Echter, geen van beide landen heeft een caoutchouc-artikel dat de regering in staat stelt mensen in het gevang te gooien als ze erkennen dat de genocide plaats heeft gevonden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geschiedvervalsing is niet het juiste woord, een eenzijdige visie halsstarrig volhouden is een betere beschrijving. De meeste EU leden hebben dat gedrag vertoond, bijvoorbeeld Nederland dat pas na 60 jaar wilde erkennen dat Indonesië op 17 augustus 1945 feitelijk onafhankelijk is geworden. Of Groot-Brittanië dat op grond van een afgedwongen overeenkomst nog altijd een stuk Spaans grondgebied bezet houdt.
Dat zou wellicht ook kunnen zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk eerder dat de VS voor toetreden is van Turkije omdat ze zo indirect een stem krijgen in het beleid van de EU
quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef delapoko het volgende:
Onderhandelingen gaan door. Oostenrijk is overgehaald:
http://politics.guardian.(...)1538,1583968,00.html
Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.quote:Austria was forced to back down on all its key demands after hours of intense talks chaired by the British foreign secretary, Jack Straw, officials said. This afternoon the deal was sent to Ankara for final approval.
Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef xFriendx het volgende:
Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.
Dat zou mij ook niet verbazen, de Engelsen weigerden het onderwerp te bespreken zolang Turkije niet geregeld was. Alleen zullen ze nooit officiëel toegeven dat Turkije en Kroatië gekoppeld werden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.
Dat zat er toch al in, dus what's new.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
D'r gaan koppen rollen in Oostenrijk
Die hele EU is toch een samenraapsel van onbetrouwbaarheid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een onbetrouwbaar zooitje zeg die regeringsleiders van de EU. Ze hebben de belofte gedaan aan Turkije dat onderhandelingen zullen leiden tot toetreding, en proberen daar nu hun kont onderuit te draaien.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een onbetrouwbaar zooitje zeg die regeringsleiders van de EU. Ze hebben de belofte gedaan aan Turkije dat onderhandelingen zullen leiden tot toetreding, en proberen daar nu hun kont onderuit te draaien.
Ze moeten nu beginnen te onderhandelen over de voorwaarden waaraan Turkije zou moeten voldoen om lid te kunnen worden van de EU. Conform gemaakte afspraken.quote:
maar onderhandelen leidt tot toetreding dus al onderhandel je en je komt er niet uit dan mogen ze er alsnog bijquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ze moeten nu beginnen te onderhandelen over de voorwaarden waaraan Turkije zou moeten voldoen om lid te kunnen worden van de EU. Conform gemaakte afspraken.
Ohquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:42 schreef HiZ het volgende:
ER ZIJN NA VANDAAG GEEN ONDERHANDELINGEN MEER
Als Gul zijn handtekening straks zet, dan wordt er alleen nog gepraat over hoe snel Turkije de EU regels gaat invoeren zodat ze straks dezelfde regels toepassen als de huidige leden van de EU. Turkije heeft daar geen keuze meer in, maar moet het doen of het kan geen lid worden. Daarom heet het lidmaatschapsbesprekingen en niet onderhandelingen.
quote:Een uur voor het ceremoniële begin van onderhandelingen met de Turken over de veelbesproken toetreding tot de Unie waren de 25 lidstaten het vanmiddag nog altijd niet eens over de voorwaarden waaronder de gesprekken moeten worden gevoerd. Oostenrijk eist een scherpere tekst.
quote:De openingsplechtigheid van de onderhandelingen tussen de Europese Unie en Turkije over het lidmaatschapschap van de Unie, waarover al meer dan veertig jaar wordt gesproken, had vanmiddag om vijf uur moeten beginnen.
Ken je de betekenis van het woord onderhandelingen? En weet je hoe die besprekingen gaan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Sorry hoor HiZ, maar ik lees overal "toetredingsonderhandelingen"Jouw versie heb je jezelf wijs gemaakt.
Nog een reden om niet naar de bevolking te luisteren, die laten zich blijkbaar alleen leiden door hun onderbuikgevoelens... Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.quote:
Helaas wel, maar ik denk dat je wat naief bent over de daadwerkelijke kansen van Turkije. In elk EU-lid is er nog minimaal eenmaal verkiezingen. Het moet wel zeer raar lopen wil er in geen enkel land een tegenstander van de toetreding aan de macht komen. Met name Chirac heeft straks weinig kans tegen Sarkozy die fel tegen de toetreding is (de franse verkiezingen zijn in overigens 2007).quote:
Daar heeft de politiek geen boodschap aan, die gaan het opnieuw aan de burgers "uitleggen" en dat Turkije Cyprus niet erkend is in hun ogen maar een formaliteit. Naar mijn mening zou elk land van de Unie een referendum moeten houden als er een nieuw land bij wil, en als er dan meer landen voor als tegen zijn moet het niet gebeuren. Wel duidelijk aangeven wat zo'n land te bieden heeft voor de Unie, en wat de kosten zijn voor de Unie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:37 schreef -Wolf- het volgende:
Meerderheid van de Europese bevolking wil Turkije er niet bij hebben. Dan lijkt het me vrij duidelijk dat het einde verhaal is voor Turkije. Bovendien willen ze een lid van de EU niet erkennen als staat, dus wat mij betreft kunnen ze het dan al helemaal vergeten.
Noem eens een legitieme reden tegen de toetreding van Griekenland.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:06 schreef retteketet het volgende:
[..]
Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.
Ja ja, dat hoor je altijd weerquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:06 schreef retteketet het volgende:
[..]
Nog een reden om niet naar de bevolking te luisteren, die laten zich blijkbaar alleen leiden door hun onderbuikgevoelens... Want als ze écht legitieme bezwaren hadden gehad hadden ze ook wel geprotesteerd tegen de toetreding van bv. Griekenland.
De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het aardige is nudat deze mentaliteit ertoe zal leiden dat, net als bij het EU-referendum, er een wij-zij houding ontstaat waarbij óók onze ''volksvertegenwoordigers'' in het ''zij-kamp'' komen te staan. Je hoeft niet helderziend te zijn om te kunnen voorspellen hoe dat gaat aflopen
![]()
Chirac zal niet meer deelnemen aan de volgende verkiezingen, en Sarkozy heeft inmiddels zijn anti-turkse geluid sterk aangepast. Ik schat dat er nog een verkiezing of 60 zal plaatsvinden in de lidstaten van de EU voordat alle hoofdstukken zijn uitonderhandeld. Maar ik denk niet dat dat enig verschil zal maken voor de uitkomst. Ik denk wel dat wat de Turken zelf doen een verschil kan uitmaken. Als ze verstandig gebruik maken van de mogelijkheden worden ze over 10 jaar zonder al te veel problemen lid van de EU en zijn er ook geen grote groepen van tegenstanders meer te vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Helaas wel, maar ik denk dat je wat naief bent over de daadwerkelijke kansen van Turkije. In elk EU-lid is er nog minimaal eenmaal verkiezingen. Het moet wel zeer raar lopen wil er in geen enkel land een tegenstander van de toetreding aan de macht komen. Met name Chirac heeft straks weinig kans tegen Sarkozy die fel tegen de toetreding is (de franse verkiezingen zijn in overigens 2007).
Je neemt de toetreding overigens wel erg persoonlijk, weet je zeker dat je een afwijzing mentaal aankan?
Als de werkloosheid in Duitsland en Frankrijk inderdaad blijft stijgen dan hoeven we ons helemaal geen zorgen te maken over arbeidsmigratie. Want dat zou betekenen dat de economie in die landen zo belabberd gaat dat de ecnomie er steeds verder inzakt. En dan is het helemaal niet meer aantrekkelijk om naar die landen te gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
De komende 10 jaar zal werkloosheid in Duitsland en Frankrijk alleen maar stijgen. Nieuwsgierig hoe de politici daar zich dan nog sterk durfen maken voor Turkije.
Feit is dat Turkije hoe dan ook beter zal worden van deze onderhandelingen. Want de geldstroom zal binnenkort beginnen te vloeien. Want uiteraard bekostigen de EU-lidstaten een hoop van de vereiste veranderingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |