abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31288803
Star Trek II: The Wrath of Khan
Verreweg de beste Star Trek verfilming. Goede badguy, onderhoudend verhaal en veel emoties. Special effects zijn wat gedateerd en Shatner acteert soms erg houterig. Maar toch zeker de moeite waard.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31295254
EL ATAQUE DE LOS MUERTOS SIN OJOS

RETURN OF THE BLIND DEAD/MARK OF THE DEVIL 5/RETURN OF THE EVIL DEAD

De sequel op TOMBS OF THE BLIND DEAD is mischien wel een betere film, het tempo is wat hoger en er zit iets meer aktie in, wat jammergenoeg wel ten koste gaat van de sfeer. Iets bloederiger zoals het altijd in sequels gaat en ook dit deel is een absolute 'must see' voor horrorfans

pi_31295330
Birth. Vermakelijke film. Goed geacteerd van het kleinje ventje
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 9 oktober 2005 @ 00:45:29 #104
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_31298212
John Q
Op een verveelde middag bij een vriendin gezien. Typisch een schop tegen de Amerikaanse overheid film. Denzel Washington speelt aardig goed een wanhopige vader die niet rond kan komen. Zijn zoontje is superlief maar stort opeens in tijdens een baseball wedstrijd. De operatie kan hij niet betalen maar opeens dekt zijn verzekering het niet. Wat volgt is een oploop van problemen totdat hij uiteindelijk nogal wanhopig gaat doen. Aardige film die de spanning wel kan houden maar voor de rest is het allemaal al eens gedaan. Toch zeker onderhoudend en wat grappige momenten. Een 7.

Nochnoy dozor (Night Watch)
En toen van de week deze film gezien. Ik was in niet al te heldere toestand dus ik kon bijna de hele film niet geheel begrijpen, maar de plaatjes waren supermooi. Camerawerk deed me denken aan Requiem For A Dream en het verhaal met uitwerking meer op Avalon. Het zag er allemaal supermooi maar motivatie van dingen en uitleg was soms erg onduidelijk. Wel goed onderscheidende film die zeker wat aandacht waard is waardoor ik hem nog een keer ga zien in wat heldere toestand. Een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 9 oktober 2005 @ 00:45:57 #105
40664 Durbin
Who knows..
pi_31298221
Hwal (aka The Bow) (South Korea/Japan, 2005)

Op zesjarige leeftijd is een meisje opgevangen door een oude man en sindsdien opgevoed op een vissersboot midden in de zee, los van elk contact met de buitenwereld. Tien jaar later kijkt de oude man naar haar 17e verjaardag uit, zodat hij met haar kan trouwen. Af en toe komen er vissers op de boot voor een dagje uit en zo ook op een dag een jonge student, door wie het jonge meisje geïntrigeerd raakt. De vorige film van Ki-duk Kim, Bin-Jip, stond bekend om het miniem gebruik van dialoog en zo ook deze nieuwste film van de regisseur. De film toont voornamelijk de nieuwsgierigheid van het jonge meisje en het besef van de oude man dat hij haar langzamerhand dreigt kwijt te raken. De soundtrack is mooi, maar af en toe iets te bombastisch. Desondanks een mooie film, die weinig voor Bin-Jip onder doet.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:46:05 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_31300689
Ik zat van de week Pimp My Ride op MTV te kijken waarin ze een Ford Taurus uit '89 aan het oppooieren waren en daar kreeg ik trek van. Trek in RoboCop (1987) natuurlijk En dan uiteraard wel de director's cut, want dat verdient deze eerste Hollywoodfilm van Paul Verhoeven wel. Vooral Murphy's dood is een stuk extremer in de DC, maar ook andere scenes hebben net even wat extra old school horror-style gore, bloed, ellende en verderf, wat natuurlijk bijzonder fijn is Wat deze film verder erg tof maakt is de stop-motion geanimeerde ED-209 (die helaas nog met wat bugs in de software zit ) en de supercoole RoboCam-view waarin je kunt meekijken met het perspectief van de cyborg. Maar vergeet ook de heerlijk cynische satire op de Amerikaanse samenleving niet. De reclame op TV waarbij een gezin gezellig een spelletje "Nuke Em!" speelt is daar maar een van de vele voorbeelden van. Al met al terecht nog altijd een klassieker en de R-rated DC geeft het net even een randje extra mee. Helemaal top

De Enforcement Droid "ED" 209 in volle glorie. "You have 20 seconds to comply."

RoboCop van binnen uit.
  zondag 9 oktober 2005 @ 03:06:42 #107
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31300990
Jie tou sha shou (Iron Monkey 2)
Zwak vervolg met slecht/donker gefilmde vechtpartijen, waardoor alles slecht te volgen was.

Acción mutante (Mutant Action)
Leuke film over een toekomstbeeld waar knappe mensen de dienst uit maken.
Een terroristische groepering "Mutant Action" ,bestaande uit gehandicapten, besluit een miljonairsdochter te ontvoeren. Maar aangezien het ene personage nog geschifter is als het andere komen er alleen maar problemen.
Mooie settings en make-up.
Creatief gebruik van piercings:

Nochnoy dozor (Night Watch)
Mooie film over de eeuwenoude strijd tussen het goede en het kwade, waar de 2 partijen "Night Watch" en "Day Watch" elkaar in de gaten houden om het vredesverdrag in stand te houden.
Weer eens een wat andere vampierenfilm, waar alles niet zo zwart/wit voorgeschoteld wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door victorinox op 09-10-2005 03:35:36 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 9 oktober 2005 @ 04:17:21 #108
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_31301630
Saw

Wat een goede film is dat zeg damn
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:36:14 #109
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_31303439
Man with the Screaming Brain (Bruce Campbell, 2005)
Het regiedebuut van Bruce "God" Campbell is overduidelijk bedoeld als bagger, maar helaas is dat ook precies wat de film is, bagger. Nergens komt de film leuk uit de hoek, nergens is een greintje originaliteit te bekennen en vooral het gebrek aan leuke humor is een groot gemis. Waar de poster er nog lekker retro uitziet, is daarvan niets terug te vinden in de film. Teleurstelling. *½
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:39:56 #110
13148 Shogo
Psycho...
pi_31306797
The Nightmare Before Christmas (1993)
10 jaar geleden toen ik wat jonger was gezien en toen vond ik het niet geweldig, waarom?, dat weet ik sinds gisteren weer. Dus gister maar eens in de herkansing gegooit. Ik moet zeggen een toch best wel leuke film, het verhaal is best leuk bedacht en het is een fantasievolle uitvoering. De animatie is erg mooi gedaan, dus dat is allemaal een pluspunt. Het enigste wat mij een beetje irritatie ging opwekken waren de liedjes, nou heb ik niks tegen een paar liedjes in een film maar op een gegeven moment werd ik er redelijk ziek van toen weer het zoveelste voorbij kwam. Verschil met 10 jaar geleden en nu? Ik kan nu de rest van de film iig wel waarderen.
pi_31307967
Mean girls
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:44:26 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31309506
Ano natsu, ichiban shizukana umi (A Scene at the Sea) (1991)
Film over een jongen (Shigeru), die slecht horend is, en helemaal bezeten raakt van surfen op een dag. Hij doet niks anders dan naar het strand gaan en surfen. In het begin kan hij er niks van, maar oefening baart kunst. En zodoende wordt hij steeds beter en beter. Ondertussen heeft hij ook een slecht horend vriendinnetje dat elke dag trouw mee gaat naar het strand.
In de film wordt, logischerwijze met twee halfdove hoofdpersonen, heel weinig gesproken. En moet het dus vooral hebben van de beelden. De relatie tussen de twee hoofdpersonen, zijn obsessie met surfen, hoe hij langzaam aan het respect verdient van de andere surfers, worden allemaal met heel subliem met weinig woorden in beeld gebracht. Hier ligt zowel de kracht als de zwakte van de film. Het is een hele mooie film.. Maar er gebeurt net iets te weinig om de gehele film 100% met je aandacht er bij te blijven.
Aanrader dus voor mensen, die wel van dit soort rustige films houden. Afrader voor mensen die iets meer "actie" in een film willen.
cijfer: 8
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:46:30 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:12:49 #114
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31310178
Gisteren Are we there yet 6/10 Envy7/10 en Little Ceasar geweldige gansgter film van Edwars G Robinson 8 1/2/ 10 gezien
pi_31313120
Life and Death of Colonel Blimp, The (1943)

Geweldige klassieker, aan het begin moet je er ff inkomen, maar na een tijdje zit je helemaal in de film. De Engelse sfeer kun je er ook goed uithalen, samen met momenten waar je toch ff om lachen moet. Acteerwerk van Blimp is ook erg goed
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:46:01 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31317720
Gisteren in de bios:

Nochnoi Dozor (Night Watch)
Hele, hele gave film die zeker niet onder doet voor de gemiddelde Hollywood film.Met de argumenten dat de film moeilijk te volgen is en dat er dingen niet (goed) worden uitgelegd ben ik `t niet eens. Alles wordt wel goed uitgelegd, al moet je wel je aandacht erbij houden. Als je ff niet oplet ben je de draad kwijt.
Het verhaal opzich is niet erg speciaal en hebben we al vaker gezien, maar de uitwerking is erg gaaf. De effecten vliegen je constant om de oren en zien er subliem uit. De montage,geluid en de muziek zijn geweldig, het acteerwerk is in orde.
Kortom: zeker een aanrader als je een keer een goede actiefilm wilt zien, maar hij is waarschijnlijk niet voor iedereen geschikt. Een film die een tweede kijkbeurt meer dan waardig is

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:27:27 #118
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_31326531
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:12 schreef dvdfreak het volgende:
Gisteren Are we there yet 6/10 Envy7/10 en Little Ceasar geweldige gansgter film van Edwars G Robinson 8 1/2/ 10 gezien
Toch niet de Envy met Ben Stiller ?!!

Ohjezus dat kan toch niet waar zijn, een 7 ... die film heeft jaren op de plank gelegen. En dan toch maar uitgebracht. Dit is so not funny.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_31326614
The Return of the Living Dead

Voor het eerst sinds mijn jeugd dat ik deze film nog eens heb gekeken. Toentertijd keek ik die film bij mijn tante (mijn sadistische oom had hem van de BRT opgenomen). De film maakte behoorlijk indruk, en vooral het feit dat mijn tante naast een kerk met kerkhof woonde zorgde ervoor dat ik de rest van mijn verblijf daar geen oog heb dichtgedaan en 7 kleuren stront scheet.

Nu, 20 jaar later, vraag ik me af waar ik me druk om maakte. Het is eerder een komedie dan een lachfilm. Foute muziek, slechte make-up, over-the-top personages waarvan er eentje zonder noemenswaardige reden haar kleren uittrekt en de rest van de film naakt rondloopt! Toch vond ik hem misschien daarom juist erg vermakelijk. Het is een elk geval weer een jeugdtrauma dat in de kast kan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31328181
The 40 Year Old Virgin

Na de briljante series 'Freaks & Geeks' en 'Undeclared' kunnen regisseur Judd Apatow en acteur Seth Rogen bij mij al helemaal niet meer stuk! En ook deze film bewijst dat weer!

Waar veel mensen weer zo'n platte film ala American Pie (die ik overigens ook erg leuk, daar niet van) verwachtten, zit deze film net even iets volwassener en subtieler in elkaar. Steve Carell zet echt zo'n fantastisch zielig maar realistisch figuur neer, en gaandeweg de film krijg je steeds meer sympathie voor de beste man.

Heb in ieder geval hartelijk moeten lachen om deze film, geef hem dus ook een goede 8,5!

P.S. Eindelijk verdient elke film die 'Heat of the Moment' van 'Asia' in z'n soundtrack heeft, een hoog cijfer
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:34:16 #121
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_31328729
Romeo Is Bleeding (Peter Medak, 1993)
Broeierige neo-noir met een prima rol van Gary Oldman. Ook Lena Olin zet een verleidelijke femme fatale neer in dit plot vol met wendingen. Het is vooral de broeierige, lamlendige sfeer, die soms wat weg heeft van de sfeer in films van David Lynch, die de film de moeite waard maakt. Op sommige momenten lopen de dialogen niet helemaal soepel en echt mooi is de film ook niet te noemen. ***½

Hooligans (Lexi Alexander, 2005)
Op zich is er vrij weinig mis met deze film. Het acteerwerk is heel behoorlijk, ook Elijah Wood houdt zich redelijk staande in een a-typische rol voor hem, het camerawerk is prima en het geluid is dik in orde. De film heeft alleen één groot probleem en dat is dat het op geen enkel moment hooliganisme veroordeelt. Soms lijkt het haast alsof het gedrag opgehemelt wordt en daardoor krijgt de film een erg onaangename bijsmaak, die niet goed te praten is. **
pi_31331595
Films hoeven natuurlijk niet noodzakelijk moraliserend te zijn.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:40:42 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31334004
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:44 schreef sampoo het volgende:
Films hoeven natuurlijk niet noodzakelijk moraliserend te zijn.
Dat hoef je Gorro denk ik echt niet te vertellen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:43:14 #124
18008 hornage
pi_31334047
The Medallion
Ok, in het kader van Jackie Chan films zijn altijd wel grappig om te zien heb ik deze opgezet. Hij maakt zichzelf echter belachelijk in deze film. Het verhaal is nogal erg standaard en doet op een gegeven moment wel veel denken aan The Tuxedo. In deze film zitten echter wel een aantal belachelijke stunts en overduidelijke CGI momenten dat het echt pijnlijk is. Een aantal grappen waren wel grappig maar hoger dan een 5 komt deze film niet.

#125 The Elephant Man
De laatste film van David Lynch die ik nog niet gezien heb. Door deze film is hij aardig bekend geworden dus ik was wel benieuwd wat ik aan zou treffen, zou het vaag of mooi wezen. In deze film is het dus mooi geworden. Het verhaal wordt zo vol met gevoel aan de kijker voorgeschoteld dat je gewoon alleen maar geëmotioneerd kan worden ervan. De hoofdpersoon is zo puur en aardig en kan zo genieten van de kleine dingen. Hij ontwikkeld ook duidelijk zichzelf in de film als een echt persoon zodat hij uiteindelijk het ook uitschreeuwt dat hij een mens is. De film kon mij van het begin tot eind boeien en is dus zeker een 9 waardig. Aanrader.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:50:06 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31334185
La Haine (1995)
Prachtige film over het leven in de Parijse ghetto. Nadat er de dag ervoor gigantische rellen zijn geweest tussen politie en probleemjeugd, wordt een dag het doen en laten van drie vrienden in de Parijse ghetto gevolgd. De film heeft wel iets weg van Cidade de Deus (City of God). De karakters zijn ongelovelijk geloofwaardig. Net zoals het hele leven in de ghetto realistisch is weergegeven.
cijfer: 9.5
pi_31334341
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Haine (1995)
Prachtige film over het leven in de Parijse ghetto. Nadat er de dag ervoor gigantische rellen zijn geweest tussen politie en probleemjeugd, wordt een dag het doen en laten van drie vrienden in de Parijse ghetto gevolgd. De film heeft wel iets weg van Cidade de Deus (City of God). De karakters zijn ongelovelijk geloofwaardig. Net zoals het hele leven in de ghetto realistisch is weergegeven.
cijfer: 9.5
Cassel

Night Watch
Enkele schoonheidsfoutjes, maar wel een verademing tussen veel Hollywood geweld. Wervelende horror/actie die het genre duidelijk anders benadert.

eXistenZ
Geen Videodrome, maar wel een degelijke Cronenberg film. Ik had 'm al eens gezien; de film is niet in kracht afgenomen naar mijn mening. Ik denk dat ik een Cronenberg liefhebber ben ; ben dan ook erg benieuwd naar A History of Violence.
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:50:13 #127
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31337885
Van bagger naar reggab.

Johnny English: bagger.
Stepmom: regelmatig bagger.
Arachnophobia: vermakelijke bagger.
The 40 Year Old Virgin: geen bagger.
Oliver Twist: het tegenovergestelde van bagger.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:04:02 #128
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_31338174
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:50 schreef Sai het volgende:
Oliver Twist: het tegenovergestelde van bagger.
Ja, is het echt wat? Niet dat ik er morgen naartoe kan want ik ben ziek, maar dan ga ik er 'em iig. kijken in de bios.

Anyway, ben ziek dus ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk opnieuw te bekijken. Gisteren en vandaag.

One Upon a Time in the West 8,5/10
Fargo 8/10
Europa 7,5/10
Big Fish 8/10
Nóz w wodzie 8/10
The Shining 8/10
Back to the Future 8/10
Back to the Future II 7.5/10
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes 7.5/10
Good bye Lenin! 8/10

Vanavond:

Back to the Future III
Terra Trema

[edit]

Saw ook nog gezien, die was niet echt bijzonder voor een tweede keer. Een 7 omdat ik zo'n aardige jongen ben.

[ Bericht 9% gewijzigd door RuneRose op 10-10-2005 18:17:30 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:15:08 #129
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31338348
The Party
Een acteur van Indiase afkomst (Peter Sellers) verneukt een kostbare scene in een film en wordt op de zwarte lijst gezet. Maar door samenloop van omstandigheden komt hij op de uitnodigingslijst van een select feestje.

Het is een trage film met hele flauwe grappen. Er zit meestal maar één grap per scene die dan vreselijk wordt uitgemolken. Daar komt ook nog bij dat er vrijwel geen dialoog in zit, wat de snelheid niet ten goede komt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:03:22 #130
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31340656
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 03:31 schreef California het volgende:

[..]

Maar je bent (alweer) positief verrast. Wanneer stel je je mening nou eens bij? .
Never nooit niet. Een goede snob sluit minstens één filmgenre/gebied automatisch uit, en ik ben helaas dol op romcommetjes. Nederlandse films zijn dan eigenlijk nog het enige waar ik een aversie tegen mag hebben.

Oh ja, en stomme luidruchtige actiefilms.
  Moderator maandag 10 oktober 2005 @ 21:48:48 #132
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_31343523
quote:
Ja, da's niet zo interessant, die screenshots...de bedoeling van dit topic is dat je zegt wat je van de films vond.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_31344022

The truth about love vertelt het verhaal van een zekere 'Alice'
,gespeeld door jennifer Love Hewitt, die gelukkig getrouwd is met een zekere 'Sam',gespeeld door acteur Jimi Mistry.Op de avond voor Valentijnsdag krijgt 'Alice' een Valentijnskaart.De anonieme afzender is haar man's beste vriend 'Archie, die heimelijk verliefd is op 'Alice'. Alice overtuigd dat de man van haar man komt maar dat geloofd haar cynische zus 'Felicity' helemaal niet. Onder invloed van drank zet zus 'Felicity','Alice' er toe om aan haar man 'Sam' een anonieme Valentijnskaart te sturen om te kijken hoe hij daarop reageert.

Wat uiteindelijk als een onschuldige grap begint mondt al gauw uit in telefoonseks,heimelijk ontmoetingen en een onthulling dat 'Sam' een minnares heeft.

Mijn mening:

Jennifer Love Hewitt is de spil waarom het in deze film om draait en eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dan ze de film niet kan dragen omdat ze gewoon de flair en het karakter mist om van deze bitterzoete komedie iets echts leuks te maken. De humor is te vlak en als het humoristisch moet overkomen dan zien je de clue al van verre aankomen waardoor het als geheel stompzinnig en humorloos overkomt. Of is het enige lichtpuntje toch de scene waarin Jennifer Love Hewit als dominatrix in een felrode jaretel-outfit de aandacht trekt?

Coach Carter

Coach Carter vertelt het inspirerende en waargebeurde verhaal van de controversiele basketball coach 'Ken Carter' gespeeld door Oscar winnaar Samuel L.Jackson die lof en zware kritiek oogst als hij zijn onverslaanbaar basketball-team uitsluit van de reguliere basketball competitie op grond van slechte schoolprestaties. Sterker nog: 'Carter' overtuigt zijn basketball-pupillen dat goede schoolprestaties de basis zijn van een goede toekomst zonder bendes,drugs en allerlei andere verleidelijke mogelijkheden waaraan ze bloot staan.
Cameo-appearance in de film is van de bekende R&B zangeres Ashanti.

Mijn mening :

Boeiende onderhoudende film met vaart en een goed logisch in elkaar zittend verhaal.
Samuel L.Jackson laat wederom zien waarom hij niet alleen een Oscar-winnaar is maar ook altijd dit soort karakterrollen meer inhoud weet te geven dan je vooraf mag verwachten. Op sommige momenten doet de manier van saamhorigheid op van niets iets te maken je denken aan de film Remember the Titans.

Zeer de moeite waard!

[ Bericht 88% gewijzigd door i-spy24 op 11-10-2005 01:39:19 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:11:45 #134
52357 Lambiekje
pi_31346040
The Missing
New Mexico 1885 ... dochter wordt ontvoerd. Opa(Tommy Lee Jones) en Moeder( Cate Blancet) en zusje gaan op onderzoek uit.

Tommy speelt best okey als Indiaan lijkend. Hij spreek ook de taal. Best wel aardige beelden van New Mexico.

Val Kilmer heeft ook nog een cameo rolletje.

cijfer 6.0 /imdb 6.4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:46:29 #135
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31347104
quote:
nog steeds geen ban??

Vanavond:

Jaws
Vond t nogal ff duren voordat t echt spannend werd. In het begin is wel tof dat er gelijk wat actie is, maar echt spannend wordt dat niet. Pas echt cool wordt t vanaf t moment dat de 3 mannen de boot op gaan. Soms doet de film wat gedateerd aan, maar over het algemeen zijn de effecten cool en het acteerwerk goed.
Wederom (zeer terecht) een classic van Spielberg`s hand.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:55:55 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31347419
Ik zag The Fly en ook Return of the Fly, allebei met Vincent Price. En de eerste is erg leuk en ondanks het aparte einde (dat ik al kende), vond ik toch dat de film vrij spannend/eng bleef. Het vervolg is een vervolg by the numbers, dus gewoon even het origineel herkauwen op een matige wijze.

Le Samouraï is een toffe film noir die interessant en sterk begint, maar daarna ... tja..... het blijft eigenlijk gewoon hetzelfde, er gebeurt niet echt veel en de film kon me niet echt blijven boeien. Delon vond ik sterk, ook al deed hij niet veel. De film zelf leek een hele tijd op weg naar heel goed, maar eindigt voor mij op gewoon goed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:08:05 #137
38039 Katana
Snoekduiker
pi_31347918
Gister Saw maar zitten kijken. Had hem nog niet gezien en vond hem strak.
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_31348346
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:15 schreef victorinox het volgende:
The Party
Een acteur van Indiase afkomst (Peter Sellers) verneukt een kostbare scene in een film en wordt op de zwarte lijst gezet. Maar door samenloop van omstandigheden komt hij op de uitnodigingslijst van een select feestje.

Het is een trage film met hele flauwe grappen. Er zit meestal maar één grap per scene die dan vreselijk wordt uitgemolken. Daar komt ook nog bij dat er vrijwel geen dialoog in zit, wat de snelheid niet ten goede komt.
Ik kan er anders non-stop naar kijken. Geweldig gewoon.
pi_31348411
De nieuwe van Cronenberg; A History of Violence

http://www.imdb.com/title/tt0399146/

Ik had het niet verwacht, na alle lovende kritieken, maar hij viel me tegen.
Niet dat ie slecht was, maar minder bijzonder dan ik gedacht had.

Misschien moet ik hem over een paar maanden nog eens een herkansing geven.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:25:53 #140
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_31348477
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:23 schreef Lamon het volgende:

Ik had het niet verwacht, na alle lovende kritieken, maar hij viel me tegen.
Niet dat ie slecht was, maar minder bijzonder dan ik gedacht had.
Hmm, jammer. Ik wil 'm nog graag zien en m'n verwachtingen zijn/waren behoorlijk hooggespannen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_31348511
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:25 schreef Mike het volgende:

[..]

Hmm, jammer. Ik wil 'm nog graag zien en m'n verwachtingen zijn/waren behoorlijk hooggespannen.
Troost je , misschien ben je het straks helemaal niet met me eens.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:34:13 #142
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_31348701
Four Brothers gister in de bios gezien!

Wat een geweldig mooie film is dit! Super verhaal, super acteurs, grappige stukjes, serieuze stukjes, spannende stukjes. Samengevat heeft deze film van alles wel wat in huis en behoort toch zeker wel tot een van mijn toppertjes van dit jaar

Zeker een aanrader

Edit: Oh ja, vrijdag ook nog in het Metropolis Antwerpen Transporter 2 gekeken.

Ook wel een vette film! Lekker racen met een hele vette Audi. Lekkere actiefilm Maar haalt het toch niet bij Four Brothers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 40% gewijzigd door I_are_Rudeboy op 11-10-2005 00:47:58 ]
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_31349378
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:46 schreef eikel'Timo20' het volgende:

nog steeds geen ban??
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:10:31 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31349557
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:01 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mike?? Gorro?? een ban lijkt me toch wel op z`n plaats. Niet reageren is wellicht ook een optie, maar zo ben ik niet
pi_31349584
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Mike?? Gorro?? een ban lijkt me toch wel op z`n plaats. Niet reageren is wellicht ook een optie, maar zo ben ik niet
Don't feed the trolls, zeggen ze op usenet altijd.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:14:04 #146
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_31349632
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Je moet jezelf niet laten opnaaien Timo. Want zometeen ben jij de persoon die een ban te pakken heeft.

Oja, gisteren nog een keer Batman Begins gezien. Blijft een prima film hoewel ik ook de 2e keer vond dat het hele gepraat over 'fear' er iets te geforceerd in gestopt was. Net iets te veel personages in de film beginnen er 'spontaan' over.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:15:31 #147
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31349660
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:11 schreef Lamon het volgende:

[..]

Don't feed the trolls, zeggen ze op usenet altijd.
haha, das een goede
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:14 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Je moet jezelf niet laten opnaaien Timo. Want zometeen ben jij de persoon die een ban te pakken heeft.
das waar, daar had ik nog niet aan gedacht
pi_31349715
Vragen om een ban is zelf een ban krijgen.
Ik post zoals ik wil en als iemand mij ergens op wil wijzen dan ben jij dat zeker niet flappie.
En je weet het heus wel maar je gaat graag door met provoceren..
dus ga gerust door met vragen om een ban is het lekker rustig straks.
een paar van jullie droppies denken dat je omdat je veelvuldig in een thread post
de hele thread owned en dus alles wat je niet bevalt ff kan laten verwijderen

[ Bericht 24% gewijzigd door i-spy24 op 11-10-2005 01:23:32 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:34:33 #149
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31350033
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:17 schreef i-spy24 het volgende:
-yada yada yada-

* probeert zich rustig en in te houden en goed naar de tekst van het liedje van The Killers te luisteren: I`m Mr. Brightside
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:36:07 #150
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_31350063
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:03 schreef Sai het volgende:
Never nooit niet. Een goede snob sluit minstens één filmgenre/gebied automatisch uit, en ik ben helaas dol op romcommetjes. Nederlandse films zijn dan eigenlijk nog het enige waar ik een aversie tegen mag hebben.
Westerns en musicals .

Oh, wat vond je dan van Oliver Twist? Ik vond er niet veel aan.
The short weekend begins with longing...
pi_31350152
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 om 00:34 uurs chreef 'I_are_Rudeboy' het volgende:[i]

[afbeelding
Is deze beter dan deel 1 of valt hij tegen..
Want als je naar de previews kijkt dan lijkt het heel wat...(lekker wijven ook zo te zien)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:02:20 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31356087
Jambok-geunmu (She is on Duty) (2005)

De politie van Seoul had de onderbaas van een criminele organisatie gearresteerd. En die wou wel praten in ruil voor immuniteit. De baas van die organisatie was daar natuurlijk niet blij mee en voert een aanslag uit op die onderbaas. Die weet te ontsnappen. En nu weten zowel de politie als criminelen niet waar hij is. Maar gelukkig heeft de onderbaas een dochter op de middelbare school, via wie ze wel eens bij de onderbaas zouden kunnen komen. Dus wordt een politie agente undercover als schoolmeisje in de klas gestopt om vriendinnetjes te worden met die dochter. En dat gaat minder makkelijk dan ze denkt. Want school is nog steeds even erg als vroeger, met huiswerk, toetsen, pestkoppen etc. Ondertussen loopt er ook nog een jongen rond die de aandacht trekt van de politie-agente.
Hmm, de poster zegt denk ik genoeg over wat voor soort film het is.
Al met al begon de film nog best aardig. En er zitten een paar geinige momenten in als ze op school zit. Maar het lijkt alsof de regisseur pas op het laatste kwartiertje erachter komt dat de film ook een keer moet ophouden. En dan wordt zo hevig geprobeerd om alle plotlijnen op te lossen, dat de film in elkaar zakt als een kaartenhuis.
cijfer: 5.5
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:13:01 #153
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_31358357
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:42 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

Is deze beter dan deel 1 of valt hij tegen..
Want als je naar de previews kijkt dan lijkt het heel wat...(lekker wijven ook zo te zien)
Amber Valetta is wel oke ja En verder is de auto natuurlijk wel vetter dan in deel 1
Deel 1 heb ik al een hele tijd geleden gezien, dus weet niet echt precies meer waar hij over ging. Racen door Parijs toch? Nou ja, dat was wel vet Dit speelt zich af in Amerika en is ook wel leuk om een x te zien. Verhaal is wel slapper dan in deel 1.
Fingerbang... BANG! BANG!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:31:25 #154
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31359458
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:36 schreef California het volgende:

[..]

Westerns en musicals .

Ik vond hem erg mooi en lekker ouderwets. Kleine knulletjes doen het bij mij altijd goed. .

Ik zag ook Godard's Week-End. Het woord 'wát' omschrijft denk ik zowel de film als mijn mening erover uitstekend.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:13 #155
18008 hornage
pi_31361122
Immortel (Ad Vitam)
Deze film had ik gedownload omdat hierbij ook de techniek was gebruikt dat alles van de achtergrond later toegevoegd is. Dit interesseerde mij wel. De film bleek ook ongeveer een film te wezen waarbij je het van het visuele moet hebben. Het ziet er allemaal supermooi uit.
De sfeer is heel vaag en rustig. Het is ook duidelijk dat dit geen Hollywood film is. Er zit nl geen actie in de film maar alleen maar sfeer en dialoog. Het verhaal is eigenlijk best simpel en loopt langzaam. Ik snap dus ook wel waarom veel mensen het niet echt tof vonden. De film is een aanrader voor mensen die kunnen genieten van sfeer en visuele pracht. Voor de rest moet je hem lekker laten. Een 6,5.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:27:37 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31364476
Afgelopen weekend nog gezien (op tv, niet op dvd )

Meet The Parents
Blijft een geinige en luchtige film met leuke rollen voor Stiller en De Niro. Alle cliches komen voorbij en het einde is uiteraard wel erg voorspelbaar. Goed vermaak voor op een luie vrije avond

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_31367346
Ik zit nu Blue Streak te kijken met Martin Lawrence; over een diamantroof die mislukt. De dief (Martin Lawrence) draait de bak in en als hij vrijkomt, gaat hij op zoek naar de diamant, die hij net vóór zijn arrestatie heeft kunnen verstoppen. Helaas voor hem staat er nu op de plek waar hij de diamant verstopt heeft een politiebureau... Hij gaat undercover als politieagent om zo ongestoord binnen het gebouw naar zijn buit te kunnen zoeken. Hilarische film! Ik heb 'm al meerdere malen gezien, maar hij blijft leuk!
pi_31369605
Monster in law

In het begin allemaal erg leuk,later begint het toch wel een beetje te vervelen
pi_31371359

© House of Wax 2005

De film gaat over een bende vrienden die onderweg zijn naar een match van het footballteam
van hun campus, wanneer ze verdwalen in een verlaten dorp dat als enige inwoners
twee bijzonder vreemd uitziende mannen telt.
Na kennis te hebben gemaakt, realiseren de vrienden zich dat de twee wel een
heel bijzondere attractie hebben gebouwd: een huis van was.
Al gauw komt de waarheid aan het licht en blijkt het hele dorp bewoond
door wassen personages,gesculpteerd uit de stoffelijke resten van verdwaalde toeristen.

Tenslotte tracht de vriendengroep dan ook met alle mogelijke middelen te
ontsnappen aan de twee griezels met alle gevolgen van dien.

Deze 'House of Wax' is een remake van een remake en de zoveelste bewerking van
Mystery of the Wax Museum uit 1933 in 1953 nog voortreffelijk herwerkt door
André de Toth. Vincent Price één van de historische sterren van de horrorfilm is niet
meer van de partij voor deze film, maar niet getreurd, want deze film heeft de
verdienste niet minder dan drie nieuwe libidineuze personages te introduceren.
Tuurlijk: het scenario is klassiek en draagt werkelijk niks bij, maar de regie
respecteert de genreconventies. Een echte slasher dus, waarin vrolijke
tieners plots alle kanten opstuiven, luidkeels schreeuwen en zich lekker
bloederig laten afslachten.

Zoals in de film Wrong Turn wordt de schrik gecreëerd door de walging die je voelt
voor de moordenaars. Niemand zou zin hebben om zich door dergelijke
gedrochten te laten vangen! Verder zijn alle ingrediënten aanwezig om de jeugd
massaal naar de zalen te lokken: sex, mooie meiden en jongens, opzwepende rockmuziek...
Een fraaie stijloefening dus, in goede banen geleid door de Spanjaard Jaume Collet-Serra,
die tot nog toe vooral in de reclame actief was. Humor en schrik zijn van de partij, net als
Paris Hilton leuke tienerhorror in de stijl van I know what you did last summer of de Scream triologie.

[ Bericht 5% gewijzigd door i-spy24 op 11-10-2005 23:46:11 ]
pi_31371854
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:30 schreef i-spy24 het volgende:

Deze 'House of Wax' is een remake van een remake en de zoveelste bewerking van
'Mystery of the Wax Museum' uit 1933
De website waarvan je dit gecopy/paste heb zit er redelijk naast...

het enige wat het met de eerdere films temaken heeft zijn de beelden. Of is dit een 're-imagining'

ontopic:

Tsjah, iig beter dan de eerste 2 prequels maar die CGI eh...

Zeker niet beter dan een willekeurig deel uit The Holy Trilogy
pi_31372390
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:27 schreef Miss_Babz het volgende:
Ik zit nu Blue Streak te kijken met Martin Lawrence; over een diamantroof die mislukt. De dief (Martin Lawrence) draait de bak in en als hij vrijkomt, gaat hij op zoek naar de diamant, die hij net vóór zijn arrestatie heeft kunnen verstoppen. Helaas voor hem staat er nu op de plek waar hij de diamant verstopt heeft een politiebureau... Hij gaat undercover als politieagent om zo ongestoord binnen het gebouw naar zijn buit te kunnen zoeken. Hilarische film! Ik heb 'm al meerdere malen gezien, maar hij blijft leuk!
[afbeelding]
Je wil dus zeggen dat je martin lawrence daadwerkelijk grappig vindt?
nuff said.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:39:55 #163
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_31374583
Ik heb wat korte films van de Rietveldacademie gekeken. Nooit geweten dat iets snobistisch verantwoords zo saai kon zijn. Ik zal geen namen noemen, voornamelijk omdat ik ze vergeten ben.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:36 schreef California het volgende:

[..]

Pourquoi eigenlijk? Ik heb het moeilijk met dingen bedenken die ik er niet goed aan vond. Ja, het is al achthonderd keer gedaan, maar dat kun je niet als argument aandragen. Vind ik. Denk ik.
pi_31376101
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:44 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

De website waarvan je dit gecopy/paste heb zit er redelijk naast...

het enige wat het met de eerdere films temaken heeft zijn de beelden. Of is dit een 're-imagining'

Ik googelde ook al, want ik geloofde het niet dat hij het woord libidineus zélf zou gebruiken in een omschrijving. Gewoon 'geil' volstaat.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:25:25 #165
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_31378435
Four Brothers (John Singleton, 2005)
Best aardige wraakfilm waarin nog maar eens duidelijk wordt dat Mark Wahlberg niet kan acteren. Vooral op de momenten waar emoties getoond moeten worden wordt dit pijnlijk duidelijk. De actie is prima in beeld gebracht en het verhaal houdt de aandacht vast gedurende een kleine twee uur, maar de film zal me niet lang bijblijven waarschijnlijk. ***
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:28:02 #166
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31379758
The Last Casino.
Zeker entertainment, maar geen topfilm. Te veel vreemde zaken en te weinig goed acteerwerk. Sterke punten: camerawerk, 'snelle scenes' (waarin bv een avond wordt samengevat met een tof muziekje eronder), soms goed spannend en verassend. En t gaat natuurlijk over Blackjack, en je vraagt je af of je niet zelf Holland Casino kan naaien op deze manier.
Grootste minpunt: de hoogleraar wiskunde. Wat een loser, lijkt in helemaal niks op een echte hoogleraar. Compleet onrealistisch dat hij hoogleraar is. Ook de geldschieter ziet er veel te cliché bad guy uit.
Conclusie: gewoon tof, maar ik zal m niet snel nog eens opzetten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:46:20 #167
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_31386713
my own private idaho (eindelijk op dvd) gezien.
al 14 jaar oud en nog steeds gewèèèèldig!
een echte love story en stiekem gaat het ook over straathoeren (dr zitten echte in de film) en dakloze jongeren en over opgroeien in het algemeen.

in the making of fijne tranen trekkende bruisende verhalen over river phoenix, de held (let op: over de doden niks dan goed). wat lijkt rain (het zusje) op joaoquin (die vroeger stone of storm heette) en niet op river.
oh oh oh en een piepjonge keanu. en flea. en nu pas de cameo van gus van sant himself gezien. en ik had de film pas 482 keer gezien. ik geef het grijsdraaien van mn vhsje de schuld.

ik heb gegniffeld toen ze uitlegden hoe ze de tijdschriften-scene hebben gemaakt, heel prehistorisch, nog zonder cgi.
en wat een smaakvolle sexscenes zijn het toch! dat vind ook de filmkeuring; homo-mannen-sex (duo en trio) en heterosex en toch goedgekeurd voor kinderen vanaf 6 jaar. idd smaakvol.

aanrader!!
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:47:52 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31389583
Azumi (2003) & Azumi 2: Death or Love (2005)

Heerlijke vermakelijke coole gave camp,prima dus voor een woensdagochtend/-middag. Al 1 toch net iets meer dan 2. Laat 3 maar komen zou ik zeggen.
cijfer: 7.5 & 7

O'ja ik heb gisteren ook nog een half uur van Blue Streak (1999) gezien, maar toen kwam Martin Lawrence me alweer de strot uit.
cijfer: 2
  woensdag 12 oktober 2005 @ 20:14:35 #169
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31391439
Wallace & Gromit in the Curse of the Were-Rabbit
Avondvullende film van het duo Wallace & Gromit, waarin zij met hun bedrijfje Anti-Pesto last krijgen van een weer-konijn.
Deze film heeft me van begin tot eind weten te boeien, hij is erg grappig mede dankzij de vele woordgrapjes.
Ik kan dan ook aanraden om naar de originele versie te gaan.
"May contain nuts"
IMDb Vote History
pi_31394846
THE DESCENT

Kon me geen moment boeien, mede omdat de 'we het allemaal al gezien hebben' factor erg groot is en de ronduit lelijke cgi

Onbegrijpelijk dat hij van doorgewinterde journalisten zulke lovende kritieken krijgt

woensdag 12 oktober 2005 @ 23:14:51 #171
40664 Durbin
Who knows..
pi_31396544
Naked Lunch (1991, USA)

Woah
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_31401772
ff wat aftikken:

Mr. Batignole

Gerard Jugnot speelt de titelrol in zijn eigen film.
als slager komt hij er ergens tijdens de 2e wereldoorlog in parijs achter dat er vlees is gestolen uit zijn kelder.
precies op dat moment proberen de joodse buren te vluchten met valse paspoorten.
de aanstaande schoonzoon van batignole, pierre-jean, een collaborateur, ziet het gebeuren en verlinkt de joden.
in de weken die volgen, kent de familie batignole dankzij dit verraad veel voorspoed: het appartement van de buren wordt van hen, batignole mag feesten verzorgen voor de gestapo en de duitsers zijn hem goedgezind.
dan staat opeens de zoon van de buren voor de deur en batignole's geweten gaat aan t werk.

mooie film, waarin GJ een rol speelt die redelijk overeenkomt met zijn rol in les choristes.
het is geen flitsende film, maar t is goed uitgewerkt en goed uitgebalanceerd.

fried green tomatoes

ook een leuke film, met kathy bates weer in een sterke rol als duffe huisvrouw die een bejaardentehuis bezoekt en bevriend raakt met hoogbejaarde jessica tandy. JT vertelt t verhaal over idgie, ruth en de mensen om hen heen in de jaren voor de oorlog.
soms aangrijpend, soms leuk, soms komisch en soms hard.
ook goed uitgebalanceerd, alleen in vergelijking met bovenstaande film is dit einde te Hollywood.
dan maak je een mooie en goede film en schiet je t allemaal overhoop door in de laatste 5 minuten de film aan te passen aan de intelligentie van de gemiddelde amerikaan.
heel jammer, echt heel jammer.

Bin Jip

in het begin van de film zien we een jongeman die inbreekt in huizen om er een tijdje door te brengen. hij weet namelijk waar de bewoners niet thuis zijn. dan breekt hij in in een huis waar een mishandelde vrouw nog wel thuis is.
ze raken bevriend en ze gaat met hem mee.

lekker korte samenvatting he.
de film was misschien wel mooi, maar niet zo veelzeggend (letterlijk en figuurlijk).
de film loopt duidelijk op twee benen, het eerste deel wijkt best wel af van het tweede deel en de samenhang tussen die twee stukken vind ik niet zo sterk uitgewerkt.

ook het mysterieuze dat wordt opgebouwd door t zwijgen, begint na een tijdje te jeuken.
laten we t op een zeventje houden.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:45:19 #173
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_31402719

Final Fantasy VII: Advent Children

Allereerst: deze film is volledig gebaseerd op het spel en heeft dus niets te maken met Final Fantasy: Spirits Within. Verder is dit enkel voor fans van het spel of, zoals ik, liefhebbers van mooie (computer)animatie. Als je niet onder een van deze categorieen valt moet je deze film lekker aan je voorbij laten gaan.

Aangezien ik nauwelijks bekend ben met de karakters uit het spel was het "uhmmm....ok?"-gehalte nogal hoog voor mij. Het plot was ik iig na een uur volledig kwijt. Dat neemt niet weg dat de animatie wederom een lust voor het oog was. Geen greintje realiteit te bekennen, maar wel erg mooi om te zien. De omgevingen en de belichting, de character-design en de actie. De gevechten waren compleet over-the-top, maar ik betrapte mezelf er toch op dat ik ernaar zat te kijken met een dikke vetten grijns op m'n gezicht. Allemaal erg geslaagd.

De voice-acting was ook spot-on (ik zag de japanse versie). Dit gaf de karakters iig nog wat diepgang en emotie (als je bij een film als deze over zoiets mag spreken).

Een paar minpuntjes:

De muziek. Dat hebben de Japanners nog steeds niet geleerd. Plinky-ploinky piano gepingel afgewisseld met rockgitaren op de raarste momenten, en geen thema te bekennen. Erg jammer. En op een gegeven moment zelf ietwat storend.

Nog iets wat die Japanners nog steeds niet geleerd hebben zijn de gezichten van de karakters. Om een of andere reden lukt het ze maar niet om ook maar een beetje emotie uit de gezichten te laten komen. Alle karakters blijven er maar uitzien alsof ze uit plastic zijn gegoten: ze krijgen 1 uitdrukking meegegeven, en daar moeten ze het de rest van de film maar mee doen. Ik zag laatst Appleseed (een manga verfilming beschreven als "live action 3d anime") en hier dook precies hetzelfde probleem op. Super actie in de mooiste omgevingen maar die gezichten blijven zo dood als een pier.

Dit zijn echter maar kleine puntjes, en als je echt een fan van het spel bent is dit een mooie aanvulling. Zo niet: vergeet het verhaal maar, en kijk gewoon naar de (errug) mooie plaatjes.

-Japzooi
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:27:25 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31412533
Gisteren gezien in `t filmhuis:

Am Seidenen Faden
Mooie documentaire van Katarina Peters die haar man Boris filmt voor en na zijn hersenstam-infarct. De docu begint een paar dagen voordat het infarct plaats vindt. We maken kennis met het leven van `t echtpaar dmv. wat oude beelden en aan elkaar gemonteerde foto`s. Dan gaan ze naar New York om Boris aan een platencontract te helpen. Wanneer ze bij vrienden logeren slaat `t noodlot toe en belandt Boris in `t ziekenhuis en wordt er gevreesd voor z`n leven. Wat volgt is een verslag van zijn herstel en de problemen die daar mee gepaard gaan.
Het resultaat is een mooie documentaire die in `t begin niet eens bedoeld was als zodanig. Het feit dat Katarina vanaf het begin alles filmt is puur toeval, en dat er deze docu uit voort vloeit ook. Het is een mooie mix van humor en emotie. Beide factoren worden goed gebracht, zonder dat de emotie klef wordt en de humor leedvermaak of beschamende humor. Het geeft je een goed beeld van wat er allemaal af komt op mensen die dit meemaken en probeert meer begrip bij je los te krijgen voor de omstandigheden.
Kortom: een mooie documentaire die meer begrip bij je opwekt voor mensen die dit mee maken en je tevens ook wat probeert bij te brengen.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_31417946
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:24 schreef kinky_queen het volgende:
THE DESCENT

Kon me geen moment boeien, mede omdat de 'we het allemaal al gezien hebben' factor erg groot is en de ronduit lelijke cgi

Onbegrijpelijk dat hij van doorgewinterde journalisten zulke lovende kritieken krijgt

[afbeelding]
Kinky is wil je even zeggen dat jij niet de goede film hebt gedownload Ik had deze: http://www.imdb.com/title/tt0437152/ namelijk ook binnen en ik kwam nadat Luke Perry in beeld kwam erachter dat dit niet The Descent was waar ik naar op zoek was. Ik wou de film van de regiseur van Dog Soldiers en deze is van een hele andere regiseur.

De film die wij dus willlen zien heet dus THE DESCENT (2005) en het wangedrocht die jij en ik hebben gezien heet DESCENT (2005) met o.a Luke Perry en dit was inderdaad een waardeloze kutfilm

De link van jouw is dus die wij moeten zien!
pi_31417978
Kan het dus toch nog meevallen
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:39:36 #177
52357 Lambiekje
pi_31420930
Me and You and Everyone We Know (2005)
Best aardige film.

7.6 imdb / cijfer 7.0
SPOILER
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:41:10 #178
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31436495
The Game (1997)
Ik had hem toen in de bioscoop gezien en gisteren weer bekeken. En de film was veel beter en gaver dan ik me herinner. Micheal Douglas is helemaal geschikt voor zijn rol. Het enige minpunt is dat als je het einde al weet de film toch wel aan kracht verliest. Zoals vaker met dit soort films het geval is.
cijfer: 8.5

Marathon (2005)
Zuid-Koreaanse film over een autistische jongen die een marathon wil lopen.
Dit is feel-good drama zoals feel-good drama bedoelt is imho. Waarin grappige ontroerende momenten worden afgewisseld met scherpe dramatische confrontaties. En dit terwijl de film realistisch blijft en nooit te zoetsappig wordt. Vooral alle personen en hun relatie met elkaar zijn erg realistisch. Elk karakter heeft diepgang, problemen een goede en slechte kant. Heel vol lof dus voor deze debuterende Koreaan Yoon-Chul Jeong, waar ik meer moois van verwacht. Maar daarnaast gaat natuurlijk ook alle lof naar Seung-woo Cho, die op een geweldige manier een autistische jongen neer zet. Zo goed dat die met Dustin Hofman's Rain Man kan concurreren. Maar ook de moeder, Mi-suk Kim, verdient heel veel credits.
cijfer: 8.5
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:49:23 #179
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_31436685
Piklik fo (Thunderbolt)

Minder goed dan dat ik verwachtte, maar nog steeds vermakelijk. Jackie Chan maakt alleen nergens grappen, dat is weer wat minder. Maar daar staan dan weer leuke actiescenes en bloopers tegenover, en hij doet z'n stunts natuurlijk zelf.

6/10
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:53:14 #180
12221 Tijn