Inderdaad want:quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:24 schreef Floripas het volgende:
freako, Indymedia steekt niet onder stoelen of banken dat het links is. Meervrijheid doet nadrukkelijk wél net alsof het middenlijk is.
Valt me trouwens op dat ze het in die inleiding van de site helemaal niet over immigranten/allochtonen hebben. Terwijl een heleboel berichten daarover gaan.quote:De stichting MeerVrijheid heeft als doel het vergroten van de individuele en economische vrijheid in Nederland en Vlaanderen en is van mening dat belastingen en wetten sterk moeten worden verminderd. MeerVrijheid is niet typisch rechts of links. Zo steunt het zowel van Groenlinks de wens naar persoonlijke vrijheid (vrije meningsuiting, euthanasie, drugsgebruik, privacy, anti-imperialisme) als van de VVD de noodzaak van economische vrijheid (lage belastingen, vrij ondernemerschap).
Als je zijn postgeschiedenis kent, en hetgeen hij normaal als onderbouwing gebruikt dan snap je waarom ik dat antwoord gaf. De zelfingenomenheid, arrogantie en het superioriteitscomplex gutsen uit elke porie bij die jongen die ook nog eens een warm pleitbezorger is van een communistisch model.quote:
Een punt is defensie. Deze tak wordt al sinds jaar en dag drooggetrokken maar volgens de SP is dat nog lang niet genoeg. Iemand die enige kennis heeft van de wereldgeschiedenis kan denk ik ook wel tot de conclusie komen dat er geen enkele reden is om net te doen alsof we gek zijn en al onze verdediging aan de kant te schuiven. Daarna hebben wij internationaal ook onze verplichtingen en voldoen we momenteel al niet eens aan de eisen wat dat betreft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:59 schreef DaveM het volgende:
[..]
Als jij de SP niet realistisch vindt, noem dan eens een punt?
En om ontopic te blijven, noem eens 1 puntje van kritiek op het libertarisme waaruit blijkt dat de SP geen realistisch beeld zou hebben?
Meervrijheid ken ik eigenlijk helemaal niet maar van Indymedia ben ik totaal niet gecharmeerd. Als ik die stukken mag geloven die daar gepubliceerd worden dan worden er dagelijks activisten doormidden geslagen door ME-ers. Beetje een huilerige site. Meervrijheid zal trouwens niet veel anders zijn vermoed ik. Zal wel bij de extremen horen, dat huilerige.quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:24 schreef Floripas het volgende:
freako, Indymedia steekt niet onder stoelen of banken dat het links is. Meervrijheid doet nadrukkelijk wél net alsof het middenlijk is.
Meervrijheid =quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:12 schreef McCarthy het volgende:
meervrijheid is rechts, anti grote overheid en voor meer vrijheden.
* Gabry moest lachenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:17 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Meervrijheid =![]()
Het libertarisme is links noch rechts, aangezien zowel de linkse als rechtse politiek allebei voor dwang staan (de overheid die mensen ergens toe wil dwingen). Het libertarisme staat daarom dan ook buiten het politieke spectrum. Maar ja, het kan best gebeuren dat rechtse of linkse blaatapen met bepaalde libertarische standpunten gaan zitten spelen en zich vervolgens libertarieer gaan noemen.
Linkse en rechtse politiek zijn enkel de linker en de rechterzijde van het monster dat overheidsdwang heet. Echte libertarieers gaan dat monster te lijf!![]()
De buitenlandse taken van Nederlandse militairen zijn prachtig, maar hebben meestal weinig met verdediging van ons land te maken. Een deel ervan is nodig om aan onze internationale verplichtingen te voldoen, maar voor een klein landje als Nederland is onze bijdrage overdreven groot, het lijkt soms wel verkapte staatssponsoring van de militaire industrie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:09 schreef Sickie het volgende:
[..]
Een punt is defensie. Deze tak wordt al sinds jaar en dag drooggetrokken maar volgens de SP is dat nog lang niet genoeg. Iemand die enige kennis heeft van de wereldgeschiedenis kan denk ik ook wel tot de conclusie komen dat er geen enkele reden is om net te doen alsof we gek zijn en al onze verdediging aan de kant te schuiven. Daarna hebben wij internationaal ook onze verplichtingen en voldoen we momenteel al niet eens aan de eisen wat dat betreft.
Welke SP kritiek doel je op?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef DaveM het volgende:
[..]
De buitenlandse taken van Nederlandse militairen zijn prachtig, maar hebben meestal weinig met verdediging van ons land te maken. Een deel ervan is nodig om aan onze internationale verplichtingen te voldoen, maar voor een klein landje als Nederland is onze bijdrage overdreven groot, het lijkt soms wel verkapte staatssponsoring van de militaire industrie.
bedankt voor je antwoord, maar ik vroeg eigenlijk waarom jij de SP-kritiek op het libertarisme afdeed als onrealistisch.
die realistische kijk op het libertarisme waar thabit het over had en waar jij zo om moest lachen.quote:
Dit heeft met libertarisme natuurlijk geen zak te maken (overigens zijn Bush noch Pinochet voorbeelden van libertariers, dus dat slaat sowieso al nergens op), maar slechts met wat op enkele sites staat. Snap je zelf ook wel, neem ik aan.quote:De links-rechtsleugen
Libertariers zeggen vaak dat ze noch links, noch rechts zijn, omdat ze minder belastingdruk willen zoals rechts, en meer burgerrechten zoals links. Dit is een leugen: hoe rechtser hoe beter. Dit wordt geillustreerd door de vele links-afzeikstukjes op libertarische sites, en de ophemeling van Bush en Pinochet.
Natuurlijk, maar ik heb er toch wel maar even mooi jou mee binnengelokt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:07 schreef Speth het volgende:
[..]
Dit heeft met libertarisme natuurlijk geen zak te maken (overigens zijn Bush noch Pinochet voorbeelden van libertariers, dus dat slaat sowieso al nergens op), maar slechts met wat op enkele sites staat. Snap je zelf ook wel, neem ik aan.
Met mazzel dan, aangezien ik geen libertarier ben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik heb er toch wel maar even mooi jou mee binnengelokt.
Er bestaat een onderscheid tussen de gedefinieerde stroming en mensen die er toe claimen te behoren.quote:Het ging me eigenlijk om de Nederlandse libertariers die ik heb gesproken, die allemaal rond meervrijheid zweven.
Ik ben te lui om nicknames te onthouden, maar ik zie toch regelmatig heel andere meningen de revue passeren. Wellicht kijk je alleen naar replies in je eigen topics.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:41 schreef Floripas het volgende:
Och, "gedefinieerde stroming" is wat teveel voor dat zooitje anarchisten.
Daarnaast, "gedefinieerde stromingen" bestaan niet. De pleitbezorgers die ik ben tegengekomen, ook op dit forum, zijn zonder uitzondering linksbashers.
Thabit had het niet over het libertarisme naar mijn weten. Hij kwam zijn standaard SP riedeltje opdreunen en betrok daarbij de kijk op de maatschappij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:12 schreef DaveM het volgende:
[..]
die realistische kijk op het libertarisme waar thabit het over had en waar jij zo om moest lachen.
En die kijk op de maatschappij vind ik erg ok.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:58 schreef Sickie het volgende:
[..]
Thabit had het niet over het libertarisme naar mijn weten. Hij kwam zijn standaard SP riedeltje opdreunen en betrok daarbij de kijk op de maatschappij.
Het wordt ook wel een beetje lastig discusieren met iemand die denkt te weten wat libertarisme is maar eigenlijk totaal geen idee heeft, gezien de OP. Maar om daarom je discusiepartners als links-bashers af te doen is wel een zwaktebod.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:41 schreef Floripas het volgende:
Och, "gedefinieerde stroming" is wat teveel voor dat zooitje anarchisten.
Daarnaast, "gedefinieerde stromingen" bestaan niet. De pleitbezorgers die ik ben tegengekomen, ook op dit forum, zijn zonder uitzondering linksbashers.
Hij ligt op mijn nachtkastje.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het wordt ook wel een beetje lastig discusieren met iemand die denkt te weten wat libertarisme is maar eigenlijk totaal geen idee heeft, gezien de OP. Maar om daarom je discusiepartners als links-bashers af te doen is wel een zwaktebod.
Maar heb je Cato al eens bekeken?
De SP realiseert inderdaad dat het MKB een groot deel van de motor van de economie vormt. Ik heb liever dat men het bedrijfsleven over de hele linie onlast door de regellast te verlichten het het ontslagrecht onder de loep te nemen. Grote ondernemingen hebben namelijk evengoed te kampen met de nadelen van het huidige ondernemersklimaat en nemen een deel van de werkvoorziening op hun rekening die niet uit het oog verloren mag worden. Het feit dat er grote bedrijven zijn die nog miljoenenwinsten draaien is geen reden om alleen het MKB te ontzien. Bij de SP vraag ik me bij deze naatregelen trouwens af of deze voortkomen uit hun sympathie met het MKB of hun duidelijke aversie tegen de grotere concerns.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef DaveM het volgende:
[..]
En die kijk op de maatschappij vind ik erg ok.
Neem bv. de economie:
Terwijl de grote bedrijven nog steeds miljoenenwinsten maken, hebben veel kleinere bedrijven het nog steeds moeilijk door de matige consumentenuitgaven. VVD en CDA hoor je hier niet over en laten die kleinere bedrijven lekker aanmodderen.
De SP realiseert zich juist dat kleinere bedrijven de motor vormen van de economie en in deze kwakkeltijden dus extra steun verdienen:
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)mkb_en_starters.html
Nog een linkje waaruit blijkt dat de SP goed bezig is:
Zoals je weet treft het nieuwe ziektekostenstelsel van dit fijne kabinet een hoop mensen.
De laagste inkomens worden gecompenseerd, maar die daarboven mogen fors extra betalen.
Aangezien daar ook veel ondernemers tussen zitten is dit wederom een voorbeeld van hoe slecht dit kabinet voor de economie is. Gelukkig neemt de SP het ook voor deze middeninkomens op:
http://www.sp.nl/noodrem/(...)ziektekostenstelsel/
Zo zie je maar weer dat je geen libertarische partijen nodig hebt om de economie gezond te maken.![]()
Bij mij gaat het ook om de menselijke maat. Terwijl er een bakker failliet gaat wordt er bij een groter concern gereorganiseerd. Hoe dan ook, individuen zijn het haasje. Door de maatregelen te overwegen die ik noemde is het imo mogelijk om onze economie flexibeler te maken en daar is iedereen bij gebaat. Zowel de bakker op de hoek als de werknemer van Philips.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:15 schreef Floripas het volgende:
Bij de SP komt het voort uit een liefde voor de menselijke maat.
Ik geloof dat er iedere week een bakkertje failliet gaat, terwijl over Philips en Unilever altijd grootse woorden vallen.
Dat ben ik met je eens, maar niet ten koste van alles. Baanzekerheid is één van de prettigst zaken die een mens maar kan hebben: als je iedere ochtend bang bent voor the pink slip, dan heeft dat direct effect op je levensgeluk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:24 schreef Sickie het volgende:
[..]
Bij mij gaat het ook om de menselijke maat. Terwijl er een bakker failliet gaat wordt er bij een groter concern gereorganiseerd. Hoe dan ook, individuen zijn het haasje. Door de maatregelen te overwegen die ik noemde is het imo mogelijk om onze economie flexibeler te maken en daar is iedereen bij gebaat. Zowel de bakker op de hoek als de werknemer van Philips.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |