abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31146012
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing is niet het juiste woord, een eenzijdige visie halsstarrig volhouden is een betere beschrijving. De meeste EU leden hebben dat gedrag vertoond, bijvoorbeeld Nederland dat pas na 60 jaar wilde erkennen dat Indonesië op 17 augustus 1945 feitelijk onafhankelijk is geworden. Of Groot-Brittanië dat op grond van een afgedwongen overeenkomst nog altijd een stuk Spaans grondgebied bezet houdt.
Echter, geen van beide landen heeft een caoutchouc-artikel dat de regering in staat stelt mensen in het gevang te gooien als ze erkennen dat de genocide plaats heeft gevonden.
pi_31146082
De vraag is overigens of Turkije zo'n wetsartikel nog wel heeft. Dat het dat heeft gehad staat buiten kijf, maar of het huidige artikel nog steeds zo gebruikt kan worden is niet zeker. Daar zal de Turkse rechter zich over uitspreken, en vervolgens wellicht het Hof in Straatsburg.

Orhan Pamuk is wel aangeklaagd, maar voorlopig nog niet veroordeeld.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:59:09 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31147279
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk eerder dat de VS voor toetreden is van Turkije omdat ze zo indirect een stem krijgen in het beleid van de EU
Dat zou wellicht ook kunnen zijn.
Hoe dan ook, de VS wilt dat Turkije bij de EU komt vanwege haar belangen. Dat er daarom onderhands door de VS een grote pro-Turkije lobby is lijkt mij evident.

Ik blijf er bij dat met Turkije bij de EU het de doodsteek van de EU is zoals we dat nu kennen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31147718
Volgens de BBC zijn de EU ministers er nu over uit. De tekst van het voorstel is niet bekend, maar het wachten is nu op de reactie vanuit Ankara. De officiële start van de besprekingen is had over 45 minuten moeten zijn, maar dat was al uitgesteld.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:21:21 #55
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_31147794
Het laatste nieuws is dat de onderhandelingen uitgestelt zijn, vind ik prima, want wat moeten we met een arm Islam land, we hebben nu al steuntrekkers genoeg, ik vind een handlesverdrag genoeg, we moeten niet nog meer instroom hebben, er komen er al genoeg door het introuwen.
Ik vind meer dan 3.000.000 allochtonen meer dan genoeg, we verliezen het laatste beetje identiteit al door Europa.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_31147951
Ja, de onderhandelingen zijn uitgesteld. Ze beginnen niet meer om 5 uur vanmiddag maar vermoedelijk om half tien vanavond.

Het huidige voorstel is het resultaat van non-stop onderhandelingen waarbij ook Turkije betrokken is geweest. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Turkije nu een negatief antwoord gaat terugsturen.

Turkije is nagenoeg zeker begonnen met de procedure voor een volledig lidmaatschap. En dat is iets wat goed is voor ons en de Turken>
pi_31148075
Onderhandelingen gaan door. Oostenrijk is overgehaald:

http://politics.guardian.(...)1538,1583968,00.html
pi_31148209
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef delapoko het volgende:
Onderhandelingen gaan door. Oostenrijk is overgehaald:

http://politics.guardian.(...)1538,1583968,00.html
quote:
Austria was forced to back down on all its key demands after hours of intense talks chaired by the British foreign secretary, Jack Straw, officials said. This afternoon the deal was sent to Ankara for final approval.
Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:39:54 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31148288
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef xFriendx het volgende:

Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.
Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:41:03 #60
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31148307
Jullie worden voor gek gehouden. Het dringt maar niet door helaas...

Turkije KOMT bij de EU. De enige reden waarom het zo lang duurt is omdat de EU bang is dat de kloof tussen de regering en burger te groot word. Daarom willen ze rustig aandoen, even alles op een rijtje zetten, mensen langzaam overtuigen, en dan vervolgens uitstellen tot 10 jaar. Zo raakt de burger niet gefrustreerd.

Let maar op, ze zullen mensen ook nog eens voor gek houden door dingen te zeggen als: De onderhandelingen met Turkije gaan wel door, mits het land zich houd aan de voorwaarde. Als het land haar afspraken nakomt zullen ze lid worden in 2015, dit wilt niet automatisch zeggen dat Turkije zich dan een EU-lidstaat mag noemen etc. etc. bla bla Zoals je ziet word Turkije langzaam een lid, op zo een manier dat de burger niet gefrustreerd raakt.

Als de EU Turkije niet wilde hebben, dan hadden ze dat gewoon gezegd. Vraag jezelf eens, waarom onderhandelt Europa nou met Turkije? Het is echt niet alleen omdat Turkije dat zo graag wilt. Turkije is belangrijk voor de EU...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31148361
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:39 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.
Dat zou mij ook niet verbazen, de Engelsen weigerden het onderwerp te bespreken zolang Turkije niet geregeld was. Alleen zullen ze nooit officiëel toegeven dat Turkije en Kroatië gekoppeld werden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:01:28 #63
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31148666

D'r gaan koppen rollen in Oostenrijk
pi_31148833
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]

D'r gaan koppen rollen in Oostenrijk
Dat zat er toch al in, dus what's new.
pi_31148925
Volgens de zender 'Habertürk' heeft Jack Straw verklaard dat Gül naar Luxemburg zal komen. De Turkse regering heeft dit nog niet bevestigd.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:11:00 #66
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31148927
Eindelijk! Geen gezeik meer en nu goed onderhandelen. Dat is nu een must
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31149291
De onderhandelingen zijn eigenlijk afgelopen nu. Wat er nu volgt zijn besprekingen over wat er precies moet veranderen in Turkije en wanneer Turkije dat precies gaat doen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:26:20 #68
110987 ErwinRommel
pi_31149330
Dit noem ik verkwanseling!!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:30:20 #69
110987 ErwinRommel
pi_31149440
Turkije betrekken in de EU is hetzelfde als het binnenhalen van een Trojaans Paard.

Wederom luisterd de EU niet naar wat de burger er nu van vind.
Ik was voorstander van een sterke EU. NU keer ik me meer en meer af naar dit EU streven wanneer Turkije erbij word gehaald.
pi_31149642
Ik verkas naar Rusland. Zoek het maar uit met dat gedrocht dat nu de EU is.
Ik zou het bijna met de Champions League kunnen vergelijken. Eerst deden er alleen maar kampioenen mee en nu is het een gedrocht waar Jan en Alleman mee mogen spelen.

Ik bedank.
pi_31149775
Haha, de racisten raken overstuur.
pi_31149840
Volgens de EU is de officiële start van de besprekingen vanavond om 10 uur.
pi_31150852
En nu komt Carla Del Ponte om te melden dat Kroatie volledig meewerkt aan het oorlogstribunaal voor het voormalig Joegoslavie. Weg zijn voorbehouden om Kroatie lidmaatschap van de te ontzeggen. Wel een heel doorzichtige politieke move van de VS om Europa toch te dwingen onderhandelingen met Turkije te starten.....
Jammer dat het oorlogstribunaal geslachtofferd is
pi_31150927
Jammer dat Oostenrijk is gezwicht.
Dat kan de regering aldaar duur komen te staan.
Smerige politieke spelletjes
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:30:02 #75
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31151140
Turkije never ever nooit niet bij de EU. We hebben moeite gedaan om de hunnen buiten de deur te houden, we hebben de turken voor de poorten van wenen weg moeten jagen en nou komen ze er alsnog bij

weg met de mehmets en mustafas.
opzouten

een nachtmerrie die waar wordt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31151234
Wat een onbetrouwbaar zooitje zeg die regeringsleiders van de EU. Ze hebben de belofte gedaan aan Turkije dat onderhandelingen zullen leiden tot toetreding, en proberen daar nu hun kont onderuit te draaien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:34:16 #77
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31151258
zolas Vulkan zegt, het lijkt er haast wel op of het andersom is. Wij willen turkije er heel graag bij maar de turken willen niet en nou moeten wij net zolang onderhandelen totdat zij er bij willen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31151281
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een onbetrouwbaar zooitje zeg die regeringsleiders van de EU. Ze hebben de belofte gedaan aan Turkije dat onderhandelingen zullen leiden tot toetreding, en proberen daar nu hun kont onderuit te draaien.
Die hele EU is toch een samenraapsel van onbetrouwbaarheid.
Het is eerder een plaag dan een zege voor Europa.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:36:39 #79
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31151340
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
waar onderhandel je dan nog over
pi_31151384
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef McCarthy het volgende:

[..]

waar onderhandel je dan nog over
Ze moeten nu beginnen te onderhandelen over de voorwaarden waaraan Turkije zou moeten voldoen om lid te kunnen worden van de EU. Conform gemaakte afspraken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:40:12 #81
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31151450
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ze moeten nu beginnen te onderhandelen over de voorwaarden waaraan Turkije zou moeten voldoen om lid te kunnen worden van de EU. Conform gemaakte afspraken.
maar onderhandelen leidt tot toetreding dus al onderhandel je en je komt er niet uit dan mogen ze er alsnog bij
pi_31151519
ER ZIJN NA VANDAAG GEEN ONDERHANDELINGEN MEER

Als Gul zijn handtekening straks zet, dan wordt er alleen nog gepraat over hoe snel Turkije de EU regels gaat invoeren zodat ze straks dezelfde regels toepassen als de huidige leden van de EU. Turkije heeft daar geen keuze meer in, maar moet het doen of het kan geen lid worden. Daarom heet het lidmaatschapsbesprekingen en niet onderhandelingen.
pi_31151634
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:42 schreef HiZ het volgende:
ER ZIJN NA VANDAAG GEEN ONDERHANDELINGEN MEER

Als Gul zijn handtekening straks zet, dan wordt er alleen nog gepraat over hoe snel Turkije de EU regels gaat invoeren zodat ze straks dezelfde regels toepassen als de huidige leden van de EU. Turkije heeft daar geen keuze meer in, maar moet het doen of het kan geen lid worden. Daarom heet het lidmaatschapsbesprekingen en niet onderhandelingen.
Oh
quote:
Een uur voor het ceremoniële begin van onderhandelingen met de Turken over de veelbesproken toetreding tot de Unie waren de 25 lidstaten het vanmiddag nog altijd niet eens over de voorwaarden waaronder de gesprekken moeten worden gevoerd. Oostenrijk eist een scherpere tekst.
quote:
De openingsplechtigheid van de onderhandelingen tussen de Europese Unie en Turkije over het lidmaatschapschap van de Unie, waarover al meer dan veertig jaar wordt gesproken, had vanmiddag om vijf uur moeten beginnen.
pi_31152010
Ja, dat zijn dus schrijvers die het mechanisme onvoldoende begrijpen. Er is niks te onderhandelen; de kandidaat moet het geheel van EU wetgeving overnemen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:18:07 #85
110987 ErwinRommel
pi_31152532
En wederom is er niet geluisterd naar wat het volk wil. Dit noemt men dan een democratie.
Mijn aarsch met deze kutdemocratie!!!! Dan nog liever een andere staatsvorm. Maar dit is dus duidelijk politiek gelobby van enkele partijen om dit door te drukken.

Nu komt Turkije erbij met overwegend een moslim bevolking. Qua inwoners aantal dus het grootste land. Hoe wilt men dit in gods naam uit gaan leggen dat er een land is bijgekomen welke groter is dan Duitsland en notabene ook nog eens de religie moslim is???
Wie wilt dit gaan uitleggen aan de bevolking??
Balkenende? Chirac? Blair?

Werkelijkwaar. Dit is het toppunt van verkwanselen. En let op, over binnen 20 jaar voorspel ik een gigantische crisis en de EU word opgeblazen.
Wat een zwakke lamlullen. Word echt hoog tijd dat er leiders opstaan die echt ruggegraat tonen ipv vuile vieze politieke spelletjes te spelen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:18:50 #86
110987 ErwinRommel
pi_31152550
IRMC: Turkije erbij? EU voorbij!!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:24:55 #87
93744 Finder_elf_towns
pi_31152744
Sorry hoor HiZ, maar ik lees overal "toetredingsonderhandelingen" Jouw versie heb je jezelf wijs gemaakt.
pi_31152819
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Sorry hoor HiZ, maar ik lees overal "toetredingsonderhandelingen" Jouw versie heb je jezelf wijs gemaakt.
Ken je de betekenis van het woord onderhandelingen? En weet je hoe die besprekingen gaan?
pi_31152881
Nog een plaatje

pi_31153982
We moeten globaal denken en globaal gezien is iedereen tegen toetreding van Turkije.

Toch wel grappig..... je staat al een jaar of 45 in de rij zonder enige toezegging.... vervolgens moet je nog een jaar of 15 in de rij staan met als resultaat dat je niet bij het cluppie mag

1 troost..... ze gaan dan wel het guinnessbook of world records in als langs wachtenden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31154079
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef Godslasteraar het volgende:
Nog een plaatje

[afbeelding]
Nog een reden om niet naar de bevolking te luisteren, die laten zich blijkbaar alleen leiden door hun onderbuikgevoelens... Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:08:05 #92
93744 Finder_elf_towns
pi_31154126
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

En weet je hoe die besprekingen gaan?
Helaas wel, maar ik denk dat je wat naief bent over de daadwerkelijke kansen van Turkije. In elk EU-lid is er nog minimaal eenmaal verkiezingen. Het moet wel zeer raar lopen wil er in geen enkel land een tegenstander van de toetreding aan de macht komen. Met name Chirac heeft straks weinig kans tegen Sarkozy die fel tegen de toetreding is (de franse verkiezingen zijn in overigens 2007).

Je neemt de toetreding overigens wel erg persoonlijk, weet je zeker dat je een afwijzing mentaal aankan?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:10:01 #93
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31154187
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:37 schreef -Wolf- het volgende:
Meerderheid van de Europese bevolking wil Turkije er niet bij hebben. Dan lijkt het me vrij duidelijk dat het einde verhaal is voor Turkije. Bovendien willen ze een lid van de EU niet erkennen als staat, dus wat mij betreft kunnen ze het dan al helemaal vergeten.
Daar heeft de politiek geen boodschap aan, die gaan het opnieuw aan de burgers "uitleggen" en dat Turkije Cyprus niet erkend is in hun ogen maar een formaliteit. Naar mijn mening zou elk land van de Unie een referendum moeten houden als er een nieuw land bij wil, en als er dan meer landen voor als tegen zijn moet het niet gebeuren. Wel duidelijk aangeven wat zo'n land te bieden heeft voor de Unie, en wat de kosten zijn voor de Unie.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:10:22 #94
93744 Finder_elf_towns
pi_31154200
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:06 schreef retteketet het volgende:

[..]

Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.
Noem eens een legitieme reden tegen de toetreding van Griekenland.
pi_31155247
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:06 schreef retteketet het volgende:

[..]

Nog een reden om niet naar de bevolking te luisteren, die laten zich blijkbaar alleen leiden door hun onderbuikgevoelens... Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.
Ja ja, dat hoor je altijd weer de fout die jij maakt is te denken dat de bovenonsgestelden wél weten hoe de vork in de steel zit, en dat het gepeupel onwetend en dom is. De middeleeuwen dus. Je hoeft maar een paar decennia terug te kijken om te zien waartoe een dergelijke mentaliteit leidt.

Het zijn juist de voorstanders, de bovenonsgestelden die ons vergassen op onderbuikegevoelens en demagogie. EU-referendum revisited zullen we maar zeggen. Op de BBC ging het ook uitsluitend over Oostenrijks racisme en xenofobie en de argumenten van de tegenstanders kwamen nauwelijks aan bod. Het bekende recept dus

Het aardige is nu dat deze mentaliteit ertoe zal leiden dat, net als bij het EU-referendum, er een wij-zij houding ontstaat waarbij óók onze ''volksvertegenwoordigers'' in het ''zij-kamp'' komen te staan. Je hoeft niet helderziend te zijn om te kunnen voorspellen hoe dat gaat aflopen
pi_31157048
Akkoord EU-Turkije over gesprekken

ANKARA Turkije en de Europese Unie zijn
het eens over de voorwaarden voor de
onderhandelingen over toetreding tot de
EU.De Turkse minister van Buitenlandse
Zaken Gül is op weg naar Luxemburg voor
de officiële openingsceremonie.

Die ceremonie had vanmiddag al plaats
zullen hebben,maar de EU-landen werden
het niet eens over de voorwaarden.Met
name Oostenrijk lag dwars,omdat het de
optie wilde openhouden om Turkije geen
volwaardig lid te laten worden.

Na moeizame onderhandelingen gaven de
Oostenrijkers toe,mogelijk omdat ook de
onderhandelingen met buurland Kroatië
van start konden gaan.

NOS teletekst.

Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_31158523
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het aardige is nu dat deze mentaliteit ertoe zal leiden dat, net als bij het EU-referendum, er een wij-zij houding ontstaat waarbij óók onze ''volksvertegenwoordigers'' in het ''zij-kamp'' komen te staan. Je hoeft niet helderziend te zijn om te kunnen voorspellen hoe dat gaat aflopen
De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.
Feit is dat Turkije hoe dan ook beter zal worden van deze onderhandelingen. Want de geldstroom zal binnenkort beginnen te vloeien. Want uiteraard bekostigen de EU-lidstaten een hoop van de vereiste veranderingen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31158587
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Helaas wel, maar ik denk dat je wat naief bent over de daadwerkelijke kansen van Turkije. In elk EU-lid is er nog minimaal eenmaal verkiezingen. Het moet wel zeer raar lopen wil er in geen enkel land een tegenstander van de toetreding aan de macht komen. Met name Chirac heeft straks weinig kans tegen Sarkozy die fel tegen de toetreding is (de franse verkiezingen zijn in overigens 2007).

Je neemt de toetreding overigens wel erg persoonlijk, weet je zeker dat je een afwijzing mentaal aankan?
Chirac zal niet meer deelnemen aan de volgende verkiezingen, en Sarkozy heeft inmiddels zijn anti-turkse geluid sterk aangepast. Ik schat dat er nog een verkiezing of 60 zal plaatsvinden in de lidstaten van de EU voordat alle hoofdstukken zijn uitonderhandeld. Maar ik denk niet dat dat enig verschil zal maken voor de uitkomst. Ik denk wel dat wat de Turken zelf doen een verschil kan uitmaken. Als ze verstandig gebruik maken van de mogelijkheden worden ze over 10 jaar zonder al te veel problemen lid van de EU en zijn er ook geen grote groepen van tegenstanders meer te vinden.
pi_31158647
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:16 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.
Feit is dat Turkije hoe dan ook beter zal worden van deze onderhandelingen. Want de geldstroom zal binnenkort beginnen te vloeien. Want uiteraard bekostigen de EU-lidstaten een hoop van de vereiste veranderingen.
Als de werkloosheid in Duitsland en Frankrijk inderdaad blijft stijgen dan hoeven we ons helemaal geen zorgen te maken over arbeidsmigratie. Want dat zou betekenen dat de economie in die landen zo belabberd gaat dat de ecnomie er steeds verder inzakt. En dan is het helemaal niet meer aantrekkelijk om naar die landen te gaan.
pi_31159100
Het spijt mij om te moeten vernemen dat de Europese regeringsleiders zo'n flagrante minachting hebben voor de mening en de wil van hun bevolking, die in de meeste landen in meerderheid nadrukkelijk tegen toetreding van Turkije zijn. Turkije hoort in cultureel en historisch opzicht niet bij Europa en zal daartoe ook nooit echt kunnen behoren.

Ik verwacht in elk geval op een gegeven moment een bindend referendum onder de bevolking van de diverse lidstaten, waarbij de burgers mogen beslissen of Turkije wel of niet mag toetreden tot Europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 03-10-2005 22:50:23 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')