Dat is een voorwaarde ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Op het middenveld.
Minimaalquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:
Zondag moet het gewoon een 0-3 worden
Per direct of vanaf volgend seizoen? Dan kan ik daar rekening mee houdenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:39 schreef keijz het volgende:
Stel nou dat de 3-buitenlanders per elftal regel wordt ingevoerd he... wie zouden er dan bij Ajax mogen blijven staan?
Vonk; Trabelsi, Grygera, Maduro, Urby; Pienaar, Sneijder, Lindenbergh; ?, Babel, ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:39 schreef keijz het volgende:
Stel nou dat de 3-buitenlanders per elftal regel wordt ingevoerd he... wie zouden er dan bij Ajax mogen blijven staan?
Waarom die "?"quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vonk; Trabelsi, Grygera, Maduro, Urby; Pienaar, Sneijder, Lindenbergh; ?, Babel, ?
Vonk heeft ook een NL-pas.
Een opstelling met drie buitenlanders, maar wellicht heeft ie geen idee wie er link-en rechtsbuiten moet staan?quote:
Als die 3 EU regel ingaat, dan heeft Ajax een probleemquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:54 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Een opstelling met drie buitenlanders, maar wellicht heeft ie geen idee wie er link-en rechtsbuiten moet staan?
Op-Kaazen naar die lekkere buurt van je!quote:
Shotaquote:Shota Arveladze heeft in een openhartig interview in het blad Voetbal Magazine laten weten niet teleurgesteld te zijn in Ajax-coach Danny Blind. De Georgische spits bood zich afgelopen zomer bij Ajax aan, maar de technische staf van de Amsterdammers gaf er de voorkeur aan Markus Rosenberg in te lijven. Arveladze tekende vervolgens een contract bij AZ en was namens die club al negen keer trefzeker in zes competitieduels.
"Het is best moeilijk om erover te praten", aldus de spits die tussen 1997 en 2002 voor Ajax uitkwam. "Ik hoor en zie allerlei mensen hun mening geven alsof ze namens mij praten. Ja, ik heb met Danny Blind gesproken over een mogelijke terugkeer bij Ajax. Danny weet hoe ik over Ajax denk, de club zal voor altijd een heel speciale plek in mijn hart hebben. Ik ben er trots op dat ik bij een van de meest succesvolle clubs uit de wereld heb mogen voetballen. Maar het heeft niet zo mogen zijn dat ik in De Arena ben teruggekeerd."
AZ-spits Shota ArveladzeArveladze (32) kreeg afgelopen zomer van Blind te horen dat de oefenmeester het niet zag zitten hem terug naar Amsterdam te halen. "Allereerst kreeg ik niet de zekerheid van Blind dat ik de eerste keus zou zijn in de spits. Ook was hij van mening dat ik niet in zijn plannen voor de langere termijn van de club paste. Blind wil een nieuwe succesvolle ploeg bouwen en daarvoor vond hij mij aan de oude kant. Het is zijn goed recht om dat te vinden en dat heb ik te respecteren. Natuurlijk was ik zeer teleurgesteld dat ik niet kon terugkeren bij Ajax. Dat is iets heel anders dan dat ik teleurgesteld zou zijn in Danny. Het stoort me dat allerlei wijsneuzen proberen een wig te drijven tussen Danny en mij. Danny is altijd volkomen eerlijk tegen mij geweest. Danny en ik waren vrienden, zijn vrienden en zullen altijd vrienden blijven."
Het doet de technische aanvaller goed dat hij nog altijd populair is in Amsterdam. "Het is mooi dat ik nog steeds in de harten van de fans zit opgesloten, dat ze me nog niet vergeten zijn. Zoals ik eeuwig supporter van Ajax zal zijn. Als kind droomde ik al van Ajax." Arveladze scoorde op 18 september in het competitieduel AZ - Ajax (4-2) twee keer tegen zijn oude club. "Een dubbel gevoel, maar wel een goed gevoel. Toen de scheidsrechter de wedstrijd beëindigde, was ik intens gelukkig. Niet alleen omdat we een belangrijke overwinning hadden geboekt en ikzelf twee keer had gescoord, maar toen de Ajax-fans mijn naam scandeerden ging er een rilling door me heen. Ik moest ze wel bedanken, want de dankbetuiging kwam ook uit hun hart. Ik hoop niet dat de AZ-supporters mij dat kwalijk nemen."
Even het hele artikel opzoeken...quote:1/10/2005 - Juanfran: Nederland weet niet hoe bijzonder Ajax is
(Gepost door RvN)
BN De Stem heeft een uitgebreid interview met de Spanjaard Juanfran. Hij verkoos Ajax boven lucratieve aanbiedingen uit de Premier League. 'Soms heb ik de indruk dat men in Nederland niet weet hoe bijzonder Ajax is. De laatste vijf jaar is het rendement misschien wat minder, maar dat is het heden. Ajax heeft ook een verleden. Zonder dat verleden zou Ajax niet zijn wat het nu is.'
De back is zelfverzekerd: 'Ik ben hier naartoe gekomen omdat ik een winnaar ben. Niet om te verliezen. Weet één ding: ik wil met Ajax minstens één landstitel winnen. Ik ben niet van plan met lege handen uit Amsterdam weg te gaan.'
quote:Juanfrán heeft nog niet laten zien wat hij kan
Door Jop van Kempen en Robert-Jan Friele
Zaterdag 1 oktober 2005 - AMSTERDAM – Op de dag dat Juan Francisco García, kortweg Juanfrán, vastbesloten was het stadion Balaídos via de hoofdingang te verlaten, huilde de stad waarin het stadion zich bevindt. Van verdriet, maar vooral van gekrenkte trots en woede.’
Woede over de degradatie van Real Club Celta, woede over de spelers die ervoor hadden gezorgd dat Vigo in de rest van Spanje zou worden uitgelachen.
De fanatiekste fans van Celta hadden zich na de verloren wedstrijd tegen Mallorca (2-0) geposteerd voor de hoofdingang van het stadion. Ze eisten een verklaring, ze wilden hun woede tonen aan de veroorzakers ervan: spelers, trainers, bestuur van de club. De deuren van het stadion bleven lang gesloten, totdat Juanfrán naar buiten kwam. Hij was de enige speler die niet via de achteringang zijn heenkomen zocht. Want, zo redeneerde Juanfrán, als een speler op het veld alles geeft wat hij in zich heeft, hoeft hij niets te vrezen. „En de fans klapten voor me. Allemaal.“ Er staat kippenvel op zijn armen als hij het vertelt. „In plaats van te klappen, hadden de fans me ook kunnen slaan. Maar ik wilde perse door de hoofdingang naar buiten.“
In Spanje staat Juanfrán – Cartier-horloge om de pols, twee diamanten oorbelletjes, stoppelbaardje – bekend als een gepassioneerd voetballer die impulsief kan reageren en wel eens zijn hoofd verliest. Hij is ook de voetballer die zo prachtig kan huilen.
De eerste keer was toen hij – geboren en getogen in Valencia – door de club aan Celta was verkocht. De tweede keer was vijf jaar later. Mallorca had Celta met 2-0 verslagen in het Balaídos en de degradatie was een feit. Het beeld van de huilende linksback op het gras bezorgde sportliefhebbers in heel Spanje een brok in hun keel. „Ik schaam me niet te huilen in het openbaar. Als iemand huilt, is dat omdat iets hem pijn heeft gedaan. En die degradatie deed me pijn.“
Juanfrán verliet Valencia, speelde met Celta in het UEFA Cup-toernooi en de Champions League, en met Spanje het WK in Zuid-Korea. Hij volgde ex-Real Madrid-trainer Vicente del Bosque van Vigo naar Besiktas in Istanbul. „Maar overal waar ze mij vroegen om mijn mening, heb ik altijd hetzelfde gezegd: de spelers moeten geloven, denken en werken in de gedachte dat ze de beste zijn. Maar altijd met nederigheid.“
Juanfrán klopt met de vuist op zijn hart. Daar, zegt hij, bevindt zich het geloof in zichzelf. Het geloof dat hij de beste linksback is van Ajax, ook al speelt Urby Emanuelson momenteel sterk op die positie en viel hijzelf twee keer matig in. „Ik moet nog laten zien dat ik de beste ben. Dat zal ik doen, met nederigheid. Dat is een van de belangrijkste dingen op deze wereld. Iemand die anderen uitlacht, is geen goed persoon.“
Als eerste Spanjaard die ooit in het eerste elftal speelde, kent Juanfrán de geschiedenis van Ajax. Het rijke verleden van Ajax is een van de redenen dat hij geen moment twijfelde over het aanbod van de club. „Soms heb ik de indruk dat men in Nederland niet weet hoe bijzonder Ajax is. De laatste vijf jaar is het rendement misschien wat minder, maar dat is het heden. Ajax heeft ook een verleden. Zonder dat verleden zou Ajax niet zijn wat het nu is.“
Juanfrán weet dat bondscoach Aragones eerder naar Engeland kijkt dan naar Nederland, maar hij wilde de kans niet laten lopen om bij Ajax te spelen. Ook is hij ervan overtuigd dat enkele goede wedstrijden in Nederland in Spanje zeker niet onopgemerkt blijven. „Bovendien heeft Aragones dezelfde stijl als ik. Hij houdt van spelers die negentig minuten rennen en vechten voor de winst.“ Aragones, een coach van de oude stempel, houdt ongetwijfeld ook van nederige spelers. Nederigheid is echter niet iets dat Ajax kenmerkt. Juanfrán is verbaasd te horen dat Ajax een zweem van arrogantie met zich meedraagt. „Het is niet erg te denken dat je de beste bent. Het is erg te denken dat je de beste bent en het vervolgens niet laat zien. Als je het niet kunt tonen moet je het ook niet roepen.“
„Ik ben hier naartoe gekomen omdat ik een winnaar ben. Niet om te verliezen. Weet één ding: ik wil met Ajax minstens één landstitel winnen. Ik ben niet van plan met lege handen uit Amsterdam weg te gaan.“
Iddquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:15 schreef Erwtensoep het volgende:
Lijkt mij ook bullshit, wat moeten wij met Tomasso?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:09 schreef Eilanden het volgende:
Johnny Heitinga speelt zo goed als zeker voor de rest van de competitie voor FC Utrecht. Externe hulp is voor Johhny Heitinga bij Ajax niet aan de orde.
De verdediger staat namelijk op het moment om geruild te worden met David Di Tomasso die sinds 2004 bij Utrecht speelt.
http://dapperestrijders.web-log.nl/log/3708313
Lijkt me complete bullshit en hoop dat het ook BS is
Je bedoelt wat moet Utreg met Heitinga?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:15 schreef Erwtensoep het volgende:
<span style="position: relative; left: -5px; top: 8px;"><hr style="height: 1px; width: 590px; color: rgb(163, 158, 145);"></span>www.alan-partridge.co.uk
Dedicated Alan Partridge Site
quote:De Ajax-Supportersbalie gaat vanaf dinsdag 4 oktober verhuizen naar de Hospitality desk van de Amsterdam ArenA. U kunt de balie voortaan bereiken via de hoofdingang van de Amsterdam ArenA. De openingstijden zijn: di. t/m vr. 09.30 uur - 17.00 uur en za. 10.00 uur - 14.30 uur.
quote:Oud-profvoetballers Richard Witschge en Aron Winter gaan aan het werk bij SC Heerenveen, dat maakte Omroep Friesland zojuist bekend. Beide zullen zich gaan bezighouden met voetbalzaken binnen de club, aldus de regionale omroep.
De precieze taak van de oud-internationals en -Ajacieden is nog onduidelijk maar wordt aankomende zondag tijdens een persconferentie bekend gemaakt.
Iddquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:59 schreef F1Bas het volgende:
Lees die reacties eens op http://ajax.punt.nl/?id=260854&r=1
Die Utrechters
Ik heb net nog even zitten zoeken, volgens mij is dat horeca-avontuur van Richard geeindigd met een faillisementquote:
ik vond Pienaar tegen Arsenal wel bijzonder slecht spelen op zijn favoriete positie, als nummer 10.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:36 schreef methodmich het volgende:
Overigens is Pienaar momenteel de speler met het meeste rendement in de competitie bij Ajax (betrokken bij 5 goals), voor Sneijder en Harry (betrokken bij 4 goals) en dan Rosenberg (betrokken bij 3 goals).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |