abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31225617
De onschendbaarheid van de woning is ook een grondrecht (art 12 Gw, art 8 EVRM, art 17 IVBPR), en dit kan middels de horizontale werking van grondrechten ook i.c. van pas komen. Het is immers op die grond heel wel verdedigbaar dat - zelfs al zou expliciet in de huurovereenkomst zijn opgenomen dat de verhuurder ten allen tijde de woning mag betreden - de bewoner (dus niet de eigenaar!) de verhuurder de toegang tot de woning kan ontzeggen.

Je ziet, je verhuurder heeft geen poot om op te staan, er zijn vele juridische wegen om haar het vuur na aan de schenen te leggen, de rest van dit topic staat ook vol met nuttige tips.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:47:34 #77
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31225833
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom een hypotheekbank (wat je daaronder ook zou willen verstaan) voorafgaand toestemming zou moeten verlenen voordat ik mijn onroerende zaak kan verhuren. De hypotheek is niets meer dan een zekerheidsrecht ter zekerheid van terugbetaling van een lening met als onderpand een registergoed.
Lees dit topic even: Koopwoning verhuren

@ TS: hier je brief zonder spel- en stijlfouten
quote:
Eigen naam
Adres
Postcode/woonplaats

Haar naam
Adres
Postcode/woonplaats

Datum/plaats:

Betreft:

Geachte,

In reactie op uw brief van 3 oktober j.l. wijs ik uw officiële waarschuwing van de hand.

In uw brief schrijft u dat er een het gehele pand een rookverbod van kracht is. In punt 10 van de huurovereenkomst
staat vermeld "Huurder is verplicht het gehuurde netjes te bewonen en mag geen overlast veroorzaken aan
buren en medebewoners. Tevens is het niet toegestaan in voor gemeenschappelijk gebruik bestemde ruimten te roken"

Dat u beweerd dat ik in de gemeenschappelijke ruimten rook is volstrekte onzin, uit respect voor de medebewoners
zal ik nooit en te nimmer een sigaret in deze ruimten opsteken. Dit kunt u ook niet aantonen.

Het verbieden van logees is onrechtmatig en is wettelijk ook niet vastgelegd of toegestaan ( titel4 boek 7 BW Artikel 203-211). Hiervoor heb ik dus geen goedkeuring nodig.

Het gebruik van openbare ruimten gebeurt in overeenstemming met de medebewoners. U heeft geen invloed op in hoeverre wij gebruik maken van deze openbare ruimtes. U verhuurt volgens de huurovereenkomst punt 1.1 de gehele woning aan 5 personen. Doordat u op dit moment de woning aan 6 personen verhuurt houdt u zichzelf niet aan het huurcontract.

Verder wil ik u op wijzen dat er op zeer korte termijn een afspraak gemaakt wordt met de huurcommissie.
Indien u dit wilt voorkomen verzoek ik u zeer dringend en voor een laatste keer het achterstallig onderhoud
in orde te maken, en hierbij doel ik op:

- De schimmel in de badkamer
- De schimmel in mijn verblijfkamer
- De constante en penetrante riool lucht in de badkamer alsmede het toilet aan de begane grond
- Het regelmatig uitvallen van het warme water waardoor wij steeds zelf de CV ketel moeten herstarten
- Het repareren of verwijderen van het stuk tapijt in de ontvangsthal gezien dit 's avonds gevaarlijke situaties
kan veroorzaken
- Het bijvullen of laten herkeuren van de brandblusser in de keuken, de controle meter staat al een aanzienlijke tijd in het
'rood'

Tevens wil ik u bij dezen met klem wijzen op punt 25 van de huurovereenkomst. Dit punt is onrechtmatig en gaat tegen
iedere wet in. Bij deze maak ik nog voor een laatste keer kenbaar dat ik er niet van gediend ben dat u
zonder mijn toestemming mijn kamer betreedt. Bij een volgende overtreding zal aangifte worden gedaan wegens
huisvredebreuk. Tevens word er op zeer korte termijn een slot op mijn deur gemonteerd. Ik geef uw hierbij een laatste
mogelijkheid om het zelf te regelen, anders zal ik deze zelf plaatsen. Uiteraard blijft dit slot in mijn eigendom,
en zal ik deze na vertrek weer demonteren en zonder zichtbare schade achterlaten.

