12 oktober 2002 was dat.quote:Blasts hit Bali's tourist area
At least three explosions went off in the popular Indonesian resort island of Bali with injuries reported, local media is reporting.
Witnesses said they saw at least three foreigners being assisted by locals following the blast in the Jimbaran beach area, which houses a lot of restaurants.
Two explosions were in the Jimbaran area and the other was around the Kuta area.
"Our officers are on their way to the site. We don't know yet what happened exactly," Ruda, an official at Bali police headquarters, told Reuters.
In 2002, blasts struck a Kuta nightclub, killing 202 people, including 88 Australians
Kan me niet voorstellen dat het bij een paar gewonden is gebleven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:12 schreef Finchy het volgende:
Bommen in twee restaurants.
En daarna nog een bom op Kuta Square.
Misschien waren het kleine, amateuristische bommetjes. Of misschien hebben ze nog niet genoeg informatie.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:14 schreef Disorder het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat het bij een paar gewonden is gebleven.
CNN.comquote:BREAKING NEWS
AP: At least two people killed in Bali explosions, many injured, witness tells El Shinta radio. Details soon.
quote:JAKARTA, Indonesia - Several explosions occurred almost simultaneously Saturday in tourist areas of the Indonesian resort island Bali, killing at least two people and injuring many others, police and Indonesian media reported. Foreigners were among the victims, witnesses said.
"I helped lift up the bodies, there was blood everywhere," I Wayan Kresna, a witness, told El Shinta radio station, adding that at least two people were dead. "Many people have been brought to the hospital."
Kresna said he witnessed the explosion at a seafood restaurant on Jimbaran beach, which is frequented by foreign tourists.
Another near-simultaneous explosion hit a shopping center in downtown Kuta, about 18 miles away.
daar zijn dus veel doden gevallen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:12 schreef Finchy het volgende:
Bommen in twee restaurants.
En daarna nog een bom op Kuta Square.
jep, als het een beetje bom was.. is het een bloedbad.. ik hoop... in het diepst van mijn hart.. van niet..quote:
Op Bali heb je nauwelijks islamieten, en heel veel mensen zijn daar afhankelijk van het toerisme. met boycotten krijgen die mensen het alleen maar slechter.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:29 schreef Darkinforcer het volgende:
Indonesië maar eens gaan boycotten, dat komt nooit meer goed daar zolang ze hun eigen moslimbevolking niet vertellen wat goed is en wat fout is. Want die imams vertellen me toch een hoop onzin aan die mensen.
quote:DENPASAR (Antara): Three explosions rocked two tourist areas on Bali island on Saturday, killing people and injuring dozens.
The first two explosions happened at around 7:20 p.m. local time at the Nyoman Cafe in Jimbaran, while the third blast hit the Raja Bar and Restaurant in Kuta Town Square at 7:42 p.m.
ja in 2002 waren 2 van de drukste discotheken heel erg getroffen, 200 doden toen. ik denk dat het er nu wel minder zijn, ik hoop het ook.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:08 schreef Yildiz het volgende:
Nou, in 2002 was het toch een autobom met iets van 700 kg springstof in een drukke australische toeristische buurt? (of ik zet even veel bijvoegelijke naamwoorden achter elkaar...)
Dat waren toen honderden slachtoffers dacht ik
Wat is er over de buurt bekend? Bij hotels oid?
Restaurants, plein,... damn..
misschien ook niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:08 schreef Aurora025 het volgende:
Misschien dat de zeggen dat de "terroristen" uit Iran komen. Nog een aanslag, misschien in de VS zelf, heeft de VS direct een goede reden Iran aan te vallen, wat ze sowieso van plan zijn.
Domme reactie...quote:
Omdat die domme terroristen nog steeds denken er iets mee te kunnen bereiken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:17 schreef marcb1974 het volgende:
En het blijft maar gaan zo, waarom dan![]()
ik denk dat als je over 3 weken naar bali gaat dat je dan niks te vrezen hebt, echt niet dat er daar 3 weken nog een aanslag wordt gepleegd.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Merisse het volgende:
OMG wat erg!
Voor de slachtoffers maar ook voor de Balinezen...
Wij hebben dus een vakantie geboekt naar Bali, we vertrekken over exact 3 weken. Ik vraag me af of er een negatief reisadvies komt en zo nee dan denk ik dat we met zeer gemengde gevoelens zullen gaan en ook de meest toeristische plekken zullen mijden. In mijn hart hoop ik op een negatief reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken en een mogelijkheid tot annulering.
Dus je denkt alleen maar aan jezelf? Een negatief reisadvies leidt tot veel administratieve rompslomp in Nederland en is tevens totaal niet nodig, die kwamen er ook niet na New York, Madrid en London, waar hetzelfde gebeurde.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:55 schreef Merisse het volgende:
OMG wat erg!
Voor de slachtoffers maar ook voor de Balinezen...
Wij hebben dus een vakantie geboekt naar Bali, we vertrekken over exact 3 weken. Ik vraag me af of er een negatief reisadvies komt en zo nee dan denk ik dat we met zeer gemengde gevoelens zullen gaan en ook de meest toeristische plekken zullen mijden. In mijn hart hoop ik op een negatief reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken en een mogelijkheid tot annulering.
Wat viel er te zien dan?quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:59 schreef ThomasBerge het volgende:
Schokkend filmpje was dat op het journaal
Je zag mensen in een restaurant eten, en op de achtergrond zag je de zelfmoordenaar binnen komen lopen. Hij liep naar het midden van de zaak, en je hoorde vervolgens een harde knal. Het werd donker en je hoorde gegil.quote:
Tering jaquote:Op zondag 2 oktober 2005 15:59 schreef ThomasBerge het volgende:
Schokkend filmpje was dat op het journaal
Dat is feitelijk en aantoonbaar onjuist.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het wordt steeds triester met het moslimgeloofswaanzin in de wereld. Jaja, ik weet dat niet ALLE moslims terroristen zijn maar ik weet ook dat ALLE terroristen moslim zijn.
De niet moslimterrorist is zo gering dat het te verwaarlozen valt. Maar, be my guest en toon het aan, ik sta open voor meningsaanpassing.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is feitelijk en aantoonbaar onjuist.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De niet moslimterrorist is zo gering dat het te verwaarlozen valt. Maar, be my guest en toon het aan, ik sta open voor meningsaanpassing.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4273790.stmquote:A Jewish extremist who plotted to blow up a Los Angeles mosque and the office of a US congressman of Lebanese descent has been sentenced to 20 years in jail.
daar tegenover o.a. het wtc, 2x bali en londonquote:Op zondag 2 oktober 2005 17:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4273790.stm
Knap hoor........ je vindt er welgeteld 1 tegenover duizenden moslimaanslagen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4273790.stm
Nee, zo werkt het niet. Je zegt dat alle terroristen islamitisch zijn, ik beweer dat dat niet zo is, jij vraagt om bewijs, ik lever dat en dat is dat. Jouw stelling is onwaar gebleken en kennelijk en hopelijk heb je je mening nu aangepast. Overigens wil ik ook wel een lijst met die duizenden "moslimaanslagen".quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Knap hoor........ je vindt er welgeteld 1 tegenover duizenden moslimaanslagen.
Zoals ik al eerder heb gezegd in een vorig posting dat de enkeling die niet moslim is te verwaarlozen valt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Je zegt dat alle terroristen islamitisch zijn, ik beweer dat dat niet zo is, jij vraagt om bewijs, ik lever dat en dat is dat. Jouw stelling is onwaar gebleken en kennelijk en hopelijk heb je je mening nu aangepast. Overigens wil ik ook wel een lijst met die duizenden "moslimaanslagen".
Nee, die is niet te verwaarlozen, want het toont aan dat jouw stelling dat alle terroristen moslims zijn, gewoon niet waar is en er zijn wel wat meer niet-islamitische terroristen geweest dan deze "enkeling".quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd in een vorig posting dat de enkeling die niet moslim is te verwaarlozen valt.
Sjonge, je bent MC Veigh vergeten te noemen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die is niet te verwaarlozen, want het toont aan dat jouw stelling dat alle terroristen moslims zijn, gewoon niet waar is en er zijn wel wat meer niet-islamitische terroristen geweest dan deze "enkeling".
Er zijn er wel meer dan twee. Ik zou graag willen weten waar jij vandaan haalt dat 99,9% van alle terroristen islamitisch is. En ik bagatelliseer geen keiharde feiten, ik wees er slechts op dat jouw stelling dat alle terroristen moslims zijn, aantoonbaar niet klopt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sjonge, je bent MC Veigh vergeten te noemen.
Nog steeds te verwaarlozen. Maar jij je zin, 99,9% IS moslim. Je lijkt wel SCH met het bagataliseren van keiharde feiten.
Natte vingerwerk is die 99,9% en met beide benen realistisch in de wereld staan.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer dan twee. Ik zou graag willen weten waar jij vandaan haalt dat 99,9% van alle terroristen islamitisch is. En ik bagatelliseer geen keiharde feiten, ik wees er slechts op dat jouw stelling dat alle terroristen moslims zijn, aantoonbaar niet klopt.
Het is dus een vrijwel ongefundeerde gok?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Natte vingerwerk is die 99,9% en met beide benen realistisch in de wereld staan.
Goed zo jongeman!quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:59 schreef Zephyrus het volgende:
Wat een filmpje...
die terroristen helpen ook alles om zeep, hè. Was Bali er net weer bovenop na de aanslagen van 2002, begint het verhaal weer opnieuw.
Nu verwacht Jakarta op meer aanslagen in de nabije toekomst, op ambassades e.d. volgens RTL nieuws, laten we hopen dat deze voorkomen kunnen worden.
Volgend jaar ben ik van plan om daar naartoe te gaan, maar ik zal me niet af laten schrikken.
Voor mij niet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is dus een vrijwel ongefundeerde gok?
Zuiger.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Toon dan aan hoe je aan die 99,9% komt.
Wat is "uit islamitische hoek" ? De aanslagen in Irak hebben b.v. vooral een politieke lading, hoewel de daders vaak wel islamitisch zijn. Het heeft ook weinig nut aanslagen aan een geloof te koppelen lijkt me, tenzij geloof de drijfveer was. Vergeet ook niet dat moslims zelf vooral het slachtoffer zijn van terroristen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:38 schreef Super7fighter het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat 65% procent van alle aanslagen door mensen uit de islamitische hoek gepleegd worden. Dus 35% door niet-moslims. Aangezien er slechts 1,3 miljard moslims zijn tegenover 4,7 miljard niet-moslims, plegen moslimstrijders relatief gezien veel minder aanslagen dan hun niet-islamitische tegenhangers.
Nou, als er voortdurend aanslagen op shi'ieten worden gepleegd door soennieten, zoals in Irak, lijkt het me wel van belang. In Noord-Ierland is er ook sprake van een politiek conflict, maar daar zou je toch ook de confessies niet verzwijgen?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is "uit islamitische hoek" ? De aanslagen in Irak hebben b.v. vooral een politieke lading, hoewel de daders vaak wel islamitisch zijn. Het heeft ook weinig nut aanslagen aan een geloof te koppelen lijkt me, tenzij geloof de drijfveer was. Vergeet ook niet dat moslims zelf vooral het slachtoffer zijn van terroristen.
In de kern heeft het toch niks (meer) met geloof te maken ? Pure machtspolitiek waarbij het geloof misbruikt wordt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, als er voortdurend aanslagen op shi'ieten worden gepleegd door soennieten, zoals in Irak, lijkt het me wel van belang. In Noord-Ierland is er ook sprake van een politiek conflict, maar daar zou je toch ook de confessies niet verzwijgen?
