quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 01:42 schreef Remmy het volgende:Ik moet ook zeggen dat we de stripjes ook op een ander forum hebben gepost en daar eigenlijk alleen maar positieve reacties hebben gekregen. Zal wel aan t soort publiek liggen ofzo, kweet t niet...
tja Fok! is niet het meest vriendelijke forum voor buitenstaanders. Alles en iedereen wordt afgezeken tenzij je een leuk grietje bent
![]()
Verder maken de tekenaars het zich ook wel moeilijk door zo simpel te tekenen. Ik zie nu pas dat het buitenbeentje hakenkruizen en een snorretje draagt, ik dacht eerst dat Sjoerd een Ajax-trui aanhad. Zelfde met Gert-Jan en de emancipatie, ik neem maar aan dat het vrouwen zijn bedoeld voor zijn slede.
De stripjes zijn van het kamagurka/gumbbah soort, en daar kan ik ook niet hard om lachen. Het gaat meer om het idee, waarbij ik me dan afvraag
hoe komen ze erop. De meeste gags van IntheShade zijn echter té droog. Ik zal even een voorbeeld geven:
De grap van Vincent kan heel gemakkelijk anders:
![]()
En dan heb ik nog een extra tekstballonnetje erbij gezet zodat duidelijk is dat Vincent de clown is. Maar de grap kan net zogoed met een hele lelijke Gummbahesque vent.
En zo kan dat bij heel veel grapjes van ze. Het kerstpakket met de helicopter, de helicopter heeft niks met de grap te maken, het kan door elk voorwerp vervangen worden. En dat is het nadeel van hun grappen. Daarom zijn Harvey en de lopende croissant wél leuk, tekst en plaatje passen bij elkaar. En als Sjoerd het buitenbeentje wat duidelijker was geweest zou het ook een leuke gag zijn.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*