FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Drempelvrees
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 22:38
Eerst zag je ze alleen in woonwijken, en dan meestal op kruispunten. Daar werkte het ongetwijfeld, en dat soort snelheidsbeperkingen vind ik prima op zulke plekken. Daarna kwamen ze ook op doorgaande wegen in de bebouwde kom. En tegenwoordig ligt hier in de buurt zelfs bijna iedere doorgaande weg buiten de bebouwde kom vol drempels. En dan vraag ik me af, overdrijven ze niet een beetje?

Een tijdje geleden, in de ANWB-kampioen, een artikel over drempels, die een grote ergernis voor automobilisten zijn geworden. Problemen: ze worden lukraak geplaatst en er is geen eenduidige vorm. De ANWB adviseerde de zogenaamde sinusdrempels, en dan nog met mate toepassen. Waarom is er nog geen eenduidige wetgeving over die dingen? Als ik nu een drempel tegen kom kan ik de eerste keer nauwelijks inschatten hoe hard ik er over een kan zonder blijvende schade voor mijn medepassagiers. Nog erger is het voor bussen (vrijwel alle bussen hier in de buurt rammelen tegenwoordig, en zo oud zijn ze echt nog niet) of vervoerders. Als alles vol drempels ligt, hoe moet je dan als boer nog je eieren weg brengen?

Heel wat jaren geleden zag ik ergens in een consumentenprogramma een man met een lage sportauto. Hij kon geen drempels nemen en baalde dan ook flink toen de laatste drempelvrije weg in zijn woonwijk van een drempel werd voorzien; hij kon er niet uit. Toen bleek dat volgens de wet het mogelijk moet zijn om een plek zonder drempels te bereiken. De gemeente moest de drempel weghalen. Is die wet er nog steeds, en zo ja, waarom lijkt niemand er aandacht aan te besteden?

Voorbeeld: zo juist haalde ik mijn zusje op op een feest waarbij ik op 5 kilometer 14 drempels tegen kwam. 5 daarvan buiten de bebouwde kom, op een weg waar je 80 mag. En dat zijn drempels waar ik bij lange niet met 80 overheen kon. Bij de 4e was ik erachter dat 50 acceptabel is.

Is er ooit aangetoond dat drempels op zo'n weg zin hebben? Als ik al die mensen 80 zie rijden, afremmen, over de drempel stuiteren, en weer snel naar de 80 gaan denk ik dat een drempel daar juist slecht is voor de veiligheid (ze remmen hard), voor het milieu (optrekken en remmen kost meer brandstof dan constant 80 rijden), voor de omwonenden (dat optrekken en het over de drempel rijden maakt meer lawaai dan een auto die met 80 langs rijd) en ik denk zelfs dat het niet goed is voor de houding van de automobilist (zo'n weg rijd gewoon niet fijn meer, en als iemand een weg tegen komt zonder drempels denkt ie 'nu mag ik racen ook.) Tot slot vraag ik me af of een wegbeheerder naast regels voorschrijven niet zelf ook wat plichten heeft. Moet een weg niet zo onderhouden worden dat de maximumsnelheid, of niet al te ver daaronder, een reële snelheid is? Wat heeft een maximum snelheid van 80 voor zin als je vervolgens de weg zo aanpast dat je maar 60 kan halen?
alsemzondag 2 oktober 2005 @ 22:43
ik rij een SUV en heb er geen last van
2609zondag 2 oktober 2005 @ 22:43
schandalig

met mn ferrari zou ik er bijna langer over doen om ergens te komen dan andere autos maar gelukkig maak ik mn tijdverlies goed op de rest van de weg
Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 22:45
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 22:45
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...

en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
fotonzondag 2 oktober 2005 @ 22:50
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 22:51
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
in een zone 60 zijn drempels ook overdone.. zeker wanneer je er met 20max overheen moet
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 22:51
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Nee, heb er op gelet, gewoon einde bebouwde kom. Maar misschien gaan ze er nog een zone 60 van maken. Probleem opgelost, nietwaar?

En nee, ik heb geen Ferrari maar reed gewoon in het busje van mijn ouders. En eigenlijk valt zelfs dat nog mee, maar in de lijnbus kun je echt niet meer rustig zitten. En wat die SUV betreft, goed punt: aan de ene kant wil 'men' iets aan SUVs doen maar ik denk dat die wildgroei aan drempels ze alleen maar populairder maakt.

Overigens hebben ze hier zelfs drempels op het fietspad liggen dus ik verbaas me nergens meer over
yupzondag 2 oktober 2005 @ 22:51
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.

Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
fotonzondag 2 oktober 2005 @ 22:52
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 22:53
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:50 schreef foton het volgende:
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
Last stond, in een klein stukje in de hoek, in de krant dat steeds meer nieuwe auto's niet door hun eerste APK komen. De RDW weet het aan de drempels. Maar hoe bewijs je zoiets?
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 22:54
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.
allemaal massaal aan de SM
quote:
Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 22:56
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
nou ik zal je even zeggen dat ze onze wijk een klein jaar geleden ook omgetoverd hebben tot 30 zone... en noch ik noch mn ouders zijn er blij mee
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 22:56
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...

en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
MouseOverzondag 2 oktober 2005 @ 22:57
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

allemaal massaal aan de SM
[..]

jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
.. en voor je rug, als je veel op de weg zit.
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 23:01
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
[..]

Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..

ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 23:04
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:01 schreef Youp het volgende:

[..]

helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..

ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
Jammer. Ik denk dat ik morgen eens wat wetten bij elkaar ga zoeken, en eens kijken wat eigenlijk allemaal mag en wat niet, voordat we nog verder gaan speculeren.
Impryzondag 2 oktober 2005 @ 23:12
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's? ) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.

Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
bas-beestzondag 2 oktober 2005 @ 23:17
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

allemaal massaal aan de SM
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.


of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?


Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 23:17
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:12 schreef Impry het volgende:
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's? ) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.

Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
Dat is ook een goed punt ja. Is er al ooit een studie geweest die de voor-en nadelen van drempels eens tegen elkaar heeft uitgezet? Wie bepaald waarom er drempels komen, en waarom gebeurt dat? En waarom klagen, inderdaad, het ambulancepersoneel of busmaatschappijen of transportbedrijven niet over deze wildgroei aan drempels?
-moi-zondag 2 oktober 2005 @ 23:18
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Impryzondag 2 oktober 2005 @ 23:19
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wel erg leuke auto... zeldzaam enz.

[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?
Die auto heb ik een keer hier door de straat zien gaan, reed denk ik een kilometer of 60 per uur over alle drempels. Terwijl normale auto's de drempels hier met max. 25 á 30 kunnen nemen
De_Hertogzondag 2 oktober 2005 @ 23:22
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:

Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
En hoe weet jij dat?

Nu is dat voor jullie vast leuk, maar dat is precies een van de problemen: er zijn zoveel verschillende drempels dat je nergens weet hoe hard je er over heen mag. Wist jij de eerste keer dat je eroverheen reed dat je er zo hard over kon? En zou jij als je een volgende keer zo'n drempel ziet er gewoon met 80 overheen rijden om er vervolgens achter te komen dat het net een andere was? En dan heb ik het nog niet eens over nepdrempels (alleen de strepen op de weg schilderen) of fout geschilderde strepen (eerst de strepen, dan pas de echte verhoging)
Ferryfan4everzondag 2 oktober 2005 @ 23:22
nog nooit drempels op een 80weg meegemaakt -gelukkig-. maar lijkt me inderdaad overdreven. hier in de buurt zijn ook allemaal drempels in de 30 zone. maar tussen die drempels rijden de meeste mensen 40.. dus erg onzuinig ja. zo'n drempel is te doen met 30, maar dat is een heel erg onprettig gevoel. echt prettig is het pas bij <20 km/u. en voor die ambulances is het zeker erg.
en op de 50weg hier zijn er geloof ik ook twee, maar die kun je gemakkelijk aan met 50-55. maar kan me voorstellen dat het niet prettig is in een verlaagde auto.
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 23:22
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wel erg leuke auto... zeldzaam enz.

[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?


Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
SuperMotard



zo'n ding dus
bas-beestzondag 2 oktober 2005 @ 23:37
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:22 schreef Youp het volgende:

[..]

SuperMotard

[afbeelding]

zo'n ding dus
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
Youpzondag 2 oktober 2005 @ 23:42
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
mjah je merkt er wel wat van.. en als je niet gaat staan word je van je moto afgepleurt.. daarbij komt dat je wel een metertje of wat door de lucht zweeft afhankelijk van hoe steil de drempel is..

maar t is gewoon een sport ipv een ergernis

ja ik heb een SM
Herr.Flickzondag 2 oktober 2005 @ 23:44
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

allemaal massaal aan de SM


Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!

Youpzondag 2 oktober 2005 @ 23:45
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:44 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

[afbeelding]

Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!

Lightzondag 2 oktober 2005 @ 23:47
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef -moi- het volgende:
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Als ze daar nog even doorgaan met drempels aanleggen dan kun je de gemeente wel bellen vanwege de gaten in de weg
Metro2005maandag 3 oktober 2005 @ 10:26
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!! )
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
De_Hertogmaandag 3 oktober 2005 @ 10:27
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!! )
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
Of voor je nek, of voor het interieur van je auto als je avondeten er weer uit vliegt..
jp84maandag 3 oktober 2005 @ 10:38
deze zijn dodelijk:




vooral in die nieuwe vinex ( ) wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 10:48
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels

Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
Metro2005maandag 3 oktober 2005 @ 10:56
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:

[afbeelding]
[afbeelding]

vooral in die nieuwe vinex ( ) wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Die zijn inderdaad heel erg ja. Daar KUN je echt niet normaal overheen.
het remt wel af, dat wel
1299maandag 3 oktober 2005 @ 11:43
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels. Trek je met je rupsbandjes dat asfalt naar de hoeren.
Faraomaandag 3 oktober 2005 @ 11:52
Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.

Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.

Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doen maar voor de slachtoffers toch minder.

Kortom, drempels
Faraomaandag 3 oktober 2005 @ 12:00
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef 1299 het volgende:
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels.
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

Metro2005maandag 3 oktober 2005 @ 12:05
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

[afbeelding]
Helaas binnenkort noodzakelijk
MouseOvermaandag 3 oktober 2005 @ 12:27
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:48 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels

Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
Wat een actie

Die agent had ze er natuurlijk neergelegd



ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 12:28
Niks mis met rollerbanken hoor

Maar ik vind het altijd wel grappig om agenten binnen de wet te pesten. stapvoets rijden op een 50km/h weg, lekker fors remmen vlak voor rood e.d.

Je moet wat he
xmanmaandag 3 oktober 2005 @ 12:35
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat een actie

Die agent had ze er natuurlijk neergelegd



ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
!
Ferryfan4evermaandag 3 oktober 2005 @ 13:01
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:


Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.

Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.

Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doen maar voor de slachtoffers toch minder.

Kortom, drempels
die versmallingen zijn inderdaad een beter idee, ook al is het ook niet prettig als je er 3 achter elkaar hebt. maar ook dan is het beter dan die drempels. zeker voor ambulances ja. maar dat komt er toch nooit. kost ongetwijfeld teveel geld om eerst alle drempels weg te halen en dan die versmallingen aan te leggen
GiSHmaandag 3 oktober 2005 @ 15:04
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat een actie

Die agent had ze er natuurlijk neergelegd



ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
Youpmaandag 3 oktober 2005 @ 17:29
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:

[afbeelding]
[afbeelding]

vooral in die nieuwe vinex ( ) wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
smerige dingen idd
Koewammaandag 3 oktober 2005 @ 17:58
Kutdrempels inderdaad. Nouja ik boek met 60 over drempels op m'n scooter... Moet alleen wel opstaan, ander vlieg ik er af
Youpmaandag 3 oktober 2005 @ 18:07
boeken? scooters?
allsystemshaltmaandag 3 oktober 2005 @ 18:46
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wel erg leuke auto... zeldzaam enz.

[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?


Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
Erg mooi en snel ook met het Maserati motorblok maar ja die kan je nergens veilig parkeren zijn altijd wel kanslozers die er een kras op willen zetten
allsystemshaltmaandag 3 oktober 2005 @ 18:48
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:22 schreef Youp het volgende:

[..]

SuperMotard

[afbeelding]

zo'n ding dus
Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen

Of een Duc monster
Mad-Mattmaandag 3 oktober 2005 @ 19:22
btw, bijna overal zijn die dingen te hoog.

Ik dacht dat ze maximaal 8 of 10cm mogen zijn

Hier in de wijk liggen er een paar van 12 tot 15, daar kan ik dus ook niet overheen
2cvmaandag 3 oktober 2005 @ 19:30
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

(...)
Luchtvering ? Hydropneumatische vering ! Maar met een Eend of andere A-type gaat het ook fijn hoor
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

[afbeelding]
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.

* 2cv kachelt overigens met z'n skoeter volgas over alle drempels en denkt dat 'ie zo af en toe met beide wielen in de lucht hangt ...
yupmaandag 3 oktober 2005 @ 19:42
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
Faraomaandag 3 oktober 2005 @ 19:48
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:30 schreef 2cv het volgende:

Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.
Zoiets dus ?

Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 20:04
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
Fulcrum_Xmaandag 3 oktober 2005 @ 20:10
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:04 schreef Geqxon het volgende:
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje
2cvmaandag 3 oktober 2005 @ 20:10
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:42 schreef yup het volgende:
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets dus ?

[afbeelding]
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.

Ik dacht meer aan een leopardtank
yupmaandag 3 oktober 2005 @ 20:17
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje
Egnie
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?
[..]

Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.

Ik dacht meer aan een leopardtank
Erg slap ja
Youpmaandag 3 oktober 2005 @ 21:35
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen

Of een Duc monster
enduro wielen met noppen heb ik nog staan voor deze.. maar daarmee kan je niet PLAT door de bochten... daar draait t bij een SM nou eenmaal om

en met een duc monster hoef je geen drempel te nemen
1299maandag 3 oktober 2005 @ 22:39
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
LordLynxdinsdag 4 oktober 2005 @ 00:22
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg
Lightdinsdag 4 oktober 2005 @ 00:24
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef 1299 het volgende:
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
Ik zou beide ruspen laten draaien. Wel in tegengestelde richting natuurlijk
StefanPdinsdag 4 oktober 2005 @ 07:07
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Soms wist ik inderdaad dat bepaalde straten drempels op aanvraag hadden gekregen. Met veel plezier ging ik er dan hard toeterend doorheen. Liefst 's nachts, dat zal dat schorem wel leren.

Drempels zijn overigens 100% Nederlands. Zo typerend. Bekrompen, afgunstig, stupide. De wegen zijn hier over het algemeen slecht (voor een sportwagen dan), maar het gemis aan drempels maakt alles goed.
Geqxondinsdag 4 oktober 2005 @ 07:56
Ik moet zeggen dat ik in Calabasas CA in een residentieël woongebied weldegelijk drempels ben tegengekomen hoor

Niet dat ik er met een Tahoe ook maar iets van voelde

[ Bericht 15% gewijzigd door Geqxon op 04-10-2005 08:03:11 ]
bas-beestdinsdag 4 oktober 2005 @ 09:36
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 07:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Drempels zijn overigens 100% Nederlands.
niet waar dus...
Artikel over drempels in Londen

en deze is iig. van een Japanse site
Metro2005dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:56
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
Herr.Flickdinsdag 4 oktober 2005 @ 10:10
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG

en toen ging de wekker....
Metro2005dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:16
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG

en toen ging de wekker....


Ooit wordt ook jij verstandig.
patje74dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:19
Er zijn weldegelijk richtlijnen waar verkeersdrempels aan moeten voldoen.
Je kan zie hier bestellen >> http://www.crow.nl
(ff de zoekfunktie gebruiken met als zoektekst "verkeersdrempels")

Ik vind drempels overigens wel leuk, in mijn eend laat ik alle "stoere" Golfjes enzo achter mij. En in mijn GS merk ik er weinig van.
patje74dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:34
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]



Ooit wordt ook jij verstandig.
Nee hoor, er zijn ook mensen die lekker willen blijven klagen....
Faraodinsdag 4 oktober 2005 @ 11:08
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:

Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?

Metro2005dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:08 schreef Farao het volgende:

[..]

Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?

[afbeelding]
een CX break
Geqxondinsdag 4 oktober 2005 @ 11:26
Park Sorrento, Calabasas, CA 91302

Het bewijs dat Amerika drempels heeft. Ik kan ze op de foto alleen niet al te goed zien
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 12:12
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.

Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
Metro2005dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:14
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef yup het volgende:

[..]

Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.

Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
dat had ik met mijn 16 jaar oude mitsubishi colt ook, collega van me met zijn redelijke nieuwe ford starten en starten en starten. Ik start vroem


En nu met mijn citroëns dus ook ze hebben nog nooit laten staan in elk geval, en ze starten altijd, hoe koud of hoe warm het ook is
Youpdinsdag 4 oktober 2005 @ 17:35
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg
nee dat wil je

weg met de drempels en de weg gewoon 50km/h laten
2cvdinsdag 4 oktober 2005 @ 18:07
Mooi laten liggen die drempels, altijd leuk om te zien hoe 1 of andere dure bak niet onder wil doen voor zo'n 'roestbak' van een Citroën en z'n carter aan poeder rijdt.

Datzelfde geldt ook voor alle verlaagde bakken (van die tupperware-vw's enzovoorts).
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 18:18
Met mijn BMW hoef je niet te remmen voor die dingen. Kwestie van de auto origineel laten. Al die verlaagde bullshit komt er met alle moeite overheen
Herr.Flickdinsdag 4 oktober 2005 @ 18:42
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]



Ooit wordt ook jij verstandig.
Nu alleen nog hopen dat Citroën dat ook nog ooit word!




als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
vosssdinsdag 4 oktober 2005 @ 18:58
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:43 schreef alsem het volgende:
ik rij een SUV en heb er geen last van
Ik rij een italiaan en ik heb er wel last van

Ofja.....ik niet zozeer, maar mn intercooler wel
Zure_Permanentdinsdag 4 oktober 2005 @ 19:33
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn.
Nou, laatst hadden ze weer eens een kruising dichtgegooid daar bij Holtum (onderaan brug van aansluiting snelweg) en toen moest dus al het verkeer over de Ruys de Berenbroeckweg van Holtum waar dus min. 3 van die versmallingen met die borden liggen.

Op zich geen prob., maar als dan de Nedcar dienstwissel heeft en je moet wachten totdat de halve fabriek zich door die kutzooi gewurmt heeft dan ben je een half uur verder
patje74dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:34
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:42 schreef Herr.Flick het volgende:als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Youpdinsdag 4 oktober 2005 @ 19:36
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:

[..]

Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
whahahahahahahahahahahahahhaa
JohnnyKnoxvilledinsdag 4 oktober 2005 @ 20:20
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Whehehe.
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 20:23
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
JohnnyKnoxvilledinsdag 4 oktober 2005 @ 20:25
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef yup het volgende:
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 20:27
Dude de Idrive had geen problemen hoor (was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...

De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
JohnnyKnoxvilledinsdag 4 oktober 2005 @ 20:36
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:27 schreef yup het volgende:
Dude de Idrive had geen problemen hoor (was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...

De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
Okay, al die 7-series met lege accu's waren dan zeker incidenten.

Net zoals dit.

Incidentje van 75.000 auto's. Maar verder geen problemen met de elektronica hoor.
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 20:44
Ik bedoel dat de 7-serie wat electronische problemen had (sloten die zomaar open/dicht gingen etc.)

De rest van de modellen hebben niet zoveel electronica problemen gehad...

Maar vooral Citroen/Renault hebben echt enorme electronica problemen gehad... Ik bedoel dan bijv. de C5, of de nieuwe Megane...
JohnnyKnoxvilledinsdag 4 oktober 2005 @ 20:46
BMW dus ook.

Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
j22flyingdownwinddinsdag 4 oktober 2005 @ 20:54
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig wel Het vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
yupdinsdag 4 oktober 2005 @ 20:57
We zullen allemaal wel geband worden door Tjabbo maar vooruit

Offtopic dus:

De reden waarom Mercedes zo was achteruit was gegaan is door onze grote vriend dat Daimler Chrysler heet. De rest hoef ik niet te vertellen. Ik weet zeker dat het veel beter zou gaan als die vieze Amerikanen met hun gore fikken van Mercedes afbleef
JohnnyKnoxvilledinsdag 4 oktober 2005 @ 21:04
Tjabbo kan niet eens bannen. .
Youpdinsdag 4 oktober 2005 @ 21:34
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
wie het eerste iets uitvoert zal problemen tegenkomen... waar anderen weer van leren
Youpdinsdag 4 oktober 2005 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
BMW dus ook.

Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemens en enorm gevoelig...

-editje-
Youpdinsdag 4 oktober 2005 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig wel Het vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
MouseOverdinsdag 4 oktober 2005 @ 23:17
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:

[..]

mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkom

edit: eerlijk is eerlijk, over roestende vito's was ik te snel. Roest bij vito's valt mee, maar die hebben dan weer voor meer dan de helft van de auto's een kapotte achteruit-versnelling.

[ Bericht 9% gewijzigd door MouseOver op 04-10-2005 23:23:32 ]
Herr.Flickwoensdag 5 oktober 2005 @ 09:21
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:

[..]

ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemens en enorm gevoelig...

-editje-


Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk

om het verhaal maar af te maken heb ik na 11 weken een nieuwe gekregen(juridisch afgedwongen), de "oude" was toen nog steeds niet gerepareerd...

Edit:

Als nog iemand een "probleemloze motor" zoekt...

http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=4066 (ik wed dat het kenteken MN-JG-74 is)

yupwoensdag 5 oktober 2005 @ 10:19
Flick: klopt

BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)

Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
Herr.Flickwoensdag 5 oktober 2005 @ 10:46
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt

BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)

Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
Iets met klok en klepel verhaal...

BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.

Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.

Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.

yupwoensdag 5 oktober 2005 @ 12:54
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Iets met klok en klepel verhaal...

BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.

Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.

Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.

Gewoon 100ah accu in die bimmah's pleuren, raakt die accu nooit leeg

wij hadden ook 100ah accu, zelfs na een tijdje weggezet te hebben, weer in de space wagon gegooit, ding heeft minimaal +-20 keer 30+ seconden startpogingen glansrijk overleefd
Repeatwoensdag 5 oktober 2005 @ 14:09
zoiets dus (voor Farao ):

Metro2005woensdag 5 oktober 2005 @ 16:09






Meer zoiets denk ik
Youpwoensdag 5 oktober 2005 @ 17:14
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:17 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkom

edit: eerlijk is eerlijk, over roestende vito's was ik te snel. Roest bij vito's valt mee, maar die hebben dan weer voor meer dan de helft van de auto's een kapotte achteruit-versnelling.
homokineten lopen ook aan de lopende band stuk bij die dingen...
Youpwoensdag 5 oktober 2005 @ 17:15
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk

om het verhaal maar af te maken heb ik na 11 weken een nieuwe gekregen(juridisch afgedwongen), de "oude" was toen nog steeds niet gerepareerd...

Edit:

Als nog iemand een "probleemloze motor" zoekt...

http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=4066 (ik wed dat het kenteken MN-JG-74 is)

geen verstand van BMW 2-wielers vind ze ook niet zo enorm boeiend moet ik zeggen....
Youpwoensdag 5 oktober 2005 @ 17:16
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt

BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)

Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
ik rijd zelf een europeaan... maar bij motoren is het toch gewoon een feit... japan rules qua techniek

-edit-

ontopic :
maar mijn europeaan kan wel snoeihard over drempels
Herr.Flickdonderdag 6 oktober 2005 @ 10:16
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:16 schreef Youp het volgende:

[..]

ik rijd zelf een europeaan... maar bij motoren is het toch gewoon een feit... japan rules qua techniek

-edit-

ontopic :
maar mijn europeaan kan wel snoeihard over drempels
AB-SO-LUUT niet waar, dé kilometervreters bij uitstek op 2 wielen zijn de beemerts, daar kan geen Goldwing tegen op.Sterker nog, als een japanner storing aan geeft dan heb je pas echt een probleem.Het uitlezen gaat via een soort knippercode en het word dat maar "gokken" wat er mis mee is,de BMW's zijn goed uitleesbaar en kunnen ook degelijke zelfdiagnoses draaien.

En kijk maar eens op MF, het gaat toch nog wel eens fout met de elektronika onder de japanners.



schijnbaar hebben de jappen niet zo'n interesse om het fatsoenlijk af te maken bij 2 wielers.