ik weet dat jij het graag wil omdat je een huis in turkije hebt. maar geloof me maar de tegenstand zal eerder groter worden dan kleiner. turkije in de EU is een enorme blunder. ik hoop dan ook dat het nooit zover komtquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Chirac zal niet meer deelnemen aan de volgende verkiezingen, en Sarkozy heeft inmiddels zijn anti-turkse geluid sterk aangepast. Ik schat dat er nog een verkiezing of 60 zal plaatsvinden in de lidstaten van de EU voordat alle hoofdstukken zijn uitonderhandeld. Maar ik denk niet dat dat enig verschil zal maken voor de uitkomst. Ik denk wel dat wat de Turken zelf doen een verschil kan uitmaken. Als ze verstandig gebruik maken van de mogelijkheden worden ze over 10 jaar zonder al te veel problemen lid van de EU en zijn er ook geen grote groepen van tegenstanders meer te vinden.
Onderschat de Duitse econommie niet, Duitsland is in staat wereldwijd met iedereen te concurreren. Ze hebben een binnenlands probleem, maar exporteren als nooit tevoren. In tegenstelling tot een land als de VS dat blijkens een immer oplopend handelstekort onvoldoende in staat is internationaal te concurreren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.
Feit is dat Turkije hoe dan ook beter zal worden van deze onderhandelingen. Want de geldstroom zal binnenkort beginnen te vloeien. Want uiteraard bekostigen de EU-lidstaten een hoop van de vereiste veranderingen.
Volgens mij interesseert dat Turkse lidmaatschap de overgrote meerderheid van de mensen gewoon helemaal niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Onderschat de Duitse econommie niet, Duitsland is in staat wereldwijd met iedereen te concurreren. Ze hebben een binnenlands probleem, maar exporteren als nooit tevoren. In tegenstelling tot een land als de VS dat blijkens een immer oplopend handelstekort onvoldoende in staat is internationaal te concurreren.
En de discussie over Turkije begint eigenlijk nu pas echt, nu wordt het een echt verkiezingsthema, en nog geschikter om mensen op de been te krijgen dan de EU grondwet dat was, dus![]()
Dat vermoed ik ook.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij interesseert dat Turkse lidmaatschap de overgrote meerderheid van de mensen gewoon helemaal niet.
hm, dat zou ook vervelend zijn voor Nederland. Misschien moeten we een groot land zoeken met een flinke economische groei, liefst mooi weer, en vragen of ze zich bij ons aansluiten zodat we er zo naar toe kunnen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.
vandaar dat ze massaal enorm tegen zijn natuurlijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij interesseert dat Turkse lidmaatschap de overgrote meerderheid van de mensen gewoon helemaal niet.
Dat zou kunnen, al zie ik in mijn omgeving het tegenovergestelde. Maar dat is natuurlijk niet representatief. Wat ook speelt is dat men toch niets in te brengen heeft, toch geen invloed, waarom zou je je er dan in verdiepen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
we kunnen ook zelf de economie vrijer maken natuurlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:08 schreef Tybris het volgende:
[..]
hm, dat zou ook vervelend zijn voor Nederland. Misschien moeten we een groot land zoeken met een flinke economische groei, liefst mooi weer, en vragen of ze zich bij ons aansluiten zodat we er zo naar toe kunnen...
De Nederlandse economie kan eigenlijk niet meer veel vrijer gemaakt worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we kunnen ook zelf de economie vrijer maken natuurlijk.
Jij hebt nog nooit een bedrijfje proberen op te richtenquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Nederlandse economie kan eigenlijk niet meer veel vrijer gemaakt worden.
Hou eens op met je cultuur en historie. Heel Nederland lijkt ineens de Godfather Family ofzo. De toetreding van Turkije is van economisch en politisch belang. Daar gaat het om. Niet wat onze voorouders hiervoor hebben gedaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:31 schreef rutger05 het volgende:
Het spijt mij om te moeten vernemen dat de Europese regeringsleiders zo'n flagrante minachting hebben voor de mening en de wil van hun bevolking, die in de meeste landen in meerderheid nadrukkelijk tegen toetreding van Turkije zijn. Turkije hoort in cultureel en historisch opzicht niet bij Europa en zal daartoe ook nooit echt kunnen behoren.
Ik verwacht in elk geval op een gegeven moment een bindend referendum onder de bevolking van de diverse lidstaten, waarbij de burgers mogen beslissen of Turkije wel of niet mag toetreden tot Europa.
Ik heb een respons op je opmerking:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:29 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik begrijp die Turkse regering niet, het is overduidelijk dat een grote meerderheid van de Europeanen van een toetreding niets moet hebben. Referenda over de toetreding zijn al toegezegd in Frankrijk en Oostenrijk, en de uitkomst daarvan staat min of meer al vast. Turkije is als een ongenode gast die zich opdringt en vervolgens ook nog eens als gorilla gedraagd.Er zijn grenzen, en Turkije zoekt ze bewust op. Moet je ook niet gaan zeuren als je eruit wordt gesmeten
![]()
Inderdaad, gelukkig hebben we in Europa desondanks nog net genoeg democratie waarmee we dat facistoïde geteisem kunnen ontslaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:43 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Ik heb een respons op je opmerking:
Net als alle Europese landen, heeft ook Turkije schijt aan wat het Europese volk denkt.![]()
Als de EU meer en meer als een last wordt ervaren is het snel gebeurt met dit project.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Uit het NRC, Wetenschap en Onderwijs katern van Zaterdag 25 juni:
De Europeaan bestaat niet
Nogal een koude douche voor een overtuigd Europeean als ik![]()
In het artikel wordt een onderzoek gepresenteerd van de Universiteit van Tilburg dat resulteerde in een waardenatlas van Europa. Dit onderzoek, dat meerdere decennia bestrijkt, had in totaal 40.000 ondervraagden uit 33 landen.
Slechts 5% voelt zich Europeaan.
Géén betrokkenheid bij het lot van mede-Europeanen.
Men voelt zich in de eerste plaats verbonden met de woonplaats, dan de regio, dan het land en dan ''de wereld als geheel''. En dus niet Europa.
Verder zijn de verschillen tussen en zelfs binnen landen wat betreft waarden enorm.
Stelling van de drie makers van de atlas: ''Europa is alleen geaccepteerd op een instrumentele en utilitaire manier; er bestaat geen emotionele of affectieve aantrekkingskracht''
Kortom, nog een sprookje ontmaskerd.
http://www.atlasofeuropeanvalues.com/index.html
En wat gaan ze dan doen, een paar Griekse vissersboten tot zinken brengen? Of mischien de Koerden uitroeien, bij gebrek aan christenen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:00 schreef HiZ het volgende:
..............
In de goeie ouwe tijd heette zoiets een casus belli.
Nee joh, Turkije moet blijven. Goed voor handel, industrie en economie. Eindelijk heeft Europa nu ook een sterk leger en meer macht dankzij de olie.quote:Inderdaad, gelukkig hebben we in Europa desondanks nog net genoeg democratie waarmee we dat facistoïde geteisem kunnen ontslaan
Kijk, een toetreding van Turkije kan ik me opzich wel in vinden, er zijn alleen een paar dingen die me erg tegen de borst stuitenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:12 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Nee joh, Turkije moet blijven. Goed voor handel, industrie en economie. Eindelijk heeft Europa nu ook een sterk leger en meer macht dankzij de olie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |