abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:04:44 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31066768
Er staan tientallen treinen stil rond Utrecht en vele duizenden reizigers zijn gestrand!! Wie staat er nu ook in de trein stil te wachten tot er weer stroom is?? Het schijnt dat de stroom in het hokje van de wisselwachters in Utrecht is uitgvallen! Dat ze daar geen agregaat neerzetten , ik snap er geen biet van!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:05:10 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_31066779
Whehehehhee is het weer zover
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:05:27 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31066788
http://www.nu.nl/news/601(...)nd_Utrecht_plat.html
quote:
Stroomstoring legt treinverkeer rond Utrecht plat

Uitgegeven: 30 september 2005 19:28
Laatst gewijzigd: 30 september 2005 19:34

UTRECHT - Door een stroomstoring bij de verkeersleiding in Utrecht ligt sinds 19.00 uur het hele treinverkeer van en naar Utrecht plat. De computersystemen waarmee de verkeersleiding de seinen en wissels bedient, zijn uitgevallen. Dat heeft spoorwegbeheerder ProRail vrijdag bekendgemaakt.

Omdat er wel stroom op de bovenleiding staat, kunnen treinen onder begeleiding naar een veilig punt als een station. Reizigers kunnen dan de treinen verlaten. ProRail schat dat zeker honderden reizigers stranden.
is alweer een beetje verouderd, prorail schat het aantal gedupeerden op duizenden en als het nog even duurt tienduizenden. In half Nederland staan alle treinen stil met reizigers erin!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31066790
Ik sta ook in de trein en ik zit nu via wap.fok.nl te posten. Het is hier heel gezellig, er zijn al verscheidene vrouwen in de trein aan het strippen uit verveling. Wat een hoeren hè? Ik ga er wel even een paar neuken.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:07:34 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31066839
tja
Ik zit liever in de file dan dat ik sta in de trein
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:08:17 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31066854
staan in een stilstaandetrein..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31066866
kom er aan Utrecht,pak de trein, auto bedoel ik
een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt
pi_31066944
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:05 schreef QyRoZ het volgende:
Ik sta ook in de trein en ik zit nu via wap.fok.nl te posten. Het is hier heel gezellig, er zijn al verscheidene vrouwen in de trein aan het strippen uit verveling. Wat een hoeren hè? Ik ga er wel even een paar neuken.
Wel oppassen het Niet ieder langharig mens is een vrouw .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31067078
Beter dat het pas om 7 uur was ipv een uur eerder anders zat ik er nu ook
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:16:12 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31067095
Yildiz
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31067195
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Wel oppassen het Niet ieder langharig mens is een vrouw .
Had dat eerder gezegd.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:23:45 #12
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_31067298
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:16 schreef Klonk het volgende:
Yildiz
zo goed..?
pi_31067312
al die studentjes die na 19.00 met hun weekend ov-tje mogen reizen waren lekker allemaal net vertrokken
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:25:42 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31067349
Die lieden die nu in de trein staan kunnen wel hun geld terugclaimen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:27:00 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31067383
Ik begreep dat hey wel eens tot morgen kan duren eer de treinien weer rijden. de mensen kunnen in de treinen overnachten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31067389
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die lieden die nu in de trein staan kunnen wel hun geld terugclaimen!
terugclaimen?,. ze zouden ze xtra moeten laten betalen omdat ze nu uren extra gebruik maken van het ov.
pi_31067392
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:24 schreef nightfall het volgende:
al die studentjes die na 19.00 met hun weekend ov-tje mogen reizen waren lekker allemaal net vertrokken
welke eeuw kom jij?

je mag als student al tijden vanaf 12 uur reizen
pi_31067462
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:27 schreef Roönaän het volgende:

[..]

welke eeuw kom jij?

je mag als student al tijden vanaf 12 uur reizen
waar hebben ze dat aan verdient?,. ze moeten op school zitten op dat tijdstip.
pi_31067492
klote daar weer!

mn vriendin zit in 1 van die treinen!
chanceless
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 20:46:46 #20
42184 crew  DaMart
pi_31067977
Waarom staat dit in nieuws eigenlijk?

Het is toch al een gewoonte geworden dat er minimaal 1 keer per maand een grote storing is
pi_31068032
Heey dat wordt dus weer claims indienen bij de NS! Altijd leuk om een graantje mee te pikken van andermands leed
pi_31068190
quote:
Het contact met de verkeersleiding is extra bemoeilijkt, omdat het hele communicatiesysteem ook uitgevallen is. Er is alleen contact mogelijk via het mobiele netwerk of via het nationale noodnet. Dit betekent dat het treinpersoneel geen direct contact kan onderhouden met de verkeersleiding. Ook de omroepsystemen op de stations liggen eruit. Reizigers kunnen nu niet worden gewaarschuwd.
*zucht*
chanceless
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:03:54 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31068603
men verwacht dat het niet gaat lukken meer vandaag, (zonet in netwerk) voor de mensen in de treinen worden slaapzakken geregeld, of ze worden opgevangen in hotels.

De NS is boo op prorail dat ze geen backup systeem hebben, ik denk dan, koop een paar UPS, met daaraan gekoppeld een paar grote aggregaten net als ieder ziekenhuis heeft. Kost misschien een paar honderdduizend euro investering, maar je hebt nooit meer dat soort ellende, deze storing kost al meer dan een complete noodstroonvoorziening.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:10:54 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31068841
,

[ Bericht 97% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 30-09-2005 21:11:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31068849
Het amateurisme bij ProRail laat zich weer eens duidelijk zien. Goed bezig, jongens! Help het OV maar naar de tering. En blijf het maar incidenten noemen. Niet aan problem management doen, ook al heb je 100x dezelfde incidenten, het blijven incidenten.
For great justice!
pi_31068879
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
of gewoon meer dieseltreinen aanschaffen ,die rijden ook wel zonder stroom.
Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:13:55 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31068949
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:12 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.
ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld.. maar het feit blijft dat het raar is dat die verkeersleiding geen noodstroomvoorziening heeft, ik begreep dat het puur de controleruimte is van de verkeersleiding is die eruit ligt en waardoor alles plat ligt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31068953
edit: leeg
chanceless
pi_31069057
Ze moeten gewoon weer overal allemaal wisselwachters in huisjes langs het spoor gaan te werk stellen
pi_31069061
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld.. maar het feit blijft dat het raar is dat die verkeersleiding geen noodstroomvoorziening heeft, ik begreep dat het puur de controleruimte is van de verkeersleiding is die eruit ligt en waardoor alles plat ligt.
Een paar jaar geleden hadden ze iig nog wel een noodaggregaat, het zou me niets verbazen als die is wegbezuinigd of bespaard is op het onderhoud daarvan. Toch redelijk essentieel voor je bedrijfsvoering, zeker op zo'n enorm essentieel punt.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:21:52 #31
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_31069245
waarom nu, zou met een zooi vrienden naar een vet DnB feest gaan
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_31069410
Lullig voor die mensen die in een slaapzak moeten slapen terwijl anderen een hotel krijgen!
pi_31070271
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef lenin het volgende:
Lullig voor die mensen die in een slaapzak moeten slapen terwijl anderen een hotel krijgen!
Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotel
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:55:27 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31070306
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotel
dat heb ik ook gehoord.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31070379
Er is in de omgeving van Utrecht echt geen ruimte om duizenden mensen in hotels op te vangen hoor.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:02:24 #36
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31070535
charly chiu op Hoog catarijne zal wel goede zaken doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31070565
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:57 schreef QyRoZ het volgende:
Er is in de omgeving van Utrecht echt geen ruimte om duizenden mensen in hotels op te vangen hoor.
Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijk
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:05:53 #38
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31070663
Met zo'n dienstregeling kan de NS het beste weer gecentraliseerd worden, aangezien ze op deze manier binnen no-time failliet zijn.
pi_31070757
Volgens mij heeft de NS gewoon geen groenstroom ingekocht
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31070810
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Met zo'n dienstregeling kan de NS het beste weer gecentraliseerd worden, aangezien ze op deze manier binnen no-time failliet zijn.
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:10:48 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31070829
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
Het amateurisme bij ProRail laat zich weer eens duidelijk zien. Goed bezig, jongens! Help het OV maar naar de tering. En blijf het maar incidenten noemen. Niet aan problem management doen, ook al heb je 100x dezelfde incidenten, het blijven incidenten.
Ach
Vroegah stond je te vernikkeluh op Utreg omdat die mogole weah eens moste stahkuh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31070856
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijk
Blijkbaar:
quote:
Grote reizigerstroom

Honderden gestrande reizigers lopen op het station Utrecht CS al bellend rond. De Nederlandse Spoorwegen hebben vooralsnog geen idee hoe zij de grote reizigerstroom vrijdagavond weer op weg moeten helpen, nadat een grote storing het treinverkeer rondom Utrecht heeft stilgelegd.

Mondjesmaat vertrekken speciale bussen vanaf het Jaarbeursplein richting Duivendrecht, waar mensen kunnen overstappen in de richting van Schiphol. Reizigers kunnen met hun treinkaartje geen gebruik maken van de reguliere bussen. Het advies bij de reisinformatiebalie is dat passagiers hun eigen plan moeten trekken als ze vrijdagavond nog naar huis willen.
For great justice!
pi_31070888
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
In de UK ging het nog beter, daar is RailTrack, de engelse ProRail zelfs echt failliet gegaan. Daar kunnen ze er wat van.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:13:00 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31070912
de overheid (=prorail) wil dat de mensen meer auto gaan rijden, want dat levert veel meer op dan de trein. De trein kost de overheid per paggagier alleen maar geld, terwijl de automobilist geld oplevert. Vanuit de overheid gezien is het logisch dat ze via pro-rail de NS zoveel mogelijk blokkeren in hun dienstverlening.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:13:02 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31070913
Kortom, de NS heeft weer eens schijt aan de passagiers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31070922
quote:
Onverkoopbaar

"Niettemin is het onverkoopbaar aan onze reizigers'', benadrukt de woordvoerder. "Er moet onderhand een backup-systeem komen om dit soort grote storingen op te vangen.''
Daar zijn ze snel achter zeg.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:15:43 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31070994
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:13 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Daar zijn ze snel achter zeg.
behalve ontbrekend problem management, is er ook niet aan continuity management gedacht
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:16:31 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31071012
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:13 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Daar zijn ze snel achter zeg.
Goh
een redundant systeem, dat ze daar niet eerder op gekomen zijn.
Moet je eens zien hoe snel dat er gekomen was als de NS directie daar vast had gezeten had..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31071050
Gelukkig rijden er nog maar 165 jaar treinen in Nederland.
For great justice!
pi_31071058
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh
een redundant systeem, dat ze daar niet eerder op gekomen zijn.
Moet je eens zien hoe snel dat er gekomen was als de NS directie daar vast had gezeten had..
Die gaat niet met de trein, ben je gek? Die heeft een vette auto met chauffeur.
For great justice!
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:19:37 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31071112
je zal er maar gebruik van moeten maken, als je in Den Haag moet werken bv en daar niet woont, das eigenlijk niet met de auto te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:41:35 #52
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31071901
Ik had de trein van 19:24 richting Utrecht moeten hebben en ben nu pas thuis!!


Mensen die verder naar het zuiden moeten zullen nog onderweg zijn......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:48:37 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31072131
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:41 schreef Tarak het volgende:

Mensen die verder naar het zuiden moeten zullen nog onderweg zijn......
Ach, niet lang meer, er rijden straks sowieso geen treinen meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:20 #54
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31072386
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
Ja, maar de meeste reizigers hebben alleen te maken met de NS en niet met prorail, tenminste, zo wordt dat ervaren. Ik denk serieus dat de NS (als een van de weinige bedrijven) beter is als overheidslichaam zodat de nadruk ligt op optijd rijden en de NS en prorail kunnen fuseren (seperate overheidslichamen die verantwoordelijk zijn voor elkaar terwijl ze ook 1 kunnen zijn is een totaal bezopen gedachte). Klaarblijkelijk heeft prorail niet voldoende kennis intern om de (IT) zaken goed zelf te regelen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:03:58 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31072633
Ik wilde ooit de trein nemen van addis-abbaba naar Dire Dawa in Ethiopie. Toen ik bij het loket kwam om een kaartje te kopen zat daar een man rustig een boekje te lezen... "good day sir, I would like to buy a train ticket.." .... hij: "thats not possible sir.." Ik: "why not, i heared the train departs 2 times a day.." hij: "not now ir train is broken" ik:" broken? when does the nezt train go??" hij "I dont know sir, maybe next week, maybe after 2 weeks!" En de beste man was weer verdiept in zijn krant...

moraal is als je de lat niet zo hoog legt, dan vindt niemand het erg als de trein niet rijdt en maakt niemand het ook uit of hij over een uur weeer rijdt, of over een week.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:07:16 #56
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31072762
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
moraal is als je de lat niet zo hoog legt, dan vindt niemand het erg als de trein niet rijdt en maakt niemand het ook uit of hij over een uur weeer rijdt, of over een week.
De belangen van het (niet) rijden van de trein zijn hier toch wel wat hoger dan in een midden-Afrikaans honger-land.
pi_31073588
Mijn avond:

18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort

Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die spoorwegen...
pi_31073602
quote:
...naar Dire Dawa in Ethiopie. Toen ik bij het loket kwam om een kaartje te kopen....
moet je daar kaartje kopen dan?, ik ging altijd gewoon op het dak zitten en rije maar


raar dat na alle storingen en alle ophef rond terrorisme CS utrecht nog altijd een knelpunt is. zou al lang opgelost moeten zijn. 1 centaal regelpunt is niet alleen dom bij storingen maar ook nog eens levensgevaarlijk in geval van aanslagen zit duizenden mensen als ratten in de val
pi_31073604
Waarom hebbem we eigenlijk Regionale Omroep?
Zou toch verwachten dat bv een Omroep Utrecht op hun 'eigen site' toch enige aandacht hieraan zou kunnen besteden...
pi_31073674
Ach ja, je denkt, ik maak dit nog even af voor het weekend. Eén trein eerder en ik had nergens last van gehad.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:00:22 #61
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31074351
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:34 schreef k_man het volgende:
Mijn avond:

18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort

Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die spoorwegen...
De NS raadde juist aan om Amsterdam-Utrecht via Amersfoort te doen.
De laatste directe bus was om 19:00 vertrokken. Gelukkig wist iemand dat bus 56 naar Zeist uiteindelijk naar Utrecht ging. Twee bussen per uur. De bus puilde helemaal uit...... er kon echt niemand meer bij.

De NS die organiseert dat weer goed...........
Ik heb uiteindelijk bijna 3,5 uur over Amsterdam-Utrecht gedaan......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:08:58 #62
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31074570
Dubbel
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:09:08 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31074572
Mijn avond:

19.15 Op Rotterdam Alexander voor de trein naar Utrecht.
19.18 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een storing is tussen Rotterdam en Gouda (dat betekend meestal dat Utrecht via Den Haag wel bereikbaar is)
19.25 De trein vanuit Rotterdam Centraal komt aan, en ik neem aan dat hij teruggaat naar Centraal, en dat doet hij ook. (ondertussen kom ik een Amerikaans echtpaar tegen uit SaltLake City, die ook niet snappen wat er aan de hand is, ze gaan ook naar Utrecht, en ik neem ze mee op sleeptouw)
19.40 Aankomst op Rotterdam Centraal, de trein naar Den Haag wordt afgeraden, omdat er meer aan de hand zou zijn, de laatste optie is dan (vanuit eerder ervaring) Duivendrecht.
19.54 De trein naar Schiphol komt 10 minuten te laat binnen, maar vertrekt redelijk snel.
20.34 Trein komt aan op schiphol, er is aansluiting naar Duivendrecht.
20.40 Aankomst op Duivendrecht, mededeling dat er NIETS rijd tot aan Utrecht. Ik overleg met mijn medereizigers uit de USA. We nemen de stoptrein naar Maarssen.
21.24 Stoptrein richting Utrecht, rijd niet verder dan Breukelen. Iedereen gaat de trein uit als we aankomen.
21.44 We staan in Breukelen, en er wordt omgeroepen dat er snelbussen rijden vanaf Duivendrecht naar Utrecht, daar hebben we dus niets aan !! Er gaan mensen terug naar Duivendrecht, totdat
22.00 Er wordt omgeroepen dat er ook een stroomstoring is bij Abcoude (op de weg naar Duivendrecht) en dat die kant ook niets meer rijdt !!!!

Dus we zitten vast, en met mij en de Amerikanen nog zo'n 50 mensen. Er is niemand van de NS, treinen rijden niet meer (geen 1 kant op) en de taxi's draaien overuren. Ik bel uit wanhoop een goeie vriendin, en ongeveer 30 mensen achterlatend, op een koud station zonder vervoer, wordt ik prinsheerlijk naar Utrecht gereden, waar ik om een uur of 11 aankom.

Dat is dus 3.5 uur over een stuk van 26 minuten. Een nieuw record, maar ach, heb gezellig zitten kletsen. Viel alleen bijna om van de honger, geen beste avond voor de NS dus......
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_31074884
Ik win nog steeds.

Vier uur over een stukje van een kwartier. Da's een vertraging met een factor 16.
pi_31075984
Mijn avond:

21:58 Zaandam --> Utrecht Centraal (Moest naar Maarssen), er was op borden te zien dat er stroom storing was
22:11 Amsterdam CS... Omroep: "Deze trein gaat niet verder" Normaal door naar Utrecht, er was veteld dat treinen door gingen tot Breukelen.

Aantal keer omroep op Amsterdam dat de trein van 13 over en 43 over gaat.
trein van 22:13 was gecanceld, daar zat ik namelijk in.
NS medewerkers wisten van niks... alleen dat er 13 over een zou gaan.
ik had zoiets ik ga wel met de Metro naar Duivendrecht.

22:30 Weer omroep berichten... Reizigers voor Utrecht wordt aangeraden naar Duivendrecht te gaan met metro en dan met bussen verder.

Pa gebeld of die me kon ophalen @ Duivendrecht, ik met de metro

22:50 Duivendrecht... Er zijn bussen, toch neem ik lekker de auto.
bussen hadden moeite het station uit te komen wegens de stroom taxi's

nog voor de aansluiting op de A2 (bij de Arena)... veel blauwe zwaailichten... NS bussen die achteruit terug rijden... een of ander groot ongeluk gebeurd dus.. (nog meer vetraging voor NS reizigers)

23:15 Maarssen... (moest me fiets nog ophalen) station redelijk verlaten, wel een paar reizigers druk in discussie met iemand van NS via zo'n SOS paal. geen bussen te zien, geen omroep berichten, geen NS medewerkers.

ook wel TOPie NS, vooral de informatie

totaal 30 min vetraging gehad dus, valt mee.
gister was erger, toen had ik 50 min vetraging op het zelfde traject... reden onbekend
pi_31081424
Mn vriendin stapte kwart voor 7 de trein in op rotterdam alexander en was om 1 uur bij mij op de plaats van bestemming in kampen.
chanceless
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:04:54 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31082875
net hoorde ik op de radio dat prorail wil onderzoeken of een noodstroomvoorziening (UPS en diesel agregaat) aangeschaft moet worden voor cruciale computersystemen,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31082923
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
net hoorde ik op de radio dat prorail wil onderzoeken of een noodstroomvoorziening (UPS en diesel agregaat) aangeschaft moet worden voor cruciale computersystemen,
Wat een slimmerds toch.
pi_31089389
Mijn Avond:

Etentje in Utrecht, half 8 aanwezig.

18.13 trein genomen naar rotterdam
18.37 trein vanaf rotterdam naar utrecht
19.15 trein staat stil
19.20 wordt omgeroepen dat men geen contact kan krijgen met meldkamer
19.30 tgaat om een stroomstoring wordt nu duidelijk
21.15 trein rijdt 300 meter verder naar woerden waar voorin uitgestapt kan worden
21.50 ik ben eindelijk buiten, via het spoor moest naar woerden perron worden geklommen
22.00 Er is niks geregelt geen bussen, geen info of niks
22.30 Biertje gedronken in cafe woerden en patat gehaald in snackbar
23.10 Er rijdt een trein naar rotterdam
23.33 Trein naar Dordrecht net gehaald
24.00 THUIS, JIPPIE na een verneukte avond.

Vooral het feit dat het zoolang duurde, er niks geregelt was, en we volgens mij veel eerder naar woerden centraal hadden kunnen rijden.
Ook het voorin uitstappen ging dramatisch, leg vervolgens daar een paar planken neer, ipv iedereen te moeten helpen.

Nee lekker hoor, ik ga maandag maar even bellen om mijn geld terug te vragen van de vriendjes van de NS
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:21:11 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31089763
wat ik dus niet snap. Prorail is een overheidsbedrijf, de overheid heeft vele zware hypermoderne dieselaggregaten bij defensie staan.. Waarom niet zon aggregaat bij prorail neerzetten. Militairen kunnen het onderhoud doen. (die hoge cap. aggregaten zijn duur, (zon 200.000 euro) plus nog 50.000 voor een ups, maargoed de overheid heeft die dingen staan, dus waarom ze niet inzetten bij een staatsbedrijf als prorail! die 50.000 euro voor een UPS, dat evt ook bij een overheidsbedrijf is af te nemen(!) moet ook geen probleem zijn!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31090513
Idd BHFH, ik had gister echt het idee, dat de NS voor het eerst zoiets meemaakte en niet weet wat ze moeten doen. Ik neem aan dat ze wel scenarios klaar hebben liggen, je zou toch wel moeten weten wat er allemaal mis kan gaan.

Ok het is een groot probleem, als er opeens zooveeel platlicht, maar geef dat dan gewoon toe en ga niet zitten zeggen: TSJA WIJ WETEN HET OOK NIET.

Ik neem trouwens wel aan dat ik na 4 uur vertraging mijn totale kaartje terugkrijg als OV-houder?
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:51:28 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31090693
zou de NS met prorail geen contractuele afspraken hebben over schade door dit soort wanprestaties ? Ik denk dat de NS de kosten rechtstreeks kan verhalen op pro-rail=overheid=belastingebetaler.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:53:46 #73
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31090758
Ik snap het ook niet, schiphol kan toch ook niet roepen als de stroom uitvalt; "He, wat jammer, nu moeten de vliegtuigen maar een paar uur wachten"? Gewoon een aggregaat, dat het daarna een uur duurt voordat alles weer loopt, das geen probleem, maar daarna loopt wel alles weer.

De informatievoorziening was idd erg slecht, al waren er genoeg mensen van de NS die probeerden de situatie de baas te blijven. Ook had ik het idee dat er verschillende dingen achter elkaar misgingen, ik heb zeker 3 storingen gehad onderweg, die los van elkaar stonden. (de grootste in Utrecht natuurlijk)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_31090759
idd, hoe dan ook wij betalen ons kaartje toch wel, en als mensen hun geld niet terugvragen dan betalen ze dubbel
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31090829
ja ik vondhet ook heel sneu voor al die conducteurs en machinisten die al die shit over zich heen krijgen, de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn die zaten lekker achter de tv nadat ze het monteursbedrijf hadden gebelt
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:05:24 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31091109
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:56 schreef danos het volgende:
ja ik vondhet ook heel sneu voor al die conducteurs en machinisten die al die shit over zich heen krijgen, de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn die zaten lekker achter de tv nadat ze het monteursbedrijf hadden gebelt
Die conducteurs en machinisten die als er maar *knip* gebeurt gelijk gaan staken?
Die conducteurs en machinisten die een tijdje terug regelmatig te laat vertrokken om de directie weg te krijgen`?
Die conducteurs en machinisten die je trein die op tijd was later laten vertrekken om een aansluiting te maken, maar waardoor jij op het volgende station je aansluiting mist?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31091258
Ik zat in 1 van de laatste treinen voor de treinstoring . (Groningen -> Utrecht).
pi_31117905
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:06 schreef danos het volgende:
Nee lekker hoor, ik ga maandag maar even bellen om mijn geld terug te vragen van de vriendjes van de NS
Je moet gewoon zo'n formulier invullen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:47:26 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31117986
het is overmacht voor de NS, dan krijg je je geld niet terug volgems mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31118142
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is overmacht voor de NS, dan krijg je je geld niet terug volgems mij.
Welles.

Alleen bij aangkondigde werkzaameden niet, maar bij dit soort storingen wel. Overmacht... my ass.
pi_31126473
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Welles.

Alleen bij aangkondigde werkzaameden niet, maar bij dit soort storingen wel. Overmacht... my ass.
Idd, alleen als de stroom in bijvoorbeeld half nederland uitvalt (dus ook in alle huishoudens etc) nu is er alleen sprake van uitval van het spoornetwerk.

Maarja met mijn OV kan ik alleen maximaal 4,57 terugkrijgen, joepie
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31126527
Mijn kaartje kostte 6 euro nog wat. Ook nogal schamel betaald voor een avond ellende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')