Verder wijs ik u op de wet van huurbescherming, het doet u er verstandig aan om hier eens goed naar te kijken en daar ook aan te houden.

Met vriendelijke groet,

Naam.

[ Bericht 70% gewijzigd door Rio op 06-10-2005 11:58:52 ]
Ik heb al een boek.
pi_31230733
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:47 schreef Rio het volgende:

[..]

@ TS: hier je brief zonder spel- en stijlfouten
[..]
Dude harstikke bedankt!!!
Ik heb de brief nu uitgeprint en ondertekend. Ik vraag me alleen nog af ofdat ik deze aangetekend moet versturen of dat persoonlijk overhandigen ook telt.
Beetje raar om naar een postkantoor te gaan als het een brief voor je buurvrouw is.
Aankomend weekend ben ik bij iemand met een scanner, dan zal ik de huurovereenkomst inscannen en hierop plaatsen.
pi_31230947
"Dat u beweert..." Met een t dus ipv een d. Zou ik trouwens iets van "Uw bewering dat ik etc".

" geen invloed op in hoeverre " zou ik "geen invloed op de wijze waarop" van maken."

"Verder wil ik u op wijzen dat er op zeer korte termijn een afspraak gemaakt wordt met de huurcommissie. Indien u dit wilt voorkomen verzoek ik u zeer dringend en voor een laatste keer het achterstallig onderhoud" zou ik van maken: " Ik verzoek u tevens om dringend een eind te maken aan het achterstallig onderhoud. Als u dit niet doet zullen wij/zal ik contact opnemen met de huurcommissie."
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_31231011
Ik zou het aangetekend versturen. Best duur maar dan wordt het tastbaar en heb je een timestamp, wat misschien in de toekomst nuttig kan zijn.
pi_31231102
Ik vind het eigenlijk een beetje een slappe dreigmail. Als je een formele brief naar die doos wilt sturen hanteer dan ook een formele stijl. Hou het klinisch, wordt niet persoonlijk en probeer mensen niet de les te lezen. Dus niet zeggen dat ze maar eens snel de wet van huurbescherming moeten gaan lezen, maar erop wijzen dat zoeits bestaat en vervolgens iets zeggen als: "De wet van uurbescherming, waarvan u als verhuurder op de hoogte dient te zijn...." etc.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_31232170
"k verzoek u tevens om dringend een eind te maken aan het achterstallig onderhoud."

Je 'maakt geen einde' aan achterstallig onderhoud. Dat verhelp je....
pi_31234135
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:59 schreef julekes het volgende:
Hou het klinisch, wordt niet persoonlijk en probeer mensen niet de les te lezen. Dus niet zeggen dat ze maar eens snel de wet van huurbescherming moeten gaan lezen, maar erop wijzen dat zoeits bestaat en vervolgens iets zeggen als: "De wet van uurbescherming, waarvan u als verhuurder op de hoogte dient te zijn...." etc.
Goed plan.
quote:
Geachte,

In reactie op uw brief van 3 oktober j.l. wijs ik uw officiële waarschuwing van de hand.

In uw brief schrijft u dat er een het gehele pand een rookverbod van kracht is. In punt 10 van de huurovereenkomst
staat vermeld "Huurder is verplicht het gehuurde netjes te bewonen en mag geen overlast veroorzaken aan
buren en medebewoners. Tevens is het niet toegestaan in voor gemeenschappelijk gebruik bestemde ruimten te roken"

niet de huurovereenkomst gaan overschrijven

Dat u beweerd dat ik in de gemeenschappelijke ruimten rook is volstrekte onzin te persoonlijk , uit respect voor de medebewoners
zal ik nooit en te nimmer een sigaret in deze ruimten opsteken. Dit kunt u ook niet aantonen.

Wat denk je van:
Ik rook niet in de gemeenschappelijke ruimtes / roken kan niet verboden worden. (kies zelf maar)

Het verbieden van logees is onrechtmatig en is wettelijk ook niet vastgelegd of toegestaan ( titel4 boek 7 BW Artikel 203-211). Hiervoor heb ik dus geen goedkeuring nodig.

Het gebruik van openbare ruimten gebeurt in overeenstemming met de medebewoners. U heeft geen invloed op in hoeverre wij gebruik maken van deze openbare ruimtes. U verhuurt volgens de huurovereenkomst punt 1.1 de gehele woning aan 5 personen. Doordat u op dit moment de woning aan 6 personen verhuurt houdt u zichzelf niet aan het huurcontract. Kan wel zijn maar wat wil je bereiken met die mededeling...

Verder wil ik u op wijzen dat er op zeer korte termijn een afspraak gemaakt wordt met de huurcommissie.
Indien u dit wilt voorkomen verzoek ik u zeer dringend en voor een laatste keer het achterstallig onderhoud
in orde te maken, en hierbij doel ik op:

- De schimmel in de badkamer
- De schimmel in mijn verblijfkamer
- De constante en penetrante riool lucht in de badkamer alsmede het toilet aan de begane grond
- Het regelmatig uitvallen van het warme water waardoor wij steeds zelf de CV ketel moeten herstarten
- Het repareren of verwijderen van het stuk tapijt in de ontvangsthal gezien dit 's avonds gevaarlijke situaties
kan veroorzaken
- Het bijvullen of laten herkeuren van de brandblusser in de keuken, de controle meter staat al een aanzienlijke tijd in het
'rood'

Tevens wil ik u bij dezen met klem wijzen op punt 25 van de huurovereenkomst. Dit punt is onrechtmatig en gaat tegen
iedere de huurwet? wet in. Bij deze maak ik nog voor een laatste keer kenbaar dat ik er niet van gediend ben dat u
zonder mijn toestemming mijn kamer betreedt. Bij een volgende overtreding zal aangifte worden gedaan wegens
huisvredebreuk. Tevens word er op zeer korte termijn een slot op mijn deur gemonteerd. Ik geef uw hierbij een laatste
mogelijkheid om het zelf te regelen, anders zal ik deze zelf plaatsen. Uiteraard blijft dit slot in mijn eigendom,
en zal ik deze na vertrek weer demonteren en zonder zichtbare schade achterlaten.

Verder wijs ik u op de wet van huurbescherming, het doet u er verstandig aan om hier eens goed naar te kijken en daar ook aan te houden.
te hard - hoe persoonlijker zij deze aanval opvat, hoe meer problemen je er mee krijgt. Verwijzing is op zich OK. Maar wat denk je van :Voor meer informatie verwijs ik u naar de huurwet'of zoiets. .

Met vriendelijke groet,

Naam.
pi_31235995
"In reactie op uw brief van 3 oktober j.l. wijs ik uw officiële waarschuwing van de hand."
Beter (imho): Helaas kan ik mij met de inhoud van uw brief..dd..3-10. niet verenigen

" Tevens word er op zeer korte termijn een slot op mijn deur gemonteerd. Ik geef uw hierbij een laatste
mogelijkheid om het zelf te regelen, anders zal ik deze zelf plaatsen."

Te hard: Beter iets ala: "Mocht u niet zelf zorg dragen voor het aanbrengen van een goedwerkend slot voor xx-xx-2005, dan zie ik mij genoodzaakt er zelf 1 aan te (laten) brengen"
Wederom verwijzend naar je inboedelverzekering etc.....
Als je een eis stelt (aanbrengen ve slot), zet er dan altijd een datum/deadline bij...

Analoog voor je andere 'te harde' zinnen. De stijl van je brief is iha te polemiserend (conflict zoekend)

"Uiteraard blijft dit slot in mijn eigendom,
en zal ik deze na vertrek weer demonteren en zonder zichtbare schade achterlaten"

Kun je weglaten, dit is triviaal (en staat volgens mij ook al in de huurwet (onveranderd achterlaten vh gehuurde)

verblijfkamer --> hoofdverblijf

En idd: niet je huurcontract of huurwet overschrijven, die informatie moet bekend zijn bij de verhuurder.....

[ Bericht 4% gewijzigd door Solitarias op 06-10-2005 18:38:01 ]
pi_31245612
Onderneem eens actie... Je verhuurder staat niet in haar recht en daar moet ze op gewezen worden.

Natuurlijk ben jij in staat om een degelijke brief te schrijven: print de huurwet uit, onderstreep belangrijke punten en baseer daar je brief op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')