Dat je minder aardappelen, vlees en beleg had moeten kopen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat bedoel je?
Hé, nog één!!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:59 schreef Chandler het volgende:
Ja de prijzen zijn ook met ongeveer 50% gestegen en wie durft nu te beweren dat dat niet door de invoering van de euro komt!? zelfs de aldi is ietsie duurder gewordenongelofelijk.. maar tja je moet eten kopen dus we kunnen niet met z'n allen een dag in staking gaan
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:57 schreef De_Ananas het volgende:
Je bent dik.
Je bedoelt dus ten opzichte van het laatste jaar met de Gulden, dus 2001? En je hebt ook een bron die aantoont dat de stijging inderdaad zo groot is?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:59 schreef Chandler het volgende:
Ja de prijzen zijn ook met ongeveer 50% gestegen en wie durft nu te beweren dat dat niet door de invoering van de euro komt!?
Maandag voor 5 dagen boodschappen gedaan voor met zijn 2en, brood, vlees, groente, toetjes, melk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar de aldi
Hebben jullie anorexia ofzo.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Maandag voor 5 dagen boodschappen gedaan voor met zijn 2en, brood, vlees, groente, toetjes, melk.
13 euroAldi
Hulde! Ik word gek van mensen die valse beweringen maken over de euro.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef Vigile het volgende:
[afbeelding]
Het is jammer dat het zo slecht te zien is, maar je ziet hier de prijzen van januari 2001 vergeleken met de prijzen, nu in 2005. Je ziet dat ze niet zijn gestegen.
+1 want me vriendin doet ook meequote:
Wie heeft deze gegevens online gezet? en in opdracht van wie?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef Vigile het volgende:
[afbeelding]
Het is jammer dat het zo slecht te zien is, maar je ziet hier de prijzen van januari 2001 vergeleken met de prijzen, nu in 2005. Je ziet dat ze niet zijn gestegen.
Ja ik ook, daarom is dit een zeer goede grafiekquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:06 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Hulde! Ik word gek van mensen die valse beweringen maken over de euro.
GATVERDAMME.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar de aldi
Kijk gewoon even bij het CBS naar het CPI van 2001, 2002 en 2003 ofzo. Lijkt me duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:07 schreef Chandler het volgende:
[..]
Wie heeft deze gegevens online gezet? en in opdracht van wie?
Ehm, ik heb 'm inelkaar gezet met paintquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:07 schreef Chandler het volgende:
[..]
Wie heeft deze gegevens online gezet? en in opdracht van wie?
Mr-Coffee: Opleiding: VBO - MAVOquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:09 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
GATVERDAMME.
Beroof een oud vrouwtje, en ga dan boodschappen doen.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mr-Coffee: Opleiding: VBO - MAVO
Ik zei toch, de aldi is niet te narsen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:12 schreef Chandler het volgende:
Gelukkig heb ik een Aldi op loop afstand zitten maar voor de betere chips moet ik toch echt naar de Albert Hein
Ja scan dat ding eens, want dit lijkt meer op stemmingmakerij dan inderdaad een dure euro.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zal zo mijn boodschappenlijstje wel even scannen, misschien hebben jullie tips om te bezuinigen, want het lijkt erop dat het geld weer eerder op is dan de maand.![]()
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zeg BHFH, vraagjes:
1) Hoe kom jij nog aan guldens?
2) Waar is een supermarkt die ze nog accepteert?
Soit, vanmorgen 2 kleine stukjes kaas gekocht en was ¤ 10,45 kwijt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:43 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat is precies je boodschappen lijstje. Want ik kan me niet voorstellen dat 'een paar flessen wasmiddel, wat aardappelen, vlees en beleg, wat melk,yohghurt, tandpasta' samen 45 euro zijn.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit, vanmorgen 2 kleine stukjes kaas gekocht en was ¤ 10,45 kwijt.
Goed, het was een franse roodbacterie en een stuk blauwschimmel van schapenmelk, beide uit ambachtelijke kaasmakerijen..
Ja *gaap*. Ik snap nou ook wel dat topicstarter met guldens post om kenbaar temaken dat hij liever de gulden heeft dan de euro. Man wat een slappe poging van je.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zeg BHFH, vraagjes:
1) Hoe kom jij nog aan guldens?
2) Waar is een supermarkt die ze nog accepteert?
Geen probleemquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:51 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]Ja wat is je probleem nou? Een goede smaak of de dure euro?
Onzin. Ik ben ook van mening dat de prijzen van nu aan de stevige kant zijn, maar voor die producten die jij opnoemt ben je echt geen 45 euro kwijt. Tenzij die "etc etc" van je 10 kratten bier inhouden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen probleem
Maar indicatie dat je voor wat aardappels, vlees, afwasmiddel etc etc makkelijk 45 Euro kan uitgeven als je dat wilt.
Ik verwees naar wat BHFH kocht.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben ook van mening dat de prijzen van nu aan de stevige kant zijn, maar voor die producten die jij opnoemt ben je echt geen 45 euro kwijt. Tenzij die "etc etc" van je 10 kratten bier inhouden.
Ja, en tot hij z'n kassabonnetje post en laat zien wat hij écht heeft gekocht denk ik dat ie de zaak aan het overdrijven is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verwees naar wat BHFH kocht.
paar flessen wasmiddel, wat aardappelen, vlees en beleg, wat melk,yohghurt, tandpasta.
Vlees en beleg alleen al...
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Het slaat nergens op maar ik moest er wel om lachen
![]()
Zat in die 100 gulden ook die pijpbeurt van je chinese snol, of niet ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
En ik heb bijna niks gekocht! een paar flessen wasmiddel, wat aardappelen, vlees en beleg, wat melk,yohghurt, tandpasta. De prijzen rijzen echt de pan uit , ik kan me niet herinneren dat ik ooit 100 gulden aan boodschapen heb uitgegeven!! Vroeger was ik altijd 25-30 gulden nkwijt in de supermarkt, nu altijd 25-45 euro!! Met name de supermark prijzen zijn explosief gestegen als je het vergelijkt met de guldentijd.!!!
Die heeft ie betaald met airmiles.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:06 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Zat in die 100 gulden ook die pijpbeurt van je chinese snol, of niet ?![]()
Hij is dikke nek-Hollander af.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat BHFH zich teveel heeft aangepast aan zijn nieuwe moederland, en nu is ie gewoon een domme Belg
Koop eens voor een week vlees bij AH en dan nog wat leuke spaanse en italiaanse ham en lekkere kaas als beleg..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:10 schreef natte-flamoes het volgende:
he bhfh, je hoeft niet je boodschappenlijstje niet te scannen, je kan ook de producten + prijs gewoon posten. Kan ik op de online shops kijken of je prijsjes kloppen.
Ik geloof er geen hout van dat jij voor die producten zoals jij ze opnoemt 45 euro hebt betaald. Je loopt de zaak te stangen.
Ik wou net zeggen. 45 euro is toch vrij normaal, tenminste bij mij danquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koop eens voor een week vlees bij AH en dan nog wat leuke spaanse en italiaanse ham en lekkere kaas als beleg..
Als ie met een paar flessen wasmiddel vloeibaar wasmiddel bedoelt ipv afwasmiddel, opperdoesjes of roseval aardappels heeft gekocht, en nog wat klein zuut, dan is die 45 euro zo er doorheen..
Zoals altijdquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:02 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja, en tot hij z'n kassabonnetje post en laat zien wat hij écht heeft gekocht denk ik dat ie de zaak aan het overdrijven is.
quote:
Als men dezelfde dingen koopt als toen tijdens de gulden,quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. 45 euro is toch vrij normaal, tenminste bij mij dan![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:10 schreef Maikuuul het volgende:
Lolleromfg, dan ga je toch naar de liddle ofzo ?
Lieve BHFH,quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Precies, dat is precies wat ik bedoel. De leugens van het CBS en Zalm moet je niet intrappen. Ik heb al eens vaker gezegd dat we een inflatie hebben van vele tientallen procenten. Mijn boodschappenlijstje bewijst dat.
Welk boodschappelijstbewijs?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Precies, dat is precies wat ik bedoel. De leugens van het CBS en Zalm moet je niet intrappen. Ik heb al eens vaker gezegd dat we een inflatie hebben van vele tientallen procenten. Mijn boodschappenlijstje bewijst dat.
gut wat moet ik lache nu..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:35 schreef XiChico het volgende:
Is deze geweldige grap al gemaakt:
Nou dat is dan lekker goedkoop, want de gulden bestaat niet !1!!1111![]()
![]()
![]()
150euro voor 2 personen per week is niet echt weinig nee. Dat is 600e per maand voor boodschappen voor 2 personen. Woei.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als men dezelfde dingen koopt als toen tijdens de gulden,
ben je nu zeker het dubbele kwijt.
Ik deed vroeger toen ik op kamers woonde voor een week boodschappen voor 75 gulden
Ik vind dat voedsel de bouwsteen is van je leven, je lichaam moet je gezond voedsel geven immers? Hoe kun je anders normaal functioneren?
De boodschappen zijn nu van toen 75 gestegen naar inmiddels 150 euro per week!
Nu was dat in de gulden tijd anno 2000, 150 gulden per week!Toen leefden we daar met zijn drieen van, inmiddels met twee dus van 150 euro.
Onbegrijpelijk dat er dan mensen zijn die zeggen dat het niets duurder is geworden!
Ik weet toch zelf wel wat ik uitgaf al die tijd?
idem dito!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
boodschappen 2000 gemiddeld 30 gulden, boodschappen 2005 , gemiddeld 35 euro, inflatie=meer dan 120% in 5 jaar, dus de inflatie is zon 25% per jaar
vind ik wel een goed planquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
redelijk gezond, ik eet wisselend. Ik koop wel gras eieren bijvoorbeeld, scharrelvlees en ecobananen.
Waar blijft dat bonnetje ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
redelijk gezond, ik eet wisselend. Ik koop wel gras eieren bijvoorbeeld, scharrelvlees en ecobananen.
Ik ookquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Het slaat nergens op maar ik moest er wel om lachen
![]()
Heee prutser, waar blijft dat boodschappenlijstje?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
boodschappen 2000 gemiddeld 30 gulden, boodschappen 2005 , gemiddeld 35 euro, inflatie=meer dan 120% in 5 jaar, dus de inflatie is zon 25% per jaar
He, dat snap ik zelf ook wel. Het gaat hier wel om de dure euro, en ik ben het ook met bhfh eens dat de euro duur is, maar ik ben toch heel benieuwd naar zijn kassabonnetje. Die heeft onze grote belgische vriend nog steeds niet gepost, wel?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Koop eens voor een week vlees bij AH en dan nog wat leuke spaanse en italiaanse ham en lekkere kaas als beleg..
Als ie met een paar flessen wasmiddel vloeibaar wasmiddel bedoelt ipv afwasmiddel, opperdoesjes of roseval aardappels heeft gekocht, en nog wat klein zuut, dan is die 45 euro zo er doorheen..
Nee, en dat doet ie ook niet want hij kletst uit zijn nek.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:21 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
He, dat snap ik zelf ook wel. Het gaat hier wel om de dure euro, en ik ben het ook met bhfh eens dat de euro duur is, maar ik ben toch heel benieuwd naar zijn kassabonnetje. Die heeft onze grote belgische vriend nog steeds niet gepost, wel?
quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik had het gescand,maar de scan was mislukt.. goed ik zal het dan posten omdat jullie zo aandringen.
Alles prima, maar brood van de Aldi...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Maandag voor 5 dagen boodschappen gedaan voor met zijn 2en, brood, vlees, groente, toetjes, melk.
13 euroAldi
ik vind je "vergelijking" al raarquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
En ik heb bijna niks gekocht! een paar flessen wasmiddel, wat aardappelen, vlees en beleg, wat melk,yohghurt, tandpasta. De prijzen rijzen echt de pan uit , ik kan me niet herinneren dat ik ooit 100 gulden aan boodschapen heb uitgegeven!! Vroeger was ik altijd 25-30 gulden nkwijt in de supermarkt, nu altijd 25-45 euro!! Met name de supermark prijzen zijn explosief gestegen als je het vergelijkt met de guldentijd.!!!
Rij ff stukje door naar Meerssen daar zit dequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:48 schreef _evenstar_ het volgende:
is maastricht zitten ook wel andere winkels dan de appie hein appie hein is duur![]()
Dan lees je niet goed. Lees nog maar eens.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vind je "vergelijking" al raar
eerst 25-30 gulden.
nu 25-45 euro.
5 gulden tegen 20 euro verschil![]()
volgens mij lees ik het prima...quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:43 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed. Lees nog maar eens.
Jumboquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:43 schreef Leep het volgende:
[..]
Rij ff stukje door naar Meerssen daar zit deJumbo
![]()
Je hebt gelijk, ik las jouw post niet goed.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij lees ik het prima...
Als hij altijd het zelfde koopt. Met 1 á 2 producten meer of minder per keer. Dan kan ik me 5 gulden verschil nog redelijk in denken. Maar in de zelfde situatie met 20 euro verschil... dan lijkt het me niet dat ie het zelfde in z'n mandje/wagentje heeft gegooit...
jij weet wel meer dingen heel zeker die ook niet conform de waarheid zijn, dus in deze zou ik je niet meer geloofwaardigheid gunnen dan in andere gevallen. zelfde geldt voor BHFH.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Onbegrijpelijk dat er dan mensen zijn die zeggen dat het niets duurder is geworden!
Ik weet toch zelf wel wat ik uitgaf al die tijd?
zal ie ook een bonnetje bewaard hebben van z'n gulden-boodschappen?quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:48 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik las jouw post niet goed.
Waar blijft dat bonnetje?
Nee, zo ongelofelijk is dat niet. De supermarktprijzen zijn alleen meer gelijk getrokken met de rest van Europa. In NL en DL klagen de mensen steen en been omdat wij voor de euro altijd verreweg het goedkoopste waren wat betreft levensmiddelen van West Europa. De prijzen zijn in ons land met de introductie van de Euro gewoon rechtgetrokken hoewel we nog steeds het goedkoopste zijn op Duitsland na. Ben jij wel eens in Zweden naar de supermarkt geweest? Of in Frankrijk? Of in Oostenrijk? Allemaal duurder dan in NL. Maar daar let je niet op omdat je daar op vakantie gaat en dan maakt het niemand wat uit hoe hoog de prijzen zijn. Nederland is wat betreft levenmiddelen nog steeds goedkoper dan veel andere West-Europese landen dus, en wat betreft alcohol en tabak mogen we al helemaal blij zijn want daarin zijn zelfs die Moffen duurder. Niet zeiken dus!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:59 schreef Chandler het volgende:
Ja de prijzen zijn ook met ongeveer 50% gestegen en wie durft nu te beweren dat dat niet door de invoering van de euro komt!? zelfs de aldi is ietsie duurder gewordenongelofelijk.. maar tja je moet eten kopen dus we kunnen niet met z'n allen een dag in staking gaan
nee. want BHFH opent alleen maar kuttopicsquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:01 schreef natte-flamoes het volgende:
Ach dat bonnetje komt nooit. Wat een ongelovelijk slap topic.
Eerlijk gezegt is D veel goedkoper dan NL,quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:53 schreef LSS het volgende:
[..]
Nee, zo ongelofelijk is dat niet. De supermarktprijzen zijn alleen meer gelijk getrokken met de rest van Europa. In NL en DL klagen de mensen steen en been omdat wij voor de euro altijd verreweg het goedkoopste waren wat betreft levensmiddelen van West Europa. De prijzen zijn in ons land met de introductie van de Euro gewoon rechtgetrokken hoewel we nog steeds het goedkoopste zijn op Duitsland na. Ben jij wel eens in Zweden naar de supermarkt geweest? Of in Frankrijk? Of in Oostenrijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |