abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31315860
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de EU, maar over Nederland. De Nederlandse wetten moeten voor iedereen gelijk zijn en niet de één twee nationaliteiten toestaan en andere mensen niet.

(Uitzondering mag wmb alleen in geval van gemengde huwelijken)
Mijn voorbeelden gaan over de verschillen tussen EU migranten, zoals de Spaanjaarden, die jij aanhaalde en non-eu migranten, zoals de Marokkanen, waar we het de hele tijd over hebben.

Jij stelt dat je wilt dat ze gelijk behandeld moeten worden, dan pleit je er dus ook voor de verblijfsvergunning voor Marokkanen af te schaffen in de meeste gevallen, voor de overige een vergunning a 35 euro in te voeren, de inburgeringsplicht af te schaffen, de inkomens en leeftijdsgrenzen te schrappen, ect etc.

Wat dat is de Nederlandse wet zoals die voor Spanjaarden geldt. Gelijk behandelen zoals Spanjaarden, dan dat ook, anders kappen met het voordoen alsof je gelijke rechten wil, terwijl je gewoon migrantje wil pesten.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:29:30 #162
3542 Gia
User under construction
pi_31331220
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mijn voorbeelden gaan over de verschillen tussen EU migranten, zoals de Spaanjaarden, die jij aanhaalde en non-eu migranten, zoals de Marokkanen, waar we het de hele tijd over hebben.

Jij stelt dat je wilt dat ze gelijk behandeld moeten worden, dan pleit je er dus ook voor de verblijfsvergunning voor Marokkanen af te schaffen in de meeste gevallen, voor de overige een vergunning a 35 euro in te voeren, de inburgeringsplicht af te schaffen, de inkomens en leeftijdsgrenzen te schrappen, ect etc.

Wat dat is de Nederlandse wet zoals die voor Spanjaarden geldt. Gelijk behandelen zoals Spanjaarden, dan dat ook, anders kappen met het voordoen alsof je gelijke rechten wil, terwijl je gewoon migrantje wil pesten.
Ik vind dat EU-migranten ook moeten inburgeren.

Heb nergens gezegd dat ik soepeler wil zijn voor EU-migranten.
pi_31332412
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat EU-migranten ook moeten inburgeren.

Heb nergens gezegd dat ik soepeler wil zijn voor EU-migranten.
Oh? Je wilt dus uit de EU stappen?
pi_42907083
Assimileren is 1 paspoort voor alle ingezetenen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_42908462
Ik snap het niet dit is toch alleen een papieren tijger.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:27:28 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43089817
Ik weet niet of men hier ook maar ook een klein beetje iets snapt van hoe het legaal nu in elkaar steekt, maar bij de Marokkanen hebben we in principe twee keuzes:

1) Nederlander laten worden met behoud van Marokkaans paspoort.
2) Nederlanderschap pertinent weigeren totdat de Marokkaanse koning de Marokkaanse wet veranderd.

Het is natuurlijk een enorm moeilijke keuze.... ( ) maar 1 van die 2 is beter voor integratie dan de andere. Lijkt me een inkoppertje verder natuurlijk. Je kunt zoveel discuzeuren over dat Marokko haar wetten maar moet aanpassen en weet ik wat nog meer, maar uiteindelijk blijf je in Nederland bij die bovenstaande twee keuzes uitkomen, en daarmee is het sprookje gewoon klaar.

Ik heb trouwens ook twee paspoorten, en zie niet in waarom ik er eentje zou moeten inleveren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:29:26 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43089857
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:36 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, ik wil juist dat iedereen dezelfde rechten en plichten heeft en dat er geen uitzonderingen gemaakt worden voor mensen met een stijfkoppige regering in het thuisland.
Iedereen die in Nederland woont heeft gelijk recht op het Nederlanderschap. Dat recht staat bij mij een stuk hoger in het vaandel dan de plicht tot 1 staatsburgerschap.

En zo hoort het ook.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43092943
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:27 schreef maartena het volgende:
Ik weet niet of men hier ook maar ook een klein beetje iets snapt van hoe het legaal nu in elkaar steekt, maar bij de Marokkanen hebben we in principe twee keuzes:

2) Nederlanderschap pertinent weigeren totdat de Marokkaanse koning de Marokkaanse wet veranderd.

Het is natuurlijk een enorm moeilijke keuze.... ( ) maar 1 van die 2 is beter voor integratie dan de andere. Lijkt me een inkoppertje verder natuurlijk. Je kunt zoveel discuzeuren over dat Marokko haar wetten maar moet aanpassen en weet ik wat nog meer, maar uiteindelijk blijf je in Nederland bij die bovenstaande twee keuzes uitkomen, en daarmee is het sprookje gewoon klaar.

Ik heb trouwens ook twee paspoorten, en zie niet in waarom ik er eentje zou moeten inleveren.
Wees gerust. De tegenstanders van de dubbele nationaliteit zijn niet tegen alle dubbele nationaliteiten, maar bepaalde dubbele nationaliteiten. Jij hoort daar niet bij.

Het openlijk uitkomen voor dit onderscheid zou de ware intentie van de tegenstanders van deze regeling tentoonstellen en dit kan de kunstmatig in leven gehouden 'veralgemenisering' teniet doen. Mensen weten vanzichzelf wel het een en ander, maar het impliciete karakter spreekt meer tot de verbeelding, wellicht door de angst om verstoten te worden, dan de expliciete variant.
pi_43097752
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De dubbele nationaliteit belemmert de integratie van Moslims en is de oorzaak van het onaangepaste gedrag van vele
' Nederlanders ' , ik vraag me af wat voor type Nederlanders dat zijn die dat doen? Wat ben je dan eigenlijk van plan om hier te doen?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die hier 2 nationaliteiten bezit goede bedoelingen heeft met onze samenleving. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verpaupering van de wijken en steden waar veelal Moslim-volken wonen.
Je voorstellingsvermogen zou hooguit een punt zijn als het voor de Nederlandse Marokkanen een keuze was. De Marokkaanse overheid schrijft je gewoon niet uit het boekje, ook al heb je nooit voet op Marokkaanse aarde gezet. Als je als Marokkaanse Nederlander ook doodleuk met Nederlands paspoort op bezoek gaat wordt ook altijd gevraagd naar je Marokkaanse identiteitskaart en het wordt een hele heiza als je aangeeft dat je Nederlandse paspoort je identiteit is. Ik ken er iemand die een tijd lang daardoor op het vliegveld moest wachten. Het was een in Nederland geboren "Marokkaan" die in het Engels bezig moest gaan om zich verstaanbaar te maken.
pi_43097841
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:19 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Hassan ik vind je ook een beste vent en ik gun je alle geluk, toch als je kunt kiezen tussen Marokko of
[afbeelding]

een ongewisse toekomst.

Wil jij dan nog een Nederlands paspoort en ben je bereid je Marokkaanse paspoort er voor op te geven?
Diegene waar ik het in het vorig bericht had heeft zijn Marokkaans paspoort, die door zijn ouders was geregeld op 16-jarige leeftijd, verscheurd toen hij op 18-jarige leeftijd de Nederlandse nationaliteit opteerde. Geen dubbele paspoort hebben is echter niet gelijk aan geen dubbele nationaliteit hebben. In Marokko staat hij nog gewoon bekend als zijnde Marokkaan.

Wat zou "Hassan" trouwens moeten vrezen van Hirsi Ali of Wilders?
pi_43098002
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een baby die hier wordt geboren heeft niet meteen de marokkaanse nationaltiteit. Daarvoor gaan de ouders naar Marokko om het kind daar ook aan te geven. Je kunt misschien de Marokkaanse nationaliteit niet kwijtraken, maar ouders kunnen er wel voor zorgen dat hun kind die niet krijgt!
In theorie klopt dat maar als de ouders het kind op familiebezoek meeneemt dan krijg je nog steeds problemen. Hetzelfde geldt als je met "Marokkaans" uiterlijk en naam later op bezoek komt.
quote:
Daarbij, als je de Marokkaanse nationaliteit niet kunt inleveren, lever je toch gewoon de Nederlandse in. Daar wordt hier echt niet moeilijk over gedaan. En met die nieuwe ideetjes van Verdonk word je dan meteen een brave burger.
Maar blijkbaar is het wel moeilijk voor veel Marokkanen, omdat men zich blijkbaar Nederlands voelen. Het is toch van de zotte dat een land zo maar even mag menen wie zijn onderdanen zijn. Nederland moet gewoon diegene die zelf stellen dat ze de Marokkaanse nationaliteit niet accepteren danwel afzweren ook feitelijk zien als enkel de Nederlandse nationaliteit hebbende.
pi_43098076
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Ik ben geen marokkaan en kan toch op vakantie naar Marokko!
Neem eens een Marokkaan mee met Nederlands paspoort en zie het verschil. Jij mag doorlopen en hij of zij mag nog even een Marokkaanse identiteitskaart laten zien. Aangeven dat je Nederlands bent is niet voldoende als je kop en naam "Marokkaans" lijkt. Als je dan ontkent Marokkaan te zijn terwijl je wel in de boeken staat kan je ook nog opgesloten worden.
pi_43098116
Ik ben, puur voor mezelf, voorstander van het hebben van slechts een nationaliteit.

Ik betwijfel of het hebben van een dubbele nationaliteit ook maar enige invloed heeft op de integratie van iemand... Ik merk het bij een vriend, die is bijzonder trots op zijn beide nationaliteiten (Noors/Nederlands), spreekt goed Nederlands en Noors, heeft in beide landen een deel van zijn opleiding gedaan. Als iemand waarde hecht aan zijn nationaliteit moet het zijn of haar recht zijn die te behouden.
pi_43098292
quote:
Dus moet de regering besluiten: bij de geboorte van een Nederlander wordt door het register niet meer automatisch een tweede nationaliteit aangetekend. Minister Verdonk vindt dat moslims van alles moeten, dit moet zij regelen, en graag netjes en snel, alstublieft.
Nou, Verdonk aanpakken die hap!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:56:12 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43106552
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:40 schreef Tirion het volgende:
Ik ben, puur voor mezelf, voorstander van het hebben van slechts een nationaliteit.
Dan aan jou de vraag: Wat is beter voor de integratie in Nederland?

Totdat de Marokkaanse regering haar wetten veranderd zijn we gebonden aan deze twee keuzes. Ik ben van mening dat we het Nederlanderschap niet kunnen weigeren aan Marokkanen omdat hun thuisland rare wetten heeft. Ik denk dat het recht op Nederlanderschap zwaarder moet wegen dan de plicht tot 1 nationaliteit.
-
pi_43106958
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Staat dat op zijn voorhoofd dat hij een kind is van Marokkaanse ouders?
Staat in je Nederlandse paspoort wie je ouders zijn?
Als je ook maar een beetje Marokkaans eruit ziet, zal men nog even een goede kijk werpen op de naam op het paspoort en dan toch vragen naar je Marokkaanse identiteitskaart. Je kan je bij 1 nog voorbij bluffen maar de ander zegt dat je even opzij moet gaan en dat hij zo verder met je gaat. De kennis zou bij vertrek naar Nederland gearresteerd zijn geweest als hij niet uit de brand werd geholpen door familieleden en de mededeling dat hij in Nederland was geboren. Bij aankomst werd er al gedreigd met "het vliegtuig is nog niet weg hoor". Dat gaat jou of een andere gekleurde Nederlander dus echt niet gebeuren.
pi_43107194
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan aan jou de vraag: Wat is beter voor de integratie in Nederland?

Niet aan mij gesteld, maar ik beantwoord hem toch:

2 kan je op je buik schrijven. Marokko heeft simpelweg lak aan wat wij vinden en het feit dat we geen Nederlandse pasjes meer aan Marokkanen zouden gaan verstrekken, verandert daar echt niets in.

Blijft 1. Heb ik persoonlijk geen problemen mee, mits men aan de eisen voor het Nederlanderschap hebben voldaan (Nederlands en de Nederlandse maatschappij kennen en er zelfstandig deel van uit kunnen maken), sterker nog, waarom maakt men zich in Nederland eigelijk druk dat men er nog een tweede pas bij heeft? Neem eens een voorbeeld aan Marokko, die interesseert die Nederlandse pas ook geen biet, doe hetzelfde en hecht geen waarde aan die buitenlandse pas, klaar en simpel.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:52:04 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43108622
In de Verenigde Staten maakt het ook niets uit. Ik heb twee nationaliteiten, en er lopen hier 30 miljoen Mexicanen rond met twee paspoorten omdat Mexico de dubbele nationaliteit gewoon ondersteund.

Dit is echt weer een "Marokkanen-hebben-iets-wat-wij-niet-hebben" topic ofzo....
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')