Tuurlijk! Tussenstop Westerbork.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef BaajGuardian het volgende:
via de NS
Natuurlijk, iemand opsluiten omdat hij steelt is ook discriminatie?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:32 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
In lijn met de wet?
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Gw/1.html
Als je de wet nu ophef, denk je dan echt dat iedereen gelijk keihard begint te discrimineren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:32 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ik zou mijn schoenen er niet vuil aan maken. Zou een honkbalknuppel pakken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen![]()
In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:32 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
In lijn met de wet?
Artikel 1
Precies. Het gaat hier niet om gelijke gevallen. Dus hoeven ze niet gelijk behandeld te worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:50 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
In gelijke gevallen inderdaad. Maar deze personen hebben geen Nederlands paspoort dus kunnen en mogen ook anders behandelt worden. Net zo goed dat toeristen geen kinderbijslag krijgen als ze hier twee maanden met de kids op vakantie zijn.
Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het plan slap omdat kleurlingen vaker misdadig zijn. Niet mensen die nieuw in Nederland komen.
Kom ik gelijk met een volgende feit, 70 procent van alle gevangenen heeft een donkere huidskleur en een uitheems uiterlijk. Meestal Moslim, vaak ook negroide. Dat is abnormaal .
Stelling:
Het plan om slechts nieuwkomers die crimineel zijn het land uit te zetten is zwak, omdat 70 procent van alle gevangen een andere huidskleur heeft. Hieronder zitten velen van de tweede en derde generatie buitenlanders en deze zijn een gelijke categorie.
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef JohnDope het volgende:
Grappig iemand mag bij je logeren en vervolgens rooft diegene je huis leeg. En vervolgens heb je sommige mensen hier, die niet diegene je huis uittrappen![]()
In principe worden ze toch gelijk behandeld!quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:24 schreef boyv het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijk, maar het is dus anders. Iemand die hier verblijft met een verblijfsvergunning, kun je niet vergelijken met iemand die een Nederlands paspoort of persoonsbewijs heeft. Verschillende gevallen, dus verschillend behandelen.
Zo kun je het ook zienquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
In principe worden ze toch gelijk behandeld!
Ze krijgen dezelfde gevangenisstraf en mogen daarna terug naar hun eigen land. Geldt voor iedere crimineel.
De tweede kamer ging er toch direct mee akkoord?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
Lijkt me alleen zinvol als 100 procent zeker is dat iemand hier alleen maar komt om (serieuze) criminele activiteiten te ondernemen.
Wat volgens mij tamelijk onmogelijk te controleren is.
Buiten dat is dit natuurlijk een volstrekt onhaalbaar idee, wat er zeker niet door gaat komen maar weer eens wat meer aversie kweekt tegen allochtonen in het algemeen, maar dat zijn we gewend van onze regering natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |