dat kunnen andere dranken ookquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:44 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Koffie is lief omdat het mij de ochtend door helpt!
En de middag...
En de avond...
![]()
Dat heb ik dus ook gekregen. Toen ik bij de boer werkte dronk ik het ook wel ind e pauzes en merkte ik ook niets als die periode weer voorbij was en ik weer naars chool ging. Maar als ik zie hoe mensen reageren die idd dag in dag uit de hele dag maar door koffie drinken (hooguit dat de koffie in de vaodnuren wordt vervangend oor een wijntje of biertje)... dan ben ik blij dat ik dat patroon niet volg...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik drink ook geen koffie. En als ik de ochtendhumeuren en concentratieproblemen zie als koffiedrinkers even hun shot een dag niet krijgen dan geloof ik ook niet dat koffie echt gezond is en dat ik iets mis.
Ik vind de blik die je krijgt als je als man zijnde een kop thee besteld op een terras of in een cafe ook altijd heel geslaagd.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef nozem het volgende:
Ik drink sporadisch koffie en ik heb vroeger op mijn werk regelmatig meegemaakt dat men je meewarig aankeek als je zei liever thee te willen.
Dat is wel waar, ik vind koffie heerlijk ruikenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het nog nooit gedronken. vind de geur wel lekker.
dat is wel weer waar, ik vind de geur van een pak koffie (geopend uiteraard) ook heerlijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het nog nooit gedronken. vind de geur wel lekker.
quote:
quote:
en Koffie voor boeren, wij mannen drinken immers bierquote:
Ik moet zeggen dat bananen thee wel heerscht.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En ik vind het heerlijk om als een wijf met thee te mutsen. En over de 6.000 soorten smaakjes te ouwehoeren. Ben ik toch nog een beetje metrosexueel![]()
Noe moe joe is goed luustern mien jong.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en Koffie voor boeren, wij mannen drinken immers bier
koffie + peuk is idd een veelgeziene comboquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt ook waanzinnig lekker te zijn in combinatie met een peuk. toch begin ik er liever niet aan. aan koffie dus.
Ik rook niet, dus ik kan ,t je niet vertellen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt ook waanzinnig lekker te zijn in combinatie met een peuk. toch begin ik er liever niet aan. aan koffie dus.
Ook al zo'n zinloze drug: sigaretten. Drugs zijn alleen koel als je er dronken, stoned of high van wordt. De enige kick van caffeine en nicotine is als je elke ochtend je afkickverschijnselen weg drinkt/rookt waardoor je je weer oke voeltquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Noe moe joe is goed luustern mien jong.![]()
![]()
Die altijd te slap is en dan ook nog van inferieure koffie is gezet. *Zucht.* De vooruitgang...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:02 schreef speknek het volgende:
Het zijn die irritante Senseo apparaten. Nu hoef je niet meer te wachten tot minstens vijf mensen koffie willen om een hele pot pleur te zetten, die regelmatig of te sterk, of te slap is.
Nu druk je op een knopje en heb je gewoon een okay bakje troost.
ik denk dat nicotine een nog veel zinlozere drug is. maar ja, het is wel een heel lastige kutdrug als je het eenmaal doet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ook al zo'n zinloze drug: sigaretten. Drugs zijn alleen koel als je er dronken, stoned of high van wordt. De enige kick van caffeine en nicotine is als je elke ochtend je afkickverschijnselen weg drinkt/rookt waardoor je je weer oke voelt
Hier op de kamer staat ook een Senseo die een paar collega's hebben aangeschaft omdat die junkies hier zich te goed voelen voor de koffie uit de DE-automaat van de baas die anderhalve meter verderop in de gang staat.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:
toen bij ons op de zaak de koffie automaat stuk was heb ik me senseo meegenomen naar de zaak. i need teh freaking coffee
Daar hou ik ook meestal zo,n zure smaak van over in me bek.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:11 schreef Wexqer het volgende:
Koffie blijft zo goor in je strot hangen. Naar 2x tanden poetsen proef je het nog steedsGeef mij dan maar thee. Met smaakjes
![]()
Nicotine is inderdaad nog net de overtreffende trap.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat nicotine een nog veel zinlozere drug is. maar ja, het is wel een heel lastige kutdrug als je het eenmaal doet.
ik ken wel mensen die overstappen op decaf.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nicotine is inderdaad nog net de overtreffende trap.
Wat ik ook wel typerend vind is dat mensen om de haverklap proberen te stoppen met roken, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie ging stoppen met koffiedrinken.
Owja, de koffie-versie van de light-sigaretquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken wel mensen die overstappen op decaf.
het is makkelijker stoppen natuurlijk. Maar ik ken wel mensen die in een hun ogen open doen en dan beseffen dat ze enigzins verslaafd zijn geraakt aan koffie in het dagelijks ritme. Meestal stoppen ze dan vaak rigoreus maar maken hier geen enorme meldingen van itt rokers die het stoppen met roken zo moeilijk vinden dat ze nonstop moet melden weer met een stoppoging bezig te zijn...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nicotine is inderdaad nog net de overtreffende trap.
Wat ik ook wel typerend vind is dat mensen om de haverklap proberen te stoppen met roken, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie ging stoppen met koffiedrinken.
Oh, was dit een serieus topic dan? Ik drink koffie omdat ik het lekker vind, heb thuis geen koffiezetapparaat (altijd een goed excuus om de koffieïnname een beetje binnen de perken te houden) en afhankelijk van waar ik gedetacheerd ben wel of geen koffie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ook wel weer tekenend dat de koffie-drinkers niet veel verder komen dam adoratiesmilies te posten ipv te vertellen waarom ze koffie drinken en of ze eigenlijk zonder kunnen
Eensch, mits buiten crisis (in het geval beide genotsmiddelen) en uitgaan (alleen in het geval van sigaretten) om...quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:30 schreef LSS het volgende:
De magische combinatie, bakkie koffie met een peukje in de eerste pauze. Maar met koffie drinken is het net zoals met roken. Als je het weinig doet blijft het lekker. Als je veel gebruik maakt van dit genotsmiddel, dan geniet je er niet meer van en dan is voor mij de lol er van af. Daarom drink ik op zijn hoogst 4 kopjes per dag, net zoals ik meestal niet meer dan 3 tot 5 sigaretten per dag rook. Geniet, maar met discipline, is mijn motto.
Dat heb ik voor achten al achter mijn kiezen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:02 schreef speknek het volgende:
Ik wou minderen, inmiddels drink ik vier koppen koffie per dag.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:21 schreef Farao het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe verslaving, ijs koffie.
[afbeelding]
Heb dat ooit 's op een teras geprobeerd en 't beviel erg goed.
En nu kwam m'n vrouw laatst terug van boodschappen doen en had ze van die soort blikjes maar dan van karton ofzo, en daar zit dan ook ijskoffie in, in de smaken espresso en cappuccino en nu hebi k toch meestal wel 2-3 van die "blikjes" mee naar m'n werk. Heerlijk![]()
Maar 'n kop warme koffie sla ik trouwens ook niet af, zeker als het wat kouder is buiten![]()
Gnomes, met Tweekquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:04 schreef paultjuhhh het volgende:
welke southpark aflevering was dat dan ?
Mijn ontbijt!quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:07 schreef speknek het volgende:
Of met verse sinaasappelsap. Die twee smaken zijn echt voor elkaar gebouwd. En dan afwisselend drinken.
voor dat soort momenten gebruik ik gewoon red bull e.d.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:19 schreef Gebs het volgende:
Ik drink voornamlijk koffie in het weekend, en dan 1 a 2 koppen. Waarom omdat dat zo uitkomt en omdat het lekker is. Verder drink ik het ook nog wel is 's avonds/ 's nachts als ik nog ergens naar toe moet rijden om wat wakkerder te zijn.
en sommige koffie, ik zie het probleem nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
voor dat soort momenten gebruik ik gewoon red bull e.d.
het probleem is denk ik dat iedereen in nl er van uitgaat dat mensen koffie drinken. hoevaak ik wel niet een bakkie pleur voorgeschoteld krijg omdat men denkt dat iedereen koffie drinkt. uiteraard geen echt probleem, wel noemenswaardig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:52 schreef Moja het volgende:
[..]
en sommige koffie, ik zie het probleem niet![]()
Of de opmerking "Ben je ziek?" gaan plaatsen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef nozem het volgende:
Ik drink sporadisch koffie en ik heb vroeger op mijn werk regelmatig meegemaakt dat men je meewarig aankeek als je zei liever thee te willen.
De dode vogeltjeslucht van koffie wordt inderdaad prima gemaskeerd door de overjarige kauwgumgeur van Red Bull.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
voor dat soort momenten gebruik ik gewoon red bull e.d.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het probleem is denk ik dat iedereen in nl er van uitgaat dat mensen koffie drinken. hoevaak ik wel niet een bakkie pleur voorgeschoteld krijg omdat men denkt dat iedereen koffie drinkt. uiteraard geen echt probleem, wel noemenswaardig.
neem een caffaine worstquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:15 schreef Cybje het volgende:
Ik hoef niet perse koffie, maar ik wil wel graag iets waar een redelijke hoeveelheid caffeine in zit. Ik geef toe dat ik verslaafd ben (ben ik al vanaf me 12e ofzo), maar ik voel me gewoon fijner met caffeine. En of ik dat nou met Red Bull, koffie caffeinepepermunt (ja, heb ik hier ook) of wat anders binnenkrijg zal mij een worst wezen.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:26 schreef Varr het volgende:
WTF is er mis met jou
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:WAT IS ER MIS MET KOFFIE?!?!?!?!?!?!?!
caffeine verslavingquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:23 schreef ondeugend het volgende:
Ik drink niet zoveel koffie per dag, 5 bakkies zijn veel.
Geen koffie betekent voor mij een enorme hoofdpijn kweken in de loop van de dag.
Zo erg is het trouwens niet want ik vind het gewoon erg lekker.
Is dat al een probleem dan? Zeker met die haagse bakkies die uit een Senseo komen nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:02 schreef speknek het volgende:
Ik wou minderen, inmiddels drink ik vier koppen koffie per dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |