abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31353966
quote:
Blijft zwangereTanja wel in BB-huis?

Ze is de meest besproken BB-bewoonster van dit seizoen: de zwangere Tanja. Over ongeveer twee weken gaat de Groningse bevallen van haar eerste kindje. ’s Werelds eerste BB-baby komt dan ter wereld in het huis in de Aalsmeerse studio. Als alles goed gaat tenminste… Want de aanstaande moeder is genomineerd door haar medebewoners. Een aantal van hen vindt dat ze donderdag maar moet vertrekken, omdat ze soms lastig is. Paniek? Wij mochten van Big Brother een aantal vragen voorleggen aan Tanja, die ze in de dagboekkamer beantwoordde.

Ben je bang om te worden weggestemd?

„Ik houd met het ergste rekening. Ik probeer er niet aan te denken. Want ik wil het liefste lekker hier en niet thuis bevallen. Hier voel ik me veilig en op mijn gemak. Ik heb hele lieve verloskundigen en ik mag mijn verloskundigenkamer zelf inrichten. BB heeft zelfs kraamverzorgsters uit Groningen gehaald.”

Hoe is het met je nesteldrang?

De laatste twee weken voel ik me steeds beter. Alsof ik eindelijk weer echt mezelf word na 37 weken. Ik moet er ook niet aan denken dat ik nu weer moet verhuizen. Ik heb minder last van stemmingswisselingen en ik voel hoe mijn kindje langzaam naar beneden daalt. Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet, hoe ze huilt, wat voor maatje ze heeft en hoe alle kleertjes haar zullen staan (Tanja weet al dat het een meisje wordt, red.). Ik praat veel met de verloskundigen, dat is een hele steun. De nesteldrang is de afgelopen dagen heftig op komen zetten. Ben alle kleertjes gaan wassen en strijken, de commode is intussen ingedeeld. Bevallen zal best pijn doen, maar toch heb ik er zin in. Het is vanaf afgelopen maandag veilig om thuis te bevallen. En voor mij is thuis het BB-huis. Ik ben er klaar voor.”

Hoe kijk je ertegenaan dat je straks in het BB huis zit met je kindje?

„Ik heb gesprekken gehad met mijn medebewoners en ze zullen rekening gaan houden met het kindje. Zo veel als kan dan. We hebben het over roken gehad en zo. Maar de baby zal ook veel in de babykamer zijn. Ik wil het kindje ook pas aan de groep laten zien als het mooi gewassen en gekleed is. En ik wil zo’n speldje tegen het kwade oog voor mijn kindje. De volgende dag wil ik heel graag dat mijn medebewoners op bezoek komen met beschuit met muisjes en dan wil ik dolgraag een stokbroodje met filet américain. Die lekkernij heb ik tijdens de zwangerschap nog het meest gemist.”

Blijft Tanja in het huis dan kunt u vanaf volgende week haar babydagboek verwachten. Tanja wil ook nog steeds dat u mee denkt over een babynaam.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:15:46 #52
132415 Ladyhawke
'What the frell?!!!'
pi_31355159
Ik vind haar te triest voor woorden...van mij mag ze eruit...

'No offense, human, but what could I possibly need from you?????'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:24:32 #53
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31355319
Als ik het bovenstaande lees van Bliksemschigt: inderdaad, zo snel mogelijk wegwezen! Zijn we hopelijk ook af van discussies zoals tussen PC Eend en Pinball...
'Beam me up Scotty'
pi_31355343
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
waar komt dit stukje tekst vandaan? Wat is de bron?
Babe In Totale Control of Herself
pi_31355462
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:25 schreef Sassefras het volgende:

[..]

waar komt dit stukje tekst vandaan? Wat is de bron?
De Telegraaf, pagina Prive.

Klik (wel login/pw hebben)
pi_31356237
je hoeft geen login te hebben
Klik maar
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:17:45 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_31356408
Wat is een speldje tegen het kwade oog
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31363111
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:16 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Ghehe, ziet eruit alsof een er 5 kerels klaargekomen zijn op haar gezicht
Bukkake!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:11:22 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31366975
Ze is wel ontzettend mooi zwanger, geen streepje striae heeft ze en de rest van haar lijf is nog retestrak.
pi_31374809
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]
Dit is pas selectief quoten zeg, je trekt het totaal uit z'n verband
Maar ik ben de lulligste niet en wil zeker ook niet halsstarrig zijn dus laat me graag overtuigen door goede argumenten, en dit begint ergens op te lijken, maar ik zou ik niet zijn als ik er toch nog wat op aan te merkenquoten heb
quote:
Risico’s van roken voor en tijdens de zwangerschap

Vrouwen die roken voor en tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans is 46% als er tot 10 sigaretten per dag wordt gerookt en 61% als er dagelijks 10 tot 20 sigaretten wordt gerookt.

Vrouwen die tijdens de zwangerschap roken hebben meer kans (54% voor
matige rokers; 130% voor zware rokers) een kind te krijgen met een geboortegewicht minder dan 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt.

Baby’s geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur.
Dit wist ik in grote lijnen, maar hoeft volgens mij op zich niet te betekenen dat dit in een later stadium tot complicaties hoeft te lijden.
en die percentages lopen volgens mij trouwens sterk uiteen onder invloed van andere variabele factoren, zoals de algemene gezondheidstoestand.
Een vrouw van even in de twintig die in een goede gezondheid verkeert, voor de eerste maal zwanger is en tot de categorie lichte rooksters behoort heeft misschien 10 tot 20 procent meer kans op het krijgen van een baby met een te gering geboortegewicht.
quote:
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte.
Vanaf hier begon jede tekst in bold te zetten, dat vind je zeker extra belangrijk, jammer dat juist hier dan geen percentages bijstaan dan, want ik heb het idee dat die percentages wel 'meevallen' en dat het in de overgrote deel het kind niet overlijdt, zelfs niet bij zware rooksters.
quote:
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben 2 keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood.
Bij het Collaborative Perinatal Project in de Verenigde Staten, werd een rechtstreeks verband gevonden tussen wiegendood en het roken van aanstaande moeders, hoewel roken bij wiegendood niet de voornaamste factor lijkt te zijn.
Of de invloed van prenataal en/of postnataal roken belangrijker is valt niet te achterhalen, hoewel er thans wordt verondersteld dat dit slechts bijkomende factoren zijn bij het optreden van wiegendood.
quote:
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een groter kans op een gespleten gehemelt, hazenlip of klompvoetje.
Onder de baby's van rokende moeders schijnt het aantal afwijkingen niet aanzienlijk groter te zijn dan onder die van niet-rooksters. Maar daarover zijn de deskundigen het niet eens.

Tot op heden hebben de medici zich bezorgder gemaakt over het gevaar voor een miskraam of achterblijvende groei dan over de kans op structurele defecten.

Maar de gezondheid van het kind op latere leeftijd wordt wellicht door roken tijdens de zwangerschap beïnvloed op manieren waarvan we momenteel nog maar een flauw vermoeden beginnen te krijgen.
quote:
Baby’s van rokende moeders hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook heeft de baby meer kans op het krijgen van astma, bronchitis. Sigaretterook is de primaire oorzaak van respiratoire kinderziektes. Ook heeft de baby een groter risico op het krijgen van darmstoornissen.

Baby’s van rokende moeders hebben een groter risico op leerproblemen.
Dit gaat over rokende moeders, ik neem aan dat er bedoeld word dat deze moeders in het bijzijn van hun kinderen blijven doorroken, iets wat tanja niet zegt te doen (het kind aan rook willen blootstellen).

Van de rokende vrouwen die voor de 1e keer bij de verloskundige komt, rookt 54% nog steeds. In 1991 was dit nog 70%. Van de vrouwen die bij het eerste bezoek aan de verloskundige roken is 44% niet van plan om alsnog te stoppen. Van de vrouwen die al wel zijn gestopt, is 10% niet van plan om de gehele zwangerschap rookvrij te blijven.
En volgens mij gaat dat in het overgrote deel wel goed (op die minder levensbedreigende complicaties na dan).

Maar ondertussen ben ik beland in een discussie die ik helemaal niet wil.
Waarom ik hier het een en ander probeer te relativeren, is omdat ik het idee krijg dat sommige de indruk willen wekken dat Tanja niet van haar (ongeboren) kind zou houden en blijft doorroken omdat ze haar doelbewust schade wil toebrengen.
En die indruk heb ik totaal niet.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31374972
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:56 schreef APK het volgende:

[..]
Klopt, Tanja heeft een filter.
Zelfs hier valt wat voor te zeggen, want je quote me hier terwijl ik het over longkanker had....
Volgens mij is roken zo schadelijk voor de longen, omdat je de (stoffen uit de) rook via de longen opneemt.
Daar heeft een ongeboren baby geen last van want die gebruikt zijn luchtwegen niet om stoffen op te nemen.
Met een beetje fantasie zou je dit een filterwerking kunnen noemen, haar longen vangen immers de grootste 'klap' op.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een prematuur en dismatuurtje op de wereld kwakken met in sommige gevallen geringe overlevingskansen is idd niet te vergelijken met longkanker. Het laatste is vaak een lange lijdensweg alvorens je dood gaat, in het 1e geval zal de dood ietsjes sneller kunnen gaan.
Dat zeg ik geringer
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:24 schreef Blackadder2 het volgende:
Als ik het bovenstaande lees van Bliksemschigt: inderdaad, zo snel mogelijk wegwezen! Zijn we hopelijk ook af van discussies zoals tussen PC Eend en Pinball...
Concentreer jij je nou maar o je eigen gekunstelde stukjes
en laat mij toch lekker spelen man
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:17 schreef APK het volgende:
Ik zou het erg leuk vinden als ze met het kwade oog symbolisch doelt op BB en de camera's

Maar ben bang dat het eerder iets met voodoo te maken heeft
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:16:13 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_31375108
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:04 schreef PC eend het volgende:

Volgens mij is roken zo schadelijk voor de longen, omdat je de (stoffen uit de) rook via de longen opneemt.
Daar heeft een ongeboren baby geen last van want die gebruikt zijn luchtwegen niet om stoffen op te nemen.
Roken is zeker schadelijk voor de longen en de baby inhaleert nog niet, maar vergeet de ontwenningsverschijnselen niet die dat arme meisje krijgt omdat ze geen nicotine meer binnen krijgt na de geboorte.
pi_31375180
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:16 schreef APK het volgende:

[..]

Roken is zeker schadelijk voor de longen en de baby inhaleert nog niet, maar vergeet de ontwenningsverschijnselen niet die dat arme meisje krijgt omdat ze geen nicotine meer binnen krijgt na de geboorte.
Ok ik zal het niet vergeten
Ik heb ook nooit gesteld dat het verstandig is om te roken hoor.

En wie weet dat er nog restanten van nicotine via de borstvoeding de baby kunnen bereiken, zodat ze rustig kan afbouwen/afkicken
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:26:10 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_31375213
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:23 schreef PC eend het volgende:

Ik heb ook nooit gesteld dat het verstandig is om te roken hoor.
Geen idee, die essays heb ik op mijn HD opgeslagen om nog een keertje te lezen als BB afgelopen is.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 09:12:47 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31377105
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:17 schreef APK het volgende:
Ik denk het *handje van Fatima*( Marokko)

of..

(Turkije)

Er was ook een Groningse moeder die dacht dat haar kind bezeten was door de duivel en haar kind volhing met symbolen, helaas is die kleuter tijdens een duivelsuitdrijving bezweken
pi_31377471
Verwijder dit bericht als hier al over gepraat is, maar ik denk niet dat Tanya eruit gestemd "mag" worden want dan zou Big Brother ineens veel minder interessant zijn, geen zwangere vrouw, geen baby waar iedereen vast gek van wordt binnenkort.. Dan is alles wat deze Big Brother-serie "speciaal/interessant" maakt weg zegmaar..
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 14:05:34 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31383553
Volgens een aantal mensen heeft Tanja smetvrees maar ze sprak van de week op een nacht met Menno en Ingrid en zat lekker tussen haar tenen te pulken.
Ze vertelde dat ze allemaal rode plekjes en schilfertjes had en dat ze dat wel vaker had en dat het volgens haar een soort zwemmersexceem is.
Enfin, Skimpy woont dus tussen Tanja's tenen en handen wassen was er niet bij.
Gezellig een peuk opsteken, in d'r ogen wrijven en af en toe over haar buik om vervolgens weer te gaan krabben tussen haar tenen en na het gesprek en diverse bezoekjes aan de keuken gewoon zonder zich te wassen rechtstreeks naar bed.

Meer informatie.

Laat ze misschien toch nog een leuk cadeautje achter voor alle bewoners
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:26:33 #68
521 ruby
Hell yeah!
pi_31384083
Ik vond het moeilijk om te beslissen wie er uiteindelijk weg moet donderdag want alledrie zijn ze wel "interessant" voor ons (Linda randt Roel aan, Rob wordt psychotisch, Tanja is gewoon een onprettig persoon), maar ik ben er uit. Tanja mag van mij vertrekken.

Mocht ze blijven en het kindje wordt geboren dan hoop ik niet dat de bewoners op eieren moeten lopen.

Ik vrees alleen dat BB heeft besloten dat ze moet blijven, alleen maar voor die bevalling. Ik zit er niet op te wachten in ieder geval.

Haha, Skimpy!
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 14:31:55 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31384205
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:26 schreef ruby het volgende:

Haha, Skimpy!

De meeste vieze reclame van Nederland anno 2005
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:41:55 #70
521 ruby
Hell yeah!
pi_31386622
Ja, dat zeker. Maar wel treffend. En ook nog een mooie naam voor Tanja. Of is het Schimpy ipv Skimpy?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_31386664
Volgens mij schimpie
pi_31388312
is ze al bevallen
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 18:53:01 #73
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31389684
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:44 schreef Nastybtch het volgende:
Volgens mij schimpie
Je hebt gelijk, zap altijd snel weg bij die reclame maar omdat JIJ de juiste naam wist heb ik voor jou een nieuwe usericon

pi_31390293
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, zap altijd snel weg bij die reclame maar omdat JIJ de juiste naam wist heb ik voor jou een nieuwe usericon

[afbeelding]
... en geblockt.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2005 @ 20:57:14 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31392302
Het duurde even voordat Talpa het uit haar strot kreeg, maar het is eruit. Tanja is "boosaardig en vervelend".

De Franse krant 'Libération' schreef in haar krant vanmorgen een artikel over de bevalling van Tanja in het BB-huis. De bekende feiten over de arbeidsregels en de arbeidsinspectie komen aan bod. In het artikel wordt onder andere gezegd dat het onderzoek naar de 'tv-bevalling' welke door minister de Geus werd aangevraagd, nog geen echte resultaten heeft opgeleverd.

Opvallend is dat Talpa bevestigd dat Tanja anders uit de verf is gekomen. "Ze is boosaardig en vervelend", aldus een woordvoerder. En dat is toch wel vrij opvallend.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')