abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:06:30 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31121798
quote:
Plaatjes van Knorretje, het vriendje van Winnie de Poeh, en andere afbeeldingen van varkentjes zijn niet langer gewenst in een Engels gemeentekantoor in West Midlands. Dit is bepaald na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.

Medewerkers moeten dergelijke voorwerpen, van speelgoed en porseleinen figuurtjes tot Winnie de Poeh kalenders met Knorretje erop, verwijderen van het kantoor. Dit om te voorkomen dat de Islamitische medewerkers, welke varkens als onrein zien, zich beledigd voelen. "Dit is tolerantie van geloofsovertuigingen", aldus gemeenteraadslid Mahbubur Rahman.
Dit is echt het begin van het einde. Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?

Bron: The Sun
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31121833
*Varkentje aan de autospiegel hangt
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31121855
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?
Tuurlijk.
pi_31121870
Alle varkensboeren ook gelijk maar opruimen dan?

En inderdaad, ze hebben het lef. Wacht maar, in de komende 5 tot 10 jaar zal het vast en zeker een keer voorkomen.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31121904
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:09 schreef thefunny het volgende:
Nee, maar die borden op het trottoir voor een slagerij moeten wel weg.
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 19:10:59 #6
42184 crew  DaMart
pi_31121915
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dit is echt het begin van het einde. Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?

Bron: The Sun
Eigenlijk is het nog de vraag of iemand die moslims als onrein ziet ooit gaat eisen dat ze van kantoor verwijderd worden

en nee, ik zie moslims zo nog niet
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:11:31 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31121932
Ik vond het ook een nieuwsbericht dat een nare smaak achterliet... Dit is voor mij absoluut NIET het toonbeeld van tolerantie.

Maar kan je van een geloof wel tolerantie verwachten? De regels zijn toch door "God" neergelegd, dus daar kan je toch nooit en ten immer van afwijken en toch nog een goede gelovige zijn? Misschien gaat dit wat oftopic.. dus als de mods dat vinden verder niet op reageren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:12:40 #8
9902 Lestat
the vampire...
pi_31121970
-edit: en nu nog een keer zonder te schelden-

[ Bericht 85% gewijzigd door kLowJow op 02-10-2005 19:43:56 ]
Memento Mori
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:21:12 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31122273
Morgen weer varkensham op brood
censuur :O
pi_31122295
idd, mócht dit ooit in NL gebeuren dan zinken we echt diep! Dit gaat veels te ver!

Knorretje = cultuur NEDERLANDSE cultuur wel te verstaan!! Daar horen moslims zich maar aan te passen!
I'm not the man you think I am!
pi_31122323
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:09 schreef thefunny het volgende:

En inderdaad, ze hebben het lef. Wacht maar, in de komende 5 tot 10 jaar zal het vast en zeker een keer voorkomen.
Fascisten zijn het die varkensboeren...
Beetje varkens kweken om moslims te schoferen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:22:54 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31122327
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:21 schreef l3laster het volgende:
idd, mócht dit ooit in NL gebeuren dan zinken we echt diep! Dit gaat veels te ver!

Knorretje = cultuur NEDERLANDSE cultuur wel te verstaan!! Daar horen moslims zich maar aan te passen!
Winnie the pooh = Engelse cultuur... man o man wat een kansloze reacties ... ben blij dat ik geen NWS mod ben
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:25:37 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31122418
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:11 schreef nixxx het volgende:
Ik vond het ook een nieuwsbericht dat een nare smaak achterliet... Dit is voor mij absoluut NIET het toonbeeld van tolerantie.

Maar kan je van een geloof wel tolerantie verwachten? De regels zijn toch door "God" neergelegd, dus daar kan je toch nooit en ten immer van afwijken en toch nog een goede gelovige zijn? Misschien gaat dit wat oftopic.. dus als de mods dat vinden verder niet op reageren.
Op wat voor manier wijk je af van je geloof wanneer er afbeeldingen of voorwerpen gevormd zijn naar een dier wat als onrein wordt beschouwd?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31122571
supermarkten ook geen varkensvlees meer
Free people own guns! Slaves do not!
pi_31122594
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:22 schreef nixxx het volgende:

[..]

Winnie the pooh = Engelse cultuur... man o man wat een kansloze reacties ... ben blij dat ik geen NWS mod ben
Ach natuurlijk onzinnig uitegdrukt, maar welk kind kent hier knorretje en Pooh-beer niet
Het is weer van de zotte dat zoiets er doorheen komt, GroenLinks zou vast meer stemmen in engeland krijgen, het is gewoon van de zotte een varkentje in kleding dat moslims terroriseert, en die pigs-back stress balletjes die kunnen idd niet.... die site moet globaal geblocked worden
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:32:18 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31122610
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:25 schreef Pracissor het volgende:
Op wat voor manier wijk je af van je geloof wanneer er afbeeldingen of voorwerpen gevormd zijn naar een dier wat als onrein wordt beschouwd?
Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldieren ) afbeeldingen. Maar daar heeft een westerse samenleving absoluut geen boodschap aan... dus moet 1 kant zich aanpassen imho
pi_31122616
Het moslimgeloof verbied eigenlijk alle afbeeldingen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:33:12 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31122633
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:37:06 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31122754
En een varkentje in een burka, wat zou dat voor reacties geven...?
censuur :O
pi_31122928
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldieren ) afbeeldingen. Maar daar heeft een westerse samenleving absoluut geen boodschap aan... dus moet 1 kant zich aanpassen imho
Wel ik ben fanatiek nudist, ik leef volledig in de overtuiging van het nudisme
Weet je hoe offensief kleding voor mij is...laat staan een burka
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:46:37 #21
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31123083
Wat een vreemd bericht... er komt een klacht binnen over een stressballetje:
quote:
Dit is bepaald na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.
En in reactie hierop besluit men uit voorzorg alles wat maar enigszins aan een varken doet denken te verbieden/verwijderen?

Ik vind de reactie nog een stuk stompzinniger dan de klacht. .
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:48:25 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31123152
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:42 schreef desiredbard het volgende:
Wel ik ben fanatiek nudist, ik leef volledig in de overtuiging van het nudisme
Weet je hoe offensief kleding voor mij is...laat staan een burka
Net zo offensief als een varken voor een moslim, maar dat kan mij geen fuck schelen, ik ben atheist . Hou je geloofsovertuiging maar lekker binnenshuis en binnen de wet
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:49:10 #23
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31123188
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldieren ) afbeeldingen.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb zat moslimkindjes zien spelen met (speelgoed) hondjes of varkentjes. Lijkt me eerder een extreem voorbeeld van overtuiging in onwetendheid.
  FOK!fotograaf zondag 2 oktober 2005 @ 19:49:36 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_31123203
Tolerantie betekent misschien voor islamieten dat men zich niet aan hun denkbeelden aanpast? Beetje dezelfde definitie als discriminatie. Maar goed, misschien moet men dergelijke mensen eens opvoeden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:54:34 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31123355
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 19:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb zat moslimkindjes zien spelen met (speelgoed) hondjes of varkentjes. Lijkt me eerder een extreem voorbeeld van overtuiging in onwetendheid.
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/05/Vp/05a.html

"Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig (jaloers) God" (Exodus 20).

Officieel geld het dus voor christenen en joden, en blijkbaar heeft de islam dat gebod ook overgenomen.

uit dezelfde bron:
In de tora, de oudste joodse wetten, wordt het afbeelden van mensen en dieren voor religieus gebruik uitdrukkelijk verboden.

dat is voor religieus gebruik... maar voor amusement? geld het dan nog? is er een rabbi in de zaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')