Waarschijnlijk niet. Gek genoeg kan deze ontwikkeling in theorie leiden tot een ijstijd. Heel kort samengevat:quote:Op donderdag 29 september 2005 02:14 schreef Vampier het volgende:
eigenlijk wel... dat wil dus zeggen dat de restanten van de ijstijd aan het einde aan het komen is
lol, ik kon geen artikelen meer vinden dus ik heb 20 minuten op een post zitten sleutelen. Maar idd één en ander hebben met elkaar te maken.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:19 schreef Dagonet het volgende:
Hangt dit ook niet samen met het langzamer lopen van de warme golfstroom? bron
Met het nieuws van de laatste tijd uit NL zal me dat niets verbazenquote:Op donderdag 29 september 2005 02:46 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ah, na peak oil nu ook peak pole.. Onrustbarend..
Zalm zal binnenkort wel een sterke stijging van accijnzen en BTW op waterijsjes voorstellen...
Euh. Dat klinkt best wel verontrustend...of lees ik nou gewoon slecht?quote:Ijstijd zou gemakkelijk kunnen. Als de golfstroom stil komt te liggen heb je binnen 10 jaar een bevroren Noordzee. Vinden we de energierekening nu al hoog.
Maar er zijn zoveel factoren die meespelen dat we geen idee hebben wat ons te wachten staat.
Zo is er in de afgelopen jaren op ALLE planeten grote veranderingen in de atmosfeer en 'weerpatronen' gaande, zelfs op Pluto !! (stond pas in Science).
De Zon is weird bezig. Zo zou de Zon nu in een rustige periode moeten zitten van zijn 11-jarige cyclus, terwijl de een na de andere extreme zonnevlek met bijbehorende uitbarstingen ontstaan. Tegelijkertijd blijkt de intensiteit van de energie die de zon afgeeft al een tijdje behoorlijk af te nemen. Op aarde hebben we te maken met global-dimming, wat men eerst toeschreef aan vervuiling in de lucht, maar minstens zoveel te maken blijkt te hebben met het afnemende zonlicht.
Zoek maar eens op veranderingen in de atmosfeer van Uranus, Neptunis en Saturnus. En vorige week melde NASA dat het ook op Mars merkbaar is.
Duh. Ik woon om de hoek bij het officiële NAP ijkpunt.quote:Op donderdag 29 september 2005 20:52 schreef dVTB het volgende:
De helft van Nederland ligt al onder de zeespiegel, Shakermaker...
Ik zou zo ongeveer aan de kust wonen als we geen duinen en dijken hadden. (Ik woon in hartje Overijssel)
http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/quote:In 1999, climate researcher Scott Rogers found a virus called ToMV in 17 ice-core sections, hidden deep inside the Greenland ice pack. The virus had survived being frozen in ice for 140,000 years. Since then, he's found many other frozen viruses in ice cores from Greenland, Siberia and Antarctica. Last year, Rogers found flu virus frozen in ice on a lake in Siberia. Flu viruses mutate every year, and our immune systems have to struggle to keep up with these changes. A sudden release of an older flu virus could be devastating.
Wel jammer dat meneer van tiggelen er niet bij vermelde dat ook toendertijd ongeveer het einde van de zogenaamde kleine ijstijd was. Dit zal dus dan inderdaad een versnelde afsmelting van de sneeuw en ijs in de alpen hebben geleid . Ook tot het beter toegankelijk maken van de noordelijke zeeen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:17 schreef Hallulama het volgende:
Dit is niet het allerlaatste onheilsbericht van de broeikasindustrie, maar dit zijn uittreksels uit een brief van de President van de Royal Society, geadresseerd aan de Britse Admiraliteit, met de aanbeveling om een schip naar de Arctische wateren te sturen om de dramatische veranderingen te onderzoeken. De brief is niet geschreven in het jaar 2005, maar in 1817. De geschiedenis herhaalt zich?
Bron: Telegraaf
Dat komt door die robotten die we naar Mars hebben gestuurd.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
De polen op mars smelten ook, komt dat ook door het broeikas effect van hier?
* Histeries rondjes ren *quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:20 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dat komt door die robotten die we naar Mars hebben gestuurd.
Heb je dan geen compassie met die zielige marsmannetjesquote:Op vrijdag 30 september 2005 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Histeries rondjes ren *
Het Mars Milieu!
Het Mars Milieu!
Hopelijk wordt het gezelligquote:Op donderdag 29 september 2005 18:05 schreef bolletje_9 het volgende:
We gaan gewoon kapot, en het wordt heel gezellig. Lijkt me best leuk om mee te maken
Mensen als deze van Tiggelen zouden vroeger op een Colijn gestemd hebben denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:17 schreef Hallulama het volgende:
Interessante lezersbrief in de Telegraaf:
"IJskap Noordpool smelt in rap tempo!"
AMSTERDAM - Graag wil ik reageren op de zoveelste mantra van de broeikasindustrie, die onlangs verscheen in de media. “Aanzienlijke klimaatverandering waarneembaar in de poolstreken. De ijsbarrière, die door de hevige kou al eeuwen lang de zeeën op de hogere breedtegraden omringt als een onneembare vesting, is de laatste twee jaar grotendeels aan het afnemen”.
“Tweeduizend vierkante zeemijl ijs, dat tot voor kort de Groenlandse Zeeën tussen de 74e en de 80e breedtegraad bedekte, is in de laatste twee jaar geheel verdwenen”.
“De overstromingen, veroorzaakt door rivieren die ontspringen in de besneeuwde bergen en die gedurende de gehele zomer al die delen van Duitsland deden onderlopen, geven voldoende bewijs dat er een nieuwe opwarmingsbron in het spel moet zijn?”.
Dit is niet het allerlaatste onheilsbericht van de broeikasindustrie, maar dit zijn uittreksels uit een brief van de President van de Royal Society, geadresseerd aan de Britse Admiraliteit, met de aanbeveling om een schip naar de Arctische wateren te sturen om de dramatische veranderingen te onderzoeken. De brief is niet geschreven in het jaar 2005, maar in 1817. De geschiedenis herhaalt zich?
J.A.M. van Tiggelen, Geertruidenberg
Bron: Telegraaf
Oh, nu de opwarming duidelijk NIET tot de aarde begrenst is, maar ook op mars voorkomt, en dus aan zonneactiviteit te danken is, dan blijf je stampvoetend volhouden dat het broeikas effect er toch is en dat het extra is..quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef Shakermaker het volgende:
Pietverdriet, ik snap je argument wel. Het is waar dat de Aarde -ongeacht van de mens- een sterk veranderend klimaat kent. Maar de mens draagt door alle CO2 vervuiling bij aan de klimaatverandering die al aan de gang was. We kunnen het misschien niet stoppen, maar wel vertragen.
Dat paranoide werkje dat milieumensen afschildert als terroristen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 01:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Lees "State of Fear"van Micheal Crichton eens....
Ook jammer dat meneer van tiggelen niet vermeldde dat er begin 19e eeuw geen satellieten waren en klimaatsverandering in het dagelijkse leven ook niet bestond. Maar ja, tegenwoordig kan iedereen 'deskundig' commentaar leveren. Waarvan akte.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel jammer dat meneer van tiggelen er niet bij vermelde
Of het kan gewoon zo zijn dat Mars zich toevallig wat dichter bij de zon beweegt. We hebben weinig klimatologische gegevens over Mars in 1850. Dat Mars 'ook' opwarmt klinkt derhalve leuk. Dan zou CO2 geen invloed hebben op het aardse klimaat. Toch?quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, nu de opwarming duidelijk NIET tot de aarde begrenst is, maar ook op mars voorkomt, en dus aan zonneactiviteit te danken is, dan blijf je stampvoetend volhouden dat het broeikas effect er toch is en dat het extra is..
Sure
!ij maakt het wel heel spannend.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:06 schreef Keromane het volgende:
[..]
Of het kan gewoon zo zijn dat Mars zich toevallig wat dichter bij de zon beweegt.
Klopt, en dat is waarschijnlijk de reden van de ijstijden, maar als de baan van Mars de laatste jaren zoveel was veranderd dan was dat belangrijker nieuws geweest dan de recente ontdekking dat het op mars warmer wordt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:53 schreef Keromane het volgende:
Banen van planeten zijn niet constant en varieren over duizenden jaren.
Heb je ooit bedacht dat er meerdere redenen kunnen zijn voor het broeikaseffect? Het is ietwat naief om te denken dat alle activiteiten van de mens -van het stoken van een vuurtje tot de uitstoot van grote industriegebieden- geen invloed zouden hebben op het klimaat.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, nu de opwarming duidelijk NIET tot de aarde begrenst is, maar ook op mars voorkomt, en dus aan zonneactiviteit te danken is, dan blijf je stampvoetend volhouden dat het broeikas effect er toch is en dat het extra is..
Sure
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |