Ik heb ook niet beweerd dat we de pyramide's kunnen namaken. Daar geef ik je gelijk in, kunnen we ook niet. Dat betekent echter nog niet dat de Egyptenaren astronauten waren. Het betekent hoogstens dat ze bepaalde technologieen gebruikten die wij nu niet meer gebruiken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:15 schreef Killaht het volgende:
Seneca je zit verkeerd ze hebben het geprobeerd na te maken KAN NIET! En ze hebben het niet uit een stuk steen gemaakt maar losse stukken weer fout.
Je kan niet posities van sterren of wereldkaarten vanaf de GROND maken maar alleen vanuit de ruimte!! Bovendien zijn de stenen zo opelkaargezet dat er nog geen blaadje tussenpast zelf dat kunnen we nu noggeneens bouwen. In de tweede wereld oorlog vlogen duitse vliegtuigen over de piramides deze storte neer, dit komt door een veld dat om de piramides heen zit (EMP veld dit is ook te meten).
Al deze informatie is door archeologen en geleerden onderzocht. maarja.. kijk wat meer discovery en zoek maar op internet of vraag aan Erick van Danichen..
hm ok ik was hier een beetje kort door de bocht. Ik doelde meer op new age theorien dat de piramiden gebouwd zou zijn door aliens ed . Scoch is geen new ager. ok ? Heb trouwens ook niet de ambitie geloofwaardig te zijn. Ik zeg alleen maar wat ik vind. Ik vond het praatje redelijk geloofwaardig maar ik sluit niet uit dat Scoch gelijk heeft. Ik zal die link eens even doornemen. Mischien ga ik er dan wel anders over denken als hij goede tegenargumenten heeft.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:23 schreef killroywashere het volgende:
De geoloog Dr. Robert M. Schoch, Ph.D.is nu ineen keer een newager...iemand die zo begint te gooien met etiketten is net zo ongeloofwaardig, ergo dus hij beweert dat een Egyptoloog beter kan oordelen over geologische erosie dan een Geoloog (Dr. Robert M. Schoch, Ph.D.)
http://www.robertschoch.net/
Waarom niet ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:12 schreef Killaht het volgende:
Dat is niet vergelijkbaar met wat je nu zegt...
ach, naar mijn idee praatte je maarten na en die zij ongeveer hetzelfde vandaar dat ik met ongeloofwaardig eigenlijk maarten bedoelde daar hij ook claimed dat er geen holte is voor de poten van de sphynx waar grondradar proeven het tegendeel bewijzen .quote:Ik vond het praatje redelijk geloofwaardig
quote:Zahi Hawass earlier addressed the rumored chamber in his 1990 "Update" to The Pyramids and Temples of Gizah by Flinders Petrie (London: Histories & Mysteries of Man Ltd., 1990; p. 101-102):
The last site investigated by the Japanese [Waseda University in Japan] was the Sanctuary of the Sphinx. The three areas targeted were:
A. South of the Sphinx.
B. North of the Sphinx.
C. In front of the two paws of the Sphinx.
The results were:
A. South of the Sphinx. The Japanese indicated the existence of a hollow 2.5 m. to 3 m. underground. And, they found indications of a groove on the Sphinx body that extends beneath the Sphinx.
B. North of the Sphinx. The Japanese found another groove similar to the southern one which may indicate that maybe there is a tunnel underneath the Sphinx connecting the south and north grooves.
C. In front of the two paws of the Sphinx. The Japanese found another hollow space about 1 m. to 2 m. below surface. Again, they believe that it might extend underneath the Sphinx.
The conclusion of the Japanese work suggests that the sanctuary of the Sphinx contains more cavities below the Sphinx than were previously known.
Heb je een linkje over die grondradar proeven ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:52 schreef killroywashere het volgende:
[..]
ach, naar mijn idee praatte je maarten na en die zij ongeveer hetzelfde vandaar dat ik met ongeloofwaardig eigenlijk maarten bedoelde daar hij ook claimed dat er geen holte is voor de poten van de sphynx waar grondradar proeven het tegendeel bewijzen .
laat maar heb al wat gevonden : http://www.waseda.jp/prj-egypt/sites/Pyr-E.htmlquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:59 schreef Dukhlovi het volgende:
[..]
Heb je een linkje over die grondradar proeven ?
Voor de Franse kathedralen is meer steen vervoerd en verwerkt dan voor de pyramiden. Zijn die ook door buitenaardsen gebouwd?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Killaht het volgende:
De Piramides zijn niet gebouwd door mensen, als dat zo was waren ze nu nog bezig. 1 blok weegt ongveer 200 ton en 200km verderop was de afgraving...
Dit is natuurlijk geen geldige redenering. Dat de Amerikaanse overheid geen geld spendeert aan onderzoek naar de pyramides, wil niet zeggen dat er daar verbazende geheimen te ontsluieren zouden zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:30 schreef Ticker het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn, er moet toch gewoon al veel bekend zijn.