Dat het geloof misbruikt wordt, daar ben ik het terstond mee eens. Blijft wel het feit dat de totale oorlog tegen de andere tak van de Islam gepredikt wordt wegens een geschil over de ware religie.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
In de kern heeft het toch niks (meer) met geloof te maken ? Pure machtspolitiek waarbij het geloof misbruikt wordt.
Dus toch het geloof.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:56 schreef gelly het volgende:
[..]
In de kern heeft het toch niks (meer) met geloof te maken ? Pure machtspolitiek waarbij het geloof misbruikt wordt.
Die aanslagen worden vooral gepleegd tegen "landverraders", "bezetters" en om de stabiliteit te laten wankelen. Een totale oorlog tegen de andere tak van de Islam ?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat het geloof misbruikt wordt, daar ben ik het terstond mee eens. Blijft wel het feit dat de totale oorlog tegen de andere tak van de Islam gepredikt wordt wegens een geschil over de ware religie.
Je hebt de verklaring van Al-Zarkawi gemist?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:00 schreef gelly het volgende:
Een totale oorlog tegen de andere tak van de Islam ?
Wow, best schokkend ja....quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tering ja. Wat een knal
.
Filmpje is ook te zien op http://www.nos.nl/nosjournaal/voorpagina/index.html onder het kopje TV Journaal.
Maar in een latere boodschap "al-Zarqawi specified that 'all Shiites who condemn the crimes committed against the Sunnis at Tel Afar and who don't support the occupation will be excluded from attacks by the mujahadeen'. Those groups therefore include three Shiite movements: those of al-Sadr, al-Khalisi and al-Hussani."quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je hebt de verklaring van Al-Zarkawi gemist?
Gelukkig staat al-zarkawi bekend om zijn nauwkeurige wijze van moorden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar in een latere boodschap "al-Zarqawi specified that 'all Shiites who condemn the crimes committed against the Sunnis at Tel Afar and who don't support the occupation will be excluded from attacks by the mujahadeen'. Those groups therefore include three Shiite movements: those of al-Sadr, al-Khalisi and al-Hussani."
Maar ja, de informatie die uit Irak komt, is nogal... onduidelijk. Is het Zarkawi wel? Is hij werkelijk zo groot? Bestaat hij eigenlijk wel?
De moord op Theo is net zo goed een aanslag, maar dan in een andere "niet-massavernietigings"-vorm.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd in een vorig posting dat de enkeling die niet moslim is te verwaarlozen valt.
Lijstje om een paar te noemen:
Dagelijks Irak
Dagelijks in Israel
Bali
VS
Spanje
GB
Egypte
Frankrijk
Duitsland
SA
Turkije
Marokko
Oh, wacht even, dat zijn allemaal vrijheidsstrijders vanuit een ander persspectief.![]()
Hij staat geloof ik overal om bekend. Gewond in Syrië, verborgen in Bagdad, vermoord in 2003, leider van de opstand, bondgenoot van Bin Laden, rivaal van Bin Laden. Maar als zijn totale oorlog waar is, waarom die andere boodschap niet? Nou goed, het ene via een geluidsband, het andere via een internetpost verspreid. Als Zarkawi echter de salafist is die hij schijnt te zijn, dan zal hij vast en zeker alle sji'ieten haten.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Gelukkig staat al-zarkawi bekend om zijn nauwkeurige wijze van moorden.
Hallo! Lezen!!! Ik zeg allereerst: wat vreselijk voor de slachtoffers en de Balinezen!!!quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dus je denkt alleen maar aan jezelf? Een negatief reisadvies leidt tot veel administratieve rompslomp in Nederland en is tevens totaal niet nodig, die kwamen er ook niet na New York, Madrid en London, waar hetzelfde gebeurde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |