abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31249454
Wat een zouteloos Nederlands trut topic is dit.

Het stinkt naar Hustspot en Spruitjes.
Alles moet hetzelfde zijn.
1 Kam en heel Nederland moet eroverheen worden geschoren.

Wurg.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:05:00 #162
3542 Gia
User under construction
pi_31250504
Zoals iemand hier voor al zei: Veel scholen zijn alleen nog maar in naam en historie Christelijk. Er wordt nauwelijks iets gedaan aan geloof. Op de school van mijn zoontje moeten we zelf de voorbereidingen doen voor de communie en het vormsel. De school zelf doet er niets aan. En dat is dan een katholieke school!! Ik geloof dat ze wel eens bidden, maar dat is dan ook alles.

Mensen die niet geloven denken dan ook zeker te weten dat mensen die wel geloven hun kinderen indoctrineren. Dat is dus in de meeste gevallen klinklare bullshit. Als mijn zoon zijn vormsel niet wil doen, doet hij dat gewoon niet. Is zijn keuze. Ik zal niet minder van hem houden.

Ik ben dus ook echt van mening dat bijzonder onderwijs in deze tijd helemaal niet meer nodig is. De religieuze opvoeding van een kind moet nu toch al grotendeels thuis plaats vinden. Veel ouders doen er gewoon helemaal niets aan, de scholen ook niet. Dus veel kinderen keren zich af van het geloof. Is hun goed recht, moeten ze helemaal zelf weten.
Wat ik echter dan weer hypocriet vind, is dat ze straks wel willen trouwen voor de kerk, omdat dat zo'n mooie plaatjes oplevert. Ze laten toch hun kinderen weer dopen, want dat is zo bijzonder, maar verder doen ze er dan weer niets mee. Die kinderen kennen met hun communie niet eens een weesgegroetje of een onze vader, wat toch wel het minste is wat je als katholieke ouders je kind kunt leren.

Maar goed, we dwalen af. Bijzonder onderwijs vind ik dus gewoon overbodig.
pi_31250850
Een heel simpel feit is, dat de christelijke scholen de veel betere scholen zijn.

alleen al daarom zijn ze nodig.
pi_31250993
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:18 schreef CANARIS het volgende:
Een heel simpel feit is, dat de christelijke scholen de veel betere scholen zijn.

Bron?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:00:09 #165
3542 Gia
User under construction
pi_31251566
quote:

Op de school van mijn zoon zijn vorig jaar ik weet niet hoeveel kinderen van school gehaald, omdat die ouders het toch niet zo'n goede school vonden.

Zelf zou ik zoiets niet zo gauw doen, zeker niet voor nog maar één jaar.
pi_31254513
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:23 schreef CANARIS het volgende:
Wat een zouteloos Nederlands trut topic is dit.

Het stinkt naar Hustspot en Spruitjes.
Alles moet hetzelfde zijn.
1 Kam en heel Nederland moet eroverheen worden geschoren.

Wurg.
Het hoeft helemaal niet allemaal hetzelfde te zijn, hoe kom je daarbij? Om maar even een aantal héél verschillende openbare scholen te noemen: Slash 21, Enter 22, Impuls... Allemaal scholen die het onderwijs op vooruitstrevende en geheel eigen wijze invullen. Maar allemaal zonder kinderen te indoctrineren met levensbeschouwelijke visies.
pi_31256252
Prima.
Dan stuur je je kinderen lekker naar zo´n geweldig vooruitstrevende school en mag je ze in 20 uitleggen warom ze niets over nomen en waarden weten.

Die van mij zitten op een kloosterschool met nonnnen die les geven.
pi_31256274
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron?
droog
pi_31257538
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:51 schreef CANARIS het volgende:
Prima.
Dan stuur je je kinderen lekker naar zo´n geweldig vooruitstrevende school en mag je ze in 20 uitleggen warom ze niets over nomen en waarden weten.

Die van mij zitten op een kloosterschool met nonnnen die les geven.
Het is bullshit om te denken dat normen en waarden ook maar IETS met religie te maken hebben. Ik geef les op een openbare school, en réken maar dat die kinderen daar leren hoe je met andere mensen dient om te gaan. Dat hoef je echter niet te doen door met een grote boze kerel in de hemel te dreigen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:38:13 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31257627
Hmm, het hele topic is samengevoegd. Dat was niet de bedoeling (ik wist niet dat dat de enige optie is), maar we zullen het er mee moeten doen
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:47:39 #171
17928 averty
Retroactief ziener
pi_31257954
quote:

Dat is toch raar?

Ligt echt niet aan die leerlingen hoor, maar misschien wel aan de rare regelgeving rond het bijzonder onderwijs. Dat ze hetzelfde geld dienen te krijgen dat openbare scholen krijgen bijvoorbeeld voor onderhoud van een gazon, wat zo'n bijzondere school dan helemaal niet heeft. Andersom echter natuurlijk niet.

Het bijzondere onderwijs in deze vorm is gebaseerd op het in de grondwet verankerde recht op godsdienstvrijheid. Maar dat is een raar recht. Het beschermt niet het individu, maar alleen groepen gelijkgestemde gelovigen. Waarin dan een rare arbitraire grens wordt gelegd. Een artikel betreffende geloofsvrijheid zou ruim voldoende zijn.

Als iemand dan wil geloven in pratende slangen en tegen de klippen op vast wil houden aan dogmatische overtuigingen die allang zijn vervangen door echte feiten, mag dat in de vrije tijd.

Iedereen heeft recht op goed onderwijs en dat moet niet betekenen dat je dan maar dogmatische prietpraat op de koop moet nemen.

Hoe kan deze manier van bijzonder onderwijs nou ook goed zijn om elkaar te leren kennen? Niet, we zoeken elkaar niet op en komen alleen terecht in onderwijsinstellingen met gelijkgestemden. Verdragen die religies dat dan niet? Andersgestemden?

Er bestaat echt geen enkele goede reden voor bijzonder onderwijs.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_31258363
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het is bullshit om te denken dat normen en waarden ook maar IETS met religie te maken hebben. Ik geef les op een openbare school, en réken maar dat die kinderen daar leren hoe je met andere mensen dient om te gaan. Dat hoef je echter niet te doen door met een grote boze kerel in de hemel te dreigen.
Ja het bewijs ziet men dagelijks in Nederland.
Hele horden keurig opgevoede kinderen , die allemaal heel beleefd en met zorg de waarden van anderen respcteren.

Het gaat Hartstikke goed in Nederland.
Zonder je te na willen te komen ...............1 van de de problemen in Nederland is het openbare onderwijs.
pi_31258745
Weet je, ik ga daar niet eens op reageren.
pi_31258987
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:00 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Hele horden keurig opgevoede kinderen , die allemaal heel beleefd en met zorg de waarden van anderen respcteren.

Zonder je te na willen te komen ...............1 van de de problemen in Nederland is het openbare onderwijs.
heb je bewijzen dat kinderen van christelijke scholen zich beter gedragen dan kinderen van openbare scholen?
pi_31259272
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je, ik ga daar niet eens op reageren.
Walgelijk, die goddeloosheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:39:14 #176
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31259661
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:00 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Wat een simplistische reactie zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:03:13 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31260456
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Qua mensbeeld heb ik dat graag, ik vind het echter te totalitair. Bovendien, dan moet je, vind ik, ouders die hun kinderen naar een prive school laten gaan hun deel van de belasting teruggeven die ten onrechte is afgenomen om publiek onderwijs te financieren. Als je dat niet zou doen (wat dus nu ook al het geval is, zeer tegen mijn zin in) is er sprake van gedwongen winkelnering.
[..]
Als je geen kinderen hebt, betaal je ook mee aan onderwijs. Dat zou je ook gedwongen nering kunnen noemen.
quote:
Een auto is geen produkt, het is wat het is, een auto. Met andere woorden: zou je dit willen toelichten?
[..]
Onderwijs is iets waarin een individuele geest groeit, scherper wordt, en iets dat noodzakelijk is om later goede zelfstandige keuzes te kunnen maken. En ja, onderwijs is ook een opleiding tot burgerschap (al is dat wel heel erg Frans van me).
Een auto kies ze zelf; onderwijs wordt door je ouders voor je gekozen, en daarmee beinvloeden zij je denkrichting.
Als je het hebt over evangelisch onderwijs, van dat gezellige van we zijn allemaal broeders en zusters en liefde is God, enzo, dan valt het nog wel mee. Maar een basisschool waarop de imam zegt wat hij van homoseksualiteit vindt? Of een montessorischool waar wordt gepleit voor het behoud van het blanke ras? Of een anarchistenschool waarbij fraude wordt uitgeroepen tot verzet?
quote:
Omdat de samenleving juist gekenmerkt wordt door verschillende groepen. Eerlijk gezegd vind ik het integratieprobleem overtrokken. Wat er eens zou moeten gebeuren is dat het politieapparaat doet wat het zou moeten doen.
Dat weet ik, maar repressie is niet het enige middel: preventie is ook van groot belang.
Je moet niet denken dat ik hier één of ander maoistisch wij-zijn-allemaal-hetzelfde-verhaal ophang, hoor. Ik wil juist graag zeer levendige discussies tussen mensen van verschillende groepen. Slijpsteen van de geest en het debat!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:23:56 #178
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31273106
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar repressie is niet het enige middel: preventie is ook van groot belang.
Je moet niet denken dat ik hier één of ander maoistisch wij-zijn-allemaal-hetzelfde-verhaal ophang, hoor. Ik wil juist graag zeer levendige discussies tussen mensen van verschillende groepen. Slijpsteen van de geest en het debat!
Precies. Behoud van de discussie, maar het afschaffen van bijzonder onderwijs houd niet in dat je gelijk de discussie tussen de groepen volken wegneemt. Het voorstel van de VVD denktank lijkt er lleen maar op gericht om de islamitische scholen te kunnenn verbieden en niet alle religieuze scholen. Op dat punt zou gelijkheid juist zijn, maar daar lijkt het dus niet op. 1 idee van lesgeven zou het makelijkst zijn, alleen in de praktijk werkt het niet aangezien voor leerling A aanpak A goed werkt en voor leerling B aanpak B. Daarbij komt nog de vraag of het verder allemaal haalbaar zou zijn. Scholen zouden de ogen van kinderen moeten openen en niet gesloten houden door ze in steeds dezelfde omgeving te zetten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31275695
Je kunt toch ook wel verschillende manieren van lesgeven hebben zonder confessionele scholen? Er zijn heel veel openbare scholen die enorm vernieuwend bezig zijn. Eem concept als Slash 21 vind ik echt helemaal fantastisch.
pi_31278736
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 08:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt toch ook wel verschillende manieren van lesgeven hebben zonder confessionele scholen? Er zijn heel veel openbare scholen die enorm vernieuwend bezig zijn. Eem concept als Slash 21 vind ik echt helemaal fantastisch.
Is dat Slash 21 concept niet afkomstig van de stichting Carmel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')