Noem maar eens de exacte bron van die brief. Ik vrees dat jij scheel kijkt, want ik beantwoord alle brieven, gaat al richting de vijfhonderd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:39 schreef PhiNiks het volgende:
[..]
naja, het enige waar ik je even op wou wijzen is dat je wel je verantwoordelijkheden moet nemen. begin maar eens met het beantwoorden van die ingestuurde verhalen op je site. heel veel mensen die rare dingen hebben meegemaakt, veel kinderen ook. ik vindt dat die mensen wel een antwoord verdienen van jou. kijken of je die uitdaging aankan.
Goh, sorry dat ik mezelf er (weer) even mee bemoeiquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:39 schreef PhiNiks het volgende:
ik vindt dat die mensen wel een antwoord verdienen van jou. kijken of je die uitdaging aankan.
Dank, Sweetygirl, het is zo, ik beantwoord alle brieven, en meer dan mijn best hierin kan ik niet doen. Maar hij heeft ook nog geen bron genoemd. Heel vroeger (jaren geleden) zette ik wel eens brieven erop zonder antwoord, maar ik merkte dat het zinvoller was de antwoorden ook te plaatsen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Goh, sorry dat ik mezelf er (weer) even mee bemoei.. maar jij vindt dat die mensen wel een antwoord verdienen. En wie ben jij? God himself of zijn dienaar? Moet men aan jou verantwoording afleggen? En hoe weet jij zo goed of ze wel of niet die brieven beantwoordt. Maar nevermind.
En vind je jezelf nou niet erg bezig, ik bedoel het lijkt erop alsof je god aanhangt en streeft naar whatever, en tgt maak je andere mensen uit voor anti-christ en duivelsaanbidders. Dat zijn nog even termen zeg. Toch niet teveel Buffy gekeken ofzo
.
Al zou jij de Duivel zijn.. wie zegt dat de Duivel voor het slechte staat ?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:35 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dank, Sweetygirl, het is zo, ik beantwoord alle brieven, en meer dan mijn best hierin kan ik niet doen. Maar hij heeft ook nog geen bron genoemd. Heel vroeger (jaren geleden) zette ik wel eens brieven erop zonder antwoord, maar ik merkte dat het zinvoller was de antwoorden ook te plaatsen.
Of ik de duivel ben, weet ik niet. Wie bepaalt dat?![]()
![]()
Groetjes,
Sten
Ja, ook ik twijfel opeens aan alles, wat is goed, wat is kwaad, is de duivel god, of is god de duivel?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
Al zou jij de Duivel zijn.. wie zegt dat de Duivel voor het slechte staat ?![]()
![]()
Waarom? Kan je niet gewoon antwoord geven?quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:36 schreef Stenny het volgende:
[..]
Als iemand al over God begint en over Hij met een hoofdletter gaat praten, ben ik uitgepraat met die persoon. Doei!![]()
Ik ben allergisch voor geloofsdiscussies, hatsjie. Mij heeft het niet veel studie gekost, het gebeurt spontaan, misschien in mijn vorige leven. Jammer van Jozef Rulof dat hij hopeloos ouderwets en achterhaald is op mensbeeld, hij is ronduit racistisch, helaas, daarom wil ik hem niet linken op mijn site.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:35 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Waarom? Kan je niet gewoon antwoord geven?
Voor de mensen die meer willen weten over de geestelijke gaven der mens, kan je het boek Geestelijke Gaven van Jozef Rulof lezen. Astraal rondwandelen, schijnt veel studie en tijd te kosten, tevens blijken er veel gevaren te zijn. Het is dus eerst een studie waard, voor je begint.
In dat boek worden de gaven der mens behandeld, wat is mogelijk en wat niet, en hoe is die werking.
Haha, ik sta onder invloed, welja, gooi er nog eens een geloofdictatuur tegenaan.quote:Daar trek ik vervolgens mijn conclusies uit... namelijk grof gezegd dat je onder invloed van een antichristelijke geest staat.
Vind je? Ik doe mijn best, dat is het minste wat je kunt doen als onbeschofte 'haantjes' unladylike gedrag vertonen!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:52 schreef bighit het volgende:
haha die stenny is geen katje om zonder handschoentjes aan te pakken![]()
Eerlijk gezegd vind ik dogmatisch-christelijk gelovige mensen dom, vooral die zin: Jezus is voor jou aan het kruis gestorven om je zonden af te nemen. Totale kolder, niemand is voor mij gestorven om mijn 'zonden' af te nemen. Zó middeleeuws...de arrogantie dat een ander het wel even voor je zal doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:17 schreef bighit het volgende:
vind je? ja en nee, maar ik kan het in elk geval wel waarderen... laten we het daar maar op houden
unladylike gedrag.. hmm toch een leuk woord
in hetgeen wat je hier zegt kan ik me wel vinden... vaak is het idd zo dat het voor die mensen zo is en niet anders, maar dat is met vele geloofs soorten het geval.... en uiteindelijk komt er alleen maar herrie van.... afschaffen die hele handelquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dogmatisch-christelijk gelovige mensen dom, vooral die zin: Jezus is voor jou aan het kruis gestorven om je zonden af te nemen. Totale kolder, niemand is voor mij gestorven om mijn 'zonden' af te nemen. Zó middeleeuws...de arrogantie dat een ander het wel even voor je zal doen.En de rest buitensluiten die iets anders denkt, zo
![]()
Mooi gezegd.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:12 schreef bighit het volgende:
[..]
in hetgeen wat je hier zegt kan ik me wel vinden... vaak is het idd zo dat het voor die mensen zo is en niet anders, maar dat is met vele geloofs soorten het geval.... en uiteindelijk komt er alleen maar herrie van.... afschaffen die hele handel![]()
en mooi in jezelf gaan geloven dan sta je ook meer open voor andere dingen.....
![]()
Shit, je hebt gelijk. Natuurlijk die geloofsdiscussies, heb ik zelf ook gevoerd maar nimmer gewonnen. Even over Rulof, hoezo is hij achterhaald, qua mensbeeld wel, maar qua sfeerbeeld? Die veranderen toch niet in 50 jaar? De reden waarom ik hem erbij haal in jouw topic; er staat vaak in zijn boeken dat bij het uittreden en ander in je stoflichaam kan kruipen, maar danwel in bewust uittreden. Wat is jouw manier van uittreden, in een graad van slaap, of echter bewust?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:29 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor geloofsdiscussies, hatsjie. Mij heeft het niet veel studie gekost, het gebeurt spontaan, misschien in mijn vorige leven. Jammer van Jozef Rulof dat hij hopeloos ouderwets en achterhaald is op mensbeeld, hij is ronduit racistisch, helaas, daarom wil ik hem niet linken op mijn site.
Wat ik ervan begreep, is dat hij de massa bewust wilde maken. Naar een hoger bestaan voeren. Maar dit werd niet begrepen door onze onbewuste massa, en hup we ragten 'm eventjes aan een paal.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dogmatisch-christelijk gelovige mensen dom, vooral die zin: Jezus is voor jou aan het kruis gestorven om je zonden af te nemen. Totale kolder, niemand is voor mij gestorven om mijn 'zonden' af te nemen. Zó middeleeuws...de arrogantie dat een ander het wel even voor je zal doen.En de rest buitensluiten die iets anders denkt, zo
![]()
Lees mijn boek 'Door het Raam - ervaringen met uittredingen' maar, ja, daar heb ik het toch voor geschreven, niet dan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:36 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Shit, je hebt gelijk. Natuurlijk die geloofsdiscussies, heb ik zelf ook gevoerd maar nimmer gewonnen. Even over Rulof, hoezo is hij achterhaald, qua mensbeeld wel, maar qua sfeerbeeld? Die veranderen toch niet in 50 jaar? De reden waarom ik hem erbij haal in jouw topic; er staat vaak in zijn boeken dat bij het uittreden en ander in je stoflichaam kan kruipen, maar danwel in bewust uittreden. Wat is jouw manier van uittreden, in een graad van slaap, of echter bewust?
Heb jij gevaren meegemaakt toen je uittrad? Weet jij iets over de astrale mens, de negatieve, de slechte die vooral s'nachts je levenssappen uitzuigt en op je zit. Die groengele waas?
Dan niks! Jouw keuze.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:40 schreef PhiNiks het volgende:
Aan sweetgirly; inderdaad ik geloof in het diepst van mijn ziel in God. en dan?
quote:dan doe ik dus wat mij goed lijkt voor mensen vanuit God's perspectief. als ik een situatie tegenkom waar mensenzielen verloren lijken te gaan en ik kan een steentje bijdragen om daar eventueel een kleine verandering de goede kant op in aan te brengen dan doe ik dat.
Hallelaju.., zingt.quote:Al heb ik het gevoel dat het water naar de zee dragen is. Al zou maar 1 lezer van deze thread hier de juiste conclusie uittrekken, dan is God weer een kind rijker.
Hoe iemand als ik?! En iemand als jij?! Explainquote:Bovendien geeft het mooi weer hoe iemand als jij reageert op iemand als ik, wat ook weer heel leerzaam is voor diegenen die weten wat ze lezen. ;-)
Ik zie in ieder geval heel goed dat ik jou een arrogant kwalleballetje vind.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:34 schreef Enyalius het volgende:
en jullie zien niet de hypocricy in jullie eigen posts?
* Enyalius lacht om de entertainment waarde hier
Jazeker, jij spant de kroon in hypocrisie met je verrekte hoogmoedigheid.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:39 schreef Enyalius het volgende:
en jij een domme doos. so what's your point?
ik ben tenminste niet hypocriet bezig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |