abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31018709
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.

Vorige deel:

Iedereen hetzelfde belastingtarief

Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.
Ik verdien momenteel 1500 euro bruto, daarvan blijft 1156 euro over.
Daar gaat dus 23% belasting af.

Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019064
Belachelijk voorstel.. Lekker nivellerend

Of is deze gedachte heel erg kort door de bocht?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31019104
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.

Vorige deel:

Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.

Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)

Met een flattax gaan lage en midden inkomens dus meer en hogere inkomens minder belasting betalen.
pi_31019121
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:23 schreef Black-Death het volgende:
Belachelijk voorstel.. Lekker nivellerend

Of is deze gedachte heel erg kort door de bocht?
Nope, je hebt volkomen gelijk
pi_31019165
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nope, je hebt volkomen gelijk
Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashen
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31019245
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashen
Succes!
pi_31019380
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Met een flattax gaan lage en midden inkomens dus meer en hogere inkomens minder belasting betalen.
Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.

Oftewel, niks meer, ben blij als ik straks me vreten en huis kan betalen.
Daar werk je dan 40 uur per week voor
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019536
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.

Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?
pi_31019701
Zoals ik al zei: zoiets kunnen ze niet doorvoeren want als een groot deel van de bevolking niks meer te makken heeft is het weg koopkracht, weg economie (en de rijken ontvluchten NL dan maar want ze hebben dan ook geen toekomst meer) oftwel, totale zelfvernietiging van wat we tot nog toe bereikt hebben.
pi_31019811
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?
ach gut die arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad

krankzinnig dit echt waar.
pi_31019831
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoals ik al zei: zoiets kunnen ze niet doorvoeren want als een groot deel van de bevolking niks meer te makken heeft is het weg koopkracht, weg economie (en de rijken ontvluchten NL dan maar want ze hebben dan ook geen toekomst meer) oftwel, totale zelfvernietiging van wat we tot nog toe bereikt hebben.
En weet de overheid dat ook?
die gaan er op vooruit waarschijnlijk dus die vinden het een puik plan.
pi_31019902
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ach gut die arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad

Volkomen met je eens
pi_31019907
het moet niet allemaal hetzelfde zijn, maar het moet wel LINEAR verdeeld worden. Niet in boxen of 3 'tariefgroepen' .

Wat is er moeilijk aan een formule voor het %, vooral nu dat alles geautomatiseerd is. Nu zit je namelijk met van die 'grensgebieden' , verdien je 100 euro meer, dan betaal je plots 900 meer belasting.. dat soort zooi.
pi_31019919
quote:

[..]

En weet de overheid dat ook?
die gaan er op vooruit waarschijnlijk dus die vinden het een puik plan.
Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingen
pi_31019940
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

tja, betere baan zoeken, carriere maken, studie doen etc
pi_31020066
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingen
Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.

En @ Tasma, als het kon dan deed ik dat met liefde maar helaas.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:10:34 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31020098
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

Vorige deel:

Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.
pi_31020184
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.
Leg eens uit, ik ben niet zo'n econoom. Wat houdt dat concreet in?
  donderdag 29 september 2005 @ 10:22:23 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31020365
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen econoom hoor.
De voorzitter van de REA zei vanochtend op de radio dat die kortingen overeind zouden blijven in hun voorstel. Het komt er eigenlijk op neer dat je dan over een deel van je inkomsten dus alsnog geen belasting hoeft te betalen. Je zal na die kortingen dus niet uitkomen op de 44% of 39% a 40% na afschaffing hypotheekrenteaftrek / ouderentarief
pi_31020605
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

zelden zo een schablonen denker tegengekomen als jij.
je verdeelt de wereld om je heen in hokjes en oordeelt over die mensen die niet in jou hokje zitten.

Je horizon is zo breed als het VARA televisie programma.
pi_31020639
quote:

[..]

Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopen

Tis hun goed recht niet waar?
pi_31020655
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je had me bijna overtuigd
pi_31020705
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.

En @ Tasma, als het kon dan deed ik dat met liefde maar helaas.
Voorlopig zijn het alleen maar proefbalonnetjes, maar ik begrijp dat de VVD er wel oren naar heeft, Wilders ongetwijfeld ook wel, de standpunten van het CDA en de christelijke partijen hierover ken ik niet, PvdA zal flink tegensputteren, onder hen komt het er niet en GL en SP zullen ongetwijfeld fel tegen zijn.
pi_31020739
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik ben ook geen econoom hoor.
De voorzitter van de REA zei vanochtend op de radio dat die kortingen overeind zouden blijven in hun voorstel. Het komt er eigenlijk op neer dat je dan over een deel van je inkomsten dus alsnog geen belasting hoeft te betalen. Je zal na die kortingen dus niet uitkomen op de 44% of 39% a 40% na afschaffing hypotheekrenteaftrek / ouderentarief
Blijft significant hoger dan nu.
pi_31020761
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:33 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopen

Tis hun goed recht niet waar?
Ja joh, Jantje Modaal, die 40 uur per week werkt, is een luie flikker die niets doet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')