abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31082587
Zie je maar weer dat die journalisten *kuch* Borst *kuch* voor niks lopen te stoken.
Houd van een lijntje.
pi_31083401
Shota
pi_31084107
quote:
1/10/2005 - Juanfran: Nederland weet niet hoe bijzonder Ajax is
(Gepost door RvN)

BN De Stem heeft een uitgebreid interview met de Spanjaard Juanfran. Hij verkoos Ajax boven lucratieve aanbiedingen uit de Premier League. 'Soms heb ik de indruk dat men in Nederland niet weet hoe bijzonder Ajax is. De laatste vijf jaar is het rendement misschien wat minder, maar dat is het heden. Ajax heeft ook een verleden. Zonder dat verleden zou Ajax niet zijn wat het nu is.'

De back is zelfverzekerd: 'Ik ben hier naartoe gekomen omdat ik een winnaar ben. Niet om te verliezen. Weet één ding: ik wil met Ajax minstens één landstitel winnen. Ik ben niet van plan met lege handen uit Amsterdam weg te gaan.'
Even het hele artikel opzoeken...

quote:
Juanfrán heeft nog niet laten zien wat hij kan
Door Jop van Kempen en Robert-Jan Friele

Zaterdag 1 oktober 2005 - AMSTERDAM – Op de dag dat Juan Francisco García, kortweg Juanfrán, vastbesloten was het stadion Balaídos via de hoofdingang te verlaten, huilde de stad waarin het stadion zich bevindt. Van verdriet, maar vooral van gekrenkte trots en woede.’

Woede over de degradatie van Real Club Celta, woede over de spelers die ervoor hadden gezorgd dat Vigo in de rest van Spanje zou worden uitgelachen.

De fanatiekste fans van Celta hadden zich na de verloren wedstrijd tegen Mallorca (2-0) geposteerd voor de hoofdingang van het stadion. Ze eisten een verklaring, ze wilden hun woede tonen aan de veroorzakers ervan: spelers, trainers, bestuur van de club. De deuren van het stadion bleven lang gesloten, totdat Juanfrán naar buiten kwam. Hij was de enige speler die niet via de achteringang zijn heenkomen zocht. Want, zo redeneerde Juanfrán, als een speler op het veld alles geeft wat hij in zich heeft, hoeft hij niets te vrezen. „En de fans klapten voor me. Allemaal.“ Er staat kippenvel op zijn armen als hij het vertelt. „In plaats van te klappen, hadden de fans me ook kunnen slaan. Maar ik wilde perse door de hoofdingang naar buiten.“

In Spanje staat Juanfrán – Cartier-horloge om de pols, twee diamanten oorbelletjes, stoppelbaardje – bekend als een gepassioneerd voetballer die impulsief kan reageren en wel eens zijn hoofd verliest. Hij is ook de voetballer die zo prachtig kan huilen.

De eerste keer was toen hij – geboren en getogen in Valencia – door de club aan Celta was verkocht. De tweede keer was vijf jaar later. Mallorca had Celta met 2-0 verslagen in het Balaídos en de degradatie was een feit. Het beeld van de huilende linksback op het gras bezorgde sportliefhebbers in heel Spanje een brok in hun keel. „Ik schaam me niet te huilen in het openbaar. Als iemand huilt, is dat omdat iets hem pijn heeft gedaan. En die degradatie deed me pijn.“

Juanfrán verliet Valencia, speelde met Celta in het UEFA Cup-toernooi en de Champions League, en met Spanje het WK in Zuid-Korea. Hij volgde ex-Real Madrid-trainer Vicente del Bosque van Vigo naar Besiktas in Istanbul. „Maar overal waar ze mij vroegen om mijn mening, heb ik altijd hetzelfde gezegd: de spelers moeten geloven, denken en werken in de gedachte dat ze de beste zijn. Maar altijd met nederigheid.“

Juanfrán klopt met de vuist op zijn hart. Daar, zegt hij, bevindt zich het geloof in zichzelf. Het geloof dat hij de beste linksback is van Ajax, ook al speelt Urby Emanuelson momenteel sterk op die positie en viel hijzelf twee keer matig in. „Ik moet nog laten zien dat ik de beste ben. Dat zal ik doen, met nederigheid. Dat is een van de belangrijkste dingen op deze wereld. Iemand die anderen uitlacht, is geen goed persoon.“

Als eerste Spanjaard die ooit in het eerste elftal speelde, kent Juanfrán de geschiedenis van Ajax. Het rijke verleden van Ajax is een van de redenen dat hij geen moment twijfelde over het aanbod van de club. „Soms heb ik de indruk dat men in Nederland niet weet hoe bijzonder Ajax is. De laatste vijf jaar is het rendement misschien wat minder, maar dat is het heden. Ajax heeft ook een verleden. Zonder dat verleden zou Ajax niet zijn wat het nu is.“

Juanfrán weet dat bondscoach Aragones eerder naar Engeland kijkt dan naar Nederland, maar hij wilde de kans niet laten lopen om bij Ajax te spelen. Ook is hij ervan overtuigd dat enkele goede wedstrijden in Nederland in Spanje zeker niet onopgemerkt blijven. „Bovendien heeft Aragones dezelfde stijl als ik. Hij houdt van spelers die negentig minuten rennen en vechten voor de winst.“ Aragones, een coach van de oude stempel, houdt ongetwijfeld ook van nederige spelers. Nederigheid is echter niet iets dat Ajax kenmerkt. Juanfrán is verbaasd te horen dat Ajax een zweem van arrogantie met zich meedraagt. „Het is niet erg te denken dat je de beste bent. Het is erg te denken dat je de beste bent en het vervolgens niet laat zien. Als je het niet kunt tonen moet je het ook niet roepen.“

„Ik ben hier naartoe gekomen omdat ik een winnaar ben. Niet om te verliezen. Weet één ding: ik wil met Ajax minstens één landstitel winnen. Ik ben niet van plan met lege handen uit Amsterdam weg te gaan.“
pi_31084180
Ik heb het gelezen ja, wel een mooi stukje

Die jongen heeft wel een goede mentaliteit
Houd van een lijntje.
pi_31084534
Juanfran

hopelijk speelt hij zondag
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:09:13 #31
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_31084685
Johnny Heitinga speelt zo goed als zeker voor de rest van de competitie voor FC Utrecht. Externe hulp is voor Johhny Heitinga bij Ajax niet aan de orde.

De verdediger staat namelijk op het moment om geruild te worden met David Di Tomasso die sinds 2004 bij Utrecht speelt.

http://dapperestrijders.web-log.nl/log/3708313

Lijkt me complete bullshit en hoop dat het ook BS is
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:15:26 #32
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31084836
MEEN JE NIET
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_31084844
Lijkt mij ook bullshit, wat moeten wij met Tomasso?
Houd van een lijntje.
pi_31084933
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:15 schreef Erwtensoep het volgende:
Lijkt mij ook bullshit, wat moeten wij met Tomasso?
Idd

Het lijkt mij een onzin verhaal
pi_31084969
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:09 schreef Eilanden het volgende:
Johnny Heitinga speelt zo goed als zeker voor de rest van de competitie voor FC Utrecht. Externe hulp is voor Johhny Heitinga bij Ajax niet aan de orde.

De verdediger staat namelijk op het moment om geruild te worden met David Di Tomasso die sinds 2004 bij Utrecht speelt.

http://dapperestrijders.web-log.nl/log/3708313

Lijkt me complete bullshit en hoop dat het ook BS is
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:24:11 #36
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_31085066
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:15 schreef Erwtensoep het volgende:
<span style="position: relative; left: -5px; top: 8px;"><hr style="height: 1px; width: 590px; color: rgb(163, 158, 145);"></span>www.alan-partridge.co.uk
Dedicated Alan Partridge Site
Je bedoelt wat moet Utreg met Heitinga?

DiTo zou op dit moment een versterking zijn voor Ajax t.o.v. Heitinga....
pi_31085375
De bank versterken?
pi_31085397
AJAX

Shota
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:40:29 #39
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31085498
joss stone

:p
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:16:05 #40
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31086525
quote:
De Ajax-Supportersbalie gaat vanaf dinsdag 4 oktober verhuizen naar de Hospitality desk van de Amsterdam ArenA. U kunt de balie voortaan bereiken via de hoofdingang van de Amsterdam ArenA. De openingstijden zijn: di. t/m vr. 09.30 uur - 17.00 uur en za. 10.00 uur - 14.30 uur.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:18:11 #41
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31086589
quote:
Oud-profvoetballers Richard Witschge en Aron Winter gaan aan het werk bij SC Heerenveen, dat maakte Omroep Friesland zojuist bekend. Beide zullen zich gaan bezighouden met voetbalzaken binnen de club, aldus de regionale omroep.

De precieze taak van de oud-internationals en -Ajacieden is nog onduidelijk maar wordt aankomende zondag tijdens een persconferentie bekend gemaakt.
pi_31086991
Ik dacht dat Richard een horecagelegenheid in De Pijp zou gaan beginnen?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:48:51 #43
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31087407
misschien erbij, net als aron winter
pi_31087702
Lees die reacties eens op http://ajax.punt.nl/?id=260854&r=1

Die Utrechters
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_31087818
edit by Holo:
er is een aanklacht tegen je ingediend
IP adres 82.157.133.174 zal binnekort een brief thuis krijgen

Houd van een lijntje.
pi_31087834
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:59 schreef F1Bas het volgende:
Lees die reacties eens op http://ajax.punt.nl/?id=260854&r=1

Die Utrechters
Idd
pi_31087875
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:48 schreef Houniet het volgende:
misschien erbij, net als aron winter
Ik heb net nog even zitten zoeken, volgens mij is dat horeca-avontuur van Richard geeindigd met een faillisement
pi_31088021
Al die Shota aanhangers, volgende keer moet 'ie gewoon maar niet meer scoren als Ajax zo'n speciaal plekje in zijn hart heeft.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:16:00 #49
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31088142
wat een lam volk zeg
pi_31088203
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:36 schreef methodmich het volgende:

Overigens is Pienaar momenteel de speler met het meeste rendement in de competitie bij Ajax (betrokken bij 5 goals), voor Sneijder en Harry (betrokken bij 4 goals) en dan Rosenberg (betrokken bij 3 goals).
ik vond Pienaar tegen Arsenal wel bijzonder slecht spelen op zijn favoriete positie, als nummer 10.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')