is alweer een beetje verouderd, prorail schat het aantal gedupeerden op duizenden en als het nog even duurt tienduizenden. In half Nederland staan alle treinen stil met reizigers erin!quote:Stroomstoring legt treinverkeer rond Utrecht plat
Uitgegeven: 30 september 2005 19:28
Laatst gewijzigd: 30 september 2005 19:34
UTRECHT - Door een stroomstoring bij de verkeersleiding in Utrecht ligt sinds 19.00 uur het hele treinverkeer van en naar Utrecht plat. De computersystemen waarmee de verkeersleiding de seinen en wissels bedient, zijn uitgevallen. Dat heeft spoorwegbeheerder ProRail vrijdag bekendgemaakt.
Omdat er wel stroom op de bovenleiding staat, kunnen treinen onder begeleiding naar een veilig punt als een station. Reizigers kunnen dan de treinen verlaten. ProRail schat dat zeker honderden reizigers stranden.
Wel oppassen het Niet ieder langharig mens is een vrouw .quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:05 schreef QyRoZ het volgende:
Ik sta ook in de trein en ik zit nu via wap.fok.nl te posten. Het is hier heel gezellig, er zijn al verscheidene vrouwen in de trein aan het strippen uit verveling. Wat een hoeren hè? Ik ga er wel even een paar neuken.
Had dat eerder gezegd.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:11 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Wel oppassen het Niet ieder langharig mens is een vrouw .
terugclaimen?,. ze zouden ze xtra moeten laten betalen omdat ze nu uren extra gebruik maken van het ov.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die lieden die nu in de trein staan kunnen wel hun geld terugclaimen!![]()
welke eeuw kom jij?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:24 schreef nightfall het volgende:
al die studentjes die na 19.00 met hun weekend ov-tje mogen reizen waren lekker allemaal net vertrokken![]()
waar hebben ze dat aan verdient?,. ze moeten op school zitten op dat tijdstip.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:27 schreef Roönaän het volgende:
[..]
welke eeuw kom jij?
je mag als student al tijden vanaf 12 uur reizen
*zucht*quote:Het contact met de verkeersleiding is extra bemoeilijkt, omdat het hele communicatiesysteem ook uitgevallen is. Er is alleen contact mogelijk via het mobiele netwerk of via het nationale noodnet. Dit betekent dat het treinpersoneel geen direct contact kan onderhouden met de verkeersleiding. Ook de omroepsystemen op de stations liggen eruit. Reizigers kunnen nu niet worden gewaarschuwd.
Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
of gewoon meer dieseltreinen aanschaffen ,die rijden ook wel zonder stroom.
ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld..quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:12 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik wil niet naar doen BHFH, maar er staat dus WEL stroom op de bovenleiding, alleen zit de hele Post T zonder stroom en kan er dus niets bediend worden.
Een paar jaar geleden hadden ze iig nog wel een noodaggregaat, het zou me niets verbazen als die is wegbezuinigd of bespaard is op het onderhoud daarvan. Toch redelijk essentieel voor je bedrijfsvoering, zeker op zo'n enorm essentieel punt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld..maar het feit blijft dat het raar is dat die verkeersleiding geen noodstroomvoorziening heeft, ik begreep dat het puur de controleruimte is van de verkeersleiding is die eruit ligt en waardoor alles plat ligt.
Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotelquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef lenin het volgende:
Lullig voor die mensen die in een slaapzak moeten slapen terwijl anderen een hotel krijgen!
dat heb ik ook gehoord.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Studenten met OV een slaapzak, mensen die het volle pond hebben betaalt een hotel![]()
Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:57 schreef QyRoZ het volgende:
Er is in de omgeving van Utrecht echt geen ruimte om duizenden mensen in hotels op te vangen hoor.
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:Met zo'n dienstregeling kan de NS het beste weer gecentraliseerd worden, aangezien ze op deze manier binnen no-time failliet zijn.
Achquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:11 schreef QyRoZ het volgende:
Het amateurisme bij ProRail laat zich weer eens duidelijk zien. Goed bezig, jongens! Help het OV maar naar de tering. En blijf het maar incidenten noemen. Niet aan problem management doen, ook al heb je 100x dezelfde incidenten, het blijven incidenten.
Blijkbaar:quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zullen ze niet bussen inzetten om mensen bijvoorbeeld naar Amsterdam of het Gooi te brengen ? Ben je al een goed deel van de mensen kwijt natuurlijk
quote:Grote reizigerstroom
Honderden gestrande reizigers lopen op het station Utrecht CS al bellend rond. De Nederlandse Spoorwegen hebben vooralsnog geen idee hoe zij de grote reizigerstroom vrijdagavond weer op weg moeten helpen, nadat een grote storing het treinverkeer rondom Utrecht heeft stilgelegd.
Mondjesmaat vertrekken speciale bussen vanaf het Jaarbeursplein richting Duivendrecht, waar mensen kunnen overstappen in de richting van Schiphol. Reizigers kunnen met hun treinkaartje geen gebruik maken van de reguliere bussen. Het advies bij de reisinformatiebalie is dat passagiers hun eigen plan moeten trekken als ze vrijdagavond nog naar huis willen.
In de UK ging het nog beter, daar is RailTrack, de engelse ProRail zelfs echt failliet gegaan. Daar kunnen ze er wat van.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
Daar zijn ze snel achter zeg.quote:Onverkoopbaar
"Niettemin is het onverkoopbaar aan onze reizigers'', benadrukt de woordvoerder. "Er moet onderhand een backup-systeem komen om dit soort grote storingen op te vangen.''
behalve ontbrekend problem management, is er ook niet aan continuity management gedachtquote:
Gohquote:
Die gaat niet met de trein, ben je gek? Die heeft een vette auto met chauffeur.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh
een redundant systeem, dat ze daar niet eerder op gekomen zijn.
Moet je eens zien hoe snel dat er gekomen was als de NS directie daar vast had gezeten had..
Ach, niet lang meer, er rijden straks sowieso geen treinen meer.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:41 schreef Tarak het volgende:
Mensen die verder naar het zuiden moeten zullen nog onderweg zijn......
Ja, maar de meeste reizigers hebben alleen te maken met de NS en niet met prorail, tenminste, zo wordt dat ervaren. Ik denk serieus dat de NS (als een van de weinige bedrijven) beter is als overheidslichaam zodat de nadruk ligt op optijd rijden en de NS en prorail kunnen fuseren (seperate overheidslichamen die verantwoordelijk zijn voor elkaar terwijl ze ook 1 kunnen zijn is een totaal bezopen gedachte). Klaarblijkelijk heeft prorail niet voldoende kennis intern om de (IT) zaken goed zelf te regelen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
De belangen van het (niet) rijden van de trein zijn hier toch wel wat hoger dan in een midden-Afrikaans honger-land.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
moraal is als je de lat niet zo hoog legt, dan vindt niemand het erg als de trein niet rijdt en maakt niemand het ook uit of hij over een uur weeer rijdt, of over een week.
moet je daar kaartje kopen dan?, ik ging altijd gewoon op het dak zitten en rije maarquote:...naar Dire Dawa in Ethiopie. Toen ik bij het loket kwam om een kaartje te kopen....
De NS raadde juist aan om Amsterdam-Utrecht via Amersfoort te doen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:34 schreef k_man het volgende:
Mijn avond:
18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort
Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die spoorwegen...
Wat een slimmerds toch.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
net hoorde ik op de radio dat prorail wil onderzoeken of een noodstroomvoorziening (UPS en diesel agregaat) aangeschaft moet worden voor cruciale computersystemen,
Die conducteurs en machinisten die als er maar *knip* gebeurt gelijk gaan staken?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:56 schreef danos het volgende:
ja ik vondhet ook heel sneu voor al die conducteurs en machinisten die al die shit over zich heen krijgen, de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn die zaten lekker achter de tv nadat ze het monteursbedrijf hadden gebelt
Je moet gewoon zo'n formulier invullen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:06 schreef danos het volgende:
Nee lekker hoor, ik ga maandag maar even bellen om mijn geld terug te vragen van de vriendjes van de NS
Welles.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is overmacht voor de NS, dan krijg je je geld niet terug volgems mij.
Idd, alleen als de stroom in bijvoorbeeld half nederland uitvalt (dus ook in alle huishoudens etc) nu is er alleen sprake van uitval van het spoornetwerk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Welles.
Alleen bij aangkondigde werkzaameden niet, maar bij dit soort storingen wel. Overmacht... my ass.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |