren naar je standpunt, hoe zinnig dat (misschien) ook is. Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is. Maar goed, dit is dus het fanatisme dat ik bedoel, of je dat nu met een brengt of niet.
Oeeeh je had het over mij
En mensen luisteren toch nooit naar wat je zegt, of je nu redelijk bent of niet. Nee laat mij maar lekker fanatiek zijn, heb ik zelf meer plezier aan
pi_31212627
voglsn mij was er net trouwens een aantal redeljke hints.. dat barddiscussies in het barftopic gehouden mogen worden?
*HINT*

(en ja.. ik ben het er wel beetje mee eens.. maar je huisdieren gaat niet accuut dood van brokjes hoor..)
jobensaskia.nl
pi_31212637
Verhuisd naar versvlees voor je huisdieren topic, laat ik het maar gewoon zo doen.
pi_31212708
*HINT NOG EVEN WAT HARDER*

Versvleesvoeding voor je huisdieren deel 2
jobensaskia.nl
pi_31212857
FOEI Uhmmie, weer een beetje dat topic spammen !!

Ik was trouwens al bezig er een linkje van te maken, maar 3x in 1 topic is wel erg bezopen, dus laat maar.
pi_31212943
sorry mevrouw pumpkin ruby

maar ik ben al achter u aangehobbelt zoals u ziet
jobensaskia.nl
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:00:55 #47
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31213511
--edit
laat ook maar

[ Bericht 93% gewijzigd door kippenek op 05-10-2005 20:07:26 ]
pi_31213687
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:00 schreef kippenek het volgende:
Hey, weet je, lazer even lekker een eind op met je debiele vergelijkingen zeg! .
Je wilt niet weten hoeveel topics er al zijn geweest van goedbedoelende 'dierenvrienden' die stroombanden e.d. wilden gaan gebruiken om het 'probleem' van hun hond op te lossen. De vergelijking is wellicht wat ongelukkig gekozen, maar feit is dat ongeveer driekwart van de huisdierbezitters heel weinig verstand van zijn dier heeft... Het houden van honden, katten, cavia's en konijnen (etc.) is zó gewoon dat mensen zich er vaak niet in verdiepen voordat ze er eentje aanschaffen. En dus niets begrijpen van gedrag e.d.
pi_31213744
*adviseer TS trouwens ook vooral het vers vlees topic eens te lezen*

al was het alleen maar om te weten wat er speelt

btw idd.. totally agree with lupa

te veel mensen doen niet de moeite zich te verdiepen in hun huisdier
al was het maar omdat de hele wereld het hetzelfde doet.. en dat dus wel goed zal zijn
jobensaskia.nl
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:22:05 #50
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31214161
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dit had ik dus eigenlijk willen zeggen, maar m'n geduld was ff op met de versvoer-fundi's hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')