abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31020242
Vele Afrikanen uit Ghana en Somalie verblijven illegaal in Marokko
quote:
CEUTA - Verscheidene Afrikanen zijn in de nacht van woensdag op donderdag om het leven gekomen tijdens de bestorming van een afrastering in de Spaanse enclave Ceuta in Marokko. De Spaanse regering repte van twee slachtoffers, maar sluit niet uit dat het dodental hoger zal uitvallen omdat mogelijk ook aan de Marokkaanse kant van de omheining mensen zijn omgekomen.

Politieagenten repten aanvankelijk van zes slachtoffers. Zij baseerden zich bij hun telling onder meer op Afrikanen die van de afrastering op Marokkaans grondgebied vielen of sprongen en op het oog dood leken.

Afrastering

Een Spaanse regeringswoordvoerder zei dat tussen vierhonderd en vijfhonderd immigranten de afrastering in Ceuta bestormden om Spanje binnen te komen.

Immigranten hebben in de afgelopen vier maanden meer dan twintig keer met geweld geprobeerd toegang tot de Spaanse enclave Melilla te forceren. Daardoor kwamen eerder twee mensen om het leven. Spanje en Marokko overleggen donderdag over de stroom Afrikanen die probeert het Iberisch schiereiland en de Europese Unie binnen te komen
Bron : Nu.nl

met Honderden mensen bestormen ze Ceuta een spaanse stad in Marokko en dat is een zwakke plek van spanje geef Ceuta terug aan Marokko en de probleem is zo weg

Maar de Afrikanen moeten ze keihard aanpakken terug naar Ghana want ze zwerven daar rond en zorgen voor grote criminaliteit in Marokko
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31020582
Bij die grens daaro gewoon om de zoveel meter een dergelijk apparaat plaatsen en dan om de zoveel minuten een salvo richting Marokko. Probleem zou dan wel opgelost zijn denk ik.

pi_31020685
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:31 schreef Sputnik het volgende:

Dan vliegen de spetters je om de oren
  donderdag 29 september 2005 @ 10:40:05 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31020792
Vraag me af hoe ik me dat nou moet voorstellen... of de spaanse grenswacht daar met machinegeweren heeft lopen maaien, of dat ze elkaar een beetje kapot hebben lopen trappen Ik heb zo het idee dat de marokkaanse regering, net als Meki, die enclave best in wil lijven bij Marokko, dus zullen ze veel moeite doen om die illegalen daar van de grens weg te houden.....?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31020843
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:40 schreef nixxx het volgende:
Vraag me af hoe ik me dat nou moet voorstellen... of de spaanse grenswacht daar met machinegeweren heeft lopen maaien, of dat ze elkaar een beetje kapot hebben lopen trappen Ik heb zo het idee dat de marokkaanse regering, net als Meki, die enclave best in wil lijven bij Marokko, dus zullen ze veel moeite doen om die illegalen daar van de grens weg te houden.....?
Marokko pakt elke week honderden illegalen op en stuurt ze op naar de cel
  donderdag 29 september 2005 @ 10:44:21 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31020899
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef Meki het volgende:
Dat doen ze dan beter dan hier in NL. En dan.. blijven ze in de cel of worden ze een vliegtuig ingeschopt naar weetikveelwaar? En worden die illegalen ook daar bij de grens bij Ceuta opgepakt?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_31020931
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:44 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat doen ze dan beter dan hier in NL. En dan.. blijven ze in de cel of worden ze een vliegtuig ingeschopt naar weetikveelwaar? En worden die illegalen ook daar bij de grens bij Ceuta opgepakt?
ook bij de grens
maar vooral bij Tanger en Ceuta

ze worden dan overgedragen aan de lokale gevangenis in Ghana etc.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:00:13 #8
3542 Gia
User under construction
pi_31021264
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:29 schreef Meki het volgende:

[..]

zo´n groep die jij bedoelt zijn jou medelanders die zijn ook hollanders
ook wil jij dat niet toch zijn ze jou medelanders
Dus Ghanezen die in Marokko zijn geboren zijn ook Marokkanen?
  donderdag 29 september 2005 @ 11:03:05 #9
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31021340
Even serieus: het doet me denken aan een film van een 10-tal jaren geleden. Of misschien wel langer geleden.

De film ging er over dat de grenzen van Europa gesloten zijn, terwijl ook Afrikanen willen meedoen aan de welvaart in Europa. Ze houden een mars door Afrika en de groep afrikanen zwelt aan, tot ze inderdaad bij Gibraltar de zee willen oversteken.

Wie weet de titel van de film? (ik kon 'm zelf niet vinden bij IMDB)
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  donderdag 29 september 2005 @ 11:08:14 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31021482
Oh Meki, marokkanen zijn ook afrikanen natuurlijk he
pi_31021596
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:08 schreef nixxx het volgende:
Oh Meki, marokkanen zijn ook afrikanen natuurlijk he
pi_31021625
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus Ghanezen die in Marokko zijn geboren zijn ook Marokkanen?
denk eens helder na

Ghanezen zijn Marokko illegaal erin of ze zijn op vakantie
maar ze hebben geen Marokkaans paspoort
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:22:30 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31021874
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:40 schreef nixxx het volgende:
je hebt daar hele muren van prikkeldraad enzo die figuren zijn uitgehongerd, zwak, ziek en misselijk en maken een gaatje en persen zich er dan met 400 man doorheen aan het einde van het gat staan dan 2 grenswachten die ze terugslaan.

gebeurt ieder weekend geloof ik, Marokko doet er verder weinig aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:22:43 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31021884
Wat ik niet begrijp: Ceuta en Melilla liggen op een heel eind zwemmen van Europa.

Mogen die illegalen dan als ze illegaal zijn binnengekomen en illegaal in "Spanje" verblijven zonder controle een boot naar Malaga pakken of zo? Pak ze op en zet ze uit!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:23:59 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31021909
volgens mij pakken ze idd de boot want boten die in Spanje aankomen vanuit cuetta en melilla worden minder streng gecontroleerd op paspoort e.d. (het is immers spaans grondgebied)
pi_31021948
quote:
Bij die grens daaro gewoon om de zoveel meter een dergelijk apparaat plaatsen en dan om de zoveel minuten een salvo richting Marokko. Probleem zou dan wel opgelost zijn denk ik.

[afbeelding]
weet je wat voor een rotzooi dat geeft
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_31022006
Volgens mij zijn ze zodra ze in zo'n enclave aankomen in de EU. En spanje doet verder niet heel moeilijk over illegalen die er eenmaal zijn. Iemand moet de sinaasappels plukken.
pi_31022016
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:22 schreef Viajero het volgende:
Wat ik niet begrijp: Ceuta en Melilla liggen op een heel eind zwemmen van Europa.

Mogen die illegalen dan als ze illegaal zijn binnengekomen en illegaal in "Spanje" verblijven zonder controle een boot naar Malaga pakken of zo? Pak ze op en zet ze uit!
Zodra ze op Spaans grondgebied zijn kunnen ze een asielaanvraag indienen. Die waarschijnlijk wordt afgewezen. Maar je kan dan dus wel die procedure in gang zetten en hoop gaan koesteren.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:27:48 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31022028
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij zijn straatcriminaliteit en moslim(fundamentalisten) twee heel verschillende dingen. Sterker nog, volgens de strenge islamitische leer staan er keiharde straffen op straatcriminaliteit.......

Maar goed, voor simpele zielen is dat allemaal één pot nat.
Voor simpele zielen is het heel makkelijk om 1 en 1 op te tellen, en dan is de uitkomst 2.
Slimme mensen zoals jij brengen een berg irrelevante factoren erbij, ontkennen dat de tweede 1 uberhaupt een 1 is en komen uit op 1,5 of 4..

simpel denken is vaak veel realistischer dan politiek correct om waarheden heen lullen om vooral maar geen moslims te kwetsen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:27:49 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31022032

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-09-2005 11:29:42 (kappen!) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 29 september 2005 @ 11:45:41 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31022575
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:22 schreef sp3c het volgende:
je hebt daar hele muren van prikkeldraad enzo die figuren zijn uitgehongerd, zwak, ziek en misselijk en maken een gaatje en persen zich er dan met 400 man doorheen aan het einde van het gat staan dan 2 grenswachten die ze terugslaan.

gebeurt ieder weekend geloof ik, Marokko doet er verder weinig aan
Krijgen ze dan geen uitkering van Marokko? I'm bloody shocked!

En Meki, sp3c beweert dat marokko er weinig aan doet, en jij dat ze er wel wat aan doen.. Race voor de meest betrouwbare bron per stelling.. 3 ..2..1.. go!!!
pi_31022622
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor simpele zielen is het heel makkelijk om 1 en 1 op te tellen, en dan is de uitkomst 2.
Slimme mensen zoals jij brengen een berg irrelevante factoren erbij, ontkennen dat de tweede 1 uberhaupt een 1 is en komen uit op 1,5 of 4..

simpel denken is vaak veel realistischer dan politiek correct om waarheden heen lullen om vooral maar geen moslims te kwetsen.
Het is heel makkelijk:

Probleem 1.
Allochtone straatschoffies (van moslim, maar ook westerse of bv. zuid-amerikaanse komaf) die overlast veroorzaken en zich schuldig maken aan kleine criminaliteit. Leven absoluut niet volgens de wetten van de Koran, want die keurt dit allemaal af. Noemen zich misschien in naam Moslim, maar gedragen zich alles behalve correct Islamitisch. Het zijn dus geen moslims in feite. Veroorzaken veel problemen voor het dagelijks leven in Nederland.

Probleem 2.
Moslimfundamentalisme. Allochtonen en autochtonen die leven naar de strengste vormen van de Islam. Hebben een sterke antipatie tegen het westen en zijn slecht geintegreerd. Of zijn wel goed aangepast, maar weigeren zich aangepast te gedragen. Veroorzaken weinig tot geen problemen in het dagelijks leven, maar het gevaar dreigt dat een enkeling geweld zal gaan hanteren tegen het westen.

Zoals je ziet hebben we twee compleet van elkaar gescheiden groepen en problemen. De enige gemeenschappelijke deler is hun kleurtje. En het feit dat de oorzaak een gebrekkige integratie en/of een weinig postief toekomst perspectief is.

Het is dus vrij dom om beide groepen als 1 te zien. Zeker als je hun kleurtje als gemeenschappelijk deler neemt. Maar goed..... blijkbaar moet ik dus wel appels en peren bij elkaar optellen. Ze zijn allebei groen niet waar?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:51:18 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31022740
ga alstublieft met elkaar msn'en of open een topic waar dit wel relevant is maar ga hier weg als je nix ontopics te melden hebt
pi_31022850
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

Alsof je elders wel een uitkering krijgt als illegaal
  donderdag 29 september 2005 @ 11:58:47 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31022970
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Alsof je elders wel een uitkering krijgt als illegaal
Volgens mij krijgen/kregen illegalen hier in NL wel op een of andere wijze ondersteuning, meestal via de gemeentelijke overheid. Of dat nog zo is weet ik eigenlijk niet, met de koppeling van allerlei bestanden die steeds verder doorgevoerd wordt.
pi_31023074
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen/kregen illegalen hier in NL wel op een of andere wijze ondersteuning, meestal via de gemeentelijke overheid. Of dat nog zo is weet ik eigenlijk niet, met de koppeling van allerlei bestanden die steeds verder doorgevoerd wordt.
Volgens mij, correct me if i'm wrong, is het zo dat uitgeprocedeerde asielzoekers die nog niet zijn of kunnen worden uitgezet en dus feitelijk illegaal zijn recht hebben op een klein bedrag. En er is ooit eens ophef geweest over illegalen die via een rare constructie toch geld kregen. Maar dat is bij mijn weten toen gelijk weer recht gezet.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:37:55 #27
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31024078
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk:

Probleem 1.
Allochtone straatschoffies (van moslim, maar ook westerse of bv. zuid-amerikaanse komaf) die overlast veroorzaken en zich schuldig maken aan kleine criminaliteit. Leven absoluut niet volgens de wetten van de Koran, want die keurt dit allemaal af. Noemen zich misschien in naam Moslim, maar gedragen zich alles behalve correct Islamitisch. Het zijn dus geen moslims in feite. Veroorzaken veel problemen voor het dagelijks leven in Nederland.
En als ze dat zelf zeggen dan heb jij het recht om het beter te weten? Mag ik ook mensen die denken dat ze Nederlander zijn vertellen dat ze dat niet zijn als ik vind van niet?
quote:
Probleem 2.
Moslimfundamentalisme. Allochtonen en autochtonen die leven naar de strengste vormen van de Islam. Hebben een sterke antipatie tegen het westen en zijn slecht geintegreerd. Of zijn wel goed aangepast, maar weigeren zich aangepast te gedragen. Veroorzaken weinig tot geen problemen in het dagelijks leven, maar het gevaar dreigt dat een enkeling geweld zal gaan hanteren tegen het westen.
Dit geldt dus ook voor moslim straatcriminelen.
quote:
Zoals je ziet hebben we twee compleet van elkaar gescheiden groepen en problemen. De enige gemeenschappelijke deler is hun kleurtje. En het feit dat de oorzaak een gebrekkige integratie en/of een weinig postief toekomst perspectief is.
Die wel grote onderlinge sympathie hebben. Dat ga jij ontkennen. Prima, Ik heb met genoeg maroks over Osama Bin Laden & friends gepraat om te weten dat er enorme sympathie voor die lui is.

En voor die fundies zijn de crimineeltjes een prima manier om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

En de politiek slaapt rustig verder in haar villa...
quote:
Het is dus vrij dom om beide groepen als 1 te zien. Zeker als je hun kleurtje als gemeenschappelijk deler neemt. Maar goed..... blijkbaar moet ik dus wel appels en peren bij elkaar optellen. Ze zijn allebei groen niet waar?
Dat is inderdaad dom, en draagt niet bij aan een oplossing. Maar het is nog dommer om helemaal geen verbanden te zien, en gewoon alles wat negatief lijkt in de Islam simpel te ontkennen. "ja, ze zeggen wel dat ze moslim zijn, maar ik vind van niet, dus mag je dat niet meetellen als we het over de Islam hebben" heb je zelf door hoe onmogelijk dat klinkt?
pi_31025947
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

En Meki, sp3c beweert dat marokko er weinig aan doet, en jij dat ze er wel wat aan doen.. Race voor de meest betrouwbare bron per stelling.. 3 ..2..1.. go!!!
Wat Meki zegt klopt wat Sp3c (mijn collega) zegt klopt niet.

En een uitkering van Marokko? Het zijn gewoon illegalen afkomstig van donker afrika, Congo, Mali etc etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31026094
Allah Al Watan Al Malik
pi_31026315
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

En als ze dat zelf zeggen dan heb jij het recht om het beter te weten? Mag ik ook mensen die denken dat ze Nederlander zijn vertellen dat ze dat niet zijn als ik vind van niet?
Jij en zij mogen de naam gebruiken die ze willen. Het is echter voor het probleem en het oplossen daarvan van geen enkele waarde dat ze moslim zijn of dus eigenlijk niet. Al noemen ze zich hindoe, wiccan of rooms-katholiek. Het is een factor die niet relevant is maar wel steeds ten koste van alles in de discussie wordt betrokken. Dat is dom, want het verhindert het bedenken van en uitvoeren van oplossingen
quote:
Dit geldt dus ook voor moslim straatcriminelen.
Dus een gedoopte Johnny is ook een christen straatcrimineel. Laat al die loze termen nou eens los? Zie verder wat ik er onder schrijf want dat is precies wat jij nu zegt. Eerste helemaal lezen, dan typen.
quote:
Die wel grote onderlinge sympathie hebben. Dat ga jij ontkennen. Prima, Ik heb met genoeg maroks over Osama Bin Laden & friends gepraat om te weten dat er enorme sympathie voor die lui is.
De straatschoffies hebben wel dat soort sympatieen ja. Maar doen daar verder geen reet mee. En met religieuze moslims heb jij blijkbaar nog nooit gesproken, want die kotsen ook op de crimineeltjes die alles doen wat god (of Allah) verboden heeft.

Dus wat nou onderlinge sympatie? Misschien eenzijdig van de straatschoffies, maar dan nog heeft hun religie niets met de criminaliteit te maken. Ja, het heeft er mee te maken dat ze die helemaal aan hun laars lappen. Maar dat is niet iets waar we wat mee kunnen, of wel?
quote:
En voor die fundies zijn de crimineeltjes een prima manier om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Dat zijn ze ook voor Wilders en co.
quote:
Dat is inderdaad dom, en draagt niet bij aan een oplossing. Maar het is nog dommer om helemaal geen verbanden te zien, en gewoon alles wat negatief lijkt in de Islam simpel te ontkennen. "ja, ze zeggen wel dat ze moslim zijn, maar ik vind van niet, dus mag je dat niet meetellen als we het over de Islam hebben" heb je zelf door hoe onmogelijk dat klinkt?
Wat ik al zeg: het maakt niet uit dat ze zich moslim noemen, want ze doen alles wat niet mag als moslims zijnde. Ze kunnen zich ook katholiek of boedist noemen, want ze gedragen zich net zo naar de regels van de Bijbel als naar de regels van de Koran. Er zijn best problemen met de Islam zoals sommigen hem praktiseren en interpreteren. Maar de straatcrimineeltjes zijn geen probleem van de Islam. Dus waarom zou je die er bij willen halen?
  donderdag 29 september 2005 @ 15:08:03 #31
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31027847
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij en zij mogen de naam gebruiken die ze willen. Het is echter voor het probleem en het oplossen daarvan van geen enkele waarde dat ze moslim zijn of dus eigenlijk niet. Al noemen ze zich hindoe, wiccan of rooms-katholiek. Het is een factor die niet relevant is maar wel steeds ten koste van alles in de discussie wordt betrokken. Dat is dom, want het verhindert het bedenken van en uitvoeren van oplossingen
[..]

Dus een gedoopte Johnny is ook een christen straatcrimineel. Laat al die loze termen nou eens los? Zie verder wat ik er onder schrijf want dat is precies wat jij nu zegt. Eerste helemaal lezen, dan typen.
[..]

De straatschoffies hebben wel dat soort sympatieen ja. Maar doen daar verder geen reet mee. En met religieuze moslims heb jij blijkbaar nog nooit gesproken, want die kotsen ook op de crimineeltjes die alles doen wat god (of Allah) verboden heeft.

Dus wat nou onderlinge sympatie? Misschien eenzijdig van de straatschoffies, maar dan nog heeft hun religie niets met de criminaliteit te maken. Ja, het heeft er mee te maken dat ze die helemaal aan hun laars lappen. Maar dat is niet iets waar we wat mee kunnen, of wel?
[..]

Dat zijn ze ook voor Wilders en co.
[..]

Wat ik al zeg: het maakt niet uit dat ze zich moslim noemen, want ze doen alles wat niet mag als moslims zijnde. Ze kunnen zich ook katholiek of boedist noemen, want ze gedragen zich net zo naar de regels van de Bijbel als naar de regels van de Koran. Er zijn best problemen met de Islam zoals sommigen hem praktiseren en interpreteren. Maar de straatcrimineeltjes zijn geen probleem van de Islam. Dus waarom zou je die er bij willen halen?
Wat nou als er ineens heel veel problemen worden veroorzaakt door mensen die zich de aaabbaaa noemen. Dan is het niet relevant te kijken naar wat dat nou eigenlijk is, en waarom ze dat allemaal zeggen?

Maar nee, je hebt gelijk. Ik ben helemaal overtuigd. Er is helemaal geen probleem met moslims. We luisteren gewoon teveel naar mensen die zich moslim noemen, maar als we dat niet meer doen is alles opgelost. Blij?
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 15:12:21 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31027977
quote:
volgens mij gaat dit om twee verschillende zaken, die gasten die (met enige regelmaat) opgepakt worden willen met lekke bootjes de middellandse zee oversteken en betalen daar nog flink voor ook in het criminele circuit ... een klopjacht houden in de bossen enzo rondom de enclaves doen ze niet echt.

best logisch want dit (met zijn allen over die hekken klauteren) is meer iets van de laatste tijd maar het is nu wel echt iedere week feest, ik geloof dat er een deze dagen een topoverleg is tussen beide landen om er wat aan te gaan doen maar vooralsnog gebeurt er weinig
pi_31028585
Lol Sack_Blabbath jij beweet dat religieuze moslims een hekel hebben aan die terroristen ??

Waarom ondertekenen ze dan niet het verdrag van de regering dat ze tegen terroristen zijn en
informatie verlenen aan de AIVD als er terroristen langs wandelen ??

Ik snap er niks van ze zeggen allemaal dat ze er tegen zijn maar willen er zeker niks aan doen.
Ze zeggen allemaal dat zijn geen echte moslims zowel de extremisten als de "Zogenaamde" vrede liefhebbende moslims ( Die hebben waarschijnlijk de koran niet goed gelezen of de geschiedenis niet begrepen mrgd dat ter zijde )

Hhmm ik heb nog ergens een bron staan over de islamitische geschiedenis ik zal het eens opzoeken.

Het kwam er in iedere geval op neer dat de gene die de Islam verspreiden een oorlog voerde tegen iedereen die hier niet in geloofde en de ongelovige waren minderwaardig balblabla.
Wat was dus de makkelijkste manier om aan de onderdrukkers te ontkomen ??
(wij hier noemen dat NSB) Juist zelf ook islamiet worden

Whola groot leger van mohammed die toen der tijd heel groet deel van afrika, azie veroverde ondrukte alles iedereen werd moslim klaar dit doen de moslims nu nog steeds trouwens
Zie Atjeh, Oosten van sahara, zuiden van afrika waar talloze arabieren worden afgeslacht door moslims omdat ze niet in allah geloven (Maargoed we zetten moslims niet graag in een slecht dag licht he want het zijn zulke lieve mensjes en ze bedoelen het goed)
pi_31038204
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat nou als er ineens heel veel problemen worden veroorzaakt door mensen die zich de aaabbaaa noemen. Dan is het niet relevant te kijken naar wat dat nou eigenlijk is, en waarom ze dat allemaal zeggen?

Maar nee, je hebt gelijk. Ik ben helemaal overtuigd. Er is helemaal geen probleem met moslims. We luisteren gewoon teveel naar mensen die zich moslim noemen, maar als we dat niet meer doen is alles opgelost. Blij?
Zet een grote groep jongeren bij elkaar in een verpauperde stadswijk. Zorg dat ze van huis uit een taal achterstand meekrijgen. Zorg dat ze van huis uit niet bekend zijn met de gangbare omgangsvormen in het land. Zorg ervoor dat ze in hun omgeving weinig tot geen contact hebben met de reguliere bevolking. Zorg voor een weinig rooskleurig toekomst perspectief. Zorg er voor dat ze zich vervelen. Zorg voor weinig controle op straat. En tada het recept voor straatterreur. Succes gegarandeerd, in Brazilie, in Oost-Duitsland, in Compton en de Schilderwijk. Heb je de factor Islam of Moslim echt niet voor nodig.
pi_31038590
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:33 schreef Gargoylesla het volgende:
Lol Sack_Blabbath jij beweet dat religieuze moslims een hekel hebben aan die terroristen ??

Waarom ondertekenen ze dan niet het verdrag van de regering dat ze tegen terroristen zijn en
informatie verlenen aan de AIVD als er terroristen langs wandelen ??

Ik snap er niks van ze zeggen allemaal dat ze er tegen zijn maar willen er zeker niks aan doen.
Ze zeggen allemaal dat zijn geen echte moslims zowel de extremisten als de "Zogenaamde" vrede liefhebbende moslims ( Die hebben waarschijnlijk de koran niet goed gelezen of de geschiedenis niet begrepen mrgd dat ter zijde )
Jij hebt werkelijk niets eens gelezen wat ik schrijf of je bent te dom om het te begrijpen he? Dit heb ik niet gezegd en dit is niet eens ter sprake geweest.
quote:
Hhmm ik heb nog ergens een bron staan over de islamitische geschiedenis ik zal het eens opzoeken.

Het kwam er in iedere geval op neer dat de gene die de Islam verspreiden een oorlog voerde tegen iedereen die hier niet in geloofde en de ongelovige waren minderwaardig balblabla.
Wat was dus de makkelijkste manier om aan de onderdrukkers te ontkomen ??
(wij hier noemen dat NSB) Juist zelf ook islamiet worden
Volg een cursus begrijpend lezen en lees dan heel dat boek nog eens een keer. En nog een keer. Denk er dan goed over na. Lees het nog een keer. Schrijf de belangrijkste punten op. Lees die nog eens na. Misschien dat je dan iets neer kan zetten wat mij niet doet vermoeden dat je een kleuter van 3 bent.
quote:
Whola groot leger van mohammed die toen der tijd heel groet deel van afrika, azie veroverde ondrukte alles iedereen werd moslim klaar dit doen de moslims nu nog steeds trouwens
Oh ja? Wanneer is er voor het laatst een grootschalige invasie geweest om de Islam te verspreiden?
quote:
zuiden van afrika waar talloze arabieren worden afgeslacht door moslims omdat ze niet in allah geloven
Het zuiden van Afrika? Arabieren? Moslims? Tijd voor een lesje aardrijkskunde?
quote:
(Maargoed we zetten moslims niet graag in een slecht dag licht he want het zijn zulke lieve mensjes en ze bedoelen het goed)
Je mag ze van mij best in een slecht daglicht zetten hoor. Maar dan wel enkel die moslims die het verdienen. En dan wel als de misdaden gerelateerd zijn aan de Islam en niet aan andere factoren en het Moslim zijn van een persoon feitelijk niet relevant is voor de misdaad.
pi_31042133
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij gaat dit om twee verschillende zaken, die gasten die (met enige regelmaat) opgepakt worden willen met lekke bootjes de middellandse zee oversteken en betalen daar nog flink voor ook in het criminele circuit ... een klopjacht houden in de bossen enzo rondom de enclaves doen ze niet echt.

best logisch want dit (met zijn allen over die hekken klauteren) is meer iets van de laatste tijd maar het is nu wel echt iedere week feest, ik geloof dat er een deze dagen een topoverleg is tussen beide landen om er wat aan te gaan doen maar vooralsnog gebeurt er weinig
Een Spaanse regeringswoordvoerder zei dat tussen vijfhonderd en zeshonderd immigranten uit het gebied en zuiden van de Sahara de afrastering in Ceuta bestormden om Spanje binnen te komen. Volgens politiebronnen is dat ongeveer tachtig migranten gelukt.

Marokaanse politiemensen ondernamen donderdag actie tegen enkele honderden Afrikanen die de grensovergang in Melilla wilden bestormen. De Marokkaanse politie pakte ongeveer 220 mensen op.
pi_31074660
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:16 schreef Meki het volgende:
Vele Afrikanen uit Ghana en Somalie verblijven illegaal in Marokko
[..]

Bron : Nu.nl

met Honderden mensen bestormen ze Ceuta een spaanse stad in Marokko en dat is een zwakke plek van spanje geef Ceuta terug aan Marokko en de probleem is zo weg

Maar de Afrikanen moeten ze keihard aanpakken terug naar Ghana want ze zwerven daar rond en zorgen voor grote criminaliteit in Marokko
Spanje wacht eerst of Marokko zelf bereid is de Westelijke Sahara af te staan

maar over de migratie naar Europa vanuit Afrika een lang stuk maar wel het lezen waard mi., vertelt oa waarom er nu zo'n migratiegolf is:
quote:
Stormloop op Europa

door Jan van Benthem
Langs de grenzen van Fort Europa vielen gisteren vier doden. Vier wanhopige Afrikanen die samen honderden anderen de Spaanse enclave Ceuta aan de kust van Noord-Afrika bestormden, de twintigste bestorming in drie maanden tijd bij Ceuta alleen al. Het is nog maar het begin. De stormloop op Europa zal alleen maar toenemen.

Ceuta en Melilla, het zijn ineens bekende namen. Voorposten van Fort Europa, beveiligd als gevangenkampen met metershoge hekken en rollen prikkeldraad vol vlijmscherpe mesjes. Het hek is er om jonge, intelligente Afrikaanse mannen gevangen te houden in een uitzichtloos bestaan in Afrika. Die situatie is uiteraard niet van de laatste tijd, die is er al jaren. Maar de hevigheid van de pogingen over de omheiningen heen te komen om het geluk in Europa te zoeken, is de afgelopen maanden sterk toegenomen. Nergens anders is de confrontatie tussen de wanhopige, meestal Afrikaanse immigranten en de verscherpte grensbewaking van de Europese Unie zo intens.

Bestorming

Daarbij wordt nu naar een nieuw middel gegrepen om meer kans te maken. De mannen proberen niet ieder voor zich of in kleine groepen binnen te komen. In plaats daarvan bestormen ze met honderden tegelijk de omheining, liefst op meer plaatsen tegelijk. Met ladders, stokken en andere hulpmiddelen proberen ze over het scherpe prikkeldraad te komen. Want een keer binnen, is volgens de Spaanse wet ook echt binnen. De massale bestormingen zijn duidelijk georganiseerd, de Spaanse politie spreekt zelfs over 'militaire tactieken' aan de kant van de illegale immigranten.

Het heeft hun wel succes opgeleverd: enige honderden wisten inderdaad binnen te komen. De opvangkampen in Melilla en Ceuta zitten daardoor overvol en de hoop van de indringers is te worden doorgezonden naar Spanje zelf. Daar worden ze geregistreerd en moeten ze maar zien te overleven.

Legalisatie

Het aantal illegale immigranten in Spanje is echter zo hoog opgelopen dat de regering begin mei dit jaar een enorme 'witwas-operatie' heeft gehouden. Illegalen die konden bewijzen dat ze tenminste een half jaar in Spanje woonden en werkten, kregen een verblijfs- en werkvergunning. Er meldden zich maar liefst 700.000 illegalen. Vorige maand kwam er nog een tweede ronde, waar nog eens 120.000 illegalen voor in aanmerking kwamen. Zo hopen de Spaanse autoriteiten een beter beeld te krijgen van de groepen buitenlanders, hun verblijfsplaatsen en hun werkzaamheden. Tegelijk waarschuwde de regering dat illegalen die zich niet zouden melden of later Spanje binnenkwamen, hard worden aangepakt.

Maar wat de autoriteiten ook zeggen, in Afrika hoorde men dat er een nieuwe toekomst in Spanje op hen wacht. 'Kijk maar, al twee witwasoperaties in een paar maanden tijd - na een half jaar krijg je al een verblijfsvergunning!'

Tegen dit beeld is geen voorlichting en geen waarschuwing opgewassen en de al jaren bestaande mensensmokkel kreeg een enorme impuls.

Uittocht

En zo lezen we over zinkende bootjes, over bestormingen van de Spaanse enclaves in Marokko, over doden en gewonden. Het gaat om duizenden Afrikaanse mannen, of jacht naar een beter leven. De tocht die ze ondernemen, is geen resultaat van een opwelling. De meesten zijn maanden onderweg, sommigen zelfs vele jaren.

In groepen trekken ze onder begeleiding van niet altijd betrouwbare gidsen dwars door de Sahara, richting Marokko of Libië. Vandaar proberen ze de Middellandse Zee over te steken naar Spanje of het Italiaanse eilandje Lampedusa, ook al zo'n oord van ellende. Tienduizenden bestormden dit jaar de beide Spaanse enclaves, waar de politie ware 'middeleeuwse' veldslagen levert. Met lange stokken worden de bestormingsladders van de hekken weggeduwd, zodat de aanvallers naar beneden storten, zoals eeuwen geleden bij de bestorming van kastelen en steden gebeurde. Daarbij vallen steeds meer gewonden: de hekken zijn inmiddels al gauw vier tot zes meter hoog en de val van zo'n hoogte levert botbreuken of erger op.

Toch kan dit de uittocht uit Mali, Guinee, Niger, Senegal, Liberia, Nigeria en vele andere Afrikaanse landen niet tegenhouden. Volgens de Wereldbank verliest Afrika ieder jaar tenminste 70.000 beter opgeleiden, die het continent ontvluchten, vooral naar Europa. Deze mensen hebben de geografische kennis om de reis te plannen, de middelen om het te financieren en de visie op een betere toekomst. Het zijn de mensen die zo hard nodig zijn om het eigen land te helpen opbouwen. Maar juist zij vertrekken massaal, uit alle sectoren van de economie.

President Obasanjo klaagt dat de landbouwopbrengsten in Nigeria dalen, omdat zoveel goede boeren hun velden hadden verlaten, op weg naar Europa. In sommige dorpen van Guinee leven vrijwel alleen nog vrouwen, kinderen en oude mannen. De jongere mannen zijn in Europa of onderweg daarheen. Het geld voor de reis is door de familie opgebracht, als een investering in de toekomst. Want hoe weinig een illegale immigrant ook kan verdienen in Europa, in Guinee betekent het beetje dat hij naar zijn gezin kan sturen, al snel een beter huis, een TV, school voor de kinderen en status.

Oproep

Daarom staat de beslissing van Spanje om honderdduizenden immigranten te legaliseren in de Afrikaanse dorpen en steden gelijk aan een oproep tot de reis. Het is goed te realiseren dat het vaak enkele maanden duurt voor de migranten bij de Noord-Afrikaanse kust aankomen. Anders gezegd: de legalisering van illegalen in mei en augustus zal de komende maanden hoogstwaarschijnlijk duidelijk merkbaar zijn in duizenden nieuwe pogingen de enclaves binnen te dringen of de Middellandse Zee over te steken.

Honderden zullen daarbij om het leven komen. Iedere vluchteling uit het zuiden en midden van Afrika moet de Sahara oversteken. Gidsen die dergelijke groepen door de uitgestrekte woestijn begeleiden komen tientallen lijken tegen van migranten die de tocht door de woestijn niet hebben gehaald. Samen waren ze onderweg, samen zijn ze gestorven. Er zijn meldingen van 60 lichamen, andere van 120 doden. De woestijn is een gigantisch filter, alleen de jongeren en de sterken en zij die genoeg geld hebben, komen er door. Vaak met gruwelijke herinneringen: ,,Veel van mijn vrienden, twee van mijn beste vrienden, ze stierven in de woestijn, zoveel, ik ook, ik moest ook helpen om ze te begraven, ze in de grond te stoppen'', stamelt een overlevende met de beelden nog vers voor ogen.

Van de duizenden die de Afrikaanse kust wel bereiken, zullen dit jaar velen alsnog de dood vinden in het water van de Middellandse Zee. Deze weken komen achter elkaar de meldingen binnen van zinkende bootjes vol vluchtelingen, nog net op tijd ontdekt door de Spaanse of Italiaanse kustwacht. Maar hoeveel zijn ongezien gezonken, zonder overlevenden? Toch nemen de illegalen dit risico. Zeker degenen die al jaren proberen Europa binnen te dringen.

In havensteden als Tanger wonen vluchtelingen in groepen bijeen. Ze noemen zich de 'camarades'. Een van de groepen probeert al acht jaar lang de overtocht te maken. De mannen leven van het afval van een kippenslachterij. Ze koken de weggegooide onderpoten langzaam, zodat ze het vel en de spieren van de botten kunnen schrapen. Zo kost hun eten vrijwel niks en kunnen ze het kleine beetje geld dat ze verdienen sparen voor de overtocht, die duizend tot 1500 euro kost.

Corrupte macht

Uit de verhalen blijkt dat de drijfveer om weg te gaan heel sterk is. Jonge mannen en soms vrouwen die hun familie, hun gezin, hun land verlaten en zweren niet eerder terug te keren dan ze hun droom hebben waargemaakt. Hun droom, die ze alleen buiten Afrika denken te kunnen vervullen.

Wie zich langer met dit probleem bezighoudt, merkt dat een groot deel van de exodus uit Afrika wordt veroorzaakt door de Afrikaanse regeringen. De migranten 'stemmen met hun voeten', zeggen analisten. Ze verwerpen het corrupte politieke systeem in hun land en hebben er geen vertrouwen in dat het in de nabije toekomst ooit wat zal worden. Langzaam breekt dit besef ook door bij de Afrikaanse regeringen. Maar een werkelijke bestrijding van corruptie en machtsmisbruik is moeilijk van de grond te krijgen. Wel zijn er de afgelopen jaren goede initiatieven genomen, onder andere in Kenia en Zuid-Afrika. Uitgerekend in deze landen was er echter het afgelopen jaar veel te doen rond corruptieschandalen.

Aan de basis ligt de houding van degenen die aan de macht zijn. Zoeken die vooral het goede voor hun volk, of voor zichzelf? Weten ze hun jongeren te motiveren zich in te zetten voor de toekomst van hun land en zo ook voor hun eigen kinderen - of wordt hun dat perspectief ontnomen door machtswellust? De vlucht van tienduizenden veelbelovende Afrikanen duidt op het laatste.

Onrechtvaardig

Het antwoord op de stormloop op de Europese grenzen ligt niet in hogere hekken en scherpere mesjes aan het prikkeldraad. Het antwoord ligt in Afrika. Mensen moeten een toekomst kunnen zien in eigen land. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat hun recht en hun bezit wordt gerespecteerd. Dat is een taak voor de Afrikaanse landen. Europa kan daar bij helpen, door deze landen perspectief te bieden. Want zoals Europa met metershoge hekken de Afrikanen buiten probeert te houden, zo houden hoge heffingstarieven Afrikaanse producten van de Europese markten. ,,Hou jullie ontwikkelingsgeld maar'', stelt de Oegandese president Museveni, ,,maar laat onze producten toe op jullie markt''. De Amerikaanse president Bush steunt die oproep en heeft zich bereid verklaard, de importheffingen af te schaffen als de andere landen dat ook doen. Op die manier kan Afrika ook aan een deel van de westerse welvaart komen, waarbij het geld in eigen land wordt verdiend.

Europa wordt zo voor een keuze geplaatst: het hek aan importheffingen betekent steeds hogere hekken langs de grenzen. Met het heffingshekwerk kunnen op den duur ook de hekken en prikkeldraad langs de grenzen verdwijnen.

Het is goed daarbij te bedenken dat zulke hekken doorgaans een teken zijn van onrechtvaardige ongelijkheid in welvaart en vrijheid, zoals ooit het IJzeren Gordijn. De les van de geschiedenis is, dat ze allemaal omver zullen gaan. Goedschiks of kwaadschiks.

Brussel kan nu nog kiezen.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=69648
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:46:40 #38
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31080858
*lol* Volgens dat verhaal zijn alle Afrikaanse vluchtelingen hoog intelligent, en is het allemaal de schuld van het westen omdat we importheffingen hebben. Een illegale vluchteling blijft een crimineel, een moslim die Turkije overslaat op de vlucht voor een streng islamtisch bewind blijft een economische gelukszoeker, en een continent hoort grotendeels zelf bedruipend te zijn.

Blijft grappig hoe naief en sullig Europeanen zijn in hun immigratie beleid.
I'm nobody's sheep
pi_31090397
nee, ze zouden veelal hoogopgeleid zijn, dat hoeft niet in te houden dat alle hoogintelligente mensen vertrekken, immers niet iedere hoogopgeleide hoeft hoogintelligent te zijn, en niet iedere hoogintelligente kan een opleiding gevolgd hebben, laat staan een hogere opleiding, die kans bestaat er vooral in Afrika waar er weinig onderwijsfaciliteiten zijn met een zelfde kwaliteit als hogescholen in de rijkere landen zoals in het Westen. Een illegaal hoeft niet te vluchten omdat ze iets crimineels hebben gedaan in hun land daarvoor vervolgd dreigen te worden en daarvoor vluchten, er zijn er ook die vluchten wegens hongersnood, het beu zijn van het slecht beleid door corrupte overheden in hun land, er zijn dus endogene factoren die maken dat er velen hun huis en haard (voorlopig) verlaten en bv. naar Europa vertrekken, hopend daar ook ooit aan te komen, dat naast de exogene factoren waardoor mensen vertrekken naar rijkere gebieden als Europa, zoals het landbouwbeleid van oa de EU dat de economieen in heel veel landen in Afrika het moeilijk maakt, met importbeperkingen ed., dat heeft ook trouwens grote rampzalige sociale gevolgen , ik raad je aan het stuk nog maar eens te lezen voor een beter beeld van dit drama

[ Bericht 3% gewijzigd door zakjapannertje op 01-10-2005 17:49:08 ]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:11:14 #40
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_31094990
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:25 schreef numero_uno het volgende:

[..]

weet je wat voor een rotzooi dat geeft
Alleen een "paar" lege hulzen wat er aan de andere kant van de grens gebeurt boeit tch niet zo heel veel
pi_31148985
Weer massale bestorming Spaanse enclave
MELILLA - Meer dan tweehonderd illegale immigranten zijn er bij het ochtendgloren in geslaagd de Spaanse enclave Melilla binnen te dringen. Ze maakten deel uit van een groep van zevenhonderd Afrikanen die naar Melilla probeerden te komen. Volgens de plaatselijke autoriteiten zijn zeker 135 mensen gewond geraakt.

De Spaanse enclaves Ceuta en Melilla aan de Noord-Afrikaanse kust grenzen aan de Middellandse Zee en Marokko. Het is de enige landgrens van de Europese Unie met Afrika. Spanje heeft het leger gestuurd. De versperringen rond de enclave zijn verhoogd, na drie eerdere bestormingen op Ceuta en Melilla vorige week. Bij de poging van maandag zijn ladders gebruikt, aldus de politie. Ook is een deel van een zes meter hoog hek omvergetrokken.

De recente bestormingen van de afrasteringen rond de enclaves zijn opzienbarend maar volgens Spaanse statistieken daalt het aantal mensen dat de enclaves binnendringt. In 2003 en in 2004 waren dat er jaarlijks circa 55.000. Dit jaar zijn er nadat meer dan een halfjaar was verstreken slechts 6000 illegalen de enclaves binnengedrongen.

Aan Marokkaanse zijde wordt ook aan de indamming van de stroom illegalen gewerkt. De Marokkaanse politie heeft bijvoorbeeld 96 illegalen gearresteerd die van plan waren de Spaanse enclave Melilla binnen te dringen. Dat meldden functionarissen zondagavond. Zij werden aangehouden tijdens een grootscheepse inval, waar ongeveer 1300 politiemannen aan te pas kwamen. De Marokkaanse overheid heeft sinds 29 september meer dan vierhonderd illegalen aangehouden in de provincie Nador.
pi_31158493
De grensbewaking daar moet toch in staat zijn om deze gelukszoekers buiten de deur te houden. Een goede grensbewaking is een zaak van heel Europa met de open grenzen binnen Europa.
pi_31173011
quote:

[afbeelding]
Hee, die zit normaal in een vliegtuig....
pi_31176312
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk niets eens gelezen wat ik schrijf of je bent te dom om het te begrijpen he? Dit heb ik niet gezegd en dit is niet eens ter sprake geweest.
[..]

Volg een cursus begrijpend lezen en lees dan heel dat boek nog eens een keer. En nog een keer. Denk er dan goed over na. Lees het nog een keer. Schrijf de belangrijkste punten op. Lees die nog eens na. Misschien dat je dan iets neer kan zetten wat mij niet doet vermoeden dat je een kleuter van 3 bent.
[..]

Oh ja? Wanneer is er voor het laatst een grootschalige invasie geweest om de Islam te verspreiden?
[..]

Het zuiden van Afrika? Arabieren? Moslims? Tijd voor een lesje aardrijkskunde?
[..]

Je mag ze van mij best in een slecht daglicht zetten hoor. Maar dan wel enkel die moslims die het verdienen. En dan wel als de misdaden gerelateerd zijn aan de Islam en niet aan andere factoren en het Moslim zijn van een persoon feitelijk niet relevant is voor de misdaad.
Tijdens de aardijkskunde les krijg je heus niet te horen waar de moslims slecht bezig zijn hoor maargoed sluit allemaal maar de oogjes net als de rest van wereld

Tenslotte is daar geen olie te halen dus ook niet van beland.

Trouwens wel eens van Atjeh gehoord ?? Waar de oorlog na de Tsunami eindelijk afgelopen is
waar de Islam gezorgd heeft voor duizende onschuldige doden omdat die mensen niet in de Islam geloven. Weleens gehoord van Iran ?? Saudi arabie ?? Als je daar niet in de Islam geloofd wordt je behandeld als een minderwaardig mensen zouden we hier ook moeten doen alleen dan andersom

En ik weet niet over welk boekje jij het hebt het was een interview.
Maargoed lees jij je moslim propagande boekje maar nog een paar keer
moslims zijn hele goeie mensen

Ik snap niet hoezo ze hier nog geen eigen party begonnen zijn ik zou gelijk op ze stemmen via de moslim wetten leven lijkt me verruit geweldig.
pi_31176494
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:19 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Tijdens de aardijkskunde les krijg je heus niet te horen waar de moslims slecht bezig zijn hoor maargoed sluit allemaal maar de oogjes net als de rest van wereld

Trouwens wel eens van Atjeh gehoord ?? Waar de oorlog na de Tsunami eindelijk afgelopen is
waar de Islam gezorgd heeft voor duizende onschuldige doden omdat die mensen niet in de Islam geloven. Weleens gehoord van Iran ?? Saudi arabie ?? Als je daar niet in de Islam geloofd wordt je behandeld als een minderwaardig mensen zouden we hier ook moeten doen alleen dan andersom

Ik snap niet hoezo ze hier nog geen eigen party begonnen zijn ik zou gelijk op ze stemmen via de moslim wetten leven lijkt me verruit geweldig.
Voor iemand die zoveel blijkt te weten over de Islam en over moslims is het wel heel erg dom om de moslims in Zuid-Afrika te plaatsen...

Verder heb ik na vijf dagen geen idee meer waar dit over ging. En als ik je reactie lees heb ik nou niet echt het idee dat ik met jou een intelligente discussie kan beginnen. Maak eerst je VMBO netjes af en lees eens een goed boek. Als je dan je feiten op een rijtje hebt praten we verder. Houdoe
pi_31177138
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Ehh, ik weet niet waar jij je propaganda vandaan haalt, maar Marokko zet ze gewoon over de grens en dan redden ze zich maar, en voor de camera's willen ze er nog weleens eentje de cl insmijten inderdaad, maar het probleem is erg en Marokko en Spanje moeten er een oplossing voor vinden en de EU heeft al aangegeven dat het een Marokkaans probleem is.
Yeah baby Yeah!
pi_31177554
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Voor iemand die zoveel blijkt te weten over de Islam en over moslims is het wel heel erg dom om de moslims in Zuid-Afrika te plaatsen...

Verder heb ik na vijf dagen geen idee meer waar dit over ging. En als ik je reactie lees heb ik nou niet echt het idee dat ik met jou een intelligente discussie kan beginnen. Maak eerst je VMBO netjes af en lees eens een goed boek. Als je dan je feiten op een rijtje hebt praten we verder. Houdoe
Sorry knul dan moet ik je toch zeggen dat de verlabbering van opleidingen en VMBO na mijn tijd is. En in zuid afrika wonen wel degelijk moslims dus maakt jij nou maar eerst je basis school af.

En na vijf dagen al niet meer weten wat je gezegd heb hehe je lijkt de huidige regering wel
pi_31177691
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ehh, ik weet niet waar jij je propaganda vandaan haalt, maar Marokko zet ze gewoon over de grens en dan redden ze zich maar, en voor de camera's willen ze er nog weleens eentje de cl insmijten inderdaad, maar het probleem is erg en Marokko en Spanje moeten er een oplossing voor vinden en de EU heeft al aangegeven dat het een Marokkaans probleem is.
Elgigante zeg dit nou niet onze linkse stumpers houden niet van dit soort opmerking stel je nou eens voor dat hun niet gelijk hebben

Ohneeh wacht ik zal even voor ze reageren.....

Jongen jij hebt totaal geen verstand van politiek ik vindt dat domme mensen zoals jij niet mogen stemmen. Marokkanen kunnen het probleem niet zijn dit zijn zulke lieve mensjes en media en dit soort bronnen moet je niet naar luisteren die zetten onze vrienden alleen in een slecht dag licht.

pi_31177708
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:04 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Sorry knul dan moet ik je toch zeggen dat de verlabbering van opleidingen en VMBO na mijn tijd is. En in zuid afrika wonen wel degelijk moslims dus maakt jij nou maar eerst je basis school af.

En na vijf dagen al niet meer weten wat je gezegd heb hehe je lijkt de huidige regering wel
Op Groenland zal er vast ook wel 1 moslim wonen.......

pi_31177928
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Op Groenland zal er vast ook wel 1 moslim wonen.......

Sjonge heb je dat zelf bedacht ??
Dit kan toch niet waar zijn heb je ook nog een bron ??

Ik zou zeggen houd die oogkleppen vooral op !! Dan lijkt de wereld een stuk beter
pi_31198277
Nieuwe bestorming Melilla
MELILLA/RABAT - Ongeveer honderd mensen hebben woensdagmorgen vroeg, verdeeld in twee groepen bestormers, geprobeerd de Spaanse enclave Melilla aan de Noord-Afrikaanse kust binnen te dringen. Circa veertig van hen slaagden erin over de afscheidingen en afrasteringen heen te komen, zo berichtte de plaatselijke grensbewaking.

Talrijke Afrikanen die een bestaan zoeken in Europa, pogen de Europese Unie 'in te klimmen' in de Spaanse enclaves in Marokko, Melilla en Ceuta. Daar ligt de enige landgrens van de unie met Afrika.

De Spaanse regering heeft een gespecialiseerd bedrijf in de arm genomen om nog een extra afrastering te bouwen. Deze derde rij afrasteringen is een wirwar van metaal van circa 2,5 meter breed en 2,5 meter hoog. De afscheiding zou geen scherpe kantjes hebben zoals de gebruikelijke versperringen. Die zorgen telkens voor tal van gewonden bij de bestormingen.

In 2003 en 2004 drongen elk jaar circa 55.000 mensen de enclaves binnen. Het aantal is ondanks de bestormingen dit jaar verhoudingsgewijs gering. Nu en half jaar is verstreken zijn slechts circa 6000 mensen de enclaves binnengedrongen volgens officiële Spaanse statistieken.

De Marokkaanse politie heeft dinsdag bij Melilla 136 illegalen opgepakt. Ze werden gearresteerd in de voorsteden van Nador, dat niet ver van Melilla ligt.

De illegalen zijn merendeels afkomstig uit Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara. Het afgelopen weekeinde pakten de autoriteiten in de Marokkaanse provincie Nador al bijna tweehonderd gelukzoekers op. De arrestatiegolf werd maandagochtend gevolgd door een nieuwe bestorming door illegalen. Meer dan tweehonderd Afrikanen op zoek naar een nieuw bestaan in Europa wisten begin deze week al de dubbele afscheiding rond de stad te nemen
pi_31198667
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 11:00:39 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31198814
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:19 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

beide strijdende partijen op Atjeh zijn islamitisch, volgens mij doel je op de Mollukken
pi_31198886
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

beide strijdende partijen op Atjeh zijn islamitisch, volgens mij doel je op de Mollukken
Volgens zijn er wel meer dingen waarbij hij de klok heeft horen luiden, maar de klepel nog niet echt heeft kunnen vinden.
pi_31200004
Toch zijn er ook nog christenen die blij zijn met de ramp in het streng islamitische Atjeh. Ze zeggen: ‘De moslims hebben daar honderden christenen vermoord, maar God heeft duizenden van hen gedood.’ Daar word ik treurig van. Ik heb veel moeite moeten doen in mijn eigen kerk om de mensen zover te krijgen dat ze zich inzetten voor de slachtoffers in Atjeh en Nias. Uiteindelijk gingen ze akkoord. Nog steeds zamelen we geld in. De vloedgolf heeft ook iets goeds voortgebracht. Indonesiërs voelen zich steeds meer één. Nu beginnen zelfs sommige moslims te praten over vrede. God kan zelfs een tsunami gebruiken.”

Niet iedereen kan natuurlijk weten waar er allemaal gebeurt in de wereld maar met een beetje lezen kom je heel ver
pi_31201583
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nonsens het is geen "marokkaans" probleem, het is een globaal probleem. Een land als Marokko moet prioriteiten stellen met betrekking tot bijvoorbeeld het budget dat uitgestoken moet worden voor grensbewaking. Het staat nu eenmaal laag op het lijstje omdat men het geld liever gebruikt voor de sloop van krottenwijken en bouw van nieuwe low-cost housing. Ze komen Spanje binnen, dus schijnbaar is de grensbewaking aan Spaanse zijde ook niet goed. Vingertje wijzen, daar hou ik totaal niet van. 90% van die illegalen komen uit Ghana, Congo, Mali etc etc. Je kan ze niet in de cel stoppen, want dat kost en ruimte en geld (we hebben het hier over DUIZENDEN illegalen), dus doet Marokko het enige wat in hun macht (en budget ) mogelijk is, en dat is het afzetten bij de grens. Het huren van vliegtuigen kost ook zeer veel geld, dus ook dat is geen oplossing.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31201669
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:50 schreef Gargoylesla het volgende:
Toch zijn er ook nog christenen die blij zijn met de ramp in het streng islamitische Atjeh. Ze zeggen: ‘De moslims hebben daar honderden christenen vermoord, maar God heeft duizenden van hen gedood.’ Daar word ik treurig van. Ik heb veel moeite moeten doen in mijn eigen kerk om de mensen zover te krijgen dat ze zich inzetten voor de slachtoffers in Atjeh en Nias. Uiteindelijk gingen ze akkoord. Nog steeds zamelen we geld in. De vloedgolf heeft ook iets goeds voortgebracht. Indonesiërs voelen zich steeds meer één. Nu beginnen zelfs sommige moslims te praten over vrede. God kan zelfs een tsunami gebruiken.”

Niet iedereen kan natuurlijk weten waar er allemaal gebeurt in de wereld maar met een beetje lezen kom je heel ver
Lekker vredelievend, die Christenen
Allah Al Watan Al Malik
pi_31203025
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lekker vredelievend, die Christenen
Ja inderdaad

Je kan ook niet stellen dat alle christenen vredelievend zijn daarzo
maar ze helpen de moslims wel ondanks alles wat ze gedaan hebben.

Jammer dat dat andersom niet echt het geval is
pi_31203254
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:44 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Ja inderdaad

Je kan ook niet stellen dat alle christenen vredelievend zijn daarzo
maar ze helpen de moslims wel ondanks alles wat ze gedaan hebben.

Jammer dat dat andersom niet echt het geval is
Nee, geen enkel Moslimland stuurt hulp naar een Christelijk land in nood Doe wat aan je wereldbeeld zeg, die is zo scheef als de tyfus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31203684
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, geen enkel Moslimland stuurt hulp naar een Christelijk land in nood Doe wat aan je wereldbeeld zeg, die is zo scheef als de tyfus.
Ik heb het over Atjeh maargoed je hebt gelijk in atjeh wonen zowat geen christenen meer die zijn allemaal dood...
pi_31203737
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:04 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Ik heb het over Atjeh maargoed je hebt gelijk in atjeh wonen zowat geen christenen meer die zijn allemaal dood...
Ja, alleen de Christenen hebben daar onder te lijden Zullen we het maar weer over Afrika en Spanje hebben? Want we dwalen behoorlijk af.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31203747
-edit: niet doen-

[ Bericht 96% gewijzigd door kLowJow op 06-10-2005 20:41:54 ]
pi_31203870
-reactie op verwijderd bericht-

Ontopic: Berichten van vandaag waren weer zeer verontrustend kunnen ze daar in marokko niet iets van een vluchtelingen kamp neerzetten ?? of zijn die er al ??

[ Bericht 63% gewijzigd door kLowJow op 06-10-2005 20:42:16 ]
pi_31239409
En weer 6 doden...
quote:
Zes doden bij bestorming grens Spanje

RABAT/MELILLA - Zes mensen zijn donderdag om het leven gekomen bij pogingen de Marokkaans-Spaanse grens in Melilla over te steken.

Een bron bij het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft dit verklaard. Hij sprak van een nieuwe massale poging van gewelddadige illegalen, "gedreven door de energie van de wanhoop". Zij bestormden de grens van de Spaanse enclave in Noord-Afrika in de ochtend. Uit zelfverdediging moest de politie vanuit een wachtpost het vuur openen.

Er vielen zes doden en dertig gewonden, aldus de zegsman. Hij beklemtoonde dat niet alle slachtoffers door kogels waren geraakt, maar dat er ook enkelen omkwamen doordat ze onder de voet werden gelopen door andere illegalen.
pi_31241280
ze zijn nu gewelddadig
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:00:17 #66
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31250362
Hoe zouden ze dat met elkaar afspreken?

"Kom! We gaan met zijn allen de grens bestormen! Heb jij je ladders al klaar? Ik heb de matten om over het prikkeldraad te leggen!"
"Prima, ze beginnen te schieten, hoe komen we aan kogelvrije vesten?"

Zoiets?

Of als dit zo verder gaat:

"Tijd dat we zelf ook wat wapens hebben, ter zelfverdediging!"
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31260013
quote:
Klimmen naar een beter leven in Europa

MELILLA/CEUTA - Ibrahima Bah uit Guinee, een van de armste landen ter wereld, droomt al jaren van een bestaan in Europa. „Ik wil er alles voor doen om in Europa te komen, zodat ik daar geld kan verdienen om mijn familie te onderhouden. Een visum kost heel veel geld en dat heb ik niet. Daarom wil ik proberen via Marokko in Spanje te komen.”

Ibrahima is niet de enige die met deze plannen rondloopt. Ceuta en Melilla, de twee Spaanse enclaves aan de noordzijde van Marokko, zijn magneten voor duizenden Afrikaanse jongeren die ervan dromen de armoede en conflicten in West- en Centraal-Afrika te ontvluchten. In de bossen aan de Marokkaanse kant van de grens wachten zij een gelegenheid af om Spanje, en dus de Europese Unie, ’in’ te klimmen. Dat is niet gemakkelijk: metershoge hekken en rollen prikkeldraad vol vlijmscherpe mesjes zorgen voor scheiding tussen Europa en Afrika.

Wie er overheen komt, heeft geluk. Onder de huidige Spaanse wetgeving mogen illegalen die bij binnenkomst in Spanje worden opgepakt, blijven als hun vaderland geen akkoord heeft ondertekend dat hun onmiddellijke repatriëring mogelijk maakt. Vrijwel geen van de landen ten zuiden van de Sahara heeft een dergelijke overeenkomst getekend.

De pogingen om Europa in te komen zijn al jaren gaande. De afgelopen weken hanteerden de immigranten uit onder andere Nigeria, Kameroen, Congo, Guinee en Ivoorkust een andere tactiek: ze opereren niet langer in kleine groepjes, maar met honderden tegelijk. Massaal werpen ze zich ’s nachts over de omheiningen.

Donderdag vond de zesde bestorming in een week plaats. Ongeveer 1000 Afrikanen bestormden het hek rond Melilla, waarbij opnieuw doden en vele gewonden vielen. De politie probeerde de immigranten met man en macht tegen te houden, waarbij ze het gebruik van geweld niet schuwde.

Volgens Artsen zonder Grenzen worden de immigranten „onmenselijk behandeld” door de Marokkaanse en Spaanse autoriteiten. „Deze kwetsbare groep mensen is vaak het slachtoffer van grof geweld en moet toch al onder erbarmelijke omstandigheden leven”, stelt de organisatie in een recent verschenen rapport. Een Senegalese immigrant verklaarde tegenover Artsen zonder Grenzen: „Ik probeerde het hek over te klimmen, maar een groep Marokkaanse soldaten zag me. Snel sprong ik van 4 meter hoog naar beneden. Ik voelde ontzettend veel pijn en wilde wegrennen. De soldaten haalden me in en begonnen me te slaan.”

Dit jaar hebben ruim 12.000 Afrikanen de grensovergang tussen de enclave en Marokko bestormd met het doel Spaans grondgebied te bereiken. De grotere toestroom van Afrikanen uit landen ten zuiden van de Sahara houdt vermoedelijk verband met het nieuwe immigratiebeleid van de Spaanse regering-Zapatero. Madrid introduceerde eind vorig jaar een amnestieregeling voor illegalen die al twee jaar in Spanje zitten en zeker één jaar in het land hebben gewerkt. Niet minder dan 700.000 illegalen kregen op die manier een permanente verblijfsvergunning. In augustus dit jaar meldden zich nog eens 120.000 illegalen voor het tweede generaal pardon.

Recent kondigde Spanje aan de hekken rond de enclaves te gaan verhogen. Het hek dat de 10 kilometer lange grens tussen Marokko en Melilla vormt, wordt verhoogd van 3 naar 6 meter. Voor veel Afrikanen een reden om nog voor de ophoging een laatste wanhopige poging te wagen.

De immigranten die de enclave weten binnen te dringen, worden geregistreerd en naar het CETI gebracht, het overvolle opvangcentrum waar de illegalen onderdak, voedsel en medische verzorging krijgen. Het centrum biedt plaats aan ongeveer 500 mensen, maar inmiddels verblijven er zo’n 1000 immigranten en dit aantal stijgt bij elke bestorming. In een poging dit probleem op te lossen, besloten de Spaanse autoriteiten 100 immigranten naar het vasteland te vliegen om hen daar op te vangen. Tot die tijd kunnen extra tenten, neergezet door Het Rode Kruis en het Spaanse leger, een plek bieden aan 513 immigranten.

De Spaanse regering stuurde gisteren 480 militairen naar de enclaves Ceuta en Melilla om de grenzen in Afrika te bewaken en de vloedstroom van immigranten tegen te gaan. Verder wil ze vaart zetten achter het terugsturen van illegalen naar Marokko. De uitzettingen worden verricht op grond van een overeenkomst die Spanje in 1992 sloot met Marokko, maar die nooit ten uitvoer is gebracht.

Ook aan Marokkaanse zijde wordt aan het indammen van de stroom illegalen gewerkt. De bossen rondom de enclaves worden uitgekamd en honderden illegalen worden gearresteerd en in busjes naar Algerije gebracht. Voor de meeste Afrikanen begint daar het verhaal opnieuw. De 21-jarige Nikei uit Mali zegt: „Ik ben vertrokken toen ik vijftien was en zwerf al zes jaar rond. Ik kan niet terug. Het is doodgaan of naar Spanje.”

Ceuta en Melilla
Ceuta en Melilla zijn twee Spaanse enclaves op het noordelijkste puntje van Marokko, aan de Straat van Gibraltar en de Middellandse Zee. Melilla werd in 1497 door de Spanjaarden veroverd, Ceuta kwam in 1580 in Spaanse handen. Marokko beschouwt de beide enclaves nog steeds als bezet Marokkaans grondgebied en probeert deze sinds zijn onafhankelijkheid in 1956 terug te krijgen. Koning Mohammed VI vroeg Madrid in 2002 nog de ‘bezetting’ te beëindigen. De Spaanse minister van Buitenlandse Zaken, Ana Palacio, zei in een reactie dat de Marokkaanse aanspraak op de enclaves geen wettelijke basis in het internationaal recht heeft. Volgens haar zijn de twee steden onderdeel van de Europese Unie, wat voor de Britse enclave Gibraltar overigens niet geldt. „Er is geen wettelijke basis om Spanje neer te zetten als een koloniale natie.”
http://www.refdag.nl/arti(...)leven+in+Europa.html
  zondag 16 oktober 2005 @ 09:57:53 #68
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31483256
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:03 schreef hace_x het volgende:

Even serieus: het doet me denken aan een film van een 10-tal jaren geleden. Of misschien wel langer geleden.

De film ging er over dat de grenzen van Europa gesloten zijn, terwijl ook Afrikanen willen meedoen aan de welvaart in Europa. Ze houden een mars door Afrika en de groep afrikanen zwelt aan, tot ze inderdaad bij Gibraltar de zee willen oversteken.

Wie weet de titel van de film? (ik kon 'm zelf niet vinden bij IMDB)
M'n geheugen liet me even in de steek, maar ik heb de film nu toch nog gevonden.

Interview met William Nicholson in Frankfurter Algemeine Zeitung, maker van de film DE MARS (1990) (taal: duits)
quote:
Der Unterschied war 1990, daß wir uns noch für relativ aufgeklärt in solchen Fragen hielten. Ich glaube die Idee, am Ende des Films zu zeigen, wie die Armee aufmarschiert, um die Menschen aufzuhalten und sogar auf sie zu schießen, diese Idee erschien damals unrealistisch. Jetzt wissen wir, daß genau das passiert.
En ook op IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0165382/

En meer van Nicholson (writer)

[ Bericht 3% gewijzigd door hace_x op 16-10-2005 10:06:02 ]
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31486881

[ Bericht 100% gewijzigd door Hathor op 16-10-2005 13:42:19 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')