Sneijder en Lindenberg als collectief beterquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:42 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat kan wel zo wezen, maar blijkbaar functioneren Sneijder, Heitinga, De Jong en Lindenberg, als collectief beter. En daar gaat het om. Voetbal is een teamsport, en met een goede teamgeest win je.
Niet op individuele kwaliteiten, anders hadden we na 1988 nog paar toernooien moeten pakken, met al die wereldsterren.
Het is de taak van de Bondscoach om van die wereldsterren ook een goed team te maken. Als van Basten inferieure spelers moet selecteren omdat hij met de toppers geen topteam kan maken is hij blijkbaar niet de juiste man voor deze job.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:42 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat kan wel zo wezen, maar blijkbaar functioneren Sneijder, Heitinga, De Jong en Lindenberg, als collectief beter. En daar gaat het om. Voetbal is een teamsport, en met een goede teamgeest win je.
Niet op individuele kwaliteiten, anders hadden we na 1988 nog paar toernooien moeten pakken, met al die wereldsterren.
Toon maar eens aan dat het niet zo is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sneijder en Lindenberg als collectief beter![]()
Sneijder super in vorm omdat hij een paar pegels er in trapt tegen FC Verweggistanquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Denk nou eens na voor je iets intypt.
Heitinga is geen concurrent van Bommel. Of denk je dat het met Van Bommel op rechtsback wel ineens goed gaat?
De Jong zit op de bank in Oranje. Van Bommel op de bank winnen we wel van Argentinie, De Jong op de bank verliezen we van ze?
Lindenbergh is linkshalf, niet de positie van Van Bommel en speelt ook niet in de basis. Dus die vergelijking gaat mank.
Sneijder; linkshalf, momenteel super in vorm en ook geen concurrent van Van Bommel. Twee totaal verschillende spelers.
Het seizoen 2004/2005. Van Bommel versus Sneijderquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:48 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Toon maar eens aan dat het niet zo is.
Tuurlijk niet. Hij moet het beste team vormen van de 11 spelers die dat samen vormen. Niet de 11 beste individuen van Nederland.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Het is de taak van de Bondscoach om van die wereldsterren ook een goed team te maken. Als van Basten inferieure spelers moet selecteren omdat hij met de toppers geen topteam kan maken is hij blijkbaar niet de juiste man voor deze job.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Het is de taak van de Bondscoach om van die wereldsterren ook een goed team te maken. Als van Basten inferieure spelers moet selecteren omdat hij met de toppers geen topteam kan maken is hij blijkbaar niet de juiste man voor deze job.
De toppers hebben zich de gehele jaren '90 mogen bewijzen, dus een Seedorf en een Kluivert hoeven van mij betreft niet meer in het Nederlands elftal te verschijnen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:48 schreef DIJK het volgende:
[..]
Gek dat de bondscoaches in Brazilië, Duitsland, Portugal, Italië, Spanje, Argentinië en Mexico dat wel kunnen. Ruud Kaiser kan het ook. Rinus kon het ook. Cruijff en Bassie kunnen het niet: Ooit begenadigde voetballers, maar beslist geen begenadigde trainers.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Hij moet het beste team vormen van de 11 spelers die dat samen vormen. Niet de 11 beste individuen van Nederland.
Ronaldinho is de beste speler van de wereld, de meeste spitsen worden gezien als beste spelers. Als jij 11 Ronaldinho's hebt, ga jij toch ook niet 11 Ronaldinho's opstellen?
Je kan toch geen wedstrijd winnen met 11 van Bommels of 11 Heitinga's of 11 Maduro's?
Van Basten kiest voor een systeem waar geen enkele speler belangrijker is dan het systeem. Hij kiest spelers die dat systeem gewendt zijn en daarin kunnen functioneren. Blijkbaar kunnen Makaay en Van Bommel dat niet, hebben ze geen meerwaarde qua sfeer om er toch nog bij te zitten en daarom worden ze niet opgeroepen.
Al zal een grote en interne kritiek van Van Bommel niet echt helpen bij eventuele selecties.
Precies!quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:02 schreef nz1900 het volgende:
Van Basten kan alleen omgaan met ja-knikkers, mensen die hem zoudenkunnen tegenspreken zoals Ooijer of Van Bommel mijdt ie. Dat mensen dat hier nou nog niet doorhebben !
Onze vrienden Bouma, Cocu, Lucius en Vennegoor behoren wel tot de ja-knikkers?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:02 schreef nz1900 het volgende:
Van Basten kan alleen omgaan met ja-knikkers, mensen die hem zoudenkunnen tegenspreken zoals Ooijer of Van Bommel mijdt ie. Dat mensen dat hier nou nog niet doorhebben !
Vennegoor, Lucius en Bouma zijn bescheiden jongens. Cocu heeft altijd een basisplaats.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:04 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Onze vrienden Bouma, Cocu, Lucius en Vennegoor behoren wel tot de ja-knikkers?
Ah, en met van Bommel er bij winnen ze dat wel met gemakquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar Van Basten - Argentinië
Hallo, waarom moet een speler de coach dan tegenspreken? Je bent godverdomme speler, je hebt te doen wat de coach zegt, of het nou een goede beslissing is of niet, en of je het ermee eens bent of nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:02 schreef nz1900 het volgende:
Als we zo gaan redeneren, dan ben ik voor een middenveld van Bodde - Van der Doelen, Janssen en Matthijs.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, en met van Bommel er bij winnen ze dat wel met gemak.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Hallo, waarom moet een speler de coach dan tegenspreken? Je bent godverdomme speler, je hebt te doen wat de coach zegt, of het nou een goede beslissing is of niet, en of je het ermee eens bent of niet![]()
Ook wanneer de coach Jos Tee heet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Hallo, waarom moet een speler de coach dan tegenspreken? Je bent godverdomme speler, je hebt te doen wat de coach zegt, of het nou een goede beslissing is of niet, en of je het ermee eens bent of niet![]()
Vergeet Nicky Hofs niet, die heeft tenminste een dosis aggresiviteitquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren, dan ben ik voor een middenveld van Bodde - Van der Doelen, Janssen en Matthijs.
Die doet Van Bommel vergetenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Vergeet Nicky Hofs niet, die heeft tenminste een dosis aggresiviteit
Die laat z'n man nooit lopen. Als er geen rode kaarten bestonden, dan zou z'n tegenstander na de wedstrijd nooit meer kúnnen lopen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Vergeet Nicky Hofs niet, die heeft tenminste een dosis aggresiviteit
Tja, die coach is aangesteld door de KNVB, of je dat nou leuk vind of nietquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ook wanneer de coach Jos Tee heet?
Juist Van Basten hamert keer op keer op het feit dat spelers te weinig initiatief nemen, geen persoonlijkheden meer zijn, te weinig zelf beslissingen durven te nemen, etc. etc. Als je die eigenschappen wil bevorderen zal je maar op de koop toe moeten nemen dat je af en toe ook wat kritiek naar je hoofd geslingerd krijgt. Kiezen of delen lijkt me...quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen samen met de coach een probleem oplossen, dan zomaar kritiek geven hequote:Op maandag 3 oktober 2005 18:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Juist Van Basten hamert keer op keer op het feit dat spelers te weinig initiatief nemen, geen persoonlijkheden meer zijn, te weinig zelf beslissingen durven te nemen, etc. etc. Als je die eigenschappen wil bevorderen zal je maar op de koop toe moeten nemen dat je af en toe ook wat kritiek naar je hoofd geslingerd krijgt. Kiezen of delen lijkt me...
Ik hoop dat Martin Jol ooit bondscoach wordt. Geen top-3 coach, dus onbevooroordeeld als het op spelersselectie aan komt, een briljant tacticus en een people's manager.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tja, die coach is aangesteld door de KNVB, of je dat nou leuk vind of nietBegrijp me goed, ik zie Van Bommel er ook liever bij dan pakweg een George Boateng of Olaf Lindenbergh, maar van Basten is nou eenmaal de keuzeheer, en hij stelt de selectie samen, om zijn redenen.
Martin Jol zie ook nog graag eens als bondscoachquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik hoop dat Martin Jol ooit bondscoach wordt. Geen top-3 coach, dus onbevooroordeeld als het op spelersselectie aan komt, een briljant tacticus en een people's manager.
Zeg jij maar niks, jouw favoriete speler is Materazzi.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef the_legend_killer het volgende:
In 88 had NL wat PSV'ers nu niet en op het WK ook niet...
NL worden 2de net als in 74 en 78.
Voor hun positie waren zij perfect. Van Aerle was basisspeler bij de beste club van Europa op dat moment. Je gaat Lindenberg toch niet met Van Aerle vergelijken?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:21 schreef Suijk het volgende:
Rinus' tactiek was trouwens ook om niet alleen de besten uit te nodigen hoor. Of denk je echt dat er geen betere spelers dan v. Aerle en v. Tiggelen waren?
Ik hoopte dat hij Zlatan's benen had gebroken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:24 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg jij maar niks, jouw favoriete speler is Materazzi.
Bassie mag in z'n handen klappen als hij bij de beste 4 eindigt. Ik verwacht een uitschakeling in de groepsfase, of één ronde daarna.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef the_legend_killer het volgende:
In 88 had NL wat PSV'ers nu niet en op het WK ook niet...
NL worden 2de net als in 74 en 78.
EN ik zie Jol ook wel graag als bondscoach
Dat zegt genoeg.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik hoopte dat hij Zlatan's benen had gebroken.
Dat zeg ik toch niet. Maar hij moet wel de beste spelers selecteren voor de posities. Dus gewoon Seedorf, van Bommel, Davids, allemaal erbij. Een topcoach kan echt wel een topteam maken met zulk spelersmateriaal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Hij moet het beste team vormen van de 11 spelers die dat samen vormen. Niet de 11 beste individuen van Nederland.
Ronaldinho is de beste speler van de wereld, de meeste spitsen worden gezien als beste spelers. Als jij 11 Ronaldinho's hebt, ga jij toch ook niet 11 Ronaldinho's opstellen?
Je kan toch geen wedstrijd winnen met 11 van Bommels of 11 Heitinga's of 11 Maduro's?
De Cler, Opdam, Heitinga, de Jong, Vennegoor. enz.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:55 schreef ThomasBerge het volgende:
Verder vind ik de term inferieure spelers wat vreemd. Over welke spelers hebben we het dan? Van Nistelrooij, Van der Sar, Cocu, Kuijt, Robben, Van der Vaart?
Jij keek in 1988 natuurlijk steevast alle wedstrijden. Hoe weet jij dat Cruijff zo'n goede speler was, heb jij hem soms live zien voetballen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:29 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg.
En cultheld kijkt pas 3 jaar voetbal, dus zeg jij maar niks over '88. V. Aerle is een held maar natuurlijk een waterdrager voor de briljantere spelers. In zo'n rol is Lindenbergh geschikter dan Bommel ja.
Jij doet altijd alsof je alle wijsheid in pacht hebt, maar het blijkt altijd dat dat reuze meevalt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij keek in 1988 natuurlijk steevast alle wedstrijden. Hoe weet jij dat Cruijff zo'n goede speler was, heb jij hem soms live zien voetballen?![]()
Archiefbeelden zijn voor iedereen toegankelijk![]()
Overigens klopt je bewering niet.
Ik ben geen volgzame ja-knikker/teletoeter.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:32 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jij doet altijd alsof je alle wijsheid in pacht hebt, maar het blijkt altijd dat dat reuze meevalt.
Zet je brilletje toch eens af.
Ik zeg dat van Basten NL geen wereldkampioen maakt op zijn manierquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:29 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg.
En cultheld kijkt pas 3 jaar voetbal, dus zeg jij maar niks over '88. V. Aerle is een held maar natuurlijk een waterdrager voor de briljantere spelers. In zo'n rol is Lindenbergh geschikter dan Bommel ja.
v. Aerle en v. Tiggelen waren toppers op hun positie. Misschien voetballend niet altijd geweldig, maar dat compenseerden ze met andere kwaliteiten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:21 schreef Suijk het volgende:
Rinus' tactiek was trouwens ook om niet alleen de besten uit te nodigen hoor. Of denk je echt dat er geen betere spelers dan v. Aerle en v. Tiggelen waren?
Geef mij eens een voorbeeld waaruit blijkt dat hij een lage intelligentie heeft?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:05 schreef Hedgehog het volgende:
Waarom sommige mensen Van Basten de hand boven het hoofd houden begrijp ik echt niet. M.i. maakt hij er een potje van. Wanneer ze op het WK echte teams tegen gaan komen worden zal blijken dat het niet veel voorstelt.
Bovendien heeft Van Basten het IQ van een fruitvlieg. Onbegrijpelijk dat ze zo'n man op zo'n positie neerzetten. Een beetje intelligentie moet een bondscoach toch wel bezitten lijkt mij.
Klassiek voorbeeld van een goede voetballer, die totaal ongeschikt is als coach.
Hebben we al gehad. Niets gewonnenquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:46 schreef nz1900 het volgende:
Hadden we Hiddink maar als coach gehad, met Van Basten wordt het niks op het WK.
IQ van een fruitvlieg, sure....quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:05 schreef Hedgehog het volgende:
Waarom sommige mensen Van Basten de hand boven het hoofd houden begrijp ik echt niet. M.i. maakt hij er een potje van. Wanneer ze op het WK echte teams tegen gaan komen worden zal blijken dat het niet veel voorstelt.
Bovendien heeft Van Basten het IQ van een fruitvlieg. Onbegrijpelijk dat ze zo'n man op zo'n positie neerzetten. Een beetje intelligentie moet een bondscoach toch wel bezitten lijkt mij.
Klassiek voorbeeld van een goede voetballer, die totaal ongeschikt is als coach.
Z'n weinig steekhoudende argumenten en geringe kennis van de Nederlandse taal?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Geef mij eens een voorbeeld waaruit blijkt dat hij een lage intelligentie heeft?.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Z'n weinig steekhoudende argumenten en geringe kennis van de Nederlandse taal?
Dus jij denkt dat Cruyff ook dom is?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Z'n weinig steekhoudende argumenten en geringe kennis van de Nederlandse taal?
Op het gebied van voetbal niet, maar volgens mij ging het over intelligentie en daar ontbreekt het zeker aan bij Cruijff. Daar is niks mis mee, maar ik erger me mateloos aan die Volkskrant-intellectuelen die hem (en Van Basten) dan "hoog begaafd" noemen (zodat zij zich denken te kunnen identificeren met die voetballers).quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat Cruyff ook dom is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |