hij zet zich af tegen z'n baasjequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:00 schreef obs het volgende:
pauperkat
het is Beaphar nierdieet , is een soort pate en daar houd ie niet van, hij heeft liever zachte brokjes in saus, maar ik ga het inderdaad proberen te mengen, goh 18 jaar , das hele leeftijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:01 schreef lady-wrb het volgende:
mijn doerak heeft ook nierdieet gehad. het eerste halfjaar ging het prima. ze leek het lekkerder te vinden dan dr gewone kitekat. iedereen gelukkig.
maar toen begon het te vervelen. er zijn maar twee smaken: rund en vis.
de rund verveelde als eerste en na weken alleen kip, mocht ik dat verder aande kippen voeren.
ik heb besloten dr lekker te geven wat ze wil. zo lang zal ze toch niet meer meegaan, dus waarom een 18 jarige kat pesten met voer dat ze niet lust?
ik let overigens wel goed op dat ze blijft drinken. zodra ze maar iets afzakt, pak ik mijn injectiespuitje en spuit elk uur een volle spuit water in dr bek.
dan knapt ze weer snel op.
ik weet trouwens niet welk merk nierdieet je geeft. er zijn verschillende merken en verschillende vormen. er is paté in blik, zakjes met brokjes in gelei en harde brokjes.
misschien een ander merk proberen of een andere vorm?
je kat is pas 9 jaar, en kan in principe nog heel lang mee.
kijk nou naar de mijne, die is van de zomer 18 jaar geworden en gaat nog steeds in redelijke gezondheid.
veek succes ermee
mijn doerak heeft een hele tijd aan de renal gezeten (ik dacht dat dat van royal canin is,maar dat weet ik niet meer zeker) dat zijn van die brokjes in saus. het is alleen bij de dierenarts te koop.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:27 schreef Bullpit het volgende:
[..]
het is Beaphar nierdieet , is een soort pate en daar houd ie niet van, hij heeft liever zachte brokjes in saus, maar ik ga het inderdaad proberen te mengen, goh 18 jaar , das hele leeftijd![]()
waarom koken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:58 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Waar al mijn katten gek op zijn en waren is gekookte kippenlevertjes. Hiermee geef ik ze ook evt. medicijnen.
Kippenlevers koken, fijn maken, bolletjes van draaien die in het ijsblokjesbakje van diepvriezer passen, pilletjes kapotdrukken en er doorheen kneden ( een pil per bol) en invriezen. De lever neutraliseert de geur en smaak van medicijnen volkomen. Tijdig ontdooien en ze eten alle medicijnen.
Probeer eens met kippenlever, evt. brokjes snijden en nieuw voer hiermee mengen als ze kippenlevertjes lekker vinden.
ik heb wel eens gehoord dat kippenvlees zoveel bacterien bevat dat het zelfs voor je dier niet gezond is om rauw te eten.quote:
Bovendien moet je dier het ook lusten. Yian was haast beledigd toen ik hem op advies van een kennis een rauw kippenvleugeltje gaf, en op advies van iemand van Fok! een rauw ei. Meneertje lust dat dus echt nietquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb wel eens gehoord dat kippenvlees zoveel bacterien bevat dat het zelfs voor je dier niet gezond is om rauw te eten.
okquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb wel eens gehoord dat kippenvlees zoveel bacterien bevat dat het zelfs voor je dier niet gezond is om rauw te eten.
Kwestie van leren eten. Ik vind het ergens zo onnatuurlijk dat een dier niet eens meer rauw vlees accepteert. Door de huidige voedingsmiddelenindustrie worden die diertjes nog verder weg gebracht van hun natuurlijke voedingspatroon dat ze dat niet meer eens opetenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bovendien moet je dier het ook lusten. Yian was haast beledigd toen ik hem op advies van een kennis een rauw kippenvleugeltje gaf, en op advies van iemand van Fok! een rauw ei. Meneertje lust dat dus echt niet
Zeg, hoor es, hij komt niks te kort, dus je hoeft echt niet om hem te huilen hoor. Bovendien zijn niet alleen de dieren afgeraakt van hun natuurlijke voedingspatroon, ook wij mensen. Kun jij misschien om tequote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:25 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Kwestie van leren eten. Ik vind het ergens zo onnatuurlijk dat een dier niet eens meer rauw vlees accepteert. Door de huidige voedingsmiddelenindustrie worden die diertjes nog verder weg gebracht van hun natuurlijke voedingspatroon dat ze dat niet meer eens opeten
Ik geloof niet dat TS zijn kat aan de RC voor kieskeurige katten wil hebben, maar aan zijn nierdieet. (tenzij je met huidig voer het nierdieet bedoelt en met de verhouding ophogen meer nierdieet, maar dat haal ik er niet uit) En ik geloof dat dit nierdieet nat is, is ook niet zonder reden, dus dan wil je geen droog gaan voeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:22 schreef kippenek het volgende:
Heb je al eens Royal Canin brokjes voor kieskeurige katten geprobeerd? Dat is dus een aparte variant, de betere dierenzaak heeft die wel. Je kunt die brokjes eerst door zijn huidige eten doen, en langzaam de verhouding ophogen. 't Is meestal een kwestie van wennen.
Veel dieren worden er redelijk gezond oud op. Maar heel veel klachten die nu bijna als normaal worden beschouwd (zoals blaasgruis of nierproblemen) kunnen ermee voorkomen of zelfs genezen worden. En voor sommige dieren zijn brokken wel degelijk vergif. Mijn ene hond bijvoorbeeld krabt zich helemaal kaal als ze voer krijgt waar granen in zitten. En in álle brokken zitten véél granen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:25 schreef kippenek het volgende:
Waarom zouden modjes boos worden als je de tip van vers voer geeft? Ik wil best geloven dat vers erg goed is voor katten, maar ik geloof niet zo dat het allemaal zó ver uit elkaar ligt hoor. Zoals het hierboven staat ga je haast denken dat je je kat vergiftigt als je ze brokken (of blik) geeft.
Nou, het feit is dat het overfanatiek gebracht wordt, en mensen als het ff kan hun stokpaardje weer tevoorschijn toveren. Ik geloof niet dat Yian met zijn huidige voedsel (royal canin en regelmatig een lap vlees van de grill) ook maar iets tekort komt. Hij gaat wel degelijk binnenkort over op carnibest (we hebben eindelijk een bezorgpunt in de buurt, hoera!), maar dat is eerder ondanks dan dankzij het fanatisme hier. Ik hou daar namelijk niet zo van.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En tja, de modjes kunnen wel boos worden als mensen telkens met de tip 'vers voer' komen, maar feit is gewoon dat dat de beste tip is, die ontzettend veel problemen kan voorkomen en oplossen...
Ik las net de thuisbevallingsdicussie en toen moest ik aan dit topic denken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, het feit is dat het overfanatiek gebracht wordt, en mensen als het ff kan hun stokpaardje weer tevoorschijn toveren. Ik geloof niet dat Yian met zijn huidige voedsel (royal canin en regelmatig een lap vlees van de grill) ook maar iets tekort komt. Hij gaat wel degelijk binnenkort over op carnibest (we hebben eindelijk een bezorgpunt in de buurt, hoera!), maar dat is eerder ondanks dan dankzij het fanatisme hier. Ik hou daar namelijk niet zo van.
Met de tip op zich is niks misquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:25 schreef kippenek het volgende:
Waarom zouden modjes boos worden als je de tip van vers voer geeft?
Ik vind het nogal meevallen met dat fanatisme. Ik geef net zelf toe dat de meeste dieren redelijk gezond oud worden op brokken. Maar bij problemen is het bepaald geen gek idee om ook eens aan versvoer te denken. Als ik dat eerder had gedaan bij mijn hond met huidproblemen, had me dat een reeks onderzoeken en dus een bom duiten gescheeld. En dat gun ik andere mensen eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, het feit is dat het overfanatiek gebracht wordt, en mensen als het ff kan hun stokpaardje weer tevoorschijn toveren. Ik geloof niet dat Yian met zijn huidige voedsel (royal canin en regelmatig een lap vlees van de grill) ook maar iets tekort komt. Hij gaat wel degelijk binnenkort over op carnibest (we hebben eindelijk een bezorgpunt in de buurt, hoera!), maar dat is eerder ondanks dan dankzij het fanatisme hier. Ik hou daar namelijk niet zo van.
Ik snap niet zo goed waarom, maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:31 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ik las net de thuisbevallingsdicussie en toen moest ik aan dit topic denken..
Zelfde fanatisme tussen de 2 religies.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom, maar dat zal wel aan mij liggen
Dat soort dingen zijn idd niet de bedoeling. Ik kan me niet herinneren mij er schuldig aan te hebben gemaakt. Het is daarnaast héél lang geleden dat ik überhaupt echt actief ben geweest in F&F. En doorgaans reageer ik door simpelweg een linkje naar het betreffende topic te geven zodat mensen zelf wijzer kunnen worden.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Met de tip op zich is niks misMaar het komt in elk topic weer terug (Mijn hond heeft een ingegroeide teennagel. Nou, dan moet je hem ook maar Carnibest geven
) . En het blijft maar doorgaan. Hele topics worden overgenomen door de BARFmaffia en hun BARFslowchat.
-Heb jij je Carnibest bij Carla uit Zalk gehaald of bij Trees uit Lutjebroek?
-Nee bij Klaas!
-Oh, hoe is het met Klaas?
-Ja goed hoor
-Ik ga de mijne volgende week bij Coby halen
-ONTOPIC graag mensen
-Oja: nou ehm... jij zou ook eens Carnibest bij Carla, Trees, Klaas of Coby moeten halen
Of de modjes er nou boos om worden of niet, ik vind het enorm irritant in ieder geval
Dan is het nog een discussie die gaat over bevallingen, dus dan is het logisch dat je daar over discussieert. Hier gaat het meer zoals spin zegt, als het er ff bijgesleept kan worden, gebeurt het. Naar mijn idee wordt in OUD niet elk topic 'vervuild' met 'dan had je maar thuis moeten bevallen' (om maar eens een voorbeeld te noemen).quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:
[..]
Zelfde fanatisme tussen de 2 religies.
bolletjes van draaien die in het ijsblokjesbakje van diepvriezer passen, pilletjes kapotdrukken en er doorheen kneden, gaat dan makkelijker en met het kookwater kun je evt. droogvoeder dat met water bereid wordt op smaak brengen.quote:
Dat doe je ook als je je beest voer geeft wat slecht voor hem is. Lijkt me logisch toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:25 schreef kippenek het volgende:
Zoals het hierboven staat ga je haast denken dat je je kat vergiftigt als je ze brokken (of blik) geeft.
Maar blijkbaar heeft het je wel over de streep getrokkenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
*ligt nu echt onder de tafel van het lachenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:35 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Met de tip op zich is niks misMaar het komt in elk topic weer terug (Mijn hond heeft een ingegroeide teennagel. Nou, dan moet je hem ook maar Carnibest geven
) . En het blijft maar doorgaan. Hele topics worden overgenomen door de BARFmaffia en hun BARFslowchat.
-Heb jij je Carnibest bij Carla uit Zalk gehaald of bij Trees uit Lutjebroek?
-Nee bij Klaas!
-Oh, hoe is het met Klaas?
-Ja goed hoor
-Ik ga de mijne volgende week bij Coby halen
-ONTOPIC graag mensen
-Oja: nou ehm... jij zou ook eens Carnibest bij Carla, Trees, Klaas of Coby moeten halen
Of de modjes er nou boos om worden of niet, ik vind het enorm irritant in ieder geval
Nou, ik hoop toch echt dat ik dat op een volledig andere manier zal doen dan jij. Klein tipje: mensen vertellen dat ze hun dier vergiftigen door ze gewone brokken en vlees te geven en ze vergelijken met mensen die stroombanden en pinnenbanden gebruiken zorgt er meestal voor dat mensen een hekel aan je krijgen en niet meer zullen luisteren naar je standpunt, hoe zinnig dat (misschien) ook is. Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is. Maar goed, dit is dus het fanatisme dat ik bedoel, of je dat nu met eenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:07 schreef Quickie_Bat het volgende:
En als jij het straks voert aan je beesten en ziet wat het met ze doet sta jij hier ook van harte te verkondigen hoe goed spul het is
Oeeeh je had het over mijquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik hoop toch echt dat ik dat op een volledig andere manier zal doen dan jij. Klein tipje: mensen vertellen dat ze hun dier vergiftigen door ze gewone brokken en vlees te geven en ze vergelijken met mensen die stroombanden en pinnenbanden gebruiken zorgt er meestal voor dat mensen een hekel aan je krijgen en niet meer zullen luisteren naar je standpunt, hoe zinnig dat (misschien) ook is. Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is. Maar goed, dit is dus het fanatisme dat ik bedoel, of je dat nu met eenbrengt of niet.
Je wilt niet weten hoeveel topics er al zijn geweest van goedbedoelende 'dierenvrienden' die stroombanden e.d. wilden gaan gebruiken om het 'probleem' van hun hond op te lossen. De vergelijking is wellicht wat ongelukkig gekozen, maar feit is dat ongeveer driekwart van de huisdierbezitters heel weinig verstand van zijn dier heeft... Het houden van honden, katten, cavia's en konijnen (etc.) is zó gewoon dat mensen zich er vaak niet in verdiepen voordat ze er eentje aanschaffen. En dus niets begrijpen van gedrag e.d.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:00 schreef kippenek het volgende:
Hey, weet je, lazer even lekker een eind op met je debiele vergelijkingen zeg!.
Dit had ik dus eigenlijk willen zeggen, maar m'n geduld was ff op met de versvoer-fundi's hier.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik hoop toch echt dat ik dat op een volledig andere manier zal doen dan jij. Klein tipje: mensen vertellen dat ze hun dier vergiftigen door ze gewone brokken en vlees te geven en ze vergelijken met mensen die stroombanden en pinnenbanden gebruiken zorgt er meestal voor dat mensen een hekel aan je krijgen en niet meer zullen luisteren naar je standpunt, hoe zinnig dat (misschien) ook is. Voor jou is er geen middenweg: versvlees voeren, en anders vergiftig je je dier. Nou, lekker. Moge duidelijk zijn dat er voor mij wel degelijk een middenweg is. Maar goed, dit is dus het fanatisme dat ik bedoel, of je dat nu met eenbrengt of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |