abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:19:37 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31071112
je zal er maar gebruik van moeten maken, als je in Den Haag moet werken bv en daar niet woont, das eigenlijk niet met de auto te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:41:35 #52
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31071901
Ik had de trein van 19:24 richting Utrecht moeten hebben en ben nu pas thuis!!


Mensen die verder naar het zuiden moeten zullen nog onderweg zijn......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:48:37 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31072131
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:41 schreef Tarak het volgende:

Mensen die verder naar het zuiden moeten zullen nog onderweg zijn......
Ach, niet lang meer, er rijden straks sowieso geen treinen meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:20 #54
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31072386
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit is de schuld niet van de NS, maar van ProRail. (= beheerder van het spoornet). De NS huurt dit van ProRail. (=overheidsbedrijf, met volgens mij al jaaaaren te weinig geld)
Ja, maar de meeste reizigers hebben alleen te maken met de NS en niet met prorail, tenminste, zo wordt dat ervaren. Ik denk serieus dat de NS (als een van de weinige bedrijven) beter is als overheidslichaam zodat de nadruk ligt op optijd rijden en de NS en prorail kunnen fuseren (seperate overheidslichamen die verantwoordelijk zijn voor elkaar terwijl ze ook 1 kunnen zijn is een totaal bezopen gedachte). Klaarblijkelijk heeft prorail niet voldoende kennis intern om de (IT) zaken goed zelf te regelen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:03:58 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31072633
Ik wilde ooit de trein nemen van addis-abbaba naar Dire Dawa in Ethiopie. Toen ik bij het loket kwam om een kaartje te kopen zat daar een man rustig een boekje te lezen... "good day sir, I would like to buy a train ticket.." .... hij: "thats not possible sir.." Ik: "why not, i heared the train departs 2 times a day.." hij: "not now ir train is broken" ik:" broken? when does the nezt train go??" hij "I dont know sir, maybe next week, maybe after 2 weeks!" En de beste man was weer verdiept in zijn krant...

moraal is als je de lat niet zo hoog legt, dan vindt niemand het erg als de trein niet rijdt en maakt niemand het ook uit of hij over een uur weeer rijdt, of over een week.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:07:16 #56
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31072762
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
moraal is als je de lat niet zo hoog legt, dan vindt niemand het erg als de trein niet rijdt en maakt niemand het ook uit of hij over een uur weeer rijdt, of over een week.
De belangen van het (niet) rijden van de trein zijn hier toch wel wat hoger dan in een midden-Afrikaans honger-land.
pi_31073588
Mijn avond:

18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort

Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die spoorwegen...
pi_31073602
quote:
...naar Dire Dawa in Ethiopie. Toen ik bij het loket kwam om een kaartje te kopen....
moet je daar kaartje kopen dan?, ik ging altijd gewoon op het dak zitten en rije maar


raar dat na alle storingen en alle ophef rond terrorisme CS utrecht nog altijd een knelpunt is. zou al lang opgelost moeten zijn. 1 centaal regelpunt is niet alleen dom bij storingen maar ook nog eens levensgevaarlijk in geval van aanslagen zit duizenden mensen als ratten in de val
pi_31073604
Waarom hebbem we eigenlijk Regionale Omroep?
Zou toch verwachten dat bv een Omroep Utrecht op hun 'eigen site' toch enige aandacht hieraan zou kunnen besteden...
pi_31073674
Ach ja, je denkt, ik maak dit nog even af voor het weekend. Eén trein eerder en ik had nergens last van gehad.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:00:22 #61
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31074351
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:34 schreef k_man het volgende:
Mijn avond:

18.55 Aanwezig op Utrecht CS, ruim op tijd voor de trein van 19.02 naar Amersfoort
19.05 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een stroomstoring is en dat er geen treinen van en naar Utrecht rijden.
19.25 Duidelijke signalen van mijn mag dat er eten verwacht wordt. Dus ff iets snacken.
20.00 Al een uur geen treinen. Toch maar eens kijken bij de streekbussen. De laatste naar Amersfoort blijkt om 17.53 vertrokken te zijn.
20.45 Er rijden twee treinen binnen, maar er vertrekt nog steeds helemaal niks. Terwijl er kennelijk wel genoeg stroom is voor een enkele trein. En waarom rijden de dieseltreinen ook niet?
21.25 Er wordt omgeroepen dat er bussen op het Jaarbeursplein staan. Die rijden naar Duivendrecht. Mensen in de richtingen Amsterdam, Schiphol, Hilversum en Amersfoort kunnen mee.
21.35 Ik zit in een bus. Meer geluk dan dat het nou zo goed geregeld was. Toevallig stond ik redelijk in de buurt van de plek waar de deur van de bus uitkwam. Vervolgens door de mensenmassa weinig zachtzinnig de bus in gestuwd.
22.10 Duivendrecht
22.15 Vertrek van de vertraagde intercity naar Enschede
22.55 Aankomst in Amersfoort

Utrecht - Amersfoort in vier uur! Dat is toch knap. Ik denk niet dat lopen sneller zou zijn geweest, maar veel scheelt het niet. Leuk hoor, die spoorwegen...
De NS raadde juist aan om Amsterdam-Utrecht via Amersfoort te doen.
De laatste directe bus was om 19:00 vertrokken. Gelukkig wist iemand dat bus 56 naar Zeist uiteindelijk naar Utrecht ging. Twee bussen per uur. De bus puilde helemaal uit...... er kon echt niemand meer bij.

De NS die organiseert dat weer goed...........
Ik heb uiteindelijk bijna 3,5 uur over Amsterdam-Utrecht gedaan......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:08:58 #62
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31074570
Dubbel
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:09:08 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31074572
Mijn avond:

19.15 Op Rotterdam Alexander voor de trein naar Utrecht.
19.18 Geen trein. Er wordt omgeroepen dat er een storing is tussen Rotterdam en Gouda (dat betekend meestal dat Utrecht via Den Haag wel bereikbaar is)
19.25 De trein vanuit Rotterdam Centraal komt aan, en ik neem aan dat hij teruggaat naar Centraal, en dat doet hij ook. (ondertussen kom ik een Amerikaans echtpaar tegen uit SaltLake City, die ook niet snappen wat er aan de hand is, ze gaan ook naar Utrecht, en ik neem ze mee op sleeptouw)
19.40 Aankomst op Rotterdam Centraal, de trein naar Den Haag wordt afgeraden, omdat er meer aan de hand zou zijn, de laatste optie is dan (vanuit eerder ervaring) Duivendrecht.
19.54 De trein naar Schiphol komt 10 minuten te laat binnen, maar vertrekt redelijk snel.
20.34 Trein komt aan op schiphol, er is aansluiting naar Duivendrecht.
20.40 Aankomst op Duivendrecht, mededeling dat er NIETS rijd tot aan Utrecht. Ik overleg met mijn medereizigers uit de USA. We nemen de stoptrein naar Maarssen.
21.24 Stoptrein richting Utrecht, rijd niet verder dan Breukelen. Iedereen gaat de trein uit als we aankomen.
21.44 We staan in Breukelen, en er wordt omgeroepen dat er snelbussen rijden vanaf Duivendrecht naar Utrecht, daar hebben we dus niets aan !! Er gaan mensen terug naar Duivendrecht, totdat
22.00 Er wordt omgeroepen dat er ook een stroomstoring is bij Abcoude (op de weg naar Duivendrecht) en dat die kant ook niets meer rijdt !!!!

Dus we zitten vast, en met mij en de Amerikanen nog zo'n 50 mensen. Er is niemand van de NS, treinen rijden niet meer (geen 1 kant op) en de taxi's draaien overuren. Ik bel uit wanhoop een goeie vriendin, en ongeveer 30 mensen achterlatend, op een koud station zonder vervoer, wordt ik prinsheerlijk naar Utrecht gereden, waar ik om een uur of 11 aankom.

Dat is dus 3.5 uur over een stuk van 26 minuten. Een nieuw record, maar ach, heb gezellig zitten kletsen. Viel alleen bijna om van de honger, geen beste avond voor de NS dus......
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_31074884
Ik win nog steeds.

Vier uur over een stukje van een kwartier. Da's een vertraging met een factor 16.
pi_31075984
Mijn avond:

21:58 Zaandam --> Utrecht Centraal (Moest naar Maarssen), er was op borden te zien dat er stroom storing was
22:11 Amsterdam CS... Omroep: "Deze trein gaat niet verder" Normaal door naar Utrecht, er was veteld dat treinen door gingen tot Breukelen.

Aantal keer omroep op Amsterdam dat de trein van 13 over en 43 over gaat.
trein van 22:13 was gecanceld, daar zat ik namelijk in.
NS medewerkers wisten van niks... alleen dat er 13 over een zou gaan.
ik had zoiets ik ga wel met de Metro naar Duivendrecht.

22:30 Weer omroep berichten... Reizigers voor Utrecht wordt aangeraden naar Duivendrecht te gaan met metro en dan met bussen verder.

Pa gebeld of die me kon ophalen @ Duivendrecht, ik met de metro

22:50 Duivendrecht... Er zijn bussen, toch neem ik lekker de auto.
bussen hadden moeite het station uit te komen wegens de stroom taxi's

nog voor de aansluiting op de A2 (bij de Arena)... veel blauwe zwaailichten... NS bussen die achteruit terug rijden... een of ander groot ongeluk gebeurd dus.. (nog meer vetraging voor NS reizigers)

23:15 Maarssen... (moest me fiets nog ophalen) station redelijk verlaten, wel een paar reizigers druk in discussie met iemand van NS via zo'n SOS paal. geen bussen te zien, geen omroep berichten, geen NS medewerkers.

ook wel TOPie NS, vooral de informatie

totaal 30 min vetraging gehad dus, valt mee.
gister was erger, toen had ik 50 min vetraging op het zelfde traject... reden onbekend
pi_31081424
Mn vriendin stapte kwart voor 7 de trein in op rotterdam alexander en was om 1 uur bij mij op de plaats van bestemming in kampen.
chanceless
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:04:54 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31082875
net hoorde ik op de radio dat prorail wil onderzoeken of een noodstroomvoorziening (UPS en diesel agregaat) aangeschaft moet worden voor cruciale computersystemen,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31082923
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
net hoorde ik op de radio dat prorail wil onderzoeken of een noodstroomvoorziening (UPS en diesel agregaat) aangeschaft moet worden voor cruciale computersystemen,
Wat een slimmerds toch.
pi_31089389
Mijn Avond:

Etentje in Utrecht, half 8 aanwezig.

18.13 trein genomen naar rotterdam
18.37 trein vanaf rotterdam naar utrecht
19.15 trein staat stil
19.20 wordt omgeroepen dat men geen contact kan krijgen met meldkamer
19.30 tgaat om een stroomstoring wordt nu duidelijk
21.15 trein rijdt 300 meter verder naar woerden waar voorin uitgestapt kan worden
21.50 ik ben eindelijk buiten, via het spoor moest naar woerden perron worden geklommen
22.00 Er is niks geregelt geen bussen, geen info of niks
22.30 Biertje gedronken in cafe woerden en patat gehaald in snackbar
23.10 Er rijdt een trein naar rotterdam
23.33 Trein naar Dordrecht net gehaald
24.00 THUIS, JIPPIE na een verneukte avond.

Vooral het feit dat het zoolang duurde, er niks geregelt was, en we volgens mij veel eerder naar woerden centraal hadden kunnen rijden.
Ook het voorin uitstappen ging dramatisch, leg vervolgens daar een paar planken neer, ipv iedereen te moeten helpen.

Nee lekker hoor, ik ga maandag maar even bellen om mijn geld terug te vragen van de vriendjes van de NS
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:21:11 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31089763
wat ik dus niet snap. Prorail is een overheidsbedrijf, de overheid heeft vele zware hypermoderne dieselaggregaten bij defensie staan.. Waarom niet zon aggregaat bij prorail neerzetten. Militairen kunnen het onderhoud doen. (die hoge cap. aggregaten zijn duur, (zon 200.000 euro) plus nog 50.000 voor een ups, maargoed de overheid heeft die dingen staan, dus waarom ze niet inzetten bij een staatsbedrijf als prorail! die 50.000 euro voor een UPS, dat evt ook bij een overheidsbedrijf is af te nemen(!) moet ook geen probleem zijn!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31090513
Idd BHFH, ik had gister echt het idee, dat de NS voor het eerst zoiets meemaakte en niet weet wat ze moeten doen. Ik neem aan dat ze wel scenarios klaar hebben liggen, je zou toch wel moeten weten wat er allemaal mis kan gaan.

Ok het is een groot probleem, als er opeens zooveeel platlicht, maar geef dat dan gewoon toe en ga niet zitten zeggen: TSJA WIJ WETEN HET OOK NIET.

Ik neem trouwens wel aan dat ik na 4 uur vertraging mijn totale kaartje terugkrijg als OV-houder?
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:51:28 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31090693
zou de NS met prorail geen contractuele afspraken hebben over schade door dit soort wanprestaties ? Ik denk dat de NS de kosten rechtstreeks kan verhalen op pro-rail=overheid=belastingebetaler.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:53:46 #73
85962 ioko
I Appear Missing
pi_31090758
Ik snap het ook niet, schiphol kan toch ook niet roepen als de stroom uitvalt; "He, wat jammer, nu moeten de vliegtuigen maar een paar uur wachten"? Gewoon een aggregaat, dat het daarna een uur duurt voordat alles weer loopt, das geen probleem, maar daarna loopt wel alles weer.

De informatievoorziening was idd erg slecht, al waren er genoeg mensen van de NS die probeerden de situatie de baas te blijven. Ook had ik het idee dat er verschillende dingen achter elkaar misgingen, ik heb zeker 3 storingen gehad onderweg, die los van elkaar stonden. (de grootste in Utrecht natuurlijk)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_31090759
idd, hoe dan ook wij betalen ons kaartje toch wel, en als mensen hun geld niet terugvragen dan betalen ze dubbel
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31090829
ja ik vondhet ook heel sneu voor al die conducteurs en machinisten die al die shit over zich heen krijgen, de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn die zaten lekker achter de tv nadat ze het monteursbedrijf hadden gebelt
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:05:24 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31091109
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:56 schreef danos het volgende:
ja ik vondhet ook heel sneu voor al die conducteurs en machinisten die al die shit over zich heen krijgen, de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn die zaten lekker achter de tv nadat ze het monteursbedrijf hadden gebelt
Die conducteurs en machinisten die als er maar *knip* gebeurt gelijk gaan staken?
Die conducteurs en machinisten die een tijdje terug regelmatig te laat vertrokken om de directie weg te krijgen`?
Die conducteurs en machinisten die je trein die op tijd was later laten vertrekken om een aansluiting te maken, maar waardoor jij op het volgende station je aansluiting mist?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31091258
Ik zat in 1 van de laatste treinen voor de treinstoring . (Groningen -> Utrecht).
pi_31117905
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:06 schreef danos het volgende:
Nee lekker hoor, ik ga maandag maar even bellen om mijn geld terug te vragen van de vriendjes van de NS
Je moet gewoon zo'n formulier invullen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:47:26 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31117986
het is overmacht voor de NS, dan krijg je je geld niet terug volgems mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31118142
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is overmacht voor de NS, dan krijg je je geld niet terug volgems mij.
Welles.

Alleen bij aangkondigde werkzaameden niet, maar bij dit soort storingen wel. Overmacht... my ass.
pi_31126473
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Welles.

Alleen bij aangkondigde werkzaameden niet, maar bij dit soort storingen wel. Overmacht... my ass.
Idd, alleen als de stroom in bijvoorbeeld half nederland uitvalt (dus ook in alle huishoudens etc) nu is er alleen sprake van uitval van het spoornetwerk.

Maarja met mijn OV kan ik alleen maximaal 4,57 terugkrijgen, joepie
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31126527
Mijn kaartje kostte 6 euro nog wat. Ook nogal schamel betaald voor een avond ellende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')