De amerikaanse overheid, bijvoorbeeld, wil altijd overal van op de hoogte zijn. De piramide van Cheops daarintegen is overduidelijk een groot mysterie. Waarom sturen zij niet in overleg met Dr Zahi Hawass een team van experts om "grootscheeps" onderzoek te doen. Waarom niet? Omdat zij veel meer geheimpjes weten dan wij kunnen bedenken.
Ik erger me heel erg aan mensen die, zodra ze kritiek krijgen op hun beweringen, de ander dan maar beschuldigen van onwetendheid of ignorantie. Dat is een drogredenering en een zwaktebod.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:01 schreef Killaht het volgende:
Nee want been materiaal is veel te grof, de stenen zijn gesneden met een soort laser, dus dan kan je wel nagaan hoe scherp dat moet zijn, niet met een primitief bot.
Ja je kan wel standen bepalen maar NIET de piramides gelijk zetten in een lijn met sterren Miljarden kilometers hier vandaan.
Tja..Ogen sluiten voor de echte geschiedenis doen ze al meer dan 2000 jaar...
Maar wat heb ik aan een matriaal wat ik heel scherp kan krijgen maar totaal niet sterk is door zijn gelaagde structuur. Met dat scherpe been zou ik wel door een zacht matriaal heen kunnen snijden, maar op een ander nog harder matriaal gaat dat ook meteen kapot.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:15 schreef Seneca het volgende:
Heb je enig idee hoe been is opgebouwd? Dat bestaat uit lagen, en daardoor kun je benen werktuigen ontzettend scherp krijgen, scherper dan stenen en zelfs metalen werktuigen. Je bewering dat beenmateriaal te grof slaat dus nergens op en is dus gebaseerd op onwetendheid.
.
Joh zijn die ook zo speciaal dat het het 8e wereld wonder is? Nooit geweten dat die dingen zo speciaal waren, goed dat je het zegt!quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voor de Franse kathedralen is meer steen vervoerd en verwerkt dan voor de pyramiden. Zijn die ook door buitenaardsen gebouwd?
Een ronduit stupide opmerking, met een debiele smiley als kroon.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh zijn die ook zo speciaal dat het het 8e wereld wonder is? Nooit geweten dat die dingen zo speciaal waren, goed dat je het zegt!![]()
jij maakt hier de eerste stupide opmerking.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een ronduit stupide opmerking, met een debiele smiley als kroon.
Dit is pas een stupide opmerking. Wie zegt dat er noodzakelijkerwijs meer kennis voorradig is in de twaalfde eeuw na Christus dan tijdens een Egyptische dynastie?quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:49 schreef huupia34 het volgende:
[..]
jij maakt hier de eerste stupide opmerking.
de kathedralen stammen uit de middeleeuwen , de pyamiden tenminste 2000 jaar daarvoor.
Hoezo? Heb ik beweerd dat die er zijn? Dan heb je niet goed gelezen. Ik schreef dat er voor de kathedralen in totaal meer stenen zijn uitgehouwen en verwerkt dan voor de pyramiden. Geen van beide bouwwerken is onverklaarbaar.quote:noem mij een kathedraal waarin meer steen zit dan in de grote pyramide.
Wie is ze, de Maagd Maria?quote:voor de kathedralen gebruiikte ze ook geen stenen van 2 tot 100 ton.![]()
Jongen, wil je serieus een discussie aangaan, of kom je een topic binnen om ff lekker dom te doen?quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit is pas een stupide opmerking. Wie zegt dat er noodzakelijkerwijs meer kennis voorradig is in de twaalfde eeuw na Christus dan tijdens een Egyptische dynastie?
[..]
Hoezo? Heb ik beweerd dat die er zijn? Dan heb je niet goed gelezen. Ik schreef dat er voor de kathedralen in totaal meer stenen zijn uitgehouwen en verwerkt dan voor de pyramiden. Geen van beide bouwwerken is onverklaarbaar.
[..]
Wie is ze, de Maagd Maria?
Tot nu toe heb ik iets meer feitelijke informatie geplaatst dan jij, edele keffer.quote:Op zondag 6 november 2005 20:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Jongen, wil je serieus een discussie aangaan, of kom je een topic binnen om ff lekker dom te doen?
Voor de stad Utrecht is in totaal ook meer steen uitgehouwen en vervoerd dan voor de Kathedralen... Wat is daar zo speciaal aan?quote:Hoezo? Heb ik beweerd dat die er zijn? Dan heb je niet goed gelezen. Ik schreef dat er voor de kathedralen in totaal meer stenen zijn uitgehouwen en verwerkt dan voor de pyramiden. Geen van beide bouwwerken is onverklaarbaar.
De voordelen die de Egyptenaren hierbij genoten, staan hierboven beschreven. Dat wij iets verbazend vinden, wil niet zeggen dat het bovenmenselijk is. Ze hebben bovendien even geoefend, als ik het wel heb.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:20 schreef TagForce het volgende:
Het gaat erom dat de stenen van de pyramiden 200 ton per stuk wogen, en dat die stenen in 1 stuk vervoerd werden, zeg maar VOOR we zelf ook maar een idee van beschaving hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |