abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31144796
Ik voel me vaak heel duf in m'n hoofd en dan ben ik ook heel moe. Het liefst wil ik gewoon in bed liggen. Ik heb nooit dat ik 's morgens opsta en meteen heel veel energie heb. Ik eet meestal wel goed. In ieder geval elke ochtend een fruit 2 day voor de vitaminen. Ik sport minstens 1 keer in de week. Wat kun je nou doen om je fitter te voelen?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:36:11 #2
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_31144930
slaap je wel genoeg?
heb je een vast ritme?

en 's ochtends alleen fruit2day geeft je sowieso geen kickstart. daarvoor moet je toch echt wat snelle koolhydraten naar binnenwerken.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_31145314
Ik heb geen vast ritme met slapen. Soms ga ik heel laat naar bed omdat ik anders toch weer niet in slaap val en soms val ik om 10 uur op de bank al in slaap.

Krijg 's morgens echt geen hap door m'n keel. Ben al blij als ik dat fruit op heb. Meestal eet ik ong 2 uur daarna 2 boterhammen.

Ben ook wel vaak misselijk, heb het koud en geen zin in eten, behalve snoep...

Klinkt allemaal wel zeurderig, dat weet ik, maar het irriteert me enorm.
pi_31145805
Misschien nog een keer vaker gaan sporten in de week? Ik weet niet wat voor sport je doet, maar eigenlijk word je van een actieve sport niet moe, maar juist actiever.
Verder zou ik proberen toch een ritme te maken in je slapen. Elke dag om ongeveer dezelfde tijd naar bed, en ongeveer dezelfde tijd op. Niet te weinig, maar ook zeker niet te veel slapen.
En misschien eens gewoon geen snoep eten (te veel suiker is ook niet goed voor je fitheid!) totdat je honger hebt en je je eten wél fatsoenlijk weg krijgt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31145926
Het kan ook pfeiffer wezen, misschien ff laten onderzoeken bij de huisarts....
pi_31146078
Een vaste tijd om naar bed te gaan.Ook al ben je niet moe
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:16:23 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31146157
Hoe is 't met je suiker gesteld?
(Un)masking for the greater good.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:17:19 #8
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31146180
Ik zou even je bloeddruk laten op meten en even bloed laten prikken, om bepaalde zaken zoals suikerziekte uit te sluiten.

Verder moet je proberen een vast ritme te krijgen, en iedere dag voldoende frisse buitenlucht. En een multivitaminetabletje zou ook geenkwaad kunnen denk ik. En veel drinken. Sterkte!
pi_31146202
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:16 schreef Natalie het volgende:
Hoe is 't met je suiker gesteld?
Hoe bedoel je?

Een vast slaapritme is een goed idee! Ik hoef alleen niet elke dag te werken, maar moet ik dan wel om 7 uur opstaan? En hoe laat moet je dan naar bed?
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:19:39 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31146238
Moe, futloos, geen energie, koud.
Kennis van me had ook dit soort vage symptonen en z'n waardes bleken niet goed te zijn. Vandaar.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:21:20 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31146284
't Zou ook nog iets met je schildklier kunnen zijn...

Ik zou gewoon eens langs de huisarts stappen en vragen om een algemeen bloedonderzoek om te kijken of je belangrijkste waardes wel ok zijn.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:22:55 #12
55900 GM
vind ik dan toch
pi_31146328
Even langs je huisarts, kan ook gewoon bloedarmoede zijn.
Bekijk de binnenkant van je oogleden eens, als die erg licht van kleur zijn kan dat duiden op bloedarmoede.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_31146490
Je moet al zeker wat meer met ritme gaan slapen, maar probeer ook dingen als stress te vermijden, want dat kan ook heel vermoeiend zijn..

De_Schim, je hebt volgens mij mijn plaatje gejat
© ©
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:48:20 #14
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_31146989
Heb hetzelfde probleem, maar sporten werkt erg goed. In het begin zul je alleen maar vermoeider zijn, maar je moet er ff aan wennen...ga hardlopen of naar de sportschool (wel voor cardio dan)ofzo
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_31147513
Het is het beste om elke dag dezelfde tijd op te staan, maar een uurtje (of misschien twee) moet ook wel eens kunnen. Je zult wel merken dat als je door de week elke dag om dezelfde tijd opstaat, het in het weekend moeilijk zal zijn om uit te slapen.
Verder zou ik beginnen met 8uur slaap per nacht, dit is ongeveer wat een normaal mens nodig heeft. Je kunt altijd wat meer of minder proberen voor een tijdje, mocht je je nog niet fit voelen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31153648
Bedankt voor alle goede tips!

Heb als avondeten een goed bord pasta met groenten, kip en zoetzure saus gegeten. Heb op zich geen snoepzin nu, maar wel zin in iets qua lekkere smaak. Meestal helpt iets te drinken dan ook.

Ik ga vanavond om half 11 naar bed. Ik hoop dat ik dan rond 11 uur slaap. Zal wel niet lukken natuurlijk...Moet om 7 uur weer op.
Verder ga ik morgen naar m'n werk fietsen, 's avonds sporten (steps) en goed eten, dus geen snoep.

Hopelijk hou ik dit een tijdje vol, want na 1 dag zul je er nog wel niks van merken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:35:01 #17
130456 CrookedEye
Keizer der Plebs
pi_31154963
zelfde problemen heb ik ook een tijdje gehad, maar bij mij was het gewoon op goede tijden slapen goed ontbijten (twee boterhammen) en een paar keer per week sporten en het ging over.
"Veni, vidi, vici."
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:39:23 #18
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31155107
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef _Femme_ het volgende:
Bedankt voor alle goede tips!

Heb als avondeten een goed bord pasta met groenten, kip en zoetzure saus gegeten.
Toch wel volkorenpasta mag ik hopen!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_31155221
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Toch wel volkorenpasta mag ik hopen!
Uhhhm, nee....

Met rijst doe ik dat wel altijd, maar penne hebben ze niet in volkoren?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:46:01 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31155303
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:42 schreef _Femme_ het volgende:

[..]

Uhhhm, nee....

Met rijst doe ik dat wel altijd, maar penne hebben ze niet in volkoren?
Verreweg de meeste pasta's hebben ze wel in volkoren als je een beetje goed zoekt. Normale witte pasta is precies hetzelfde als witbrood, het is ontdaan van alle nuttige voedingsstoffen en levert alleen maar loze calorieen.
pi_31156885
Het is wel lekkerder...
Maar ik zal voor de volgende keer eens een volkoren variant proberen. Anders neem ik gewoon gewone macaroni. Maakt toch niks uit.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:37:06 #22
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31157095
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]
Normale witte pasta is precies hetzelfde als witbrood, het is ontdaan van alle nuttige voedingsstoffen en levert alleen maar loze calorieen.
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef _Femme_ het volgende:
Het is wel lekkerder...
Maar ik zal voor de volgende keer eens een volkoren variant proberen. Anders neem ik gewoon gewone macaroni. Maakt toch niks uit.
pi_31157259
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:37 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

[..]

Macaroni is gewoon van spaghetti gemaakt hoor
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31157289
Ik bedoel de normale macaroni, de halve maantjes, maar dan dus volkoren. In plaats van penne. Dat maakt toch niks uit. Alhoewel... penne is juist lekker, vanwege de structuur en de grootte.

Gelukkig is er nu ook van dat witte blue band brood. Super lekker, maar toch alle voedingsstoffen!
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:43:06 #25
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31157323
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Macaroni is gewoon van spaghetti gemaakt hoor
Volgens mij ontgaat jou de clue van het woordje "volkoren".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')