http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3088quote:Dubbele nationaliteit stuit op problemen
Als het aan minister Verdonk ligt, komt er een einde aan de dubbele nationaliteit. Immigranten moeten kiezen voor hun nieuwe vaderland. Velen willen dat ook, maar voor Marokkanen is er een probleem.
Kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van Marokkanen houden altijd de Marokkaanse nationaliteit, waar ze ook zijn geboren of wonen. De Nederlandse overheid voert die regel zonder morren uit. Maar wat als je dat helemaal niet wilt als geboren en getogen Amsterdammer?
Minister Verdonk wil dat Marokko stopt met het automatisch toekennen van de Marokkaanse nationaliteit en spreekt daar morgen de Marokkaanse ambassadeur op aan.
Dank. Biertje?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even de ogen-laten-waterende-taalfout uit de TT gehaald..
Nee, ik drink niet. Doe maar een sjuutjequote:
Omdat de Marokkaanse wet dit niet toestaat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De dubbele nationaliteit belemmert de integratie van Moslims en is de oorzaak van het onaangepaste gedrag van vele
' Nederlanders ' , ik vraag me af wat voor type Nederlanders dat zijn die dat doen? Wat ben je dan eigenlijk van plan om hier te doen?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die hier 2 nationaliteiten bezit goede bedoelingen heeft met onze samenleving. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verpaupering van de wijken en steden waar veelal Moslim-volken wonen.
Ik heb eens even gegoogled en helaas ligt die discussie sinds 2004 stil in Nederland.
[..]
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3088
(bron: NOVA)
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ik drink niet. Doe maar een sjuutje
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Jij leest Terry Pratchett dus nuchter?
Ik kan me voorstellen dat als jij Marokaan bent en je hart ligt bij je land dat je dan je paspoort blijft behouden, ook als uw koning u dat opdraagt. Je moet tenslotte respect tonen voor de koning. Wat dat betreft kunnen wij Nederlanders nog veel leren van Marokko.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:21 schreef vanthof het volgende:
Het punt is dat deze meneer Democrat helemaal geen argumenten geeft. Dat vind ik nogal onfatsoenlijk over zo''n belangrijk onderwerp. Valse beschuldigingen aan mijn medeburgers maken mij heel erg boos. En valse beschuldigingen aan mij als Amerikaan maken mij nog bozer. Ga zelf je paspoort maar door het toilet spoelen . En behandel eens je moslim burgers met fatsoen. Respect aan je Islamitische medeburgers moet je nog leren voordat je aan een maatschappelijke discussie kunt meedoen.
Dan levert hassan zijn paspoort toch in bij de marokkaanse ambassadequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:07 schreef Floripas het volgende:
Ik heb het je al gezegd.
Vertel mij maar eens waar Hassan zijn paspoort in moet leveren.
Hassan wil Marokko ook helemaal niet meer in, maar Hassan werd bij de ambassade gewoon weggestuurd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan levert hassan zijn paspoort toch in bij de marokkaanse ambassadeDat marokka dat niet erkent is toch geen probleem van de nederlandse staat... en dat hassan dan nooit meer marokko in mag, ja dat is een keuze he..
Dan lijkt me het het logischt dat je je Marokkaanse paspoort houdt. Marokko is voor Marokkanen iig een prachtig land om te wonen, ze hoeven niet te integreren en ze kunnen er lekker de dingen doen waar ze hier zo om uitgelachen worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hassan wil Marokko ook helemaal niet meer in, maar Hassan werd bij de ambassade gewoon weggestuurd.
Urgh! Wil je dat laatste nare plaatje even weghalen? Echt niet tof. Ik meen het.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Dan lijkt me het het logischt dat je je Marokkaanse paspoort houdt. Marokko is voor Marokkanen iig een prachtig land om te wonen, ze hoeven niet te integreren en ze kunnen er lekker de dingen doen waar ze hier zo om uitgelachen worden.
[afbeelding]
Waarom zou je als Marokkaan na al dat geëmmer van de Nederlandse regering überhaupt nog een Nederlands paspoort willen?
Als de Marokkaanse staat dat officieel en non-officieel accepteert ga ik akkoord.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Mijn voorstel is dus om iedere inwoner van Nederland te verplichten om één paspoort en één nationaliteit te geven. Een argument is bijvoorbeeld versimpeling en vereenvoudiging van de bureaucratie.
![]()
Hassan ik vind je ook een beste vent en ik gun je alle geluk, toch als je kunt kiezen tussen Marokko ofquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Urgh! Wil je dat laatste nare plaatje even weghalen? Echt niet tof. Ik meen het.
Hassan is NEDERLANDER, begrijp dat dan.
Een baby die hier wordt geboren heeft niet meteen de marokkaanse nationaltiteit. Daarvoor gaan de ouders naar Marokko om het kind daar ook aan te geven. Je kunt misschien de Marokkaanse nationaliteit niet kwijtraken, maar ouders kunnen er wel voor zorgen dat hun kind die niet krijgt!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:17 schreef Floripas het volgende:
Het punt is, je kunt als Marokkaan (face it, daar hebben we het over) je nationaliteit helemaal niet inleveren. Hassan, een vriend van mij, heeft het geprobeerd, maar de Marokkaanse autoriteiten pikken dat gewoon niet.
Waarom zou dat niet kunnen? Ik ben geen marokkaan en kan toch op vakantie naar Marokko!quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:00 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Als de Marokkaanse staat dat officieel en non-officieel accepteert ga ik akkoord.
Want ik wil mijn familie natuurlijk nog wel zien.
Als toerist. Dat zou ik best vinden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik ben geen marokkaan en kan toch op vakantie naar Marokko!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |