Die broek en die tuniek zijn ook erg leuk idd!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:53 schreef Brighteyes het volgende:
Deze is leuk!
http://www.stoffenplaza.n(...)a06-07_3066+3070.pdf
Hou je me op de hoogte wanneer dat is enzo?quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:27 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik ging altijd 1x in de week naar naailes bij de stoffenwinkel op het dorp. Nu is dat even niet meer mogelijk en daar baal ik verschrikkelijk van. Met het nieuwe seizoen ga ik denk ik weer
quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Hou je me op de hoogte wanneer dat is enzo?
ik heb een zacht potlood (liefst 4b of nog zachter) of wat nog makkelijker is : een grafietstift.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Troel het volgende:
Hoe doen jullie dat met die patroonbladen? Al die lijnen staan door elkaar, hoe kun je die makkelijk overnemen?
De volgende keer haal ik enkel tijdschriften waar maar 1 patroon inzitquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:55 schreef lady-wrb het volgende:
mij is ooit verteld dat je loodrecht een lineaal moet leggen, waar het nummer langs de rand staat.
dan vind je het patroondeel vanzelf.
kijk je uit dat je het goede lijntje volgt? want soms is het zo onduidelijk dat je ineens twee patroondelen door elkaar tekent. (ik kijk altijd even bij de beschrijving als ik twijfel, daar staan de patroondelen in het heel klein, dan zie ik vanzelf of het model overeen komt.
Omdat ik niet weet waar in die grote stad jij precies woontquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:16 schreef Anitra het volgende:
In Lopikcity?
En waarom kom je dan geen bakkie doen?
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet waar in die grote stad jij precies woont
Ja, ze was heel gaafquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef Anitra het volgende:
[..]dat is wel een belangrijk punt ja
Maar leuk winkeltje is dat he? En Sjanie is mijn "lerares" echt een geweldig mens.
Is altijd lachen met haar want ze helpt je en soms denk je van hoe komt ze daar op daar klopt toch niks van en dan ga je in discussie en het gevolg is dat zij dus altijd gelijk heeftquote:
Beetje late reactie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef Anitra het volgende:
Wat ga je maken BE?
Ik heb mijn broek inmiddels de beennaden gedaan en vanavond ga ik met de kruisnaad aan de slag, daarna nog rits en voor en achterpassen er op en zoom er in en dan is hij klaar.
heb je niet van tevoren gekeken hoeveel je nodig hebt danquote:Op zondag 12 maart 2006 09:05 schreef Troel het volgende:
Ik heb nu de patroondelen allemaal op dat papier staan en uitgeknipt. Ook heb ik een stuk in mijn patronen geknipt, errug handig, gelukkig is het maar een knipje
Nu kijken of de stof inderdaad groot genoeg is
volgens mij is dat een goedje wat een zoom vast zet zonder het te hoeven naaien ofzo? Je smeert het erop, je strijkt het en het zit goed.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:11 schreef lady-wrb het volgende:
kom effe langs, ik heb nog wel wat liggen
wat is eigenlijk zoomfix
]quote:Op zondag 12 maart 2006 22:55 schreef _evenstar_ het volgende:
een blinde zoomsteek is dat wat je bij gordijnlussen ook maakt als je zonder rits doet en je geen naden wilt zien ?
ach joh ik was ook vaagquote:Op maandag 13 maart 2006 11:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
]
heb jij een rits in je gordijnen?
als je normaal zoomt ziet je aan de voorkant een stiksel.
bij blindzomen hoor je helemaal niets te zien. je neemt van de voorkant iedere keer maar 1 draadje mee. (ik geloof niet dat ik het helemaal duidelijk uitleg)
Oooooohhh dat is dus wat ik zou moeten gebruiken als ik mijn kekke zwarte broek korter maak!quote:Op maandag 13 maart 2006 12:38 schreef lady-wrb het volgende:
heb jij effe mazzel dat ik vanochtend aan het googelen was op naaimachines
http://img93.imageshack.us/img93/4254/blindzomen9ro.jpg
Rijgen gebruik je toch alleen om te weten hoe de delen weer aan elkaar moeten worden gezet met spelden? (rijg-'naad' op rijg-'naad', zal ik maar zeggen) Of rijg je ook nog als je de delen goed aan elkaar hebt? Dat kun je toch wel gewoon met spelden doen die je uiteraard 1 voor 1 weghaalt voordat je er met je naald bij kunt komen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:00 schreef briana_muirinn het volgende:
Lang geleden op de opleiding heb ik wel geleerd dat je eerst alle stoffen moest wassen voordat je ze ging knippen/naaien, net als alles eerst keurig spelden, dan rijgen (stel dat de naald per ongeluk op een speld komt, dan is ie bot) en dan pas naaien. Deed ik natuurlijk gelijk niet meer zodra ik mijn diploma had.
Alleen met glibberstofjes wil ik nog wel es spelden, en de speld er steeds vlak voor de naald uit halen.
Anitra, volgens mijn van gewone katoen. Nu kwam het wel uit een fabrieksverkoop waar je de stof per kilo afrekent. Het houdt zich nu verder wel goed hoor en een hoes heeft natuurlijk ook wel heel veel lengte. Het verbaasde mijn gewoon en ik begon inderdaad te twijfelen of ik stof dan maar eerst moest gaan wassen. Ik doe het namelijk ook nooitquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:05 schreef Anitra het volgende:
Genuivere van welke stof had je dan een dekbedhoes gemaakt?
De stoffen van ikea kan je beter wel voorwassen vandaar dat ik het vroeg. Die zijn vaak vrij losjes geweven.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:12 schreef Genuivere het volgende:
[..]
Anitra, volgens mijn van gewone katoen. Nu kwam het wel uit een fabrieksverkoop waar je de stof per kilo afrekent. Het houdt zich nu verder wel goed hoor en een hoes heeft natuurlijk ook wel heel veel lengte. Het verbaasde mijn gewoon en ik begon inderdaad te twijfelen of ik stof dan maar eerst moest gaan wassen. Ik doe het namelijk ook nooit![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
rijgen doe je overigens ook als je wilt passen. hoef je niet een heel stiksel los te tornen.
knippen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:36 schreef SilverStar het volgende:
hoeii, ook een soort van tvp hier. ik ga komend weekend als het goed is voor het eerst sinds tijden ook weer eens naaien! m'n lievelingsbroek is versleten, dus ik ga dat ding aan stukken knippen om als patroon te gebruiken. kan ik er gelijk een stuk of 3 maken, en eindelijk allemaal lang genoeg! ik moet ook eens kijken of ik blinde zomen kan maken met m'n naaimachine, zou wel super zijn!
Ja precies.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef Anitra het volgende:
Wat het dus makkelijker maakt om de zoom te spelden omdat alles gelijk is als ik het goed begrijp?
Whehehequote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:48 schreef lady-wrb het volgende:
succes troel
vraag even wat een zoommaatje daar moet kosten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |