abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31113019
Dat is zo'n tien minuutjes lopen vanaf de Dam, zo te zien?
pi_31113114
Geweldig icoon. Mag ik het kerngeleerdenembleem nog eens hebben?
pi_31113134
pi_31113704
'moddige.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:40:37 #130
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31114515
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:56 schreef Monidique het volgende:
Dat is zo'n tien minuutjes lopen vanaf de Dam, zo te zien?
Yep, als je achter het paleis op de dam richting leidscheplein loopt, langs het Joods historisch museum, dan loop je er vrijwel tegenaan.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31114872
quote:
LEEUWARDEN - Wanneer Antilliaanse of Marokkaanse jongeren op straat worden aangetroffen met veel geld op zak, zouden ze moeten kunnen verklaren hoe ze daar aankomen. Kunnen ze dat niet, dan moet het geld in beslag worden genomen. Dat is volgens de Friese politiebaas Martin Sitalsing één van de mogelijkheden om de criminaliteit onder deze groepen jongeren hard aan te pakken. ,,Laat hen samen met ouders bij de politie komen en aantonen dat ze er op reguliere manier aan zijn gekomen. Zo niet: in beslag nemen."

Om de criminaliteit onder Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te bestrijden, zouden ook hun ouders streng moeten worden aangepakt. Sitalsing wil ouders dwingen Nederlands te leren. Hij zei dit gisteren op een symposium over allochtoon jongerenbeleid in het Cambuurstadion in Leeuwarden.

Ouders zou je moeten kunnen aanspreken op het feit dat ze na twintig jaar in Nederland wonen nog steeds geen Nederlands spreken, stelde Sitalsing. ,, Ze participeren zelf niet in deze samenleving, maar laten hun kinderen hier wel opgroeien. Dwing hen alsnog Nederlands te spreken op straffe van financiële prikkels."

Sitalsing ergert zich er overigens aan dat Marokkanen en Antillianben steeds in de schoenen geschoven krijgen dat er onder hun groepen meer criminaliteit voorkomt dan gemiddeld. Volgens hem zijn de verschillen in criminaliteit bijna helemaal te verklaren uit verschillen in scholing, werkgelegenheid en andere sociaal-economische factoren.

Bestuurders hebben tegenover allochtonen en criminaliteit bovendien een dubbele moraal, vindt Sitalsing. ,,Als ik van leer trek tegen onaangepaste plattelandsjeugd krijg ik ogenblikkelijk een behoorlijk aantal verontruste telefoontjes over waar ik het lef vandaan haal. Wanneer er echter sprake is van Antilliaanse of Marokkaanse overlastgevers, krijg ik die telefoontjes niet."
Tjemig .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:53:11 #132
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31114926
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Tjemig .
Tja. Dat geeft een hele nieuwe kijk op zakgeld he?
pi_31115029
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:53 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Tja. Dat geeft een hele nieuwe kijk op zakgeld he?
quote:
van 679,00 voor 599,00 OP=OP

HOUDBAAR

LAYS CHIPS van 0,76 voor 0,62
Crystal Clear 1,5 L van 1,09 voor 0,79
MEKI SILVO RIJST 1 kg van 2,89 voor 2,59
Wat als je met 599 euro aan Meki Silvio Rijst op straat loopt?
pi_31115094
Hij heeft opzich wel gelijk wat betreft het aanspreken van de ouders. Het is ontoelaatbaar dat je na 20 jaar in Nederland nog geen Nederlands kunt.

Het in beslag nemen van veel geld zonder een goede verklaring vind ik dan weer wat minder, beetje merkwaardig en juridisch moeilijk te verdedigen lijkt me
pi_31115169
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:58 schreef MrX1982 het volgende:
Hij heeft opzich wel gelijk wat betreft het aanspreken van de ouders. Het is ontoelaatbaar dat je na 20 jaar in Nederland nog geen Nederlands kunt.
Het was wel toelaatbaar en je kunt het hen moeilijk kwalijk nemen dat de Nederlandse overheid in het verleden gewoon verkeerd bezig was.
pi_31115218
quote:
Het is ontoelaatbaar dat je na 20 jaar in Nederland nog geen Nederlands kunt.
Oh, het mag gewoon hoor.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:04:06 #137
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31115261
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

Wat als je met 599 euro aan Meki Silvio Rijst op straat loopt?
Heb je wel eens antilliaan met een boer'n kar zien zeulen?
pi_31115300
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Heb je wel eens antilliaan met een boer'n kar zien zeulen?
Da's niet chill, weet je
pi_31115346
Dus morgen een mini-meet? .
pi_31115353
quote:
...
na 6 jaar FOK vind ik het nog dramatischer,
pi_31115355
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:01 schreef Monidique het volgende:
Het was wel toelaatbaar en je kunt het hen moeilijk kwalijk nemen dat de Nederlandse overheid in het verleden gewoon verkeerd bezig was.
Je kunt niet alles afschuiven op de overheid. Als nieuwkomer ben je ook zelf verantwoordelijk.

Je neemt toch ook zelf kinderen of vraag je eerst aan de overheid of je kinderen mag krijgen?
pi_31115416
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt niet alles afschuiven op de overheid. Als nieuwkomer ben je ook zelf verantwoordelijk.
Natuurlijk, maar als immigranten bij elkaar blijven wonen en niet door de overheid gedwongen worden te... integreren... dan is eigen verantwoordelijkheid een goed streven, maar iets wat in de praktijk vaak niet werkt.
pi_31115417
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je neemt toch ook zelf kinderen of vraag je eerst aan de overheid of je kinderen mag krijgen?
Dan moeten ze zich er nu ook niet mee bemoeien.
pi_31115456
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:02 schreef RichardQuest het volgende:
Oh, het mag gewoon hoor.
Maar je denkt dat het bijdraagt aan integratie?
Mensen moeten uit hun zelf gekozen en/of gekregen slachtofferschap stappen. Anders kom je nooit ergens.

Als ik naar Duitsland ga en geen woord Duits spreek en over 20 jaar nog niet. Welk recht heb ik dan om te klagen dat de Duitse maatschappij mij uitkotst en ik niets bereik in het leven?
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:11:32 #145
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31115474
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:06 schreef Monidique het volgende:
Dus morgen een mini-meet? .
O, sure, maar ik moet daarna wel weg, dus bieren zal het niet worden
Zal ik mijn M shirt aantrekken?
pi_31115497
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:09 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk, maar als immigranten bij elkaar blijven wonen en niet door de overheid gedwongen worden te... integreren... dan is eigen verantwoordelijkheid een goed streven, maar iets wat in de praktijk vaak niet werkt.
Vandaar dit initiatief, ruimschoots te laat maar beter laat dan nooit.
Het zou allemaal veel minder vrijblijvend moeten zijn.
pi_31115532
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vandaar dit initiatief, ruimschoots te laat maar beter laat dan nooit.
Het zou allemaal veel minder vrijblijvend moeten zijn.
Dan wil je dus meer overheidsinvloed?
pi_31115575
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:09 schreef RichardQuest het volgende:
Dan moeten ze zich er nu ook niet mee bemoeien.
Blijkbaar hebben die mensen de assertiviteit van een mier.
Dan moet je ze maar dwingen.
pi_31115596
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben die mensen de assertiviteit van een mier.
Dan moet je ze maar dwingen.
Waar is de eigen verantwoordlijkheid nu gebleven?
pi_31115598
Overigens ben ik er helemaal voor dat immigranten een zekere beheersing van het Nederlands dienen te hebben, wat volgens mij nu ook een criterium is, en immigranten zijn geen burgers, dus mogen er hogere eisen worden gesteld, vind ik, maar deze mensen die nog steeds geen Nederlands spreken, zijn nooit gemotiveerd om dat te doen en dat is de overheid aan te rekenen. Ik las trouwens niet dat die mensen uit dit artikel zeuren dat ze uitgekotst worden door de samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')