Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:16 schreef Natalie het volgende:
Hoe is 't met je suiker gesteld?
Toch wel volkorenpasta mag ik hopen!quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef _Femme_ het volgende:
Bedankt voor alle goede tips!
Heb als avondeten een goed bord pasta met groenten, kip en zoetzure saus gegeten.
Uhhhm, nee....quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Toch wel volkorenpasta mag ik hopen!
Verreweg de meeste pasta's hebben ze wel in volkoren als je een beetje goed zoekt. Normale witte pasta is precies hetzelfde als witbrood, het is ontdaan van alle nuttige voedingsstoffen en levert alleen maar loze calorieen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:42 schreef _Femme_ het volgende:
[..]
Uhhhm, nee....
Met rijst doe ik dat wel altijd, maar penne hebben ze niet in volkoren?
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Normale witte pasta is precies hetzelfde als witbrood, het is ontdaan van alle nuttige voedingsstoffen en levert alleen maar loze calorieen.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef _Femme_ het volgende:
Het is wel lekkerder...
Maar ik zal voor de volgende keer eens een volkoren variant proberen. Anders neem ik gewoon gewone macaroni. Maakt toch niks uit.
Macaroni is gewoon van spaghetti gemaakt hoorquote:
Volgens mij ontgaat jou de clue van het woordje "volkoren".quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Macaroni is gewoon van spaghetti gemaakt hoor
Dat is niks anders dan een marketing stunt. Het enige wat ze hebben gedaan is normaal witbrood nemen en daar extra vitaminen aan toe voegen. Witte Blue Band brood is echt niet zo volwaardig als volkorenbrood.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:42 schreef _Femme_ het volgende:
Gelukkig is er nu ook van dat witte blue band brood. Super lekker, maar toch alle voedingsstoffen!
Nee hoor; "volkoren" macaroni is gewoon van "volkoren" spaghetti gemaakt; netzoals de gewone macaroni van gewone spaghetti is gemaaktquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat jou de clue van het woordje "volkoren".
Point taken!quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor; "volkoren" macaroni is gewoon van "volkoren" spaghetti gemaakt; netzoals de gewone macaroni van gewone spaghetti is gemaakt![]()
Heb je dan nog lol in je leven?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Probeer maar eens 2 a 3 maand lang op de onderstaande manier te leven, ik denk dat je dan vast wel verbetering zal merken.
- Veel sporten (3 dagen in de week, 45 minuten per dag cardio, 30 minuten per dag fitnessen)
- Veel fruit eten (3 tot 4 stuks per dag)
- Veel groenten eten (200 tot 400 gram per dag)
- Veel water drinken (2 tot 3 liter per dag)
- Veel volkorenbrood eten (4 tot 6 plakken per dag)
- Veel noten en zaden eten (meerdere keren per week)
- Zoutarm eten (sowieso geen extra zout toevoegen)
- Vet arm eten (met name weinig verzadigde- en transvetzuren)
- Weinig suiker gebruiken (dus frisdranken, koek, gebak, snoep, etc met mate)
- Ontspannend en stressvrij leven
- Voldoende slapen (7 tot 9 uur per dag)
- Stoppen met roken (voor zover van toepassing)
- Alcohol met mate drinken (max. 2 glazen per dag en dan het liefst rode wijn of bier)
- Multi-vitamine nemen (het liefst een hooggedoseerde, bijv. van Solgar)
- Essentiele vetzuren nemen (zoals GLA, EPA, DHA, ALA, etc.)
- Eventueel extra supplementen nemen (zoals Q10, Magnesium, Calcium, Knoflook, Vitamine C & E & B Complex, etc.)
![]()
Oke, allereerst ff over die multivitamine die je slikt, ik hoop dat je niet zoiets als Centrum, Dagravit, Davitamon, Supradyne, etc. slikt. Die zijn te laag gedoseerd en worden slecht door je lichaam opgenomen omdat ze op chemische basis gemaakt zijn. Als je een goede multivitamine wil hebben moet je een merk nemen zoals Solgar, Orthica, Now, Life Extension, Source Naturals, etc. Deze hebben als nadeel dat ze wel behoorlijk prijzig zijn, als alternatief kan je een huismerk multivitamine nemen van De Tuinen of van De G&W (Gezond en Wel) Winkels.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:48 schreef _Femme_ het volgende:
[..]
Heb je dan nog lol in je leven?Ik zal het zoveel mogelijk proberen!
Ik slik al multivitaminen en mineralen, maar ik weet niet wat vetzuren zijn.
In noten en zaden zitten toch heel veel vetten? En welke soorten precies dan?
Hoe kom ik daar achter dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
het kan ook zijn dat je vitamine D of zelfs B12 te kort hebt.
Dat kan iets genuanceerder, qua ‘witte’ pasta tenminste. Witbrood ben ik niet zo in thuis.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste pasta's hebben ze wel in volkoren als je een beetje goed zoekt. Normale witte pasta is precies hetzelfde als witbrood, het is ontdaan van alle nuttige voedingsstoffen en levert alleen maar loze calorieen.
Vind ik niet en ik zal uitleggen waarom:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:31 schreef Nerwen het volgende:
[..]
Dat kan iets genuanceerder, qua ‘witte’ pasta tenminste. Witbrood ben ik niet zo in thuis.
Voldoende eten staat niet gelijk aan volwaardig eten. Je kan best veel eten, maar als dat alleen maar dingen als witbrood, chips, pizza, snoep, koekjes, etc. zijn dan krijg je toch echt niet voldoende voedingsstoffen binnen. Bovendien als je een hooggedoseerde multivitamine neemt van een goed merk en je houd je aan de dosering dan loop je echt geen gevaar hoor, ook al eet je al supergezond!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:37 schreef Elefes het volgende:
Het is niet echt nodig (en ook niet echt gezond trouwens) om (veel) extra vitaminen te slikken als je al voldoende eet.
Ben ik het niet mee eens. Je moet echt verdomd gevarieerd en evenwichtig eten wil je alles binnenkrijgen. Ik zelf eet in verhouding met de meeste mensen die ik ken gezond, maar volgens de Eetmeter van het Voedingscentrum krijg ik van diverse voedingsstoffen toch onvoldoende binnen. Het is gewoon een feit dat Nederlanders niet gevarieerd genoeg eten, al denken ze zelf vaak van wel.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:37 schreef Elefes het volgende:
Zoals al vaak aangegeven wordt op de verpakkingen van vitaminesupplementen: een evenwichtige voeding bevat voldoende vitaminen.
Valt wel mee hoor, dit raad het Voedingscentrum aan wat een gemiddeld persoon ELKE dag minimaal moet opeten en drinken voor een "evenwichtige" voeding:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:37 schreef Elefes het volgende:
Het dieet van hierboven is wat dan betreft een beetje een overkill aan vitaminen (vitamine C plas je uit als je er teveel van hebt, maar andere vitaminen niet en dat is dus ongezond).
Ik doelde met "voldoende" ook op voldoende aan groenten, fruit en dingen die je nodig hebt; volwaardig dus.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:58 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Voldoende eten staat niet gelijk aan volwaardig eten. Je kan best veel eten, maar als dat alleen maar dingen als witbrood, chips, pizza, snoep, koekjes, etc. zijn dan krijg je toch echt niet voldoende voedingsstoffen binnen. Bovendien als je een hooggedoseerde multivitamine neemt van een goed merk en je houd je aan de dosering dan loop je echt geen gevaar hoor, ook al eet je al supergezond!
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je moet echt verdomd gevarieerd en evenwichtig eten wil je alles binnenkrijgen. Ik zelf eet in verhouding met de meeste mensen die ik ken gezond, maar volgens de Eetmeter van het Voedingscentrum krijg ik van diverse voedingsstoffen toch onvoldoende binnen. Het is gewoon een feit dat Nederlanders niet gevarieerd genoeg eten, al denken ze zelf vaak van wel.
[..]
Valt wel mee hoor, dit raad het Voedingscentrum aan wat een gemiddeld persoon ELKE dag minimaal moet opeten en drinken voor een "evenwichtige" voeding:
5-7 sneetjes brood
150-250 gram aardappels of pasta
200 gram groente
2 stuks fruit
400 ml melkproducten
20 gram kaas
100-120 gram vlees
20-35 gram boter, bak/braadprodukten
1,5 liter water
Nou dit red de gemiddelde Nederlander echt niet.
Het voedingspatroon wat ik voorstelde wijkt helemaal niet zo heel erg veel af van die van het Voedingscentrum, alleen het aantal groenten en fruit ligt hoger, je drinkt wat meer water en eet noten.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:40 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik doelde met "voldoende" ook op voldoende aan groenten, fruit en dingen die je nodig hebt; volwaardig dus.
Ik weet ook wel dat lang niet iedere Nederlander goed genoeg eet (ikzelf ook niet) maar teveel aan vitaminen is ook niet goed voor je.
Het dieet van het voedingscentrum is zo heel veel nog niet. En in dat dieet zou je dus niets extra's hoeven eten. Een aantal vitaminepillen per dag is wat dat betreft dus volstrekt overbodig lijkt me.
Een paar kleine aanpassingen zijn vaak niet voldoende, omdat je snel terug valt in je oude patroonquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:50 schreef Elefes het volgende:
Haha, interessant vind ik het welMaar 360 pagina's gaat me een beetje te ver.. Mompelt iets over studie en papers...
Ik snap aan de ene kant je punt wel, aan de andere kant kunnen een paar kleine aanpassingen vaak al voldoende zijn om je beter te voelen.
En discipline natuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:05 schreef Thermo het volgende:
[..]
Een paar kleine aanpassingen zijn vaak niet voldoende, omdat je snel terug valt in je oude patroon
Nee, maar ik eet ook niet elke dag vlees. Gisteren bijvoorbeeld alleen 2 plakjes kipfilet op een cracker en een broodje frikandel. En groenten en fruit heb ik trouwens al helemaal niet gehad gisteren. En ook bijna geen water. Wel heel veel cola light, chocolade pepernoten en toastjes brie en krabsalade.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:08 schreef TheSilentEnigma het volgende:
TS, ben je vegetarier?
En zolang je daar niet uitbreekt ga je je steeds minder voelen. Probeer te blijven bewegen en gezond te eten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:22 schreef _Femme_ het volgende:
[..]
Nee, maar ik eet ook niet elke dag vlees. Gisteren bijvoorbeeld alleen 2 plakjes kipfilet op een cracker en een broodje frikandel. En groenten en fruit heb ik trouwens al helemaal niet gehad gisteren. En ook bijna geen water. Wel heel veel cola light, chocolade pepernoten en toastjes brie en krabsalade.![]()
Zoals jullie al merken, vind ik het echt heel moeilijk om gezond en gevarieerd te eten. Vorige week heb ik ook maar 1 keer gesport, omdat ik zo moe ben. Het is echt een visuele cirkel.
heb je hem weerquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:26 schreef vosss het volgende:
Een visuele crikel ja; ik zie hem zo voor me
Het komt er bij mij wel op neer dat ik bijna mijn hele eetpatroon om moet gooien en ook qua sporten van 1 naar 3 keer in de week. Dat is best wel veel in 1 keer hoor. Dan zakt de moed me al in de schoenen. Bijvoorbeeld: sinds februari eet ik elke ochtend fruit en alleen dat al vind ik nog steeds moeilijk vol te houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En zolang je daar niet uitbreekt ga je je steeds minder voelen. Probeer te blijven bewegen en gezond te eten.
Daarom moet je het ook in fasen doen. Alles tegelijk lukt meestal niet, dus begin ergens en neem er steeds meer dingen bij. BV eerst 2 keer per week sporten, beter gaan eten, 3 keer sporten, etcquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:42 schreef _Femme_ het volgende:
[..]
Het komt er bij mij wel op neer dat ik bijna mijn hele eetpatroon om moet gooien en ook qua sporten van 1 naar 3 keer in de week. Dat is best wel veel in 1 keer hoor. Dan zakt de moed me al in de schoenen. Bijvoorbeeld: sinds februari eet ik elke ochtend fruit en alleen dat al vind ik nog steeds moeilijk vol te houden.
Om nog ff terug te komen op wat je hierboven zegt, heb je nu nog wel lol in je leven wanneer je je iedere keer moe en futloos voelt? Als je zelf niks veranderd dan veranderd is nooit iets, want andere mensen gaan en kunnen het niet voor jou veranderen!quote:
De TS leeft juist niet gezond en ze heeft allerlei klachten, je moet de boel niet omkeren. Het is gewoon een feit dat een ongezonde levensstijl lichamelijke klachten kan veroorzaken. Als je zelf nergens last van hebt, dan ga jij gewoon lekker verder met leven zoals je nu leeft, klaar! Maar er zijn ook mensen die wel last van dingen hebben en waar de dokter niet zo 1,2,3 een kant en klaar antwoord op heeft. En dan is je enige alternatief om zelf dingen te gaan proberen en dat begint meestal met aanpassingen in je voeding en bewegingspatroon.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:26 schreef Mute_Me het volgende:
whehe wat sommige mensen al niet doen om gezond te leven...
in dit geval leeft de ts dan ook behoorlijk stom, zo stom dat iedereen wel in kan zien dat je lichaam dat niet leuk vindt. maar om meteen het beste dieet, de ideale sporttijden en slaaptijden te gaan handhaven is (imo) wat overdreven. en is misschien wel een te grootte plotselinge verandering. het moet ook leuk blijven om gezonder te leven.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
De TS leeft juist niet gezond en ze heeft allerlei klachten, je moet de boel niet omkeren. Het is gewoon een feit dat een ongezonde levensstijl lichamelijke klachten kan veroorzaken. Als je zelf nergens last van hebt, dan ga jij gewoon lekker verder met leven zoals je nu leeft, klaar! Maar er zijn ook mensen die wel last van dingen hebben en waar de dokter niet zo 1,2,3 een kant en klaar antwoord op heeft. En dan is je enige alternatief om zelf dingen te gaan proberen en dat begint meestal met aanpassingen in je voeding en bewegingspatroon.
Hoe de TS de gegeven adviezen opvolgt en uitvoert moet zij helemaal zelf weten, niemand verplicht haar om alles van de ene op de andere dag te veranderen. Als zij er geen problemen mee heeft om alles wel in een keer te veranderen, dan des te beter. Maar als dit wel problemen oplevert, dan doet ze het gewoon in stapjes. Het gaat uiteindelijk om het resultaat!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:24 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
in dit geval leeft de ts dan ook behoorlijk stom, zo stom dat iedereen wel in kan zien dat je lichaam dat niet leuk vindt. maar om meteen het beste dieet, de ideale sporttijden en slaaptijden te gaan handhaven is (imo) wat overdreven. en is misschien wel een te grootte plotselinge verandering. het moet ook leuk blijven om gezonder te leven.
zoals ik al zei dusquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:40 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hoe de TS de gegeven adviezen opvolgt en uitvoert moet zij helemaal zelf weten, niemand verplicht haar om alles van de ene op de andere dag te veranderen. Als zij er geen problemen mee heeft om alles wel in een keer te veranderen, dan des te beter. Maar als dit wel problemen oplevert, dan doet ze het gewoon in stapjes. Het gaat uiteindelijk om het resultaat!
Ik ben blij dat toch iemand mij begrijpt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:56 schreef PowerPoes het volgende:
Je had op RTL4 een programma: Wat je eet ben jezelf.
Een erg informatief programma, eigenlijk. Omdat je zag wat voeding deed bij mensen en wat het resultaat was na 2maanden lang een op maat gemaakt eetpatroon volgen.
Zelf leef ik wel volgens de opsomming van 2LOw4ZerO.
Het bevalt me uitstekend. En ja, ik leid een leuk leven! Mensen zeggen altijd ''saai'', alleen hebben ze dat ook maar overgenomen van iemand. Probeer het zelf eens en een totaal nieuwe wereld gaat voor je open.
Die dagelijks aanbevolen hoeveelheid is net zo uitgekiend dat je geen schurftbuik krijgt.
Heb ik ookquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:49 schreef _Femme_ het volgende:
Ik heb geen vast ritme met slapen. Soms ga ik heel laat naar bed omdat ik anders toch weer niet in slaap val en soms val ik om 10 uur op de bank al in slaap.
Krijg 's morgens echt geen hap door m'n keel. Ben al blij als ik dat fruit op heb. Meestal eet ik ong 2 uur daarna 2 boterhammen.
Ben ook wel vaak misselijk, heb het koud en geen zin in eten, behalve snoep...
Klinkt allemaal wel zeurderig, dat weet ik, maar het irriteert me enorm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |