Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieėn.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
je bedoelt vast gewoon 83 metaal 23 kristal en 10 deut?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:24 schreef PPL het volgende:
[..]
Niet zozeer opdarechte.
Wel communiceren over handigheidjes, tips krijgen.
Gisteren (in ini1) groot transport gekregen van een bondgenoot die mij wat op weg wil helpen.
Stond er ineens 83k metaal 23k kristal en 10k deut op m'n stoep
Ik heb het idd over uni1.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
je bedoelt vast gewoon 83 metaal 23 kristal en 10 deut?
Want 83000 metaal, 23000 kristal en 10000 deut lijkt me belachelijk veel in deze fase van het spel, toch?
edit: oh wacht, het was in Uni 1, ik lees niet goed.![]()
Let u maar even niet op mij.![]()
Kernfusie is ook geen oplossing meer dan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:55 schreef LostFormat het volgende:
Hmm, energie gaat echt een probleem worden bij mij in uni1. Upgrades zijn ontzettend prijzig en er komt gewoon weg te weinig extra energie bij om aan de behoefte te voorzien...
Tot 5000 punten heb je newbie-bescherming, maar je kan dan wel aangevallen worden door iemand die het 5-voudig aantal punten (of minder) heeft dan jij.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:50 schreef Pheno het volgende:
* Pheno is wat bezig, maar weet niet wanneer hij aangevallen kan worden, wanneer hij newbie af is?
Wie over wil, kan toch ook zijn eigen alliantie verlaten en bij jullie aansluiten of niet? Ik wil wel een beetje gaan dealen nu namelijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:04 schreef Eamon het volgende:
laat iemand aub jullie leader contact opnemen met bizarre, of robbypijnenborg@hotmail.com ty.:)
En hoe kom je aan punten? Ik heb 0 punten namelijk en bouw me een ziektequote:Op maandag 3 oktober 2005 16:04 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Tot 5000 punten heb je newbie-bescherming, maar je kan dan wel aangevallen worden door iemand die het 5-voudig aantal punten (of minder) heeft dan jij.
Als jij 10 punten hebt, kun je alleen aangevallen worden door mensen die 50 of minder punten hebben. Als je 4.999 punten hebt, is het voor mensen met 24.995 punten (of minder) mogelijk jou aan te vallen. Heb je 5.001 punten, dan kun je een Darth Vader met zijn Death Star verwachten![]()
Wat heb je nu staan dan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
En hoe kom je aan punten? Ik heb 0 punten namelijk en bouw me een ziekte
metaal 4, kristal 2, deuterium 4 en zon 7quote:
Druk niet op f5, dat is lastig als je fok gewend bentquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:12 schreef LostFormat het volgende:
Hebben jullie trouwens ook vaak dat je uit gelogt wordt?
Ik zou flink wat metaal bij bouwen. Dat heb je toch het meeste nodig op dit momentquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
metaal 4, kristal 2, deuterium 4 en zon 7
Voor de rest heb ik te weinig grondstoffen om onderzoek te doen
2000 metaal en 2000 kristalquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:13 schreef DeHovenier het volgende:
Hoeveel kost een klein vrachtschip?
Tegen 5 uur kan ik verbrandingsmotor 2 onderzoeken, dus dan kan ik een beetje uitrekenen wanneer ik kan raiden.
Bij 'klein vrachtschip' staan geen kosten.
Voor elke 1000 grondstoffen die je uitgeeft krijg je een punt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
En hoe kom je aan punten? Ik heb 0 punten namelijk en bouw me een ziekte
Dat doe ik dan weer niet. Heb wel uni1 en 2 openstaan tegelijk. Misschien dat het daar aan ligt...quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
Druk niet op f5, dat is lastig als je fok gewend bent
Volgens mij speelt iedereen hier op Uni 1 en 2 op .nl.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:16 schreef jeldrik het volgende:
niemand van jullie speelt de internationale versie?
Dan steel je toch gewoon wat van de buren ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:18 schreef DeHovenier het volgende:
Ik krijg 636 metaal en 42 kristal per uur op dit moment.
Metaal staat op 100% en kristal op 10%. Ik geef deut voorrang op kristal vanwege dat onderzoek.
2k duurt wel ff dan
Niveau's: 9/9/7/10
idemquote:
Ik heb 1 setje raketafweer staan en 3 kleine lasers. Ergens heb ik gelezen dat je de basisverdediging wel kunt overslaan (waar ik er dus 1 van heb).quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:27 schreef LostFormat het volgende:
Welke verdediging is een beetje okay om mee te beginnen? Knap onlogische manier om dat te bouwen overigens...
Als je in de Fok-alliantie zit, zou je me dan een ingame message kunnen sturen? Heb ik een verrassing voor jequote:
Wacht maar effe met bouwen.quote:
Ja, maar je moet toch wat terwijl je aan het onderzoeken bent om lasers te bouwen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik heb 1 setje raketafweer staan en 3 kleine lasers. Ergens heb ik gelezen dat je de basisverdediging wel kunt overslaan (waar ik er dus 1 van heb).
Vooruit dan maar.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:04 schreef DeHovenier het volgende:
Nog 400 deut en ik kan verbrandingsmotor niveau 2 onderzoeken
Posten jullie ook CR's hier? (Combat Report).
quote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 10-03 15:29:45 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller PPL (1:1:5)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 20% Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip
Aantal 2 5
Wapens: 5 50
Schilden 10 10
Romp 480 480
Verdediger eljot (1:1:8)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 0%
Vernietigd
De aanvallende vloot vuurt een totaal van keer met een kracht van op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van keer met een kracht van op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen schade punten
Aanvaller PPL (1:1:5)Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip
Aantal 2 5
Wapens: 5 50
Schilden 10 10
Romp 480 480
Verdediger eljot (1:1:8)
Vernietigd
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
3554 Metaal, 1599 Kristal en 630 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
Op deze coordinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 0 Kristal.
Je kan geen schepen cadeau doen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Als je in de Fok-alliantie zit, zou je me dan een ingame message kunnen sturen? Heb ik een verrassing voor je(nee, ik ga je dan niet aanvallen)
Weet ik, maar grondstoffen kunnen ook handig zijn om een bootje te bouwen, of een techniek verder te ontwikkelen. Lijkt mijquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:41 schreef PPL het volgende:
[..]
Je kan geen schepen cadeau doen.
Je mag wel een transport sturen met grondstoffen.
Dan doneer je de grondstoffen, maar de schepen gaan toch echt retour afzender.
Het zal hem ook wel om de grondstoffen te doen zijn, dan kan hij zelf de schepen maken en verbeterenquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:41 schreef PPL het volgende:
[..]
Je kan geen schepen cadeau doen.
Je mag wel een transport sturen met grondstoffen.
Dan doneer je de grondstoffen, maar de schepen gaan toch echt retour afzender.
Da's wel weer waar uiteraard.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Weet ik, maar grondstoffen kunnen ook handig zijn om een bootje te bouwen, of een techniek verder te ontwikkelen. Lijkt mij
Kijk wel uit dat die niet meteen uit de lucht wordt geschoten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:48 schreef Mordreth het volgende:
Ik zit te wachten op 1200 metaal. Dan maak ik nog een klein gevechtsvliegtuigje en dan maar eens rondraiden
. (nadeel is wel dat om me heen allemaal soorten allianties zitten
).
Ruilen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Da's wel weer waar uiteraard.
Zeg... Als je toch over hebt, stuur dan ook eens vloot mijn kant op ?
Sorry,quote:
Hee PPL,quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:57 schreef PPL het volgende:
[..]
Sorry,
Momenteel niets over.
Ik sta op punt om naar huis te gaan en heb nog even snel opdracht gegeven drie lasers bij te bouwen.
Ook niet bij Overzicht? Bij mij staat er dan "Er zijn [x] nieuwe berichten voor je.". Die stijlfout is dan wel irritantquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:10 schreef Mordreth het volgende:
Wat ik echt donders irritant vind is dat je niet ziet wanneer je nieuwe berichten hebt.
Geen idee, vast wel. Maar ik wil het meteen zien wanneer ik een nieuw berichtje binnenkrijg.. ongeacht het scherm waar ik dan in zitquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:16 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ook niet bij Overzicht? Bij mij staat er dan "Er zijn [x] nieuwe berichten voor je.". Die stijlfout is dan wel irritant
Donequote:Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Als je in de Fok-alliantie zit, zou je me dan een ingame message kunnen sturen? Heb ik een verrassing voor je(nee, ik ga je dan niet aanvallen)
even op alliantie label zoeken, romeoquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:12 schreef Mordreth het volgende:
Ik kan W.S trouwens niet vinden in uni2?
Het lijkt me trouwens wel leuk om bij een actieve aliiantie te zitten.
Was er toenstraks nog nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:42 schreef Bot13 het volgende:
[..]
even op alliantie label zoeken, romeo?
Gejoinedquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:54 schreef DeHovenier het volgende:
Welkom Artemis!
A;s je in het menuutje links naar 'zoeken' gaat, en dan in het scroll-menu 'alliantie label' selecteert, en dan in het zoekvenster Fok intikt, krijg je her resultaat. Klik op 'fok' onder het menuutje 'tag', en als het goed is zie je daar een optie om de alli te joinen
Wat is je ogame nick?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:06 schreef DeHovenier het volgende:
Zorg wel dat je genoeg energie hebt om alles op 100% te draaien. Dat doe ik iig. Maar naarmate je hoger gaat in niveaus, lukt het steeds slechter eigenlijk.
Hoeveel mb heb je Mordreth? En is er iemand hier dat zo'n forum in elkaar kan flansen?
Ik heb 1k kristal nodig en dan kan ik een vrachtschip maken
Weinig bijzonders nuquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:08 schreef TC_Artemis het volgende:
Alles draait nu 100%. Me zonnecentrale is nu lvl 2, wat zou ik nu kunnen doen? :p
Dan zit je donders ver wegquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:11 schreef DeHovenier het volgende:
Dat van PHPBB dacht ik ook dat t makkelijk was idd.
M'n nick in Ogame is Saladin.
Effectief genoeg hoor tegen het gespuis.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:09 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Hee PPL,
Hoe effectief zijn (kleine) lasers als verdedigingswerk eigenlijk? Tegen vernietigers, kruisers, bommenwerpers en Death Stars zijn ze kansloos, maar werken ze wel goed tegen het andere gespuis?
http://www.speedsim.de.vu/engquote:SpeedSim is a battle simulator for oGame with a lot of special functions.
SpeedSim is online since 22th June 2004 and is updated very often.
* meeleest *quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:14 schreef DeHovenier het volgende:
En er is een beetje onduidelijkheid over welke koers onze alliantie moet varen.....zullen wel een Algemene Ledenvergadering beleggen
Linkerkolom 'Brandstoffen'quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:21 schreef TC_Artemis het volgende:
Hoe weet je hoeveel je mijn/deut/kristal per uur binnen haalt?
Onder het kopje grondstoffenquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:21 schreef TC_Artemis het volgende:
Hoe weet je hoeveel je mijn/deut/kristal per uur binnen haalt?
Zie mijn post om 19:10.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef Weizz het volgende:
Ik ben ook begonnen, iemand nog tips?
Hebben we een leider dan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:33 schreef DeHovenier het volgende:
MMO?
Wil je dan overstappen Mordreth? Is de leider van de Fok!alliantie er wel mee eens?
Anders richt PPL een eigen alliantie op (dat wou hij volgens mij) en dan gaan we massaal overstappen :p
Ik zit bij BSL.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:33 schreef DeHovenier het volgende:
MMO?
Wil je dan overstappen Mordreth? Is de leider van de Fok!alliantie er wel mee eens?
Anders richt PPL een eigen alliantie op (dat wou hij volgens mij) en dan gaan we massaal overstappen
een uur.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef Weizz het volgende:
Dr staat alleen nergens binnen hoeveel tijd je je productie binnen krijgt.....?
Dusquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DeHovenier het volgende:
Weizz, je krijgt een bepaalde hoeveelheid resources binnen per uur. Dit gebeurt echter niet PATS BOEM, weer 50 metaal erbij, maar het druppelt binnen. Dus iedere keer komt er weer wat bij.
Er is noch een alliantie met FdF, noch met Fok.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef Roquefort het volgende:
Ja, Mithgoril speellt toch nog wel fanatiek aan zijn punten te zien, maar er wordt weinig gecommuniceerd...
De enige die ik in mijn eigen zoneestelsel mag aanvallen is iemand van BSL overigens, en omdat PPL daarbij zit laat ik die voorlopig maar met rust.
Ik hoop dus maar dat PPL fokkers ook door BSL met rust gelaten laat worden? Hoe zit dat PPL, is er een niet-aanvalsverdrag tussen BSL en FoK?
Oh jah, de hovenier spreekt namens mij in het alliantie-overleg. Van mij mag ie even mijn 'leader' spelen.
In ieder geval onhandig als we nu allemaal door elkaar gaan onderhandelen.
FdF+Fok,
FDF+Fok+PPL,
of FDF + FoK + BSL
lijken me allemaal prima opties.
Ik doe vrolijk mee.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Gebruiker Alliantie Planeet PPL BSL FoK Alpha Mithgoril FoK Fok Neverland Mordeth FoK FoK Midkemia Caela FoK Fok Darakan Roq FoK Fok_Madagascar DvK FoK fok.dvk Vinnie FoK FoK Borghome Saladin FoK Fok_Saladin mvt FOKmvt |
quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:57 schreef DeHovenier het volgende:
Een licht gevechtsschip heeft een oplsagcapaciteit van 50 eenheden. Dus het kost je meer dan 50 deut om bij mij te komen. Maar 50 deut is toch niet zoveel?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:07 schreef PPL het volgende:
[..]![]()
Ik wilde je net aanvallen om je ff te laten schrikken om daarna m'n vloot terug te trekken.
Het kost me meer brandstof om er te komen dan dat ik opslagcapaciteit heb in een licht gevechtsschip.![]()
me 2quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:15 schreef Mordreth het volgende:
Ik ben zelf voor een samenvoeging van allianties.. of dat we met z'n allen overstappen op een andere alliantie (een actieve).
50 is niet veel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:13 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Een licht gevechtsschip heeft een oplsagcapaciteit van 50 eenheden. Dus het kost je meer dan 50 deut om bij mij te komen. Maar 50 deut is toch niet zoveel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |