Ik drink het biertje op mijn kantoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Goed plan, helaas zit ik nog tot half zes op mijn werk
Ook alvast proost en een goed weekend.
Een vrije markt c.q. kapitalisme bestaat bij gratie van krapte op de arbeidsmarkt -> werkeloosheid.quote:
Wat een ontzettende lulkoek loop je hier te spuien. Onwil van ondernemers om mensen aan te nemen....... Echt ik kan wel een paar duizend woorden neerflatsen om je eens met feiten om de oren te slaan maar ik ben bang dat dat verloren tijd zal blijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:09 schreef retteketet het volgende:
[..]
Mensen staken niet voor niks, dat bedrijf zal het er wel naar gemaakt hebben... Bedrijven proberen immers altijd hun werknemers zo veel mogelijk uit te persen, want dan behalen ze een grotere winst.
En als ze dan een grotere winst behalen, laten ze de werknemer daar niet in meedelen. Als er echter verlies wordt gedraaid, dan worden de werknemers op hun loon gekort, of ze worden ontslagen.
Terecht dat de werknemers voor zichzelf opkomen. Als dat nooit gebeurde, was Nederland op het niveau blijven steken wat in de periode van de industriële revolutie had.
Het minimumloon is niet de oorzaak van werkloosheid, de oorzaak is gewoon de onwil van ondernemersom meer mensen aan te nemen.
Een krapte op de arbeidsmarkt staat voor werkeloosheid?quote:Op maandag 17 oktober 2005 01:25 schreef Tup het volgende:
[..]
Een vrije markt c.q. kapitalisme bestaat bij gratie van krapte op de arbeidsmarkt -> werkeloosheid.
Krapte aan de vraagkant van werkgevers. Lees:quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:14 schreef Sickie het volgende:
Een krapte op de arbeidsmarkt staat voor werkeloosheid?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |