quote:Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.
Vorige deel:
Iedereen hetzelfde belastingtarief
Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.
Ik verdien momenteel 1500 euro bruto, daarvan blijft 1156 euro over.
Daar gaat dus 23% belasting af.
Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)
Nope, je hebt volkomen gelijkquote:Op donderdag 29 september 2005 09:23 schreef Black-Death het volgende:
Belachelijk voorstel.. Lekker nivellerend
Of is deze gedachte heel erg kort door de bocht?
Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashenquote:
quote:Op donderdag 29 september 2005 09:28 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashen
Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden hebquote:Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Met een flattax gaan lage en midden inkomens dus meer en hogere inkomens minder belasting betalen.
Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.
Oftewel, niks meer, ben blij als ik straks me vreten en huis kan betalen.
Daar werk je dan 40 uur per week voor
ach gutquote:Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?![]()
En weet de overheid dat ook?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoals ik al zei: zoiets kunnen ze niet doorvoeren want als een groot deel van de bevolking niks meer te makken heeft is het weg koopkracht, weg economie (en de rijken ontvluchten NL dan maar want ze hebben dan ook geen toekomst meer) oftwel, totale zelfvernietiging van wat we tot nog toe bereikt hebben.
Volkomen met je eensquote:Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ach gutdie arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad
krankzinnig dit echt waar.
Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingenquote:Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En weet de overheid dat ook?die gaan er op vooruit waarschijnlijk dus die vinden het een puik plan.
tja, betere baan zoeken, carriere maken, studie doen etcquote:Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.
Oftewel, niks meer, ben blij als ik straks me vreten en huis kan betalen.
Daar werk je dan 40 uur per week voor
Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingen![]()
Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.
Vorige deel:
Iedereen hetzelfde belastingtarief
Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.
Ik verdien momenteel 1500 euro bruto, daarvan blijft 1156 euro over.
Daar gaat dus 23% belasting af.
Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)
Leg eens uit, ik ben niet zo'n econoom. Wat houdt dat concreet in?quote:Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.
Ik ben ook geen econoom hoor.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leg eens uit, ik ben niet zo'n econoom. Wat houdt dat concreet in?
zelden zo een schablonen denker tegengekomen als jij.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?![]()
Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopenquote:Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ach gutdie arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad
krankzinnig dit echt waar.
Je had me bijna overtuigdquote:Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leg eens uit, ik ben niet zo'n econoom. Wat houdt dat concreet in?
Voorlopig zijn het alleen maar proefbalonnetjes, maar ik begrijp dat de VVD er wel oren naar heeft, Wilders ongetwijfeld ook wel, de standpunten van het CDA en de christelijke partijen hierover ken ik niet, PvdA zal flink tegensputteren, onder hen komt het er niet en GL en SP zullen ongetwijfeld fel tegen zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.
En @ Tasma, als het kon dan deed ik dat met liefde maar helaas.
Blijft significant hoger dan nu.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ben ook geen econoom hoor.
De voorzitter van de REA zei vanochtend op de radio dat die kortingen overeind zouden blijven in hun voorstel. Het komt er eigenlijk op neer dat je dan over een deel van je inkomsten dus alsnog geen belasting hoeft te betalen. Je zal na die kortingen dus niet uitkomen op de 44% of 39% a 40% na afschaffing hypotheekrenteaftrek / ouderentarief
Ja joh, Jantje Modaal, die 40 uur per week werkt, is een luie flikker die niets doetquote:Op donderdag 29 september 2005 10:33 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopen
Tis hun goed recht niet waar?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |