abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31081756
Op zich een prima maatregel. Iemand met een 'vreemd' paspoort is slechts te gast in ons land. Weet je je niet te gedragen dan mag je vertrekken.
pi_31081818
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:16 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je vergelijking met WO2. Het is jammer dat alleen linkse rakkers patent hebben op vergelijking met WO2 want ik zouhet zo leuk vinden als ik ook eens een vergelijking kan maken met WO2.
Ach je kunt ook zeggen dat extreem rechtse rakkers en sommige rechtse rakker WO2 geen probleem vonden. Als ik dan zie hoeveel extreem rechtse jongeren de Hitler groet uitbrengen en alle buitenlanders en joden verafschuwen.
pi_31081840
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:22 schreef nikk het volgende:
Op zich een prima maatregel. Iemand met een 'vreemd' paspoort is slechts te gast in ons land. Weet je je niet te gedragen dan mag je vertrekken.
Hahaha. het zijn juist de mensen die een Nederlandse paspoort hebben die voor problemen zorgen.
pi_31081929
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:26 schreef Stratos het volgende:

[..]

Hahaha. het zijn juist de mensen die een Nederlandse paspoort hebben die voor problemen zorgen.
Dat is een ander probleem en die moet je dan ook op een andere manier aanpakken. Maar deze maatregel op zich is best goed.
pi_31081958
edit
pi_31082014
quote:

[..]

Wil je daarmee beweren dat criminele buitenlanders niet voor problemen zorgen?
pi_31082141
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wil je daarmee beweren dat criminele buitenlanders niet voor problemen zorgen?
2de en 3de generatie allochtonen zijn gewoon Nederlanders hier geboren en met een paspoort dubble of niet, autochtonen zijn gewoon Nederlanders. De maatregel geldt alleen voor buitenlanders zonder een Nederlandse paspoort en nee die zorgen niet voor zoveel problemen als je de statistieken moet geloven.
pi_31082292
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:37 schreef Stratos het volgende:

[..]

2de en 3de generatie allochtonen zijn gewoon Nederlanders hier geboren en met een paspoort dubble of niet, autochtonen zijn gewoon Nederlanders. De maatregel geldt alleen voor buitenlanders zonder een Nederlandse paspoort en nee die zorgen niet voor zoveel problemen als je de statistieken moet geloven.
Maar degenen die uitgezet worden moeten veroordeeld zijn voor een misdrijf; daarvan is dus vastgesteld dat ze voor problemen zorgen. Dan kun je wel zeggen dat het maar een kleine groep betreft, dat neemt niet weg dat er geen enkele reden is zulke mensen te willen binnen halen, en aangezien ze nog geen Nederlands paspoort hebben is er op eenvoudige wijze vanaf te komen. Problemen preventief voorkomen heet dat.
pi_31082364
Het lijkt mij gewoon een eerste stap op weg naar algehele "zuivering".
Lijkt mij behoorlijk onzuiver.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:49:54 #160
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31082474
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:20 schreef Stratos het volgende:

Ik denk niet dat Aruba zit te wachten op Nederlandse criminelen. Aruba heeft haar handen al vol met illegalen die denken dat het eiland " het land van de mogelijkheden is". De gevangenis is al bomvol met illegalen en moest daarom worden uitgebreid.
Over vier jaar is Yoran vast wel weer trug..
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31082481
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:45 schreef nokwanda het volgende:
Het lijkt mij gewoon een eerste stap op weg naar algehele "zuivering".
Lijkt mij behoorlijk onzuiver.
Maar waarom????!? Jij bent dus van mening dat iedereen die hier binnen wil komen toegelaten moet worden en in het geheel niet gekeken moet worden naar antecedenten etc? Dat lijkt mij praktisch onmogelijk, er wordt altijd geselecteerd, en dat kan maar beter op relevante kenmerken zijn.
pi_31082891
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:49 schreef SpugendeLama het volgende:

[..]

Over vier jaar is Yoran vast wel weer trug..
Ach Joran is een in Nederland geboren Nederlander die Aruba zwaar in de shit bracht.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:25:25 #163
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31085095
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:37 schreef Stratos het volgende:

[..]

Als ik dus de statestieken mag geloven is 10% van alle gevangen GEEN Nederlands staatsburger.
Dat vind ik toch een erg groot aantal.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)elingen_uitgezet.xml

Aaantal gedetineerden: 16.455
Vreemdelingen: 1.655

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=37264&D1=0,7-34&D2=0&D3=0&D4=0&D5=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31085282
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 09:35 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat zou nogal onzin zijn. Onder het containerbegrip "allochtoon" vallen ook veel "vreemdelingen" (=iedereen die geen nederlands paspoort heeft), een onderscheid tussen de verblijfsstatus van vreemdelingen en de nederlanders is volstrekt in lijn met de wet.
In lijn met de wet?
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Gw/1.html
pi_31085642
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:27 schreef R@b het volgende:

[..]

Uiteraard wel terugsturen. Of wil jij soms alle criminelen uit landen waar het een grote rotzooi is gaan opnemen zodat het daar beter toeven wordt?
Nee, hoezo dat?
pi_31085667
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Power perceived is power achieved.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:49:13 #167
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31085772
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:45 schreef Modwire het volgende:
Artikel 1
Dus iedereen die weer vrijkomt naar het land schoppen waar hij vandaan komt? Nederlanders naar nederland, chinezen naar china. Zoiets?
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:54:22 #168
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31085914
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:49 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dus iedereen die weer vrijkomt naar het land schoppen waar hij vandaan komt? Nederlanders naar nederland, chinezen naar china. Zoiets?
Ja, dat is wel de bedoeling. Amerikanen terugschoppen naar de USA dus ook, duitsers ook, belgen vooral .

Behalve als ze genaturaliseerd zijn, want dan hebben ze een Nederlands paspoort en worden ze teruggeschopt naar Nederland.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:59:21 #169
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31086053
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:54 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, dat is wel de bedoeling. Amerikanen terugschoppen naar de USA dus ook, duitsers ook, belgen vooral .

Behalve als ze genaturaliseerd zijn, want dan hebben ze een Nederlands paspoort en worden ze teruggeschopt naar Nederland.
Gelijke behandeling
Vampire Romance O+
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:19:31 #170
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_31086633
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:32 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Nederlanders zonder nederlands paspoort zetten we ook uit hoor
quote:
Discriminatie

Benader het positiever Noem het "voortrekken" van bepaalde groepen
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:22:32 #171
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086709
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:19 schreef Furby het volgende:

[..]

Nederlanders zonder nederlands paspoort zetten we ook uit hoor
[..]

Benader het positiever Noem het "voortrekken" van bepaalde groepen
Postieve discriminatie voor mensen met een Nederlands paspoort
pi_31086814
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:58 schreef KreKkeR het volgende:
Waarom ebola lullen en ook nog eens vetgedrukt
Excuus.......... Ik had het zo niet moeten zeggen omdat het zo niet hoort. Ik bedoel er niets mee en ik beloof de buitenlanders in hun waarde te laten, nogmaals: excuus.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31087161
quote:

[..]

Ik ben bang dat je dáár gelijk in hebt.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:43:01 #174
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31087265
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:38 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dáár gelijk in hebt.
Ik niet.
Ik denk namelijk niet dat 10% van alle mensen in Nederland geen Nederlands paspoort heeft. Echter bevolken zij wel 10% van de gevangenissen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:22:58 #175
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31088327
fur unser nazi

ach , niks mis mee

jullie hebben ergens gelijk , uitzetten , niet moeilijk doen , niet menselijkheid tonen , niet nadenken over de levens van die mensen die uitgezet worden , want we moeten een pure staat worden..

ik bedoel dit ergens dubbel , want ik kan er in komen.
tegelijkertijd ben ik weer eens sarcastisch..

ik snap best wel wat de voorstanders willen , en ik wil dit ook , het echte nederland terug.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31088614
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor de eigen uitzetting, als het werklijk zo vreselijk is waar ze vandaan komen, dan is dat juist een extra stimulans om je hier maar te gedragen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:46:25 #177
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31088888
ik ben het er wel mee eens...
ga je rotzooi trappen in het land waar je eigenlijk te gast ben
kan je dat ook net zo goed doen in je eigen thuisland
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:56:23 #178
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31089129
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:22 schreef BaajGuardian het volgende:
fur unser nazi

ach , niks mis mee

jullie hebben ergens gelijk , uitzetten , niet moeilijk doen , niet menselijkheid tonen , niet nadenken over de levens van die mensen die uitgezet worden , want we moeten een pure staat worden..

ik bedoel dit ergens dubbel , want ik kan er in komen.
tegelijkertijd ben ik weer eens sarcastisch..

ik snap best wel wat de voorstanders willen , en ik wil dit ook , het echte nederland terug.
Maar Amerikanen/duitsers/engelsen die hier vast zitten vanwegen een overval mag je wel terugsturen, of ben je daar ook zo 'barmhartig' voor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:58:34 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31089177
nee , iedereen terug sturen.
pi_31089211
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:58 schreef BaajGuardian het volgende:
nee , iedereen terug sturen.
Per trein graag
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:01:32 #181
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31089251
via de NS
pi_31089468
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef BaajGuardian het volgende:
via de NS
Tuurlijk! Tussenstop Westerbork.
pi_31089875
Ik vind het plan slap omdat kleurlingen vaker misdadig zijn. Niet mensen die nieuw in Nederland komen.
Kom ik gelijk met een volgende feit, 70 procent van alle gevangenen heeft een donkere huidskleur en een uitheems uiterlijk. Meestal Moslim, vaak ook negroide. Dat is abnormaal .

Stelling:

Het plan om slechts nieuwkomers die crimineel zijn het land uit te zetten is zwak, omdat 70 procent van alle gevangen een andere huidskleur heeft. Hieronder zitten velen van de tweede en derde generatie buitenlanders en deze zijn een gelijke categorie.

pi_31090304
Het plan is slecht omdat 70% een andere huidskleur heeft? Ik zie de link niet. 10% van de gedetineerden heeft niet de Nederlandse nationaliteit, het is derhalve een goed plan.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:30:52 #185
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31091855
marokanen kan je helemaal makkelijk uit zetten, gewoon de nederlandse nationalitiet afpakken, Want ze hebben altijd hun marokaanse nationaliteit nog. Hun zijn een van de weinigen namelijk die twee nationaliteiten mogen houden. Om het simpele feit dat ze van Marokko hun nationaliteit niet mogen afstaan, je wordt als Marokaan geboren en je gaat als Marokaan dood.

je hoeft ook geen zorgen te maken dat ze dan staatsloos zijn.
don't give me that fucking bullshit
pi_31106740
Geen problemen mee.

Iemand komt hier en begint te stelen? Mag gerust weg.
Er zijn echt wel mogelijkheden genoeg om legaal aan de kost te komen hier.

Uitkeringen, werk of subsidies om een eigen zaakje te beginnen.
En niet zeuren dat dat voor buitenlanders niet geldt, want daar geldt het net zo goed voor.
In sommige gevallen komen die zelfs eerder in aanmerking voor starterssubsidies e.d.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_31106882
quote:

[..]

In lijn met de wet?
Artikel 1

Natuurlijk, iemand opsluiten omdat hij steelt is ook discriminatie?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31140621
-edit: één simpel scheldwoord is wel een erg magere reactie-

[ Bericht 46% gewijzigd door kLowJow op 03-10-2005 12:44:32 ]
pi_31140910
quote:
Artikel 1

Als je de wet nu ophef, denk je dan echt dat iedereen gelijk keihard begint te discrimineren.
Draai het eens om: nu mag je niet discrimineren, straks bij opheffing van art. 1 ben je niet verplicht
te discrimineren.

Als die wet wordt opgeheven zal ik niet ineens keihard apengeluiden maken of teringnikker gaan zeggen. Mocht dat veel voor komen, dan kun je altijd apart een Negerwet invoeren en daarin zetten dat het strafbaar is negers te discrimineren op basis van hun uiterlijk. Voor bepaalde religies hoeven we zo'n wet niet te maken.
pi_31141088
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:25:41 #191
3542 Gia
User under construction
pi_31141590
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen
Ik zou mijn schoenen er niet vuil aan maken. Zou een honkbalknuppel pakken.
pi_31142233
quote:

[..]

In lijn met de wet?
Artikel 1

In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:56:01 #193
3542 Gia
User under construction
pi_31142359
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.
Precies. Het gaat hier niet om gelijke gevallen. Dus hoeven ze niet gelijk behandeld te worden.

Daarbij, de straf is gelijk. Alleen volgt voor buitenlanders nog uitzetting. Oftewel, na je gevangenisstraf mag je verder leven in je eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
pi_31143056
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het plan slap omdat kleurlingen vaker misdadig zijn. Niet mensen die nieuw in Nederland komen.
Kom ik gelijk met een volgende feit, 70 procent van alle gevangenen heeft een donkere huidskleur en een uitheems uiterlijk. Meestal Moslim, vaak ook negroide. Dat is abnormaal .

Stelling:

Het plan om slechts nieuwkomers die crimineel zijn het land uit te zetten is zwak, omdat 70 procent van alle gevangen een andere huidskleur heeft. Hieronder zitten velen van de tweede en derde generatie buitenlanders en deze zijn een gelijke categorie.

Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.
pi_31143120
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:28:37 #196
3542 Gia
User under construction
pi_31146467
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:24 schreef boyv het volgende:

[..]

Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.
In principe worden ze toch gelijk behandeld!

Ze krijgen dezelfde gevangenisstraf en mogen daarna terug naar hun eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
pi_31154675
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

In principe worden ze toch gelijk behandeld!

Ze krijgen dezelfde gevangenisstraf en mogen daarna terug naar hun eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
Zo kun je het ook zien

Ik ben hoe dan ook voorstander hiervan.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:31:25 #198
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154859
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.

Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.

Buiten dat is dit natuurlijk een volstrekt onhaalbaar idee, wat er zeker niet door gaat komen maar weer eens wat meer aversie kweekt tegen allochtonen in het algemeen, maar dat zijn we gewend van onze regering natuurlijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:32:30 #199
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31154887
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.

Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.

Buiten dat is dit natuurlijk een volstrekt onhaalbaar idee, wat er zeker niet door gaat komen maar weer eens wat meer aversie kweekt tegen allochtonen in het algemeen, maar dat zijn we gewend van onze regering natuurlijk.
De tweede kamer ging er toch direct mee akkoord?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:33:48 #200
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154930
Ik moet nog zien onder welke voorwaarden dat in de praktijk uitgevoerd zou moeten worden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')