Waarschijnlijk niet. Gek genoeg kan deze ontwikkeling in theorie leiden tot een ijstijd. Heel kort samengevat:quote:Op donderdag 29 september 2005 02:14 schreef Vampier het volgende:
eigenlijk wel... dat wil dus zeggen dat de restanten van de ijstijd aan het einde aan het komen is
lol, ik kon geen artikelen meer vinden dus ik heb 20 minuten op een post zitten sleutelen. Maar idd één en ander hebben met elkaar te maken.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:19 schreef Dagonet het volgende:
Hangt dit ook niet samen met het langzamer lopen van de warme golfstroom? bron
Met het nieuws van de laatste tijd uit NL zal me dat niets verbazenquote:Op donderdag 29 september 2005 02:46 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ah, na peak oil nu ook peak pole.. Onrustbarend..
Zalm zal binnenkort wel een sterke stijging van accijnzen en BTW op waterijsjes voorstellen...
Euh. Dat klinkt best wel verontrustend...of lees ik nou gewoon slecht?quote:Ijstijd zou gemakkelijk kunnen. Als de golfstroom stil komt te liggen heb je binnen 10 jaar een bevroren Noordzee. Vinden we de energierekening nu al hoog.
Maar er zijn zoveel factoren die meespelen dat we geen idee hebben wat ons te wachten staat.
Zo is er in de afgelopen jaren op ALLE planeten grote veranderingen in de atmosfeer en 'weerpatronen' gaande, zelfs op Pluto !! (stond pas in Science).
De Zon is weird bezig. Zo zou de Zon nu in een rustige periode moeten zitten van zijn 11-jarige cyclus, terwijl de een na de andere extreme zonnevlek met bijbehorende uitbarstingen ontstaan. Tegelijkertijd blijkt de intensiteit van de energie die de zon afgeeft al een tijdje behoorlijk af te nemen. Op aarde hebben we te maken met global-dimming, wat men eerst toeschreef aan vervuiling in de lucht, maar minstens zoveel te maken blijkt te hebben met het afnemende zonlicht.
Zoek maar eens op veranderingen in de atmosfeer van Uranus, Neptunis en Saturnus. En vorige week melde NASA dat het ook op Mars merkbaar is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |