abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:01:32 #181
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31089251
via de NS
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31089468
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef BaajGuardian het volgende:
via de NS
Tuurlijk! Tussenstop Westerbork.
pi_31089875
Ik vind het plan slap omdat kleurlingen vaker misdadig zijn. Niet mensen die nieuw in Nederland komen.
Kom ik gelijk met een volgende feit, 70 procent van alle gevangenen heeft een donkere huidskleur en een uitheems uiterlijk. Meestal Moslim, vaak ook negroide. Dat is abnormaal .

Stelling:

Het plan om slechts nieuwkomers die crimineel zijn het land uit te zetten is zwak, omdat 70 procent van alle gevangen een andere huidskleur heeft. Hieronder zitten velen van de tweede en derde generatie buitenlanders en deze zijn een gelijke categorie.

INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31090304
Het plan is slecht omdat 70% een andere huidskleur heeft? Ik zie de link niet. 10% van de gedetineerden heeft niet de Nederlandse nationaliteit, het is derhalve een goed plan.
Power perceived is power achieved.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:30:52 #185
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31091855
marokanen kan je helemaal makkelijk uit zetten, gewoon de nederlandse nationalitiet afpakken, Want ze hebben altijd hun marokaanse nationaliteit nog. Hun zijn een van de weinigen namelijk die twee nationaliteiten mogen houden. Om het simpele feit dat ze van Marokko hun nationaliteit niet mogen afstaan, je wordt als Marokaan geboren en je gaat als Marokaan dood.

je hoeft ook geen zorgen te maken dat ze dan staatsloos zijn.
don't give me that fucking bullshit
pi_31106740
Geen problemen mee.

Iemand komt hier en begint te stelen? Mag gerust weg.
Er zijn echt wel mogelijkheden genoeg om legaal aan de kost te komen hier.

Uitkeringen, werk of subsidies om een eigen zaakje te beginnen.
En niet zeuren dat dat voor buitenlanders niet geldt, want daar geldt het net zo goed voor.
In sommige gevallen komen die zelfs eerder in aanmerking voor starterssubsidies e.d.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_31106882
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:32 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:

[..]

In lijn met de wet?
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Gw/1.html
Natuurlijk, iemand opsluiten omdat hij steelt is ook discriminatie?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31140621
-edit: één simpel scheldwoord is wel een erg magere reactie-

[ Bericht 46% gewijzigd door kLowJow op 03-10-2005 12:44:32 ]
pi_31140910
quote:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Als je de wet nu ophef, denk je dan echt dat iedereen gelijk keihard begint te discrimineren.
Draai het eens om: nu mag je niet discrimineren, straks bij opheffing van art. 1 ben je niet verplicht
te discrimineren.

Als die wet wordt opgeheven zal ik niet ineens keihard apengeluiden maken of teringnikker gaan zeggen. Mocht dat veel voor komen, dan kun je altijd apart een Negerwet invoeren en daarin zetten dat het strafbaar is negers te discrimineren op basis van hun uiterlijk. Voor bepaalde religies hoeven we zo'n wet niet te maken.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31141088
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:25:41 #191
3542 Gia
User under construction
pi_31141590
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen
Ik zou mijn schoenen er niet vuil aan maken. Zou een honkbalknuppel pakken.
pi_31142233
quote:

[..]

In lijn met de wet?
Artikel 1

In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:56:01 #193
3542 Gia
User under construction
pi_31142359
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:50 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.
Precies. Het gaat hier niet om gelijke gevallen. Dus hoeven ze niet gelijk behandeld te worden.

Daarbij, de straf is gelijk. Alleen volgt voor buitenlanders nog uitzetting. Oftewel, na je gevangenisstraf mag je verder leven in je eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
pi_31143056
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het plan slap omdat kleurlingen vaker misdadig zijn. Niet mensen die nieuw in Nederland komen.
Kom ik gelijk met een volgende feit, 70 procent van alle gevangenen heeft een donkere huidskleur en een uitheems uiterlijk. Meestal Moslim, vaak ook negroide. Dat is abnormaal .

Stelling:

Het plan om slechts nieuwkomers die crimineel zijn het land uit te zetten is zwak, omdat 70 procent van alle gevangen een andere huidskleur heeft. Hieronder zitten velen van de tweede en derde generatie buitenlanders en deze zijn een gelijke categorie.

Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.
pi_31143120
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:28:37 #196
3542 Gia
User under construction
pi_31146467
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:24 schreef boyv het volgende:

[..]

Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.
In principe worden ze toch gelijk behandeld!

Ze krijgen dezelfde gevangenisstraf en mogen daarna terug naar hun eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
pi_31154675
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

In principe worden ze toch gelijk behandeld!

Ze krijgen dezelfde gevangenisstraf en mogen daarna terug naar hun eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
Zo kun je het ook zien

Ik ben hoe dan ook voorstander hiervan.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:31:25 #198
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154859
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.

Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.

Buiten dat is dit natuurlijk een volstrekt onhaalbaar idee, wat er zeker niet door gaat komen maar weer eens wat meer aversie kweekt tegen allochtonen in het algemeen, maar dat zijn we gewend van onze regering natuurlijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:32:30 #199
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31154887
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.

Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.

Buiten dat is dit natuurlijk een volstrekt onhaalbaar idee, wat er zeker niet door gaat komen maar weer eens wat meer aversie kweekt tegen allochtonen in het algemeen, maar dat zijn we gewend van onze regering natuurlijk.
De tweede kamer ging er toch direct mee akkoord?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:33:48 #200
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154930
Ik moet nog zien onder welke voorwaarden dat in de praktijk uitgevoerd zou moeten worden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')