abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31146012
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geschiedvervalsing is niet het juiste woord, een eenzijdige visie halsstarrig volhouden is een betere beschrijving. De meeste EU leden hebben dat gedrag vertoond, bijvoorbeeld Nederland dat pas na 60 jaar wilde erkennen dat Indonesië op 17 augustus 1945 feitelijk onafhankelijk is geworden. Of Groot-Brittanië dat op grond van een afgedwongen overeenkomst nog altijd een stuk Spaans grondgebied bezet houdt.
Echter, geen van beide landen heeft een caoutchouc-artikel dat de regering in staat stelt mensen in het gevang te gooien als ze erkennen dat de genocide plaats heeft gevonden.
pi_31146082
De vraag is overigens of Turkije zo'n wetsartikel nog wel heeft. Dat het dat heeft gehad staat buiten kijf, maar of het huidige artikel nog steeds zo gebruikt kan worden is niet zeker. Daar zal de Turkse rechter zich over uitspreken, en vervolgens wellicht het Hof in Straatsburg.

Orhan Pamuk is wel aangeklaagd, maar voorlopig nog niet veroordeeld.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:59:09 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31147279
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk eerder dat de VS voor toetreden is van Turkije omdat ze zo indirect een stem krijgen in het beleid van de EU
Dat zou wellicht ook kunnen zijn.
Hoe dan ook, de VS wilt dat Turkije bij de EU komt vanwege haar belangen. Dat er daarom onderhands door de VS een grote pro-Turkije lobby is lijkt mij evident.

Ik blijf er bij dat met Turkije bij de EU het de doodsteek van de EU is zoals we dat nu kennen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31147718
Volgens de BBC zijn de EU ministers er nu over uit. De tekst van het voorstel is niet bekend, maar het wachten is nu op de reactie vanuit Ankara. De officiële start van de besprekingen is had over 45 minuten moeten zijn, maar dat was al uitgesteld.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:21:21 #55
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_31147794
Het laatste nieuws is dat de onderhandelingen uitgestelt zijn, vind ik prima, want wat moeten we met een arm Islam land, we hebben nu al steuntrekkers genoeg, ik vind een handlesverdrag genoeg, we moeten niet nog meer instroom hebben, er komen er al genoeg door het introuwen.
Ik vind meer dan 3.000.000 allochtonen meer dan genoeg, we verliezen het laatste beetje identiteit al door Europa.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_31147951
Ja, de onderhandelingen zijn uitgesteld. Ze beginnen niet meer om 5 uur vanmiddag maar vermoedelijk om half tien vanavond.

Het huidige voorstel is het resultaat van non-stop onderhandelingen waarbij ook Turkije betrokken is geweest. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Turkije nu een negatief antwoord gaat terugsturen.

Turkije is nagenoeg zeker begonnen met de procedure voor een volledig lidmaatschap. En dat is iets wat goed is voor ons en de Turken>
pi_31148075
Onderhandelingen gaan door. Oostenrijk is overgehaald:

http://politics.guardian.(...)1538,1583968,00.html
pi_31148209
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef delapoko het volgende:
Onderhandelingen gaan door. Oostenrijk is overgehaald:

http://politics.guardian.(...)1538,1583968,00.html
quote:
Austria was forced to back down on all its key demands after hours of intense talks chaired by the British foreign secretary, Jack Straw, officials said. This afternoon the deal was sent to Ankara for final approval.
Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:39:54 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31148288
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef xFriendx het volgende:

Hebben ze dit nou netjes uitgepraat of zijn er toezeggingen gedaan aan Oostenrijk? Ik heb het artikel gelezen, en ik zie niet direct een reden staan waardoor Oostenrijk opeens wel bereid is Turkije een vol lidmaatschap te verlenen.
Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:41:03 #60
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31148307
Jullie worden voor gek gehouden. Het dringt maar niet door helaas...

Turkije KOMT bij de EU. De enige reden waarom het zo lang duurt is omdat de EU bang is dat de kloof tussen de regering en burger te groot word. Daarom willen ze rustig aandoen, even alles op een rijtje zetten, mensen langzaam overtuigen, en dan vervolgens uitstellen tot 10 jaar. Zo raakt de burger niet gefrustreerd.

Let maar op, ze zullen mensen ook nog eens voor gek houden door dingen te zeggen als: De onderhandelingen met Turkije gaan wel door, mits het land zich houd aan de voorwaarde. Als het land haar afspraken nakomt zullen ze lid worden in 2015, dit wilt niet automatisch zeggen dat Turkije zich dan een EU-lidstaat mag noemen etc. etc. bla bla Zoals je ziet word Turkije langzaam een lid, op zo een manier dat de burger niet gefrustreerd raakt.

Als de EU Turkije niet wilde hebben, dan hadden ze dat gewoon gezegd. Vraag jezelf eens, waarom onderhandelt Europa nou met Turkije? Het is echt niet alleen omdat Turkije dat zo graag wilt. Turkije is belangrijk voor de EU...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31148361
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:39 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de onderhandelingen met Kroatië binnenkort ook zullen beginnen.
Dat zou mij ook niet verbazen, de Engelsen weigerden het onderwerp te bespreken zolang Turkije niet geregeld was. Alleen zullen ze nooit officiëel toegeven dat Turkije en Kroatië gekoppeld werden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:01:28 #63
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31148666

D'r gaan koppen rollen in Oostenrijk
pi_31148833
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]

D'r gaan koppen rollen in Oostenrijk
Dat zat er toch al in, dus what's new.
pi_31148925
Volgens de zender 'Habertürk' heeft Jack Straw verklaard dat Gül naar Luxemburg zal komen. De Turkse regering heeft dit nog niet bevestigd.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:11:00 #66
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_31148927
Eindelijk! Geen gezeik meer en nu goed onderhandelen. Dat is nu een must
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
pi_31149291
De onderhandelingen zijn eigenlijk afgelopen nu. Wat er nu volgt zijn besprekingen over wat er precies moet veranderen in Turkije en wanneer Turkije dat precies gaat doen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:26:20 #68
110987 ErwinRommel
pi_31149330
Dit noem ik verkwanseling!!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:30:20 #69
110987 ErwinRommel
pi_31149440
Turkije betrekken in de EU is hetzelfde als het binnenhalen van een Trojaans Paard.

Wederom luisterd de EU niet naar wat de burger er nu van vind.
Ik was voorstander van een sterke EU. NU keer ik me meer en meer af naar dit EU streven wanneer Turkije erbij word gehaald.
pi_31149642
Ik verkas naar Rusland. Zoek het maar uit met dat gedrocht dat nu de EU is.
Ik zou het bijna met de Champions League kunnen vergelijken. Eerst deden er alleen maar kampioenen mee en nu is het een gedrocht waar Jan en Alleman mee mogen spelen.

Ik bedank.
pi_31149775
Haha, de racisten raken overstuur.
pi_31149840
Volgens de EU is de officiële start van de besprekingen vanavond om 10 uur.
pi_31150852
En nu komt Carla Del Ponte om te melden dat Kroatie volledig meewerkt aan het oorlogstribunaal voor het voormalig Joegoslavie. Weg zijn voorbehouden om Kroatie lidmaatschap van de te ontzeggen. Wel een heel doorzichtige politieke move van de VS om Europa toch te dwingen onderhandelingen met Turkije te starten.....
Jammer dat het oorlogstribunaal geslachtofferd is
pi_31150927
Jammer dat Oostenrijk is gezwicht.
Dat kan de regering aldaar duur komen te staan.
Smerige politieke spelletjes
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:30:02 #75
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31151140
Turkije never ever nooit niet bij de EU. We hebben moeite gedaan om de hunnen buiten de deur te houden, we hebben de turken voor de poorten van wenen weg moeten jagen en nou komen ze er alsnog bij

weg met de mehmets en mustafas.
opzouten

een nachtmerrie die waar wordt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')