quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:52 schreef Mirage het volgende:[..]
Maar kan jij ermee leven dat jij iemand gedood hebt die dat eigenlijk niet "verdient"?
Als iemand mij berooft en ik mij daarbij niet bedreigt voel zal ik gewoonweg vanuit belediging mijn eigendommen verdedingen, maar diegene zal ik niet proberen iets blijvends aan te doen.
Als ik mij bedreigt voel zal ik mij verdedigen op een manier dat ik dat nodig acht. (als dat doden betekend so be it).
Maar iemand opzettelijk doden terwijl daar geen noodzaak toe is en diegene jouw misschien wel berooft omdat hij/zij de dupe is geworden van een aaneenschakelingen van stomme samenlopen van omstandigheden of omdat hij slachtoffer is van het (kut) systeem... nee.
Ik vraag mij altijd af "waarom doen mensen wat ze doen?"
En vaak kom ik op de eindmening dat ik hun gedrag afkeur, maar hun als mens ontzettend goed begrijp.
bah kon de hele tijd niet inloggen. nu via passmailer nieuw paswoord...wat een gedoe hehe.
ff terug komend hierop. wat ik zei was volgens het wetboek en dus niet mijn persoonlijke visie. maar aangezien je nu vraagt wat ik kan/zou doen...
kan ik iemand doden uit het niets? - ja
zal ik er slaap over verliezen? - nee
zal ik daadwerkelijk iemand doden zonder reden? - nee
zou ik iemand doden uit zelfverdediging of om iemand te beschermen die dicht bij me hart staat? - ja
de dood is te goed voor de meeste, dus ik zal niet zo snel iemand doden. zal eerder hun leven op aarde een hel maken indien nodig. tot nu toe heb ik nog geen enkele "vijand" dus het is nog niet nodig geweest. alhoewel ik de laatste paar maanden wel erg dicht daarbij was. en die persoon heeft grote problemen als we elkaar ooit nog tegen komen, want er speelt meer dan dat zij denkt.
klein voorbeeld. iets meer dan half jaar terug. veel spullen werden gejat op het werk. een marrokaan probeert mijn mp3 speler te jatten. ik trapte mijn kluisje dicht, hij brak zijn vingers/hand aangezien ik gekraak hoorde gevolgd door veel doodsverwensingen mijn kant op. hij had toen ook al het kluisje naast me opengebroken van een antiliaan. die antilliaan had die marrokaan verder afgetuigt. verloor ik hier slaap over? voelde ik me hier slecht door? absoluut niet. die gozer moest gewoon met zijn poten van andermans eigendom afblijven. als het aan mij lag zou die gozer niet eens een hand meer hebben aangezien ik op dat moment stond te denken aan vroeger toen bij een dief een hand afgehakt werd. dus hij had mazzel dat de antilliaan hem eerder te grazen had genomen. het was wel erg gesteld. zelfs het brood van mensen werd daar toen gejat :S
maar genoeg persoonlijk gezwam
![]()
en ter verduidelijking...nee ik ben niet aggressief tenzij ik meer dan normale hoeveelheid provocaties naar mijn hoofd geslinger krijg
that reminds me...moet nog nieuwe broeken halen over een week of zo
[ Bericht 1% gewijzigd door Enyalius op 04-10-2005 22:43:25 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)